Forum >> 159

RomeoOne09-06-2017 08:25:10 // 95709
Jól van, nem azért mondtam én, nekem is első dolgom volt a váltóban is olajat cseréltetni (mondjuk lehet a manuálban nincs is örökéletűnek van titulálva), csak én fel szoktam vállalni a kevésbé népszerű nézetek képviseletét is. Ha egyszer rá merték írni ezt, azért nem gondolom, hogy 100ezer után hullani fognak az ilyen váltók, még akkor se, ha minden valószínűség szerint jót tesz neki az olajcsere. Abból meg hogy az olaj hogy néz ki, nem feltétlenül következtethetsz arra, hogy mennyire jó még (kivéve, ha ilyen :D). Hiába töltöd bele a borostyánsárga olajat pl. a dízelmotorba, egyszer megfordul benne és már koromfekete. Először én is elgondolkoztam, hogy ez valóban le lett cserélve? Le hát, csak ugye itt nem olyan, mint a pure energy (by Erhard) motorokban :D
WarbiRunner (Gyuri)09-06-2017 06:14:41 // 95708
Áhh ezt ne erőltesd :-) Vedd úgy, hogy ami lerakódik valahol, ugyanolyanból nagyon sok úszkál is az olajban :-) Ha meg már a szennyeződés tömít valahol az rég rossz.
RomeoOne08-06-2017 22:13:43 // 95707
Főleg, ha az átmosás teszi tönkre, mert delokalizálja a szennyeződéseket, amik addig megvoltak stabilan valahol :D
Lassan ez is olyan vita lesz, mint a DPF-es volt. De a zúzmók! :D
Hardy08-06-2017 21:34:06 // 95706
Ha 60000 km kent cserelsz kb 60000 Ft ért vagy nem cserelsz és 250000 körül beszarik a tömb ami 250000 Ft. Akkor ugyan ott vagy. De ez csak elmélet. Mert gondolom a friss olaj nem csak a tombnek használ. Bár volt akinek 100000 körül volt egy atmosasos csere. Így megint más a matek.
mizooo08-06-2017 21:01:38 // 95705
Mióta megvettem hidegben és hidegen mikor megszűnt a terhelés már hallottam klattyogást néha, teljes kuplung (+DMF) csere után is csinálta hidegben, akkor már tudtam az M32-k csapágy problémáiról és gyanítottam, az lesz a ludas, de hát bele is ment 80 000 Km nálam. Tegnap lefulladtam nagy kapkodásban és rántott egyet az egész hajtáslánc. Azóta rángedett kuplungnál össze vissza klattyog a váltó felől valami, ha elindulok, morgó súrlódó hang... Nem is mentem vele leraktam, meglátjuk mi halt meg, de sanszos a váltó.

Jah 2x volt benne olaj is cserélve, de ez nem sokat segít :) ráadásul nem tudom mi volt az előélete.
alfa155gyuri08-06-2017 20:40:10 // 95704
Mi történt vele?
mizooo08-06-2017 20:18:51 // 95703
Na srácok, úgy tűnik befosott az M32-m 280 000Km-nél, ma kezdtem szétszedni az autót, jövő héten megy a váltóshoz.
Giuntini08-06-2017 19:33:22 // 95702
Jól beszélsz. 60 ezer a jó adat. Egyébként Ofi autójában 200 ezer fölött van, ő 100 ezrenként cserélt olajat, és semmi baja a váltójának.
David | Centocinquantanove08-06-2017 18:41:56 // 95701
Blog, középső felső műszerfali szellőzőrács rezgése

Gondolom egy ilyen rács új ára horror, ezért kérdezem, hogy valahol bontódik e 159, amiben ilyen színű és törés nélküli még megvan?



Alfacity-n el is tudnánk boltolni, ha valakinek van ilyen, vagy tud ilyenről...
Légyszi privátban keressetek ha van infótok...
alfa155gyuri08-06-2017 17:49:16 // 95700
De van!Nagyapám forrasztópákája már túlélte őt és túlélte fateromat is és én sem vagyok már nagyon fiatal és még működik,lehet engem is túlél.
De lehet ha látom jön a kaszás kettétöröm mert nehogymár. :)
WarbiRunner (Gyuri)08-06-2017 15:35:30 // 95699
Csendben mondom, Opelekben tömegével halnak ezek a váltók. 150e km körül már lehet számítani rá. A gyári előírás, miszerint ne cserélj olajat benne, egy nettó hülyeség. Láttam, hogy mi jött ki a 125e km-t futott váltómból. Kell olajat cserélni.

A szerelő, aki nem az első ilyen váltót látta már, elmagyarázta nekem, hogy miért is kell cserélni. Az automata váltóban vannak kuplungok (több is) amik nyitnak, zárnak. Ezeknek vannak kuplungtárcsái, amik olajban futnak, de attól kopnak. Az onnan lekopott anyag bekerül az olajba és olyan emulzió lesz, mint egy polír folyadék. Koptatni is tud és sárként kiülni olyan helyekre, ahonnan nem mossa ki a váltóban keringő olaj nyomása.

Második probléma, az olaj viszkozitása nagyon hőmérséklet függő. 70-80 fok közt ideális, 100 fok körül már kevésbé. A váltó hűtése rosszul van megoldva. A vízkörről van hűtve egy hőcserélőn keresztül. Vagyis egy jó kis autópályás hajtáskor, amikor felmegy a víz hőfok pl 100-110 fokra (de te nem látod, emrt a mutató büszkén mutatja a 90-et :-)), akkor már titokban rendesen koptatja a híg polírfolyadék a váltód minden elemét.

Harmadik gond. A szűrő a váltó közepén van, szanaszét kell szedni mindent a cseréjéhez. Plusz nem sokra jó, mert inkább egy durva fémszivacs az mint szűrő.

Szóval időnként az elkoszolódott olajat ki kell cserélni, ez nem kérdéses. Korábban linkeltem olyan hűtés átalakítást, ahol a srác egy levegős hűtőt tett fel. 74 fok körüli stabil hőfokot ért el. És 800(!)Nm-re húzta a 2.4-et. A váltó meg így átalakítva bírta. Az én szerelőm is csinált már ilyen átalakítást egy Citroenen, pozitív tapasztalatai vannak. Ennek a váltónak a hűtése a fő baja, illetve ez a hülyeség, hogy nincs előírva csereperiódus.
Liquid08-06-2017 14:50:02 // 95698
Megvan a titok nyitja :)
Nem kell külön cserélni olajat benne, a szeleptömb cserekor úgyis kicserélik :)
Erhard 242 (Pure Energy)08-06-2017 14:42:32 // 95697
cserélni kell benne nincs örök olaj sem ... vagy aki nem cserél majd fog szeleptömbbel együtt jobb esetben plusz 250e :DDD
Dj.Bíró08-06-2017 14:31:26 // 95696
Öröké semmi sem tart és semmi sem működik,de nem is az a kérdés! Az csupán annyi,hogy arra költsünk amire kell és ne vegyenek le a szervizben felesleges dolgokért 100-ezrekkel.Én az 5-ik Alfámat nyúzom szóval van elég ismerősöm és szerelő hátterem ami ki akaszt az csupán az Automata váltó,mert ott mindenki mást mond!! :D
Erhard 242 (Pure Energy)08-06-2017 13:08:47 // 95695
a gyártó leszarja, bírja ki a garit aztán jön a szokásos "nem rendeltetés szerű használat" duma ... hány de hány ilyen eset van vegyük alapul a Fiat 1.3-as multifos láncos meghajtását, amit sosem kell cserélni aztán szépen 120-200e között szakadnak de ilyen a BMW 2.0 láncosai is... szerinted ki nyert pert ellenük??? Ez a sosem kell cserélni duma egy nagy baromság az is hüle aki beveszi, semmi sem örök csak a csóróság, adó, halál ezt tanuld meg :P
Dj.Bíró08-06-2017 12:07:34 // 95694
Köszi az infókat holnap megyek szakszervizbe váltó olajszint ellenőrzésre és okosabb leszek,majd le írom az infókat amit kapok hátha segít másoknak is.
Liquid08-06-2017 11:49:19 // 95693
A 100-et, garidőt satöbbi kibírja az tuti, így nincs mit perelni a flottásoknak.
Utána pedig nagyságrendekkel kevesebbet kap általában, illetve az emberek angy része cserél olajat, így máris nem lesz sok hiba, illetve időben/km-ben el lesz osztva.
RomeoOne08-06-2017 11:47:05 // 95692
Na ez a lényeges kérdés. Meg hogy mi okozza utána az elhullást? A tömítések meg szimmeringek, ha már elhasználódnak, akkor lehet, hogy az olajcsere még növel egy kicsit az élettartamon, mert az így beszennyeződő olaj cseréje még segít, de az alapvető probléma már nem az, hogy az olaj elhasználódott, hanem javításra szoruló mechanikai baja van a váltónak.
Liquid08-06-2017 11:46:24 // 95691
A 3 év alatt 300e egy személyautóba még cégesként se általános, inkább a garidő/garkm lejártáig használják nem véletlenül. Addig biztosan nem hal el, vagy ha mégis, akkor is garos. De mi ezután vesszük meg...
Én is 15-20e körül cserélek olajat.
A végtelen váltóolajcsere periódusról meg annyit, hogy nem létezik az a kenőanyag, ami tetszőleges sokat kibír, legalábbis az én univerzumomban nincs iylen :)
Az a helyzet, hogy a gyártóknál már nagyon régen a marketingesek beszélnek és a pénzügyesek irányítanak, nem a mérnökök. Szerintem ezzel meg is van magyarázva :)
A kezelési útmutatóban sajnos nagyon nem szentírás.
RomeoOne08-06-2017 11:43:20 // 95690
Ha egy megy tönkre amiatt, akkor senki nem bizonyítja majd be. De ha 100ezret nem bír ki, akkor nem egy fog tönkremenni, hanem tömegével fognak elhullani a váltók ráadásul ugyanazokkal a tünetekkel és tipikus elégtelen kenés okozta sérülésekkel. Abból nem tud kimászni a gyártó, mert ha azok a cégek, akik nagy számban, flottában tartanak olyan autókat, összefognak, simán kiperelik a dolgot.
Smith08-06-2017 11:33:03 // 95689
Van egy ismeretlen változó az egyenletben, mégpedig az, hogy mennyi egy autó vagy váltó élettartama? 300e? 500e? 900e km?
Csabi08-06-2017 11:28:06 // 95688
Teljesen nem mindegy, hogy a 30ezret próbapadon, városban , vagy pályán futod, esetleg 2hét vagy 2év alatt. Pont ahogy a dízel botrány is mutatja, az autógyártók minél jobban kitolják a határokat, hogy a versenyképességüket megőrizzék, szóval egyre nagyobbakat hazudnak. Jogilag ki fogja bebizonyítani, hogy egy 100ezret futott váltóolaj miatt megy tönkre a váltó, vagy szorul javításra, még ha igaz is...
Egyébként a váltóban közvetlen hőterhelést nem, de annál nagyobb mechanikai terhelést kap az olaj (nyomaték átvitel), ami miatt felforrósodik, akár megéghet= koksz, lerakódások..
Valaki írta is, ez a legnagyobb bajuk, az alulméretezett hűtésük...
RomeoOne08-06-2017 11:22:46 // 95687
3 év alatt a céges autókba simán belepakolnak 300ezret és nincs szó róla, hogy 100ezer után ne 30ezrenként vigye cserére :)
Amúgy lehet csökkenteni egy bizonyos faktorral az olajcserét, én is 15ezer után viszem most, bár a 20ezret sem érezném kevésnek.
De ha végtelen az olajcsere periódus, mint amit a váltóra írnak, azt hiába szorozgatod akármekkora faktorral, az végtelen marad :D
Lehet, hogy jobb neki a csere, nem azt mondom, csak hogy nem kéne úgy kezelni a tervezőmérnök által meghatározott üzemeltetési utasítást, mint ha valami dilettáns beszélne hülyeségeket
RomeoOne08-06-2017 11:14:41 // 95686
Én csak abból indulok ki, hogy ha ilyen nagy kijelentéseket tesznek a gyártók, akkor azt minden oldalról jól körülnézik, mert nem lehet csak úgy dobálózni a szavakkal. A jogászok pillanatok alatt darabokra szednék őket. Ha az van megadva a kocsi kézikönyvében, hogy azt nem kell cserélni, akkor az biztos nem marketing dumaként került bele, különben az ilyenért elég sokat kéne fizetniük. Lásd VW dízel botrány :)
Én a 30 ezres olajcserét sem tartom ördögtől valónak. Valahol olvastam egyszer, de égre-földre keresem, most nem találom a cikket, de egy 30 ezret futott olajat bemérettek és azt adták az eredmények, hogy a műszaki paraméterek teljesen jó üzemi tartományban voltak még akkor is. Ezek a modern szintetikus olajak már nem olyanok, mint a régi ásványiak...
Liquid08-06-2017 11:10:55 // 95685
Az olajcserére is 30-et írnak :)
Amúgy meg sok olyan karbantartási dolog van, amit érdemes overrideolni ha az autó már idősebb, több a km. És főleg úgy, hogy nem 0-3 évig, vagy 100e km-ig használjuk.
Amúgy meg ahogy tudom, pont a hűtés hiányosságai miatt szoktak ezek a váltók elhasalni Opeléknál.
Erhard 242 (Pure Energy)08-06-2017 10:55:12 // 95684
Mit szívtál Te reggel, legközelebb hozz VTT-re is amúgy ülj le 1-es :DDD
RomeoOne08-06-2017 10:41:05 // 95683
Egyébként, ha azt mondják, hogy nem kell cserélni, érdemes megfontolni, hogy nem csak úgy a hasukra ütöttek hogy jó lesz az úgy, mert lusták voltak kiszámolni, hogy mennyi legyen a csere periódus. Ha 60 ezrenként cserélni kéne, akkor azt nyilván leírnák, mert az még full bőven benne szokott lenni a garancia periódusban és nem vállalna a gyártó magára egy automata váltó csere költségét, ha lenne esélye, hogy attól bármi baja is lesz.
A váltóban szerintem messze nem kap olyan szélsőséges hőterhelést az olaj, mint a motorban.
Ha ilyet ki mer jelenteni a gyár (mármint, hogy nem kell cserélni), akkor azért azt nem alap nélkül szokta tenni. Nem akarok hülyeséget mondani, de pl. mint a védőgázas csomagolás az élelmiszereknél, lehet, hogy itt is beállítanak még a rendszerben egy gáznyomást vagy valami inert gázzal töltik fel a rendszert vagy sterilizálják vagy mittudomén. Amit felborítasz, ha megbontod a szerkezetet és olajat cserélsz benne. Ezért lehet, hogy utána már tényleg igényelni fogja az olajcserét 60ezrenként.
Liquid08-06-2017 10:29:24 // 95682
ha visszanézed kicsit a topikot, akár csak az aljára görgetve, egyből találsz infót, kb. 2 naponta előjön a téma
Erhard 242 (Pure Energy)08-06-2017 10:25:44 // 95681
a megfogalmazás helyes csak fordítva, addig tart a váltó amíg az olaj :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)08-06-2017 10:24:19 // 95680
így van nem kell cserélni, felesleges...
Kazes☻08-06-2017 09:48:57 // 95679
Ciao! Ne haragítsd magadra a brigádot, olvass vissza... kicsit lejjebb görgetve pl... ;)
pettinke08-06-2017 09:48:24 // 95678
te csak írsz, de nem olvasol? :-)
Dj.Bíró08-06-2017 09:44:26 // 95677
Sziasztok! Alfa 159 Automata váltóval van valakinek tapasztalata olajcsere esetén,mert van ahol nem ajánlják arra hivatkozva,hogy a híg olajtól a váltó 5-6 ezer kiló méter és kifekszik illetve a gyár is azt írja,hogy a váltó olaj örök élettartam vagy legalábbis addig tart mint a váltó!
Haddel08-06-2017 06:52:35 // 95676
Trw-t ajánlom.Valeo-t semmiképp. Nekem hátra azt raktak és nyikorog tolatáskor.
csokagm07-06-2017 22:42:03 // 95675
De legalább zöld😁
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2017 22:16:02 // 95674
Ma a béjemvé 530 hibridjén mosolyogtam egy jót a gyári 2l-es fogyasztás a valoságban 9,5 mint a tibié... akkuk nélkül :))))
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2017 21:47:43 // 95673
igen R és 1... nálad is így történt, szelepenként...ezért kell 15-20L olaj ...
WarbiRunner (Gyuri)07-06-2017 21:46:31 // 95672
Szelepenként? Na ezt nem tudtam. Remélem nálam is így történt. Nekem annyi rémlett, hogy egy csövön be, egyen ki, amíg tiszta olaj nem jön.
R?
Giuntini07-06-2017 21:38:17 // 95671
Így van! A rántás az szeleptömb hiba, vagy elhasználódott olaj.
Hardy07-06-2017 21:37:59 // 95670
Ha meg vagy elégedve azzal ami bent van akkor olyant. Nekem pl. gyári van benne.
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2017 21:35:35 // 95669
ez így hülyeség amit írsz... szelepenként mossák át... mindig ott ránt ahol a legkevesebbet van nyitva, pont ott ragad le...tippelsz?
Peeeti8507-06-2017 21:24:33 // 95668
Hello
nálam is dettó ugyanez van.
ha ez egy normális jelenség akkor valóban nincs okom az aggodalomra.
köszönöm a videókat.
további szép estét.
szia.
WarbiRunner (Gyuri)07-06-2017 21:23:28 // 95667
A váltóban nagy nyomással kering az olaj. Amit az nem mos ki azt az átmosásos csere sem fogja.
Giuntini07-06-2017 21:18:49 // 95666
Szerintem nem kell megsértődni! Az automata váltóból is meg kell élni. Sajnos ezt az Aisin váltót (is) úgy tervezték meg, hogy valójában váltót mindenképpen meg kelljen bontani. Szűrőt bontás nélkül nem tudsz cserélni. Mindenki mást mond, mert valójában igazi megoldás nincs. Én úgy gondolom, hogy hallgatok az átlag véleményre, és 60 ezrenként cserélem az olajat. Lassan időszerű lesz. Nem fogom átmosatni, mert ha 60 ezrenként cseréled, akkor nem lehet gond vele.
Egyébként ha olajhiány van, a legjellemzőbb hiba, hogy nem kúszik. Rántás is adódhat elhasználódott olajból, de az leginkább már a szeleptömb hibáját jelzi. Egyébként minden Aisin ránthat, mégpedig a szabadonfutó ki-be kapcsolásnál, mégpedig ha kikapcsol, de te egy erőteljes váltásra kényszeríted, háromból kettőbe. Ez a 2,4-nél igaz így, mert az 1,9 50-nél már üresbe teszi, tehát megszűnik a motorfék. Egyébként az Aisin a nagyon alacsony fordulatot sem szereti.
WarbiRunner (Gyuri)07-06-2017 21:18:22 // 95665
Basszus egy hozzászólásnyit kellett volna visszaolvasni...
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2017 21:02:07 // 95664
osztom ami már eleve szar annak tök mind1 az átmosásos vagy a sima olajcsere, úgy is tönkre megy, viszont ahol csak le van rakódva az olaj sár a szelepeknél ott egy friss csere csodákat tesz, megszűnik a rántás pl ...
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2017 20:49:34 // 95663
sokan elfelejtik egy autónál mindig az olaj a legolcsóbb "alkatrész".... és sokan ezen spúrkodnak
TS07-06-2017 20:42:06 // 95662
Ok.Hogy ki mennyire hülye,nem tisztem megitélni.A harminc ezres cserét is automata váltós szakember mondta,meg azt is hogy nem szabad olajat cserélni.Csak azt egy másik.Ezért irtam le mindkettőt,hozzátéve a saját tapasztalatomat.Nem vagyok automata váltós.Természetesen nekem sem váltja el kétezer alatt.Egészen pontosan arra a trepnigázos kigyorsitásra gondoltam amit normál üzemmódban elengedett majdnem négyezerig,most háromezer-hatszáznál elváltja.A sport és a normál mód között érezhetően nagyobb lett a különbség.
Az hogy mi káros és mi nem,megint csak találgatás.Ha száz tisztításból egynél bebaszik a baj,ugy viszik körbe mint a véres kardot.És megpróbálják ráhúzni az összes többire hogy nem szabad.Az én álláspontom más.Szintén tapasztalat.Akkor feltételezem hogy ha eléd álltam volna ugyanezzel a kéréssel hogy 160 000-nél tisztitsunk és cseréljünk olajat,ugyanúgy lebeszéltél volna mint az első váltós akivel beszéltem.És mikor megkérdeztem hogy akkor hogyan?Te is azt válaszolnád hogy használjam míg tönkre nem megy,de ha nem akarok még trélerre is költeni,akkor újíttassam fel még most?Igy utólag azért rendeset bele tudnék rúgni az emberbe.Ahogy irtam is.Véleményem szerint ami tisztítás után tönkremegy,az eleve szar is volt.Olajcserével legalább az esély meg van adva a hosszabb élettartamra.Enélkül még az sem.A várható költség mindkét esetben ugyanannyi.Kb 900 000.Ennyiért újítják fel.Ha olajcsere okozza akkor azért,ha az olajcsere hiánya akkor azért.A feleségem automata voyagerét is átmosattam kétszázezernél.És lám,kettőből semmi.Egyiknek sem lett baja.Ha tapasztalat alapján irok véleményt akkor ezek után hogy fogalmazzam meg szerinted?
Ildiko07-06-2017 20:30:02 // 95661
Sziasztok,
Első fékbetétet kell cserélnem.
Kérek szépen segítséget, milyet vásároljak?
Köszönöm,
Ildikó
antonov07-06-2017 20:05:48 // 95660
2000
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.