Forum >> 159

Pityukoma06-07-2015 10:15:09 // 69183
Tűrhető. Már egyszer lefestettem Hammerite-al ahol hozzáfértem. Nem 100%-os, de tűzoltásnak jó volt.
yani🍀06-07-2015 10:02:22 // 69182
Szerintem sem kell olyan sokáig várni, hogy elinduljon az ára felfelé. Nyugatról már elkezdték kitakarítani, még 2-3 év és az utolsó évjáratok is kelet Európában kötnek ki. Sokan megveszik, de ha elromlik már nem tudnak, vagy nem akarnak nagy összeget a javításra fordítani, így inkább szétbontják.
GTPeti06-07-2015 09:47:52 // 69181
Uno-ból pedig gyártottak 7+ milliót és Nyugat-/Középeurópában alig van már belőle pár darab. Sokszor az egykori elterjedtség eredményezi azt, hogy majd' az összeset szétbontják.
Dani90062206-07-2015 09:46:07 // 69180
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Alfa Kontakt kft. Zsámbék,ide szeretném elvinni az autómat egy alap szervizelésre,átvizsgálása!Valakinek valami tapasztalata velük kapcsolatban?Hívtam már őket 3-4 x de sajnos nem érem el őket!Esetleg ha valaki tud egy mobilszámot adni!?Előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek ! ;)
norbi040906-07-2015 09:30:16 // 69179
Uuuuuu...az tényleg ínycsiklandó :) Szép lett.
Neked milyen állapotban van? :/

Majd váltóolaj cserénél ha nem felejtem el, csinálok az enyémről képet.
Pityukoma06-07-2015 09:19:42 // 69178
Azért van köztünk aki megcsinálta: Zsunior CarTárs Blogja nézd az első képet, fincsi ugye?:-)
Emelem kalapom ! :-)
.......................06-07-2015 09:04:54 // 69177
A 159 böl gyártottak 240e darabot ,így ebből sosem lesz ritkaság ,így kell vagy 40év még mire elindul az ára felfelé
.......................06-07-2015 09:01:22 // 69176
Egy oldtimernél a kaszni és beltér állapota a lényeg,a motor gyakorlatilag tök mindegy mi ,csak az eredeti legyen
A Spyder jó alap mert össuesen gyártottak 9000darabot
spider darabszám
Ha hinni lehet ennek a táblának a GTV még ritkább
yani🍀06-07-2015 08:12:47 // 69175
Ha van benne, akkor a B&M menüből tudod kiválasztani. A CD-ét nem tudja kezelni csak USB-ről dolgozik. A gyári cd-én van egy egyszerű progi, amit ha elindítasz létrehozza az USB-én a könyvtárszerkezetet. Nekem van egy eredeti Német o. cd, ha kell valakinek szívesen odaadom.
GTPeti05-07-2015 23:37:45 // 69173
"De ez ugyanígy igaz bármely más mostani autóra is."
Szerintem azért annyival nem lett rosszabb a Mjet egy ős-JTD-hez viszonyítva.
Liquid05-07-2015 23:18:28 // 69172
abban több a ráció :)
Pont veled elmélkedtünk ezen úgy rémlik
Liquid05-07-2015 23:17:56 // 69171
Nem a 159 a rossz alapanyag, hanem a qrva bonyolult és hosszútávon sérülékeny motor, turbo, befecsi, ésatöbbi. De ez ugyanígy igaz bármely más mostani autóra is.
GTPeti05-07-2015 22:44:06 // 69170
Esetleg, ha droberto szereti a sört, vele kéne beszélned... :)
norbi040905-07-2015 22:42:10 // 69169
Akkor ez úgy érzem a beletörődős sztori lesz :/
GTPeti05-07-2015 22:39:55 // 69168
Arra a te bölcsődnek sincs semmi szüksége, hogy egy szervízes belenyomjon 1-2 flakon spray-s Motip üregvédőt. (Ami többet árt, mint használ.)
GTPeti05-07-2015 22:39:01 // 69167
"Esetleg valami szervízt tudnèk megkérni, hogy tegyenek csodát."
Na az lenne még egy mission impossible... Max. valami oldtimeres csapat tudna ilyet kompetensen megcsinálni, akik már hallottak pl. üregvédő zsírról.
norbi040905-07-2015 22:37:19 // 69166
Az a baj, hogy se helyem, se időm nincs nagyon belevágni ilyen missönbe :S Esetleg valami szervízt tudnèk megkérni, hogy tegyenek csodát.
Csak ki vállalná hogy tisztességesen rendbe rakja? :S
Itt a 159 tulajok közül van aki túlesett már rajta?
Piritu - 1.000.00005-07-2015 22:33:42 // 69165
Én TS oldtimer-ben gondolkodom, már csak 12 év van vissza :-P
GTPeti05-07-2015 22:26:54 // 69164
Ez annyira nem is elérhetetlen szerintem. Annyira nem rossz alapanyag egy 159.
(A 156-om idén lesz 15 éves. 8| )
Liquid05-07-2015 22:23:36 // 69163
szép kihívás egy JTDm oldtimer :)
gpek05-07-2015 22:11:20 // 69162
A kis navit hogyan lehet bekapcsolni? Minden B&M be van? Kell bele cd?
Piritu - 1.000.00005-07-2015 22:05:35 // 69161
Lehet.
A célom nem a rozsdás állapot konzerválása, hanem az eredeti állapot.
GTPeti05-07-2015 21:58:47 // 69160
"de belül nem tudsz mit kezdeni vele." De. A rozsát, a továbbrozsásodást konkrétan megállítja egy nagy kúszóképességű zsír v. olaj. Persze a végső stádiumban, mikor a varratok már mélyen sérültek, ennek nincs értelme. Ott csak a csere segít.
Piritu - 1.000.00005-07-2015 21:58:44 // 69159
Így van. Csak ha valaki háklis a dologra (járunk itt páran ebben a cipőben) ezt a variációt sem árt ha figyelembe veszi.
GTPeti05-07-2015 21:56:53 // 69158
Azért én ismerek több embert* aki egy autó esetén 10+ évben gondolkoznak. Ezzel nem azt mondom, hogy nem a könnyebb út 5 évente lecserélni. (Ebbe droberto is beletartozik.)
Piritu - 1.000.00005-07-2015 21:56:49 // 69157
A kérdést már a Póknál végig játszottam. 11 évnyi sózott német út után úgy nézett ki, hogy reménytelen a helyzet. A külső rozsdától még csak-csak meg lehetne szabadulni, de belül nem tudsz mit kezdeni vele. Aztán sikerült egy teljesen ép bontottat szereznem Phontól és azt festettem le. Szerintem belép vele az oldtimer korba :-))
Erhard 242 (Pure Energy)05-07-2015 21:54:22 // 69156
ha csak nem oldtimert akarsz belőle csinálni akkor minek? :))) egy gyári bölcső 2-3 kiló plusz a ki-be szerelése egy másik 40-50 rugó...tényleg megéri vele foglalkozni
GTPeti05-07-2015 21:43:27 // 69155
Ott a pont...
Piritu - 1.000.00005-07-2015 21:37:27 // 69154
Már csak az a kérdés, hogy mennyi lenne egy új keret, amit még a beépítés előtt védeni lehetne.
GTPeti05-07-2015 21:15:37 // 69153
Ma láttam egy "SIG TI 159" rendszámú 159-et. :)
Erhard 242 (Pure Energy)05-07-2015 20:57:35 // 69152
most nézem csak hogy a TI-t amilyen színű felnivel adták olyan színű a tükörborítás is...hm
Erhard 242 (Pure Energy)05-07-2015 20:44:14 // 69151
biztos lesz gond de addigra ezek az autók már bontó szökevények lesznek
GTPeti05-07-2015 20:27:56 // 69150
Ez jó hír. Akkor nincs gond. :)
GTPeti05-07-2015 20:25:23 // 69149
Ez a topic - jó páran vagyunk itt - még nem a teljes világ. Én láttam képeket szétrohadt bölcsőről és egy újról, amit beépítés előtt tisztességesen konzerváltak. (Talán még tűziónozták is.) Nem újdonság számomra, hogy abba a 0,001%-ba tartozom, aki nem a "jóvanazúgy" álláspontot képviseli. Mindenestre tiszteletben tartom a véleményed evvel kapcsolatban is.
Erhard 242 (Pure Energy)05-07-2015 20:22:07 // 69148
lassan 10 évesek az első példányok és eddig nem hallottam senkitől, hogy gondot okozott volna a rozsdásodó bölcső...
Shadin05-07-2015 20:14:57 // 69147
Rendben, de mutass már három embernél többet, aki képes ezt normális anyagokkal normálisan megcsinálni. Ha nem szereled szerte széjjel az egészet, nem lehet normálisan megcsinálni, legfeljebb úgy érzed mindent megtettél.
Nem akarok anti lenni, de nem hiszem, h bárki fel tud mutatni egy tartósan felújított keretet itt a 159 fórumon vagy azon kívül...
Elméletben persze jó lehet egy idős Zsiguli szerelő szaki aki már konzervált autót :-D
Totya3305-07-2015 19:41:26 // 69146
Sziasztok!

Kérdés 1,9 JTDm 16v alapjáraton rángat a motor piciket majd elindulok és rángat fordulaton aztán be dobta a 3 as henger nem kapot jelet majd lehuztam a csatit kicsit mintha koszos lett volna vissza dugtam és müködött semmi baj nem volt 10 km után megint elkezdődött megint kocsi leállít csati mozgat megint semmi. Mi lehet a gáz?
.......................05-07-2015 17:50:11 // 69145
Acél ,így egyszer efogy ha nem fested le,
Ne olyan szar bitumenes alvázvédővel kend,
Hanem rendes koralkyd és durol,vagy orkán festékkel,
Persze előtte rozsdamentesítve,
Plusz belül üregvédőzd ki

És megint rozsdamentes lesz vagy 5évig

Le lehet szerelni is ,úgy profibb
Piritu - 1.000.00005-07-2015 17:42:46 // 69144
Ha már olajcsere, érdemes elolvasni a múltkori cseréről szóló blogomat. Leírtam a tapasztalataimat, lehet következtetéseket levonni.
Liquid05-07-2015 17:33:49 // 69143
zum Beispiel ja :)
Piritu - 1.000.00005-07-2015 17:26:02 // 69142
...ezért is kell meleg motorból leereszteni az olajat. Könnyebben folyik ki.
norbi040905-07-2015 17:18:11 // 69141
Nem mondott semmit ezen kívül, csak megállapította. A DPF regen jutott eszembe legelőször nekem is :) És valóban...a motor is meleg volt :)
Liquid05-07-2015 17:07:47 // 69140
ha meleg a motor mikor leengeditek akkor értelemszerűen hígabb mint szobahőmérsékleten, ezenkívül a DPF regenerálásakor jut némi gázolaj a motorolajba.
Mondott még valamit amellé, hogy híg vagy csak megállapította?
GTPeti05-07-2015 14:30:47 // 69139
Drótkefézni, rozsdamarni stb semmi értelme, semeddig sem tart :-(
Ha megfelelő szerekkel kezeled le, akkor de, tartós lesz. A külsőnél amúgy még fontosabb, a zsírral kifúvás.

"Nem kell nézegetni."
Valóban nem kell. :) Enélkül is tudjuk, hogy ez egy kritikus alkatrész és érdemes preventív módon konzerválni (mint általában).
norbi040905-07-2015 12:24:10 // 69138
Akkor a segédvázkeretet hagyjam a fenébe...ne foglalkozzak vele? :)

Olajjal kapcsolatban nem tudom, hogy miből, de láttam ahogy csordogált kifelé...hígabbnak tűnt mint amit beletettünk....hozzátenném, hogy nemnagyon nézegettem eddig a fáradt olajat amit leengendek...ez volt az első... :D
Shadin05-07-2015 12:01:37 // 69137
A segédvázkereten nem segít pl. hogy a motorburkolat által folyamatosan vízben rohad. Drótkefézni, rozsdamarni stb semmi értelme, semeddig sem tart :-(
Nem kell nézegetni

A szerelő miből állapította meg, hogy hígabb az olaj a kelleténél? Egy zseni :-D
norbi040905-07-2015 11:53:55 // 69136
Srácok! Tegnap olajcserekor én is a kocsi alá néztem és a segédvázkeret sajnos nálam sem szép látvány.
Mit érdemes vele csinálni? :)

Amúgy a szerelő megjegyezte, hogy kicsit hígabb volt a régi olaj a kelleténél...megnéztem és tényleg hígabbnak tűnt.
Balazs8005-07-2015 10:05:43 // 69135
Hello. A kicsi kéket próbáltam nálam sem megy! Utána egy usb-s ELM327et az már MES-ben rálépett motorvezérlőre de másra nem. Most rendeltem egyet a német MES hivatalos viszonteladótól ez megy gond nélkül. Van nekik usb-s és BT-os is. INTERFACE Nekem ezzel működik most.
Nivan8405-07-2015 09:55:24 // 69134
Szosza! Igazad lesz! Valszeg az új egr szelep szopat. Tegnap este visszadobta megint a sárga tengeralattjárót, pont indulás előtt. Városban még nem tűnt fel, országúton már éreztem, hogy döglött bálna. Turbó nyomás 0,8barnal nagyobb nem volt, fordulat 3200nél feljebb nem akart menni. Elkezdtem vele játszani, hogy padlógáz/motorfék, utána rendbe is jött. Majd megint megszorult nyílt állásban...

Először megcsinaltatom amit mondtál, kipucoltatom a gyári trutyit belőle es motor olajjal kenetem be a szelepzárt. Ha ujra baszakszik, akkor le lesz dugózva.

Hallottam egy olyan legendát hogy a 8v nem dob motorhibát, ha le van falazva. Valaki tudja cáfolni/megerősíteni?

Köszi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.