Forum >> 159

Lexlutor22-05-2017 14:15:34 // 95035
Alfa 159 - 700e
Már lassan nincs hova lenyomni az árat..
Mi már ingyen fogjuk adni a kocsijainkat?
Giuntini22-05-2017 13:53:55 // 95034
Amióta Alafa az Alfa, aki beleül, mindig megpróbál fogást találni. A legkisebb dolgokba megpróbálnak belekötni, mert nem lehet elismeni az Alfáról, hogy jobb mint az övék autó és vezetési élmény szempontból. A legkisebb apróságra is elkezdik a "szarolaszozást". Nincs az a Volvo, amelyik vezetésben, motorban, egyéniségben fel tudná venni a versenyt a 159-el, vagy jelenleg a Giuliával. Hadd próbálkozzanak, tudatlanságban jó meghalni?
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2017 11:58:01 // 95033
A múlt héten pont 9 doboz csempét, egy szép nagy radiátort meg pár apró lomot (élvédők, csaptelepek) vittem. Összesen 200 kiló körül volt, ami annyira nem vészes, de kevésnek se kevés.. A motor nem érzi meg, szépen ment. Visszafelé azért könnyedebbnek érződött a masina. A Ti futómű is ültetett voltához képest jól tűrte a dolgot, ritka vacak úton mentem vagy 30km-t. Azért ott érződött, hogy nem erre optimalizálták :-) Végülis kezelte a helyzetet, nem ért le, nem tűnt úgy, hogy belepusztul, csak fura érzés volt . Egy ilyen puha bólogatás kombinálva a határozott csillapítással, tényleg mint egy kis hajó hánykódása a hullámokon. 60-70-nél gyorsabban nem is mentem vele. Kicsivel jobb útra érve aztán teljesen magára talált, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe átérve pedig tükör aszfalt a megye határtól (vajh miért??), onnantól pedig lehetett neki tolni, ugyanúgy hasalt az úton mint üresen. Egyébként ügyes, más autó is biztos szenvedett volna azon a 30km-en, csak másképp. Ez olyan szokatlan volt. Gondolom az autó atom merevsége is adja ezt a feelinget, nem csavarodik semerre, hanem úgy ahogy van mint egy hasáb fa hánykódik :-) Tény, hogy nem recsegett, ropogott, zörgött, nyöszögött.

Vagyis de.. Még az előző gazdi mesélte nekem, hogy valami orvos Volvos haverja leszólta az Alfát, mert nyöszörög a bőr benne néha hátul és ez mennyire gáz. Akkor én is elhittem, tényleg hajszál pontosan olyan hangot bír kiadni. De semmi köze a bőrhöz :-) Konkrétan a bal hátsó hangszóró adja ki nagyon vacak úton a hangot, valami kontakt hiba lehet.
Hallottam már Fisker Karma villanyautó hanggenerátorát, szokott itt mászkálni az utcánkban. De ugyanmár mekkora gagyi... melyik autó tud bőr nyöszörgést szimulálni? :-)) De úgy, hogy el is hiszed :-)
Tocke22-05-2017 10:55:42 // 95032
Hát igen. Csak itt az számít, hogy ha a kombi passat-ba 1 dobozzal több csempe fér el, akkor az már sokkal jobb. Pedig őszintén, hányszor használja ki az ember a full kapacitását a csomagtartónak és akkor hány alkalommal hiányzott eddig az az 1 doboz csempe? Egyszer sem. És van egy ALFA ROMEO-d is :-)
Giuntini22-05-2017 08:18:37 // 95031
A hétvégén a 159 a praktikumról is bizonyított. Levittem a Balatonra a zuhanyzó üvegfalat, ami több mint két méter magas, mellette a teraszra járólapokat és egyebeket. A hátsó üléstámla le volt döntve, ülés teljesen előretolva, de befért, és bírta. A motornak meg sem rittyent, az autó viselkedésén meg nem igazán érződött semmi. Szóval lehet hogy kisebb, mint a normál kombik, de azért ha szükség van rá meg lehet pakolni. Mindig ezen az autón igyekeztek fogást találni, és fanyalogni. Igen, magas a csomagtér küszöb, át kell emelni, nehezebb pakolni, de ez nem az a zöldséges kombi, de nem is a melósautó. Szóval átgondolt egy konstrukció így tíz év után is el kell ismerni!
Azurherceg22-05-2017 07:26:40 // 95030
Köszi a segítséget!
Smith21-05-2017 22:40:47 // 95029
Tudom, de ki tudnám önteni az izzót belőle :)
Dömpi (il dottore)21-05-2017 22:10:31 // 95028
Én két dróttal kipecáztam anno.
A lököst hiába vennéd le. Azzal mem jön szét a lámpa.
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2017 21:15:03 // 95027
TRW vagy ATE még a Ferodo sem rossz én mást nem használok...
Azurherceg21-05-2017 20:32:19 // 95026
Erdemes bele ugyanezt venni, vagy van nala jobb? Van benne tapasztalatod?
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2017 19:54:36 // 95024
TRW, első 330, hátsó 294mm
Azurherceg21-05-2017 16:17:37 // 95023
4997
Sziasztok! Meg tudja mondani nekem valaki, hogy az 1750 cm3 TBi Ti gyarilag milyen fektarcsaval volt szerelve? Koszi elore is!
Trombozis21-05-2017 13:20:36 // 95022
Igen. Gyárilag. :-)
Hardy21-05-2017 13:09:05 // 95021
Fönt meg kétoldalas ragasztó szalag gyárilag.
Trombozis21-05-2017 13:08:26 // 95020
Oké köszi. Akkor beszerzek még tobb fajta patentot. Úgy is fog kelleni a 156hoz is. Köszi!
Tele van szeméttel igy is. Szóval le kell szednem.
Hardy21-05-2017 13:05:27 // 95019
Alul csavar meg tavtarto.
Trombozis21-05-2017 13:03:55 // 95018
Mármint a külső kuszob szpojlerre gobdoltam.
Trombozis21-05-2017 13:02:18 // 95017
Sziasztok!

A kuszobbel kinlodok még mindig. Van fasza patentom, de lehet beszerzek még másfajtat is, mert eleg nagyot szivtam most vele....lebontanam az egeszet es visszaraknam total uj patentokkal. A kerdes csak az, hogy alul a kuszobot mi fogja? Ott is patentok vannak? Sajnos ezt nem láttam emiatt nem mertem még full leszedni. Nagyon idegesit. Vonzza a szemem. :-\ :-)

Koszi!
Jorjie21-05-2017 12:12:48 // 95016
Gratula a K-hoz :-)
Giuntini21-05-2017 12:10:42 // 95015
Nekem csak az lehet a helyzet, hogy jól fel van töltve. A kondenzátor is ki lett tisztítva, semmi surrogó hang nem kiséri az utastér hűtését.
Giuntini21-05-2017 12:07:44 // 95014
Aki egyszer rájön az automata elönyeire, az soha többè nem akar kézi váltósat. Abszolút stresszmentes vezetés, gyorsabb mint a kézi váltó, és mellesleg a motornak is jó. Mindig jó fokozatban van. Azt csak azok mondják, aki soha nem vezetett modern automatát, hogy a kéziváltó jobb. A városi dugóban őrület, és tempós közlekedésnél semmit nem von le az élvezetből. Sőt hozzátesz! A motornak is jobb és finomabb hangja van automata váltóval. A 2,4-nél van egy melegítő program. Hideg motornál nem engedi fel a turbónyomást. Az automata mindenféleképp motorkímélő.
Hardy21-05-2017 11:55:32 // 95013
Nekem ahogy vettem ki bent maradt az izzó. Csak a foglalta jött ki. Az irányjelző izzót foglalatot kivettem ott egy hajlított drottal kivettem a helyzetjelző izzót. Csak ahogy húztam ki be ejtettem a házba a foncsor mögé. A tompított kupakjat levettem és ott befujtam. Aztán a másik oldalon kikopte. De ha csak simán beleesett akkor drottal piszkáld ki.
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2017 11:51:31 // 95012
Természetesen nekem sem kellene már kézi váltós :)))
Csabi21-05-2017 11:47:08 // 95011
Így van, a gáz nyomás emelkedéssel együtt nő a hőmérséklete is, ezért kell a nagyobb hűtés is. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy elég gáz van a rendszerben, mert ha koszos a hűtőd akkor ugyanúgy felmehet a nyomás, mert nem tudja lehűteni a ventilátor,szóval ez megtévesztő tud lenni.
A másik oldal pedig az , ha sok gázt töltenek, akkor pedig hiába tiszta minden, a nyomás annyira felmehet (28-30bar) , hogy a kompresszor védelme ki-be kapcsolgatja azt...
Shadin21-05-2017 11:08:32 // 95010
Érdekes, a 8V nem szokott rángatni. Csinálj egy szűkítő lemezt d9mm-es lyukkal a közepén és próbáld meg. Persze, ha még nincs benne.
WarbiRunner (Gyuri)21-05-2017 10:45:56 // 95009
:-D ilyesmi.. nekem úgy tűnt, hogy kick-downra gyorsabban reagált, csak épp értelmetlenül visszavált. Forog a motor és igazából ott már nincs akkora nyomaték.
Sport mód dettó. Országúton szoktam nyomogatni, ott jó egy-egy necces előzéshez, de egyébként egyre többször tolom ki k(r)ézi módba a kapcsolót. Az nekem úgy bejön. Gondolom amíg ki nem próbálok egy 8 gangosat :-) De mindegy, a váltóval elbírkózok, továbbra is több előnyét látom mint hátrányát, az automatát megkedveltem.
Giuntini21-05-2017 10:42:06 // 95008
Köszi. Én is így tudtam. Minél nagyobb a nyomás annál többet dolgozik a hűtőventilátor ugye? Ami azt jelenti, hogy teljesen fel van töltve a rendszer gázzal.
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2017 09:53:55 // 95007
pár héten belül kap egy olajcserét jó kis AG55-öt vagy WS-t remélem 20 lityi elég lesz az átmosással
Csabi21-05-2017 09:53:01 // 95006
Kettő. Egyes fokozat indul 16bar-nál a kettes pedig 21 bar-nál. A kettes fokozat csak nagy melegben, vagy sok gáz, vagy elkoszolódott klimahűtőnél kapcsol. Ilyenkor a klìmahűtőben a gáz hőmérséklete 70fok fölé megy, ezért kapcsol a masodik fokozat.
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2017 09:52:09 // 95005
lassú az Aisin felfogása előzés előtt már nyomod a gázt és az előzés pillanatában rálépsz akkor gyorsan reagál viszont ha csak gurulsz az előtted lévő mögött és hirtelen taposol a gázra akkor a tényleges gyorsulásig el tudod szavalni az Anyám tyúkja első versszakát ... ilyenkor nyúlok bele a füllel.... na ilyen a ZF-nél nincs meg mivel 8 gangos sokkal rugalmasabb ...
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2017 09:45:57 // 95004
nézd meg a relé tetejét ott a rajz
Giuntini21-05-2017 09:06:02 // 95003
Kérdés: 159-ben hány fokozata van a hűtőventilátornak?
Smith20-05-2017 23:10:06 // 95002
Lehet hogy hulyen fogalmaztam, de nekem elore esett, elolrol ott fityeg, latszik. Benne a buraban. Nem ott ahol a vezetekek vannak a kupak alatt, hanem elolre.
Smith20-05-2017 23:07:19 // 95001
De hol fujattal be neki? Melyik lukon? Es utana hol ugrott ki az izzo? Nincs nagy kedvem levenni a lokkost :(
SanyiJTD20-05-2017 22:38:09 // 95000
Pont azért 5perc, mert rátapadnak. Wax-ra nem tapad rá, sima vízzel is lejön a bogár.
Liquid20-05-2017 22:25:02 // 94999
kolegám járt már arra párszor T5 2.5TDI-vel, nem panaszkodott
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2017 22:18:27 // 94998
Egy kérdés: Romániában szokott valaki járni? Megbízható a gázolaj minősége? Merjek a 159-cel menni? Jövő hónap közepén mennék pár napra.
Azurherceg20-05-2017 22:12:14 // 94997
Sziasztok! Meg tudja mondani nekem valaki, hogy az 1750 cm3 TBi Ti gyarilag milyen fektarcsaval volt szerelve? Koszi elore is!
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2017 21:46:01 // 94996
Igen, ezt tudom, hogy öntanuló. Ha kanyargós útra érek, pár kanyar alatt felveszi a ritmust és a kanyar előtti fékezés, majd gázra lépés kombinációt felismeri, és szépen visszavált. Ügyes :-) Pár hónap használat után viszont arra jutottam, hogy ha élvezetes kanyargásra vágyok, akkor azért manuális módban fülekkel a legjobb. Az úgy nagyon király :-)
Csabi20-05-2017 21:40:44 // 94995
Ha soha többet nem akarsz EGR-t pucolni, EGR-t venni-cserélni, és beletörődsz, hogy egy környezetgyilkos nem gyári állapotú autód lesz, akkor írasd ki! (csak az EGR-t) :) Ellenkező esetben pucold ki alaposabban (teljesen szedd szét ha nem tetted), ha ez sem vezet eredményre, akkor csak a gyári Pierburg marad...
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2017 21:36:17 // 94994
A lányaim először utaztak hosszabb távot a 159-cel. Családban marad a hülyeség úgy tűnik, most este elkezdtek győzködni, hogy a zölddel menjünk a VTT-re. :-S Persze nem azzal megyünk... de erre azért nem számítottam.
Tocke20-05-2017 21:33:56 // 94993
Figyeli, és egy idő után meg is tanulja a sofőr vezetési stílusát.
Csabi20-05-2017 21:23:30 // 94992
Persze, ha kellően szarrágó a mosó üzemeltetője, lehet még a vízlágyítás is kimarad, plusz a gagyi vegyszereknek is biztos széles a palettája....
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2017 21:04:29 // 94991
Szerintem is figyeli, kick-down nélkül is. Ezt rég óta így érzem én is. Ha gyorsan lenyomom, kicsit hezitál, aztán visszavált. Ha lassan nyomom, akkor nem vált .
Tocke20-05-2017 19:25:55 // 94990
Srácok, tanácsot kérnék. Tegnap kipucoltam a MAP-EGR duót hátha megszünteti az 1500-as fordulaton jelentkező rángatást. A MAP piszkos volt de az EGR-en csak egy nagyon vékony koromréteget találtam. A problémát nem oldotta meg, ugrál mint egy bakkecske. Mi lehet a következő lépés, új egér vagy falazás és kiírás? Köszönöm előre is.
antonov20-05-2017 19:21:06 // 94989
Városban amúgy tényleg tud felesleges dolgokat művelni. Én azt vettem észre, mintha azt is figyelné, hogy mennyi idő alatt nyomom le a pedált. Ha gyorsan akkor visszavált egyet, ha lassan akkor van hogy nem. De lehet ez egy baromság...
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2017 18:13:51 // 94987
Hupsz.. megtaláltam a padlógázt. :-) Idétlen egy érzés, mintha valami alá szorult volna a pedálnak. Most egy hosszú egyenesben lett gyanús, hogy mintha még menne beljebb a pedál. Pedig már írtátok, hogy van ilyen. Jól lenyomtam, és akkor padlóra döccent. Mondjuk sok érezhető dolog nem történt, már a 200-at nyaldosta a mutató. Gondoltam nehogy már, a 146-ot minden pesti úton megűztem kicsit, ezzel meg még csak békésen andalogtam. :-)
Aztán városban is kipróbáltam, de ott idegbeteg módon visszavált és forgat, aminél sokkal célravezetőbb manuálba tenni és csak egyet vissza kapcsolni.
Ez a kick down egyébként maga a 100% gázpedál állás, tehát még tényleg sose nyomtam padlót, vagy a 100% után egy gomb, ami csak a váltónak szól, hogy szélsőségeskedjen egy kicsit?
Hardy20-05-2017 17:57:13 // 94986
Én megfujattam levegővel és kijött simán. Nem kellett levenni a lököst hozza. Igazából kettő jött ki. Pedig csak egyet ejtettem bele. Nem tudom 100€ val is működne a dolog? :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.