Forum >> 159

David | Centocinquantanove18-06-2015 14:17:12 // 68483
Urak!

Erre tudtok nekem valami okosat mondani mi okozhatja?
A vastag cső, ahogy alul kanyarodik csupa olaj, teli van köpködve...

Előre is köszi!
.......................18-06-2015 13:46:09 // 68482
valamelyik göbfej ki van száradva ,be kellene zsírozni
de nem lehet szétszerelés nélkül
Giuntini18-06-2015 13:40:07 // 68481
205 ezernél történt, màr hat és fél rzret mentem vele. Kvàzi be van jàratva. Az első 5 ezret nagyon odafigyelve tettem meg, most màr egy kicsit jobban odaléphetek.
Erhard 242 (Pure Energy)18-06-2015 13:37:59 // 68480
majd fog változni no para :) majd amikor már benne lesz 30e km akkor már nem fog annyit a motorfék és a fogyasztása is jobb lesz, a motor meg hangosabb...csak össze kell kopnia a cuccnak
Nivan8418-06-2015 13:34:07 // 68479
Viszont ma reggel alig vártam, hogy vezethessek végre, erre nyikorgás hallatszódik a jobb oldalon. Azt hittem az új felni+gumi beér valahova, de hát gyári r16 méret került fel. Szerelöhöz menet meg kuss volt. A jobb elsö alsó lengökar gömbfejéböl jön a hang. Mennyire nagy a baj, hogy ha bemelegedés után már nem hallatszódik, meg hidegen is hol igen, hol nem. Ma csinálta elöször, semmi nem lóg a futómüben. Ebben a hónapban már nem akarom cseréltetni, keveset megyek már vele amúgy is. Nagyszervíz után még +60k az húzós...
'''''18-06-2015 13:27:39 // 68478
Mennyi volt előtte a motorban?A kálváriád óta mennyit mentél vele?Bejárattad már?
Giuntini18-06-2015 11:59:57 // 68477
Nemrég cseréltem a jobbos kutyacsontot, valami kis kopogása volt. Igazából nem volt nagy játéka, de jobb ha minden rendben van. Azóta síri csend a futóműből. Nagy szenvedés volt kivenni, száz százalék, hogy soha nem volt cserélve, pedig 210ezer van az autóban.
Giuntini18-06-2015 11:56:17 // 68476
Biztos hogy nem azért! A motor fúrva, kettes túlméretre, ezért mivel nagyobbak a dugók is, valamit nőt a lökettérfogat. Ezért már papíron valamivel erősebbnek kell lenni. Minden ki van cserélve, + vadiúj szívósor. Észrevehető, hogy jobban megy. A kompresszió gyári értéken van, és ez nagyon érezhető. Amikor megyek le Budán a pl.a Sasadi úton, régen az autó 4.-ben nem gyorsult, hanem tartotta mondjuk a 60-as sebességet. Most ha ugyanazzal a tempóval megyek le ugyanott, a motorfék állandóan lelassítja az autót, mindig valamennyire nyomnom kell a gázpedált. Ez a motor tömítettsége, és magas kompressziója miatt van.
Erhard 242 (Pure Energy)18-06-2015 09:05:38 // 68475
pl tőlünk, 1300ft/db
Dömpi (il dottore)18-06-2015 08:47:35 // 68474
nem tévedsz, a kutyacsont a 159-ben nem szokott tönkre menni...inkább a lengőkar szilentje repedeznek el
Liquid18-06-2015 08:32:04 // 68473
sztem Ő a stabrúd szilentjeire gondol, ami egyben azért nem 6000e inkább minimum az 5-szöröse (Unixnál 60e) :)
A stabpálca néven a "kutyacsont" fut, az tényleg 6000-es nagyságrend. Amúgy a stabrúd szilent is ilyesmi lehet, bár a 159-nél még nem kelle hozzányúlnom.
Javítsatok ki ha tévedek :)
yani🍀18-06-2015 08:10:59 // 68472
Nivan8418-06-2015 07:10:39 // 68471
Egyébként meg 6000ft egy trw stab pálca. nem érné meg egyben kicserélni?
Liquid17-06-2015 23:06:30 // 68470
nekem eddig nem volt gondom, illetve egy van, a legutóbbi ELM327 csak a motorvezérlőhöz hajlandó csatlakozni, az összes eddigi hibátlan volt
Dömpi (il dottore)17-06-2015 23:03:59 // 68469
Ezt most úgy kérded, mintha pl." Faberge tojást" keresnél, vagy valami hasonló, ritka cikket.
Bemész az alkatrész boltba és veszel...vagy rendelsz Erhard-tól.
Alejandro17-06-2015 22:52:43 // 68468
Cartársak! Első stabilizátor rúd szilenteket honnan tudnék beszerezni?
Alejandro17-06-2015 22:43:48 // 68467
Nekem így van már 3 darab, tökéletesen szar ELM327-es adapterem! :)

De vettem egy levegőt és rendeltem egy negyediket, amelyiket itt a fórumon valamelyik cartárs ajánlott. Ha az sem lesz jó, akkor hagyom az egészet a francba!
Dömpi (il dottore)17-06-2015 22:12:47 // 68466
Nekem sem a gyári értékekre állította a futóműves, pont azért, hogy nem egye belül, ugyanis ő is azt tapasztalta, hogy az alfáknál nem éppen gumikímélőre van megadva a gyári beállítási érték.
Liquid17-06-2015 21:21:13 // 68465
tökmindegy, az összes kínában készül úgy is :)
keresd meg a legolcsóbbat, ami olyan eladótól jön akinek jók a visszajelzései aztán hajrá.
'''''17-06-2015 21:05:17 // 68463
Nem lehet,hogy csak régen mentél a verdával és azért tűnik erősnek? :-)
yani🍀17-06-2015 19:57:48 // 68462
A B&M nyelvét innen letöltve tudod megváltoztatni
SzJanos17-06-2015 18:57:22 // 68461
A kocsi menüje angol nyelvű, az OK. Viszont elállítódott a telefon menüje és az most olasz nyelvű. Arról beszélek, amikor a kormányról indítok hívást, az valamiért olasz lett. hol tudom annak a nyelvét konfigurálni?
Haddel17-06-2015 18:46:24 // 68460
Az ő gépük szerint,minden értékem piros zónában volt,most zöldben van.Aztán majd kiderül,bár azóta nem mentem túl sokat az autóval.
Haddel17-06-2015 18:43:28 // 68459
Én is kíváncsi leszek,remélem beválik.
.......................17-06-2015 16:44:24 // 68458
én innen vettem:
http://www.myday.com.tw/a_myday/category.php?api=usa_ebay&categoryid=1498&seller=prettygoodshopss

de az 2013 ban volt,lehet azóta legagyizták a kis kéket
norbi040917-06-2015 16:14:21 // 68457
Sziasztok! :)

Ebay-en nézegetem az ELM327 diagokat és szinte az összes kínából jönne.
Ezt a típust szeretném...esetleg Bluetooth-os kivitelben, de inkább USB-s felé hajlok.
A minivel megjártam mert selejt...nem csinál semmit. Ezek a típusok megbízhatóbbak? Vagy van olyan hely ahonnan tuti működőképeset tudok beszerezni? :)
Giuntini17-06-2015 16:11:03 // 68456
Ez a motor hengefejes volt. Le volt véve a hf. Valszeg ezt csak eladàsra csinàltàk meg. Nem volt lesíkolva, ehelyett ki volt pasztàzva. 15 ezer kilométert bírt. Szatyi is mondta, ennek következménye volt a motorkàrosodàs. A dugók pl. megúsztàk a hengerek nem. Ha lett volna valami kézzel fogható jele lett volna, akkor levetetem a hf-et és az egészet megúszom 100 ezer ft-ból felső hangon. Utólag az ember lehet okos. Szatyi is mondta sógoréktól nem szabad behozni autót. Én azt láttam amit látni lehetett. Ezt nem lehetett észre venni. Most csak arra tudok gondolni, hogy tényleg van egy szenzàciós autóm. A VTT-n mindenki csak csodàlkozott a hangjàn. Szinte össze lehet téveszteni a benzinessel. Hihetetlen erős lett, érzésre 30le-vel min. többet tud. A motorfék hatàs hihetetlen, minden tökéletesen zár, a kompressziója egy új motoré.
.......................17-06-2015 13:38:02 // 68455
"szemét osztrák szervizmunka miatt."
én erröl lemaradtam,mit csesztek szét benne?
.......................17-06-2015 12:43:30 // 68454
hogy teljes legyen a káosz a Brera 2012 es ben már -1,05mm (-8 perc)
van megadva

ami megint érthetetlen hisz semmit sem változott a Brera futómüve 2007 óta
kerékdölés ,utánfutás marad uyganannyi
(leszámítva hogy alu csonkállványt kapott elöl)
.......................17-06-2015 12:18:08 // 68453
informáljuk a kartársat ,hogy tudja mi az ábra

én nem szé´pítem a 2,4 nagyon fasza motor ,csak rengeteget szopsz DPF EGR Swirl vonalon,míg rájössz ,hogy nem kell az bele
Nivan8417-06-2015 12:10:19 // 68452
És teljesen igazad van! mert a 2006. 07-es Brera manual meg +8at ír. Ki érti ezt? :)
Giuntini17-06-2015 12:08:41 // 68451
Viszont abban igazad van, hogy ezek a használt autók-2006-08 évjáratúak- min. 200ezret futottak, és függ attól hogy használták. Az én motorom sem természetes elhasználódás miatt esett szét, hanem a szemét osztrák szervizmunka miatt. Az automatával is ugyanez a helyzet, nem lehet tudni az előéletét. De ne beszéld le a car-társat, mert nagy örömmel lehet autózni vele. Ha a pénztárca bírja a magasabb fogyasztást, akkor lehet nagy öröme benne. A kézi váltós is megpurcanhat, és egy kettős tömegű cseréje kuplugggal megsépekelve ugyanott van. Igenis és ezt kimondom, ez az automata váltó jó, ha normálisan van használva. Nekem ilyen kellett mindenképpen, és jó választás volt.
.......................17-06-2015 12:07:31 // 68450
ez is érdekes
a Brera más összaetartással fut mint a 159 es ?
miért is?
hisz tök ugyanaz a futómü
Nivan8417-06-2015 12:04:56 // 68449
Lecsekkoltam Szosza, mert most fogom vinni futómü állításra a sajátomat. 2006. 07. forgalomba helyezésü a 159-em, nem TI hanem sima. Angol, német mind -8-at ír összetartásra, hátsóra meg +13.
.......................17-06-2015 11:56:17 // 68448
nem borúlátó vagyok

pénztárcakímélö

rizikókerülö

hogy mindenkinek ÖRÖME legyen az alfában,

ami a kollégának a GT ben megvan

de a 2,4 autómatával nagy a lutri ,így nem ajánlom

a 2,4 es motort sem ajánlom,kizárólag akkor ,ha nem vagy szégyellös és a DPF et és a kis pillangókat kiiktatod a francba,mert csak úgy lesz üzembiztos
(és nem zavar ,hogy egy Alfából jön néha a korom)
.......................17-06-2015 11:52:37 // 68447
automata élettartama, igencsak használatfüggő
pont ezaz,nem tudni pontosan ,hogy autópályán futott 200ekm ert zömmel 6.ban
vagy városban 2 es és 3 as között váltogatva
bár a selespednél ki lehetett olvasni OBD n keresztül,hogy mannyi üzemórát töltött az egyes fokozatokban
valszeg az Aisin nál is ?
Giuntini17-06-2015 11:43:33 // 68446
Szosza, Te egy kicsit borúlátó vagy a 2.4 automatával kapcsolatban. Pedig én szívtam a fórumon a legnagyobbat a motorral. Nekem most a motorfelújításnál bemérték a z injektorokat, valszeg eredetiek voltak, és tökéletesek. A szívósor több mint 200ezret bírt, azt is most kellett cserélni. Az automata tökéletesen működik, azt nem lehet tudni, hogy cseréltek-e benne valamit. Nekem a motorfelújítás előtt sem füstölt a motor. Az automata élettartama, igencsak használatfüggő. Nagyon sokan kiveszik "N"-be piros lámpánál. Ez az egyik legrosszabb, amit tehetsz az automatával. Annál hosszabb az automata élettartama, minél kevesebbet toszogatjuk az előválasztó kart. A másik, mindig kell várni, "D"-ből "R"-be, vagy "R"-ből "D"-be, hogy sebességbe beakadjon. Ha nem így csinálod, hosszú távon a pénztárcád bánja. Ha jó a váltó, érezhető egy kis finom rántás. A harmadik aranyszabály, hogy nem tesz jót neki, ha lekapjuk a lábunkat a fékről zöld lámpánál, és egyből adjuk a gázt. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy zöldre váltás előtt hagyod kúszni. A bolygóműves automata nem szereti a kézi váltást. Igazából nincs is sok értelme, kipróbálni jó, de nem igazán jó használni.
Abban tökéletesen igazat adok neked, hogy a fogyasztás automatával, főleg városban számottevően megnő. A 159 nem második autónak való, mert főleg a 2.4 motorral sportosabb, és jobb futóművű mint egy 1.9 GT. Ez nem takarék autó.
Tehát az automatát is ésszel kell használni, és akkor egy nagyon jó társ, főleg ezzel a motorral. Csak mindennek tudni kell az árnyoldalát, és úgy kell használni. A motort pedig az automata sokkal jobban kíméli. Szerintem semmit nem vesz el a vezetés élvezetéből, sőt! Sport fokozatban, pedig szenzációs amit művel!
.......................17-06-2015 11:17:50 // 68445
az eredeti olasz is + 8 fok

http://aftersales.fiat.com/ELUM/Model.aspx?brand_code=83&id_language=3&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=DE&cat=lib&part_number=#1
.......................17-06-2015 11:16:31 // 68444
egyszerüen szarul fordították a Magyar Kezelésiben a kerékösszetartást


az angolban Pl.egyértelmü Toe-in = összatart 8 fokpercet

http://aftersales.fiat.com/ELUM/Model.aspx?brand_code=83&id_language=2&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=EN_EU&cat=lib&part_number=#1

ugyanazon kezelési magyarul ,már -8 perc összetarás

http://aftersales.fiat.com/elum/Model.aspx?brand_code=83&id_language=13&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=HU&cat=lib&part_number=#1

van baj a Fiat Magyarországnál
.......................17-06-2015 11:07:30 // 68443
ha ezeket összeadom majdnem kijön 1MILLA,
amit elöb utóbb rá kell költeni(mert elöbb utóbb mind túlszalad a 200ekm eren)
.......................17-06-2015 11:05:41 // 68442
a szögek jók ,csak a kerékösszetartás elöjele más
konkrétan a német használatiban + 8 fok oldalanként a brerán(és nem eszi a szélét)
a magyar 159 esekben pedig -8 fok oldalanként a kerékösszetartás(ergo széttartás van)
.......................17-06-2015 11:00:42 // 68441
kiváncsi leszek ,ezekkel az értékekkel mit mutat majd a gumikopás
.......................17-06-2015 10:33:38 // 68440
a GT után nagy csalódás lesz a fogyasztás

én a helyedben nem adnám el a Suzit,
ha meg a GT jó ,akkor használd amig örömöd van benne
.......................17-06-2015 10:32:06 // 68439
9..12 litert eszik elöbbit autópályán ,utóbbit városi dugós

az autómata Aisin és 200e km nél tovább nem bírja,szeleptömb + citrom csere 400efT
A 2,4 inkektorok 150ekm után hajlamosak rosszul porlaszatni= füstölés,
(ami ugye a DPF ben landol,és állandó DPF dugulás lesz ,)
tehát injektor felújítás 300eFt

ha nincs szerencséd kormánymü fogaslég rozsdás,100eFt
hab a tortán egy EGR csere esetleg,
vagy szívósór pillangók tömítetlensége

ezek a 2006..2008 as 2,4 autómatáknál (amik eladók) elöbb utóbb elöjönnek
gpek17-06-2015 09:22:43 // 68438
Ez tényleg szép lehet, majdnem ilyen az enyém is csak újabb és nem bőr (én annyira nem szeretem a bőrt meg ezt a világos belsőt)
Amúgy nagyon nehéz megmondani 59-esről milyen állapotú valójában, mert a karosszéria szinte mindig egyben van és a képekről csak az kivehető jól. Mi kb. 6-ot néztünk meg, és nem a legalsók közül árban. A makulátlan mindenkinek mást jelent sajnos. Enyémen is még bőven van mivel foglalkozni mire makulátlan lesz :) de sosincs vége.
yani🍀17-06-2015 07:48:24 // 68437
Olvass vissza kicsit a fórumban, mert szinte kétnaponta felteszi valaki ugyanezt a kérdést.! Utoljára 10 hozzászólással korábban osztotta meg tapasztalatait egyik fórumtársunk.
morni7617-06-2015 07:05:17 // 68436
Sziasztok.
eljött az a pillanat, hogy a GT-m mellé veszek egy egy 159-est is 😄. A tanácsotokat kérném ebben. Egy 2.4 es dízelt szeretnék. Az eladó kocsikat nézve nagyon sok automata van fent, ezek megbízhatóak? Alapvetően nem félek tőle, de a tapasztalaitokra lennék kíváncsi. Mennyit fogyaszt, mire kell figyelni, van e valami típushiba, stb. Esetkeg ha tudtok eladó gépet az is érdekel egy 2006 os swift beszámításával. Segítségeket előre is köszönöm!
Haddel16-06-2015 23:00:52 // 68435
Igen,belső oldal kopott el.Majd holnap meg is nézem,hogy áll.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.