Forum >> 159

droberto06-07-2015 23:04:45 // 69233
Mi a jó megoldás?
Szemcseszórás, zsírtalanítás, ideiglenes korróziógátló/tapadásjavító (pl. Loctite 7515), 2K epoxy gyanta 2rtg-ben, 2k akril ipari festék 2 rtg-ben.
No ezzel megélhető az áhított OT kor! :)
.......................06-07-2015 22:59:04 // 69232
Fémtiszta felületre 2K Primert kell fújni,
Az elzárja az oxigéntől,és ez védi meg a korroziótól
Aztán jöhet a szín ,és vagy mechanikai védelem

A Zink spray csak a horganyzott korlát hegesztési varratra jó,mert ott az egész fémszerkezet be van horganyozva így oda elég
dev16606-07-2015 22:54:47 // 69230
ilyenkor mindig felmerül a kérdés, hogy akkor mi a jó megoldás a fémtiszta felület rozsdavédelmére? Milyen felületkezeléssel bírt volna 1 évnél többet?
A zsír alkalmazhatósága korlátozott, így marad a horganyspray. Ez van.

valószínűleg egyetlen hosszú távú megoldás van induló rozsda ellen, ha száraz garázsban áll a gép és télen/esőben nem használjuk.:(
Piritu - 1.000.00006-07-2015 22:36:45 // 69229
Jóccakát, léptem :-)

u.i.
anno 2005-ben ez volt életem első 159-e, amit komolyabban megnéztem miközben a 147 kuplungját javítoták Riedl-ben.
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2015 21:54:17 // 69227
egy 1.8TBi-t, Berlinea változatban, meg TI :)
Liquid06-07-2015 21:52:36 // 69226
wow :) mit újítottál be?
droberto06-07-2015 21:51:17 // 69225
A zink spray lókakát sem ér. Hanno és társai akrilgyantás fosok. Nekem a szemcseszórt 2 rétegben fújt lemezen 1 év alatt visszajött a rozsda.
Próbáltam most a kötőelemekre (szintén szemcseszórt) epoxisat tenni, de ennek meg szinte 0 mechanikai tapadása van! :(
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2015 21:36:33 // 69224
ebben biztos nem :D még én is csak 1x ültem benne
Liquid06-07-2015 21:33:26 // 69223
szerintem már ültem is benne :) Skodának jó volt :D
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2015 21:31:08 // 69222
szombaton meglátod :)
Liquid06-07-2015 21:30:09 // 69221
de szép ez a skoda :D
Liquid06-07-2015 21:29:30 // 69220
Nálam is marad még jó pár évig, de a veteránkort jó eséllyel nem nálam fogja elérni :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2015 21:26:27 // 69219
áhh nem is értem magam....miért 159? miért? mikor itt az új csudaszép Skoda Octavia RS 220...220 lóval, szép pirosra festett féknyereggel, olyan egyedi...bezzeg az 59 ami warthburg és pásszát konspirációja az Alfa szégyene :DDD
Haddel06-07-2015 21:22:10 // 69218
Nálam esélyes ,hogy meg fog maradni hosszú távon a 159. :)
Piritu - 1.000.00006-07-2015 21:09:50 // 69217
Egy lengyel Cartárs elkészítette a - szerintem - legteljesebb GTV/Spider adatbázist. Ott más van :-DD
yani🍀06-07-2015 18:51:10 // 69216
Antenna?
Zsifi sw06-07-2015 18:49:43 // 69215
Köszi!

Megpróbáljuk! :)
.......................06-07-2015 18:42:48 // 69214
http://www.vidoevo.com/yvideo.php?fiat-stilo-connect-nav-gps-gsm-hidden-diagnostic-menu=&i=VFdRa1F4cWuRpdkg1c1k
.......................06-07-2015 18:41:35 // 69213
Van egy rejtett menü(hibakeresés) a Connect ban:
1.'Setup'
2 'System'
3.'System' 3 szor egymás után nyomva(megjelenik az exra menüpont)
4. enter
Zsifi sw06-07-2015 18:37:15 // 69212
Sziasztok!

Kérnék egy kis segítséget. 2Dines nagykijelzős gyári 159-es rádiónak a rádió része nem megy. Navigáció, boardcomputer rész megy. Lehet vele valamit kezdeni? Akksi le, majd vissza már volt, mivel a többi része megy, így nem code hiba, nem is kéri.

Ha van valami ötletetek, akkor azt szívesen fogadnám :)

Köszi
Lexlutor06-07-2015 18:14:59 // 69211
Nekem is határ eset. Kicseréltem hátul a két telót és olyan erős lett, hogy kézzel kell fékeznem. Régivel már nem ment fel. Először egyik oldalt cseréltem de az kevés volt. A kettő új meg túl erős. Így kinyitásnál én is rátartok mindig kézzel. Abban reménykedem hogy idővel gyengülni fog. Kb. 3 hónapja cseréltem de még egyik se fárad...
GTPeti06-07-2015 18:12:16 // 69210
Ezzel maximálisan egyetértek. Annyit tennék hozzá, hogy passziválóból én sem találtam még jobbat, mint a Fertan. Amiben az a különösen jó, hogy a passziválás után lemosható (sőt, lemosandó). A Korant és tsai. sajnos egy vékony hártyát hagynak hátra (főleg ott, ahol nem volt mit passziválni), ami nem tapad valami túl jól. Igen, tudom, ez a szer drága 30+ euró/liter és Mo-n nehezen beszerezhető. Ez sajnos azt támasztja alá, hogy ilyen dologkat No-ból érdemes rendelni.
mizooo06-07-2015 18:02:57 // 69209
Sziasztok, másnak is törte már el magát berlinánál a csomi teló? Erhardtól vettem újat és baromi erősen rúgta fel a csomiajtót. Eddig kézzel fékeztem, de ma csak félkézzel tudtam felnyitni, az eredmény annyira felcsapódott, hogy mindkét oldalon letörtek a végek :(....
Piritu - 1.000.00006-07-2015 17:48:42 // 69208
Nem a papír fontos, hanem a tény, hogy tisztességgel megért ekkora kort és még mindig jól működik. Úgy gondolom, hogy egy OT minősítés jó bizonyíték a gondos gazdára.
GTPeti06-07-2015 17:45:23 // 69207
Miért annyira fontos, hogy egy autó hivatalosan is oldtimernek minősüljön?
.......................06-07-2015 17:29:54 // 69206
"de nem fémtiszta felület+passziváló+alvázvédő"
nem akarok beleszólni ,
de ez a rétegsorrend még kerítésnek sem jó

de nem fémtiszta felület
+passziváló
+korr gátló alapozó 2 réteg
+fedözömánc 2 réteg
aztán mechanikai védelemnek mehet rá az alvázvédö(másra nem is jó)
Piritu - 1.000.00006-07-2015 17:24:24 // 69205
ÁÁÁááá, az a 159-nél még több, mint 25 év! Nem akarok egy oldtimerre ennyit várni. Bakker! Akkorra 75 lennék már...
dev16606-07-2015 17:22:16 // 69204
Lassan meglesz a tökéletes megoldás minden esetre:

1. fémtiszta (felcsiszolt) felület+cink+zsír, ahol csak lehet
2. csak zsír, ha hozzáférhetetlen helyen van
3. megtisztított, de nem fémtiszta felület+passziváló+alvázvédő

Sajnos azt a védőzsírt itthon nem lehet kapni, amit ajánlottál, de mást se nagyon... másfajta zsír is megteszi?
GTPeti06-07-2015 17:21:31 // 69203
Miért, ha nem csak a Spider megtartásában gondolkoznál, hanem a 159-ében, akkor Te is meglénéd ezeket. ;)
Piritu - 1.000.00006-07-2015 17:17:15 // 69202
..csak én látok abban furcsaságot, hogy az egyik legújabb Alfa típus topikjában rozsdavédelemről és oldtimerségről beszélgetünk? :-DD
GTPeti06-07-2015 17:05:27 // 69201
A falcok kezeléséről beszélek a belső oldalon. A zsír az egy tökéletes védőrétek, mivel "önggyógyuló". Alá természetesen mehetne cinkspray, de ez utólag nem megvalósítható. Az pedig senkit sem zavar, hogy egy zárt alkatrész közepe enyhén ragad.

Zsírt ugyan lehet kívülre is, fémtiszta részre felvinni, de oda természetesen én is előbb egy fedőréteget tennék. (Ha a felület tényleg fémtiszta, akkor pl. cinksprayt. Ha nem, akkor viszont passziválás és speciális festéket ami rozsdás felületre is ajánlott.)
dev16606-07-2015 16:57:17 // 69200
bekened zsírral a fémtiszta részt és mivel feded?
amúgy cinkspray-t nem használsz? gondolom vagy cink, vagy zsír, mert mindkettő fémtiszta felületre való.
GTPeti06-07-2015 16:50:30 // 69199
Ez mind remek, de a belülről (szívből :) jövő rozsda a legalattomosabb. Ott nem tudsz csiszolni, max homokfújni. Bár szerintem egy kúszóréteg (zsír/olaj) már nagyon sokat javít a helyzeten.
dev16606-07-2015 16:21:40 // 69198
Én azokkal a helyekkel vagyok bajban, ahol a rozsda a hegesztés belsejéből jön. Gyártótól és típustól függetlenül ez minden autót érint, bár vannak extrém esetek (pl. BMW E46, egy igazi ipari hulladék). A 159 segédalváza is így rohad el, csak a folyamat nagyon gyors, mert nincs horganyréteg, alapozó és rücsi, ami megvédené a hegesztéseket a külső hatásoktól.

Az én módszerem az, hogy, ahol tudom tiszta fémig csiszolom a rozsdás hegesztést és ha abszolút semmi vöröses nem maradt a két fémrész között, akkor kap minél több (legalább 2) vékony horganyréteget (Hanno cinkspray), végül Tectyl alvázvédőt a tetejére.

Ha már hólyagosan rohadt valahol (pl. 159 segédalváz, 166 első küszöbtartó konzol, belső segédbakok), akkor drótkefe+alvázvédő vagy rücsi az utolsó szög a koporsón, mert az ősellenségünk vígan dolgozik tovább az alvázvédő alatt, talán még gyorsabban is, mert sosem tud kiszáradni rendesen.

A kasztni jól védett, de ha hosszú távra terveztek (10+ év), akkor az emelőbakokat is preventív jelleggel kezelni kell. Egyrészt a gyári horganyréteg szinte mindig sérült az emelőbakok alsó peremén, másrészt az erős mechanikai igénybevétel miatt a bakok és küszöb közötti hegesztések a többinél gyorsabban korrodálnak és idővel a rozsda a küszöb többi részére is átterjed, miközben az emelési pont szerkezete is meggyengül. Sok egyéb kritikus hely is van, de ez már típusfüggő.
GTPeti06-07-2015 15:34:30 // 69197
Igazad van, de ennyire nem voltam talpraesett. :)
gpek06-07-2015 14:46:39 // 69196
Kellett volna egy kisebb összeget ajánlani érte.
GTPeti06-07-2015 13:47:23 // 69195
Az előbb voltam vásárolni és a parkolóban megdícsértem egy idősebb fickó ízlését (egy fekete 59 SW-be pakolt). Erre azt válaszolta elég mogorván, hogy "szépnek szép, de azon kívül kőkorszak". Remélem a köv autója egy BMW-lesz és megtanulja, hogy mi az a "Servicerechnung...".
GTPeti06-07-2015 13:45:18 // 69194
Vagy fordítva. Az alapozó is lehet porózus és kell rá fedőréteg. Legalábbis régebben így volt.
Persze manapság sok olyan van, amire már nem kell, pl. Brantho Korrux. (A rozsdapassziválós kezelés szerintem alap, a csiszolás ezt nem váltja ki 100%-ban.)
droberto06-07-2015 13:12:33 // 69193
Ami tapad könnyűfémre az tapad a vasra is.
Abban egyet értünk, hogy ezek játék festékek. Egyébként alapoztam is Tiszakorral, ami nagyon nem rossz motyó a csináld magad mozgalomból.
Abban is egyet értünk, hogy az 1K-s bevonatok egy kalap kakát se érnek az ipari festékekhez képest. :)
Ezek viszont azt a tényt viszont nem befolyásolják, hogy a felület előkészítés itt a legnagyobb probléma...
.......................06-07-2015 12:58:50 // 69192
Alkalmazási terület: elsősorban könnyű-és színesfémek
ALVIKORR

ezért nem lett jó

anno 15 éve Pumbin Rapiddal festettem le a pinceajtót+ fedözománc

néha vízben áll ,és a mai napig nem rozsdál

szóval a festéken is sok múlik
.......................06-07-2015 12:56:04 // 69191
szerintem az a baj hogy nem használtok Primer alapozót
aztán nincs a fém az oxigéntöl rendesen elzárva
droberto06-07-2015 12:27:06 // 69190
Sütheted, ha nem pucolod le a rozsdát teljesen. Sőt még egy alapos szemcseszórás és profi bevonat kombó is csak ideig óráig szép, mivel a rozsda a 159-ek 70% nem felületi, hanem az anyag szerkezetében is jelen van. Ezen még a Fertan sem segít.
Ezekkel a beavatkozásokkal csak a tartó élettartamát tudod elnyújtani (bár azt gondolom erősen túl van mérretezve, ahogy Pure Energy-s Cartársunk is leigazolta.) + esztétikailag javítasz az autón.

(Egyébként az első RO55/Alvikorr-os próbálkozásom nekem is kudarcba fulladt (átjött a rozsda a bevonaton).)
.......................06-07-2015 11:54:39 // 69189
szar festékkel festetted,
meg csak egy rétegben
ez volt a hiba és ezért nem tartott semeddig
Shadin06-07-2015 11:51:45 // 69188
Én sem vonom kétségbe soha a véleményed, lehet, h nem tettem bele mindent, de egy hétig szórakoztam vele akna nélkül a kertbe és egy évig sem tartott az eredmény, sőt még talán rosszabb lett. És bár én is egy kisebb százalék halmazába teszem magam, mégis szkeptikus vagyok :-(
Igen, ha cserélném, akkor mindezek tudatában én is kezeltetném beszerelés előtt, de így a helyén eléggé reménytelen, mármilyen anyaggal is próbálkozol.
droberto06-07-2015 11:30:23 // 69187
Más.... AC15'

A VTT-n már beszéltünk róla, hogy egybe kéne verődjünk. Ennek egyetlen módját látom, ha előtte összeverődünk.
Szóval akit érdekel a dolog az jelentkezzen. :)

Gyülekező:
9:15-től a Shell kúton a parkolóban (8230 Balatonfüred, Széchenyi út (71.főút) 11).

Indulás AC-be:
9:30

Jelentkezők:
droberto (Én sajnos csak 15h-ig tudok maradni. :()
droberto06-07-2015 11:17:56 // 69186
Nem egyszerű a kérdés, kell hozzá egy csápos meg 3 nap.
A legjobb kiszedni, szemcseszórni, lúgozni horganyoztatni, festetni, csak az a gond, hogy ez tart mindent.
Én ott tartok vele, hogy most legutóbb 2K-s ipari akrillal lefestettem ecsettel, ahol hozzáfértem.
Egyébként a hátsó híd szintén zenész. Arról nem beszél senki, pedig az is ugyanolyan.
gpek06-07-2015 11:10:25 // 69185
Véleményem szerint nehéz árak változását jósolni addig, amíg nem tudni az utód modell sikerét.
Az hogy 5-10 év múlva emelkedik az ára, az csak a kiemelten szép példányokra lehet igaz, ami 20-30 év múlva is gondos gazdánál vállalható lesz majd.
Pl: egy 1200-es Lada ára már emelkedik de a volt TSZ gazda ganézós kocsija 20-ért megy el most is és 5 éve is meg 5 év múlva is.
Sajnos a javítások sok esetben nem eredeti alkatrészekből készülnek így az OT-zás nagyon kétséges, nem is érdemes beszélni róla addig amíg a legrégebbi kocsi is csak alig 10 éves.
gpek06-07-2015 11:01:07 // 69184
Köszi, majd meglesem... Nagy köd nekem ez a B&M :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.