Forum >> 159

Liquid07-06-2017 15:23:02 // 95649
Ha minden igaz akkor egy fajta van.
Liquid07-06-2017 15:21:45 // 95648
A gumibak: most néztem a blogomat 3600ft volt a 2db (asszem gyári), Csöri intézte,
antonov07-06-2017 15:20:21 // 95647
Hú ez most nagyon magas labda. : D
RomeoOne07-06-2017 14:52:03 // 95646
Gyári tetőkéder berlinához 13900. Mondtam, hogy inkább köszönöm, nem kérem. Viszont a gumibak, minél emelni kell a kocsit, a droberto által adott opel cikkszám alapján 3200 forint körül volt. Azt mondta a srác, hogy nincs feltüntetve, hogy első/hátsó vagy jobbos/balos lenne. Remélem jó lesz, mert a bal első hiányzik és mindig olyan rossz érzés ott emelni a kocsit.
156speed07-06-2017 13:03:05 // 95645
Üdv mindenkinek!

Egy ideje 159 vásárláson töröm a fejemet. Érdekelne a véleményetek az automata váltóról, hibák tartósság, költésgek vonatkozásában.

Már hallottam annyit, hogy elég drága mulatság lehet....

A segítséget előre is köszönöm.
Csabi07-06-2017 12:18:08 // 95644
" hűtővíz ingadozást nem értem."

Minden rendben van a szint ingadozással.Nálam is ilyen. A víz melegítésre kitágul, plusz a benne oldott gázok kiválnak, ha pedig visszahűl, akkor csökken a térfogata, és több gázt is tud oldani...
Csináltam három videót különböző motor hőmérsékleteknél, amin jól látszik ez..

Hideg motor,mivel a víz térfogata ilyenkor a legkisebb, minimális vákuum van a tartályban, ahogy lecsavarom a kupakot kicsit csökken a vízszint, és szisszen. hideg motor, szint alacsony

~4-5km után ~80°C-os vízhőmérséklet, a szint már magasabb, itt már túlnyomás van a tartályban nem teljesen üzemmeleg


És a harmadik, üzemmeleg motor. Még magasabb szint, nagyobb túlnyomás Üzemmeleg

A hideg és meleg közti különbség, sacra két centi.....a lényeg , hogy semmi probléma ezzel ;)
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-06-2017 11:54:41 // 95643
Bátyám 1996-os 600 cbr f3 as 3-ba 200-nál tiltott :)
Zolibácsi07-06-2017 09:41:36 // 95642
Abszolut igazat adok, motorral sokkal ovatosabb vagyok mint autoval. Csak akkor huzom neki ha van boven helyem, kis szar 500-as cbr is megy 200 felett es igazából ott mar elveszti az elvezeti erteket a motorozas.
Tocke07-06-2017 09:02:47 // 95641
Igazad van, legtöbb esetben nem a motor a gyenge láncszem, hanem a pilóta. De aki már közlekedett valaha 200 km/h-val motorral az tudja, hogy akkor kb 120%-os koncentrálás szükséges minden tizedmásodpercben, közel sem olyan mint amikor bent ülsz az autóban.
antonov07-06-2017 09:00:11 // 95640
Én egy dolgot csinálnék meg, mindenféle vásárlás, hengerfej levétel és autó felgyújtás előtt, hogy mikor hideg a motor, megnyitnám a tágulási sapkáját, hogy mindenféle vákuum vagy nyomás kimenjen a rendszerből, ha nincs maxon a víz töltenék rá és visszazárnám. És ezután figyelném, hogy hova vándorol a vizecske. Könnyen lehet, hogy ezen már túl vagy, csak kicsit kevés az infó erről a jelenségről. Ha nem fogy a víz, nam olajos én olyan túl sok misztikumot nem látok az ügyben.
Tocke07-06-2017 08:56:37 // 95639
1992-es ZZR 600-am volt, (még most is síratom) 100 ló, 210-220 volt a max.
Chris15907-06-2017 07:46:46 // 95638
Azért ha már egy autó melléd ér 200 felett, akkor elismerően bólintok én is a motoromról. Ott már tudod, hogy nem egy 1.4-es benzines autóval állsz szemben. Tavaly volt, hogy utolért egy E60-as M5 BMW na hát az elég korrektül húzott 200 felett is, elektronika biztos nem volt benne ami leszabályozná mert 250-ről úgy távolodott mint a p.csa. El is vettem a gázt 270-nél had menjen.
Nyomatékból még nagyon megy az M5 200 felett, igaz 0-200-ra esélye sincs.
Nyugodtan motorozok alapjába véve de ha van egy kis izgalom akkor próbára teszem a mocimat.
Peeeti8507-06-2017 07:35:03 // 95637
szia.
Rózsaszín az egész hűtővíz. én nem látok változást. a hőfok is rendesen beáll mindig 90-re.
Mióta először tapasztaltam ezt azóta eltelt kb. 3000km. Mentem nagy utakat is vele, mert munkámból kifolyólag Németországba járok a kocsival, semmi változást nem érzek csak ezt a hűtővíz ingadozást nem értem.
Rolee4607-06-2017 06:56:59 // 95636
En eddig 267-et tudtam kicsavarni a 2005-os R6-bol😉,de kis hatszel es elerheto a 270😊.
Liquid06-06-2017 21:53:35 // 95635
Inkább a bátorsága (esetleg az utasé) fogyott el szerintem :)
Bár nem vagyok tisztában a motorok képességeivel, viszont volt már olyan hogy a túramotor 2 személlyel feltartott a bakonyi szerpentinen :)
Zolibácsi06-06-2017 21:50:26 // 95634
91-s 500-as cbr folytás nélküli 75-78 ló az 230, azért mondtam, hogy régebbi 600-as úgy értem 2000 előtti :-)
yani🍀06-06-2017 21:34:10 // 95633
Tapasztalatból tudom, hogy egy 2004-es R6-os a saját órája szerint 270-et tud 1 személlyel. :-)
Zolibácsi06-06-2017 21:29:55 // 95632
igazából mentünk kb 100-al és akkor megérkezett mögém a motoros és púposkodott, ahogy felértünk az autópályára nyomtam egy teligázt és 180 környékén megelőzött de aztán 220 környékén már elkezdem vissza érni rá 230-nál már majdnem mellette voltam.
hozzáteszem 2-en ültek rajta és egy régebbi 600-nak tippeltem, azok meg nem sokkal mennek többet ennél egy személlyel sem :-)
Smith06-06-2017 21:13:17 // 95631
Köszi, ez is segít valamennyit, de ez a sima ISO, aminek a lábkiosztása viszonylag sok helyen megtalálható. Nekem annak a kiosztása kellene, ami a Marell RadioNav-nak van, azt a csatlakozót Quadlock-nak hívják. Mint kiderült, ez a csati a legújabb 159-esekben jött képbe a 2. generációs navis fejegységnél, előtte sima ISO volt mindegyikben, és a sima lejátszósban is ISO van.
berobbantam06-06-2017 20:56:33 // 95630
Hiszek neked :).Amit vettem azt bentröl kifele nem tudtam átfujni.Kintröl befelé igen.És rá van irva,hogy 1 bar.Amugy szerintem így logikus.Ha melegszik adott nyomás felett elenged.Ha visszahűl ez a levegő vissza kell jusson.Bravánál amugy ez népbetegség 10 év körül.A kupak levízkövesedik és nem engedi el a nyomást.Egy idő után ez szétnyomja a fűtőradiátor tömítését.A kifolyó fagyálló eláztatja és kinyirja az alatta lévő légzsákvezérlőt.Így lesz az 1000 forintos kupakból 40000-es javítás.
Jani721206-06-2017 20:45:02 // 95629
"Zárt hűtőrendszer esetén a hűtő vagy a hűtővel összekapcsolt kiegyenlítőtartály betöltőnyílását kettős szelepű sapka zárja. A kifelé nyitó rugós szelep kb. 0,5 bar túlnyomást tart a hűtőrendszerben, emiatt a hűtőfolyadék forráspontja kb. 110 °C-ra növekedhet."
Ezt csak random valahonnan bemásoltam
Marseus06-06-2017 20:35:50 // 95628
Azt sem tudjuk hideg volt e a motor,szal sok ismeretlenes ez még...
Marseus06-06-2017 20:31:50 // 95627
Hűtővízben olajsár esetleg nem uszikál? Benzinesnél tapasztalataim szerint nagyon ritka a hengerfej probléma ( mármint az ilyen jellegű ). Kíváncsi leszek a diagra de nagy pénzel mernék fogadni, h nem lesz hengerfejes. Mindemellett ha jól értettem akkor nincs víz hiány..
berobbantam06-06-2017 20:31:28 // 95626
Szia
Ha a kupak rossz és nem engedi el a nyomást képes rá.Nekem az 1.4 brava csinált ilyet.Egy kupak kb egy ezres.Én tuti vennék egyet.Amugy csak egy irányba tart nyomást.Kifelé.Nekem a bravan a gyári másfél báros volt amit vettem egy baros.De azóta is teszi a dolgát.Ha lehült a motor és letekeri a kupakot nem szabad neki szisszenni.
Haddel06-06-2017 20:25:02 // 95625
Csatlakozom,Manky a király!😃
Giuntini06-06-2017 19:33:55 // 95624
Igaz hogy benzines ez az autó, de nekem hengerfej szaga van a dolognak.
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2017 18:18:05 // 95623
Na de annyit, hogy eltűnik a víz a tartályból?
Bianco06-06-2017 15:50:25 // 95622
Köszi!

Gondoltam két legyet egy csapásra. :-)
Mindenképp megkeresem Manky-t.

Köszönöm szépen a választ !
Liquid06-06-2017 14:30:29 // 95621
Szerintem válaszd szét a mechanikai és a szoftveres megoldást :)
Az előbb, gyakorlatilag lehet bármely szerelő, az utóbbi pedig Manky.
yani🍀06-06-2017 14:14:39 // 95620
Ugyan nem 30km, de csak Manky az akit jó szívvel ajánlani tudunk neked!
Bianco06-06-2017 13:52:24 // 95619
Sziasztok!

Érdeklődöm,hogy Pesten vagy a környéken 30 km körzetben van olyan szerelő aki EGR falazással és kiírással foglalkozik és megbízható, rövid határidővel dolgozik. Esetleg aki tudna írni egy jó programot is egy 2,4 159 automata SW-re.
Megköszönném,ha tudnátok ajánlani olyan valakit ,aki garanciát is vállal az elvégzett munkájára és ha 1-2 hónap múlva megkeresem ,akkor is foglalkozik velem.
Előre is köszönöm!

Bianco
Erhard 242 (Pure Energy)06-06-2017 13:50:08 // 95618
így van, ahogy Warbi írja normális szervizben van szonda amivel a meg tudják nézni van a hűtővízben kipuffgáz...
RomeoOne06-06-2017 13:30:26 // 95617
Ha hagyja :D
Már egy 600-as motort sem lehet lenyomni ezekkel az autókkal, ha nem akarja.
RomeoOne06-06-2017 13:15:39 // 95616
Egyébként én is ezt kérdezném, hogy mi ez az ECO. Alfa nevezéktana szerint valami csökkentett teljesítményt, kicsit visszabutított autót (ettől egyébként lehet megbízhatóbb) szokott takarni. Pl. a 147 TS eco-ban nincs vezérlésmódosító a nagyobb fordulatszámokra.
RomeoOne06-06-2017 13:13:18 // 95615
Utánakeresgélve, az a cikkszám állítólag tényleg F40-et takar. Az enyémben 55239629, mint Smith-ében. Szerintem ez a C635. Short shiftert akarok venni, hozzá és abból a szempontból nem mindegy, hogy melyik. Amúgy az enyém 400 NM-re van írva és eddig semmi baja nincs.
Jani721206-06-2017 13:13:16 // 95614
nem kell feltétlenül gáznak lennie, ugyanis a gumicsövek tágulnak a nyomás hatására...
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2017 13:09:42 // 95613
Így van, létezik olyan, hogy a kiegyenlítőre rátekernek egy spéci kupakot, ami megmutatja, hogy jut e be kipufogógáz. Én sem szedném le egyből a hf-t.
A folyadék nem összenyomható, tehát az, hogy nyomás alatt eltűnik, aztán kupakot levéve visszajön a vízszint, mindenképp valamilyen gáz jelenlétére utal.
Ez viszont lehet levegő is.
antonov06-06-2017 12:56:05 // 95612
Kíváncsi vagyok hova fut ki ez a dolog, de mindenképp írj, hogy mi a helyzet. Én eléggé elhamarkodottnak érzem már most lekapni a hengerfejet.
Zolibácsi06-06-2017 12:55:29 // 95611
Nincs is jobb erzes mikor 180- nál a motoros megelőz, te meg 230 -nál vissza előzöd....
theBanyai06-06-2017 12:22:54 // 95610
Teljesen egyetértek, ugyan ebben a cipőben járok, holnap viszem az autóm hengerfejeztetni.
droberto06-06-2017 11:08:08 // 95609
Kedvenceimnél megtalálod: ISO 10487-1:1992
Giuntini06-06-2017 09:47:17 // 95608
Ezt sürgősen nézesd meg! Ugyanez volt nálam is! Nekem is ezt mondta mindenki, nyugodt voltam, a víz nem melegedett, tehát úgy tűnt hogy rendben. Egyik pillanatról a masikra történt a baj. Nézesd meg, mert lehet hogy hengerfejes kezd lenni. Én a helyedben levetetném a hengerfejet. Nehogy tönktemenjen a motorod! Hallgass rám! Hideg motornál nem lehet nyomás alatt! A hűtőcsőnek puhának kell lennie! Meleg motornál egy kicsit meg lehet nyomni, de kőkemény nem lehet!
Jani721206-06-2017 07:47:40 // 95607
A hűtödnek és a spkájának semmi baja! A víz szintjét nyomás nélküli hideg motornál tudod ellenörizni, vagyis pont űgy ahogy csináltad. A zárt rendszerű hütésnél a kupakba épített kétirányú szelep szabályozza a nyomást ami kb 0.5 bar. Hideg motornál is lehet nyomás alatt ami nem feltétlenül hiba! Ne hagyd nyitottan a rendszert, mert úgy rontod a hűtés hatékonyságát!
antonov06-06-2017 07:06:55 // 95606
Szerintem le lett véve a sapka a tágulási tartálytól melegen, majd vissza is lett téve mielőtt kihűlt volna, emiatt megfordult a működése.
Haddel05-06-2017 22:58:48 // 95605
Ez jól hangzik!😃
berobbantam05-06-2017 21:09:27 // 95604
Szia
A tartályra vegyél másik kupakot.1-1.5 bár nyomást szoktak tartani.Utána elengedi a nyomást.A tied ezt már nem teszi.Amíg nincs másik ne húzd rá teljesen a tartályra mert szét fogja nyomni valahol a hűtő rendszert.
Chianti05-06-2017 20:50:52 // 95603
Köszi! Egyszer tarthatnánk egy közös borkóstolást, most már talán jó idő lesz itt is... Nem mintha ez időjárásfüggő lenne... :o) Van jóféle Magyar fehér borcim hozzá...
Haddel05-06-2017 20:01:41 // 95602
Egészségedre!😃
alfa155gyuri05-06-2017 19:46:43 // 95601
Szia!
Nem vákuum hanem nyomás volt benne ez zárt rendszer és melegen van benne nyomás.
Peeeti8505-06-2017 18:21:00 // 95600
sziasztok.
egy kis infóra lenne szükségem.
a minap arra lettem figyelmes, hogy a hűtőfolyadék tartályából eltűnt a folyadék és csak a minimum jelzésnél áll. Gondoltam biztos elpárolgott, és utána akartam tölteni egy kis desztillált vízzel, amikor lecsavartam a kupakot elkezdett sziszegni és hirtelen felugrott a vízszint maximum jelzés alá egy kicsivel... (egyszóval vákum volt benne).
A kérdésem az lenne, hogy normális-e ha vákum van benne, és ha nem akkor miért ? :D
ui.: vegyek bele új motort ? :D
segítő válaszaitokat előre is köszönöm.
üdv.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.