Forum >> 159

159 Indigo Gray 2.4 Monster25-10-2016 12:31:35 // 86529
Egyszerű az olajcsere, én castrolt raktam bele +xado adalék. Ja és olajból 3l. Írj Erhardnak én is nála vettem hozzá mindent.
tirex25-10-2016 12:04:22 // 86528
Erő van, gyorsul ahogy eddig de megnénem este
Giuntini25-10-2016 11:33:10 // 86527
Inkább a turbócsöved durrant el.
tirex25-10-2016 11:11:12 // 86526
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Ha elindulok halk sivitós reszelős hang jön elölről. Minden váltás után újra kezdi. A klímám adott ilyen hangot feltöltés előtt de most kikapcsoltam és marad a hang. Kéziváltós, úgyhogy arra gyanakszom. Kérdés: ha van aknám ki tudom cserélni magam az olajat vagy trükkösebb? Megpróbálnám elsőkörben azt. Új olaj plusz adalék hátha segít rajta. Második kérdésem az olaj típusára vonatkozik. Ha tudja valaki megköszönném ha beírná.
Giuntini25-10-2016 10:21:07 // 86525
Ez így van, pláne az Alfánál, de az Alfa a 159-nél kezdetben a dízelre fókuszált, és a Tibi egy kicsit megkésett.
emGéza25-10-2016 10:15:06 // 86524
Kicsit még, hogy fokozam!
Mitől nő meg a kartelgáz? A tudatomban a kopott motor okozza.
20 éve Ladát is úgy vettük, hogy befogtuk a kartercsővet. Ha nem lőtte ki
a nívót, vagy nem folyt a nívó mellett az olaj, akkor jó.
Tocsa25-10-2016 10:12:20 // 86523
Ott a pont. :) Bocs hogy belepof ! A benzinesnek azért más a feelingje és nem a takarékosságról szól! :) De mindegy nekem bejön mind a kettő most vettem 1.9 Mjetet
A sok 2.0 benyás után. :) Öregszem.... :D
emGéza25-10-2016 10:01:34 // 86522
A hidegen bepuffogás JTS esetén, nem a benzin miatt van. Szerintem!
Az etessük a kartergáz a motorral című , membrán/szelep ,
első fejezete adja a választ .
Miszerint , csak hideg időjárás és hideg motornál van jelen.
A kartergázt, a vizet s olajat is eszi a motor. Ezek vannak összegyűlve
abba a bizonyos membrán/szelep házba.
Míg az újra vártam ki volt iktatva ezen funkció. Hiba nélkül indult. Talán
jobban is, dinamikusabban is ment. Csak a kartergáz!
Na az ment a szabadba és álló helyzetben az oromba.
Most az újjal már volt 2x is bepuffogás.
A második fejezet... 😉
A betegeskedő motor, a megnövekedett kartergáz és a többi és a többi.
Giuntini25-10-2016 09:43:00 // 86521
Mire jó a dízel? Te magad adtad meg rá a választ. Amit te most leírtál autód hátrányaként az a dízelnél nincsen. Te a síri csendet mondod az autóban. nem tudom elképzelni a síri csendet, ha a motor 3000-et forog viszonylag alacsony tempóban. Az enyém 150-nél forog 2500-at, és ott valóban csend van, csak a gumik zaját lehet hallani. Mikor 3000-et forog, akkor már 185-el megyek, és még akkor is csendes a motor! Ha előzök, az automata nem vált vissza, mert 1500-as fordulatról mindig meg van a megfelelő vonóerő. Ha viszont odalépek neki akkor visszavált és elementáris, mert nem kell pörgetni, mint a JTS motort. A tempomat igazából az automata váltós autók privilégiuma volt, de most már az autók nagy részében ott van. A tempomat a kézi váltós autókban nem ugyanaz. Ott valóban csak egy sebességtartó megoldás, míg az automatában tudja maradéktalanul megoldani feladatát. A dízelnél autópályán ha 100-ra le kell vennem a sebességet, és megnyomom a memóriát, úgy áll vissza eredeti tempóra, hogy nem vált vissza 6-ból, és bivaly módon gyorsít. A 2,4-es motor 200 lóereje és a JTS 185 lóereje között nem csak 15 lóerő különbség van, hanem vezethetőségében jóval több. Emellett 150-el 9l vagy valamivel alatta fogyaszt a motor. megnézem azt a JTS motort, amelyik ennyivel elmegy ennél a tempónál. Ezek csak előnyei a dízelnek, és te ezeket hátrányként értékelted. A valódi hátrány az, hogy a környezetvédelem és a követelmények miatt, bonyolult szerkezetekké váltak, DPF és EGR a hárombetűs szavak mumussá váltak, ha a motorral probléma van, sokkal költségesebb a javítása, mint egy benzinesé, használtan rizikó a megvétele, mert mindegyik tele van kilométerrel, és minden költség a második tulajt fogja terhelni. A gyárak marketing szempontjából 30 ezer km-es olajcsere periódust írnak, ami egy vicc, mert a felénél maximum le kell cserélni az olajat. Túlbonyolítottságuk miatt, nem igazán jók a városban, a mai modern dízelek rövid távon képtelenek bemelegedni, és ez a motorok élettartamára kihatással van. A nagy dízelek DPF-el és mindennel szenvednek a városi tötymörgésben, minden dízelt időnként meg kell hajtani, ha nem, a részecskeszűrő látja kárát. Ezek a valódi hátrányok, de a vezethetőségben jóval felette állnak egy hasonló méretű nem turbós benzinmotornak. Az embereket megetették a dízelekkel, hosszú éveken keresztül mindenki azt vette, a benzineseket nem fejlesztették, pedig a dízel, mióta világ a világ hosszútávfutó, és nem rövid távokra, bevásárló kocsinak lett kitalálva.
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2016 09:40:45 // 86520
mondom, hogy kéne nyitni egyet itt helyben nálunk...
emGéza25-10-2016 09:37:06 // 86519
Lehet váltani kéne! 😉 Egyet feljebb. 😂
RomeoOne25-10-2016 09:29:28 // 86518
Ha már volt szó a Lukoil-ról, itt le van írva néhány érdekesség.
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2016 09:25:09 // 86517
akkor neked csoda autód van, becsüld meg, mert a 800kg-os 1,4 100 lovas fiat 500-asunk is 6-6,5L-et kér 100-nál
androidati25-10-2016 08:16:16 // 86516
A benzines fogyasztáshoz, akár hiszitek akár nem: Ez az én 2.2 JTS-em az új módosított váltóval. Nem szokott 7.3 l/100km az átlagfogyim, itt sok város van benne. 100-as tempóban 6l-ből elmegy. Jah és benzines 185 Le! Mire jó a Dízel? :D (Igaz eddig 100-nál majdnem 3000-et forgott) 1-1,5 Literrel csökkent a fogyasztásom. Arról nem beszélve autópályán 130-al semmi hangja a motornak, 100-nál meg síri csend csak szól a BOSE. Egyre jobban szeretem. :) Annyi szépséghibája van a történetnek, hogy 6-ban nem tudom nyugtázni a tempomatot, nem tetszik neki hogy adott sebességhez alacsony a fordulatszám a 6-ban. Újra kellene programozni a motorvezérlőt, ha valaki tudna segíteni ebben megköszönném, sajnos eddig csak pislogott erre mindenki.
Invisible25-10-2016 08:09:42 // 86515
Banditával nekem sincs jó tapasztalatom az OMW 95-tel, pedig 159-be mindig MM Dieselt tankolok, és semmi gondom vele. Nálam is elég furán járt a Bandit motorja, miután beletankoltam a 95öst. Akkor megfogadtam, soha többet, csak 100-asat kap.
Zolibácsi25-10-2016 07:12:23 // 86514
Sziasztok csak a benzin témához szeretnék hozzá szólni. Van egy idős karbis honda cbr f1- em és eleg ritkán is használom. Általában omw 100 ment bele mindig Sosem volt baja. Majd tettem bele omw 95-t és nem mentem 3 hétig a motorral. Után megilyedtem mert alig indult be és a motor sem járt szépen. Mentem vele de nem volt ereje egészen fordulatig után megindult. Nos a diagnózis az hogy beleszaradt a 95-s és az alapjárati fuvokakat eltomitette. Már Túl vagyok a 2. Teli tank 100-ason és most már majdnem jó megint. Nem tudom mit tesznek a benzinbe amit regebben nem tettek, de sok motorszerelo panaszkodik erre. Nem kizárt hogy itt is ilyesmi lehet, hogy valami lerakódik valahova a benzinbol.
Gergő25-10-2016 00:28:39 // 86513
Szia,lehet ennyit számít az automata?Mert ha nem nyomom neki akkor magyon szépen elváltogat 2000 körül.De amugy igazad van,nagyon nem való neki ez a tojásos üzemmód :)
Gergő25-10-2016 00:25:29 // 86512
Automata
ribipeti24-10-2016 23:37:02 // 86511
Szia, szép a vasad :), anno láttam a Csörinél, talán te is a Brerámat.
A számaid irígylésre méltók, én nem tudok ilyen szép fogyasztási adatokkal szolgálni. Nekem minimális várossal Q2-vel, és nem Q4-gyel, kézi váltóval a nagy átlagom 11,2. Pénteken külön megnéztem a legalacsonyabb fogyi produkciót. Egy teljes tálca tojással a gázpedál alatt tudtam 9,2-t kihozni, de ez nem embernek és nem ennek a motornak való feladat.
Aztán könnyen lehet, hogy csak nálam nem stimmel valami, hogy ennyit fogyaszt a Bré.
Bár a spritmonitor szerint az én kocsim is már nagyon irígylésreméltóan takarékos. :)
Spritmonitor
Liquid24-10-2016 23:34:21 // 86510
V6-nál nincs turbolyuk :)
Giuntini24-10-2016 23:33:07 // 86509
Tiéd kézi váltós vagy automata?
Nandiee24-10-2016 23:06:56 // 86508
Sziasztok!

Sokáig kerestem, de nem találtam meg az oldalon az alábbi 2 dolgot 159-es gyári navihoz:
- friss Magyarország térképet - hogyan lehet megszerezni? Csak a gyári játszik? Hol lehet kapni és milyen árban mozog?
- továbbá találtam leírást youtube-on a fejegység szoftverfrissítésével kapcsolatban, de melyik a legújabb? Gondoltam rákérdek, mielőtt felrakok egy régebbi verziót:-)

Köszi előre is!
Gergő24-10-2016 22:40:35 // 86507
Megszólítottnak érzem magam:) Na szóval a V6-om: ahogy Guintini sejti városban valóban benyeli a 16-18 litert,de szerencsére ott nemsokat megy.Autópályán 130-nál 2700 at forog ,ilyenkor valóban elvagyok 9-10 liter körül,és kb 10 km/h gyorsításnál eszik 1-1,5 literrel többet.Érdekes módon nekem szereti a MOL prémiumnyálat,söt ha Shell 100-ast tankolok bele akkor a fogyasztás is mérséklődik fél/egy literrel átlagban,szebben is jár tőle a motor.Amugy előzésekkor nem kell gondolkodni,nagyon nagyon megindul a JTS már 2000 től nagyon élénk, a 159 súlyát nemigen érezni benne kicsit sem lomha.
Hardy24-10-2016 22:11:17 // 86506
Nézd meg ezt: Gumifelni Jo árai vannak es fehérvári.
Giuntini24-10-2016 22:03:51 // 86505
Mondjuk a motorhanggal nem lehet konkurálni, nekem is 150-nél 9 felé tendál, viszont ha a benyás 130-nál 10 litert eszik, akkor az 150-nél már 12 - 13 környékén nyakal. Az baromian nem kevés, de valamit valamiért. Azért kíváncsi lennék a V6 hétköznapi vezethetőségére, alacsony fordulatról mennyire nyomatékosan indul meg. A 2,4 főleg automata váltóval ebben szerintem verhetetlen.
Liquid24-10-2016 21:32:15 // 86504
helyesbítek, a 150 már közelebb van a 10-hez :)
Liquid24-10-2016 21:27:25 // 86503
Az enyém ami szintén Q4 városban 12-18, pályán 130-cal 8, 150-nel 9 felett valamivel.
Beszéltem a kintről behozott, Csöriéknél motorcserélt V6 gazdájával, azt mondta 130-cal 10 vagy az alatt tartható, ez sem kevés, de valamit valamiért :)
Giuntini24-10-2016 21:23:29 // 86502
Ez valószínűleg az lesz. Jobban nyit a kelleténél, és úgy marad.
Liquid24-10-2016 21:23:24 // 86501
A benzin lovakat itatni kell nincs mese, főleg ha Holden-ből vannak :)
Ha ennyi is elbizonytalanít, akkor ne vegyél V6-ot.
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2016 20:43:46 // 86500
nem ismerem őket, egy furcsaság se egy székhelycím, se egy levelezési cím ...kitől fél? :)))
Greentimus24-10-2016 20:42:38 // 86499
Ez termosztát hiba lenne?
link

A videó nem az enyém, de nekem is hasonló a jelenség.
Angelo24-10-2016 20:25:23 // 86498
Kedves Fehérvári Cartársak :)

Van vkinek infója a következő gumi kereskedőről?
http://www.auto-stop.hu/

Innen rendelnék gumit,csak eléggé noname nemismert cég,és gondoltam leinformálom itt őket:)

Előre is köszi a válaszokat!!!

PAcsi
Vermacy24-10-2016 18:40:59 // 86497
Köszönöm lehet, eladás lesz belőle...
Giuntini24-10-2016 18:24:48 // 86496
A V6 automata váltóval városban 18l körül hlfogyaszt, ez gyári adat, de 10l alatt nem lehet vele utazni. Ugyanez a 2,4 városban 11,8 l, ez is gyári adat, viszont azzal 8l körül autópályán lehet autózni. Amellett a 2,4 legalább úgy autózható a mindennapokban mint a V6. Én el sem gondolkoznék rajta.
SzTomi24-10-2016 17:59:50 // 86495
Köszi,

Akkor csak alányúlok valamivel és ki kell jönnie. Nem mertem nagyon csesztetni, kézzel akárhogy húztam nem jött.
Norby24-10-2016 17:56:36 // 86494
egy gumigyűrű fogja a csavaron kívül
SzTomi24-10-2016 17:48:42 // 86493
Van valami trükk a MAP szenzor kiszedésére?
Meg akartam nézni milyen állapotban van, de nem tudtam kihúzni..
Jani721224-10-2016 17:44:59 // 86492
szomorú vagyok, elbizonytalanodtam, marad 2.4 :)
AdiArsenal24-10-2016 17:04:54 // 86491
1.4T-Jet is csinálja, 100-as benzin volt rá a megoldás nálam, meg sok Bravo tulajnál is.
redbulz24-10-2016 16:46:56 // 86490
Hezitálás nekem is elő fordul, olvastam is valahol, hogy gyakran megesik ezeknél és remap tud segíteni rajta. Talán egyszer utána is megyek ennek, ha a többi javítás lement.
androidati24-10-2016 16:15:53 // 86489
Az enyém (2.2 JTS) is csinálja néha a hidegen beindítást követő dadogást, olyan is előfordult, hogy ekkor ráengedtem a kuplungot lefulladt, utána meg nem tudtam beindítani. Kivettem a gyertyákat, kettő enyhén benzines volt megtisztogattam megszárítottam őket utána indult pöccre. Én azt gondolom hogy a közvetlen befecsisek nagyon érzékenyek a bef. sugárképre tudniillik, nagyon kevés az idő az elkeveredéshez ellentétben a szívócső befecskendezésnél. Már csináltam egy befogót amivel a benzininjektort be tudom fogni a dízelporlasztó vizsgálóba és megnézem milyen a sugárkép, 100 bar-nál nem e csöpög stb...
Nem hinném h gyújtás gond, új Iridium gyertyáim vannak és nem javult velük a helyzet ezen a téren.
Ami a legjobban zavar ennél a motornál a kis fordulaton hezitálás, 1500 ford/perc környékén egy nagy lyuk van benne, de ahogy olvasgattam sokan panaszkodnak erre. 2000 1/min-nél elindul a kocsi mint akit hátba vertek.
RB 8324-10-2016 15:38:21 // 86488
Nincs mit, amig én is Dizelt használtam, csak Omv, az tény hogy jobb kint az üzemanyag, amit az én 166-osom szeretett az Ausztria - Liqui Molly, zero füst, valamint az utobbi pár évben Agip Diesel Tech , amit itt kint normal áron adják, igy is hirdetik, premium diesel normál árrért...
Biztos hogy van valami Otthon, nem mondom hogy minden kútnál gáz van...
Nálam a premium semmit nem változtatott, bár az én Jtd-m Euro 3-as volt, Dpf nélkül stb....
redbulz24-10-2016 14:19:51 // 86487
Bár ez nem turbós :D Lehet rendesen el kellene olvasnom mielőtt reagálok :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2016 14:19:11 // 86486
passz piros, nincs másik TB Alfám, Fiatom meg pláne :)
redbulz24-10-2016 14:19:00 // 86485
Nagyon sokat ugyan még nem mentem vele mióta meg van, de abban a kevésben elég vegyes volt a benzinkutak sora(Shell, OMW, valami noname kiskút is volt még muszájból), viszont dadogást vagy leállást nem tapasztaltam eddig se ún. prémium nyállal sem sima 95-el. 2.2 JTS.
Don Gombóc24-10-2016 14:10:33 // 86484
Azt nem is állítom, de csak A Tibi az amelyik ilyen gonddal küzd, vagy más benyás turbós Alfáknál is és Fiatoknál is ugyan ez a helyzet?
Shadin24-10-2016 13:57:30 // 86482
Nekem van is egy pár a polcon. Nem viccelek :-)
David | Centocinquantanove24-10-2016 13:47:36 // 86481
Remélem szerencséd lesz és kijön mind probléma nélkül ;)
Tocke24-10-2016 12:51:30 // 86480
Köszönöm srácok, megnézetem :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.