Forum >> 159

TJanesz 15928-12-2015 22:11:15 // 75483
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy milyen megoldás van arra, hogy a lámpáimmal lássak is valamit?
Először be állították pontosan vizsgaállomáson, majd búra polírozás illetve egy Tungsram Megalight Ultra 120+ emelt fényű izzó, és mindezek után ugyanúgy nem látok semmit.
Xenon lesz a megoldás?
Kolci28-12-2015 21:57:07 // 75482
Az igaz, sajna félreértettem, de azért elég idegesítő, hogy úgy gőzöl a kocsi majdnem a teljes bemelegedésig, mintha hengerfejes lenne. Amúgy meg egy deka víz nem fogy a hűtőből. :))))
Kolci28-12-2015 21:52:48 // 75481
Ebben igazad van de havi plusz 3000-et kidobni az ablakon, az egy év alatt 36000, abból szerintem bontottan talán megoldható lenne.
Amúgy baromi jól fogja a térerőt az bizti.
Hardy28-12-2015 21:51:17 // 75480
A Parducba be akart ülni egyik kollegám hogy megnézze milyen a volán mögött. Még jó hogy résen voltam es épp elkaptak. Mondtam neki ha be akarsz ülni akkor lehet vetkőzni. Bilincs fegyver spray es minden ami kiáll azonnal levenni. Ha egy karcolt is látok az ülésen akkor estére nem kell kitaraznod a fegyvered....
maotun28-12-2015 21:35:59 // 75479
Sziasztok!
Ma neztem kereskedesbe egy 159 2,4 jtd.-t kertem hideg motorral várjanak.
Nos az autot kiglancolták esztetikai hibák, tores nyomok nem voltak, illesztesek hezagok rendeben.....eddig ok.
Most jött az inditás: Vártam a csodát az 156 1,9 jtd után na majd az öt hengeres!
az auto igen nehezen indult sokat kellett forgatni az oninditonak es a kereskedö pumpálta a gázpedált zaporán mig elkapta rázkodás es elindult....
Aztán sivitás a hosszbordás szíjj felöl váltakozo eröseggel majd 1-2 perc után elhalkul 3 prc után vegre normalizálodik a motorhang, a proba utra sor sem kerult, nagyom elszált a bizalmam az indulastol meg a sivítastol ....
Amugy tetszik a kocsi ezek a problemák sulyos hibára utalnak?
a kocsi vájcbol hozott elvileg vegig szervizelt 164000 vezerles es vizpumpa csere, de az indulás nem tettszett nagyon nem.
a segedhajtás gorgo szíjj csere beleferne de az indulas szerintem nagyobb problema elojele rosszul gondolom?
Udv geza
elnezest az ekezetekert hibakert.
Piritu - 1.000.00028-12-2015 21:25:30 // 75478
Sokat segít az is, ha a családban senki sem hord szegecses cuccokat, meg fémláncokat nadrágdíszként.
forrasr28-12-2015 21:11:01 // 75477
Látom megfogtátok a hozzászólásom lényegét, és áttértetek a BMW fikázásról az Audira...
tirex28-12-2015 20:54:28 // 75476
Kössz az infót. Pályázok és húzatnom is kell mert csak fent gyorsul.Akkor vákumhiba lesz, remélem. Nyáron el szeretném adni, addig mindenképpen rendberakom mert nem adok el szar autót.
.......................28-12-2015 20:38:13 // 75475
Nem a km a lényeg
Ha 200000km ert megteszel 100km/h autópály átlaggal
Akkor 2000üzemórát használtad
Ha városban döcögsz 20km/h átlagtempóval
Akkor 10000 üzemóra,
Simán 5ször kopottabb minden
Ezért szart sem mutat hány km futott
Az üzemóra el van tárolva az összes elektronikus vezérlőben,és elektronikusan kiolvasható
NGéza28-12-2015 20:37:53 // 75474
Nekem a 156-nál volt a geometria vákuumszelep rossz. Lehetett látni, hogy a geometriát nem állította, az autó erőtlen volt és füstölt. Először azt hittem, hogy a geometria tapadt le a téli időszak után (mert volt már ilyen). Azon az segített ha finoman növelve a fordulatszámot néhányszor kihúzattam a gépet. De a vákuumszelep hibánál jött a check engine lámpa.
tirex28-12-2015 20:36:50 // 75473
Na a motorkontroll lámpa nem a turbó miatt világít. A hűtőventillátor alsó fokozat nem indul be. A számítógépet rácsatlakoztatva sem lehet elindítani az alsó fokozatot. Cseréltek már a hűtőnél valamit de semmi,lehet komplett hűtőt kellene cserélni, viszont a vízhőfok oda van szögezve középállásba állandóan, amíg a vízhőfok nem vacakol addig nem lépek.
Laci8228-12-2015 20:36:40 // 75472
Ha már indulásnál is fütyül a turbó akkor az tényleg beteg???Egy haverom azt mondta,hogy ez a turbó halott vagy haldoklik.Az igaz,hogy a turbócsőnél egy kicsit olajos,de nem folyik Sehol sem az olaj.
Csabi28-12-2015 20:23:40 // 75471
Ez elég rosszul hangzik...Biztos, h jó szerelőhöz jársz? Ha állandóan van motorlámpa, akkor hibakód is van...Adhat támpontot.... Mi a hibakód?
tirex28-12-2015 20:18:59 // 75470
Már egy éve világít. Nem tudta eddig senki eltüntetni. 1800-as fordulatig gyenge aztán megindul. Azt mondja a szerelő akihez járok hogy valószínűleg a turbón lévő vákumhenger membránja van átszakadva és nem állítja a turbólapátokat. A lapátok mozognak már megnéztük és a turbó is ok. Januárban leveszik a turbót és kicserélik a membránt. Reméljük az a baja.
Grega40428-12-2015 20:15:41 // 75469
Upsz, most olvasom blogodban, hogy az injektor cserén már túl vagy.
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-12-2015 20:14:06 // 75468
Még szerencse hogy messze van az Audi minőségtől. Nagybátyámnak van egy 2008-as a4 2.0 cr vadi újan vette és szét bassza az ideg hogy most van benne 120.000km az ülés kiszakadt, a kormány váltógomb ronggyá kopva. Ha el akarná adni az autót ezeket ki kell neki cserélnie mert nem hiszik el hogy valós a km.
yani🍀28-12-2015 20:13:52 // 75467
Ez valóban gáz. Én is most cseréltem olajat, szűrőt és levegőszűrőt. Összesen 23K volt az anyagköltség. Én személy szerint biztosan nem közlekednék világító motorkontroll lámpával, pláne úgy nem, hogy nem tudnám mi az oka.
Grega40428-12-2015 20:06:21 // 75466
Mérjetek ki az akksit. Ha sokat városozol, nem biztos, hogy a generátor vissza tudja tölteni a sok hidegindítás után, ha nem sok km-t tesz meg az autó. Töltsd fel akkutöltővel, ha jó az akksi. Ha jó akkuval is nehezen indul akkor cserélj izzítógyertyákat. Ez az olcsóbb tétel. Ha ez sem oldotta meg, akkor én beméretném az injektorokat padon. Hideg vagy meleg motornál nem érezni, h sokat korrigál, enyhén bedadog, megdöccen a motor járása?

Más! Mi a JVC fejegységed típusa? Az enyém is Hollandiából származik és a képeid alapján nagyon hasonló JVC cucc van benne. A térképeid milyen frissek?
tirex28-12-2015 19:53:55 // 75465
Kedves cartársak! Szeretnék megosztani egy rövid történetet tanulságul. Nyáron a balatonfüredi Alfa találkozón nyertem egy ingyenes olajcserét egy budai szervízben. Reggel nyolcra mentem, mert ezer dolgom volt,mondom gyorsan összedobják, aztán tipli. Na akkor rendelte meg a főnökasszony a cuccot,de szólt hogy az olajcserében csak az olaj meg a szűrő van benne,ha mást is akarok cserélni akkor az fizetős. Jó mondom, összes szűrőt szoktam cserélni rendeljen azt is.Valamiért világít a motorkontroll lámpám már egy éve, mondták amíg megjön a cucc addig megcsinálják. Fél óra múlva jött a futár. és elkezdődött az olajcsere. Délután 1 !!! óráig tartott baszki. A motorkontroll ugyanúgy világít, hozzá se szagoltak, plusz bónusznak elszakították a kézifékkötelemet. És most jön a csúcs. Az ingyenes olajcseréért fizettem 55ezret! Más szervízben egy komplett olajcseréért fizetek 35ropit, 1 óra alatt kész van és akkor már beszélgettünk is egy fél órát. A kézifékkötelet ma volt időm kicserélni, hála Pityukoma blogjainak 3 óra alatt összedobtam. Ennyit az ingyenes olajcseréről és a szuper alfa szervízről.
Hardy28-12-2015 19:47:23 // 75464
Szerintem ez attól függ ki hogyan használta. Az enyémben semmi nem lóg nem zörög a bőr teljesen hibátlan. Olyan mintha új lenne. Aki idáig látta nem hitte el hogy közel 200000 van benne.
tirex28-12-2015 19:33:03 // 75463
Nekem 330ezer van az autóban, belül teljes csend, nem zizeg nem zörög semmi.
tirex28-12-2015 19:31:01 // 75462
Ajjajj, sajnálom....
Laci8228-12-2015 19:27:20 // 75461
Nálam is minden okés az autóval.Sehol semmi nem zizeg,nyekereg pedig elérte már a 200 ezret.Lehet az is közre játszott,hogy 90%-ban osztrák utakon volt vezetve. 🚗🚚 🚢
Greentimus28-12-2015 19:10:47 // 75460
Próbáltam, nem lett jobb...
Shadin28-12-2015 19:09:22 // 75459
Minden bizonnyal csak az én kettőm ilyen és Luigi velem akart személyesen kibaszni, vagy igényesebb lennék ezekre :-(
tirex28-12-2015 19:06:50 // 75458
Hali! Csak annyit reagálnék erre az indításra hogy 10 fok alatt én mindig kétszer izzítok, vagyis be a kulcs és mikor beáll a rendszer kihúz és újra be. Indul mint a doxa ha egy hétig áll akkor is. Csak infó.
Greentimus28-12-2015 18:59:57 // 75457
Köszi srácok!

Haverral bemérjük az aksit rendesen és lehet ránéz a gyertyákra is. :) Vagy marad Zé.
Csabi28-12-2015 18:49:11 // 75456
Ezek teljesen jó értékek,a töltőfesz így alakul a hőmérséklet függvényében:

Többnyire a gond az, h nincs elég hőmérséklet/kompresszió a hengerben és ezért indul nehezen.... Érdemes az izzítógyertyákra rámérni, vagy akár cserélni őket...Ha az sem hoz eredményt akkor , OMV prémiumot tankolj és mindig azonnal indulni fog..:) /tapasztalat, és sok cserélgetés után írom/
NGéza28-12-2015 18:20:11 // 75455
Üdv.!
Én is hasonló cipőben járok most mint te. Hidegben nagyon nyögvenyelősen indul a motor. Először izzításra tippeltem, de izzítás jelző nem világít, tárolt izzítás hibakód nincs. Bár nem feltétlenül akkor nem tökéletes az izzítás, ha már halott az izzítógyertya, mert az is "elöregszik" és nem úgy izzít ahogy kellene.
A 12,004 V kicsit kevésnek tűnik. A feszültségérték alapján ilyen az állapota az akkumulátoroknak:
Idézet: ... A töltés befejezése után fél órával mérhető ún. nyugalmi feszültség 12,72 Volt, cellánként 2,12 Volt. Ez a mérsékelt és hideg éghajlati viszonyokra, pl. hazánkra igaz. Az elektrolit sűrűsége ilyenkor, teljesen töltött állapotban, 25 C° külső hőmérsékleten kb. 1,28 kg/köbdeciméter.
A kifogástalan állapotú, teljesen töltött akkumulátorok esetében a nyugalmi, vagy üresjárati feszültség értékét cellánként a sűrűség + 0,84 Volt figyelembevételével kapjuk meg.
Esetünkben: 1,28 + 0,84 = 2,12 Volt, cellánként.
6 x 2,12 = 12,72 Volt.
Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%
12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes.....
Persze az üresjárati feszültség méréséből nem lehet teljes mértékben megállapítani az akkumulátor állapotát. Ahhoz több vizsgálat szükséges. De 12,004 V érték elég kevésnek tűnik első ránézésre.
Itt az egész leírás ha érdekel:
akksi vizsgálat
Grega40428-12-2015 18:06:10 // 75454
A 159 bőrkárpitja kitűnő. Nekem anno a Mazda 6-ban kb. 200e km után nézett úgy ki, mint most az Alfában ~280e-nél és a konkurens autókban már a 100-150e km is erősen meglátszik. Mondjuk spec én minden tisztítás után, de minimum havonta átkenem bőrápolóval.
Grega40428-12-2015 17:55:12 // 75453
Hááát, aki kuplung nélkül indít és állít le az szégyellje magát :) De télleg....ez alap szvsz.
Grega40428-12-2015 17:49:35 // 75452
Az még nem jelent semmit, hogy a gyertyára nem panaszkodik, lehet nincs megszakadva, de már nem izzik be végig és nem ad akkora hőt.
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2015 17:35:58 // 75451
nálam szépen fut a konzol díszcsíkja az ajtóéval, nem lóg sehol sem a kárpit, nem kopog, lötyög, pattog sehol semmi kuss van bent....egyedül a bőr ülésem van kirepedve a ki-be csúszkálás miatt...lehetne jobb minőség a bőrkárpit
A4-nél 200e-nél le van kopva az összes kapcsoló, ajtófogantyú, a lengőkarjai egy klumpet fos, a 2.0 dejzelük szintén egy szar, az 1,4TFSI-n kívül az összes benyás motor is egy szar...ergonómiailag meg sem közelíti az 59-et és műszakilag sem...
Akosbow28-12-2015 17:29:31 // 75450
Sziasztok!
JTD tulajoknak ajánlom a figyelmébe az új oldalam. Részletes munkafolyamat is le van írva részletekben.
https://www.facebook.com/JTDCleaning/
Greentimus28-12-2015 17:24:42 // 75449
Ezek jó értékek? Akkor milyen hibalehetőség maradt? Generátor? Haver mintha úgy hallotta volna indítás közben, hogy a 4 henger nem egyszerre izzított volna. Lehet gyertya lesz? Viszont nem hibakód.
Hardy28-12-2015 17:09:35 // 75448
Win 10 hez is van illesztoprigram ELM hez? Nekem is kene vennem. Illetve mi a különbség a barna vagy narancssárga- kék illetve a zöld- kék között. A színen kívül persze. :-)
Shadin28-12-2015 16:39:17 // 75447
Próbáld csak free, ha megy akkor sw gond, ha nem megy akkor hw gond :-)
Zolibácsi28-12-2015 16:38:13 // 75446
nem, de akkor leszedek egy frisset, max veszek egy licencet hozzá
Shadin28-12-2015 16:36:04 // 75445
Nem tudom biztosan, én is néztem pár hete egy pirate verziót, de tudott csatlakozni. Próbáltad a free MES-sel is? Az is ezt csinálja?
Shadin28-12-2015 16:34:34 // 75444
Én a 2.0-nál mértem 14,2 voltos töltést MES és a multiméterrel egyaránt. Gyári akku van benne. Érdekes, hogy az elődnél sose mértem többet 13,8-nál. Három akku járt benne a 4,5 év alatt és egyikkel sem volt tökéletes. Már aktivátort is szereltem bele, hogy ne rohadjon le 0 fok körül egy 7vége alatt.
Állítom, hogy az a 4 tized hiányzott a töltésből és az okozta a gondokat. ABS/ESP hiba indításkor a magas fesz. esés következtében. Valószínűleg szar volt a töltésem.
Zolibácsi28-12-2015 16:33:43 // 75443
Perpill egy kalóz van fenn, mert ez is elég volt az olajcsere nullázásra. lehet ez lenne a gond?
Shadin28-12-2015 16:27:07 // 75442
Kalóz FES-sel próbálod, vagy free MES-sel?
Greentimus28-12-2015 16:26:39 // 75441
Ránéztem ELM-en keresztül Multicuscannel az aksimra, alias Parameters->Battery Voltage.
Gyújtás ráadva, helyzetjelző ég, rádió megy (klíma nem!): 12,004 V (ekörül volt minden mérésnél)
Minden állandó az előzőből+jár a motor is: 13,959 V
Önindítózás közben a feszültség leesik 10-11 V körülire és beindítás után 14 V-ra jött vissza. Viszonylag hamar beindult, hideg indítós értékeket 2 nap múlva, 1 nap állás után tudok mérni (alaphelyzet, indítás, motor járás), ezeket a számokat üzem melegen produkálta.

A mérés hazajövet után mértem közvetlenül (kb. 20 km).
Zolibácsi28-12-2015 16:18:38 // 75440
ELM327 sima átlagos narancssárga-kék matricás. Mint modul felsorolja de nem tud csatlakozni hozzá csak ez "engine"-hez. Ha nyomok egy modul keresést is csak a "engine"-t találja meg.
Shadin28-12-2015 16:16:59 // 75439
Én is Alfát vettem. Másodszorra is 159-et. Imádom. DE lóg a kárpit, ebben sem fut a műszerfal dekorja az ajtóéval, gagyi műanyagokkal van tele pl. első ajtó tükörháromszög, nyikorognak a középkonzolok oldal elemei, az automata kulissza takarója szintén gagyi, az illesztési pontosságról fogalmuk sincs az olaszoknak, a tolótető roló minden buckán csattog. És pont ezek azok amiket leszarok, mert egy gyönyörű autó, de nem kéne elmenni mellettük. Sajnálom, bennem is Alfa vér csörgedez, kemény magos 159-esnek tartom magam, de ne legyünk már ennyire elvakultak :-( És nem valószínű, hogy az én autóm ilyen csak, akármiért is.
Piritu - 1.000.00028-12-2015 15:42:26 // 75438
Milyen adaptered van? Az ELM327-nek látni kell mindent (persze bizonyos dolgokhoz kell a színes átalakító).
Zolibácsi28-12-2015 14:27:54 // 75437
Na rádugtam a gépet, de csak a ez "engine" modult találja a FES. Látom hogy van olyan opció amit a kormány elektronikát ellenőrizné, de ahhoz nem tud csatlakozni. MES-sel lehet hogy megy?
Te azért tesztelgettem és biztos vagyok benne, hogy ez lesz a hiba. Nyomok egy hangerőt, semmi. Elkezdem a kormányt forgatni és egyből elkezdi a hangerő emelést.
Szóval tuti ez a clock spring a rossz.
Erhard meg tudnád mondani mennyibe kerül egy ilyen clock spring?
köszi
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2015 13:55:53 // 75436
teljesen jó korrekt fogyasztás, bár ha dízeled lenne akkor most spóroltál volna 6 kilót, ha 1,3 puntód lenne akkor 1,2 millát, ha gyalog járnál akkor meg 2,1 millát plusz az autó árát minden költségével :DDD
ethanol28-12-2015 13:30:06 // 75435
Mivel sokatokat érdekel a TBI fogyasztása, megosztom 3 év (64187 km) alapján: 9,64 L/100 km. Olyan 80-90% autópálya.
Martin Kovacs28-12-2015 13:25:57 // 75434
Teljesen osztom a véleményed !
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.