Ezt tényleg én is aláírom. Nekem soha nem ment így az autóm mint most. Aki panaszkodik a 2,4- re, hogy nem megy az elvárások szerint, az kezdje leragadt turbó geometriával és vákumproblémával.
A chipelés nem megoldás...
Forum >> 159
Giuntini08-05-2016 13:22:49 // 82665
RomeoOne08-05-2016 13:20:48 // 82664
Nekem is mindig ez jut eszembe, amikor ilyen 10 év körüli kocsit meglátok N-es rendszámmal, tehát külföldről behozott és 100k körüli kilométer van benne, hogy aki ezt így megvette el is hiszi, hogy ez tényleg ennyi? De inkább nem mondom, mert megbántani senkit nem akarok. Persze van lottóötös, de ennyire gyakori?
lui08-05-2016 12:50:25 // 82663
Kék füstöt kizárólag a motorolaj okoz, ha jó minőségű gázolajat tankolsz, tehát amit látsz az biztos hogy olaj. Ezt nem okozhatja az az 1-2 deci plusz betöltött motorolaj. Ez bizony mindenképpen valamilyen mechanikai problémára utal, és bizony lehet a turbó is. Biztos hogy ilyen kevés km van a kocsiban? Egy közel 10 éves dízel autóban ez gyanús... Egy modern dízel motort és egy turbót, sokkal kevesebb km alatt ki lehet nyírni, mint 90k.
thePupill08-05-2016 12:10:16 // 82662
Nekem sem higult fel az olaj , nincs benne gázolaj! hanem az okos szerelő aki csreélte le az olajat és ugye nem folyatta ki nullára rátölött még 6 litert és még olt is bennea reégiből.
most lelett engedve a motorolaj többlet ,ha beinditom olykor olykor kipufog egykis világoskék füst de enyhe amugy meg semmi füst. ha lepörgetem a fordulatot akkor full fekete a füst. és ha megyek vele akkor is fekete és nem sok. tehaát alapjáraton nyom kékest. izzzito gyergya vissszajelző ég de az csak gondolom az első inditásnál produkálhat ilyesmi füstöt meleg motornál nem. az autoba most van 95000 km gondolom a turbonak nem lehet baja ennyitől. dpf kinnvan és egr is és vannak irva a rendszerből. talán ez a kék füst lehetett a motor olaj többlettől vayg izzitó gyergya vagy tulsok uzemanyagot kap az is lehet kék sztem.
most lelett engedve a motorolaj többlet ,ha beinditom olykor olykor kipufog egykis világoskék füst de enyhe amugy meg semmi füst. ha lepörgetem a fordulatot akkor full fekete a füst. és ha megyek vele akkor is fekete és nem sok. tehaát alapjáraton nyom kékest. izzzito gyergya vissszajelző ég de az csak gondolom az első inditásnál produkálhat ilyesmi füstöt meleg motornál nem. az autoba most van 95000 km gondolom a turbonak nem lehet baja ennyitől. dpf kinnvan és egr is és vannak irva a rendszerből. talán ez a kék füst lehetett a motor olaj többlettől vayg izzitó gyergya vagy tulsok uzemanyagot kap az is lehet kék sztem.
lui08-05-2016 10:30:18 // 82661
Sziasztok!
Muszáj most már hozzászólnom a DPF-es, olajos történethez, mert egyre nagyobb a félrevezetés ebben a témában is. Nem a viszkozitástól függ az, hogy egy olaj használható-e DPF-es motorhoz, hanem az olajtól. Egész pontosan, minden olaj használható DPF-el szerelt motorhoz, ami rendelkezik a C2-es vagy a C3-as jóváhagyással. Ilyen olaj, ma már gyakorlatilag minden gyakran használt viszkozitásosztáyból megtalálható. Az hogy ne okozzon problémát a DPF-ben, az olaj adalékolásától függ, nem pedig a viszkozitásától!!! Seleniából csak a 30-as az aminek van C2-es jóváhagyása, ezért mondja sok Seleniás hogy azt kell használni. DE ezzel csak ártasz a motornak. Számtalan jobb olaj van a Seleniánál, ami 40-es és rendelkezik C2-es, C3-as minősítéssel. Tehát ha nem sajnálod a motorod, akkor csak bátran a 30-as Seleniát.
Muszáj most már hozzászólnom a DPF-es, olajos történethez, mert egyre nagyobb a félrevezetés ebben a témában is. Nem a viszkozitástól függ az, hogy egy olaj használható-e DPF-es motorhoz, hanem az olajtól. Egész pontosan, minden olaj használható DPF-el szerelt motorhoz, ami rendelkezik a C2-es vagy a C3-as jóváhagyással. Ilyen olaj, ma már gyakorlatilag minden gyakran használt viszkozitásosztáyból megtalálható. Az hogy ne okozzon problémát a DPF-ben, az olaj adalékolásától függ, nem pedig a viszkozitásától!!! Seleniából csak a 30-as az aminek van C2-es jóváhagyása, ezért mondja sok Seleniás hogy azt kell használni. DE ezzel csak ártasz a motornak. Számtalan jobb olaj van a Seleniánál, ami 40-es és rendelkezik C2-es, C3-as minősítéssel. Tehát ha nem sajnálod a motorod, akkor csak bátran a 30-as Seleniát.
Hardy08-05-2016 10:22:10 // 82660
Az a gond hogy ez engedély nélküli átalakítás amiért el kell venni. Meg soron kívüli műszaki vizsga.
Giuntini08-05-2016 08:45:42 // 82659
Ez már volt téma a fórumon, a 2,4-nél egyértelmű elírás volt. Nem lehetne Dpf-el 40-es olajat használni. Én még soha nem tapasztaltam olyat, hogy felhígult volna az olaj. Megvételkor cseréltél olajat? Ez attól hígul így fel, hogy sok rövid táv, és regen közben leállított motor. Most már mindegy, nincs benne a Dpf. Azért elvinném megnézetni a motort, nehogy ennek legyen komolyabb hatása. Ennyire felhígult gázolaj (ha nem cseréltél olajat megvételkor) nagyon nem jó... A Dpf kivételéről a zuzmókat leszámítva egy adalék; off-os eset, ellenörzésnél füstölt az autó, (ezért állították meg) levették a rendszámot szétszívatták és több százezerbe került míg visszakapták. Szerintem nem az a megoldás, hogy kivenni a Dpf-et. A hiba okat kell elhárítani. Ahogy kis hazánkban egyre szigorodnak a szabályok, előb utóbb nagyon elő fogják venni a kiherélt autókat.
Haddel07-05-2016 23:40:36 // 82658
Nagyon jól néz ki!
thePupill07-05-2016 22:40:16 // 82657
Az igen! köszi az infót. na az tökrtént h nem rég kiszedettem dpf meg egrt a kocsiból
és ma megyek kanyarodok ki és spanom megállit h kéken füstöl a verdám alacsony fordulaton . eddig nem vettem észre semmi ilyesmit mivel a dpf felfogta a füstöt. a lényeg h úgy mentem a kocsival kb 10 ezer km hogy majdnem egy literrel több volt benne és ette az olajat. most leengedtünk nincs kék füst minden ok.A max fölött volt kb fél centivel az olajszint. lehet ettől most valami maradandó problémája a verdának szerintetek?
és ma megyek kanyarodok ki és spanom megállit h kéken füstöl a verdám alacsony fordulaton . eddig nem vettem észre semmi ilyesmit mivel a dpf felfogta a füstöt. a lényeg h úgy mentem a kocsival kb 10 ezer km hogy majdnem egy literrel több volt benne és ette az olajat. most leengedtünk nincs kék füst minden ok.A max fölött volt kb fél centivel az olajszint. lehet ettől most valami maradandó problémája a verdának szerintetek?
RomeoOne07-05-2016 21:53:58 // 82656
Sziasztok! Most vettem észre, hogy a fordulatszámmérő alsó felében nem ég a háttérvilágítás. Mennyire bonyolult a cseréje? Ugye nem kell hozzá lebontani az egész műszerfalat?
Angelo Bianco07-05-2016 21:50:29 // 82655
Sziasztok!
159 óracsoportot (km mutató, fordsz. mérő) hogyan szedem ki?! Hol kezdjem meg?!
Segítséget előre is köszi!!
159 óracsoportot (km mutató, fordsz. mérő) hogyan szedem ki?! Hol kezdjem meg?!
Segítséget előre is köszi!!
Invisible07-05-2016 21:45:03 // 82654
Jól áll neki :)
gpek07-05-2016 21:34:01 // 82653
Todorriskov07-05-2016 20:36:53 // 82651
Sziasztok!
Ma meglepődtem rendesen.... de gondolhattam volna rà.
Szóval még mindig nem sikerült megoldani a villogó kilóméteróra, vagyis a proxy rendezés kérdést. Nem működnek ugye az elektromos ablakok és tükrök elől és ma kiderült hogy az első ajtók be sem zàródnak!!
Egyik ismerősöm akarta meglesni milyen belül, kis nyitotta az ajtót nem tudta (hogy elvileg) zàrva van. Visított is a riszasztó!
Ekkor esett le, hogy az első ajtók nem zàrnak be gombnyomásra.
Úgyhogy most kulcsozhatok... Még szerencse, hogy két hétig senki nem próbàlt rà hogy berakjon pàr ajàndékot...
Mivel legtöbbször péntek du érek haza,elég nehéz szerelővel egyeztetnem.
Tudtok esetleg valakit, Zala, Vas, Győr-Moson-Sopron megyében aki tudna segíteni proxy rendezésben akinek esetleg a szombati nap is jó lenne?
Ma meglepődtem rendesen.... de gondolhattam volna rà.
Szóval még mindig nem sikerült megoldani a villogó kilóméteróra, vagyis a proxy rendezés kérdést. Nem működnek ugye az elektromos ablakok és tükrök elől és ma kiderült hogy az első ajtók be sem zàródnak!!
Egyik ismerősöm akarta meglesni milyen belül, kis nyitotta az ajtót nem tudta (hogy elvileg) zàrva van. Visított is a riszasztó!
Ekkor esett le, hogy az első ajtók nem zàrnak be gombnyomásra.
Úgyhogy most kulcsozhatok... Még szerencse, hogy két hétig senki nem próbàlt rà hogy berakjon pàr ajàndékot...
Mivel legtöbbször péntek du érek haza,elég nehéz szerelővel egyeztetnem.
Tudtok esetleg valakit, Zala, Vas, Győr-Moson-Sopron megyében aki tudna segíteni proxy rendezésben akinek esetleg a szombati nap is jó lenne?
Laca6207-05-2016 20:01:58 // 82650
Sziasztok !
Hogyan tudom leszerelni a " kalaptartót " ? Valami rezeg ott hátul és zavar .
Köszönöm előre is !
Hogyan tudom leszerelni a " kalaptartót " ? Valami rezeg ott hátul és zavar .
Köszönöm előre is !
emGéza07-05-2016 19:59:29 // 82649
De tele tankolva 😂
emGéza07-05-2016 19:58:22 // 82648
Hasonlóan kezdte a hankok is. Most pedig a prémium kategóriát bírtokolja.
Invisible07-05-2016 19:26:16 // 82647
VTT-re is elhozhatnád, szívesen megnézném, ott kicsit családiasabb a hangulat :)
Laca6207-05-2016 19:02:14 // 82646
Hiszek Neked , de miért ekkora a különbség ?
Kócosw07-05-2016 19:00:04 // 82645
Pontosan igy van,de ha a népautó konszern a skodákat nexenekkel szállitja gyárilag nem lehet a legalja...
Gergő07-05-2016 18:51:53 // 82644
Ha KUL-on nemis,de Alfacity-n ottleszünk,szívesen megmutatom.
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2016 18:46:12 // 82643
5,5L kell bele
Laca6207-05-2016 17:56:33 // 82642
6,4 a könyve szerint. Én is most készülök olaj és minden egyéb szűrő cserére.
emGéza07-05-2016 17:24:41 // 82641
Nem könnyű a "villanyvadász" élete. Olykor eltünik a 12V-ból egy pár valahol. A leghatékonyabb megoldás a relé. Jártam már én is így. A klímakompra 10V ment.
Olykor-olykor elég volt, de inkább nem.
Olykor-olykor elég volt, de inkább nem.
emGéza07-05-2016 17:12:23 // 82640
A minap bent voltam a gumimaxnál, az eladások 99%-át a linglong és a nexen páros
visszi. A nexen koreai...
Én sebring gumikkal vettem az autót és a vezetési stilúsomnak elegett tesz.
Most, hogy utána néztem , a "mislejn" csop. tagja , a kormorán ellenfele.
Na, ezek fényében, lehet vennék kormit is.
A hangsúlyt inkább az újra helyezem.
(azért van olyan kínai gumi, amit soha nem vennék. Pl minerva,sunny ...)
visszi. A nexen koreai...
Én sebring gumikkal vettem az autót és a vezetési stilúsomnak elegett tesz.
Most, hogy utána néztem , a "mislejn" csop. tagja , a kormorán ellenfele.
Na, ezek fényében, lehet vennék kormit is.
A hangsúlyt inkább az újra helyezem.
(azért van olyan kínai gumi, amit soha nem vennék. Pl minerva,sunny ...)
thePupill07-05-2016 16:18:44 // 82638
2.4 jtdm be mennyi a pontos motor olaj mennyiség? 6, 5 L körül emléxem
Kócosw07-05-2016 16:14:27 // 82637
Eddig nekem is elégnek tűnik :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2016 15:39:13 // 82636
akkor ilyet fogok venni jövőre, nekem ennyi elég is :D
Kócosw07-05-2016 15:18:07 // 82635
Nos akkor anno ígértem a nexenekről némi véleményt.Semmi olyat nem érzékeltem eddig amiért azt mondanám hogy nem ajánlom.Próbáltam zuhogó esőben 180 felett,szárazon 210 felett,teszi amit tennie kell.Sztem jo a tapadás,fékezéskor szárazon és esöben sem érzékeltem semmi olyat amiért köpködném a papucsokat.Meglátjuk a kopás milyen lesz.
Dzsozy07-05-2016 14:02:03 // 82634
Szép napot Mkinek. Mivel tegnap megadta magáta vas, ma szemrevételeztem. Megadta magát az első befefecskendező szelep. Az csak bontás után derül ki, hogy csak az O gyűrű, vagy maga az egész szelep kuka. Orrán száján nyomja a benyát ki. Érdemes bontottat szerezni, már ha van, vagy ajánlatos újat invesztálni?
Giuntini07-05-2016 13:19:39 // 82633
Akkor teljesen igazad van! A 2,4- nek jobb a 40. A turbójavítót megkérdeztem, hogy mit tesz a turbóval a 30. Azt mondta, ha 15 ezrenként cserélem az olajat, semmi bajt nem okoz. Mindig tele kell lenni a turbó miatt.
thePupill07-05-2016 13:06:58 // 82632
ez az olaj van hozzá irva gyárilag , de amugy kb egy hete nincs benne dpf
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2016 12:39:46 // 82631
grat hozzá akkor neked a kaposújlaki tali kötelező lesz, megnézzük hogy megy a 3.2-es :D
Gergő07-05-2016 11:22:55 // 82630
Üdv Cartársak!
Na jelentem megkaparintottam az itt már kitárgyalt Rosso 159 3,2 V6-ost,honosítottam,rendbevágtam.Remélem hosszú ideig fog szolgálni.Eddig úgy tűnik nagyon egyben van,feszes,iszonyúan ereje teljében van.
Na jelentem megkaparintottam az itt már kitárgyalt Rosso 159 3,2 V6-ost,honosítottam,rendbevágtam.Remélem hosszú ideig fog szolgálni.Eddig úgy tűnik nagyon egyben van,feszes,iszonyúan ereje teljében van.
Tiby15607-05-2016 10:23:35 // 82629
Üdv!
Hétfő óta én is egy 159-es boldog tulajdonosa vagyok. :) A kérdésem, hogy Ti milyen fejegységet ajánlotok a gyári helyett? Mindenképp bluetooth-os verziót szeretnék. Ha jól tudom kell egy interfész is (20 eFt + ) hogy tudjam a kormányról vezérelni. A szerelőm rá akar beszélni a multimédiásra, de nem tudom megéri-e a dupla árat.
Hétfő óta én is egy 159-es boldog tulajdonosa vagyok. :) A kérdésem, hogy Ti milyen fejegységet ajánlotok a gyári helyett? Mindenképp bluetooth-os verziót szeretnék. Ha jól tudom kell egy interfész is (20 eFt + ) hogy tudjam a kormányról vezérelni. A szerelőm rá akar beszélni a multimédiásra, de nem tudom megéri-e a dupla árat.
Hardy07-05-2016 10:00:13 // 82628
Nem is néztem, azt hittem diesel.
ProdyG07-05-2016 09:08:15 // 82627
235/45 R17-es téli gumival vettem a kocsit (ez volt a gyári 17-es felnin). Sokszor leér vele a kocsi eleje, csodálkoztam is, hogy hogy lehet ez az egész így elcseszve, de aztán rájöttem, hogy lentebb van a kocsi alja, mint ahogy a gyári méretek azt engednék.
Ha majd új téli gumit kell vennem, biztos nem veszek ilyen méretet, csak jóval nagyobb átmérőjűt (még akár a 225/50-től is nagyobbat).
Most a 245/40 R19-cel jól érzem magam, nem ér le az alja sehol :)
Ha majd új téli gumit kell vennem, biztos nem veszek ilyen méretet, csak jóval nagyobb átmérőjűt (még akár a 225/50-től is nagyobbat).
Most a 245/40 R19-cel jól érzem magam, nem ér le az alja sehol :)
Giuntini07-05-2016 08:46:13 // 82626
Ezt csak akkor rakd bele, ha nincs benne a DPF. A DPF-eshez a PE olaj kell, és az 5W30. Különben kinyírod a részecskeszűrőt.
Pityukoma07-05-2016 03:58:08 // 82625
A JTS nem regenerál :-)
thePupill07-05-2016 01:07:05 // 82624
akkor jólvan, most járok 10 ezer körül hónap végén azért lecserélem ugyse bírom ki. :D
Haddel06-05-2016 23:18:19 // 82623
Ricsi 14706-05-2016 23:13:33 // 82622
Tied magyar vagy korea? Garanciat mennyit mondtak ra?
Haddel06-05-2016 23:12:42 // 82621
Mindig csak az alkohol😃😃Én épp sörikézek 😃
Haddel06-05-2016 23:06:18 // 82620
15e km-t elmegy az olaj simán.
Haddel06-05-2016 23:04:33 // 82619
Biztosíthatlak ,hogy nem ilyen. Nekem két év,és 70e km alatt nem volt ilyen gondom. Csak ha nem nyomtam ki rendesen a kuplungot inditáskor.
Hardy06-05-2016 22:45:38 // 82618
Meg kell nézni hány olajcsere volt illetve a regeneralasok számat. Abból ki lehet számolni valós e az a 102000 km.
Invisible06-05-2016 21:45:58 // 82616
Én is szemeztem Hankook-kal, de ADAC teszten jobb eredményt ért el a Vredestein, így az lett végül a választottam.
Szerintem nem lesz vele gondod, de az idő majd úgy is megmondja :)
Szerintem nem lesz vele gondod, de az idő majd úgy is megmondja :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
535
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?