Forum >> 159

antonov03-04-2017 13:45:30 // 93419
Csak elméletben kérdeztem. : ) Köszi!
Smith03-04-2017 13:41:46 // 93418
Hát nyilván jobb, ha megszüntetjük a lehetséges hibalehetőségeket, és a kevesebb fogyasztás is biztos jót tesz a zúzmóknak. Nekem egyelőre semmi bajom a DPF-fel, se az EGR-rel, nem csinál az autó furcsákat, megy ahogy kell, húz ahogy kell, nem füstöl, hibákat sem dobál. Amennyire én érzékelem az itt olvasottakat, ez az egr dpf mizéria leginkább az 1.9-re van hatással, kisebb arányban a 2.4-re, és még elenyészőbb a 2.0 esetén.
vzsiros03-04-2017 13:40:45 // 93417
nem vagyok szerelő, így nem tudom 100%ra mondani, de azt hiszem igen ;-)
antonov03-04-2017 13:36:48 // 93416
De akkor stimmel amit leírtam?
vzsiros03-04-2017 13:35:23 // 93415
nálam a szoftveres módosítás mellett, a DPF-emen belül sima csővel helyettesítették a teljesen szíjjelszarrá tömődött belső részt
antonov03-04-2017 13:31:50 // 93414
Számomra nem teljesen világos még, hogy akkor mi a helyzet. EGR-t elég a szoftverből kiírni és nincs szükség hardveres módosításra? Míg a DPF-et szintén ki kell írni a szoftverből és ki kell bányászni a részecskeszűrőt vagy egy csővel kell helyettesíteni?
vzsiros03-04-2017 13:29:33 // 93413
Ehhez két dolgot említenék meg, hogy
1.: a múltkori vizsgálaton a vizsgáztató kb 2 méterrel a kipufogó mellé/mögé helyezte az érzékelőt, így persze, hogy szuperzöld értékeim lettek, kellemes átlagosan szennyezett Pesti szmogot mértek - nem én kértem így, a kocsi átment volna simán
2.: a környezet terhelésem nem hiszem, hogy magasabb lenne most, hogy jóval kisebb a fogyasztásom. Teoretikusan nézve, vajon mi a jobb, ha 7.5 litert eszik meg egy dízel motor, és DPF szűri ezt a 15%al magasabb gázmennyiséget, vagy ha csak 6 litert eszik ugyanez, de nincs DPF...?
Erhard 242 (Pure Energy)03-04-2017 13:28:18 // 93412
anno mikor nekem kiírták a DPF-et az EGR-t még nem tudták ...185e km-rel adtam el az autót a gyári EGR-rel
Liquid03-04-2017 13:24:49 // 93411
nekem eddig nem volt gondom vele
Smith03-04-2017 13:20:39 // 93410
Nekem ilyenkor csak mindig az jut eszembe, hogy a környezetvédelmi vizsgálaton nem tud kibukni ez a dolog? Hiszen még sokszor egy szar led-es helyzetjelző miatt is hisztiznek.
vzsiros03-04-2017 13:14:31 // 93409
nincs többé dpf a kocsiban, nincs regen, nincs semmi vesződées - ehhez jön, hogy átlagosan 1.5 literrel kevesebb lett a fogyasztásom
WarbiRunner (Gyuri)03-04-2017 13:06:48 // 93408
Pont ma beszéltem a szerelővel aki a váltómban is cserélte az olajat. Azt mondja ezzel az egr kírással óvatosan, mert az egr-t általában a dpf-es autók regen-kor erősen használják.
vzsiros03-04-2017 12:56:31 // 93407
látom miről beszéltetek: szeretném árnyalni kicsit a képet :)

Amióta a DPF-et kiírták Zoliék a kocsiból (meg megkaptam a tuningprogramot), azóta nulla gond, csak faljuk a kilómétereket...

Kicsit túl erős lett most a kocsi :DDD Onnan tudom, hogy néha félek, mikor asszony a gázra lép.

Szóval én is az a típus vagyok, aki főleg csak akkor ír, amikor gondja van. Érdekességképpen azt hozzátenném, hogy elolvasni, viszont sokszor elolvasom a fórumot ;-)

hopp, de, van problémám!!! ki van égve az egyik féklámpám :DD na, tessék, megint csak akkor írtam, amikor probléma van a kocsival ;-)
Zolesz03-04-2017 12:56:17 // 93406
A legtöbb fórumban előkerül, az újak és a visszakeresés párosítása. Azért a keresésben is lehetnek nehézségek, például ha egy hozzászólásban az alkatrész "beceneve" szerepel... Keresem, keresem, de ha nem jut eszembe, hogy ezt így is lehet hívni, akkor átsiklok felette, pedig lehet, hogy pont azt kerestem...


Egy kis érdekesség mára. Tegnap belenéztem a Johny English Újratöltve és ezt láttam:
Autós üldözés. :)
Dömpi (il dottore)03-04-2017 12:29:23 // 93405
"Egyszerűen csak arról van szó, hogy nyilván az ember már akkor kezd el fórumra járogatni, amikor baja van."

Hát én nem! (És szerintem sokan itt NEM)

Persze voltak gondjaim eleinte, nem is kicsik, de már egy fél éve fórumoztam, mikor jöttek problémák.
Azóta pedig szerintem a HSZ-eim többsége nem a hibákról szól.

Persze nem kötekedni akarok, csak megjegyeztem.
Morfiusz Cédula03-04-2017 11:52:54 // 93404
"bármilyen más autó topicját megnéznéd, ezt látnád."

Ja, ez így van. Csak kíváncsiságképpen ránéztem a BMWfanatics.hu oldalra, nénány leglátogatottabb topik címe rögtön a főoldalon:
"Nem indul el"
"OBD2 kérdések + hibakód olvasó"
"Ennyit a szervízekről!!!"
"Futómű és hibái"

Úgyhogy az igazság tényleg az, hogy sokan akkor írnak a fórumra, mikor valami hibával találkoznak. Ritka az olyan beírás, hogy ma is 500 KM-t mentem hibamentesen.

Arról nem beszélve, hogy az is igaz amit már többen írtatok, hogy ezek a prémiumautók zsebbe nyúlósak, ha bármi bajuk van, márpedig a nagy számok törvénye alapján lesz nekik. Főleg, hogy nagy részük azért sok százezret futott használt jószág.
RomeoOne03-04-2017 11:18:58 // 93402
Egy ":" kimaradt a http után, de köszi. :)
szv7803-04-2017 11:16:22 // 93401
Hello!

Alkatrészért keresd az Elaforg 2000Kft.-t



Remélem sikerült jól beilleszteni az elérhetőségüket.
Haddel03-04-2017 10:36:03 // 93400
W5w T10
antonov03-04-2017 10:35:36 // 93399
Gyári navis fejegység mellé van értelme betenni mégegy antenna erősítőt?
Haddel03-04-2017 10:30:37 // 93398
T10 foglalatba való.
Dömpi (il dottore)03-04-2017 10:27:39 // 93397
Sziasztok!

Híreim vannak "szürke" rendszám témában.
Most beszéltem az okmányirodával. Be kell vinnem a kocsit és a vonóhorogra szerelhető bringaszállítót az NKH-hoz, hogy kiadjanak egy engedélyt a bringaszállítóra rakható ún. szürke rendszámtábla igényléséhez.
Az NKH-nál annyit mondtak, vigyem az autót és a bringaszállítót, meg minden papírt, ami van, mert én leszek az első (kísérleti nyúl) és még bazira nem tudják mit is kell csinálni. Ami biztos, hogy lefotózzák a kocsit a bringaszállítóval együtt.
E hét szerdára kaptam időpontot. Majd beszámolok a fejleményekről.

Tekintve, hogy LED-es helyzetjelzőm van, biztos ami tuti, előtte este kicserélem a hagyományosra.
Valaki megadná a hagyományos helyzetjelző izzó pontos típusát, mert holnap reggel vennem kell 2 db-ot.

Köszi előre is!
pettinke03-04-2017 09:45:19 // 93396
akár lehet is, a TBi elég érzékeny a gyertyákra. ha régiek már, cseréltesd ki, aztán kiderül.
_Ata_03-04-2017 09:16:37 // 93395
Sziasztok!
Azt vettem észre, hogy 1400-1500 as fordulatszám körül finoman rezeg az autó, bármelyik fokozatban.
A hétvégén csinált egy olyat, hogy egy közepes fékezés után gázadásra nem reagált, párszor rá kellett lépnem a gázra mire megindult. Összefüggésben lehet ez a 2 dolog, esetleg lehet ez gyertya probléma?
RomeoOne03-04-2017 09:13:49 // 93394
Közben egész jó leírást találtam a Turbo bemenő hőmérő szenzor cseréhez: link
Úgy látom, hogy ilyen csak a 2.0-ban van. Mondjuk németül egy kukkot sem tudok, de az illusztrációk alapján megvan a dolog, főleg, hogy egyszer már láttam élőben a műveletet.
A kérdésem az lenne, hogy hol tudom beszerezni ezt az alkatrészt? 3 cikkszámot említ a leírás: 09021841495, ESNBTS-200, FPT 55226762
Az első és a második alapján nem nagyon dobott ki semmit a kereső, a 3. alapján találtam
egy angol oldalt: alfaworkshop, itt kb. az oldal közepe felé van (turbo input temperature sensor). Ott van hozzá egy Bosch cikkszám is, de az alapján sem találtam semmit. Aki szokott alkatrészt rendelni esetleg tudna segíteni, hogy honnan lehetne még ezt beszerezni?
Köszi
Haddel03-04-2017 08:10:18 // 93393
Nem kell a légtelenítő csavarhoz nyúlni a kiegyenlítő tartályba megy vissza a folyadék.
fazek03-04-2017 07:43:03 // 93392
Szia! Ne csavard ki a légtelenítőt! Csak nyomd össze a munkahengert.
marci961903-04-2017 07:10:25 // 93391
Köszönöm ! És a légtelenítőt csavarjam ki mikor nyomom befele ?
Dagadtgyerek02-04-2017 23:17:40 // 93390
Akkor az lesz...Lassan csukott szemmel háttal állva vak sötétben is menni fog..Kár , hogy a derekam ilyen rohadtul utálja...
Tomi Stark02-04-2017 23:11:09 // 93389
Pillanatszorító+flexkulcs, tudom ez az igazi barkács, de 10 év alatt már jó pár autón így csináltam és mindig jó lett. A gumira vigyázz, mert ha kiszakad akkor hamar megszorul a munkahenger.
Haddel02-04-2017 23:08:48 // 93388
Találtam olcsóbbat is ,meg is rendeltem😃
Giuntini02-04-2017 23:06:11 // 93387
Egyébként már én is nagyon jó probléma behatároló gyakorlatra tettem szert. Jó fülem van hozzá, csak én nem merem megbontani. Múltkor Shadinnál nem semmi volt...
Haddel02-04-2017 23:03:35 // 93386
Rendelj egy ilyet,két nap alatt megjön.
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 22:53:01 // 93385
Mondjuk igaz :-)
Csabi02-04-2017 22:47:36 // 93384
Ha 95% van az közel sem azt jelenti, h teljesen nyitva van,akkor is ennyit mutat, ha le van ragadva például, vagy valami miatt nem tud nyitni.(De a te esetedben elvileg ez nem játszik) Ha utána visszaesik ~4%-ra ahogy írod is az már a hiba miatt van . A P401 a kevés visszavezetett kipufogógáz miatt jön és letiltja az EGR vezérlését.
A helyedben én újra szemügyre venném az EGR-t, úgy, h csak levenném és megműködtetném.
marci961902-04-2017 22:46:03 // 93383
Sziasztok !
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy megjöttek az új hátsó fékbetétek csak nem tudtam még a munkahengert visszanyomni.Németországban vagyok és a közelben nincs szerelő és célszerszám sem.Valaki nyomott már vissza házilag és hogyan ?(Hazaút előtt állok) Köszi a segítséget !
Dagadtgyerek02-04-2017 22:30:12 // 93382
De mozog! Érezni rajta amikor ellenőrzöm, illetve a mes élőadatokban látszik hogy szabályoz, ha emelem a fordulatot, csak visszazár és hibát dob..
Csabi02-04-2017 22:24:31 // 93381
Hát ha láttad, hogy mozog a szeleptányér akkor rendben van. Viszont érdekes, hogy a helyén mégsem mozog, és dobja a 401-et.
Dagadtgyerek02-04-2017 22:19:33 // 93380
kézzel csak benyomkodtam, az aktuátorral mozgattam be ott elvileg végállástól végállásig simán mozgott.. Kézzel hogy nézzem meg?
Csabi02-04-2017 22:19:08 // 93379
Mi értelme lenne pillanatszerű kivezérléseknek, a mágnes és szelep nem tudja lekövetni, és gázáramban sem sokat, sőt semmit jelentene, nem? Talán 1s-os mintavétel van szerintem hihet az amit látunk...
AlfaOBD-t használok, teljesen jó.
Csabi02-04-2017 22:14:52 // 93378
Kézzel megnézted a mágnesen a tüskét ami a szelepet is mozgatja, hogy elég erős-e ? Még a gyári szelepemet azért kellett kidobnom ,mert a mágnes gyengült el,nem tudta már nyitni a szelepet hiába volt fényesre pucolva.
Dagadtgyerek02-04-2017 22:09:24 // 93377
Nem dadog, simán indul, csak hibát dob.... Holnap újra felteszem azt feldobom ide amit ír a gép..
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 22:04:01 // 93376
Lassú az USB átvitel, a valóságot csak közelítik a logok. Telefonon te milyen szoftverrel olvasod?
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2017 22:00:55 // 93375
Kezdj egy logolással. Levegő mennyiség, elvárt levegő, egr nyitás, fordulatszám. Ennyi legyen rajta. Onnan hátha látszik majd, hogy mi baja. Nem dadog? Indul simán?
Chianti02-04-2017 21:21:03 // 93374
Mindig csodáltam az olyan Cartársakat, akik rutinos autószerelőket megszégyenítő magabiztossággal szedik szét, rakják össze, műszeres vizsgálatot végeznek, vagy épp vezérlést cserélnek ha kell,de van olyan is aki olyan szinten restaurálta a verdát, hogy az autója gyakorlatilag jobb állapotban van, mint amikor kigurult a gyár kapuján. :o) Nos én pont nem tartozom közéjük, és eddig lehet szerencsém volt, de nem tudom mi az hogy DPF, vagy EGR probléma, kettőstömegű lendkerék, meg hasonlók. Pedig az autó rég túl van a rettegett 200 000 futott km-en és ráadásul az utóbbi 2 évben autópályát csak évente 2-szer vagy 3 -szor látott. Persze nem mondom, hogy nem voltak vele gondok (bal első csapágycsere, hátsó fék visítás, hátsó rugótörés), de semmi olyan komolyabb nem jött elő eddig, ami miatt haza kellett volna vinnem az autót. Pedig az itteni osztrák szerelőket sem istenítik ám, de én úgy tűnik találtam egy helyi szerelőt, aki megoldja az olajcseréket, meg az apróbb dolgokat. Kíváncsi vagyok hogy fognak nézni a szomszédok, amikor majd nekiállok a féknyereg festésnek... Mert ilyesmit itt senki nem csinál otthon a parkolóban... :o)
Dagadtgyerek02-04-2017 21:17:50 // 93373
Félve kérdeznék egyet EGR témakörben...
Kb. egy hete ültem fel a szopórollerre én is.
Kis sárga motorlámpácska kigyullad, és jelezte irányomba , hogy ne legyek túlságosan boldog.
Mes rá p0401 egr alacsony jel. Utána olvastam, lehet hogy szorul koszos stb..
Kiszedtem, fémtisztára tisztítottam, minden szépen járt motor is , szelep is... Mes segítségével mozgattam végállástól végállásig minden olasz hiba kitöröl, de indítás után az EGR 95,8 százalékig nyitott, és a figyelés bekapcsolva. kicsi gáz adásra szabályoz egészen 3,8% ig közbe a figyelése kibe kapcsol. kis idő után 3,8% marad, nem szabályoz többet, és a 0401 megint beíródik.
Azóta a mapot is kipucoltam, de semmi változás. Gyanakodtam a csatira is,de azt ha lehúzom egr hiányt ír nem alacsony jelet.
Pierburg az egér az lenne a rossz? Fura nekem ez a magas nyitottsági állapot kezdésre.. Kérnék pár ötletet, mert nem szívesen cserélnék egrt feleslegesen. :(
Csabi02-04-2017 21:14:39 // 93372
Ebből a 40-50%-ból nagyoltam el, hogy gyakorlatilag 0 van és 1 :)
Liquid02-04-2017 21:02:29 // 93371
Az a helyzet hogy nem csak mi (vagy a gyerekeink) hanem a 159 is öregszik és bizony az első évjáratok már túl vannak az első X-en, ezzel együtt járnak bizonyos nyűgök, ezzel együtt kell élni.
antonov02-04-2017 21:01:09 // 93370
De ahogy nézem, neked sem olyan antennád van mint nekem. : ) Az én verziómon csak 4 csavar tartja a műanyag házat és műgyantával vannak kiöntve a csavarfejek. A tiéden ki voltak öntve? Ha nem, akkor szerintem ez a megoldás.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.