Forum >> 159

Giuntini19-05-2016 10:28:22 // 83133
Az meglehetősen jó ár. Biztos kell valamit rákölteni, de ezekre az autókra vásárláskor alapból kell. Abban már megegyeztünk, félmillió jó ha a zsebben van.
Hardy19-05-2016 10:18:52 // 83132
Annyi extrával rohadt jo ár szerintem. De a sok birka néha csak azt nézi hogy van 1,5 ér is. Igaz hogy alap meg szétesik de az mar mindegy.
Erhard 242 (Pure Energy)19-05-2016 10:13:45 // 83131
1,8 milla lenne fekete sw, vaj bőr, navi, xenon elk, ülések stb....
Angelo19-05-2016 10:13:31 // 83130
Első alkalommal már a szervizben hallották,hogy nem egyenletesen jár a motor,levették a műanyag motorfedelet,és a csúcsoknál kifújt.Átnézték teljesen,bemérték és 3ra mondták h sajnos csere.Mind a 4 porlasztó alá új rézgyűrű és síkba is csiszolták.Azóta szebben jár a motor,csak sajnos hidegen ingadozik az alapjárat.
Giuntini19-05-2016 10:04:08 // 83129
Keresett lenne olcsó áron. Itt mindent ócsón akarnak venni. Ha szép állapotú, és fullos, akkor nem az az ócsó kategória, és akkor állapothoz kell igazítani az árat. Na ez az, ami Magyarhonban nem megy.
yani🍀19-05-2016 09:49:02 // 83128
Csak az áron múlik:-)
Van egy ismerősöm, nézegeti a típust, de még nem döntött akar-e, és ha igen, akkor milyet. Ha lesz konkrétum a gépről és esetleg képek, akkor jelezd kérlek!
Erhard 242 (Pure Energy)19-05-2016 09:38:30 // 83127
vajh mennyire keresett egy 2006-os 2,4-es manual váltós ellenben fullos sw 196e km szép állapot?
Dömpi (il dottore)19-05-2016 09:14:16 // 83126
Ha nem írtad volna, hogy porlasztó lett cserélve, azt mondanám porlasztó....de így még ötletem sincs.
Amúgy miért lett kicserélve? És miért csak 3 db?

(Az enyémben 190e van óra szerint - amúgy tuti több - de még a gyáriak porlasztók és nincs is bajuk.
Hardy19-05-2016 09:08:02 // 83125
Elsőnek tankolj bele rendes üzemanyagot. OMW premiumjat. Az nekem rendbe rakta az ingadozást.
Angelo19-05-2016 09:03:19 // 83124
Kedves Cartársak :)

Még új vagyok itt az oldalon,2016. Márc 17-én lettem büszke tulajdonosa egy gyönyörű 159-esnek,1.9 Jtdm,150 pacis,2008-as gyártás,első forgalomba helyezés 2009.A gép MO-i,140e km-ig márkaszervizben csinálták a karbantartást,én 166e km-el vásároltam.Első utam a szervizbe vitt,és eddig a következőket csinálták meg rajta:3 db porlasztó csere,olaj és szűrők,EGR csere(sajnos a tisztítás nem jöhetett szóba,annyira rossz állapotban volt),leömlő tömítés,szervótartály csere.
Sajnálatos módon van egy kis hiba még,ami sajnos a szerelőnél még nem jött elő,még pedig az,hogy hidegen ingadozik az alapjárat.Abban kérném a segítségeteket,hogy mi lehet a probléma forrása szerintetek???Sikerült egyszer videóra vennem a jelenséget,csináltam videót a motortérben és a fordulatszám mutatóról.Ha bemelegszik az autó,akkor nem csinálja az ingadozást.A motortérben lévő videón lehet hallani,hogy ütemesen igazítja a motor az alapjáratot,és ez jelentkezik minimálisan a mutatón is.Itt a fórumon utána olvasgattam kicsit a dolognak,de nem sikerült teljes mértékben megtalálnom a hibát,ezért készítettem a két videót,és ezért kérném a segítségeteket,hogy szerintetek,mi lehet a hiba oka.Előre is köszönöm a segítő szavakat!!!!
Linkek: https://youtu.be/03XPuvhxh0A motortér videó
https://youtu.be/eguDA5mmr_Y fordulatszám mérő

Szervizben minden eddigi munkát tökéletesen elvégeztek,ezért másik/újabb problémára gyanakszok.Köszönöm szépen előre is a segítségeteket.
yani🍀19-05-2016 08:48:36 // 83123
A rádió menüjében az External Audio funkciónál tudod beállítani.
RomeoOne19-05-2016 08:33:48 // 83122
Köszi, egy másik cartárs is jelezte már az üzenőfalamon, hogy nála is a relé volt a ludas. Akkor ezt fogom először megnézni.
tirex18-05-2016 22:58:20 // 83121
Xenonhoz. Nekem kiégett anno az egyik. Új trafó új égő, Szétszedtem vagy 10szer az elejét. Cserélhettem jobbrabalra, semmi. Na mondom ez sekilbekúr rendesen. Biztosítéktábla oké. Visszataktam az eredetit és hirtelen felidulásból a kormany alatti bizttáblán egyel arrébbdugtam a reléket. Láss csodát működött! Viszont minden más is úgyhogy nem értettem mi van, viszont világított egészen amíg össze nem törtem a kocsit.
gpek18-05-2016 22:10:01 // 83120
Nem tudja véletlen valaki hogy lehet a B&M telefon alapért. hangját csökkenteni? Mindig a frász jön rám ha hívnak.
gpek18-05-2016 22:03:44 // 83119
Hát akkor eladó lenne a gyári 159 FL-es 17-es dupla küllős felnim. 225/50 R17 Vredestein Giugiaro jó állapotú, nem túl öreg gumikkal. Képet a profil oldalamon találsz, de fogok készíteni egyesével is. Ha érdekel írj légy szíves üzenetet.
maotun18-05-2016 19:30:39 // 83118
ma hívtam telefonon a holland kereskedést/szervizt emailben kértem alváz szám szerint mondjanak mindent a járgányról elvileg holnap kapom a választ
Hardy18-05-2016 13:39:29 // 83117
H1 55 wattos kell bele ahogy néztem. A refiben meg H7. Lehet hogy a Skandináv országokba szereltek így.
RomeoOne18-05-2016 13:15:06 // 83116
Bennem is csak azért merült fel, mert megadja a kézikönyvben az izzóknál, hogy a kiegészítő fényszóróhoz (ami a menetfény lehet) milyen izzó kell. De rákerestem a keresővel és a dokumentumban sehol máshol nem szerepel ez a kifejezés, hogy kiegészítő fényszóró.
Erhard 242 (Pure Energy)18-05-2016 13:07:13 // 83115
nincs semmilyen menetfény lehetőség nálam sem pedig az uccsó kiadás... nem is kell mondjuk
Hardy18-05-2016 13:04:34 // 83114
Van egy ilyen hogy szürkületérzékelő bekapcsolása gondolom ez a sötétedésérzékelő amit nem tudok bekapcsolni, mert nincsen, illetve nem jelentkezik a CAN szerint
meg van egy ilyen hogy automatikus fényszóró bekapcsolása, amit viszont be-illetve ki tudok kapcsolni, de nem történik semmi.
droberto18-05-2016 12:36:21 // 83113
Az automata világítás a sötétedés érzékelőt jelenti. :)
Shadin18-05-2016 12:22:49 // 83112
Hol tudnád bekapcsolni? A gépkönyv szerint ha van benne akkor pl. a navi-n a beállítások menüben bekapcsolható. Nekem nincs ott és CAN oldalon sincs opció bekapcsolni. Azonos évjárat.
Hardy18-05-2016 12:01:25 // 83111
Nem tudom hogy a menetfennyel szerelt típusoknal a belső az csak menetfény es nincsen kiegészítő távfény vagy esetleg dupla szálas H4 van benne a menetfenynek. De elvileg ahogy néztem az enyémet be lehet kapcsolni rajta ilyent hogy automatikus első világítás. De nem csinál semmit. Gondolom mert nincsen bekötve.
RomeoOne18-05-2016 11:31:06 // 83110
Oké, köszönöm az infókat mindenkinek.
Azt hiszem akkor Megjárom ausztriát egy xenon nélkül, szombat hajnalban kell indulnom és addig még egy csomót kell túlóráznom is, nem nagyon van idő autószerelőhöz rohangálásra. Plusz annyira nem is ismerem az itteni szerelőket, nem olyan rég költöztem ide. Még szerencse, hogy van itt cartárs, rá is kérdezek droberto-nál, hogy kit ajánlana :D
Shadin18-05-2016 11:11:40 // 83109
A (BI)Xenon-nál, ahogy azt tanult cartársaktól tanultam, a xenon egy motor segítségével mozgatott "palást" állítja a lámpát távolságiba. Ezzel egyidőben a belső lámpatest is fel"gyullad" mint "segéd?" távfény.
Nem bekapcsolt xenon esetében a belsők töltik be csak a távolsági fényszóró szerepét.
RomeoOne18-05-2016 10:33:46 // 83108
A belső? Az nem a távolsági? Vagy van benne olyankor egy másik izzó is?
RomeoOne18-05-2016 10:31:59 // 83107
A középső a helyzetjelző, az biztos, azt hiszem az index is abban van. A belső valószínűleg együtt világít a külső xenonnal reflektornál. Majd erre is ránézek, nem nehéz ellenőrizni, csak fel kel majd kapcsolni a lámpát :)
RomeoOne18-05-2016 10:30:07 // 83106
A computer kiírta, hogy az első lámpa az, csak nem emlékszem a pontos szövegre, hogy helyzetjelzőt írt-e vagy a távolságit/tompítottat. Igazából arra vonatkozott volna a kérdés, hogy tényleg az izzókkal van-e baj, vagy esetleg egy biztosíték hülyéskedik. Mert tényleg fura ez, hogy hol az egyik lámpa nem ég, hol a másik nem. Jelenlegi állás szerint a jobb oldali xenon nem ég és a bal oldali helyzetjelző most stabilnak tűnik. Majd még belenézek a biztosítékok közé.
Hardy18-05-2016 10:14:56 // 83105
A kiegészítő a nappali menetfeny. Egyes modelleknél be lehet kapcsolni géppel. A belső lámpa az elől.
Hardy18-05-2016 10:13:17 // 83104
A simanal a középső a helyzetjelző es index. Xenonnal a belső?
Giuntini18-05-2016 09:42:27 // 83103
Talán a DPF-et ki kellene venni:)))))
Liquid18-05-2016 09:42:00 // 83102
Tudomásom szerint így néz ki a dolog:
A külső lámpa a xenon, ennek a projektorát mozgatja egy motor, így vált a tompított és távolsági között, ettől bixenon. A középső a távolsági, abban sima izzó van.
A belső a helyzetjelző és index.
Távfénynél a xenon és a középsőben lévő izzó egyaránt világít.
Giuntini18-05-2016 09:41:08 // 83101
Ez így van, nekem a generalnal a Szakál Metal adta a csapagyakat. Ők végezték a gépmunkát.
yani🍀18-05-2016 09:24:22 // 83100
Igen, én vagyok az a lelketlen állat :D
A kézikönyvben van azért a kérdéssel foglalkozó rész:

Tehát a helyzetjelzőkön az irányjelzőkön, a hátsó ködlámpákon és a rendszámtábla világításon kívül más izzót nem figyel, így hibaüzenetet sem mutat, ha valami más ég ki.
Ha volt hibaüzenet, akkor az valszeg. valamelyik helyzetjelződ lehetett. Érdemes megnézni a foglalatokat is, mert előfordulhat oxidáció miatti kontakthiba is.
RomeoOne18-05-2016 08:59:21 // 83099
Én meg már a múltkori óta olyan félve kérdezek, amikor valaki, tán yani itt lecseszett embereket, hogy mindig csak kérdeznek és nem tudnak utánanézni semminek :D
De áttúrtam az amorét, a szélesebb netet is, a kézikönyvet, angolul, magyarul, mégsem találtam a megfelelő infókat :/
Dömpi (il dottore)18-05-2016 08:51:57 // 83098
Én majdnem válaszoltam, de a végén láttam, hogy xenon, így már nem vagyok kompetens az ügyben :)
RomeoOne18-05-2016 08:50:11 // 83097
Akkor erre senki?
Kérdeznék akkor még néhány dolgot, a fényszórókkal kapcsolatban, ami nem volt egyértelmű a kézikönyv alapján.
1. A kézikönyvben található olyan az izzóknál, hogy kiegészítő fényszórók, hozzátéve, hogy egyes változatoknál (az angol kézikönyvben additional main beams). Ezek hol találhatók és honnan tudni, hogy van-e a kocsin?
2. Szintén nem volt egyértelmű, hogy a bixenon lámpáknál melyik fény hol található. Ha jól értettem, akkor a külső szélső lámpatestben van a xenon izzó, ami mind a tompítottnál, mind a távolságinál ég és a távolságit bekapcsolva gyullad még fel a belső szélső lámpatestben található izzó (ami szintén xenon?)?
Erhard 242 (Pure Energy)18-05-2016 08:39:33 // 83096
nekünk van minden, hajtókar, főtengely, támcsapágy....
Ákos (dewvil)18-05-2016 08:31:18 // 83095
szakálmetál?
Shadin18-05-2016 08:23:05 // 83094
Én átsiklottam ;-)
Nem szeretem a fóliát.
droberto17-05-2016 23:31:33 // 83093
Annyit tudsz felrakni ahány elfér. 159-re lehet, hogy csak négy fér el, mert elég keskeny a teteje.
Dömpi (il dottore)17-05-2016 23:06:52 // 83092
Igazából az lenne jó, ha lehetne Szolnokon, vagy Cegléden bérelni, mint pl. tetőboxot, mert azt simán lehet. Egy évben kb kell 3-4 alkalommal. Ezért nem veszek újat.
A Thule Proride 591 darabja 25-35e Ft között mozog. HORROR!
Dömpi (il dottore)17-05-2016 23:04:42 // 83091
Na, ebben nem voltam biztos, hogy a tetőn lehet-e 5-öt vinni, vagy 4 a max.

Amúgy a Thule tényleg g*ci drága, asszem nézek ebay-en használtat.
Dömpi (il dottore)17-05-2016 23:01:54 // 83090
Na, én arra jutottam, hogy most ugye még pár évig 4 bringát kell vinnem, mert Hangi még csak 2,5 éves, ő még csak utazik a bringán hátul.
Ezért idén vennék két darab Thule Proride 591-et, másik kettőt tudok havertól kölcsön kérni.
Ősszel úgyis megy az Arkangyal műszakira, előtte tetetek rá vonóhorgot (mert nincs), azzal leműszakizik, majd tavasszal veszek vonóhorogra szerelhetőt, amin elfér most kettő, később pedig három bringa. Így kettő a tetőn, három hátul.

A helyszíni bérlés több okból nem jó:
1 Bencének nem mindegy mekkora, 8 éves, neki 24-es kell és ott sem mindegy hová van állítva az ülés/kormány
2 Rékának olyan kell, amirn vagy van, vagy rátehető a gyerekülés a picinek
3 Elég spéci a bringám (meg Rékáé is):

Remélem látszanak a feliratok :)
ott221717-05-2016 22:56:54 // 83089
Sziasztok!

Megvan a főtengely a törött helyett,de sürgősen kellenének csapágyak.Itt Miskolcon ahol kedvezményem van csak hajtókarhoz van. Segítsetek légyszi ,hogy honnan tudok gyorsba venni , mert hétvégén raknánk össze .
Kösz Ottó
RomeoOne17-05-2016 22:22:42 // 83087
Bèlàim! Kis szakértés kéne. Tegnap egy 180 km-es út után, mikor hazaértem, kigyulladt a jelzés, hogy nem ég az egyik első lámpám. Miután kiszálltam ellenőrizni, azt láttam, hogy a bal helyzetjelző és a jobb tompított nem ég. Utána lekapcsoltam, majd felkapcsoltam megint ès akkor már csak a helyzetjelző nem égett. Még párszor megismételtem a dolgot és ugyanígy maradt. Ma délután újra megnéztem és nem égett a bal helyzetjelző és a jobb tompított, ismét...
Este még egy ellenőrzés és most égett mindkét helyzetjelző, csak a jobb tompított nem. Pontosabban felkapcsolásnál villant egyet, de nem égett aztán. Hétvégén mennék Ausztriába és nem szívesen indulnék el így. Ezek bixenon lámpák szóval nem is vállalkoznék a cserére magam. Kérdés, hogy tényleg az izzókkal van baj? Vagy valamelyik biztosíték szórakozik?
Adalék még a távdiagnosztikához a múltkori kérdésem. Két hete jöttem pestről és az út vége felé azt vettem észre, hogy a fordulatszámmérő háttérvilágításának alsó része (középvonaltól lefelé) nem ég. Azt hittem bontani kell a műszerfalat a cseréhez, de azóta nem produkálta a dolgot, ég rendesen a teljes háttérfény. Lehet, hogy egy biztosíték szórakozik? Bármi okosság jól jönne. Vigyem az autóvillamosságishoz izzócserére?
droberto17-05-2016 22:11:50 // 83086
Öt csak a tetőn fér el. Viszont tetőn vinni nem menő. Vonóhorogra a 3 + 1 -es van. Hármat tudsz vinni alapból és van hozzá egy kiegészítő tartó. Én ilyet szeretnék és hozzá ezt.
Invisible17-05-2016 21:58:18 // 83085
Vonóhorgosból én eddig csak 4 dbosat találtam. Egy időben asszony meg volt őrülve érte, de sikeresen lebeszéltem róla :D
berobbantam17-05-2016 21:41:37 // 83084
Szia
Ezért mondtam a futót.Az éves költsége szinte nulla.És jobb megoldásnak tartom mint 5 bringával körbe aggatni az autót.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.