Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)22-11-2016 11:59:51 // 87577
És mindezt mennyi km-nél kellet? Elég rémisztő..
Giuntini22-11-2016 11:57:20 // 87576
Azért minden nem úgy van, ahogy a cikkben le van írva. Én megjártam a hadak útját, szintén zenész vagyok. Egy az, hogy senki nem lát bele az autóba, mert olyan dolog lehet a motorban, aminek nincs jele. Kettő. hogy a srác egy régi autót vett, és minél olcsóbban akarta megúszni, ezért részleges megoldásokat választott. Ha egy ilyen dolog történik, és eltörik a főtengely, az komplett motorfelújítás. Minden hibával ugyanahhoz a szerelőhöz vitte, aki jól levette. Azt írja, hogy blokkfelújítás volt. Milyen az a felújító műhely, amelyik nem cserélteti ki az olajpumpát? Nekem csak így vállalt a Szakáll Metál garanciát, ha ők kicserélik az olajpumpát. Szatyi egy teljesen összerakott blokkot kapott készhez, csak a hengerfejet kellett ráraknia. Lelkiismeretlen volt a szerelő, mert meg kellett volna mondania, hogy az autó értékéhez viszonyítva, többet kellett volna rákölteni jóval a vételárnál. Nekem Szatyi mindent elmondott, a generátort, és az önindítót is ha már így szét volt kapva fel kellett újítani. Plusz ő elküldte a nagynyomásút is tejesen bevizsgálni, és a befecskendezőket is. Nekem tanácsolta, hogy a turbót is meg kellene nézetni, mert amelyikben ennyi kilométer van, abban a turbó is meghalhat. Én nem akartam már arra költeni, mert a turbónak nem volt baja. Nem egészen egy év múlva lett, tehát igaza volt Szatyinak. Egy ilyen bajban mérlegelni kell. Vagy betesz egy bontott motort, és azzal az elánnal eladja, bár ennél a BMW-nél még az sem lett volna gazdaságos megoldás. Az én autóm értéke túl nagy volt ahhoz, hogy ilyen manővereket csináljak vele, meg mindenképpen meg akartam tartani. Én hálás vagyok Szatyinak, hogy lelkiismeretesen megcsinálta az autómat, és nem egy bontótöltelék lett.
droberto22-11-2016 09:55:54 // 87575
Csak a kaszni rohad ki a gazdája alól. :)
RomeoOne22-11-2016 08:53:19 // 87574
Most éri meg megvenni, már a nagyjából ki lett cserélve a bele :D
Shadin22-11-2016 08:48:23 // 87573
Dömpi (il dottore)21-11-2016 22:21:42 // 87572
El kéne hoznod az én szerelőmhöz!
Dömpi (il dottore)21-11-2016 22:00:44 // 87571
Keress rá a blogjaimban, majd két éve bent van gond nélkül. Nálam a beltér is full ledes, arról is van blogom.
Dömpi (il dottore)21-11-2016 21:58:27 // 87570
Revell modellragasztó!!!
Peeeti8521-11-2016 21:18:03 // 87569
köszi! :)
Peeeti8521-11-2016 20:39:00 // 87567
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek pontos leírása arról, hogy hogyan tudom szétszedni a műszerfalat ? Az óracsoport ment tönkre és sajnos a vízhőfok mutatóm megakad néha és úgy is marad, aztán gondol egyet és helyre áll.. meguntam inkább kicserélem, bontottan nem sok péz. :)
wk 16621-11-2016 17:50:09 // 87566
Először féltem az automatától de hamar megszoktam. Ez a Q-tronic nagyon jó!Előtte másik automatát próbáltam az valami iszonyat volt.
wk 16621-11-2016 17:46:48 // 87565
Nekem is 10 körül van
wk 16621-11-2016 17:44:01 // 87564
Üdv nekem is autómata váltásnál nálam is van hangja a turbónak.
WarbiRunner (Gyuri)21-11-2016 17:16:01 // 87563
Nekem óra szerint 10 fölött volt, pont néztem amikor jöttem be az utcánkba.
Shadin21-11-2016 16:18:33 // 87562
MES tudja törölni az öntanult tárolót...
Giuntini21-11-2016 14:30:36 // 87561
Viszont ha mar ilyen szépen összejöttünk automatások, érdekelne a kúszasi sebesség. Nálam egy hajszállal 10 km/óra alatt van. Az egyik cartars a napokban kérdezte, hogy ha elengedi a féket, akkor 1-2mp-ig nem indul el. Ha lekapja a lábát az természetes, hogy van egy töredéknyi szünet, ha elengedi finoman akkor rögtön kúszik.
b007721-11-2016 14:28:27 // 87560
9.55535-S2 "lefelé kompatibilis" az 9.55535-S1-el?
Tehát olyan olaj jó lehet bele ami 9.55535-S2-es 5w40-es?
Corben21-11-2016 14:12:26 // 87559
Köszi az infót HGábor.
Nekem ez nem változott mióta megvettem, mentem vele már nem keveset, de erről nem tudtam, hogy mondjuk az alsó fordulatszám határ is tud lejjebb tolódni...

No hátha valaki megmondja:
Emberök!
Akinek autómatája van 1.9 JTD-ben.
Milyen LEGKISSEBB sebességeket hajlandó menni az autómata egyes fokozatokban?
Nekem:
1-2-3-as akár álló helyzetből is bármelyik fokozatban
4-es 70 km/h a minimum
5-ös 90 km/h a minimum
6-os 110 km/h a minimum

Köszi előre si az infókat
Giuntini21-11-2016 14:05:02 // 87558
A 2,4 ha finoman nyomod, akkor 100-nál már berakja 6-ba. 90 alatt teszi vissza 5-be. Valóban a Bmw korabban vált. A 2,4 2000-es fordulat alatt nem vált.
Giuntini21-11-2016 13:57:27 // 87557
Nekem van benne. Lehet hogy a tiéd kevésbé szuszog. Az tény az automatanal jobban lehet hallani aVGT hangját, meg jobban lehet érezni a működését. Lehet érezni ezt a fordulaton is.
HGabor21-11-2016 13:52:31 // 87556
Szerintem alfaknal is le tudod resetelni a megfelelo progival az automatavalto agyat, aztan x km alatt (100-200) megtanulja a te stilusod. Ha lomhan mesz azt, ha tolod a szemet akkor azt.
X ev utan egyik baratom resetelte az enyemet, aztan ugy mentem az elso km-eken, hogy aztapicsa, uj auto? Ment mint allat, de a fogyi is felment 13.5rol 17re az elso 100-150 km-en.
Aztan beallt az en labamra.
WarbiRunner (Gyuri)21-11-2016 13:32:39 // 87555
Nem az automatához van köze a hangnak? Manuálisnál felengeded a gázt, ezzel el is engeded a nyomást, szépen leforog a turbó, miközben a geo is visszaáll. Automatánál nincs ideje hangtalanul elengedni, hisz le sem ejti a motorfordulatot. Ezért hirtelen szökik el a nyomás a kipufogó rendszer felé amikor a geometria visszaáll. Szerintem nincs ebben semmilyen lefúvó szelep. De majd szétnézek jobban, hátha ráakadok. Ha lenne, akkor az gyakrabban szuszogna. Föcivel pont beszéltünk erről, hogy az pl pályán folyamatosan sípolna, feltűnne ha lenne benne.
Én annak tulajdonitom a hangot, hogy jól működik benne a változó geometria :-)
Corben21-11-2016 13:18:11 // 87554
Én meg úgy megyek sokszor több száz kilómétert hogy nem vált 6-ba :-(
110-től váltja a hatodikat, és javarészt 100 környékén járok főutakon...az autópálya lenne az igazi, de az a napi közlekedésben nincs benne sajnos.
Az jól jönne ha már vagy 95-100 között is 6-ba menne, de biztos megvan az oka miért nem engedi ennyire le a fordulatot a vezérlés.
mentem már pár autómatával, és csak az alfánál tapasztaltam ezt.
BMW, vagy VW csoport tagjai mind elváltják a 6-ot akár 90-nél is ha nem tolod neki.
Giuntini21-11-2016 12:23:01 // 87553
Az a hang nem gyári. Akkor a tiédbe is beletettek egy lefújó szelepet. Az enyémben is benne van. Először csodalkoztam, hogy van 2,4 ami adja, és van amelyik nem. Mára mar tudom, hogy bele lehetett építeni egy lefújó szelepet, ami növeli a hangélményt.
WarbiRunner (Gyuri)21-11-2016 12:01:56 // 87552
Igen, az feltűnt, hogy szépen pakolgatja nagyon a fokozatokat. Puhán, finoman, nem rángat. Városban mondjuk pont 60 alatt picivel akar még egyet váltani, ez bele tellett pár napba, mire ráéreztem. Eleinte túl óvatosan nyomtam, kb az egész forgalmat feltartottam amíg 60-ra gyorsultam, ott meg kerestem, hogy meddig nyomjam még óvatosan, hogy feltegye egyel :-) Mára meg lett, most már tudok vele normális tempóban közlekedni és egyre kevésbé kell figyelnem rá, hogy mit csinál. Hadd csinálja, jól csinálja :-) De gondolom nem csak én bénázok elsőre. :-)
Na de az a hang amit a turbó kiad amikor elvált a geometria. Húú vazze :-)
emGéza21-11-2016 11:34:08 // 87551
Én is voltam egy rendes futóművesmél .
Valami kopok , ha teljesen kitekerem a kormányt .
1 . Szeptember közepe . Szerintük a lengőkar talpas mindkét oldalon .
Állapot felmérés gyanánt 2200 HUF
Aztán jött a főtengely szimering ... Két szerelő is nézte szerintük , JÓ .
Mivel le lett szedve a bölcső és utána illik beállítani a futóművet , ráadásul
össze-vissza húzott , így visszamentem másodjára is a rendes futóműveshez .
Megállapította , hogy az első alsó lengőkarszilent gatya . Ezt szemmel látni is !
Aztán mondta , lóg a talpas ! Mondom neki két szerelő mondta , hogy jó .
Válasz : egy szerelő se bírálja felül őt . Állapot felmérés gyanánt 2200 HUF ,
megint . Boldogan hazamentem , egyenesen a szerelő aknára .
Minkét oldali kormányösszekötő , az első kerekek előre majd egy centit terpesztenek .
Csináld magad kerékösszetartás beállítás volt . Tavasszal meg újra gondolom az első
futóművet . Lengőkar vs szilent .
Na ennyit a rendes futóműves történetemről .
Shadin21-11-2016 10:04:20 // 87550
Voltam egy rendes futóművesnél, azt mondja h a jobb oldali dőlésem gáz. ~1° Valami kopácsol is elöl, talán harkály. Vagy lengőkar, de nem lehet megállapítani pajszerrel :-(

Szerintetek?

Giuntini21-11-2016 09:54:59 // 87549
Nem csak tovább forog, hanem a gázreakciók is sokkal élénkebbek "Sport" állásban. A fogyasztás is sokkal "élénkebb". A gázpedálon keresztül az automata érzékeli az akaratodat. Ha azt érzi, hogy keményebb gyorsítást akarsz, gyorsabban vált. Normál körülmények között nagyon finoman vált, szinte észre sem lehet venni a váltásokat. Ha viszont odalépsz neki, akkor sokkal keményebbek a váltások, érződik, ahogy dobálja a fokozatokat. A "kick-down" azt jelenti, hogy parkettára keményen visszavált. Ha lenyomod "csak úgy" nem fog visszaváltani. Ne sajnáld, mielőtt előzöl, és gyors előzést akarsz, azt akarod, hogy visszaváltson, hirtelen taposd meg. Van amikor nem csak egyet, hanem kettőt is visszavált. Én ezt már évek alatt kitapasztaltam, bár az előzések nagy részéhez nem is szükséges használni, mert olyan bődületes nyomaték van a 2,4-ben. Az 1,9-hez viszonyítva más az automata váltó "agya". Ott nincs "sport" kapcsoló, a szabadonfutó 50-nél kapcsol ki vagy be, ott városban szinte nincs motorfék. Itt a szabadonfutó 35 km/h-nál kapcsol ki, ezt onnan érzed, hogy annál a sebességnél ha gyorsítasz mibdegy hogy kettesben vagy hármasban van, van egy váltási érzeted. Ha meg lassítasz 35 km/h-nál megszűnik a motorfék. Jó kitapasztalást!
WarbiRunner (Gyuri)21-11-2016 08:42:49 // 87548
Csak megoldottuk azt a gyerekülést, csak nem számítottam rá, hogy még ez is fejtörő lesz. Mentünk anyósékhoz, gondoltam átrakom az üléseket a zöldből és indulás. Hát nem :-) Annyira ráfókuszáltam az egy darab jól látható gombra, hogy mindenképp azzal akartam megoldani, de az csak max pozícióig engedi ki :-) Aztán az ülést lehajtva vettem csak észre (miután megerősítettétek, hogy igenis kivehető az a fejtámla), hogy ott van még egy gomb.. Így már stimmel :-)

A kick-down kapcsolóról tudok, bár még nem tapasztaltam ki igazán én sem.. A sport mód okés, előzés előtt sokszor benyomtam már hazafelé jövet, mert jobban ugrik úgy és talán tovább is forog egy-egy fokozatban. Kell azért még egy kis idő, hogy megismerjem (megszokjam) ezt az autót. Nagyon más azért. A 146-omat olyanra programoztam, hogy közelítette a mechanikus gázpedál érzetet. Ott ha megmozdult a lábam, már le is reagálta. Itt ez érezhetően jó hogy nem így van, még ha hiányzik is kicsit a közvetlenség. Valószínűleg teljesen kezelhetetlen volna a nyomaték. Mert az amikor megérkezik, akkor nagyon elkezd suhanni a táj. :-D
Liquid21-11-2016 08:03:48 // 87547
1 év alatt egyszer se nyomtál parkettást? Nálam ez minden alkalommal sokszor megtörténik :D
Danijb20-11-2016 22:59:12 // 87546
Sziasztok!

A fényezett matricáim elég kopottak a kerékjáratnál hol lehet vásárolni?
Nehéz cserélni?

Köszönöm
HGabor20-11-2016 22:22:38 // 87545
Én kb 1 év automatázás után tudtam meg, hogy van a pedál alatt egy kapcsoló, ha lepadlózom, akkor megindul, mint az állat! :D Majd próbáld ki, elég jó dolog :)
Vagy ha akarsz egy kicsit jobban haladni, berakod sportba és megindul az :-)

Babaülés témához: én is kivettem a fejtámlát, mert ugyanígy jártam.

LED helyzetjelző témához: tapasztalatok alapján nem ég le az ellenállás? Valami ajánlott led helyzetjelzőbe? Láttam ezer féle van, nem szeretnék kísérletezgetni. Olyan kéne ami nem csak 2-4 pontban világít erősen, hanem töri is egy kicsit a fényt. Plusz jó lenne ha valóban nem jelezne a canbus.
Haddel20-11-2016 20:51:05 // 87544
Csináldcsináld!!😃
Hardy20-11-2016 20:50:39 // 87543
Nem azt irtam hogy nem jo,hanem hogy igazabol mi való. Hisz nem minden auto isofixes megis raknak bele gyerekülést.
mizooo20-11-2016 20:44:19 // 87542
Lehet megrajzolom az enyémet és nyomtatok ABS-ből :)
yani🍀20-11-2016 19:46:38 // 87541
Ha valóban csak a turbó a hibája, akkor nem rossz az ára: link
Haddel20-11-2016 19:31:55 // 87540
Én is mult héten törtem le róla😃 Szerencsére az izzó még jó volt ,csak ledre akartam kicserélni .
Engem az érdekelni ,milyen ragasztóval lehetne visszaragasztani a fülecskét? Gorilla Glue-rol hallottam jókat,de nem használtam még.
Liquid20-11-2016 19:02:11 // 87539
A fenét, bármilyen jó bele természetesen.
Nyilván egyszerűbb tud lenni egy isofixes...
Liquid20-11-2016 19:00:41 // 87538
fejtámla off és minden rendben
Giuntini20-11-2016 17:59:25 // 87537
Nagyon jó ez az autó és hihetetlen passzol hozzá az automata. Igazaból valóban csalóka az autó. Annyira magától értetődően teszi a dolgat, hogy észre se lehet venni, és pillsnatok alatt utol lehet érni az előttünk lévőt. Sokan azt hiszik, hogy az automata igazi tere a város. Ez tévedés, ez az autó igazi utazóautó, ez az autó sok szaz kilométert megy hatodikban anélkül hogy visszaváltana.
Hardy20-11-2016 17:15:01 // 87536
Én kivettem az irányjelző izzókat és egy erős drottal de lehet vékony lemez megnyomtam az izzót szemből a vezetéket meg húztam a másik oldalról. Előtte fújtam rá wd40 et. Simán kijött.
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2016 16:58:53 // 87535
Na ez az, hogy mindenki mást mond :-) Úgyhogy elkezdtem utána olvasni, nézegetni, hogy hogyan működik az automata váltó. Érteni egyelőre nem értem miért ártana neki a kézi kapcsolás, hiszen ugyanazt a kapcsolj fel/le elektromos jelet küldöm neki, mint amit az ECU-ja kiküld. De majd tanulmányozom tovább :-)
Egyébként én még egyszer sem tettem manualba, még nem hiányzott. Az a keményen gyorsulás relatív. Egyrészt nem érezni. Nagyon becsapós. A megindulás viszont nem érződik olyan brutálisnak mint ami aztán jön. :-) Ha egyszer meglódult.. na akkor aztán nagyon megy..
A váltó olajcseréjét halasztom, látni akarom előbb a szerviztörténetet. Telefonban pár dolgot már mondtak erről az autóról ami kíváncsivá tett.
Egy biztos, nem győzök csodálkozni, hogy mennyire jó autó ez. Első nap még tartottam tőle, második nap is még kicsit, de ahogy látom, hogy mennyire gyári mindene, jön meg a bizalom :-)
norbi040920-11-2016 16:40:29 // 87534
Egy ilyen miatt azért nem vinném márkaszervízbe :) Megpróbálom majd valami vékony, hosszú fejű fogóval kivenni.
Giuntini20-11-2016 15:47:13 // 87533
Ne tedd! Nem akarok belepofazni, de a bolygóműves nem szereti a kézi beavatkozast. Hadd lapcsoljon ő! Ha szükséged van nagyobb gyorsulasra hasznald a kick-downt vagyis lepadlózod és visszakapcsol. Ha meg élvezkedni akarsz, tedd be Sportba. Tudom kínáljak magukat a váltófülek, de ez bolygóműves. Múltkor mikor lent voltam Erhardnál erről beszélgettünk.

Csodalkozom, hogy neked visszakapcsolgat. Pont az automatanal a lényeg, hogy nyomatékkal operál. Nekem nagyon kemémyen gyorsul alulról. Ez lehet, hogy nálam van így, én többször mondtam, hogy erősebbnek érzem 200 lónal, elképzelhető hogy az enyém írva van. Le fogjuk menteni a computer adatait és kiderül.

Az olajcserénél már múltkor akartam írni, hogy ne csináld ezt az átmosást. Biztos vagyok benne hogy 100 ezerig nem volt olajcsere hiszen garis volt, márkaszerviz nem cseréli. Ha meg lecserélték volna idegennél elveszti a garit. Ha viszont most átmosatod, akkor meg van a veszély, hogy valamilyen szennyeződés eltömíti a váltóban bármit, és nem mozdul az autó. Mondjuk a váltósnak is meg kell élnie... A gyárban a mérnökök nem hülyék. Nem az olaj (csak) a lényeg, hanem a hasznalat. Ha hidegen óvatosan mész vele, ha fölöslegesen nem vadulsz vele, akkor kimegy a világból. A szeleptömb szokott igazaból az Aisinnél problémas lenni. Vegyél hat liter olajat, ne vidd váltóshoz, és aki ért hozzá, azzal cseréltesd le az olajat. 1 l benne marad a citromban, de ha 60 ezrenként lecseréled, így jó lesz. A váltósnak az a célja, hogy kivegyék a váltót, és akkor mar mindent rá lehet iratni.
Kikkó20-11-2016 15:34:41 // 87532
Azt hittem csak én vagyok ilyen béna. :) Nálam sajnos szerviz lett a vége. Egy óra munkadíjat számoltak érte. Nem tudom, hogy oldották meg. Nőgyógyász kéz kell hozzá, meg rutin.
norbi040920-11-2016 14:35:38 // 87531
Sziasztok! Ha jól tudom több 159 tulajjal előfordult az első fényszóró helyzetjelzőe cseréjekor, a foglalat fülének letörése. Tegnap csereltem volna a helyzetjelzőt, de a kezemben maradt ez a bizonyos fülecske. Ki, hogy oldotta meg végül a cserét? Esetleg van valakinek ötlete? :)
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2016 14:11:35 // 87530
Perfetto :-)
Teljesen lehiggasztott ez az autó. Kicsit busz feeling ahogy kapcsolgat. Mégse lassú. A reakció időt szokni kell még, mert ha odalépek ez kapcsolgat, ritka, hogy csak úgy nyomatékból megoldja, mint ahogy manuális váltóval tenném. De megfigyeltem a trükköt, sógor már rutinos automatás. Láttam, hogy sokszor manualba billenti, hogy ne kapcsoljon el, és visszahúzza D-be, ha befejezte a manővert. Így nincs késlekedés, nem kapcsol vissza a gép.
Összességében tetszik, sokkal nyugodtabban lehet vezetni, közben becsapós, mert egy egy gyorsításkor nagyon távolodnak a többiek...
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2016 14:00:57 // 87529
Na ez az.. az egyik ilyen, az pont így befért. A másik csak leszedett fejtámlával használható, de csak ki tudtam szedni nagy nehezen. :-)
Dömpi (il dottore)20-11-2016 13:47:20 // 87528
Én középre tettem be, a két szélén meg ülnek a nagyok
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.