Forum >> 159

Giuntini01-10-2015 14:17:53 // 71483
Ajànlom! Nagyon jó, fenomenàlis a hangja. Csak jót vegyél! Ne engedj a két millió vagy alatti csàbítàsànak! En nrm vettrm olcsón rànézésre reàlis àron, mégis egy millió fölött költöttem a motorra a hf miatt. Most viszont elmondhatom, új motorom van. Lenyűgöző, de milyen áron!
Martin Kovacs01-10-2015 14:10:10 // 71482
Az baromi jó ! :D Köszi Cartárs ! :D
Martin Kovacs01-10-2015 14:05:05 // 71480
vízpumpával vagy nélküle ?:D
Erhard 242 (Pure Energy)01-10-2015 14:04:31 // 71479
33-44e-ig....komplett :)
Martin Kovacs01-10-2015 14:02:52 // 71478
Cartársak !
2.4 jtd hez mennyi a vezérlés ? 40 körül ?

Köszi ! :D
.......................01-10-2015 14:01:51 // 71477
Konstrukcióban az 1,9 és a 2,4 jtdm egyforma csak egy hengerrel több van
Annyival kevesebb hely a szereléshez
.......................01-10-2015 13:59:20 // 71476
6kilótó körül a szeleptömb +citrom+szerelés
Pozsi8501-10-2015 13:55:08 // 71475
ha jól veszem ki te sem ajánlod a 2.4-et?
Pozsi8501-10-2015 13:53:20 // 71474
Most, hogy így mondtad rá néztem, és eléggé húzós áron mennek ezek a verziók a hasznaltauton. De addigra meglátjuk, de jónak tűnnek! :)
Giuntini01-10-2015 13:50:00 // 71473
Szerintem nem több a baja, csak más célközönség vette. Ezt általában olyan üzletemberek vették akik hetente kétszer rààlltak a Milano-Róma vagy a München- Hamburg pàlyàra és toltàk neki. Beleraktak min évi 50 ezer km-t szigorúan 30 ezres olajcsere periódussal, majd a 8 éves autóban 150 ezer km. van amit megveszel. Egymás utàn lehet hallani 2,4-eseket amibe rakjàk a bontott motorokat majd adjàk el. En nem akarlak eltàntorítani mert ahogy Erhard mondja űberbrutàl, de nagyon nem szabad sajnàlni a pénzt a jóért, de annak a szàma limitàlt. A 2010-11-esek nagyon dràgàk, de ott talàn nincs akkora rizikó. Automata vàltóval lenyűgöző de szomjas a kicsike.
Liquid01-10-2015 13:34:09 // 71472
a fészliftes könnyebb egy kicsivel, mechanikailag tudtimmal alapvetően nem változott. Annyi hogy ha minden igaz akkor a hátsó ablakemelő, illtve a kormánymű probléma, sőt a tőcsavar szakadás is inkább a fészlift előttiekre jellemző.
Esetleg TBI vagy 2.0? A 2.0 jól fogyaszt, jobban meggy mint az 1.9 és értelmesebben helyezték ela DPF-et, persze annál is lehet azért probléma.
Pozsi8501-10-2015 13:22:27 // 71471
Üdv Cartársak!

Jelenleg egy 147-est koptatok, de bővül hamarosan a család, és olyan március környékén gondoltam átülök én is egy ilyen gyönyörű gépbe...

Sokat olvastam itt is, máshol is és kezd kikörvonalazódni a kép, de azért megkérdezem amit untok:

Tehát ha nem akarok versenyezni, de azért menjen is, és a szervizköltség is tűrhető legyen, akkor az 1.9 jtdm az arany középút? Mert igazából a 2.4 szimpibb, de azt olvastam sok helyen, hogy több a baja is? Meg lényeges a különbség a 2008 utáni faceliftesek közt?
Köszönöm előre is a türelmet....
David | Centocinquantanove01-10-2015 13:19:05 // 71470
Like! :)
Valószínűleg nálunk is ez lesz a terv...
Dömpi (il dottore)01-10-2015 13:09:24 // 71469
Ja, már én is megrendeltem...

...kb. 4 év múlva szállítják...

...de még közben egy haver bejáratja nekem Nyugat-Európában - csak hogy azzal se kelljen vesződnöm :)
Liquid01-10-2015 13:07:55 // 71468
wow, szép darab, grat! :)
Honnan szereztem a nem EUs kis matrica rendszámot?
David | Centocinquantanove01-10-2015 13:06:57 // 71467
Tankoltam egy tanknyi mol evoneo D-t - amióta megvan az autó először - és intenzív gyorsításkor kopog a motor... :S
Előtte mindig shell vagy omw-t tettem vele, most egy kuponakció miatt tettem próbát...
Shadin01-10-2015 13:00:11 // 71466
OK, de nem pont ezt akartam ebből kihozni....
Shadin01-10-2015 12:59:01 // 71465
A 150 lovas is ott érzi jól magát, 200 környékén már a vége felé jár :-)
enká01-10-2015 12:48:07 // 71464
hopsz, kihagytam a jó dolgok közül a
- TI kormányát és varrott bőrborítású műszerfalát. Nagyon elegáns, igazi prémium hatást kelt, vagy mi.
enká01-10-2015 12:43:37 // 71463
yoyo
Rég írtam már ide. Most is régi adósságot pótolok, mikor jelzem, hogy idén nyáron egy új 159-es alfával bővült a gépkocsiállományunk. Azaz darabszámra minden a régi, mert beszámították az előző 159-est.
Az új vételt alaposan megfontoltam, és úgy néz ki eddig, hogy nem is fogtam mellé. Bár ennek mindig ára van. Forintban kifejezhető :).
Nagyon ritka példány a gép, hisz magyarországi forgalombahelyezésű, gyárilag TI változat, Magyarországon márkaszervizben szervizelt (Autóház Budaörs). 98 ezer km-rel vettem, és szerencsére 95.206 km-nél elvégezték rajta a teljes vezérléscserét vízpumpástul, mindenestül. (Mondjuk figyelmeztető jel, hogy éppen kijőve a garanciális korból, már volt rajta egy 200 ezer forintos javítás: "ÍHidegben nehezen indul, dadog" - volt a hiba. Szívócsövet és szívócsonkot + tömítéseket cseréltek rajta a számla szerint.)
Kaptam hozzá egy teljes értékű 19"-os pótkereket, és még két 19"-os kereket teljesen új continental gumikkal (tehát összesen 7 db 19"-os füstös alufelnim van most nyári gumikkal); valamint kaptam még egy 4 db -os 17"-os - szintén - alufelnis télikererék garnitúrát egy szezont futott gumikkal.
Emellett jött még az autóval 4 db vadonatúj féktárcsa + 4 db fékbetét készlet (az első kerekekhez gyáriak, a hátsókhoz nem), és jött egy alumínium pedál készlet, mert az előző tulaj kopottasnak találta a régieket.
Mint látszik, nem arra készült az eddigi gazdája (aki az autó NÉRÓ M5 Kft. ügyvezetője volt), hogy értékesíti az alfát, hanem hogy megtartja és cégvezetőként tovább használja. Viszont elköszöntek egymástól, és a lelépési egyeszség részeként megkapta ezt a szép jószágot, melynek lovai most már a mi kertünkben nyerítenek.
Az elmúlt hónapok tapasztalatai, főképp az előző 159-esemmel összhasonlítva:
- az automataváltó (megjegyzem: van rajta hagyományos fel-letologatós kézi és forma1-es kézi is) nagyon kényelmes dolog, de azért a legújabb 8 gangosak (bmw, audi) simulékonyabban váltanak - ebben még 6 gangos van
- többet fogyaszt 1,3 literrel százon
- nagy öröm benne az SD kártyás, remek navigáció (amit lassan frissíteni kéne rajta, mert 2012-es verziójú)
- szeretem az usb-s médialejátszóját, ahol is most egy 64 gigás pendrive csücsül tele minőségi mp3-kkal
- jó dolog a bluetoothos telefonkihangosító
- nem sokat érzek abból, hogy gyakorlatilag 0 km-esen kapott egy chiptunningot (félóra alatt akár el is távolítható - mondja az exgazda), amitől 248 lóerős lett. (Mikor erről beszélgettünk az eladóval, akkor ő is megjegyezte, hogy minden új alfája megkapta ezt a tuningot - nem jut eszembe a márkája :S, de majd utánanézek (vmi német neve van), és bizony a legnagyobb javulást a 156-os 1,9 mjetnél érezte a tuning élesítése után.)
- az autó az elmúlt négy hónapban hibátlan volt, csak tankolni kell bele - természetesen csak a jobbik dízelből minden kúton
- akkumulátort azért cseréltem benne, tettem bele újat és eggyel erősebbet.

Képeket raktam fel az oldalamra. Jó autózást mindenkinek, cartársak!
Liquid01-10-2015 10:58:31 // 71462
nem vagyok elfogult, de sztem egy ekkora dízel batár ha 7-7.5 körül van 100-on az már korrektnek tekinthető, (legalábbis nekem az) főleg ha azt is megnézzük, hogy "csak" egy 2.4-es motor van benne. Ez ennyit tud pont.
Nyilván ha 500 kilóval könnyebb lenne, akkor jobban gyorsulna...
Amúgy meg a kolega pont ilyesmiről ábrándozik, és ahhoz nem kell sportautó.
Martin Kovacs01-10-2015 10:27:55 // 71461
Köszi !!! :D
Giuntini01-10-2015 10:10:57 // 71460
Félmilliótól indul nagyjàból.
Giuntini01-10-2015 10:07:42 // 71459
Nem sportautót hanem Opel Corsa Opc-t. Egyszerűen fel kell fogni ez az autó hosszú autópàlyàzàsra van kitalàlva, ahol beallsz 200-as utazóra! De kanyarodni is imàd. Egy valamit gyűlöl a làmpàtól làmpàig gyorsulgatàst. Ez az autó ezzel a mocival 150-nél kezd élni. Aki ez alatt akar járni annak bőven elég a 150lovas dejzel. És sokkal gazfasàgosabb azt fenntartani.
Martin Kovacs01-10-2015 10:07:04 // 71458
Cartársak !
Csak kérdezés és érdeklődés szinten egy 2.4 jtd Aisin TF-80-as váltó felújítása kb mi költségbe kerül ?

Széles utat, olcsó gázolajat ! :D
Alfa Romeo
Shadin01-10-2015 09:58:27 // 71457
Persze. Meg egy 1100 kilós (sport)autó is egy kb. 2.0(TS) motorral. Ne legyünk már ennyire elfogultak...
Liquid01-10-2015 09:54:19 // 71456
azért egy megfelelően optimalizált 2.4 már tud korrektül gyorsulni :)
Shadin01-10-2015 09:40:08 // 71455
Akkor sportautót kellett volna venned.
.......................30-09-2015 22:42:39 // 71454
Felesleges szívás van bőven

Induljunk abból ki hogy minden motorban van kettőstömegű

4Szelepes dieselek szivosor ,egr ,dpf ezek mind gondot okozhat
Diesel mind injektorok koszosak kopottak ,ezért kormol mint állat ,de lem látod hátul a dpf megfogja,de így állandóan regenerál ,ami nem jó

A szívosorban lévő lapátkák egy q..va nagy hibaforrás ,nehéz indulást ,megszolulva teljesítményvesztést ,vészüzemet okoz ,ami marha idegesítő

Egr gyakran megszorul,de legrosszabb esetben cserével orvosolható

Turbo blokk hf kuplung strapabíró

Futómű is

Kormánymű fogasléc a gumiharmonika alatt esetleg vizet kap,berozsdál majd lóg kopog
De ez csak a korai évjáratokon volt

Kerékcsapágy sokszor kampec ,bár ez is cserélhető relative könnyen

Az összes váltó opel eredet,így a M32 váltó csapágygondjai itt is vannak,lesznek

A 2,4 jtdm 2,0jtdm és TBi n F40es váltó van ,az erősebb strapabíróbb
Giuntini30-09-2015 22:16:16 // 71453
Érdekes dolgot csinált ma az autóm, az érdi emelkedőn felfelé jövet az M 7-esen. Balatonról jöttem fel, végig 150-re volt állítva a tempomat. Fölfelé az emelkedőn egyszer csak az automata visszaváltott 5-be, majd felrakta 6-ba, majd ismét vissza 5-be, folyamatos 150-nél. Kinyomtam a tempomatot, lenyugodott, és gyönyörűen ment fel 6-ba. Lehet, hogy a tempomat hülyítette az automatát, keményebben akarta nyomni, és ezért váltott vissza, de arra is gyanakszom, hogy pont akkor készült fel a regenerálásra, mert röviddel utána elindult egy szép regen.
'''''30-09-2015 20:56:09 // 71452
Nem jó a link!
'''''30-09-2015 20:53:31 // 71451
Hová használnád,város vagy pálya?Mennyit mész évente?Hogy vezetsz,nyugisan vagy sportosan vagy nyomod neki?


Kormánymű a 159-nél kényes.A dízeleket (2.0 kivétel talán) a csak városi használat eltömíti a dpf-et.Ha mész hosszabb távokat is akkor nincs gond.
2.4-nél a kipufogó leömlőnél a tőcsavar hajlamos a törésre.Persze cserélhető.
Kézi váltóval nem szokott gond lenni.Automata már drágább történet lehet.
Norby30-09-2015 20:43:15 // 71450
Nekem volt 1,9 120 le és most 2.,4 automata.
A 2,4 automata nagyon jó, bár volt vele gondom, de a javítás óta rendben
Mondjuk eladó frissebbre csere miatt!
2.4 aut
Liquid30-09-2015 20:39:34 // 71449
ezek rengetegszer ki voltak tárgyalva, keresgélj kicsit, és ha van még konkrét kérdésed állunk rendelkezésedre :)
Driver30-09-2015 20:31:31 // 71448
sziasztok,

autóvásárlás előtt állunk, tudnátok nekem segíteni a következőkben?
- egy 159-esnek mik a típushibái?
- benzines vagy dízel a kevésbé macerásabb, olcsóbban karbantartható? (nem filléreskedni akarok, hanem a felesleges szívásokat megúszni ha van ilyen :)
- melyik motor a jobb választás?
- váltók közül az automata is jó, vagy maradjunk a manuálisnál?
- mire kell figyelni használat kozben?

köszi előre is!
David | Centocinquantanove30-09-2015 20:31:18 // 71447
Nekem 3000 rpm fölött lelkiismeretfurdalásom van :) De tényleg...
Ha el is kap a hév, 3000-nél akkor is felváltok, egyszerűen sajnálom az autót, pedig legbelül tudom, hogy nem ártana neki semmit.... de akkoris :) Hülyeség :)
Erhard 242 (Pure Energy)30-09-2015 19:09:22 // 71446
agresszív gyorsulás a djzellel nem igazán párosul, főleg a súlyt bele számítva...van agresszív gyorsulás Giulia 3.9mp...valaki erre vágyik olyat kell választani...csak ebben az impotens világban hogy valami kurvára gyorsuljon, ne is fogyasszon, könnyű is legyen, az emissziónak is megfeleljen kicsit kezd a magyar népmesékhez hasonlítani :)
Peeeti8530-09-2015 19:00:51 // 71445
Sziasztok.
Pár napja olyan dolgokat produkál az autóm, hogy a vízhőfok mutató megáll olyan 60 fok környékén és se fel se le nem mozdul, miután leállítom és kiveszem a kulcsot akkor sem.
Esetleg találkozott már valaki hasonló problémával ? A furcsa az egészben az ,hogy nem mindig csinálja.. van amikor szépen beáll 90 re és miután leállítom vissza is esik a mutató.
Haddel30-09-2015 18:54:22 // 71444
19 évesen ,első autóm ezeröcsi volt,akkor el voltunk ájulva hogy megy 😃
.......................30-09-2015 16:48:31 // 71443
mond a csávó valamit,
harmóniában lenne az agressziv külsö az agressziv menettelsesítménnyel?
.......................30-09-2015 16:38:31 // 71442
Cirka 8secundum 100 ra
Anno a ladás világban a VFTS ek tudták ezt
denil130-09-2015 14:25:06 // 71441
Leszarom a BMW-ket. Nekem gyorsuljon úgy ahogy én szeretném.
denil130-09-2015 14:24:09 // 71440
Miért baj ha azt szeretném,h egy aggresszíven kinéző autó ne csak úgy nézzen ki hanem szedje is a lábát?
7.5mp nem a világ. Nekem a gyorsulással sokkal fontosabb mint a végsebesség. Az is elég lenne ha csak 160-nal tudna menni de addig úgy szedje a lábait mint a Millenium Falcon fénysebességnél ( már amikor megy:D )
FireAlfa30-09-2015 14:00:10 // 71439
Mindegy is . Ez a dolog számomra már csak egy rossz álom :-)
.......................30-09-2015 13:59:06 // 71438
Jó hegesztő megoldja :)
Nemm kell kiálnia ,a csavarhoz fog a co elektróda kötni
hisz az alura nem tudsz acél huzallal hegeszteni
FireAlfa30-09-2015 13:47:28 // 71437
Ez a ráhegesztés dolog akkor működik ha valamennyire kiáll a törött tőcsavar vagy menetfúró. De az én esetembe bent volt a lyukba, ha én oda akarok hegeszteni akkor elfolyik a hengerfej......
.......................30-09-2015 13:41:43 // 71436
Vagy az M 8 ba fúrsz egy 3,2es furatot ,és ezzel
https://de.storeslider.com/bgs-stehbolzen-abgerissen-ausdreher-schrauben-ausbohrer-ausbohren-hss-361115457258e.html

Kitekered

De ha végül ki kell fúrni akkor is vissza lehet az eredeti menetet állítani
Heli Coil al
.......................30-09-2015 13:37:30 // 71435
https://youtu.be/rU9QkbkFzfU

Rá kell co val hegeszteni egy anyát,nem kell fúrkálni semmit
FireAlfa30-09-2015 13:03:26 // 71434
Szóval kezdve a diagnózissal:
Fura fütyülő hang volt a turbo környékén. Megnvizsgáltuk a csöveket, a turbót, a kettőstömegüt és láttuk, hogy hiányzik egy leömlő csavar, mellette kormos minden és jön ott ki a füst gázadásra. Leömlő lebont mindennel együtt, hogy legyen hely a műtéthez. Lebontás után láttuk, hogy új tőcsavarok vannak benne, kivéve egyet ami bele van törve, csak fúrással szedhető ki. Hogy ne legyen egyszerű dolgunk kemény acél csavar fúrásáról volt szó 3-as fémfúróval kezdtünk majd 8-assal. Hogy a menet és a munka stabilabb legyen 10-es acélmenetet fúrtunk a hengerfejbe. A menet készítésénél maradt bent egy kis forgács ami kifelé jövet megakasztotta a menetmetszőt. Aztán jött egy fura hang......beletört kb 1,5-2cm darab...még szerencse, hogy kúpos....de aztán a kis forgács megakasztotta a beletört darabot. Így jött a műtét része...fúrás-piszkálás, fúrás piszkálás majd 5 órás mutatvány múlva kijött a darab és végre furat átnéz, menet kijavítás és mehetett minden vissza a helyére, ma 11kor már indíthattam az autót. A mutatvány és a műtét sikerült, minden rendben. Igaz rossz helyzet így megoldani de olcsóbb mint hengerfej le és fel+tömítéskészlet.....Nagyjából ennyi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.