Forum >> 159

Ferenc9214-09-2016 20:26:27 // 85479
Sziasztok!

Tudnátok ajánlani nekem egy alfa specialista szerelőt az észak nyugati órszág részben akinek nagy rutinja van 159-es láncos vezérlés felujításban?

Sajnos egy egyszerü cserével nem fogom tudni megúszni a dolgot, mert kb. 10.000 km-el ezelőtt cseréltem le a vezérlést és azóta kapok folyamatosan hibakódott, hogy rossz pozícióban vannak a vezérműtengelyek (mind a kettő). Tehát valószínüleg rosszul lett összerakva.

Kértem már árajánlatot a győri szakszervízben, de egy lehetetlen összeget mondtak erre a munkára.

Előre is köszönöm a segtíséget!
SzJanos14-09-2016 20:16:14 // 85478
Nélkülöznöm kell Alfit. Még Aug elején belémszálltak hátulról az M0-áson. Lassan egy hete van bent a szervízben, és még egy hét biztosan lesz mire visszakapom, mert a bontásnál találtak még bőven cserélnivalót, amit addig bontatlanul nem lehetett látni. Hiányzik nagyon az Alfám!!! Senki sem villog vagy integet egy Fiatnak amit cserébe kaptam. :(
Shadin14-09-2016 19:36:40 // 85477
D állásban is puhább a szervó jóval mint az enyémben. Ami zavar az az, hogy úgy érzem, minden egyes kormány mozdítás az aktuálisból egy kicsit erőlködve történik. Mintha mindig egy kis gödörből kellene kitolni :-( Ez zavart végig vezetés közben.

Motor hangosabbnak tűnik mint az enyém, késedelmes pedálreakció jelen van (D)

Ami kiverte a biztit az az indexkar. Egyérintős, nincs rögzített állása az alapon kívül. Egyet pöccintesz, vagy kattanásig pöccintesz, ami egy kapcsoló, de visszatér középre. Volt káosz, de szokható. Bekattant állásban, visszatért bot esetében, az ellenkező állásba kell pöccinteni a kikapcsoláshoz, de nem hosszan, mert akkor ha kattan, akkor már a másik irányba fog villogni :-D

Műszerfalon sok apró piktogram, szokni kell. Mutatja az aktuális sebesség fokozatot, és agresszorkodik, ha szerinte váltani kell akkor azt mutatja.

Aktuális fogyasztás mérő a középső kijelző alsó sávja, ha csak ennyi akkor nem kellene oda, lehet h konfigurálható, de nem tudom.

Holttér figyelő oké mint más autóban, melletted autó van amerre indexelsz akkor sípol.

Sávelhagyásra figyelmeztet "morgással", rosszabb minőségű festésnél is jónak tűnik.

Start/Stop nekem elég gyorsnak tűnik, bár nincs tapasztalatom.

Kuplung puha fínom, az enyémhez képest.

Azt már talán írtam, hogy az ülés pozíció hamar meglett.

Sebváltó olyan hátsókerekes, jó helyen, magasan van a gomb, de a váltó út túl hosszúnak és túl szélesnek tűnik. Igaz, h az enyémben shifter van hosszában, de oldalirányban nagyobb az út mint a 159-ben. Furi jobbra felfelé dobálni. 2-3, 4-5.

Nem fikázom, félreértés ne essék, de a csomagtér ajtót kopogtatva, döng mint egy Wartburg ajtaja régen. Papírvékony lemez, nem tudom h mindenhol ilyen-e.

Kormány kicsi, de vékonyabb is. Utastér, ugyan nekem tetszik, de (bocsi) már-már BMW-sen puritán.

Viszont élőben aki ebbe kívülről bajor vonásokat lát az nem normális :-(

Hátul nincs több hely mint a 159-ben szerintem, csomagtartó nehezen pakolható, kicsi a nyílás, de ez igaz bármelyikre.

Kulcs a zsebben, indító a kormányon. Like!

A bőr, nem lyukacsos, nem volt meleg kint, klíma is ment, de belerohadtam. Lehet h a pulzusom miatt

Q jó érzés volt ebből integetni cartársaknak :-)

BMW E46 (fake?) M3-as kóstolgatott, körbenézett rendesen, megelőzött visszaállt stb és mindkét utas mindig erre nézett :-D

Ennyi jut eszembe hirtelen...
Haddel14-09-2016 19:29:43 // 85476
Tegnap az egyik faszbukos csoportban posztolta egy Cartárs a kütyüt ,amit beépitett.A csomogtartóajtót felnyitja .Egy erösebb rugó a teleszkophoz.Este én is megrendeltem ebayröl ,elvileg péntekre megjön ,jo lenne hétvégén beszerelni. Szerintem nagyon hasznos.
Haddel14-09-2016 19:22:21 // 85475
Üzemanyagszintjelző nem ugrált összevissza?
Giuntini14-09-2016 19:20:22 // 85474
Érdekes parajelenséget produkált az autóm. Ma feljöttem a Balatonról, gyönyörűen muzsikált minden, itt Budapesten egész délutánt végigdugóztam. Az Operától Albertfalváig kb. 1 óra volt az út. A Lágymányosi-hídnál álló helyzetben egyszerre kiírt minden vezetés támogató hibát. ABS, EBD, ASR, Hill Holder. A híd után már Budán félreálltam, leállítottam a motort, majd újra indítottam, és minden hibaüzenet eltűnt. Shadinnal, és Robival beszéltem, mondják ilyen megtörténhet, esetleg valami kontakt is lehet. Én azon gondolkoztam, hogy elképzelhető, hogy a rendszer védelme miatt lekapcsolta, hiszen az enyém automata, és szinte egész idő alatt tapostam a fékpedált. Tudom, ilyen már másoknál is megtörtént, de nálam három év alatt ez volt az első eset.
Piritu - 1.000.00014-09-2016 18:14:38 // 85473
Szerintem a Giuliettában nincs vele semmi gond. A Spiderből átülve is megvan a visszajelzés, csak nagyobb a rásegítés.
"D" állásban olyan, mintha ott se lenne. Tényleg tekerni kell a kormányt.
droberto14-09-2016 18:09:45 // 85472
Elvileg a villanyos szervo segít a kormányból a visszajelzés kiölésében.
Piritu - 1.000.00014-09-2016 18:03:04 // 85471
Szerintem villany lesz. Már a Giuliettában is villanyszervó van, igazából semmi különbséget sem érzek a hidraulikushoz. Viszont változtatható a rásegítés.
droberto14-09-2016 17:39:02 // 85470
Lehet, hogy nagyobb az első futómű utánfutása. A szervo rásegítés, jól értem, hogy az ötvenkilencnél is kevesebb? A Giuban még hidrás vagy villanyos a szervo? Remélem az előbbi.
A menés még jó hogy kissebb majd 100 csikóval rövidebb mint a tied! A régi tieddel kellene értékelni.
Egyébként milyen az új motor? Fogyit néztèl?
Shadin14-09-2016 17:22:41 // 85469
Sikerült ma egy vezetés, egy nagyon kedves kollégámnak köszönhetően vezettem vagy 3/4 órán át Júliát.

Berlina, metálkék, 136 lovas dízel, NAVI, bőr, 17-es kerék, nem tudom melyik felszereltség. Sok képet sem tudtam csinálni, inkább vezettem :-)

A hátsókerék hajtás bazira érződik, D állásban elég jól reagál, szervó keményebb, de még így is furi, olyan mintha lenne egy egyenes zéró állása amibe "visszapattan" állandóan. Raszteres. Nem tudom máshogy jellemezni. Közvetlen a kormányzás, nem billeg, könnyű megdobatni a seggét. Nem elég a motor :-(

Induláskor a kardán megcsavarja a hátulját, tök furi, lehet h ez normális csak hát nem vezettem még ilyet. Anyagminőség elsőre tök jó, üléshelyzetet gyorsan beállítva, kényelmes, de az ülések oldaltartása nem elég. El vagyok kényeztetve biztos.

Futómű tetszik, elég feszes, de csilapít. Hasonló btw a Ti-hez.

Infó cuccot kezelni elég szokatlan, nem is mélyedtem bele...

Giulia
tdemeter14-09-2016 16:04:54 // 85468
Na ma vmi történt végre, csak tudnám mi.
Az iroda előtt egy ilyen félig ferde padkán állok, amivel a bal eleje magasabban áll (kvázi ferdén) mint a jobb eleje.
Megfigyeltem, hogy ha itt indítok, akkor gyakran megjátssza, hogy beindul 1 pillanatra, de le is áll. Emiatt (erre számítván) ma direkt tovább nyomtam a start gombot. És be is jött, lefulladt, majd tovább indítózva végül beindult.
Viszont olyat még sosem csinált, hogy ez után egy check-engine-t dobjon.
De az igazi meglepetés ezután jött: Utána úgy ment a kocsi ahogy régen.
Tette mindezt ráadásul kilométereken át, végre a régi önmaga volt :)
Aztán persze belustult éppen úgy, ahogy valaki pár hozzászólással előttem is tapasztalta.

Most már érdemes lenne vennem egy kábelt asszem....
Erhard 242 (Pure Energy)14-09-2016 10:01:05 // 85466
azért látom megint hozzák a katalógusba a lehetetlen fogyasztási adatokat, a benyás vegyesben 5,9L :)))))))))))
mindegy is 2-3 év és lehetséges cserealap lesz...bár a duplatúrósról még semmi hacuka
tdemeter14-09-2016 09:26:39 // 85465
Én most jöttem onnan és egy darabot se láttam...
Remélem te szerencsésebb leszel majd...
Giuntini14-09-2016 09:19:26 // 85464
Akkor engem is vigyél magaddal! Haha... Holnap indulok Milánóba a Készenléti rendőrökkel. Viszem őket egy kis utazásra. Remélem Giulia hegyeket látok. Sajnos nem fogok tudni elszakadni tőlük, hogy elmenjek Aresébe.
Shadin14-09-2016 07:40:52 // 85463
Most h visszamentek "dolgozni" az olaszok...
bár nem tudják kikeverni a DT magentát az ismert RAL színekből :-(
Shadin14-09-2016 07:39:01 // 85462
Leadtam. Járjon a rosseb Skodával.
droberto13-09-2016 21:31:50 // 85461
Cassinóban már gyárcsák neki a magenta színűt! :)
droberto13-09-2016 21:29:33 // 85460
Nem tudták rádmelegíteni a kodát? :)
droberto13-09-2016 21:27:09 // 85459
MES-el nézzétek meg, hogy az ECU mennyi levegőt kér, illetve kap a MAP. Ha nincs elég levegő akkor lehet mondjuk VGT. Próbáld ki lehúzott vákummal.
Jupiter15513-09-2016 21:10:57 // 85458
Szia!

Német Mihály?
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2016 20:57:27 // 85457
gondoltam, hogy nem vennél randa kéket :)))
Shadin13-09-2016 20:20:36 // 85456
Rajta vagyok.
Piritu - 1.000.00013-09-2016 20:04:28 // 85455
ez eddig is valószínű volt :-)
A részletek érdekelnének: mi van benne? Motor? Váltó?
Meg persze rengeteg fényképet is várunk a Giulia topikba :-)
Shadin13-09-2016 20:01:22 // 85454
Nem akarlak szívatni benneteket :-)
Telekomos főnök kérte be tesztre és (remélem) jóban vagyok a gépkocsizós kollégával. Megígérte h megyünk egy kört, ha lesz rá lehetőség...
Piritu - 1.000.00013-09-2016 19:32:45 // 85453
Részletek? :-)
Haddel13-09-2016 19:27:12 // 85452
Ez király😃😃
tdemeter13-09-2016 19:25:09 // 85451
Szia!
Ez nekem kicsit mar kinai volt, de tolmacsolom amit irtal, hatha a szaki erti :)

koszonom a tippet azert :)
Manky95613-09-2016 18:57:17 // 85450
Merjetek vakumot a labdával, 0,9 a jó, ha ez alatt van nem húzza fel a geot, nem indul be a turbó nem húz be levegőt, legtomeg nem érzékel beszivott levegőt ezért nem ad üzemanyagot. Hajrá
tdemeter13-09-2016 18:38:13 // 85449
Sziasztok!
Nekem detto ugyanez a gondom nyár közepe óta.
Az auto nyugdíjas üzemmódban vánszorog, de 2300-2500-tól úgy megy mint az állat.
Már új egr van benne és a légtömegmérőt is kicserélte a szaki egy másik ugyanolyan kódúra de nem változott semmi sem.
Már ott járok, hogy turbó geometria gond lesz, hétfőn le is szedik róla.
Mivel azonban többeknek légtömegmérő volt ez, így én kíváncsi lennék rá, hogy nem-e a szaki csere alakatrésze is rossz volt?
Esetleg valaki nekem is segítene egy cserére? Hátha nem kéne leszedetnem a turbót róla...
Egyébként én lehúztam a kábelt és semmi változást nem éreztem, hibaüzi sem volt a kijelzőn.
Ez normális amúgy?

Köszi
tdemeter13-09-2016 18:31:53 // 85448
Gratula!
En is ilyet tervezek a 159 utan ceges autonak.
Shadin13-09-2016 16:10:39 // 85447
Shadin13-09-2016 16:06:54 // 85446
Új céges autóm

gery14713-09-2016 13:17:11 // 85445
Sziasztok!

Közeledik a tél.... Nokian téli gumik (225/50R17) Ronal alufelnin caavarokkal eladók!

159-esen használtam, keveset futottak (7mm mintával)!

Ára: 120.000 Ft



Valamiért több képet nem enged feltölteni, adok-veszekben megtaláljátok!

Üdv,
Gergő
b007712-09-2016 21:00:39 // 85444
Sziasztok,

Elkezdtem beépíteni ma egy menetfényt, sajnos idő hiányában nem tudtam befejezni. Aki épített már be tudna tippet adni hol találok gyújtás utáni pozitívot a motortérben? Esetleg a helyzetjelző kábel színét meg tudja mondani, igaz ki tudom mérni, de gyorsabb ha tudom melyiket keressem :)

Előre is köszi!
tomka197312-09-2016 12:25:13 // 85443
Sziasztok!olyan kérdésem lenne hogy mi okozhat az elinduláskor dadogást illetve leállás. Benzines 1.9 159.Köszönöm előre is.
Hardy12-09-2016 12:13:20 // 85441
Ilyen ez a pop szakma. Az enyémre 860000 Ft költöttem decemberben vettem. Az előzőbe 1 milliót locsoltam de a legdurvább a TS volt 1.7 Milla. Plusz meg amit buktam vétel eladás között. Ha ezeket össze adom meg a mostaninak az ára tudnék venni egy új Giuliat.
BigBratyó12-09-2016 11:53:08 // 85440
Egy hónap alatt kétszer hagyott az úton .. :( BLOG-ban leírtam a hibákat. DZ Tuning holnap, péntekre elvileg készen lesz (DPF+EGR+kiírás+turbó tőcsavarok cseréje). És akkor még idénre hátravan:
- váltó felújítás (automata..)
- téli gumi szett
- vezérlés átírása..

Ezzel így már összesen 1 év alatt plusz 1 millió... Ja és már kb 1/4 árral olcsóbban dobálják ezt a típust, mint tavaly amikor vettem :(....

És akkor még kérdéses az indulásoknál a torpanás, kereszteződésnél kikanyarodni életveszély..
És ezek után még 2.4-es TI cserén gondolkozom(tam), én tuti nem vagyok komplett.. :)
Zolibácsi12-09-2016 10:11:18 // 85439
Azért én kíváncsi lennék mi okozza az ilyen tűzkárt... csak hogy okuljon az ember.
Haddel12-09-2016 09:13:55 // 85438
Még szerencse ,hogy senkinek nem esett baja..
RomeoOne12-09-2016 08:41:14 // 85437
A Székesfehérvár felől Budapest felé tartó Alfa Romeo motortere füstölni kezdett. A személygépkocsit vezető nő ahelyett, hogy azonnal félreállt volna, lehajtott az autópályáról, és Kápolnásnyék felé vette az irányt, hogy szerelőt találjon.
Hajjaj...
Alfa Romeo borult lángba Kápolnásnyék határában
AdiArsenal12-09-2016 06:37:22 // 85436
AdiArsenal12-09-2016 06:33:36 // 85435

Ezt ismeri vki? Valós lehet a km?
Kócosw12-09-2016 05:29:45 // 85434
Szép környék
Haddel11-09-2016 21:43:41 // 85433
Itt a környéken ,Krimml ,meg Gerlos között van a Stausee. Fel szokták duzzasztani, most elég kevés víz volt benne. De így is szép :)
Haddel11-09-2016 21:40:44 // 85432
Bakker ,lebuktam :D
Liquid11-09-2016 21:10:53 // 85431
a garázsban, csak akciós volt a Lidl-ben a nagyposzter :D
Bocs Herr Haddel :)
Kócosw11-09-2016 20:54:20 // 85430
Merre jártál?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.