Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 20:05:23 // 79883
mi a cél? ha tükörlapot szeretnél cserélni akkor hőfúvóval melegítsd meg a tükörlapot és a ragasztó elengedi a műanyag konzoltól onnan már ki tudod szedni a konzolt is, vagy a tükör borítást melegíted azt 2db pöcök tarja mikor már kellőképp meleg a műanyag össze tudod nyomni és leemelni a borítást
Haddel12-03-2016 20:02:18 // 79882
Valakinél mintha azt olvastam volna, hogy tapadókoronggal kell kifele húzni a tükörlapot és úgy kipattan.
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 20:02:16 // 79881
minek a 2,2JTS-nek? az full GM ...a TBi nem eszi az olajat vagy is 10e km-nél nincs fogyás igaz 0w40-es Sport olaj van benne...
Kikkó12-03-2016 20:01:08 // 79880
Látom sikerült megosztanom a cartársakat. :-)
A bemart részt nézem, mi mást kéne? Próbáltam forgatni is, más állásban visszatenni, de nem adott más eredményt. Az utántöltés után egy szintet ugrott, ahogy az várható lenne. (A min és a max szint között 1 l van)
Nekem is van egy olyan ézésem, mintha nem ülne le rendesen az olaj abban a részben. De nem csak megfogja a bemart részeken a pálcát, láthatóan vastagon megül, ott a szint.
Piritu - 1.000.00012-03-2016 19:59:59 // 79879
Semmi köze a GM-eredethez. Az Alfa TS motorjai is szeretik az olajat, sokszor még ennél a 2-3 liternél többet is.
Tudomásul kell venni és folyamatosan nézni a szintet. A pálca a mérvadó, a kijelző sokszor független a pálcától.
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 19:58:30 // 79878
4 vagy 6 köröm fogja a tükörlapot így nem is tudod kivenni, le kell venni a külső borítást úgy férsz hozzá a tükörlaphoz
Haddel12-03-2016 19:56:26 // 79877
Ki akartam ma szedni a tükörlapokat,navigáció tartó tapadókorongjával,de nem jöttek ki. El is tört a navi tartó.. Nagyon nagy erővel kell azt húzni, hogy kipattanjon a tükörlap?
emGéza12-03-2016 19:55:48 // 79876
Szerintem az a gond, hogy nem hiszi el, hogy eszi az olajat.
A nívó? Hát én se bírom értelmezni a műszer és a nívó összefüggését .Próbáltam párszor, de...
Így marad az elv. Cserénél kap 5,5 L és, ha a műszer hisztizik kap 1L.
Már 8L tartók, talán 9000 km. De Opelos ismerősők is szerint a 2-3 L valós.
droberto12-03-2016 19:38:30 // 79875
Én is pont erre gondoltam. Szerintem a cartárs nem elég alaposan nézte meg a nivópálcáját. :)
emGéza12-03-2016 19:27:57 // 79874
GM motor! 10.000 km alatt simán megeszi a 2-3 litert. Inkább hármat.
Ha a műszer szerint "nincs olaj" én 1L öntök bele .
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 19:25:41 // 79873
a nívópálca a mérvadó az mechanikus mérés..
droberto12-03-2016 19:22:29 // 79872
Rendesen körbeveszi a nívópálcát az olaj? Nem az van, hogy csak egy-egy oldala olajos?
mzo12-03-2016 19:12:12 // 79871
Én tudom, ezért írtam ;)
droberto12-03-2016 19:04:36 // 79870
Ezek a kétezres évek végi EGR DPF-ek ilyenek. 2-3-400k km környékén tönkremennek. Vagy még inkább tönkreteszi őket valami. El kell fogadni. Kopó alkatrészek.
Kikkó12-03-2016 19:03:46 // 79869
Sziasztok,

2.2 JTS-em van. Az olajszint mérésével van problémám. Tavaly júliusban cseréltettem benne olajat, azóta 5000 km-t mentem vele.
Minden indításkor figyeltem a fedélzeti számítógép olajszintjelzőjét. Max szintről indulva eljutottunk a minimum szintig, +- egy egység pontossággal folyamatos csökkenéssel.
A nívópálcát néztem csere után, akkor maximum szinten állt. Néztem néhány hónapja, akkor látszott némi fogyás. Mostanában többször is néztem, mindig csak egy egység fogyás látszik, többszöri mérés után is.
Saját magam és a fedélzeti számítógép megnyugtatása érdekében ma rátöltöttem 3dl olajat (ennyi volt még az olajcserekor kapott flakonban). A nívópálca szerint max szinten vagy kicsit felette áll most az olajszint a számítógép szerint pedig a minimumon.
Most akkor melyiknek higyjek? Tapasztalt más is ilyen anomáliát? Nem szeretném túltölteni sem.
droberto12-03-2016 19:01:43 // 79868
Nagyon sajnállak. Van hibakódod? Jó lenne, látni a hogy van-e dugulás a részecskeszűrőben (mennyi a nyomáskülönbség értéke).
Kicsit elveszítettem a fonalat. Most új EGR-ed van? Vagy ledugózás mellett jó volt a verda?
mzo12-03-2016 18:42:23 // 79867
Én is szoktam mondani, kétféle dieseles van. Aki még nem kötötte ki az Egr-Dpf-et és aki már kikötötte. :)
Shadin12-03-2016 18:42:15 // 79866
Persze. Meg "NoFear" és Nyistamajré :-( Éljenek a béemvések meg a tdisek.
Azt a kormot meg nézd meg jobban, esetleg kövessen az asszony egy másik kocsival, talán a gyerekekkel együtt, neki más lesz a véleménye.
Giuntini cartársat ez semmiben sem segíti, egy autónyi pént költött rá szegény, hogy ne kelljen gányolnia. Az EGR sem oldotta meg a problémáját, a DPF biztos meg fogja :-(
Vannak még építő ötleteim, ha egyik sem oldja meg a gondját akkor ültessük le az autóját, alakítsuk át a kidörrenőt 80-as nyitottra és feszítsünk rá keskeny gumikat :-)

Pííísz
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 18:33:48 // 79865
igen morgósabb lett neki, szépen duruzsol
Nivan8412-03-2016 18:13:50 // 79864
Egr dpf off, tisztes motorprogrammal. Turbo geometria takarítás meg a csöveket ellenőriztesd le. Pont annyi kormot láttam dpf nélkül mint vele. Semmit. Csak elvezd hogy 1500tol mellbekur a nyomaték:)
Giuntini12-03-2016 17:29:35 // 79863
Hát nem jó!! Nem megy az autó. Most már tényleg tele a hócipőm. A turbo egyértelműen jó, hiszen 2500-on 0,8 bar értéket mutat a műszer. Igazad van. Nem játszom ezt. Ha valami szar akkor szar. Ki kell venni belőle a Dpf-et, és kipróbálni.
yani🍀12-03-2016 17:11:39 // 79862
És szebb lett a hangja?
Kikkó12-03-2016 16:40:00 // 79861
Még sosem tapasztaltam ilyet. :)
A csomagtér gumitömítése szinte légmentesen zár, és elég nagy helye van lefolyni a víznek. Kézi mosóba hordom, láthatóan sokkal nagyobb nyomású a mosó, mint ami a benzinkutaknál van, de még egyszer sem találtam vizet a pótkeréküregben.
Talán csukott csomagtérfedéllel kellett volna lemosatni ;)
mizooo12-03-2016 16:11:17 // 79860
Srácok valakinek ázott már be a Berlina csomagtere?
A pótkeréktől a vizes porszívóval két tartály! vizet szívtam ki (Ellepte a mankókereket).
Fater azt mondta a mosóban ment bele, mondom neki összesen ennyi vízből mossák le :D

üdv!
Chianti12-03-2016 15:13:11 // 79858
Miért kormos a kipuff? Ha sok rövidet mész, akkor talán érthető, de egy jó benzinmotor nem kéne hogy kormoljon. Fater 25 éves Ladája 200.000 fölött se volt kormos, pedig akkoriban a keleti autógyártás még nem ismerte a katalizátort. :o)
'''''12-03-2016 13:12:51 // 79857
Csak ezért adtam el én is a dízelt és hajtom most a benzinest! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 12:54:44 // 79856
akkor próbára írasd ki meg rakj be egy köztes csövet a DPF helyére és próbáld így ki...csodálkozni fogsz
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 12:50:52 // 79855
érdekesség... az ismerősöm vett ragazzon kipuffot a TBi-re ugye nálunk a kipuff vége tiszta korom viszont a katalizátor fém tiszta, a dejzelnél meg pont fordítva...
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 12:40:44 // 79853
szerintem tök mind1 hogy benne van vagy nincs így is káros meg úgy is, az élet káros amit élünk...ezért írtam hogy kissé álszentség erről beszélni meg felesleges is szerintem...
a kipufogó inkább a hosszúszőrű pitbullunk fejmagasságában van de ő meg nem szól, csak akkor nyaggat ha éhes :D
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 12:35:40 // 79852
semmit nem ér ha már annyira szar, csak idő meg pénzb@szásnak jó...de hát látom mindkettőből van ... :(
W.12-03-2016 12:32:02 // 79851
Eddig kb. 50e km-t mentem 3 betűsök nélkül! Nem kormol csak kicsit, mikor padlózom, megy mint a meszes és eddig semmi hibajelet nem adott!
norbi040912-03-2016 12:24:28 // 79850
Turbó geometria nem lehet? Vagy porlasztók? :)
Zsolt15512-03-2016 12:20:43 // 79849
Erről már egy páran leírták a véleményüket, hogy mennyivel károsabb nélküle, mint vele.
Itt nem a motor üzeméből adódó szennyeződésről beszélek, hanem a részecskeszűrő kiiktatásából fakadóról. Az ellen sehogyan sem tud a szervezet védekezni. Akinek meg gyereke van, az azért jó, mert annak az orra pont abban a magasságban van, ahol kipufogó.
Egyébként meg Te írtad régebben az ilyen jellegű történetekre, hogy az emberek többségének kétszer olyan drága autója van, mint amit pénztárcája megenged.
Giuntini12-03-2016 12:17:54 // 79848
Ki lett takarítva! Utána az értékek jók voltak!
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 12:00:08 // 79847
minden egyes falattal, kw árammal stb mérgezed a családod, ne legyünk már álszentek ...
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2016 11:57:08 // 79846
DPF....kb 100x írtam le
Giuntini12-03-2016 11:37:30 // 79845
Lefalazott Egr-el sem megy úgy, ahogy kéne. Nem rángat jobban megy mint előtte, de hiányzik belőle az erő, és kormol. Most már nem tudom, mi lehet vele. A motornak gyönyörű hangja van. Most már kétségbeejtő!
Zsolt15512-03-2016 11:23:14 // 79844
Igen, olyan mint a kartegázt visszavezetni a motorba. Csak azt kell eldönteni, hogy melyik jobb. Spórolni pár forintot, vagy mérgezni a családot, főleg ha gyerek is van.
Don Gombóc12-03-2016 06:46:14 // 79843
Ahogy Tomi írta, attól a turbódnak nem lesz nagyobb a terhelése, így baja sem. A kipufogó hamarabbi halálához sincs semmi köze. Sőt a nem turbós autóknál is hamarabb mennek szét a kipufogók mint az őskorban. A titka a korán szétégő kipufogónak a katalizátor rendszer. De ez jó a beszállítóknak mert sűrűbben kell dobot cserélni. :-) Ide is illik a jól bevált szlogen. " a környezetvédelmi technika megölte az autózást"
'''''12-03-2016 06:25:48 // 79842
Saját szarát megetetni az autóval sosem jó. (Bocs) A turbódnak semmi baja nem lesz attól a minimális nyomásemelkedéstől.
FireAlfa11-03-2016 21:26:16 // 79841
Én hagyom így lefalazva. Ki lesz írva Manky által.
Giuntini11-03-2016 20:36:30 // 79840
Én nagyon dilemmában vagyok, emiatt az EGR miatt. A motornak az biztos, hogy nem tesz jót. Azt nem tudjuk, hogy mikor érezhető hibája nincs, de mennyire működik jól, tehát, hogy pontosan nyit-zár. A diesel motor, ha tetszik, ha nem, kismértékben mindenképpen kormol. A kormot visszavezetni a szívósorba, hát nem tudom... Viszont ott van a turbó ügy, a turbónyomás emelkedésével. Az meg a turbónak nem tesz jót, ha lefalazzuk az EGR-t. Az tény, hogy rövid idő alatt, EGR nélkül kiégtek a kipufugók. Nem tudom, a holnapi teszt út után okosabb leszek.
Giuntini11-03-2016 20:28:14 // 79839
Nem nagyon használtam, csak a városban. holnap megyek le a Balatonra, meglátom.
Shadin11-03-2016 20:13:40 // 79838
Akkor már csak kell vennetek egy jó EGR-t és minden rendben lesz, meg megnézni, hogy mitől kormol az autó :-)
FireAlfa11-03-2016 20:11:01 // 79837
Már nekem is megjött a check engine. Most kezdem élni látni az autóm.
Csabi11-03-2016 19:19:27 // 79836
Azóta minden rendben?
Giuntini11-03-2016 18:42:27 // 79835
Nekem csak a regen után kezdett el menni normálisabban. A check enginet 60 km után dobott. Sokkal könnyebben pörög fel.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.