Forum >> 159
Liquid21-08-2015 23:16:17 // 70470
bő egy éve letört az enyém is, nem hiszem hogy tudsz olyat venni, mivel tudtommal egyben cserélendő alkatrész. Én vettem 10e-ért egy bontottat.
Nivan8421-08-2015 23:03:32 // 70469
Urak!
Vadászom a kis gombocskát amivel az elektromos tükröket lehet állítani. A kis joystick "kupakja" gyakorlatilag amit keresnelék. jófogáson ebayen nem sikerült rábukkani. Valakinek van eladó vagy tudna segíteni pontosan milyen néven keressem?
Köszönöm
Vadászom a kis gombocskát amivel az elektromos tükröket lehet állítani. A kis joystick "kupakja" gyakorlatilag amit keresnelék. jófogáson ebayen nem sikerült rábukkani. Valakinek van eladó vagy tudna segíteni pontosan milyen néven keressem?
Köszönöm
.......................21-08-2015 16:10:05 // 70468
például
Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2015 16:08:28 // 70467
ki sem kell venni, első egy résolaj mérés, már ott kiderül ha gáz van
.......................21-08-2015 15:58:03 // 70466
a diesel motor alapja a jó porlasztás,
a tökéletes égés,
kb. 20 perc kikapni az injektorokat ,és próbapadra tenni
5eFt / darab az ellenörzés
a tökéletes égés,
kb. 20 perc kikapni az injektorokat ,és próbapadra tenni
5eFt / darab az ellenörzés
Erhard 242 (Pure Energy)21-08-2015 15:45:38 // 70465
igen
.......................21-08-2015 10:40:09 // 70464
van valakinem Kayaba lengéscsillapító 159 ben ?
kellene valami tapasztalat,kemény ebb vagy lágyabb mint a gyári?
kellene valami tapasztalat,kemény ebb vagy lágyabb mint a gyári?
denil121-08-2015 10:28:52 // 70463
rossz porlasztó tud olyat csinálni,h egyszer tökéletesen működik aztán pedig nem?
denil121-08-2015 10:27:43 // 70462
Az LMM 2 hetes benne.
Most lett cserélve. ( lehet,h az új LMM nem jó? )
Most lett cserélve. ( lehet,h az új LMM nem jó? )
denil121-08-2015 10:26:33 // 70461
az érdekes az,h mikor először csinálta akkor 10km-ert tudtam vele menni dadogva. Csak utána dobott hibakódot viszont akkor nem lehetett belépni az ECU-ba 1 órán keresztül. Egyszer mégis beengedett 2 percre (mielőtt kivágott volna) és akkor EGR-t írt ki, de ennek ellontmond az,h mikor mégis beengedett a gép akkor minden helyreállt és az EGR-t is tudtuk működtetni ( az EGR-t 3 hónapja ellenőriztük és bár teljesen tiszta volt mégis hagytuk állni 1 éjszkát WD40-ben ).
A legutóbbi dadogásnál hibakódot sem dobott.
Tegnap 70km-ert kocsikáztam,h előjöjjön a hiba és nem jött. Csak így nem merek járni az autóval.
A legutóbbi dadogásnál hibakódot sem dobott.
Tegnap 70km-ert kocsikáztam,h előjöjjön a hiba és nem jött. Csak így nem merek járni az autóval.
W.21-08-2015 08:50:04 // 70460
Nekem is össze-vissza jelez. Már megszoktam... :)
Don Gombóc21-08-2015 07:22:11 // 70459
Csak neked lesz igazad, ami a totális herélést illeti.
Pityukomának meg tisztelet a nagy türelméért.
Én már felgyújtottam volna. :-)
Pityukomának meg tisztelet a nagy türelméért.
Én már felgyújtottam volna. :-)
Pityukoma20-08-2015 22:53:51 // 70458
"Szerintem az érzékelő ment át a szórakoztató iparba ." ez tecccik, megjegyzem :-D
emGéza20-08-2015 22:25:40 // 70457
Elolvastam ! Hmmm ... a válaszom
Ez a műszer is olyan mint a Km óra , kár nézni ;)
Most megnéztem és maxot mutat . Viszont nem találtam a "hagyományos"
olajnyomás visszajelzőt . Pedig arra érdemes adni , főleg , ha kanyarba be villan .:)
Így marad , ha hidegen csattog a hidrotőke .:D
Ez a műszer is olyan mint a Km óra , kár nézni ;)
Most megnéztem és maxot mutat . Viszont nem találtam a "hagyományos"
olajnyomás visszajelzőt . Pedig arra érdemes adni , főleg , ha kanyarba be villan .:)
Így marad , ha hidegen csattog a hidrotőke .:D
Pzk20-08-2015 22:09:39 // 70456
Igen abban kell legyen a szűrő, tehát ezekszerint itt mégsem egymás alatt van a 3 ág (offos E46-ban egymás alatt volt), hanem 2 előre, egy pedig hátra néz. Szükség van a szűrőre, hogy vákuum ejtéskor tiszta levegő kerüljön be a rendszerbe. Nagyon kafán el tud tömődni.
Pzk20-08-2015 22:05:19 // 70455
A szelepnek 3 egyforma bemenete van egymás alatt 2-re cső van húzva, a harmadikon pedig van egy kis dobozka, amiben egy szűrő van. Ezt a kis dobozkát vhogyan óvatosan le lehet pattintani. Ezen a szűrőn keresztül tudja az elektronika csökkenteni a rendszerben a vákuum értékét. Ha sikerült lepattintanod, akkor a szűrőt el lehet mosni samponos vízzel, majd kiszárítani és visszaszerelni.
Piritu - 1.000.00020-08-2015 21:43:48 // 70454
Ha te nem érted, akkor mit mondjak én? :-DD
Peeeti8520-08-2015 21:30:00 // 70453
A nivopalca alapjan jo. Belement szepen az 5.5 liter.. neztunk egy nivo szinetet es a max alatt volt 1vonast. Utanna belenyomtunk meg par decit, sot jarattuk is kicsit.. aztan hagytuk lefolyni es meg mindig nem erte el a maxot, csak miutan beletoltuk mind a 6litert. Szerintem nincs tultoltve mert a nivo max jelzesere allitottuk.
Alejandro20-08-2015 20:11:03 // 70452
ez azért fura. én sosem töltöttem bele 6 litert és mégis maxon volt. nem hinném, hogy a gyárilag megadott érték nem venné figyelembe a motor valós olajmennyiség igényét. nincs az túltöltve?
Alejandro20-08-2015 20:06:41 // 70451
na ezért örülök, hogy az én multi kijelzőm nem mutatja gyújtáskor az olajszintet. ellenben a nívópálca nem hazudik...
emGéza20-08-2015 19:36:57 // 70450
Ezt a műszerfali olaj ellenőrző , vagy a nívó mutatta ?
Nem látni a nívón , hogy enné az olajat . Szerintem az érzékelő ment át a szórakoztató
iparba .
Nem látni a nívón , hogy enné az olajat . Szerintem az érzékelő ment át a szórakoztató
iparba .
emGéza20-08-2015 19:17:17 // 70449
Szia!
... hát én már nem is értem .
Ma ráraktam a gyújtás , max alatt 2 (!?) , levettem a gyújtás és ismét rá , akkor
már maxot mutatott .
Ezért lemostam , kitakarítottam , mert megérdemli :D
Azt kéne tudni , hogy hol van az érzékelő , kicsit megvizsgálnám ! ;)
... hát én már nem is értem .
Ma ráraktam a gyújtás , max alatt 2 (!?) , levettem a gyújtás és ismét rá , akkor
már maxot mutatott .
Ezért lemostam , kitakarítottam , mert megérdemli :D
Azt kéne tudni , hogy hol van az érzékelő , kicsit megvizsgálnám ! ;)
gpek20-08-2015 18:46:49 // 70448
Sajnos én ismerem ezt a dolgot, mondjuk enyém ette is mint állat. Simán volt olyan hogy az autópályán megálltam kb. 80 km után és azt jelezte nincs olaj 10 perc indulás után. Aztán mentem vele úgy csak 90-el majd új megállás után már félig volt.
Shadin20-08-2015 17:05:50 // 70447
Mindig érdemes olvasni a fórumot :-) Nem tudtam, h ott van szűrő :-(
norbi040920-08-2015 16:47:27 // 70446
norbi040920-08-2015 14:29:49 // 70445
Igyekszem nem izgulni :) Köszi!
Olyan mint egy nő? Hmmm...lehet ezért is szeretem ennyire... :D
Olyan mint egy nő? Hmmm...lehet ezért is szeretem ennyire... :D
Shadin20-08-2015 14:18:13 // 70444
Ne izgulj, meg fogja csinálni...
Olyan mint egy nő, sose tudod mit mikor miért csinál...
Olyan mint egy nő, sose tudod mit mikor miért csinál...
Pityukoma20-08-2015 14:17:41 // 70443
Igen, csak az egr keverő tisztítása. A szívósor leszereléséhez az olaj szeparátort, és a CR pumpát is le kell szerelni amit a vezérműszíj hajt. Az már nem egyszerű feladat. Azért írtam hogy ha már az egr keverő a kezedben van onnan már belátni a szívósorba és lekapargatható a dzsuva jelentős része, majd porszívóval kiszívható. Persze így nem lesz 100%-os tiszta a szívósor. Viszont így viszonylag kevés bontással is jó eredmény érhető el.
norbi040920-08-2015 13:51:12 // 70442
Sziasztok!
A kényszerített regen után ugye beállt 70%-ra a DPF tömődöttsége. Ma hazajöttem Ajkára. Nagy részben tempomattal, így nem vettem észre regent. Megérkezés után egyből elő a laptop, gondoltam meglesem mi a helyzet, mert kicsit bennem van az aggodalom a multkori nyomsákülönbség szenzor hiba miatt ami előjött 3-szor, de mindig azt írta, hogy a hiba nem áll fenn, csak érvénytelen jelet kapott, majd kicsit megfújkodtuk kontaktspray-vel a csatit meg kifújtúk a cső csatlakozást majd vissza. Azóta mondjuk nem jött elő a hiba (lekopogás).
Na mindegy a lényeg, hogy ránéztem és 88.88%-on áll a DPF. Az utolsó regen a kényszerített volt 180 km-el ezelőtt.
Nem kellett volna regenerálnia már? Budapest-Ajka 150 km...bőven lett volna idő és a feltételek is megvoltak úgy vélem.
Szerintetek?
A kényszerített regen után ugye beállt 70%-ra a DPF tömődöttsége. Ma hazajöttem Ajkára. Nagy részben tempomattal, így nem vettem észre regent. Megérkezés után egyből elő a laptop, gondoltam meglesem mi a helyzet, mert kicsit bennem van az aggodalom a multkori nyomsákülönbség szenzor hiba miatt ami előjött 3-szor, de mindig azt írta, hogy a hiba nem áll fenn, csak érvénytelen jelet kapott, majd kicsit megfújkodtuk kontaktspray-vel a csatit meg kifújtúk a cső csatlakozást majd vissza. Azóta mondjuk nem jött elő a hiba (lekopogás).
Na mindegy a lényeg, hogy ránéztem és 88.88%-on áll a DPF. Az utolsó regen a kényszerített volt 180 km-el ezelőtt.
Nem kellett volna regenerálnia már? Budapest-Ajka 150 km...bőven lett volna idő és a feltételek is megvoltak úgy vélem.
Szerintetek?
Peeeti8520-08-2015 13:16:25 // 70441
Szia. Most mar tobb mint egy honapja szerencses tulaja vagyok egy hasonlo motorral szerelt 159esnek mint a tied. Amikor megvettem az autot egybol olajcserevel kezdtem. Amikor a szerelom beleontotte az 5.5litert nekem nem erte el a nivonak a felso jelet. Egeszen addig mig bele nem raktuk a 6liter olajat. A feltoltes kozben mi 1x rainditottunk h. mindenhova erjen el az olaj.. nem lehet, hogy ti kihagytatok ezt a lepest es nem volt valojaban a nivo tetejen?
mizooo20-08-2015 13:16:00 // 70440
Értem köszi! Van minden szerszám, de ha jól értem ez csak a keverő modul tisztítása :) a szívósor tisztításához gondolom azt le kell szerelni mindenképpen.
Shadin20-08-2015 12:39:28 // 70439
Milyen szűrőre gondoltál?
Pzk20-08-2015 11:12:23 // 70438
Köszi, így értelek ;)
Pityukoma20-08-2015 11:09:16 // 70437
A szívósort nem kell leszerelni hozzá. Le kell szedni a cooler/szívó csövet, pillangó szelepet, EGR szelepet, EGR keverő modult.
Szerszámok: 3/8"-os racsni készlet, 5-ös imbusz dugó v. kulcs. E12-es torx dugó v. kulcs.
Segédanyagok: féktisztító spray, brigéciol v. más zsíroldó/mosó és töménytelen mennyiségű rongy :-)
+ egy szabad nap :-)
Szerszámok: 3/8"-os racsni készlet, 5-ös imbusz dugó v. kulcs. E12-es torx dugó v. kulcs.
Segédanyagok: féktisztító spray, brigéciol v. más zsíroldó/mosó és töménytelen mennyiségű rongy :-)
+ egy szabad nap :-)
Pityukoma20-08-2015 10:38:17 // 70436
Ez a az én gyagyám :-) Vívódok magamban. Környezettudatosság v. az ilyen szívás elkerülése? Az EGR hivatott a kipufogó gáz Nitrogénoxid tartalmának a csökkentéséért ill. egyebek mellett az égési motorzajra is jótékony hatással van. Semmi más okom nincs rá hogy "csak" szűkítsem. Kap még egy esélyt a rendszer, aztán lehet hogy begurulok és teljes fal lesz a vége.
Pzk20-08-2015 01:47:48 // 70435
Még egy gondolat, én már szívtam offban hasonló tünetekkel LMM miatt...
Pzk20-08-2015 01:40:55 // 70434
emGéza19-08-2015 23:36:56 // 70433
Olaj csere (Selenia Star 5W-40)
Akkor az elejétől kezdem !
Beletöltöttem az előírt 5.5 L olajat , megnéztem a nívót , max , akkor jó .
Nézte a fene a műszert .
Beültem , helyre raktam a kulcsnak látszó izét és ezzel egy időben nyomtam a kuplungot,
majd rányomtam a gombra . Beindult , becsuktam az ajtót és GO .
Most jött ez a hülye eső és felborult a sorrend ! Először figyeltem fel a kijelzőre , ""olaj max alatt eggyel"" . Aztán a lejtőn állva az indítás ""nincs olaj"". Gyorsan leállítottam , nívón max. Kb 300 m mentem , ott viszonylag síkon állt . Na akkor kérdeztem itt , hogy mi lehet a baj(a) . Kicsi "rotty a gatyóba" !!! Erről egy vicc jut eszembe .
Az öreg Székely dicsekszik :
Olyan puskám van , hogy .
Rácéloztam a fára , meghúztam a ravaszt , rotty , a fa kidőlt !
Utána a betony villanyoszlopra , rotty és már dőlt is !
Aztán kimentem az erdőbe , megláttam a medvét , rotty a gatyóba és már szaladtam is !
Aztán indítás után ""max alatt 2vel"" . Ma töltöttem rá 3 dl ami tetszett a műszernek is ,
"max olaj" . Hurrá ! 2 óra múlva indultam ""max alatt eggyel "" . Aztán jött a lejtős parkolás
"max alatt 2 " , utána a sík "max alatt 1"
No ! Aki ezt elolvasta , annak jó pihenést ! :D
Akkor az elejétől kezdem !
Beletöltöttem az előírt 5.5 L olajat , megnéztem a nívót , max , akkor jó .
Nézte a fene a műszert .
Beültem , helyre raktam a kulcsnak látszó izét és ezzel egy időben nyomtam a kuplungot,
majd rányomtam a gombra . Beindult , becsuktam az ajtót és GO .
Most jött ez a hülye eső és felborult a sorrend ! Először figyeltem fel a kijelzőre , ""olaj max alatt eggyel"" . Aztán a lejtőn állva az indítás ""nincs olaj"". Gyorsan leállítottam , nívón max. Kb 300 m mentem , ott viszonylag síkon állt . Na akkor kérdeztem itt , hogy mi lehet a baj(a) . Kicsi "rotty a gatyóba" !!! Erről egy vicc jut eszembe .
Az öreg Székely dicsekszik :
Olyan puskám van , hogy .
Rácéloztam a fára , meghúztam a ravaszt , rotty , a fa kidőlt !
Utána a betony villanyoszlopra , rotty és már dőlt is !
Aztán kimentem az erdőbe , megláttam a medvét , rotty a gatyóba és már szaladtam is !
Aztán indítás után ""max alatt 2vel"" . Ma töltöttem rá 3 dl ami tetszett a műszernek is ,
"max olaj" . Hurrá ! 2 óra múlva indultam ""max alatt eggyel "" . Aztán jött a lejtős parkolás
"max alatt 2 " , utána a sík "max alatt 1"
No ! Aki ezt elolvasta , annak jó pihenést ! :D
Alejandro19-08-2015 22:20:16 // 70432
nekem is soknak tűnik a 3 dl/2000 km, főleg az első 2000 km-re!
mostani olajamban ~6500 km van és még nem kell rátölteni, maxon van, és még a színe sem túl sötét. igaz, ez szintetikus és volt olajcsere előtt motoröblítés (Xado Vitaflush).
az előző olajcsereperiódusnál 8000 km után kezdte csipegetni, 12000 km-ig (amikor lecseréltem) 0,5 l-t töltöttem rá.
mostani olajamban ~6500 km van és még nem kell rátölteni, maxon van, és még a színe sem túl sötét. igaz, ez szintetikus és volt olajcsere előtt motoröblítés (Xado Vitaflush).
az előző olajcsereperiódusnál 8000 km után kezdte csipegetni, 12000 km-ig (amikor lecseréltem) 0,5 l-t töltöttem rá.
.......................19-08-2015 21:51:12 // 70431
Nekem ugyanezt csinálta ,az EGR volt rossz
Erhard 242 (Pure Energy)19-08-2015 21:48:07 // 70430
rossz porlasztónál nincs hibakód...csak nem indul az autó vagy nehezen, dödögős az alapjárat
denil119-08-2015 21:43:46 // 70429
Az egyik az 5ből mintha a végét járná de ha komoly lenne a baj akkor dobna hibakódot. Kell egy logolást csinálni az időkről, remélem jövő héten meg tudom ejteni és akkor esetleg Manky meg tudja mondani,h a befecskendezési idők jók e.
denil119-08-2015 21:42:46 // 70428
Már tervben volt véve eddig is csak nem jutottunk el odáig.
De most akkor tuti ránézünk!
De most akkor tuti ránézünk!
emGéza19-08-2015 21:30:15 // 70427
A 3dl megse látszott a nívón . Már megint 1 egységgel kevesebbet mutat és nem mentem vele . Hmmm . Nincs meg az összhang :(
Szido19-08-2015 21:14:27 // 70426
Köszi, utánanézek. Nem igazán tudom hol van ez a vákuumpumpa, de meg fogom találni.
Erhard 242 (Pure Energy)19-08-2015 21:04:16 // 70425
nívópálca szerint nézd, ne a belső mutató szerint...maxnál több olajat ne rakj bele nem egészséges a motornak...
Erhard 242 (Pure Energy)19-08-2015 21:02:58 // 70424
porlasztó?
Szabolcs 15919-08-2015 19:59:16 // 70423
Map sensort pucold ki ,,vagy ha van ismerősöd az ő kocsiàbol vegyétek ki egy próbára tud érdekes dolgokat művelni
norbi040919-08-2015 19:51:39 // 70422
Nem vagyok valami eszes, szóval lehet hülyesèg, de rail nyomás? bár akkor 2 óra után miért jó....
Viszint ránézni semmiség.
Viszint ránézni semmiség.
Haddel19-08-2015 19:37:50 // 70421
Soknak tünik számomra a 3deci 2000 km-re.Én ugy szoktam,hogy minden második olajcserénél egy literrel töb olajat veszek,igy van mindig tartalékban.
Igy van ,kérjük is ,hogy minden benzines tapasztalatot ossz meg velünk.Kevés a benzines 159 ,jól jön minden infó.
Igy van ,kérjük is ,hogy minden benzines tapasztalatot ossz meg velünk.Kevés a benzines 159 ,jól jön minden infó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
508
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?