Forum >> 159

Giuntini07-05-2017 15:18:48 // 94520

Tegnap az M7-esen ezzel agyönyörű Ferrari Mondial-al találkoztam. Araszoltunk, átintetünk egymásnak. Ferraris és Alfás két jó barát. Olyan mint a lengyel-magyar barátság.☺
csokagm07-05-2017 14:05:35 // 94519
Nem kapkodok.:) Nézegetem őket, de még azon kívül amit elvittek elolem nem volt olyan ami megfelelt volna. Van tartalék de bízom benne hogy nem fogom megszívni😁
Giuntini07-05-2017 13:20:35 // 94518
Én tartom ahoz magam, amit ez ügyben mondtam! Vedd meg azt az autót, ami tetszik, ami a vágyad. Legyen szép, és egyben, jó állapotú! Add meg érte a pénzt ha tetszik! Aztán bízz a jó szerencsédben! És nem árt ha van 1 milla tartalékod! Én is beszoptam, a gatyámat kellett ráköltenem, hogy járóképessé tegyem (35 ezret mentem a motorgenerál óta, és még mindig szinte benzines hangja van), most meg Shadin csinálja a kálváriáját. Nagy számok törvénye alapján egyszer valaki mindig megszívja.
RomeoOne07-05-2017 12:17:24 // 94517
Mondjuk nálam csak a MOL játszik, mert ott van kedvezményem és mindig ott tankolok. Ha már annyira erős régiós szereplő lett, hogy lassan Közép-Európa legerősebbje, akkor azért bízok benne, hogy nem valami gagyi pancsoltat kapok, ha tankolok náluk.
Smith07-05-2017 11:20:09 // 94516
Feltúrtam pár cikket a google-lel karöltve, és az jött ki, hogy a nagy kutak már adalékolva kapják, külön tartálykocsiból a prémium üzemanyagot. Csak a nagyon pici (de annál azért nagyobb mert már van prémium) kutak kapnak külön adalékot, és teszik bele. A kérdés az, hogyan? Van valami adalékoló gép, vagy kézzel beleöntik, aztán vagy elkeveredik rendesen, vagy nem.

Itt a közelemben csak két kút van, egy kis MOL, ahol nincs premium, így ez ott nem kérdés. A másik pedig egy AVIA itt helyben, ahol van premium, ha legközelebb úgy jön ki, hogy ott kell tankolnom, majd megkérdezem, hogyan jön az adalék?

Amúgy melóba menet útba esik egy elég nagy OMV, mindig ott szoktam tankolni, mindig premiumot. Kedves a személyzet, ott a pick-pack pont, gyűlik a superhop. Amit soha semmire nem használtam fel, de nemrég vettem egy tűzhelyet és egy webáruházban beváltották a sokezer pontomat! Végre! :)
RomeoOne06-05-2017 23:25:32 // 94515
Mondjuk pont minőségbiztosítási okokból gondolnám, hogy nem ott keverik helyben, mert abból minden lesz, csak jó arányú keverék nem. Ha ez így van, akkor az nagyon szomorú, mert a Q&A egyenlő a 0-val.
droberto06-05-2017 22:49:05 // 94514
Négylábú polip. :)
Most szakítsa szét a drót:
droberto06-05-2017 22:46:22 // 94513
Ülésfűtés javítás egy CarTársnak. :)
Smith06-05-2017 22:24:41 // 94512
Kínai sárkány alakú ülésfűtés? :)
Haddel06-05-2017 22:17:34 // 94511
Mi lesz ebből?😃
Smith06-05-2017 19:58:23 // 94510
Nagyon úgy tűnik! :)
Azért mikor megláttam nem sokkal később a bilsteines TBi Ti-t.. irigykedtem :)
csokagm06-05-2017 19:38:51 // 94509
Hát nézegetem az autókat, remélem előbb utóbb bele futok egy jóba:)
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2017 19:21:00 // 94508
örülök neki :DDD jó választás volt....
Smith06-05-2017 19:08:45 // 94507
Ha van időd, nézegess, várj, türelmesen. Sajnos engem szorított a kényszer, autó nélkül nem tudtam rendesen melóba járni, se a maszekot nem tudtam nyomni. Szóval nekem picit kapkodni kellett, de úgy érzem sikerült hibátlan példányt kifogni, legalábbis az eddigi kb 5000 km gondtalanul és mindenféle furcsaságoktól mentesen telt el :)
csokagm06-05-2017 18:58:09 // 94506
Hát már rengeteg szart megnéztem az biztos. 2,2ért is olyan hulladék némelyik sajnos. Nézegetek egyébként 1,9eseket 2,0est is. Megyek tovább, hátha találok valami jót.
droberto06-05-2017 17:52:52 // 94505
Kézimunka szakkör a garázsnál:

:)
Bushmaster06-05-2017 16:24:43 // 94504
Az kimaradt ,hogy kóbászbó van a kerítés :))
tirex06-05-2017 12:39:13 // 94503
:)))) Ezt hallottam én is :)))
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2017 12:29:40 // 94502
De mièrt? Kint minden jobban müködik, zöldebb a fü, finomabb a milka, gyorsabb a ügyintézés...
tirex06-05-2017 12:16:58 // 94501
Ez igaz, én sem tapasztaltam semmi javulást pedig hetekig csak kint tankoltam kiváncsiságból.
tirex06-05-2017 12:15:38 // 94500
Más téma. Tavaly január végén törtem totálkárosra az előző 159-esem Ausztriában,vétlen voltam és még tart a dolog. Kedden lesz egy tárgyalás az Allianz ellen és kiváncsi vagyok mi lesz. 2900 eurót akartak először adni, ügyvédhez mentem és kaptam 4500jurót a kocsiért de mivel más is jár ausztriában ezért az ügyvéd követel még 6800 eurót. Befizettem 1800 perköltséget előre és ha nekem itél az ügyész akkor azt is visszakapom. Ha bukta akkor kevesebb marad mint amit először adtak volna. Tehát Ausztriában sem bánnak bőkezűen a biztosítók a károsultakkal. Nagyon hosszú procedúra és szerencse kérdése,sajnos.
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2017 12:10:55 // 94499
Hozzáteszem a kinti normál nyál sem különb, mint az itthoni sokat tankoltam kint is és semmi kûlönbsèg nem volt fogyira vagy bármire, a porlaszto ugyan ugy lerohadt 180e nél :)))
tirex06-05-2017 11:39:08 // 94498
Én kb. 10 évvel ezelőtt jelentkeztem a Klacskánál tartálykocsira, egy hétig mentem egy öreg rutinos rókával betanulni. Akkor még külön kis tartályba vételezték a töltőn az power adalékot és lefejtésnél a sofőr dolga volt kinyitni az adalékos szelepet. Kérdeztem mi van ha elfelejted? Semmi, akkor az nem power. Ha nem vizsgálják be akkor nem derül ki, összekeveredeik a tartályban lévővel és valamennyi van benne. Hozzáteszem ami itthon megy üzemanyag fronton katasztrófa. Pénteken bementem az irodába és mondtam a főnöknek hogy köszönöm ez nem az én világom, túl stresszes, plusz nem szeretném bilincsben végezni. Most Ausztriában tartályozok, töltök sok helyen osztrákban és németben is főleg OMV és Shell töltőkön, itt már külön töltőfej van a powernek mindegy hogy benzin vagy dizel. Nincs okosság de nincs is rá szükség mert megfizetik. Magyarországon sajnos még mindig kevés a fizu ezért megy a lopás.
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2017 10:12:46 // 94497
el kell, hogy keserítselek de sok helyen nekik kéne bele keverni... ráadásul pont OMV-nél volt az ismerős aki adta el :P
Tudod mikor a kocsmába kérsz egy fröccsöt ott sem kell diploma az arányok keveréséhez, mint ahhoz sem kell sok ész, hogy X L-er nyálhoz Y mennyiségű adalékot adj :DDDD
RomeoOne06-05-2017 10:01:45 // 94496
Oda már készen viszik a prémiumot, nem a kúton keverik ki a vegyészdiplomás kutasok :D
Hardy05-05-2017 22:11:39 // 94495
Hatso biztositektábla vagy tolatoradar csatlakozoja a vezerlőnél vagy tolatolampa a kabelkotegbe az ajto elött.
Csabi05-05-2017 21:57:42 // 94494
Szerintem a kúton nem találkoznak közvetlenül az adalékkal,de majd megkérdezem, van egy jó ismerősöm ott ahol tankolok. :)
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2017 21:52:48 // 94493
Sosem veszek delejbe dràga nyálat mivel nem éreztem semmilyen pozitiv pluszt... a kutrol az alkalmazott lopja ki nem a tulaj árulja plusz pénzért :)))
Csabi05-05-2017 21:46:00 // 94492
"Az 1.9 nem reklamált a sima gázolajért :)"

Van akinek reklamál az 1,9 is, van akinek a 2,4 sem.
Csabi05-05-2017 21:42:30 // 94491
Azt is eltudom képzelni, hogy ez volt a marketing a kútosok részéről, MaxxMotion adalék vegyétek vigyétek..., lehet spurit adtak 2x-es áron :)
Azért én is azt gondolom, hogy nem nagyon éri ez meg. Egy ekkora cégnél pont erre figyelnek , nem beszélve a kútat üzemeltetőről...csak a megélhetésével játszik...Egyébként ki vesz ismeretlen eredetű adalékot az autójába, akkor inkább a xado...
Kazes☻05-05-2017 21:39:46 // 94490
... vagy inkább borítékot. : /
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2017 21:32:04 // 94489
Itt helyben is adták el az adalékot a kutrol :)))) Nálam sosem volt ilyen jelenség a delejnél.. a tibi volt válogatos
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 21:28:44 // 94488
Gyermekkori haver, nem hinném hogy kamuzik, de ezek szetint csak a 2.4 érzékeny a nyálra? Az 1.9 nem reklamált a sima gázolajért :)
alfa155gyuri05-05-2017 21:28:20 // 94487
Sziasztok!
Tolató kamerához honnan tudnék pluszt találni úgy,hogy nem a tolatólámpáról veszem közvetlen le?Nem szeretném a csomagtér ajtótól elvezetni valahonnan máshonnan vinném.pl bizti tábla.
Smith05-05-2017 21:17:02 // 94486
A kutasok híresen nagy dumások, lehet csak be akart vágódni, hogy ő leadja a tuti infót.:) Olyan szigorú az elszámolás és a nyilvántartás, hogy nem hinném, hogy egy OMV ilyet megkockáztat, hogy ezzel trükközik. Persze, bármi megtörténhet, de minimális esélyét látom ilyennek.
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 20:42:06 // 94485
Oks, érdekel a dolog :-)
Nekem még hónapok kérdése mire ki lesz olvasva az ECU. Yani-hoz sem tudtam elugrani azóta sem kábel ügyben, folyton van utasom, olyankor nem csámboroghatok kedvemre.
Érdekes, hogy mióta megvan ez a 159, mindig van jelentkező akit el kéne vinni :-)
tirex05-05-2017 20:14:09 // 94483
Rá kell küldeni a kútra a navot, 2perc alatt mintát vesznek és kapnak olyan büntetést hogy legközelebb kiteszik az elfogyott táblát az tuti.
Csabi05-05-2017 20:11:54 // 94482
Akkor ezek szerint egy nagyon patent kúton tankolok:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 19:59:34 // 94481
Árzem hogy emelt, ezért teszek a sima gázolajhoz és akkor ott vagyok mint a prémiummal :) A bajom az vele hogy amikor tankolni akartam prémiumot szólr haver hogy felesleges mert nem ért ide a szászállítmány így abba is sima gázolaj lett töltve. És sajna ez sokszor van így. Maradok a xadonál :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 19:55:29 // 94480
Jövő héten megyek Mankyhoz, urána meg mondom :)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 19:50:40 // 94479
Eleve kisebb a sűrítési viszony, mint a korábbi jtd-knél. A 105 lovas 19.5:1, a 115 lovas 18.5:1, ezek meg már csak 17:1. Ez eleve sokat számít. A hengerben kisebb a nyomás, amitől az égési késedelem (ignition delay/i.d.) még nagyobb.
A rail nyomás növeléssel jobb lesz a porlasztás, amitől az i.d
csökken. Hamarabb kerül beporlasztásra, vélhetőleg közelebb lesz az EOI a felső holtponthoz. Nagyobb hengernyomásnál kisebb az i.d.
Szerintem segítene, de ki kell próbálni, lehet hogy nincs igazam.
Csabi05-05-2017 19:35:50 // 94478
Igazából nem tudjuk mi az igazi probléma, lehet csak egyszerűen hosszabb ideig kellene kivezérelni az izzítógyertyákat...
én a kompresszió csökkenésre szavazok...
Az előtöltéssel, a befecskendezési nyomás növelésével nem tudom milyen hatást lehet elérni, ha önmagában a kellő kompresszió nincs meg....Biztos sokat kellene vele kísérletezni, hogy eredményt hozzon...
Csabi05-05-2017 19:26:04 // 94477
Mindegyik prémiumnak emelt a cetánszáma (MOl, Shell) csak nem annyira mint az OMV-é. Ez a nüansznyi többlet számít nálam legalábbis.
Azért nem hiszem, hogy az összes kúton megy a susmus...sok mindent lehet hallani...de addig míg vele rendben indul az autó az összes más többivel pedig nem...nem érdekel:)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 19:01:54 // 94476
Ez pontosan egybevág azzal, amit már írtam is, hogy szerintem előtöltés hiányos indításkor. Ezen nem görcsölök, pár ütemet jár furán csak, aztán onnantól jó. Valószínűleg egy sima alapjárati rail nyomás növelés segítene neki. NAgyobb nyomáson ugyanaz a mennyiség jobban porlad, könnyebben gyullad és hamarabb is bejut.
Azt figyeltem, hogy ezeknél a nekem szokásos 300Bar alatt van az alapjárati nyomás. Gondolom ennek is emissziós oka lehet?
Érik a chiptuning :-) Első dolgom lesz feltolni legalább 300Bar-ra az alapjárati nyomást...
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 18:41:41 // 94475
Pont ez az a xado is cetámszám növelő, és mióta haver kúton dolgozik azóta tudom mekkora susmus van a prémiummal :)
Csabi05-05-2017 17:45:05 // 94474
Hát pont ezaz...a lényeg a prémiumon van, mert csak annak nagyobb a cetánszáma, a simát fújhatod :) A xado adalék mit tud? Egyébként nagy hidegben ahol többet izzít nincs is probléma.
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 17:13:24 // 94473
Sajnos nálam ez nem lehet gond, OMV-n tankolok én is mindig igaz nem a prémiumot de minden tankolásnál megy bele a xado adalék . Az a fura hogy mikor meg vettem a gépet katasztrófa volt az indulása, Aztán le lett akasztva a szívósor és meg szűnt a hiba, kb egy hónapja kezdte el ezt a többet tekerek füstölök ügyet . Az 1.9 -em hibátlanul indult nagy hidegekben is. De hát ezért is patkány a 2.4 :)
Csabi05-05-2017 16:53:47 // 94472
Ha csatlakozó lenne, akkor szerintem nem csak indításnál okozna problémát...Általános probléma ez 1,9eknél és 2,4eknél is ebben a 15-25fokban. Nálam pl minden csatlakozó buhera nélkülözésével egyszerűen csak OMV maxxmotion tankolásával hibamentes az indulás, 3-4éve amióta csak azt tankolok...Ez a legmagasabb cetánszámú gázolaj itthon, amitől könnyebben lobban a gázolaj, és megoldja ezt az indítási frászt. :)
Előtte cserélgettem én is mindent ( injektorok, izzítógyertya, generátor, önindító, szívósor még az elöző tulajnál) de végül ez hozta meg a teljes hibamentességet.
Az is lehet, hogy a szelepek vannak elkokszosodva ezért már nem zárnak teljesen jól, és ez okoz egy minimális kompresszió vesztést, és nehézkesebb indulást amikor már nincs annyi izzítás...De a szelepek tisztításához a hengerfej levételt én meghagyom a következő tulajnak, inkább megy a prémium :)
Kazes☻05-05-2017 16:15:53 // 94471
Tudtommal igen... de attól még a kéziféknél szokott xarakodni... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.