Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2015 22:26:27 // 69633
Ha gondolom mindig 6000 fordulaton pörgetik biztos annyi...
Piritu - 1.000.00025-07-2015 21:47:16 // 69632
Akkor most mégse igaz az 5 évvel ezelőtt az Amorén hirdetett 15 literes fogyasztás? :-O
Piritu - 1.000.00025-07-2015 21:44:50 // 69631
Kimentem megnézni, a Spiderben nincs benne ez a nagy, ellenben a kicsi a gyertyák meghúzási adataival igen.
David | Centocinquantanove25-07-2015 21:18:18 // 69630
Szerintem nem olvastad el amit írtam, vagy nem jól értelmezted, de mindegy, lapozzunk!
Peace! :)
enká25-07-2015 20:44:08 // 69629
yoyo, nemrég újítottam a 2006-os 159-est egy 2011-es TI-re és abban Navteq digital maps 2012 navigációs szoftver fut.

Szeretném ha frissebb lenne, jó lenne upgradelni, vagy lecserélni, ha lehetséges. Kicsit sokkalok uis csak a szoftverért 200 eurót (link, ár lejjebb), melyet akár évente újra és újra kifizethetek.

Külső gps-t nem akarok használni. Van vmi ötletetek, mit tegyek? Köszi a segítséget.


http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1437849779-3408-8996-forum.png

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-FiatEurope-Site/en_GB/-/EUR/ViewProductDetail-Start?CatalogCategoryID=K2gKCghB.GcAAAEkcpol3pHK&ProductRefID=T1000-22409@Navteq-FiatEurope&CategoryName=FiatEUCatalog_AlfaRomeo_Alfa159_2010_SDcard&ProductName=SD Card - Europe - 2015&
emGéza25-07-2015 20:06:18 // 69628
...és vígan ment 200-at :-)
emGéza25-07-2015 20:03:42 // 69627
Nekem 9.6 pályán , 150 alá nem menve ... 205 Km , de már jött a zamárdi kihajtó... lehet ment volna még (?) . Ja , 150 alatt még zugott a kerékagy csapágy .(1 még cserés)
Erhard 242 (Pure Energy)25-07-2015 19:53:30 // 69626
sosem fogom megérteni aki ennyire keveset megy, minek a dejzel....na ma viszont hosszabb etapos út volt a TBi-vel sok 140 és előzés így is maradt 9,5 alatt a fogyi...nem soká lesz egy autópályás, tempomatos teszt is, kivi leszek...
Hiába a kevesebb nyomaték rohadt módon megindul 90-től hatodikban pl, nem igazán kell váltogatni az előzéshez...a teszt Padrag és Öcs közötti erős emelkedő, 4 személlyel is repült az emelkedőn 6-ban...tényleg olyan mint egy villanyautó...eddig meg vagyok vele elégedve menetteljesítmény ügyileg, lehet nem kap chipet így is cefetül megy :D
Shadin25-07-2015 18:10:57 // 69625
Nem lehat ilyan jó mint amennyi az ára.
.......................25-07-2015 17:24:07 // 69624
2009 es az autó
6 éves kocsi az új ár 40% át éri
Ami max 4misi
Volt fent TBi 20ekm errel 4,5misiért már
Don Gombóc25-07-2015 17:05:02 // 69623
Írtam az oldaladra. :-)
Nem sok 2,0-ás van, az EGR ház szokott ritkán gond lenni de azt megtalálod visszaolvasva.
Liquid25-07-2015 16:37:01 // 69622
akkor csak az újabbaknál... a 156-on minden matrica megvolt (tudtommal) 15 évesen.
Mindenesetre nem jó dolog.
Liquid25-07-2015 16:34:50 // 69621
konkrétan a diplomámat eddig 1 kivétellel (akkor is csak valami pályázathoz kellett) senki se kérte, annál inkább a tudásom és tapasztalatom. Tanusítvány akkor kell ha megkövetelik. Pl. hány olyan cég van ahol számít az hogy van-e a nyelvtudásról papír, és hány olyan ahol beszélni, írni, olvasni tudjon az illető?
Nyelvvizsga, papírok, diploma Mo-on jellemzően csak a közigazgatásban kell.
Liquid25-07-2015 16:30:53 // 69620
jó nyaralást! :)
ugyanez volt a tapasztalatom nekem is a görögökről.
AdiArsenal25-07-2015 16:20:37 // 69619
link: http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive_ti-9106751
AdiArsenal25-07-2015 16:20:07 // 69618
Sziasztok!

Egyik haverom nézte hahu-n, szerintetek mennyi a reális ár ezért az autóért? Én egyik kicsit sokallom a 6év miatt. 2.0 multijet típushibái, megbízhatósága illetve mire kell figyelni?
Haddel24-07-2015 22:45:14 // 69616
Szép estét mindenkinek!😃
Haddel24-07-2015 22:43:49 // 69615
Én mindig kint tankolok,vagy jet,vagy bp.Miota mulrkor megbüntettek,óvatosabban jövök-megyek ,most 7.1 az átlag ,nagy kerékkel ,végig 22 fokos klímával.
.......................24-07-2015 22:28:25 // 69614
Ez globális gond az alfáknál,ami ragasztott matrica max. 8 évig marad fennt
.......................24-07-2015 22:25:13 // 69613
München 519 méteren tengerszint felett fekszik
Budapest pedig 100..150 méteren
Magyarul hazafelé lejtő van
Plusz az uralkodó szélirány közép európában nyugatról keletre
Piritu - 1.000.00024-07-2015 21:59:00 // 69612
Jut eszembe. Hétfőn indultunk volna németbe a Párduccal. (Vasárnap minden leellenőrizve.)
A motor beindítása után volt egy olyan érzésem, hogy be kellene nézni a motorházba. Hogy miért, azt meg nem mondom.
Aztán a fedelet felnyitva enyhe égett műanyag szag ütötte meg az orromat. A motorházfedél belsejébe felragasztott matrica valószínűleg tegnap, amikor lezártam leesett és a kipufogón landolt.

Az kezdett engedni a kipuff melegének. Gyorsan kidobtam, már füstölt.
El se akarom képzelni, hogy mi lett volna, ha elindulunk és lángra kap....
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2015 21:26:53 // 69611
kellemes nyaralást nektek :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2015 21:25:38 // 69610
azt értem de eleve minősített alkatrészt építenek be ugyan úgy mint az autószerelők...tehát pont ugyan azt csinálják...még mindig nem értem
GTPeti24-07-2015 21:25:16 // 69609
Köszi a jó kis droberto-s review-t! :)
GTPeti24-07-2015 21:24:05 // 69608
Ismétlés a tudás anyja... 8)
Attis24-07-2015 21:06:48 // 69607
erre egyszerű a magyarázat: kifelé is Ausztriában tankolsz és hazafelé is, mert Olaszországban drága a benzin, ergo kifele többet eszik, mint hazafelé. :)
Piritu - 1.000.00024-07-2015 20:58:27 // 69606
A helyzet az, hogy az Adriáról jövet is ez a helyzet :-P
Piritu - 1.000.00024-07-2015 20:57:03 // 69605
Én igen, de akik ebből urban legendát csinálnak belőle, azok kétlem :-)
(Mert mindenki tudja, hogy a magyar üzemagyag szarabb, mint a kinti, mert kifelé többet fogyaszt az autó, mint hazafelé.)
Attis24-07-2015 20:54:50 // 69604
Még jó, hogy jobb. Hegyről lefelé jössz. :)
mizooo24-07-2015 20:43:30 // 69603
Belekalkuláltad a szintkülönbség változását is?
droberto24-07-2015 20:31:01 // 69602
Üdv mindenkinek Krétáról!
Görög barátainknak hihetetlen autóparkjuk van. Az autók 99,5% egy lom. Mindegyik törött vagy hiányos. A lakkozás 10-ből 1 autón fel van hólyagosodva. A hegyekben 60-80-es évek beli japán és olasz pick up-ok.
Láttam egy MiTo-t aminek a lámpája úgy szét volt mattulva, sárgulva mint egy 16 éves Clio-ón.
Az emberek zöme lusta, nyomja egész nap a sziesztát és várják a jobb sorsot.
Az utak állapota vegyes. 20-30% szar töredezett, de a többivel nincs hiba. Bár igaz nincs is tél ami szétkapja.
Csapadék nyomokban.
Ami durva az a só. Mindent felzabál. Fél éves horgany és zománc bevonatot játszva megeszi.
A tegnapi szórakozásom pedig:


A ballonos gumik ellenére jól lehet vele bohóckodni a hegyi szerpentineken. Kanyar előtt túrja az orrát, kis lassítás majd 30-40-nél még egy kis plussz bekormányzás, egy hinta majd nyélgáz és mehet a drift a kanyar végéig. :) Mentem így vagy 150 km-t. Szétégetett a nap, de élveztem. :)
A vége úgy 90-100 lehet völgyenek lefele, de ezt nem próbáltam mert nem olyan vidám a szakadék szélén imbolyogva hasítani.
A fékek harmatosak, a 100-0 egy teli fékkel kb. 80 m! Pedig ha jól emlékszem 3 tárcsafékes.
Piritu - 1.000.00024-07-2015 20:13:51 // 69601
Visszatérve a 159-re. A héten próbálgattam a magyar vs osztrák üzemanyag témát. Visszafelé az osztrák is jobb, mint a kifelé osztrák. 6,7 vs 6,5.
Piritu - 1.000.00024-07-2015 20:10:27 // 69600
Viszont tanúsítási kötelezettsége csak az autóipari beszállítóknak van. Akinek nem okvetlenül kell, nem dob ki egy millát (vagy még többet) az ablakon.
Piritu - 1.000.00024-07-2015 20:03:08 // 69599
Miért veszítené él?
A 9001 és társai rendszertanúsítások, a vállalat működési rendszerét igazolja. Nem terméktanúsítás. Simán lehet szar terméket is gyártani velük, csak kell hogy legyen egy dokumentált folyamatuk a nem megfelelő termék kezelésére (pl. vevőreklamációk).
A gyakorlatban semmi köze a gyártott termékekhez.
Nem véletlen, hogy a komoly vevők maguk jönnek el és a saját követelményrendszerük alapján vizsgálódnak. No ezeknek már több köze van a termékhez, mert nem akarnak rosszat kapni.
.......................24-07-2015 19:28:13 // 69598
ezek felújítanak ,
ergo nem autószerelök

hanem alkatrészgyártók
az nem ugyanaz
.......................24-07-2015 19:21:59 // 69597
"Hiába rakja neked össze az ISO-TS minősítésű műhely a generátort, ha a beépített alkatrész éppen a határra van méretezve, mert minél olcsóbbnak kell lennie."

nem igaz

ha hibázik elveszíti a minösítését = nem megy oda senki=bezárja a boltot
yani🍀24-07-2015 17:16:49 // 69596
teljesen mindegy, hogy van e generátor javítónak minősítése vagy sem, mivel valószínűleg ugyanattól a minősített beszállítótól származó diódahidat,,csapágyat , szabadonfutót, stb. építi be. ebből is látszik, hogy nem a papír számít, hanem a minőség. Ez igaz az alapanyagra és az elvégzett munkára is. Hiába rakja neked össze az ISO-TS minősítésű műhely a generátort, ha a beépített alkatrész éppen a határra van méretezve, mert minél olcsóbbnak kell lennie. Elvileg kibírja, de a beépített alkatrészek szórása miatt kinek hosszabb, kinek rövidebb ideig.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2015 16:54:43 // 69595
ne hogy már azért legyen egy szerelő jó szerelő mert van iso minősítése....ez az év vicce :))) Sajnos az a baj, hogy lassan mindenki mutogatja a papírját, amiből egyre több van de semmihez sem ért...kicsit elkúrvult világ ez....
.......................24-07-2015 16:12:25 // 69594
te is jártál föiskolála ,egyetemre,
hogy a mostani munkádat szakszerüen el tudd végezni

neked ,neked is van tanúsítványod róla ,a Diploma
ahol dolgozol annak a cégnek is van tanúsítványa

csak várjam már el egy idegen embertöl ,cégtöl hogy amit csinál az minösítve legyen!

hisz az én autóm,az én életem kockáztatja egy idegen ember ha hibázik
( a saját kertedben a klumplit ültetheted egy csomóba az a te dolgod)
Liquid24-07-2015 16:02:52 // 69593
ez most nem igazán értem hogy jön ide...
szerinted konkrétan milyen minősítés kéne egy generátor javításhoz? :)
ha gondolod, nyomtatok neked egyet :)

"olyan nincs itt ,hogy ismerek egy jó szakit,mert hallottam ,hogy jó"
valóban nem, ott olyan van hogy kérnek pár tesztjavítást, majd ha megfelel akkor megállapodnak a keretekben, minőségbiztosításban, satöbbi és mehet a móka.
.......................24-07-2015 15:57:12 // 69592
én a vegyipari csöszerelö ,készülék gyártó, tervezö iparban nyomulok

minösítés nélkül szóba sem állnak egy céggel sem,
söt még a hegesztöknek is rendszeres minösítésre kell menniük

olyan nincs itt ,hogy ismerek egy jó szakit,mert hallottam ,hogy jó

ne felejtsük el ,hogy az autóban halálos baleset is érhet akár
elég sokat kockáztat aki kétes minöséget épít be
mizooo24-07-2015 15:44:41 // 69591
Mitsubishi Lanceres kollégám meglátta ezt a képet, azt mondta egy 1750T-re elkezd gyűjteni ;)
Liquid24-07-2015 15:44:09 // 69590
ha felújítócég akkor értelemszerűen sehova :) Egy autószerelő műhely se gyárt autót, két külön műfaj. A lényeg hogy értse a dolgát.
GTPeti24-07-2015 15:10:39 // 69589
Szerintem akik a Fer-Vill ügyfelei, a temérdek kis maszek műhely és pár józanabb csili-vili szervíz, azokat pont nem érdekli a 9100. Ez Magyarország. Miért invesztálna a cégtulajdonos olyan dolgokba, ami gyakorlatilag egy oklevelet jelent a falon? Ők NEM szállítanak semmilyen autógyárnak. Ami számít, hogy jól dolgoznak-e. Vagy te ISO9100-es szervízbe is hordod az autód? Én nem. Mert nem vagyok hajlandó fizetni a felárért, amit ez jelent. Ugyanúgy, mint az üvegből készült váróteremért sem. Nice-to-have.
.......................24-07-2015 14:59:08 // 69588
aztán melyik autógyári gyártósórra szállít be ez a felújítócég?
tippelek ,sehova
.......................24-07-2015 14:57:16 // 69587
aztán neked mint vevönek ki tanúsítja egy kisipari generátorról ,hogy jó e?

más a sorozatgyártás és más a javítóipar,
ne keverjük a szezont a fazonnal
David | Centocinquantanove24-07-2015 14:52:12 // 69586
ISO 9001-el az autóiparban kiröhögnek.
Semmit nem jelent, ma már az vesz tanúsítványt aki akar, ráadásul, ha új beszállítóként akarsz bekerülni a körbe, akkor kitörölheted vele a segged.
Mondok mást. Ismerek olyan magyar-japán céget aki "A" alkatrészeket gyárt és visz be japán autógyárba tanúsítvány nélkül... Gondolom csak azért teheti meg, mert a belső szabályozása kielégíti az autógyár igényeit, és ezt be is tudták bizonyítani. Például magának az autógyárak zömének sincs pl TS 16949 tanúsítványa - de a beszállítóktól megköveteli az esetek túlnyomó többségében.

Persze nem azt mondom, hogy felesleges, mert jó ha van de a tanusítvány nem minden.
GTPeti24-07-2015 13:13:05 // 69585
"a mai az eldobós fajta" (Kimoderáltam a véleményem ezzelkapcsolatban. :)
.......................24-07-2015 12:42:59 // 69584
igazából a mai generátorokban minden tönkremegy ,még a háza is
a 90 es években még olyanokat tettek bele gyárilag amit akár 2* 3* is felújítottál

a mai az eldobós fajta
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.