Forum >> 159

Liquid31-03-2016 20:45:32 // 81183
de a Conti IstenKirály! kivéve a SportContact3-at, azon kívül soha semmilyen gumijukról nem hallottam negatív kritikát. Nekem volt SportContact2 és 5, illetve WinterContact. Mindegyik eszméletlen jó, tapad ahogy kell. Egyetlen negatívuma van, az ára.. De valamit valamiért..
Én se vettem meg újra hanem anno Nokian V-t most pedig Uniroyal RainSportot (ami szintén eszetlen jó) vettem mert olcsójános vagyok :)
A kerékdőlésről pedig csak annyit, hogy egy rendes kettőskeresztlengőkaros futóműnél alapvetően nem változik a dőlés.
Jól mondja Robi, kisautóra más gumit tudsz venni mint nagyra, ergo bele van kalkulálva a gyártól oldaláról.
Shadin31-03-2016 20:44:36 // 81182
Most már ismerem a buktatóit, de a teljes rendszer tisztítása nem oldható így meg :-(
És a szűkület az EGR csatlakozásnál okozott gondot ami kisebb munka, simán szétszedhető. Nekem a csere után semmi változást nem hozott mellesleg a működésben.
Kócosw31-03-2016 20:40:33 // 81181
Q tronicot chippeltetett már valaki esetleg? Vagy esetleg tapasztalat novitec powerrail boxxal?
Liquid31-03-2016 20:38:32 // 81180
egyetértek
dev16631-03-2016 20:37:03 // 81179
na az utolsó mondatot épp elég volt ahhoz, h ne álljak neki :)
dev16631-03-2016 20:33:06 // 81178
amúgy más motoron biztos, h olcsóbb. Novoth-ék a PSA-BMW 1.6 benzin próblémagyárra vannak specializálódva,
dev16631-03-2016 20:31:42 // 81177
igen, azzal indokolták, h nagyon sokat kell bontani (3 napot mondtak rá), ezért magas a munkadíj. nekem is padlót fogott az állam. Én olyan 50-60e-re számítottam, annyiért még meg is csináltatnám.
Shadin31-03-2016 20:26:29 // 81176
És a tömítetlenség a vákuum gomba membránjánál van?
Giuntini31-03-2016 20:26:17 // 81175
Köszönöm, a futóműves haverom ajánlotta egy turbós ismerősét, beszéltem is már vele, nagyon korrektül állt a dolgokhoz. Budai Turbó centrum
Don Gombóc31-03-2016 20:22:19 // 81173
Majd fél, vagy másfél?
A majd fél az tök jó ! A másfél az már egy kicsit gáz!
Sokan azt hiszik egy pici lógás az már gázos, pedig az kell neki, mert hajlamosak vagyunk a hőtágulást elfelejteni.
Összetett dolog ez, mivel siklócsapágyakról beszélünk, a tengely csapágynak és a támcsapágynak is ami egy sima alátétnek néz ki ráhagyásának kell lennie, beleszámítva a hőtágulást, mert itt a fém az ami tömít, itt nincs szimering, mivel az nem bírná a nagy hőterhelést.
Amúgy ha kell jó turbós én tudok ajánlani.
A Belfegor Turbo ami e legkorrektebb szerintem, a többi a sok ilyen olyan tanúsítványú agyon hirdetett céggel sokaknak volt bajuk.
Ők Pestszentlőrincen vannak.
Vállal tisztítást is és bármilyen felújítást is.
A versenysportban pedig van nevük.
Kolci31-03-2016 20:17:39 // 81172
Én azt mondtam, hogy a negatívos futóműnél adott gumi általában jobban teljesít mint a pozitívoson. Te azt mondtad, hogy negatívos futómű csak alsó-középtől felfelé van. Én erre írtam neked példákat. Épp azt akartam kihozni neked, hogy ha pl egy wagonrpluszra ráteszel egy csúcs gumit, az nem bizti, hogy ugyan olyan jól teljesít mint egy kemény gumi ami amúgy tré, de a bólogató kasztnit jobban tartja.
A contimat a gumisommal visszaküldettem s megreklamáltuk. 2 hónap múlva azt mondták, hogy válasszak egy garnitúrát a termékpalettáról. Én pénzt kértem, és zokszó nélkül fizettek. A gumi futófelületét úgy képzeld el, hogy tapintásra sima, persze a mintázatnak megfelelően, de a gumi szerkezete olyan volt mintha 5x5-ös mozaikkockákat ragasztottak volna a gumiba. Mesélt többet is az emberük, de azt nem írom le, de tanulságos.Hogy legyen hová tenni annyit mindenki hallott, hogy volt egy botrány ami hirtelen elcsitult, hát az nem volt olcsó.....
Don Gombóc31-03-2016 20:12:50 // 81171
A dőlésszög, és az összetartás is más, de ezt te is tudod. A dőlésszög az gyárilag be van állítva, azon nem igen lehet változtatni, legalább is elől, ezeknél a kettős lengőkaros első futóműveknél. Sőt állítási lehetőség sincs rájuk, nem úgy mint a a hátsó multilinkes futóműveknél. Elől a lengőkarok cseréje a megoldás. Az gyárilag úgy van jól ahogy van. Bár lehet rajta mókolni. :-) A széttartás Az meg egy faramuci dolog mert teljesítmény ide vagy oda sokszor nagyon szar gyári adatokat adnak meg, sok esetben a nagyobb teljesítményű verdáknál ( Első hajtásról beszélünk) pedig nem kell egyáltalán széttartás, csak teljesen párhuzamos beállítás vagy egy kicsi összetartás inkább.
Ez a futómű beállítás már régen lerágott csont, nagyot lehet vele szívni, de leginkább többszöri beállítás kell és marad sajnos a kísérletezés.
Szerintem amúgy a negatív dőlés szög már nem létezik, max teherautóknál, ott is a szóló gépeseknél.
Lásd Párizs - Dakar. :-)
Giuntini31-03-2016 19:46:25 // 81170
A turbónak van egy madfél milliméteres lógása. A vákumcső jó, a turbóház úgy néz ki nem sérült, belül nincs szétesve.
G-MANN🍀31-03-2016 19:29:17 // 81169
A Brerámon gyári 18-as szintén 8C stílusú volt. Az pont olyan selyemfényű mint a 159 Ti grafit sok küllős selyemfényű felnije volt. Az oldalamon arról is van tuti kép :)
droberto31-03-2016 19:15:42 // 81168
Amit most írtál az kifejthetnéd, mert így nem tudok rá mit mondani.
A negatív kerékdőlés erősebb nagyobb teljesítményű autóknál van. Ebben azt hiszem megegyezhetünk. :) Ahogy írtad is kedvezőbbek a dőléskor a geometriai viszonyok.
Viszont azt nagyon nem értem, egyébként, hogy mit számít ez ennyire! :) Felőlem akár torsen-c is lehet a Wagonerpozitív alatt, akkora egy tréh futóművű autót még egyet még nem hordott a hátán a föld. :)
Nem akarod érteni amit mondok. :) Az új gumi naná, hogy jobban tapad mint egy félig elkopott! Még akkor is ha az prémium.
Felőlem pedig lehet szerinted a Conti szar, úgysem fogsz meggyőzni! :)))
Kolci31-03-2016 19:05:11 // 81167
Jól értettem, hogy egy diószórásos tisztítás 200000 Ft????
Szerintem ez irreálisan sok.
Kolci31-03-2016 18:54:45 // 81166
Hááát a negatív dőlésről alkotott elképzelésed nagyon sántít.
Ha a te okfejtésed nézzük akkor egy suzuki wagon r+ minimum középkategóriás és pl a lexus is, mondeo, laguna pedig alsó közép vagy az alattiak.
Közben visszanéztem gumiteszteket, és érdekes, ha nem a németek tesztelték, hanem más akkor a conti jellemzően az első ötben van, ha a németek akkor általában az első kettőben :)
Én csak arra akartam rávilágítani, hogy a conti nem olyan istenkirály mint ahogy mutatják. Sok autóm volt már, s sok autóssal találkozom a munkám miatt, és tapasztalat szerint nem esnek hasra a tudásától. Persze sok olyan embert ismerek aki aki csak contit vesz, s teljesen elégedett vele.
Én most azért vettem Vredestein-t, mert 30 volt darabja s nem volt rossz tapasztalatom vele. A 2012-es gyártású 4+ mm profilmélységű Continental sportcontact 3-al borzasztó alulkormányzott volt a kocsi és a 4-es úton albertirsánál lévő felüljárón száraz úton egy offos mögött tötyögve úgy rángatózzon s csúszkált kettesben, mintha defektem lett volna.. Most szinte neturálisnak mondanám az autó viselkedését.
Shadin31-03-2016 17:48:58 // 81165
Nagyobb koksz darabok nem voltak, de kb. olyan volt mint a szívósor bele. Plusz a szelepszáron is volt bőven. Nem nyúltam hozzá, így is volt ijedtség miután az egyes henger szelepek feletti részét megtöltöttem hűtővízzel a szétszedésnél :-)
dev16631-03-2016 17:15:19 // 81164
kösz a képeket. A tiéd még az enyémnél is sokkal olajosabb volt. Amikor már lent volt a szívósor és belenéztél a hf szívócsatornáiba ott milyen volt a helyzet? volt érdemi keresztmetszetcsökkenés vagy nagyobb összeragadt kokszdarabok? próbáltad valahogy kitakarítani azokat is?
droberto31-03-2016 16:24:58 // 81163
Azért ne sarkítsd ki!
Egy Golfon pont ugyanúgy viselkedik egy gumi mint az Astrán mint egy Megan-on. A teszteredmények persze lehetnek mások, mert mondjuk gyengébb fék, futómű van alatta, de ez a differencia gumitól független különbség. Ergo egy Giulietta ugyanúgy jobban fordul Contin egy Debicához képest mint egy Megane. Illetve ugyanúgy hosszabb a fékútjuk egy Wanlival.
Ezért törekszik az ADAC olyan méretű gumikat tesztelni, amik bizonyos típusú/ kategóriájú autókra szerelnek. Ezért is kell lehetőleg mindig abban a méretben nézni a teszteket amilyen méretű gumid van.
A gyártók is jól tudják, hogy alsó közép ketegóriától felfele - ahol a teljesítmény általában nagyobb - negatív a dőlés és széttertás van. Illetve pontosan ezért soha se fogsz venni a feleséged mini-autójára Continental SportContact5-öt, csak PremiumContact5-öt.
Amiről te beszélsz az pedig a sport-, de leginkább a szupersport kocsiknál fordul csak elő, és ott is elvétve, hogy típusra fejlesztenek, mint pl.: a Veyronnak a Michelin, vagy a 4C-nek a Pirelli.
Egy szó mint száz, a teszt az teszt, bizonyos szempontok alapján adnak értékelést. Ha a te preferenciáidat megtalálod az értékelési rendszerben akkor jó képet fogsz kapni a gumikról.
És a matricákat se keverjük ide. Két okból se:
1.: Engem full hidegen, hagy, hogy mennyire takarékos.
2.: A gyártók saját maguk sorolják be a terméküket.
Shadin31-03-2016 15:18:23 // 81162
Mail ment :-)
Shadin31-03-2016 15:16:45 // 81161
Na jó, de...
156er31-03-2016 15:08:24 // 81160
Nem felülről lehet hozzáférni a csavarokhoz?
Shadin31-03-2016 14:49:23 // 81159
Biztos lassan mész, hogy óvd a zuzmókat...
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2016 13:58:28 // 81158
azért a közút nem F1...ott jól látszik melyik autó hogyan használja el a gumit, kiélezett küzdelemben... a közúton nem nagyon van ilyen...
levezettem jó pár km-et ilyen, olyan gumival és őszinte legyek nem igazán érzek nagy különbséget hogy prémium vagy közép kategória csak az árban ...
jön a koreai teszt is lassan :P
Kolci31-03-2016 13:49:26 // 81157
Ebben igazad van, de ez is a baj. Ha egy tesztet Golfon végeznek el csak, akkor az az eredmény a Golfra igaz. Amúgy te is azt mondtad amit én, hogy ha lehet próbáljuk ki, hogy az adott gumi mit csinál, hisz a 100-0 tesztnél azt nézted, hogy neked melyik, hogy muzsikál a saját kocsidon :)
Egy másik autón nem kapsz azonos eredményeket, hisz rengeteg minden más. Egy negatív kerékdőlésű autón általában jobban teljesítenek a gumik kanyarban, mint a pozitív kerékdőlésűeken. És mint tudjuk ez azért van mert a külső íven futó kerék helyzete akkor kezd közelíteni a függőlegeshez amikor kanyarodunk, ezért növekszik a felfekvő felülete is. A pozitív kerékdőlésűek pedig egyre inkább kifelé dőlnek. Aztán itt van a súlyelosztás, a futómű hangolása és még kismillió egyéb. Ezért kéne ugyan olyan körülmények között több fajta autón kipróbálni ugyan olyan méretű gumikat, és ezek átlagát megadni végeredményként.
A Michelinnek nem véletlenül van megjelölve néhány gumija, hogy BMW-re való.
Sokkal rosszabb eredményeket produkált más autón, mint ugyan az a gumi csak nem BMW-re optimalizálva.
Liquid31-03-2016 13:41:42 // 81156
Persze biztosan van különbség egy T-s és egy Y-os között, sztem kissé túl van ez lihegve.
Olyan dolgok ezek amit max. versenypályán lehetne "kiérezni", mondom ezt úgy hogy az átlaghoz képest igencsak dinamikusan közlekedek :)
Kolci31-03-2016 13:32:05 // 81155
Én nem a súlyindexre gondoltam, hanem az alaktartásra. Minél nagyobb a sebességindex, annál alaktartóbb a gumi. Előírások szerint egy T jelzésű guminak 190 km/h ig kell megtartania az alakját, utána a nagy centrifugális erőnek köszönhetően el kezd deformálódni, egy H-s 210 km/h után kezd, és így tovább.
Ebből következik, hogy ugyan olyan körülmények között egy Y-os alaktartóbb mint egy V-s. Ez által pedig jobban irányíthatóbb, hisz a sebességindex nem a súlyra való méretezés, hanem a dinamikus hatásokra.
Gumis oldal talán legtömörebb magyarázata : Az abroncsok sebességi osztályba sorolását az Európai Unió kormánya végzi, minimum követelmények figyelembe vételével egy adott sebességindex elérése és fenntartása kapcsán. Általánosságban, a magasabb sebességindex jobb úttartást eredményez.
Nem javasoljuk a megadott sebességindex felülbírálását és alacsonyabb sebességre alkalmas gumiabroncsok felszerelését. Ez rossz úttartáshoz és megbízhatatlan kormányzási tulajdonságokhoz vezethet. Ezzel szemben, ha jobb kanyarodási tapadást kíván, nem okozhat gondot, ha nagyobb sebességindexű abroncsot vásárol autójára.
Liquid31-03-2016 13:31:07 // 81154
igen 23kg, a 17-es pedig 24,6
droberto31-03-2016 13:22:51 // 81153
Ezzel a konfiggal mérted a ti-k tömegét?
droberto31-03-2016 13:21:04 // 81152
Ez a Helicoil durva jó. :)
droberto31-03-2016 13:17:22 // 81151
A teszteknek pont az a lényege, hogy egzaktul azonos körülmények közt végzik. Ha Józsi és Pista is vesz egy gúdzsírt az egyik szerint jó, míg a másik rossznak mondja. Más körülmények, más autó...stb. Az igényekről nem is beszélve. Régen csináltam mindig új guminál 100-0 fékezéseket. Mindig ugyanott, úgyanúgy. Viszont a hőmérséklet, a páratatalom más volt, romlott a futómű és az út minősége, közben cseréltem csillapítót...stb.
Szóval ez az ami változott! :)))
Szóval 100x inkább ADAC teszt. Nekem eddig bevált. A hit meg megint más kérdés. :)
droberto31-03-2016 13:10:18 // 81150
A ha dijó kijön akkor a szódabikarbóna is! :)
KollerT31-03-2016 12:51:14 // 81149
[SZERVO] Sziasztok, múltkor egy nagyon meredek úton mentem fel a 12. Kerületben és a végén megfigyeltem, hogy a kormány forgatásakor ilyen gumis szervo hangot hallottam.
Leállítottam és 3 óra múlva, mikor mentem haza már nem hallatszott.

De most megint előjött. 😔 Álló helyzetben és mozgás közben is. Motorháztetőt felnyitottam, de nem hallottam szokatlan hangokat.

(19"-os felniket használok, most jön majd a 150e-res szervíz.)

Köszönöm a segítséget. 
Liquid31-03-2016 12:49:03 // 81148
A sebességindexnek semmi köze a terhelhetőséghez, ergo egy V XL és Y XL között nem fogsz érezni különbséget.
Azonkívül egy /50-es guminál sztem tökmindegy. Igencsak határon kéne használni, ahhoz hogy legyen bármiléyen jelentősége.
Most megnéztem nekem milyenek vannak:
245/40R19 98Y XL
225/55R17 101V
Shadin31-03-2016 12:37:31 // 81147
Ez nagyon egyszerű, szétkapod a komplett belsejét, oldalát, hogy le tudd szedni a tetőkárpitot és onnan férsz hozzá a rögzítő csavarokhoz.
Balázs5931-03-2016 12:33:58 // 81145
Sziasztok,

Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan tudnám levenni a tetőkorlátot? Nagyon kopott szegény és fényezni kellene.

Előre is köszönöm!
Shadin31-03-2016 12:32:32 // 81144
Csak azt.

Pics...
Kolci31-03-2016 12:30:24 // 81143
Igazad van, és tényleg nem a sebesség miatt lett ez, hanem egy Y és XL-es gumi sokkal alaktartóbb pl.: egy V gumihoz képest, ezért jobban irányíthatóbb, stabilabb.
Kolci31-03-2016 12:25:49 // 81141
Azért az dúrva, hogy egy 3 éves nem kopott guminál sokkal jobban tapadt a téli gumi 15 fokba. Amúgy te a mintázatról beszélsz, a gumikeveréket azt változtatják. Ez majd minden gumigyártóra igaz, főleg az ismertebbekre. Amit a címkére írnak, az meg olyan mint a fogyasztási adatai a kocsiknak. Azt sem szabad elfelejteni, hogy egy gumi másképp viselkedik különböző autókon. A feleségem offosán (Suzuki Splash) a gyári szerelésű nyári gumi fényévekkel volt rosszabb a gyári szerelésű télinél. Nullkilométeresen vett autó volt. Amikor átvettük azt gondoltam, hogy ez ennyit tud, de nemsokára jött a tél és kerékcsere után sokkal jobb volt a kocsi. Mikor visszakerültek a nyáriak, sokkal rosszabb lett. Szerencsére el tudtam adni a nyári garnitúrát, és ideiglenesen a téliek felrakásáig agyonhasznált michelin, goodyear páros került fel. Na akkor jöttem rá, hogy a téliek se a legjobbak tudásban. A nyári Conti volt a téli Hankook. Ez a conti a tesztekben verte a feltett két agyonkopott gyártó termékeit. Azt mondjuk ne feledjük, hogy a teszteket általában egy típusú autóval végzik, pedig adott méretben legalább 4-5 különböző márkájúra fel kéne tenni. Valaki linkelt be is egy cikket azt hiszem a tc-ből, hogy ha jól tudom a pirelli termékét le sem tudták tesztelni, mert 2 db talán fordra gyártott volt, kettő pedig utcára. Név, profil egyforma volt. A tesztek irányadóknak jók, ha van lehetősége az embernek akkor próbálja ki a kiszemelt gumit a kocsiján, és csak utána mondjon ítéletet.
dev16631-03-2016 12:08:01 // 81140
milyen tömítéseket kell cserélni? csak a hf és a szívósor közöttit?
dev16631-03-2016 12:05:13 // 81139
én nem olvastam ilyen panaszt. viszonylag nagy és könnyű dióhéjakat könnyen ki tudnak szívni. Ennek ellenére nekem is vannak kételyeim és a beavatkozás árát is nevetségesnek tartom.
dev16631-03-2016 12:03:03 // 81138
2.4-en is így van?
droberto31-03-2016 11:36:47 // 81137
Az a baj, hogy tényleg öregszel már! :)))
Shadin31-03-2016 11:34:33 // 81136
Nem kell lebontani a vezérlést hozzá.



és a nagynyomású első tőcsavarját is ki kell szedni
és a vizet is le kell engedni
Shadin31-03-2016 11:30:37 // 81135
Hát bakker, tényleg. Csak annyira "rat style" retkes az autó állandóan, hogy már nem is emlékszem rá :-(
Liquid31-03-2016 10:46:06 // 81134
a gumi mérete valamelyest meghatárotta a súlyindexet is, nemhiszem hogy kapható olyan 225/5R17-es gumi ami ilyen téren nem lenne megfelelő. Nagyjából ugyanez igaz a sebességindexre is. Tök mndegy hogy V vagy Y, a V-t se használod ki :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.