Macccy02-09-2017 18:30:21 //
98625
Mérés númeró two: kicsit jobban viselkedett, ahogy vesszük. Vagyis ha úgy vesszük, hogy nem volt 600 mBar-os turbó túlkapás, akkor nem is. Helyette kezdetben azért szórta a nagy eltéréseket, de az utolsó 10 percre ez lett.

Asszony fogta a telefont és monitorozta az eseményeket, jövőre Ferrari-t diagol! :)
(a képen bejelöltem úgy kábéra mennyit töltött túl a gázadásokkor)
Mert nem ez a normális? :-D Már gondoltam, hogy egyszer kiszedem, mert egyből 1600-ról 1500 kilóra csökkenne az autó önsúlya :-) De másnap tuti defektet kapnék :-)
boli11102-09-2017 15:48:48 //
98623
Sziasztok!
A hátsó ablaktörlővel vannak mostanában gondjaim. A gyári gumi elhasználódott. Új ablaktörlőt (ha jól emlékszem karral együtt) 5000 Ft alatt nem láttam. Eddig gumit cseréltem benne, de az 1-2 hónapnál többet nem bírt. Pedig nagyon ritkán használom.
Ti hogy oldottátok meg?
159 SW
Egr off óta azt érzem, mintha jönne meg az ereje. Kezd összhangban lenni a kinézete azzal amit művel :-) Az adrenalin függőségem is szerintem lassan alább hagy, tudom élvezni azt, hogy simán csak iszonyat gyors, de nincs közben dráma, nincs határhelyzeten életben maradás :-D Így nézve egy technikai csoda ahogy ez vágtat felfelé a hegyre.
A gyári TI kerekekkel most voltam vele szerpentinen először. Áááh. Nagyon kegyetlen tempót tud. És közben nincs stressz, csak a finom 5 hengeres örömóda. Automata módban eléggé megöli az élményt a váltó. Normálban hamar kapcsol fel, belevált a kanyarokba, hajtűkben slippel. Sport-ban meg feleslegesen forgatja. Viszont kézibe kapcsolva, váltófülekkel vezérelve meg a másik véglet. Olyankor összeáll a kép. Nem old a kuplungja 2-esben sem, ahogy nyomom, úgy megy, nagyon gyors a váltás, finoman működik az egész.
TS02-09-2017 15:23:38 //
98621

A gyári pierburg szívósorhoz a 18,5mm-es dugó való.A kép kicsit rossz minőségű,de kivehető rajta.
Macccy02-09-2017 14:02:42 //
98620
Fratelli, Signori,
Itt esik az eső, gondoltam kicsit googlézok, de azért kellene a súgás innen is: szóval nem boldogulok ezzel a P0237 hibakóddal illetve a körülötte lévő jelenséggel.
Mondom mi van: az autó gyári 16V, csak az EGR lett offolva, de a hiba már mióta megvan, azóta előidézhető, 4. fokozatban padlógáz gyorsításnál a csúcs levegőnyomásérték fordulatszám tartományának közelében (~3500 Giri) betiltható, a hiba P0237, limp mode, leállításra persze van kraft újra. A P0237 önmagában alacsony jel feszültségre googléz szinte mindig, de az AlfaOBD volt annyira okos és odaírta, hogy High Pressure.
Ezután ma reggel melóból haza nekiálltam Target és Measured Pressure értékeket mérni és minden nagyon sirály, a gázpedál álláshoz szépen igazodnak a Target (cél) értékek és ezeket egész jól igyekszik követni grafikon görbében a Measured (mért) értékek ... csakhogy!! .. Míg a cél / mért értékek egészen jól rímelnek egymásra 1., 2., 3. és 6. fokozatban (amennyire néztem), a 4. és 5. fokozatnál olyan töltőnyomásokat mér, ami +200, +300, de akár +600 (!!!) millibárral is fölötte van a kért nyomásnak. Ez pedig odáig vezet, hogy az ominózus csúcs töltőnyomás helyén (ami állítólag gyári értékben 3750 RPM és 2500 mBar lenne) a hiba pillanatában kerek 3000 mBárt mért a computer.
Na che cosa ez? A műszerfalon lévő turbo óra amúgy szerintem a Target értéket mutogatja, mert 1.5 BAR fölé nem szokott felmenni ott se, tehát látszólag minden rendben. De ugye a valós érték (vagy a szenzor) ettől eltér.
- hol van ez a szenzor? ez a MAP a szívósorba csavarozva, vagy a nyomó oldalon másik szenzor is van?
- VTG geo ha szorulna, akkor nem lenne ilyen harmonikus target-töltés változás, nemde? ráadásul nem csak magas fordulaton vannak a nyomás értékben eltérések, tehát nem gondolnám, hogy az alsó végpontra nem bírja leengedni a lapátokat ...
Iszom egy cappucino-t és megverek egy prostit ... :))

Mostanában hosszabb állás után látok egy kis vizet a földön. Végigvizslalttam, a csöveket, és a vékonyabb vízcsőnél mindig láttam fagyálló nyomot, de most már úgy látom szivárog. Tudjátok, hogy ez a vékonyabb cső hová megy?
MateE3e02-09-2017 13:12:12 //
98618
Üdv
Valaki dugózott már le szívósort 2.4 es jtdn?Melyik átmérőjű dugókészlet kell hozzá?18.5mm vagy 15mm-es?
rá gondolok.: http://www.ebay.co.uk/itm/Swirl-Flap-Removal-Kit-for-Fiat-Alfa-Romeo-Lancia-2-4-20V-JTD-Multijet-JTDM-/171840013772?epid=1557562088&hash=item28027685cc:g:wSUAAOSwKOJYI4Wx
Köszi a válaszokat.
Azért meglepödtem mikor a potkerek helyen is 19es Ti lapult :)))
Kunyho02-09-2017 08:48:08 //
98616
Ezért jó, hogy Te nem vagy nepper!
SWut02-09-2017 08:30:59 //
98615
Gratula a gépállathoz! Nagyon szép!
itthon 200e km felett szinte lehetetlen eladni autót, a magyar emberek abban a tudatban élnek, hogy az már az autó vége, bontani való inkább megveszik drágábban azt amiben valójában 300e km de az órában csak 140e van, az sem baj ha szól a csapágy nem megy a klíma agyon volt b@szva az eleje, csak legyen benne navi és kevés méter :DDD ... na ezért is tekernek a nepperek :P
Chianti02-09-2017 07:26:01 //
98613
Az az igazság, hogy sehol máshol nem hirdettem meg, csak itt az Amorén. Ma töltöm itthon az utolsó napomat, és eddig senki nem jelentkezett. Kicsit talán sok a km, de ez legalább valós. Semmi gond, majd odakint megtalálja a gazdáját... Az utód egyelőre még kérdéses... Nem biztos, hogy Alfa lesz...
Macccy02-09-2017 01:05:46 //
98611
Félreértesz, nem bontottat akarok, bontókban amúgy sincs soha, fogyó alkatrész. Nekem egy normális példány kellene, ami nem olyan szar, mint a gyári. Hacsak azóta "a gyár" nem javított a minőségen, ez silány. Nem véltlenül esik szét a hátsó szinte mindenkinél, de ahogy hallom néha még az első is. Az enyémen ráadásul a bowden vége fordult ki, a fülek letörése csak bontáskor következett. Több sebből vérzik a gyári na. Sőt olyat is tudok, akinek ez a vacak beépítéskor tört el. :)
Na én ezért sajnálom Budaprsten használni. Mintha ketrecbe lenne zárva. Aztán jön a latyak, a dzsuva... Meg a sózóautók... Bemegyek valahová, " vajon ki tolat bele"? Melyik barom tol neki mandínerből egy bevásárlókocsit? Melyik Suzukis, Skodás bagy Fordos akar bizonyítani? Aztán elfogy a fék.
Na hát ebből lett elegem. Egy 145 1,4 TS remekül megfelelne Budapesten. Akkor is, ha nem makulátlanul szép! Birkák közé nem kell oroszlán! Elèg a vadló is:))))
Én két hónapja vettem. 14000 ft Ofi-nál. Szerintem fölösleges próbálkozni a bontókkal és egyebekkel... Ez gyári minőség.
NGC01-09-2017 23:38:23 //
98608
Kipróbálom, de nem emiatt sípol, ezek szerint. Viszont kezd komolyan idegesíteni. Főleg, hogy hiba olvasás is volt, és nincs hibakód.
csAR01-09-2017 23:18:58 //
98607
Én
ezt vettem bele.Teszi a dolgát,semmi különbség a gyárihoz képest.
Macccy01-09-2017 23:01:39 //
98606
Ablakemelő széthull, bowden kiakad, orsó megesz, fehér fül tör ... Csak a szokásos. Az lenne a kérdésem, hogy aki NEM GYÁRI emelőt vett, bevált e esetleg? Ez a gyári a törős fülekkel agyf*sz kialakítás, a kiakadó bowden sem egyedi eset, szóval egy jó utángyártott még jobb is lehetne. A Magnetti Marelli máshogy néz ki, esetleg próbálta valaki?
Haddel01-09-2017 22:38:35 //
98605
Na eljött a pillanat? Jò áron adod szerintem .Remélem ,hamar elviszik ,hogy jöhessen az utód😃
Liquid01-09-2017 22:35:13 //
98604
igazán nincs mit, jót dumáltunk, erről szól többek között az Alfázás :)
Haddel01-09-2017 22:33:51 //
98603
Gratula nagyon szép a verda!😃
PBali01-09-2017 22:25:21 //
98602
Hát igen, nagyon vágytam már rá, miután megmutattad a tiedet, még jobban...:-) Köszönöm neked is és Yaninak is!
PBali01-09-2017 22:20:38 //
98601
Köszönöm! :-) A tiéd is brutál jól néz ki...
Liquid01-09-2017 21:22:58 //
98600
na látod, alakul ez :)
Ma átéreztem amit Giuntini írt , szívtam pár órát Budapesten. Gyerekek ennyi taplót egy helyen. Szörnyű volt. Nem lehet nyugodtan közlekedni, figyelni kell mint az állat, mert eltakarítanak. Ez tényleg a balkán legalja volt a péntek délutáni őrületben :-(
Aztán Pilisszentlászló felé elfogyott a nép, kiengedtük a gőzt kicsit. Atya jó ég... de brutális ez az autó. Két kanyarig D-ben hagyva autóztam, de hegyen valahogy nem az én ízlésem ahogy kapcsolgat. Manuálba kiraktam, rákapaszkodtam a fülecskékre és go. Hú... nagyon állat :-D Az a hang. ahogy vált, ahogy megindul. Kiautózni lehetetlen, kb fél gázon is pusztító amit művel. És senki nem hányt :-D
Liquid01-09-2017 21:14:42 //
98598
Na , örülök, hogy sikerült találni egy megfelelőt! :)
Igen szép darab!
Sok örömteli km-t kívánok! :)
Hardy01-09-2017 20:52:14 //
98597
Tudom. TI n vagy Eibach on agyalok.
yani🍀01-09-2017 20:42:02 //
98596
Gratulálok hozzá!
Csabi01-09-2017 20:34:53 //
98595
Nagyon szép, grat hozzá. Üdv itt :)
PBali01-09-2017 20:25:10 //
98594
Egy pár centis ültetés sokat dobna rajta ;)
Hardy01-09-2017 20:11:21 //
98592
Olyan helyen kell íratni ahol már sokat írtak és nem volt hiba.
...akkor egyértelmű a dolog. Vissza a csippeshez!
Fanni01-09-2017 19:13:04 //
98590
a gyárival nem csinálja.
Peta7401-09-2017 19:11:49 //
98589
Köszönöm mindenkinek a segítséget!😉
és a gyári programmal is csinálja? ha a chipelés óta jött elő, akkor miért valami szenzorra gyanakodtok?
Fanni01-09-2017 19:03:17 //
98587
Sziasztok!
A következő problémám volna 159 1.9jtd 16v chipelve lett kb. 185 le és kb. 380Nm. A jelenség, hogy 5. 6.-ban 2000-3000 fordulatnál egy picit megtorpan és utána megy tovább hibátlanul. Légtömeg mérőre gondoltunk, de ki lett próbálva egy másikkal, de a nem voltozott semmit.
Valakinek ötlet, javaslat?
Előre is köszönöm!
Hardy01-09-2017 18:29:17 //
98586
Ez meg a régi. Kar hogy eladtam. Most vehetek másikat télre.


Hardy01-09-2017 18:26:36 //
98585
Ez a gyári. 235/45 18

sty01-09-2017 15:46:30 //
98584
mezoba01-09-2017 15:22:21 //
98583
ezt hogy intézted? :D én is akarok céges alfát.... :D
ZoliNix01-09-2017 15:20:22 //
98582
235/45x18.
Ha találsz valami jót, légy szíves oszd meg velünk, szezon után nekem is csereérett lesz.
Szerintem szépen kitölti az ívet, bár nem tudom hogy a 225-ös hogy mutat (nem hinném hogy látványos a különbség).
Elég magas, ezzel még nem ért le sehol nem úgy mint a télivel (sajnos 16-os van, hiába gyári az alacsony)
Liquid01-09-2017 15:09:17 //
98581
235/45R18, az túlzás hogy használom, de már van tracking-numberem :)
Peta7401-09-2017 15:02:40 //
98580
köszi a segítséget!
Húha, ez az én vesszőparipám :D
235/45R18, az a gyári.
225/45R18 belefér még sztem mert még az is nagyobb 17-es etalon 225/50R17-nél. De Nem különösebben olcsóbb az a méret sem, akkor meg már inkább a gyári.
Peta7401-09-2017 14:45:11 //
98578
Sziasztok!Érdeklődnék 18-as felniken ki milyen méretű gumit használ?
Ha kicsit többet akarsz megtudni a diag. kábelekről, ajánlom GTPeti blogját.
klatty
Egy kis szépészetet hajtottam végre az autón. A küszöb alján sajnos volt egy-két kőfelverés, sajnos egy-kétrozsdakezdemény is volt. Lecsiszoltam, majd rozsdaátalakító festékkel lekentem. Aztán a küszöb alsó részét lefújtam ezzel az érdes kőnek ellenálló festékkel. Az eredmény:

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.