Jól gondolod a turbós részét. Ott a bibi, hogy nem csak a DPF melegszik fel,ahogy írod, hanem vele együtt minden ami előtte van, és kapcsolatban van vele. Turbó, motor, hűtővíz, olaj...Ezért is mennek a ventilátorok regen közben hőmérséklettől függetlenül...
(A kipufogó ütemben fecskendez be plusz anyagot ami elkezd égni már a motorban az égési hőmérséklet a DPFben csúcsosodik ki...)
Forum >> 159
Csabi14-05-2017 23:49:09 // 94749
RomeoOne14-05-2017 23:14:53 // 94748
Mármint nyilván a legjobb, ha végig tudja csinálni a regent, de azért nem gondolom ezt ekkora problémának. Ahogy a futóműnek is az a legjobb, ha csak tükörsima aszfalton mész, de azért nem törik ki a kerék, ha néha rossz úton kell menni.
RomeoOne14-05-2017 23:10:52 // 94747
A 2.0-ásoknál már át van tervezve és nem problémásak. Nem a kocsi alatt van, hanem kb. egyből a motor után jön. Vagyis fizikailag előtte van. A hűtő meg a motor között.
RomeoOne14-05-2017 23:07:40 // 94746
Ha jól tudom, autópályázás után azért kell még kicsit járatni (legalábbis főként), hogy a turbóban járjon még kicsit az olaj, ami hűti is és ne hevítse fel az épp ott lévő olajat a keringetés leállítása után. Persze nem csak a turbó forró, de az a legérzékenyebb, azért terjedt el a turbómotorok óta ez, hogy turbós kocsit nem szabad azonnal leállítani. Most a DPF-et nem hűti semmi, az egy darab fém gyakorlatilag. Felhevül, majd visszahűl, de ehhez nem kell neki aktív hűtést biztosítani. Nem látom a különbséget, hogy miért lenne más, ha még járó motor mellett hűl vissza vagy ha már annyi hőterhelést sem kap, hogy keresztülmegy rajta a kipufogó gáz és úgy. Szerintem a kipufogógáz azért nem kimondottan hőelvitel a DPF szempontjából.
csokagm14-05-2017 23:00:23 // 94745
Akkor majd valahol csináltatok a 66ba is kellett.
Romeone: a turbonal se írja ki hogy nem jo neki mégse jo ha üvegeled hidegen vagy leallitod mikor nem kene.
En nem ertek amugy a dpfhez de szinte az osszes 2.4esbol es 1.9esbol ki volt irva amit néztem. A 2 litereseknél nem szokás már?
Romeone: a turbonal se írja ki hogy nem jo neki mégse jo ha üvegeled hidegen vagy leallitod mikor nem kene.
En nem ertek amugy a dpfhez de szinte az osszes 2.4esbol es 1.9esbol ki volt irva amit néztem. A 2 litereseknél nem szokás már?
Csabi14-05-2017 22:49:53 // 94744
Azért elég nagy hőterheléssel jár a regeneráció, megszakítani olyan mint egy autópályás félreállás után rögtön leállítani a motort... Nincs mi elvigye az "ott maradt" hőt... Szóval egyik helyzetben sem lesz közvetlenül baja az autónak, de nem is használ neki, sőt hosszútávon biztos, hogy árt is....
Ha megszakítom a regenerációt, mert nem akarok még cirkulálni, akkor én rögtön vissza szoktam indítani fél-egy percre ennyi mindig belefér, hogy visszahűljön minden...
Ha megszakítom a regenerációt, mert nem akarok még cirkulálni, akkor én rögtön vissza szoktam indítani fél-egy percre ennyi mindig belefér, hogy visszahűljön minden...
RomeoOne14-05-2017 22:41:01 // 94743
Sztem akkor csak simán hülye volt. Én nem vagyok még itt olyan régi tag, de szerintem a régiek sem tudnának felhozni esetet, amikor a 2.0 DPf-jével vagy EGR-jével baj lett volna (leszámítva persze az EGR hűtőt). Ez az "akkor csinálta, amikor odaér valahova", meg olyan ,hogy 2.0-n nem veszed észre, ha csinálja. Nekem is azért volt ekkora meglepetés, hogy ennyi idő múlva végre észrevettem egyszer. De ha észre is venné... Nyugodtan állítsa le közben. Majd újrakezdi. Nem elsz tőle semmi baja. Ha lenne, akkor tényleg kiírná, hogy most ne állítsd le, mert az nem lesz jó neki.
Én is szeretem tudni, hogy mi van a géptető alatt, de az emberek nagy részének teher és az Alfának nem célja, hogy csak a barkácsoknak adjon el autót :)
Én is szeretem tudni, hogy mi van a géptető alatt, de az emberek nagy részének teher és az Alfának nem célja, hogy csak a barkácsoknak adjon el autót :)
Smith14-05-2017 22:26:02 // 94742
A regenerálás a géptető alatti dolgok része, de a többségünk itt azt is szereti tudni, ott mi történik :) Én is szeretném ha kiírná, hogy ne állj le, mert regenerálok. És akkor mennék méééééég egy kööööööört :D Amúgy eddig TALÁN egyszer érzékeltem regenerálást, pedig csinálta más sokszor a kiolvasás szerint.
Egyébként, volt egy eladó amikor még autót kerestem, 2.0 volt az is, és azt mondta, mindent kiíratott belőle, EGR-t és DPF-et, mert állandóan akkor regenerált amikor épp odaért volna valahova. Lehet valaki rábeszélte, az ilyen tuningra...
Egyébként, volt egy eladó amikor még autót kerestem, 2.0 volt az is, és azt mondta, mindent kiíratott belőle, EGR-t és DPF-et, mert állandóan akkor regenerált amikor épp odaért volna valahova. Lehet valaki rábeszélte, az ilyen tuningra...
Ricsi 14714-05-2017 22:19:20 // 94741
RomeoOne14-05-2017 21:53:48 // 94740
Dehogy írja. Nyugodtan le lehet állítani közben. Nem kell ezt túlspilázni. 2.0-nál legalábbis biztos nem. Ha nem bírja végigcsinálni, majd újrakezdi a következő alkalommal. Feleslegesen terhelné csak vele az embert. A mérnök figyelembe vette a szóba jöhető forgatókönyveket, amikor a regenerálás kivitelezését tervezte. Ezeket azért rakják a gépház alá, mert ott a helye.
Lenne amúgy egy kérdésem. Tegnap, mikor mentem pestre, már az M0-ról hajtottam le (100+ km-t mentem már ekkor), hirtelen jött a sípolás (ez a check engine-es), és a body comp kiírta, asszem azt, hogy water in diesel fuel filter. Legalábbis azt hiszem. Mert max 2 mp-re tette ki a szöveget, nem olyan sokáig, mint a check engine-es szövegeket. Végig sem tudtam olvasni rendesen. Utána sem maradt égve semmi a műszerfalon.
Alfaowner-en próbáltam utána nézni, de nagyjából mások is hasonló dolgokról számoltak be. Kicsit felvillan, aztán semmi. Volt egy valaki, aki szerint azonnal cserélni kell az üzemanyag szűrőt, mert már tele van vízzel, de mások vagy azt írták, hogy egyszer már nekik is felvillant, de azóta semmi, vagy azt, hogy időnként felvillan, de szintén semmi.
MES-sel próbáltam kiolvasni, de nem hagyott hibakódot.Azóta szintén belement már vagy 200 km.
Találkozott már valaki a jelenséggel?
Lenne amúgy egy kérdésem. Tegnap, mikor mentem pestre, már az M0-ról hajtottam le (100+ km-t mentem már ekkor), hirtelen jött a sípolás (ez a check engine-es), és a body comp kiírta, asszem azt, hogy water in diesel fuel filter. Legalábbis azt hiszem. Mert max 2 mp-re tette ki a szöveget, nem olyan sokáig, mint a check engine-es szövegeket. Végig sem tudtam olvasni rendesen. Utána sem maradt égve semmi a műszerfalon.
Alfaowner-en próbáltam utána nézni, de nagyjából mások is hasonló dolgokról számoltak be. Kicsit felvillan, aztán semmi. Volt egy valaki, aki szerint azonnal cserélni kell az üzemanyag szűrőt, mert már tele van vízzel, de mások vagy azt írták, hogy egyszer már nekik is felvillant, de azóta semmi, vagy azt, hogy időnként felvillan, de szintén semmi.
MES-sel próbáltam kiolvasni, de nem hagyott hibakódot.Azóta szintén belement már vagy 200 km.
Találkozott már valaki a jelenséggel?
Dömpi (il dottore)14-05-2017 21:00:25 // 94739
Egyáltalán nem.
Dömpi (il dottore)14-05-2017 20:57:16 // 94738
Ua. Mint a gyári felni!
Smith14-05-2017 20:43:40 // 94737
Idehaza is csinálnak méretre, azt belehímezve amit csak kér az ügyfél. Nekem is ilyen volt a 66-ban, tök szépen megcsinálták.
Nekem innét volt a 66-os szőnyeg: http://autofelszereles.j9.hu/budapest/wit-kft/
De mszabika is intézett már sokat, úgy látom, szép is nagyon!
Ime: http://www.alfaamore.com/forum/mecsekaljai_utkozes?m=376641#373508
Nekem innét volt a 66-os szőnyeg: http://autofelszereles.j9.hu/budapest/wit-kft/
De mszabika is intézett már sokat, úgy látom, szép is nagyon!
Ime: http://www.alfaamore.com/forum/mecsekaljai_utkozes?m=376641#373508
Bushmaster14-05-2017 20:32:03 // 94736
Én múltkor az ebay en bogarasztam ,és ott voltak szerintem jók nem olyan sok pénzért, és szerintem nem is volt giccses
Smith14-05-2017 20:19:15 // 94735
Ez ennyiért rendelhető, webshop ár. Igaz ennyiért is qrvadrága.
Smith14-05-2017 20:16:56 // 94734
A MES-sel ki lehet íratni, szóval van (lenne) ilyen funkció. Azonban az autó nem használja... :D Fene érti ezt.
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2017 19:09:04 // 94733
volt valamikor...60-66e :DDD
csokagm14-05-2017 19:01:56 // 94732
Baszki lehet nem gyari lesz😁😁 a vezetoi oldali nem szép.
Romeone: azt hittem kiírja amikor csinalja, hogy ne allitsam le véletlen kozben.
Romeone: azt hittem kiírja amikor csinalja, hogy ne allitsam le véletlen kozben.
Smith14-05-2017 18:51:37 // 94731
RomeoOne14-05-2017 17:35:06 // 94730
Ma, több mint egy év és 17000 km után sikerült elcsípni az első regenerálást :D Nekem mindig ki van téve a pillanatnyi fogyasztás a képernyőre, de még így sem sikerült egyszer sem észrevenni. Ma viszont 60-70-el döcögtem 4-esben a szar úton, amikor látom, hogy 10 liter körül van az átlagfogyi a kb. 4-5 helyett, amit ilyen sebesség körül szokott produkálni. Kikapcsoltam a rádiót, mnitha kicsit mélyebben búgott volna a gép. Aztán kb. 5 perc múlva visszaállt az átlagfogyasztás 5 literre, a búgást sem hallottam már. Feltételezem, akkor ez volt a regen, amit még eddig sosem csíptem el :D
Smith14-05-2017 14:09:38 // 94729
Akkor eper, cikkszam, aztan azon a par helyen korbekerdezni, hol olcsobb :)
csokagm14-05-2017 12:26:11 // 94728
Szőnyeget hol érdemes venni? Jó lenne ha gyári lenne, sötét.
Haddel14-05-2017 11:36:59 // 94727
Nem kell blog .kiszeded ,ujat bepattintod. Ovatosan,különösen hüvös időben könnyen letörik a bepattanó része. Én egyböl letörtem😃
ProdyG14-05-2017 10:32:23 // 94726
Az első szélvédő alsó sarkainál levő felhajlott "levélfogó vég" kicseréléséről van blogja valakinek?
Vagy tök egyszerű az egész?
Vagy tök egyszerű az egész?
Nivan8414-05-2017 09:56:02 // 94725
de itt senki nem irracionális módról beszél
RomeoOne14-05-2017 09:46:59 // 94724
Az nem megoldás, ha irracionálisan felkeményíti a futóművet. Csak sokkal sérülékenyebb lesz. Ha maximális terhelés alatt nem nyeli el a lengéscsillapító meg a rugó az egyenetlenségekből adódó ütéseket, hanem tartja a távolságot, akkor lesz majd tengelytörés vagy mittudomén.
Bár láttam már olyat, hogy vasrudat hegesztett be az okos a lengéscsillapító helyére, mert azt a tippet kapta, hogy annál keményebbet úgy sem talál :D
Bár láttam már olyat, hogy vasrudat hegesztett be az okos a lengéscsillapító helyére, mert azt a tippet kapta, hogy annál keményebbet úgy sem talál :D
Nivan8414-05-2017 09:30:42 // 94723
Háát, a spirál rugó mellé keményebb gátló is kellene szerintem.
Nivan8414-05-2017 09:28:37 // 94722
Dugj rá egy bluetooth-os Loudlink egységet, én is inkább így használom, nem szeretném kivenni a gyárit.
emGéza14-05-2017 08:40:58 // 94721
Amúgy hangosak voltak a tetőn a bricók?
emGéza14-05-2017 08:38:46 // 94720
sztane14-05-2017 06:18:02 // 94719
nem tudom, hogy létezik-e NIVOMATIC-os hátsó futómú, mint a 156SW-nél, ha igen akkor nagyon egyszerű a megoldás
komplett rugóstag cseke és és állandóan tartja a szintet
ez nálam a 156Sw-nél bárhogy terheltem állandóan tartotta a szintet
komplett rugóstag cseke és és állandóan tartja a szintet
ez nálam a 156Sw-nél bárhogy terheltem állandóan tartotta a szintet
Bushmaster14-05-2017 00:20:03 // 94718
Ott a pont! Nem tudtam, hogy az övé nem gyári.
Smith13-05-2017 23:26:18 // 94717
RomeoOne13-05-2017 23:17:05 // 94716
De a tied alatt gyári felni van. Nézd meg a képeken, hogy mennyivel mélyebben ül a kerékjáratban a tied, mint a Dömpié. Ahogy mondtam is előbb, ez lesz az egész probléma gyökere. Én sem pakolnám agyon a gépet az ET32-es felni mellett, ültetni meg főleg felejtős lenne :D
Bushmaster13-05-2017 22:32:27 // 94715
Komolyra fordítva a szót lehet egy állítható sport futómű megoldás lenne, de az ugye nem apró pénz vagy legrugo de azzal megint ugyan az a helyzet. Egyébként én karácsonykor mentem az enyémmel rotyra pakolva (5 személy, meg a csomi fullon de olyan szinten hogy a laptop is a utasok talpa alatt volt :-D ) a felni peremeig nyelte el a sarvedo ív a gumit de nem ért bele ,bár én pályán mentem.
RomeoOne13-05-2017 21:42:36 // 94714
Nekem erre már van egy elkülönített kármentő alapom :D
Smith13-05-2017 21:36:55 // 94713
Nem szívás a ködfényszóró. Elől csak lepattintod a takaróját, aztán 3 csavar fogja szemből. Utána egyben kivehető a ködlámpa.
csokagm13-05-2017 21:27:45 // 94712
Azért nem baj, ha nem gyorshajtásra fizetek. :D
RomeoOne13-05-2017 21:23:03 // 94711
Ha nincs sebességérzet, akkor nem mész elég gyorsan :D
csokagm13-05-2017 21:18:21 // 94710
Arra kíváncsi leszek, majd elolvasom ha megírod.
Ja igen, néztem, hogy ki van égve a jobb első ködfényszóró. Gondolom elég szívás cserélni. Jól gondolom?
Ja igen, néztem, hogy ki van égve a jobb első ködfényszóró. Gondolom elég szívás cserélni. Jól gondolom?
Morfiusz Cédula13-05-2017 21:11:13 // 94709
Gratula az autódhoz!
Igen, nekem is fájdalmas felismerés volt, de a gyári B&M nem ismeri a zene átviteléhez használt protokolt (ami alkalmazások meg léteznek IOS-re és Androidra azok telefonhívásként szimulálják, ami meg mono, a minőség meg felejtős). Az én megoldásom az volt, hogy beraktam egy bluetooth-aux stick-et a keszttyűtartóba, azt csatlakoztattam a rádió külső bemenetéhez (illetve az én esetemben a CD changer-re), ezt használom zenejátszáshoz, a B&M pedig megmaradt a hívásoknak. A telefon meg tud két Bluetotth eszközhöz csatlakozni ,ha a profil nem ugyanaz. (media vs call) Hamarosan a blogomba is feldobom a részletes how to-t.
Igen, nekem is fájdalmas felismerés volt, de a gyári B&M nem ismeri a zene átviteléhez használt protokolt (ami alkalmazások meg léteznek IOS-re és Androidra azok telefonhívásként szimulálják, ami meg mono, a minőség meg felejtős). Az én megoldásom az volt, hogy beraktam egy bluetooth-aux stick-et a keszttyűtartóba, azt csatlakoztattam a rádió külső bemenetéhez (illetve az én esetemben a CD changer-re), ezt használom zenejátszáshoz, a B&M pedig megmaradt a hívásoknak. A telefon meg tud két Bluetotth eszközhöz csatlakozni ,ha a profil nem ugyanaz. (media vs call) Hamarosan a blogomba is feldobom a részletes how to-t.
csokagm13-05-2017 21:10:27 // 94708
Köszönöm! A Blue&Me-t ma már megcsináltam.:)
Elsőre a 166 után, sokkal feszesebb a futómű és stabilabb is. Fantasztikus menni vele. Sebességérzet ebben sincs. Kár, hogy nem lehet kirakni középre nagyban akkor kicsit jobban látnám.
Elsőre a 166 után, sokkal feszesebb a futómű és stabilabb is. Fantasztikus menni vele. Sebességérzet ebben sincs. Kár, hogy nem lehet kirakni középre nagyban akkor kicsit jobban látnám.
RomeoOne13-05-2017 20:47:02 // 94707
Szerintem a probléma gyökere, hogy nem gyári a felnid és kicsi az ET. Ha gyári lenne, akkor elég mélyen ülne, hogy ne érjen hozzá. Nem hiszem, hogy erre van olyan megoldás, ami nem a kókányolás kategóriába tartozna. Ha ültetve van a kocsi, akkor talán az ültetés nélküli rugószett. Ha ültetve sincs, akkor talán a gyári felni megoldaná.
Dömpi (il dottore)13-05-2017 20:42:33 // 94706
Azt én is csináltan a Dacia-val.
De ez nem Dacia!!!
De ez nem Dacia!!!
alfa155gyuri13-05-2017 20:13:49 // 94705
Nekem vannak is olyan gumi tuskóim. :)
Bushmaster13-05-2017 19:47:42 // 94704
Régen csináltak olyat (wartburg touring :-D ) ,hogy egy egy gumi tuskot raktak a spiralok közé. :)))
antonov13-05-2017 19:47:10 // 94703
Szép kis pakk.
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-05-2017 19:05:08 // 94701
Lehet "fáradtak," már a hétsó spirálrugóid, vagy abból kéne valami erősített fajta ha létezik olyan.
Smith13-05-2017 17:53:25 // 94700
A bal oldali tavolsag H1 cserejehez tenyleg ki kellene vennem a motorvezerlot??? Valahogy nincs olyan nogyogyasz kezem hogy beferjen... :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
434
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?