Forum >> 159

Angelo14-12-2016 21:02:47 // 88471
Mivel kiírják,ha ráteszik comp-ra,akkor ugye látszik h megszűntek a regen időszakok.Plusz ha nem normálisan csinálják,akkor néha kicsit kormol a verda...ha normálisan helyen veszik ki,akkor kívülről nem mondod meg.
Én is pont erre lettem volna kíváncsi korábban,hogy ez a német mozgó ellenőrző rendszer mi alapján mondja meg,hogy nincs alatta DPF:)
Angelo14-12-2016 20:59:11 // 88470
De jó Neked :)
Eleinte Nekem se füstölt,aztán egyszer csak behisztizett és akkor füstöljön...persze azóta sajnos csak városozok...de lehet h beépítek hetente egy kis autópályázást,hogy kiégjen a rendszer rendesen!
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 20:58:47 // 88469
Az a 'vicces', hogy kell. Persze lefedi a garancia, de milyen már, hogy 20e-nél EGR csere, 95-nél teljes szívósor csere? Na mindegy. Egyébként kiderül valahonnan, ha ki van írva a dpf? Mert nálam nulla jele van, hogy regenerálna és az a kipufogó pont olyan kormos mint a 146-on volt. Jövő héten is lesz utam, majd figyelem valamennyire :-)
Liquid14-12-2016 20:58:10 // 88468
A 2.0-nál kicsit jobban sikerült megoldani a DPF kérdést. Amúgy ez általános jelenség sajnos a korai DPF-es dízeleknél. Márkafüggetlenül mindegyik egy rakás szar :(
Invisible14-12-2016 19:53:09 // 88467
EGR hűtő fedél csere után jött elő nekem is. Nálam nem volt nagyon durva a szivárgás mert Csöritől elmentem vele VTT 4-re, Veszprém, vissza Velence, majd haza Nagykanizsára és egy hét állás után volt egy féltenyérnyi folt a garázs padlóján.
Piritu - 1.000.00014-12-2016 19:42:22 // 88466
Első kanyarban megnéznék egy bontott lámpát, mondjuk Phon-nál.
Piritu - 1.000.00014-12-2016 19:36:45 // 88465
Szerintem ez a normális.
Marseus14-12-2016 19:36:42 // 88464
akkor ezt benéztem?:-))klímának hittem..
Hardy14-12-2016 19:34:14 // 88463
210000 és meg mindig ilyen. Éppen most nezegettek hogy hogyan lehet ennyire tiszta. Egy fehér ruhával töröltek bele és fehér maradt. Nekem semmi füst nincs ha regeneral csak rohadt forró levegő jön ki a kipufogóból.
konigla14-12-2016 19:32:25 // 88462
Akkor ez kipipálva!
Shadin14-12-2016 19:11:31 // 88461
Össze aszta a kocsi alját olajjal. És nem látni a forrást. Holnap meg mennem kell vele.
Invisible14-12-2016 19:02:48 // 88460
Csöri is mondta a magáét, amikor levette haspáncélt és látta egyből, hogy ott van a hiba forrása. Azt mondta, hogy ez 2.0 JTDm jellegzetesség, mert szárazon tömítő anyag nélkül teszik be a tömítést, így 4-5 év után elég kicsit megpiszkálni a pálcát és már kezd is szivárogni az olaj.
Angelo14-12-2016 19:01:21 // 88459
Persze innen is meg lehet közelíteni,és sajnos ez az út van,nincs alternatíva...de,hogy miért nem tekintem én ezt normálisnak...mert az ezelőtti diesel konstrukciók elmentek 400e vagy 600e km-t,és nem kellett rákölteni a kocsi vételárárnak a 4x-ét mondjuk 10 év alatt...és azért az elég meredek,hogy mondjuk 2-3 év alatt ez radikálisan változzon.
Hozzáteszem....teljes mértékben a környezet megóvása mellett vagyok,de nem hiszem,hogy le kellene mondani a megbízhatóságról,működhetne a kettő együtt.
És akkor nem megyek bele ez EGR működésébe,mert az nagyon beteg dolog szerintem...visszaáramoltat a motortérbe egy kevés füstgázt...hát ne mondja nekem senki,hogy ez nem ront a motor élettartamán...
Na de tényleg nem vitatkozni szeretnék,csak nem tudom benyelni,ha vmi szar fos és nincs átgondolva,de el van adva aranynak :D
Piritu - 1.000.00014-12-2016 18:35:40 // 88458
Másképp közelíteném meg a dolgot.
Miért nem tekintjük a befecskendező rendszert, az egr-t, a dpf-et, a 2.0 egr hűtő fedelét, stb. is kopó alkatrésznek. Egy kuplungszett is ennyit bír, azt mégis kopó alkatrésznek hívjuk.
Egy TS motorban 100ezrenként kell gyertyát cserélni és az is kopó alkatrész. Az esetleg másfélszer ennyinként cserélendő vezérlésmódosítót meg már konstrukciós hibának tekintjük...

"Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció." Ennyire van tervezve. Az erkölcsi avulás is kb. eddig szól. Az Égéstérben beszéltek épp mostanában arról, hogy max a második tulajig érdekli a gyárat. Innentől felújítás.
Shadin14-12-2016 18:25:27 // 88457
Angelo14-12-2016 18:24:14 // 88456
Teljes mértékben igazad van abban,hogy cserélni kell az alkatrészeket,és az autó önmagában értékvesztő dolog.De azért tegyünk különbséget kopó alkatrész és elrontott konstrukció között.Dpf-el semmi baj nem lenne,ha olyan konstrukció lenne,hogy nagyjából egy normális diesel motor élettartamához igazodna,hisz miért is kellene hamarabb tönkremennie,ha jó a konstrukciója.Azt is értem és olvastam,hogy az alkatrész árakat az újkori árhoz mérik,ez is tiszta...de azért vhol fel kell tenni a kérdést,hogy ez normális vagy sem?Persze ez igaz minden autógyártóra.
Persze az is teljesen normális,hogy elviszed a szeretett diesel autódat egy kötelező szervízre 190e km-nél,és akkor cserélj EGR-t,Dpf-et,turbó felújítás,pár lengőkar,termosztát,és van amit biztos kihagytam...majd amikor mész érte,hogy kész...kiperkálod a több százezer forintot,ami inkább fél misi vagy felette....majd 100e km után kezded elölről :D
Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció.Lengőkart és egyéb kopó alkatrész cseréje kell,főleg a magyar utakon...na mind1 :D
Majd lesz vhogy :D
Shadin14-12-2016 18:24:00 // 88455
Én is attól félek, hogy szét kell kapni rendesen :-(
SanyiJTD14-12-2016 18:21:10 // 88454
Sziasztok. 2,4-be mennyi szervóolaj megy?
Invisible14-12-2016 18:09:41 // 88453
Igen Csöri volt a megmentő :-)
Ott kellett hagynom, mert várni kellett az 1200 forintos alkatrészre. 2 munkaórát számolt fel. Ha jól emlékszem le kellett bontani az elejét elég rendesen, hogy normálisan hozzá tudjon férni. Azt hiszem a dpf-et is le kellett kapni, de ebben nem vagyok teljesen biztos.
Piritu - 1.000.00014-12-2016 17:55:20 // 88452
Miközben jött, se volt semmi, pedig tolta neki.
Amúgy pár hsz-el ezelőtt pont ezt írtam. Alkatrészek elhasználódnak, cserélni kell őket. Minél "korszerűbb" egy autó, annál többet. A csere még mindig nagyságrenddel kevesebbe van, mint az új autó értékvesztése, amin ugye nem kell ezeket cserélni.
A Spiderre is már ráköltöttem bőven a vételárát, lassan kezdhetem elölről a csereberét.
Anno a 156-omon a turbócsere az autó értékének negyede volt.
Angelo14-12-2016 17:46:56 // 88451
Alapjáraton nekem se füstöl,hanem váltások után,gázadásra ömlik a füst.De azért az vicces,hogy 100.000km-ként cserélni egy 300.000 ft-os alakrészt :D:D
Giuntini14-12-2016 17:44:38 // 88450
Szatyi. Alfa Szatmári Békásmegyer.
Piritu - 1.000.00014-12-2016 17:44:09 // 88449
Klatty ide. A szokatlan füstölést a meghibásodás jeleként írják le.
Tavaly Hardy pont regenerálás közben érkezett a VTT-re, járatta is ott alapjáraton. Semmi füstje se volt, mellette beszélgettünk.
Angelo14-12-2016 17:40:40 // 88448
De ha már itt tartunk...tud vki ajánlani egy fasza motordiagnosztikás helyet?Ahol kompletten megnézik a dolgokat?És nem basznak át és korrektül átnéznek mindent?
Területileg Budapest jöhet szóba.
Angelo14-12-2016 17:36:33 // 88447
Nekem is olyan állapotban van,mint Warbirunner képén...én csak örülnék,ha normálisan működne.Azért is érdekes ez a fémtiszta felvetés,hogy több regen videó is mutatja,hogy ömlik a füst...szóval én ezt tartom valószínűbbnek,mint h semmi füst nem jön ki.
Angelo14-12-2016 17:32:27 // 88446
Érdekes...ha nem ömlene a füst a kocsiból regen alatt,akkor másképp vélekednék a működésről.Autópályán nem észrevehető a regenerálás,de a városban füstöl.Nálam elvileg teljesen gyári állapot van,és nagyon is látványos amikor regenerál :D...szóval benne van a rendszerben a DPF.
ProdyG14-12-2016 17:31:52 // 88445
Volt már talán téma korábban, de borzasztóan gyenge a tompított fényszóróm. Plusz a jobb oldali H7-es izzót rögzítő kis cucc, el van törve, műanyag bilinccsel van odafogatva valahogy az izzó, de egyáltalán nem áll jól... szeretném ezt rendbe tenni.
A szerelőm azt mondta, hogy a foncsor elöregszik a lámpában, és új komplett lámpát kell venni, hiába szedjük szét, takarítjuk ki a foncsort, nem segít...

Ha újat veszek, akkor gyárit mindenképp, vagy jó valamelyik utángyártott is? Illetve nem lehet csak a tompított fényszóró részt cserélni a 3 lámpa közül?
Igazából csak azzal van bajom.
köszi!
Shadin14-12-2016 17:29:27 // 88444
Lehet, hogy az alsó csavaros rögzítésnél eltörtem. Ahogy nézem hegesztett a fül rajta, ott ki is könnyülhetett at anyag. Na ezt is szétkapom holnap. Már féltem h unatkozni fogok a fene nagy szabimon :-)

Shadin14-12-2016 17:19:53 // 88443
Látom Csőri csinálta. Mekkora meló volt, nem tudod?
ProdyG14-12-2016 17:17:40 // 88442
köszi :)
Piritu - 1.000.00014-12-2016 17:15:23 // 88441
Ez lenne a kép, az előbb rossz ment fel:
Piritu - 1.000.00014-12-2016 17:11:57 // 88440
Ha a dpf elvét nézzük, akkor igen. Ha korom van mögötte, akkor valahol átjut a kerámiatesten, amit arra találtak ki, hogy megfogja ezt a kormot. Magyarul lyukas. Lehet szándékos átütés, de lehet sima elhasználódás is. Ilyenkor akár rendszeresen regenerálhat is a kocsi.
Piritu - 1.000.00014-12-2016 17:02:15 // 88439
A DGP a kormot szűri ki a kipufogógázból, aztán elégeti. Elvileg korom nem jut át rajta.
A 183 ezret futott, szétrohadt hátsó dobom belseje fényes fém tiszta volt.
Invisible14-12-2016 16:56:46 // 88438
Igen nekem volt olajszivárgásom.
Shadin14-12-2016 16:54:44 // 88437
Hupsz. A műtét sikerült, a páciens meghalt :-(
Az olaj nívó az EGR hűtőház egyik csavarjával van rögzítve.
Félre kellett húzni a nívó csövet, h kiférjen a hűtő fedél, és akkor történhetett valami.
Hiába no, öregszem :-(

Valakinek szintén folyt az olaj a haspáncélba, jól emlékszem?


Nívó rögzítés


repedés belül


repedés kívül
Shadin14-12-2016 16:24:18 // 88436
Ennyire azért nem egyszerű.
emGéza14-12-2016 16:22:42 // 88435
Csak , a frissen esett havat ne kormolják össze . :-D
Pityukoma14-12-2016 16:16:00 // 88434
Így volt, és néha rászóltam hogy tegyed már hatodikba. (pedig kényesen ügyelek rá hogy ne piszkáljam a belepofázásommal.)
Pityukoma14-12-2016 16:11:21 // 88433
Csatlakozom. Mi a Grande Puntót "0"km-es korában vettük, elmúlt 10 éves és zéró meghibásodással teszi a dolgát 5literes fogyi mellett.
Pityukoma14-12-2016 16:07:28 // 88432
Ja és szegény Emil......... :-DDDDDD
Pityukoma14-12-2016 16:05:54 // 88431
Szegény Géza, szegény Zoli :-(((((( el kellett menniük még egy pusz körre az Alfájukkak hogy befejezze a regent..... TI mit szóltok hozzá? :-DDDDDD
Pityukoma14-12-2016 15:58:30 // 88430
Itt pedig kiegészítve is :-))))) :
Angelo14-12-2016 15:39:45 // 88428
Nekem 2009.01-ben került forgalomba,DPF-el megy még mindig,és tiszta korom a kipuf vége...és amikor regenerál hatalmas füst jön a kocsiból....én nem igazán látom ebben az okosságot...nekem olyannak tűnik egy kicsit,hogy elraktározzuk a rendszerben a szart,és kicsit később engedjük ki egybe...persze vmennyit eléget belőle....de én nem látom ezt olyan hatalmas jó konstrukciónak....és h jót tesz-e a motornak vagy sem,az majd mostanában fog kiderülni....nagy átlag most fog belépni a 200e-es km futásba...ha szar a konstrukció,akkor elkezdi áldozatait szedni....környezetszennyezés ellenes vagyok teljes mértékben...de ez a DPFplusz Egr dolog summázva sztem többet árt,mint használ...de ez az én egyéni véleményem....
Pár sorral lentebb olvastam,hogy nem a DPF és EGR a hibás,hanem a használat,mert h ez nem városi autó....ez egyértelmű...de kérdezem én....fél éve amikor megvettem az autót,úgy volt h sokat kell majd vidékre járnom...mostanra csak budapesten belül mozgok...megvettem az autót,ráköltöttem nem keveset,hogy rendben legyen teljesen....most adjam el közel 800.000-es bukóval,mert ez a rendszer nem szereti a várost...csináljanak olyan rendszert,ami bírja...nehogy már egy premium kategóriás autónál félni kelljen,hogy egy emisszios alkatrész hazavágja a kocsit 200.000 km-nél...nálam addig marad,amíg nem okoz problémát,illetve tönkre nem megy.
Liquid14-12-2016 15:36:27 // 88427
ez alapján bármi lehetséges :)
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 15:34:30 // 88426
Nem bírja beszúrni, de mostmár csakazértis...

WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 15:33:09 // 88424
Ezen kicsit elgondolkodtam én is. Akkor ebben van dpf? :-D

Liquid14-12-2016 15:22:05 // 88423
ez azért ennyire nem egzakt , egy DPF-es se teljesen korommentes, legalábbis 10 évesen biztosan nem
Angelo14-12-2016 15:02:20 // 88422
Ezt kifejtenéd kérlek,még nincs akkora tudásom a DPF-ek és működésük terén....próbálom elkapni az információkat:)
Ha kormos a kipuf vége és jön korom,akkor...?
Hogy van összefüggésben a DPF és a kipuf korom?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.