Forum >> 159

emGéza17-10-2015 18:38:51 // 71969
Én nem !
Némi szerencsével ki lehet fogni a használt gumi kínálta lehetőségeket . Persze nem
a húszezerrel olcsóbb/4 db-ra gondolok . Én is használtan vettem 90-en ropiért .
És , hogy miért ? Mert a 16" vasfelnire az új 205/60 , többe került volna .
Igaz a Falken 4 éves 5 mm (kicsit zúg,de jövőre cserés) , a Bridgestone 2 éves 7.5 mm .
Korábban egy Brera hordta és itt az Amorén is hirdetve volt ...
És ELŐRE RAKTAM A JOBBAT !

...hát van róla képem is már , ma lőttem ;)
Liquid17-10-2015 17:44:13 // 71968
Hát igen, ha nincs ültetve akkor 19-es kerekekkel nem fog leérni sehol az tuti :) Mondjuk ez a 245-ös azért 8mm-rel nagyobb a gyári méretnél
Liquid17-10-2015 17:40:36 // 71967
igen drágább. A 235/40R19 ritka méret. Én is azért vettem 245/40-et mert darabonként egy 10-essel olcsóbb volt.
Giuntini17-10-2015 17:39:17 // 71966
Ma màr a Balatonra a téli szettel jottem le. Ugyanaz a 225/50 17 a méret mint a nyàri, mégis teljesen más érzet . A Primacy-val eszement lehet bemenni a kanyarokba, viszont a Michelin gumiktól szokatlan a zaja. Ezt már tobben alàtàmasztottàk itt a fórumon is. Az Alpinok nagyon ballonos érzetet keltenek, viszont a Primacyhoz képest hangtalan.
Erhard 242 (Pure Energy)17-10-2015 16:55:24 // 71965
most biztos sokan megköveznek, de gumis emberem szólt, hogy van 5db Dunlop Winter Sport 3D-je 12-es gyártás 6.6,5mm, megnéztem és megvettem, ha nem jó mert szál szakadt vagy akármi akkor buktam 25e-et és nézek újat
Haddel17-10-2015 16:49:33 // 71964
Igen lehetséges :) Ritkábban keresett méret. Liquid cartárs is 245/40 mélretü gumikat vett a TI felnire.
Chianti17-10-2015 16:24:47 // 71963
Szerintem simán elfér. Milyen gumik kerülnek arra a szép felnire?
Chianti17-10-2015 16:18:21 // 71962
Így már világos, hogy 19-es kerekekkel miért nem ér le sehol. Azért +2 cm nem kevés.
Erhard 242 (Pure Energy)17-10-2015 16:14:47 // 71961
remélem elfér a 225/55-r17 most vettem 4db-ot :)
Chianti17-10-2015 16:10:50 // 71960
Egyébként az Amazon-ról rendeltem a tárcsákat, de a fotókon kicsit másképp néztek ki, mint a valóságban felrakva. Annyira nem gáz, de kicsit dögösebbnek gondoltam.
Martin Kovacs17-10-2015 16:06:19 // 71959
Srácok lehetséges ez ?
235/40/r19-es gumik drágábbak mint a 245/40/r19 ?:OOO
Most nézegettem az árakat. A ti felnire simán rámenne a 245/40 ?
Köszi
Peace;)
Chianti17-10-2015 16:04:27 // 71958
Akkor gondolj csak bele, :o) hogy eddig 2 telet dísztárcsa nélkül futott a verda. Nekem sem tetszett, de 2 okból kifolyólag volt így. Az egyik, hogy szinterezve lettek a felnik, és a fényező srác mondta, hogy a lemez felni legnagyobb ellensége a dísztárcsa. Ugyanis a sós lé nem tud kiszáradni alatta. Ebben lehet valami, de miután 2 Budapesti tél után ismét megjelentek a rozsda foltok, már nem érdekel. A másik ok pedig nagyon prózai. Nem akartam csavaros rögzítésű gyári dísztárcsát, ha meg veszek valami szebb felpattinthatót, azt otthon le is pattintják. Itt Tirolban ettől nem kell tartani, viszont jövő 7-en amikor hazamegyek, nem biztos, hogy felrakom őket.
Shadin17-10-2015 15:14:07 // 71957
Ki bírtam volna hagyni :-)
Shadin17-10-2015 15:12:35 // 71956
Igen. Most dobom ki a Valeo-kat, volt Bosch is és az sem volt az igazi, nem tom ki a gyárinak a szállítója, de kipróbálom.
GTPeti17-10-2015 15:02:13 // 71955
Srácok, váltóspecialistát kerestek?

Ezt a fickót checkoljátok! :D
GTPeti17-10-2015 14:51:29 // 71954
159 acélfelnin, dísztárcsa nélkül? Belegondolni is rossz.
Homasitás/teszkós/ósanos dísztárcsákkal ugyanaz a kategória.

A tied szerintem még simán vállalható, messziről nem is látszik, hogy dísztárcsa.
(Én lehet, hogy adnék egy fújásnyi matt feketét a felniknek, akkor méginkább diszkrétek lennének.)
Liquid17-10-2015 13:16:14 // 71953
Megmértem én is a magasságot, 245/40R19-es kerékkel, TI futóművel.
Az első emelési pontnál 17, a hátsónál 18,5, az első lökös közepén 19,5, a hátsónál 22 cm. A haspáncél legalsó pontját nem tudom megmérni, de jóval kevesebb. A téli 225/55R17-tel is valószínűleg hasonló értékek lesznek. Téligumi csere után megmérem azt is.
Giuntini17-10-2015 12:15:16 // 71952
Persze mert az nekik az egyszerű. Most nagyon sok info jön a bontott motorokról. Rövid idő után egymás után mennek gajra. A vàltónàl mitől lenne jobb a helyzet? Bontósnàl nem tudod kipróbàlni a vàltót. Az én véleményem, hogyha nincs más alternatíva, es még hosszabb távra van tervezve az autó jobb a felújítàs.
norbi040917-10-2015 11:52:56 // 71951
Ezek a gyáriak cikkszámai?
Mr.Szaki17-10-2015 10:51:49 // 71950
Én elég nagyot szívtam a váltóval, pedig csak 5-ben volt igazi hangja. 2 szerelőnél voltam, mindkettő a bontott mellett tette le a voksát. Persze, csak, ha jót ki tudsz fogni, mert állítólag ebből is 2 fajta van. Az egyik "recsegős" a másik nem. Felújításnak az ötlete fel sem merült egyik szakinál sem...
Erhard 242 (Pure Energy)17-10-2015 09:54:13 // 71949
ezt is néztem, szép is csak ő már bő 10 ropival drágább /db
Shadin17-10-2015 09:50:43 // 71948
Nem csak a hasmagasság a gond, hanem a ballonos gumi "rugalmassága", ha ugyanolyan sebességgel mész bele mindkét esetben egy fekvőrendőrbe, akkor az a különbség "sokkal" nagyobb.
Giuntini16-10-2015 23:37:06 // 71946

átmentem Pirituba, jó éjszakát léptem.
Giuntini16-10-2015 23:32:21 // 71945
A 159 az a típus, amihez nagyon el kell találni a felnit. Ez az! Van még időm, mert az eredeti felniken maradnak a télik, és a nyáriakra valami olyat fogok keresni, amit könnyebb tisztán tartani, mégis gyönyörű szépek.
Liquid16-10-2015 23:32:17 // 71944
na ezt megmérem majd én is mindkét kerékkel :) kíváncsi vagyok
Chianti16-10-2015 23:08:07 // 71943
No és ha már a felniknél tartunk, nálam is felkerültek a téli papucsok, meg a GT Cartárs által dekorált dísztárcsák. Nem mondom hogy a 7 műtárgya lett a verda, de szerintem jobb mint dísztárcsák nélkül...



Ja és a lényeget majd elfelejtettem. Most végre pontosan lemértem a hasmagasságot before és after. A mérést megelőzően, közben és utána sem fogyasztottam sem alkoholt, sem kábítószert :o), és bár fotókat nem tudtam csinálni, mert ahhoz kellett volna egy 3. kéz, de bizton állíthatom, NEM centikben mérhető a különbség.
A mérést mindkét esetben az 1-es képen látható pozícióban, teljesen a padkának tolatva, a bal első emelőbak alá helyezett léc és az aszfalt között végeztem.

225/50R17 - 15 cm
205/55R16 - 14,5 cm

Mindezek ellenére tudom, hogy állandóan szkennelnem kell majd az utat, mert benéztem az orra alá is, és a haspáncél meg az aszfalt között, szerintem bő 10 cm-nél nincs nagyobb hézag. De sebaj, legalább nagyobb lesz a leszorító erő! :o)))
Chianti16-10-2015 22:42:34 // 71942
Nagyon egyezik az ízlésünk! Pont ilyen felnire vágyom én is. Az álom felni számomra is öt küllős, ahol a küllők vastagsága a kerékagytól a felni pereme felé vékonyodik. Ha még áttörtek a küllők az külön plusz pont, ha pedig homorú, vagy tölcsér profilt formáznak, na az a non plus ultra! Pont ilyenek a csillagos, meg a propelleres autók gyári felnijei és valami brutál jól mutatnak az autó alatt. Mindamellett hogy dögösek, még látni is engedik a szép élénk színű féknyergeket, illetve praktikusak is, hisz könnyebben tisztán tarthatók. Egyszer kell nekem egy ilyen garnitúra!!!
Chianti16-10-2015 22:28:37 // 71941
Jó választás. Nekem is bejönnek a ralis fazonú felnik sok vékony küllővel, egyetlen hátrányuk talán, hogy nehezebb tisztán tartani őket. Meg a mögöttük levő piros féknyergeket. :o)
GTPeti16-10-2015 21:05:42 // 71940
Szép is ez!

Nekem a kedvenc MAK felnim az a Variante. (Létezik fekete belsejű és króm változatban is.)
Erhard 242 (Pure Energy)16-10-2015 20:31:07 // 71938
és nem kell hozzá semmi, ugyan az az agyméret, gyári csavarral femegy
Shadin16-10-2015 19:41:17 // 71936
Jó lesz, szépítgetsd csak :-) Viszem!
Giuntini16-10-2015 18:53:41 // 71935
Mekkora méret? Nekem ilyen felni kellene tavasszal 17"-esben!
Erhard 242 (Pure Energy)16-10-2015 18:31:14 // 71934
nah végre találtam új felniben MAK-ot ami felmegy a nagy nyergesre ...4x próbálkozás után ...az ára is tűrhető 31-32e ft/db
Dévid16-10-2015 15:45:18 // 71933
Bővítem ezzel a tétellel a listám. Szóval pohártartó, mindenféle tárolórekeszek (a női apróságoknak amikkel telerakják az ember autóját), pótkerék, TI felszereltség, sötöbö... :)
Don Gombóc16-10-2015 14:46:30 // 71932
Az a nyeles tengely végén lévő csapágy, ami a váltóház végébe fekszik fel, oda a váltóházba van benyomva a csapágy külső gyűrűje, ami alatt vannak különböző vastagságú hézagoló lemez karikák, ami azt hivatott beállítani, hogy a nyeles tengelyen és csoportkerék tengelyen a fogaskerekek pont passzoljanak egymáshoz. Ez a hézagolás a szerelés átka, no meg ilyen csapágyat külön beszerezni. A 166-ban mivel Angol eredetű váltó volt szintén, TIMKEN csapágy volt, amit nem adnak el a kereskedők csak szerződött partnereknek.
Ha rákeresel nyeles tengely csapágy néven a hozzászólásokra a 166 topicban, ott rinyáltam róla. Ott van egy Budapesti váltós neve és telefonszáma is, ő kimondottan Olasz váltós, ott a neve és a telefonszáma is. Szabó a neve, ő tud ilyen cuccokat beszerezni.
Invisible16-10-2015 11:37:58 // 71931
Totalcaron olvastam róla. Úgy tűnt meg volt elégedve vele a cikk írója. :)
Shadin16-10-2015 11:15:02 // 71930
Jobb első ablaktörlő lapát: 50516543 WIPER BLADE
Bal első ablaktörlő lapát: 50516542 WIPER BLADE
norbi040916-10-2015 11:05:00 // 71929
Sziasztok! Egyik nap nézegettem a Savoyában az ablaktörlő lapátokat és megcsillant a szemem a Goodyear-en. 3.400 Ft/db áron adják. Valaki próbálta már? Van tapasztalata valakinek? :)
gpek15-10-2015 21:06:05 // 71928
Én előző 59-emben mikor megvettem is volt hangja de akkor még azt hittem ez ilyen. Nekem a 2,5 búgott. Majd 6000 km-el később semmi baja nem volt de ugyan úgy sírt. Elég sok alfában sír, mikor vettem a másodikat akkor már vájt fülem volt a témára és megnéztünk vagy 10 159-et. Dízelbe ha nem buherált ritkábban megy tönkre. A JTS-be, ahol a fordulat általában 3000 fölött van gyakrabban gebaszos, melegszik is, és ritkább is. Amúgy nehézkes dolog, én búgással együtt adtam el. Nekem akkor cserét javasoltak, kb 120K körül lett volna bontót 2.2 -é de nem tudtuk hogy az átétel egyezik-e a 1.9-el így nem vágtam bele.
Nekem nagy parám volt a váltó. Kérdeztem is itt a fórumba hogy melyikbe nem GM van. De mindenben az van. Mondjuk nekem ha nem búg akkor sem tetszik, mert nagyon kemény, jobb szeretem a csuklóból való váltást, mint pl a Punto-é vagy Bravo-é.

Ha nem sír nagyon elképzelhető hogy adalék Xado vagy Metabond javít rajta, vagy olvastam olyat is, hogy megszünteti a hibát, de nyilván csak tüneti kezelés. Volt pár hónapja egy Csaj Fb-n küzdött ezzel, műszakira vitte be a fiatba a kocsit és 420K-s szervíz ajánlattal bombázták meg, mert sírt a 2,4,6
A youtubon is van rengeteg gear noise video M32
Szabolcs 15915-10-2015 18:45:17 // 71927
Eladó 225/50 r17 continental sportcontact5 2 db nyári Gumi 6mm profillal
Liquid15-10-2015 15:13:39 // 71926
Hát ha hiány mutatkozik pótkerék ügyben akkor valóban ez a legegyszerűbb megoldás :)
KollerT15-10-2015 15:05:12 // 71925
Ha valakinek elromlana a klímaventillátora, akkor valószínűleg csak a kesztyűtartó alatti kék doboznál melegedett túl valamelyik kábel. :)

Bár ez is 8000Ft, 15 perc munka az alfaszamosinál, kicsit lehúzásnak érzem. Igazából nem is kicsit.
emGéza15-10-2015 10:09:30 // 71924
Újabb fordulat , a pótkerék ügyébe .
... hát elindultam felgumiztatni a csili-vili krómfelnit . Az összes gumisnál dömping van
és nem volt kedvem kivárni a sorom . És jött egy halk sugallat ! Van 17"-os , szerelt
két garnitúra (téli-nyári) kerék . Így a nyáriból bedobtam egyet a csomagtartóba .
Nyáron majd a téliből dobok be egyet :D
De , ha tud valaki jobb megoldást , ossza meg ! :DDD
Pityukoma15-10-2015 09:18:41 // 71923
Egészítsd ki a HSZ58049-ben leírtakkal és megint lesz egy olyan közérdekű blog amit kérdés esetén lehet linkelgetni :-)
emGéza15-10-2015 07:50:42 // 71921
Mivel közel volt , hát csak elmentem megnéztem a csili-vili krómfelnit , pótkeréknek .
Szerintem többet ér mint a gyári mankókerék . Na ! Meg úgy se sűrűn kell használni ,
azért jó , ha van .
ezaze
Pont az 59-re szabták . 5x110 , 65 agyméret , ET35 és még Olasz is :D
.......................15-10-2015 01:07:16 // 71920
Fialla kft szekszárd
Ducato és egyéb Fiat váltós
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.