Forum >> 159

Piritu - 1.000.00014-12-2016 13:58:38 // 88421
Elég megnézni cső végét. Ha fekete, akkor jön ki korom. Ha nem, nem.
Piritu - 1.000.00014-12-2016 13:56:35 // 88420
Mini tetszik neki:-(
Angelo14-12-2016 13:23:16 // 88419
Megkérdezhetem,hogy mozgó ellenőrzés közben hogyan jönnek rá,hogy nincs benne DPF?
Elvileg CO2-t szoktak mérni,és a DPF csak a részescke méretet fogja meg.Csak kérdezem?
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-12-2016 13:21:13 // 88418
Hát nem :) a 159 be van egy elektromos radiátor a levegő keringető motor előtt. A klíma a 156 ba 3fok alatt be sem kapcsol.
Pityukoma14-12-2016 12:41:47 // 88417
Piritu véleményét osztom maximálisan. Jó lehet a te általad vázolt megoldás is, de mennyi energia és anyagi ráfordítást is venne igénybe???? Szórakozna vele a bugyrom :-D és ezzel nem az alaposságod akarom becsmérelni, hisz ismersz :-) Van élet az Alfa mellett is :--)
Pityukoma14-12-2016 12:35:31 // 88416

Nem, nem ajánlom, hiszen ebbe gyári alkatrészek vannak :-)
Viccet félretéve: naná!!!!!!!!, persze hogy mehet bele a gyár cucc. OFI CarTárs Elaforg nevű cégére pedig nem jellemző hogy sz@rt árulna, legalább úgy mint Erhardunk Alba Autó alkatrész nevű vállalkozása. Még egyik helyről sem vettem megkérdőjelezhető cuccot! Úgyhogy bizhatszt bennük nyugodtan, ha bizol a gyári alkatrészekben. :-))))
Liquid14-12-2016 12:35:23 // 88415
Egy Panda? Van belőle 1.2 szívó
Marseus14-12-2016 12:12:26 // 88414
Már bocs de a kieg. fűtés az tonképp a klíma,nemde? És ezt a 156 is tudta frankón.Hűtő fűtő klíma. Viszont a motorfűtés az mint a 156 ban detto. Random össze-vissza fűt,csak akkor folyamatos ha fullon van.A baj csak a belső hőérzékelő lustasága akár egy otthoni fali termosztátnál.Azok közt is van olyan ami 1 fokon belül mozog és olyan is ami 3-4 fok közt ingadozik.Ilyen az alfa:-))
Piritu - 1.000.00014-12-2016 12:03:12 // 88413
Diesel nem való városba, ezért szóba se jöhet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-12-2016 11:28:05 // 88412
Nekem 18,5 re van állítva, és nagyon faszán nyomja a meleget hála a kieg fűtés miatt :) Ezt nagyon szeretem a 159 be, a 156 -om gyakorlatilag használhatatlan volt télen, meg is fogadtam hogy soha többet JTD-t de aztán mégis az lett :)
Don Vito14-12-2016 11:20:49 // 88411
Szia!
Nálam ez a hibajelzés ("pre-heating grow plugs not available") elég rapszodikusan jelentkezik: egyszer egy téli autópályázás közben megálltam egy pihenőhelyen, majd indulásnál kiírta, azt követően egész télen semmi... Idén novemberben hasonló körülmények: hideg időben mentem valahová, ahol álltam kb. félórát, indulásnál jelzés, azóta semmi...
Lehet, hogy Neked is érdemes megbizonyosodnod róla, valóban csere szükséges-e, vagy pedig csak időnkénti üzenetről van szó.
Giuntini14-12-2016 11:17:25 // 88410
Mondjuk az sokat számít nálam, hogy garázsban áll, és ilyenkor is 13-15 fok van bent. Tehát én úgy értem a 7-8 km bemelegedést.
tdemeter14-12-2016 10:55:16 // 88409
Sajna az én 8v-mről ez nem mondható így el:)
Volt olyan, hogy elindultam a -10 fokban dunakesziről és amikor ott a lehel tér környékén voltam akkor még csak olyan 80 fok meleg volt a víz....
Ekkor - mivel fáztam - ráadtam egy kis meleget és feljebb nyomtam a ventilátort is, aminek hatására elkezdett csökkenni a vízhőfok:)))

Ez persze csak akkor van így, ha dugózol, ha felmész a pályára, stabil fordulatszámra állsz be akkor gyorsan bemelegszik
Giuntini14-12-2016 10:38:40 // 88408
Azt nekem is csinálja, hogy visszaveszi a fűtést, de én nem igazán nyúlok hozzá. valóban az elején már hideg motornál nagyon tolja, majd 70 fokos vízhőmérsékletnél a kiegészíítő fűtés leáll, és átveszi a motor fűtése. Nálam általában ha 22 fokra van állítva, akkor kellemesen tartja a hőfokot bent. Van amikor érződik, hogy hidegebb van, de utána korrigál.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 10:31:12 // 88406
Pillanatnyi fogyasztást egyáltalán nem nézek, engem rohadtul zavar, amikor a műszerfalon valami változik. :-) Soha nincs odakapcsolva. Égett szagot még nem éreztem. A hűtőventillátor ha be van kapcsolva a klímapanel, amúgy is kapcsolgat néha, de ezt sem hallom bent, csak ha kiszállok. Nincs hangja. A turbó műszer meg aztán pláne olyan, hogy kb az emelkedő szögét mutatja :-) Valahol a vízszintes állás körül kalimpál legtöbbször. Anno amikor az 1.9-et próbáltuk, akkor feltűnt, emlékszem. Az durván nyomta a fogyasztást, az még nekem is szembeötlő volt amikor néha átkapcsoltam. It eddig semmi ilyen. Bárhányszor átnézek a fogyasztásra, ugyanazt csinálja. Országút 7 fölött picivel, pálya majdnem 9.
Giuntini14-12-2016 10:25:13 // 88405
Kiegészítő fűtés van benne?
Giuntini14-12-2016 10:21:28 // 88404
Észre lehet venni! A fed comp. magas pill. fogyasztást ír ki, érződik egy kis égett szag az utastérben, de leginkább a turbó műszeren. A turbónyomás alacsonyabb értéket mutat, ahogy elveszed a gázt leesik 0-ra. Alapjáraton a több üzemanyagnak köszönhetően simább a járás. Mellette állandóan jár a hűtő ventilátor. Nagyjából ennyi....
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 10:20:11 // 88403
Viszont kérdés. A fűtés teljes káosz tud lenni. Találkoztatok már ilyennel?
Reggel hidegindításkor egész hamar fűt, de mint a kazánba úgy bedurrant. 16 fokra le kell tekerni, akkor kb elviselhető. Aztán bemelegszik, kimegyünk az országútra, pályára, akkor meg elfelejt fűteni, jól fel kell tekerni, hogy kellemes hőfok legyen.
Zolibácsi14-12-2016 10:03:31 // 88402
Cikket, youtube videot....
Zsolt15514-12-2016 09:57:26 // 88401
"... Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. ..."

Én úgy hallottam, hogy talán nem is szabálysértés, hanem már már majdnem bűncselekménynek tartják a kiiktatását és komolyan büntetik, ha rajtakapnak.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 09:57:24 // 88400
A szívó benzinesek fejlesztését pont megölte az EU norma elvárás és az emberek átállított vezetési stílusa. Tesóm Astráját vezettem a minap. Rendesen bénáztam az első pár km-en, aztán beugrott, hogy ez nem 2000-ről húz. Ott a Mazda. Ők tudnak szívó benzines motort csinálni valamiért...
Nem kizárt, hogy egy kis luxus Alfázás után megnézem az autózás Japán oldalát is.
tdemeter14-12-2016 09:56:17 // 88399
Sajnos engem is elért a pre-heating grow plug not available hiba.
Sajnos a -5 fokban jó rondán járt a motor reggel...

Az a kérdésem, hogy 8v-ben kell-e/érdemes-e a csere előtt méricskélni,vagy 99%, hogy az lesz a ludas?
Nagy meló kicserélni?
Zsolt15514-12-2016 09:53:38 // 88398
"... miért nincs egy regen opció mikor tudom, hogy menni fogok 20km-et pl nem is értem ..."

Jogos és szerintem is szükség lenne rá.
Zsolt15514-12-2016 09:51:47 // 88397
"... Az embereket ráültették a dízelekre, mert azt mondták ez a jó, és a különbségek eltűntek, és a prémium autók is szinte eladhatatlanok dízel motor nélkül. A környezetszennyezés az egekbe szökött ..."

Azért ami most megy az is inkább lassan már sokkterápia, mint valóság. Ha nem lenne ez a prés ami van, akkor hogyan tudnád ösztönözni az embereket, hogy autót cseréljenek? Mindenkivel megvetették a dízel üzemű autókat, most valahogy át kell ültetni egy másikba.
Egy vidéki faluban majdnem rosszabbak a légszennyezési értékek, mint a fővárosban, pedig alig van pár autó. Csak annyi történt, hogy mindennel tüzelnek az emberek, ami a kezükben van.
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2016 09:50:41 // 88396
sportos tempóban nyomom mindegyiknek, lást Pityukoma felesége tudott 8L-es fogyit a Tibivel :)))
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2016 09:47:41 // 88395
olvass figyelmesen azt írtam a Gyári állapotban ...bizony úgy annyit evett
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 09:38:24 // 88394
Én nem tudom mikor csinálja. És őszintén nem is akarom tudni. :-)
Zolibácsi14-12-2016 09:33:37 // 88393
Mutassatok már valami cikket vagy videót erről hogy németek kiszednek valakit az autópályán hogy megnézzék a co kibocsátást.
Meg megint dpf egr... Minden hónapban meg küzdünk a forumon ezzel. Sokszor 10 éves autókról beszélünk. Többnyire az öregebb példányoknal van dpf -egr gond. Én nem haragszom senkire ha egy 10 éves autonal kiszedi valaki mert ez a hiba megoldas. Persze ha van pénz és fiatalabb a kocsi csináltassák meg. De speciel én hasznalni akarom a kocsit nem a regeneket számolni. Nekem mindig akkor regenerált amikor vagy haza vagy munkába értem.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 09:31:19 // 88392
Hogyne lenne :-) Hogy ez jelent e bármi előnyt az majd kiderül :-)
Zsolt15514-12-2016 09:30:47 // 88391
"... Én nem tartom korrekt megoldásnak a Dpf kidobálását. Nem korrekt a környezettel és az egészséggel sem. Yani ezt kellően összefoglalta, a mai dízelek nem városi autók. A taxisok már egyáltalán nem vesznek dízelt, mert jól tudják, hogy a részecske szűrős dízeleket megöli a város. Nem a dpf kiirtásában kell gondolkozni, hanem a vétel előtt eldönteni, hogy mire kell az autó. ..."

Így igaz.
Shadin14-12-2016 09:29:45 // 88390
A jó időre való tekintettel, megyek EGR hűtő fedelet cserélni. És élvezni fogom :-D
Zsolt15514-12-2016 09:27:51 // 88389
A szívó benzinesekkel valóban lénygesen kevesebb a gond. Esetleg jvasolnám az 1,3JTD motoros autókat. Nem rossz konstrukció. :-))
Liquid14-12-2016 09:27:28 // 88388
én se :)
Liquid14-12-2016 09:27:09 // 88387
Hogy fogyaszott neked 9-et a 2.4? :)) Emlékeim szerint inkább 7-8 volt :)
A pirosra gondolok.
Amúgy csatlakozom Shadinhoz, a Tibi nálam nem enne 9.5-et az tuti.
Liquid14-12-2016 09:22:47 // 88386
Ha rendesen van elrendezve akkor nem kormol, és nem látszik, hogy nincs bent, se fizikailag, se szoftveresen, csak akkor ha igen komolyan megnézik,azt meg nem lehet az út mellett.
Továbbra is urban legendnek tartom ezt :) Legalábbis ilyen általános formában...
emGéza14-12-2016 09:22:17 // 88385
Itt a kép
Shadin14-12-2016 09:21:25 // 88384
5w40 C3 olajat használok.
Giuntini14-12-2016 09:21:17 // 88383
Az tényleg igaz, ha akkor jut eszébe regenerálni, mikor le akarod állítani. Múltkor velem is ezt csinálta, el kellett mennem egy plusz etapra. Nálam azért szerencsére nagyrészt a pályán csinálja.
emGéza14-12-2016 09:21:13 // 88382
Pedig van !
2 db csavar ... egyikkel le-fel , a másik jobbra-balra .
Az egyik csavar középtájon , talán azzal le-fel , míg a másik a szélén található .
Shadin14-12-2016 09:19:36 // 88381
Én nem érzem azt az orrtolást. 😀
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2016 09:10:46 // 88380
ez nem igaz, mivel volt mindegyik paripám bizony a gyári Tibi jobban megy, mint a gyári 2,4 teljesen más a két autó, a 2.0 nagyon messze van mindegyiktől, alig jobb, mint az 1.9...ugyan azon az útvonalon gyári állapotban nálam a Tibi 9,5, a 2,4 9-9,5, a 2.0 8-8,5, az 1.9 7L zabrált, szóval a dezső óriási előnyét nem látom, csak azt, hogy tegnap megint kellett mennem egy plusz kört a kib@szott regen miatt áhhhhhhhh szánalom ... ha tudják hogy ekkora fostériát kreálnak, miért nincs egy regen opció mikor tudom, hogy menni fogok 20km-et pl nem is értem
Shadin14-12-2016 09:08:56 // 88379
7,7 az átlagfogyim kb. átlag feletti teljesítménnyel. Tudok 7 körül is járni. Fele-fele az etap. Nem vitatom a Tbi erényeit, de az én stílusomban az nálam nem 9,5-öt fogyasztana, hanem 11-et minimum. Ez a különbség sem lenne érdekes számomra, de mutass egy enyém felszereltségű Tbi-t az exeden kívül. Ja, SW-t :-) Hát nincs :-(
Shadin14-12-2016 09:03:59 // 88378
Az enyém nem ott adta meg magát, hanem az egybeöntött DPF oldali része anyagában repedt végig.
Shadin14-12-2016 09:02:27 // 88377
Óvatosan bánj bármi aftermarket fejjel a Bose rendszernél, mert semmilyen formában nem szabványos az illesztés a hangszórók. ill. a mélyláda felé :-(
Van egy pár gondolat a blogomban.
Giuntini14-12-2016 08:58:42 // 88376
A Passatokon a VGT turbók átlagban 150 ezernél elhaláloznak. Ezt a turbós mondta, tele volt a műhely VW turbókkal. Ő is azt mondta, a 159 2,4 KKK turbója egy jól sikerült darab. Nekem is a membrán szakadása miatt kellett kivenni a turbót, de vétek lett volna úgy lógó tengellyel, tisztítás nélkül visszarakni. Gombócéban sincs 200 ezer, igaz az övé 2.0, és ki kellett venni a turbót. Ezek nagyon bonyolult rendszerek már.
Giuntini14-12-2016 08:54:18 // 88375
Nem teszi tönkre a turbót a 30-as olaj! Ezt a turbós mondta, Shadin is ott volt. Egyetlen lényeg van! A turbó magasabban van, ezért mindig legyen a motorban rendesen olaj, illetve max. 15 ezrenként le kell cserélni az olajat. Senkinél nem fosatta szét a motort az 5W 30 PE selenia olaj. A 30 ezres olajcsere viszont a 40-es olajjal is megteszi a hatását.
RomeoOne14-12-2016 08:51:23 // 88374
Én nem tudom, hogy az enyémen cseréltek volna EGR szelep fedelet, de akkor ebben lassan 220ezer van. Azt hiszem volt róla szó, hogy ebből is volt, ami gyengébb széria volt, meg volt olyan fedél, ami bírta.
Csabi14-12-2016 08:50:54 // 88373
A gond ott kezdődik, hogy miért is kell 200e-nél turbófelújításon gondolkozni?

Nem kell, de az alapelv az , h 200körül már bármi elromolhat, ami szerencsére nem jellemző...
Szerintem a motor egészét képző fődarabok egész jól lettek kiválasztva a 159-hez..Nem lehet azt mondani , hogy bármelyik is idő előtt adná meg magát, gondolok itt a turbó, nagynyomású, kettőstömegű, kuplung szereplőkre...
Azért vannak más OFF típusok amiknél elég hamar elhaláloznak ezek a fődarabok...
Giuntini14-12-2016 08:48:35 // 88372
Ebben igazad van, a környezetvédelem problémássá tette az autókat. Sajnos 200-250 ezer kilométer környékén a VGT turbók nagy része beavatkozást igényel. Ezek már nem azok az egyszerű turbók amik régen voltak. Általában a geometriákkal van a gond, de mikor szétszedik kiderül a tengely lógása és egyebek a belsejében, amit gazdaságosabb akkor felújítani (ha még a turbó ház nem sérült). Az EGR valóban egy időzített bomba, a turbó megjavítása után kivettem a falazót, mert nálam az EGR-nek sem volt hibája. Hidd el Gyuri, akiknek ilyen DPF-es autójuk van, nagyrészének fogalma sincs arról mikor regenerál. A gyárak, és a kereskedők felelőssége nagy, mert ha elmondanák a helyes használatot, hogy lehet érezni mikor regenerál és akkor ne állítsuk le, kevesebb probléma lenne. De ezt nem közlik, mert az eladhatóságot csökkentené. Azt sem mondják el, hogy a motorolaj felhígulhat a regenerálások alatt vagy a rövid távok használata miatt, és ez mind motorkárosodáshoz vezethet.

Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. Nincs Dpf? Tréler, szerviz, Dpf beszerelése, és büntetés. Szerintem ez nem olcsó dolog. Magyarországon is előbb vagy utóbb bevezetik ezt. Egy Dpf kiiktatása is 80-100 ezer körüli művelet. Nem tudom, mennyire éri meg...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.