Forum >> 159

LaciR28-05-2017 17:06:40 // 95309
Na ez is meglenne.
Laca6228-05-2017 16:41:18 // 95307
Szia !
A pajzs fölött a 4 csavart kivetted ?
Marseus28-05-2017 15:39:17 // 95306
Sziasztok!
Mi a trükk a lök.borítás levételnél ha az összes látható csavar kint van de valami az orra hegyénél még nem engedi,mi az?
antonov27-05-2017 12:29:13 // 95305
Kb. öt centis a csavar, elég jól rá tudok még fogni.
pettinke27-05-2017 09:32:17 // 95304
Hosszú csavar kell, nehogy a feje felüljön az előlapon. És tekerni kell, erősen.
RomeoOne27-05-2017 00:59:30 // 95303
Blogom. Asszem 400 Nm-re lett íva, az nincs benne. Talán kicsit több.
RomeoOne27-05-2017 00:56:19 // 95302
Mondjuk most nézem, hogy 17-esben pont van alfa 159-re való, akkor gondolom ,csak 17-est nézel :) Ha a gyári felni csak az ára miatt nem lenne opció, akkor sztem ezen ne problémázz. Használtan biztos tudsz venni nem drágán és akkor ha még le is fújatod, úgyis olcsóbban kijöhetsz, mint egy új felniszettel.
RomeoOne27-05-2017 00:53:21 // 95301
Még ha el is állsz, azért a szállítási költséget neked kell állnod,ami azért onnan nem kevés. És ha pogácsázni kell, de még azt sem tudod, hogy mennyire... Azért sztem ez nagyon necces. A méretet nem mondtad, de 18-on ez egyáltalán nem olcsó, 19-en meg jó drága. Nem beszélve arról, hogy az osztóköre sem stimmel. Még mozgókúpos csavarok si kellenek hozzá. Biztos ez a felni kell neked?
Én az előbb linkelt oldalról rendeltem, hatalmas a választék és rendkívül segítőkész a staff. A fazonnal sokáig leveleztem, ha kinéztem egy felnit, ő mindig felvette a kapcsolatot a gyártóval és megkérdezte, hogy nagyfékes 159-re felmegy-e, így lett meg a mostani felnim.
Ha ehhez az ázsiai stílushoz ragaszkodsz, esetleg a Japan Racing felniket érdemes még megnézni, de ha jóhet más is, a MAK-ot ajánlanám, mert olasz és nekik van aránylag sok felnije 5x110-el, ráadásul 65-ös középfurattal is, amihez még központosító gyűrű sem kell. Én pl. majdnem ezt vettem meg, csak végül nem került addig gyártásba, amire kellett volna és így választottam a jelenlegit.
csokagm26-05-2017 23:10:10 // 95300
Komolyan mondom én amikor ebbe beleültem szinte remegtem😁 A többibe amit próbáltam nem volt semmi baj, mert éreztem hogy ebbol nem lesz semmi. Itt viszont éreztem hogy ez jo, de úgy őrültem hogy 80-9p felett nem mentem. Ezután még kipróbáltam egy 2.4est az is marha jo volt a hangja csavarta is a fejem de összeségében inkabb ezt választottam. 180 nem mertem volna:) majd ha kimegyek a pályára😁
Biagio26-05-2017 21:38:31 // 95299
igen ez új. Ha túl nagy lenne pogácsa méret akkor természetesen elállnék a dologtól. Tudom hogy így is rengeteg kockázata van, de a nagyobb bukta elkerüléséhez talán elég. A többire meg ott van a 2hetes elállási jog.
Az elgondolkodtató amit a kerékagyról mondasz (köszi), holnap ezt is megnézzük. (közben segítségemre sietett Seriff, amit innen is köszönök)
Sajnos minden buherálásnak van egy kockázata, de én is hónapok óta keresek és már eléggé unom, viszont a gyári drága felnit az utolsó lehetőségnek tartogatom :) A felni: autec wizard
antonov26-05-2017 21:30:54 // 95298
M4-es csavart vettem, tettem rá alátétet, hogy jobban bele tudjak kapaszkodni, de semmi. Na majd akkor még próbálom, csak féltem hogy baja lesz. Köszi!
Smith26-05-2017 21:25:20 // 95297
Igen, M4 menetes szár, lehet csavarboltban kapni. Vagy az is jó ha veszel valami M4-es csavart ami jó hosszú. Kijön az. Nekem se akart, aztán mégiscsak. Beljebb kellett tekerni.
MateE3e26-05-2017 21:24:45 // 95296
Dpf már nincs benne.
antonov26-05-2017 21:13:59 // 95295
A navis fejegység M4-es menetes valamivel jön ki? Nem találom róla most a blogot. Nekem nagyon nem akar megmozdulni.
Liquid26-05-2017 21:02:23 // 95294
nem mentél vele 140 felett? :) Bakker én a tesztúton megküldtem mindkét Alfát vagy 180-ig :)
Liquid26-05-2017 21:00:53 // 95293
Annyiban vagy naiv, hogy azt hiszed, hogy a technikai fejlődést, amit a mérnökök tudnának, nem baxák meg naponta 2-szer a marketingesek és a félmeleg EUs bürökraták .
Abban egészen biztos lehetsz, hogy sem a DPF sem az EGR és társait a mérnökök nem önként és dalolva szerelték fel, hogy tönkretegyék a motor hatékonyságát, rugalmasságát, tartósságát.
Erre gondoltam, mikor azt írtam, hogy árnyoldal :)
Zolibácsi26-05-2017 20:46:14 // 95292
Regeneralas? Akksi? Nagyon nem ugral az magatol
Haddel26-05-2017 20:32:19 // 95291
Én anno megmankyzás után azt vettem észre ,ha ugyanugy nyomnám neki ,mint elötte ,akkor kevesebbet enne. De nem tudtam megállni ,mert élveztem minden padlógázt😃
MateE3e26-05-2017 19:57:07 // 95290
2.4 jtd
Gondol egyet és mozgolódik az alapjárat.Valami tanács ezzel kapcsolatban?Köszönöm előre is.
csokagm26-05-2017 18:46:58 // 95289
Jól olvastam, hogy meg van chippelve neked? Mennyire?

Egyébként érdekes az autó, mert kevésbé érezni benne a sebességet mint a 166-ban viszont azt érzem és látom, hogy jobban megy nála. Brutál gyorsan felugrik 140-re egyelőre még ennél gyorsabban nem mentem. Nagyon élvezem, brutál kanyarsebessége is van.

Csomagtartóból takarítás közben, elvesztettem, két patentot. 1 nagy 1 kicsi, bontóból vagy honnan lehet szerezni ilyet?
RomeoOne26-05-2017 17:13:14 // 95288
Pl. DPF-et nem épp a hatékonyságnövelés miatt raktak a kocsira. Szerintem erre gondolt.
Smith26-05-2017 16:35:41 // 95287
A tobbletfogyasztas nem azt jelenti hogy tobb uzemanyagot hasznlok el? De. Azt gondoltam a hatekonysag noveles azt eredmenyezi hogy ugyanannyi uzemanyaggal hosszab itat es gyorsabban tehetek meg. Biztos naiv vagyok :)
RomeoOne26-05-2017 15:39:02 // 95286
Amúgy milyen felnit néztél ki?
RomeoOne26-05-2017 15:30:01 // 95285
Ja, ez az az adat, ami fontos lenne a nagyfékesek szempontjából, akik utángyártott felnit keresnek. A küllő belseje a fék magasságában és a felfekvési sík távolsága. Kár, hogy ilyen adat nincs a specifikációkban :D
Liquid26-05-2017 15:23:40 // 95284
A gyári sokküllős 17-esnél 6,5 centi van a csavarok síkja és a küllö belseje között.
Nem precíziós mérés csak egy darab léc + tolómérő :)
Lemértem, hogy legyen valami támpontom a felnikereséshez.
RomeoOne26-05-2017 15:21:59 // 95283
Ha újat veszel, akkor én nagyon nem erőltetnék egy olyan felnit, amit pogácsázni kell. Én tavaly ősszel kezdtem felnit keresni, ami hónapokig tartott pont ilyen problémák miatt, hogy vajon felmegy-e vagy nem.
Az általad kitalált módszert nagyon nem ajánlom. Tegyük fel, 1 cm-re van a kinézett felnid küllője a kis féktől. Te kiméred, hogy a mostani felni és a kis fék között meg 2 cm van. Ezek szerint 1,7 cm vastag pogácsát kéne venned. Ez nonszensz. Maga az agy nincs max 1 cm kb.
Shadinnak 5 mm-es pogácsa volt alatta, de kivette, mert ami így maradt az agyból, az már ránézésre is kényelmetlenül kevés volt.
A helyes módszer az lehetne, ha akkora pogácsát raknál alá, amivel a felni küllői akkora távra lennének a féktől, amekkorára a gyárié vannak. Ehhez viszont nincs elég adatod.
Ha engem kérdezel, keress tovább. Nem érdemes olyan felnit megvenni újonnan, amit még pogácsázni is kell. Valószínűleg a futómű sem fogja megköszönni hosszú távon.
Tocke26-05-2017 15:13:53 // 95282
A teljesítmény 115 LE - 150 LE, nyomaték 280Nm - 350 Nm.
Biagio26-05-2017 15:05:04 // 95281
A felni valóban messze van. :) (raktáron Németországban)
A helyzet a következő:
-nekem nagy fékes alfám van
-a gyártó felni konfigurátora szerint csak normál fékesre jó a felni.
-tehát azt kellene meghatározni mennyivel jobban lóg ki a nagyobb féknyereg a kisebbhez képest
-a mostani felni küllő és nagy féknyereg között kb. 3mm van. Amennyivel több hely lesz a kisebb féknyereg és a mostani küllőm között, akkora pogácsát kell vennem.
Giuntini26-05-2017 14:48:15 // 95280
Már most beszartam!:)))
RomeoOne26-05-2017 14:43:20 // 95279
Felmerült bennem - az a véleményem szerint nem triviális - kérdés, hogy ez a művelet hogyan segít Téged hozzá ahhoz, hogy meghatározd a pogácsa szélességét?

Egy lehetőséget tudok elképzelni: most egy kis fékes 159-esen van a felni, amit megvennél. Feltételezem jó messze tőled, ezért nem tudod rápróbálni a sajátodra. Az eladó leméri neked, hogy mekkora a távolság a fékje és a küllő között. Te is leméred, hogy a te felnid küllője mekkora távolságra van a kis féktől. Azt is, hogy mekkora távra van a nagy féktől és ebből már lehet egyet számolni.

Ha ez a helyzet, akkor javasolnám, hogy szánd rá magad, hogy elutazol oda, ahol a felnit árulják. Még ha nem is a szomszédban van, sok bosszúságtól meg tud kímélni, és utólag nem túl vigasztaló az "elméletben jónak kéne lennie".
antonov26-05-2017 14:29:53 // 95278
Nagyon kisfékesre (úszónyerges) gondolsz? : )
Biagio26-05-2017 14:18:46 // 95277
Kedves Típus társak!

Meg ajándékoznám egy üveg borral azt aki lehetőséget adna, hogy most hétvégén felpróbáljam az első tengelyére a mostani gyári felnimet és Budapesten van. CSAK normálfékes alfa jó. Kb 20perc lenne az egész.
Nekem nagy fékes van, és leszeretném mérni a távolságot a küllők és a normál féknyereg között. Ezzel tudnám meghatározni hogy milyen nyomtáv szélesítő kell nekem egy új felnihez.
Köszönettel: Balázs 0670/3816720
Shadin26-05-2017 13:41:24 // 95276
Feltettem az új légterelőket a Sandero-ra, kész vagyok legyorsulni bárkit :-)
Giuntini26-05-2017 13:38:39 // 95275
Igaz. Az enyém is írva van, ezt Manky nézte át, miután Shadinnal elküldtük a comp adatait. Manky azt mondta, lehetne jobban megírni, de vannak benne jó dolgok is. Nem nyúlatok hozzá, az autó baromian megy, ott van a fél liter eltérés a mért és a valós fogyi között, de nem érdekel. Szerintem kb. 30 ló többlet van benne. A VTT-n jó lenne megnéznem egy 2,4-et gyári progival.
Dzsozy26-05-2017 13:28:55 // 95274
Szépnapot Mkinek. Bocsi, hogy a sok dízeles közé most beszúrok, de kérdezném esetleg, hogy benyásról vette le már valaki az olajteknőt? Olajszenzort kéne cserélnem, hmm.
RomeoOne26-05-2017 13:20:10 // 95273
Mik lettek az új paraméterek?
RomeoOne26-05-2017 13:19:52 // 95272
Az optimalizálás azt jelenti, hogy a gyárilag alacsonyra belőtt helyett, egy optimálisabb magasabb teljesítmény beállítása :D Kell az a kis plusz teljesítmény. Az enyém sincs szénné húzva, szóval nyugodtan kérheted Mankytól az LXU230-as programot ;)
Giuntini26-05-2017 13:00:32 // 95271
Tökéletesen igazad van! Sok leállással, motorkihűléssel, dugóban a fogyi iszonyúan megemelkedik. Ez főleg az automatára igaz. A kényelemért áldozni kell és nem hülyeség agyári 11,8l városban.
Tocke26-05-2017 12:37:43 // 95270
Hát ez mindegyiknél függ. Tegnap Manky-nál voltam, kapott egy kis tuningot a vas, elfele 5,2l volt a fogyi, visszafele 6,2l,(kihasználva a plussz erőt:-)), de szigorúan csak városban ez is elkéri a 8 litert, télen természetesen többet.
Morfiusz Cédula26-05-2017 12:26:07 // 95269
A 6 liter/100 km után a másik oldal. Ezt ma reggel lőttem. Harminc egynehány kilométer, tiszta városi menet, rövidebb (4-5 km) szakaszokból. Ha beleszámítom, hogy a comp fél literrel szokott többet mutatni, akkor is majd' 15 literes fogyi.

Mi a tanulság? A 2.4-nél nagyon-nagyon függ a fogyasztás attól, hogy milyen körülmények között (város/pálya/országút) és hogyan használod az autót.
Nyilván ez többé-kevésbé minden autónál igaz, de a kisebb lökettérfogatú dízeleknél úgy vettem észre kevésbé. Talán a benzineseknél tud még ekkora különbség lenn. Van egy 2 literes családink, ott is nagyon nagy a különbség a város és az országút között, bár nem ekkora. Mondjuk az nem is automata, ami még itt biztosan sokat dob a városi fogyasztáson.

Liquid26-05-2017 11:21:54 // 95268
a 10 év technikai fejlődésnek árnyoldata is van, am i a fogyasztás illeti
Giuntini26-05-2017 11:21:35 // 95267
Hát ez az! Nekem a pályán 9-9,5l-t fogyaszt ja mehetek, tempomatozok, mikor megnyomom a visdza gombot akkor tolja neki mint süket az ajtót. Az enyém automata ez kb. annyit tesz rá a fogyasztásra mint a q4.
Smith26-05-2017 11:20:38 // 95266
Mankyzás nekem is tervben van, de lóerőnövelés nélkül, szigorúan csak optimalizálás, esetleg alacsony fordulaton léphet jobban, meg egy kis gázpedál program igazítás.
Shadin26-05-2017 11:00:10 // 95265
Nekem a Mankyzott 1.9 és 2.0 is 7,7-es átlaggal járt, nem tatás üzemmódban, fele város, fele pálya.
Smith26-05-2017 10:58:27 // 95264
Nálam a 2.0 7, 7.1, 72 is előfordul, de ha bejön egy hosszabb egyenletes út, gyorsforgalmi mondjuk, akkor visszamegy 6.9-re. Persze fura a 166 után, amivel 5.5-6 literből eljártam melóba. Ez erősebb 30 LE-vel, kevesebb 400 ccm-mel, és kéne hogy legyen technikailag 10 év előnye. Mégis többet fogyaszt.
Liquid26-05-2017 10:17:39 // 95263
hát igen, diétás :)
egyszer volt nekem is 7,87 (ez a legjobb)
RomeoOne26-05-2017 10:16:35 // 95262
Ha lett volna 2.4-ből a 2.0-hoz hasonló javított konstrukció, akkor én sem győztem volna meg magam, hogy elég a 4 henger is :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-05-2017 10:10:42 // 95261
Igen :) én is 2.0 akartam és berlinát. ahoz képest :-)
RomeoOne26-05-2017 09:56:23 // 95260
Még jó, hogy szépen vezetem itt a kocsi költségeit, exportáltam excelbe a fogyasztás táblát és megnéztem, hogy szakaszonként mennyi volt a fogyasztás. Abban a másfél hónapos időszakban volt a legmagasabb, mikor rossz volt a turbó hőmérő szenzorom és vészmódban volt a kocsi. 8,11 L/100km-re jött ki. A 17000+ km-es átlagom 7,04 L/100km lett. Azt hittem több :D A második legmagasabb fogyasztást a legutolsó tankolásom előtti szakaszon produkáltam 8,06 L/100km-el. Ebben 150-160-as pályázás meg 130-140-es országutazás volt többnyire. Diétás kocsi ez, mégis megy, mint a disznó :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.