Csabi29-11-2017 11:24:20 //
102326
Ilyen az új 88°C-os termosztáttal ( igaz nem Tbi):
Két külön időpontban mértem pár nap eltéréssel, az egyik esetben 91°-on a másikban 93°C ig ment fel a víz...
A temosztát lehet 88on nyitott, de ennyi késés lehet a rendszerben...
GD-s ... onnan nem hozok, múltkor a Gates vezérlésből ki volt nyúlva a vízpumpa, a KYB gátlók nem jöttek meg, soroljam még? :DDD
Shadin29-11-2017 11:16:23 //
102324
zsu-nál 17 a Mahle
onnan kell megvenni, jelenleg nem gyártódik, a Bármiautó meg beszer áron nyomja ... Blekkszerda van náluk :DDD
Enyém még rosszabb, lentebb linkeltem egy videót, nekem 80 fok fölé már nem is megy a mutató szerint. Nálam csere lesz.
Shadin29-11-2017 10:43:42 //
102320
Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.
07:17 - 07:25 között autópályán ezt mértem:
Majd 07:36 - 07:40 között a városi araszolásban pedig ezt:
A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.
Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.
Hali
Ha van blue&me a kocsiban akkor kellene, hogy működjön, en szoktam hasznalni
Sziasztok!
Családi okok miatt eladósorba kerül az autóm. Az autó adatai és a nálam töltött idő alatti kortörténete adatlapomon megtekinthető.
Ha valakit érdekel, a megadott telefonszámon és e-mail-en elérhető vagyok.
Üdv
_Ata_29-11-2017 08:29:18 //
102317
Én
Ezt rendeltem és rakattam bele.
NGC29-11-2017 08:14:33 //
102316
Továbbra is szeretném megtudni, hogy normális-e, hogy sebességben a váltókarnak van kb 1 cm holtjátéka vízszintesen. :)
TBi-be is a Behr a gyári beszállító a termosztát esetében?
Liquid29-11-2017 08:01:56 //
102314
ez pontosan így van :D
Nekem tavasszal lesz 3 éve, hogy ki lett cserélve a termosztát, amikor minden ki lett cserélve. Nálam hideg időben ezt csinálta tegnap, és jó termosztátnál szerintem ez az általános. Az autó garázsban áll, aholl 15 fok van. Tegnap elindultam, a belváros felé. Nem volt forgalom, kb. 8 km-re mentem. Mire a belvárosba értem, akkor is még csak 80 fok környékén állt a mutató, és nem nagyon ment feljebb a parkolóhely keresése közben. Mikor továbbmentem, akkor ment cel 90 fokra. Akkor ha kiszállok akár egy órára is, még 90 fokon áll a mutató. Beindítom, és hamar lemegy 80 fokra, majd onnan vissza 90 fokra.
Csabi29-11-2017 07:44:36 //
102312
Behr a gyári beszállító. Vigyázni kell, mert a többi márkánál lehetnek eltérések (lehet változtattak azóta).
Gates, Vernet pl, jobb oldali a JÓ, Behr
Elsőnek gatest, majd aki beszerelte rendelt helyette Vernet márkájút,mindkettőnél az egyik csatlakozó cső dőlésszöge kisebb volt, ezért nem lehetett beszerelni.Végül a gyári BEHR (képen a jobb oldali) lett jó...
Úgy tudom a Wahler a gyári beszállító.
"Amúgy melyiket szoktátok venni" - amelyiket Csöri a kezembe nyom :-)
Termosztát lehet cserés lesz nekem is, csöri is mondta, az autó már 10 éves legtöbbje iylenkor megadja már magát.
Vízhőfokom nincs odaszegezve a 90-re alatta van olyan 80 -85fok körül még melegebb időben is.
Amúgy melyiket szoktátok venni 2.4 esetében, unix felajánlja FAE; GATES; VALEO; WAHLER; EPS-FACET típusokat.
Ez most a hideg időben értendő :)
10 km re járok dolgozni, reggeli dugóban ülve 40 percet sem melegszik a vizem 70 fok fölé, mondjuk ha kicsit lehet menni és 2500 felett van a fordulat akkor szépen melegszik 90 fokig.
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata mobiltelefon kihangosítás-összepárosítás terén nem navis 59 esetében? Bluetooth-szal vagy máshogyan? Egyáltalán lehetséges vagy kell valami eszköz, amivel ezt meglehet oldani?
Köszi,
R75
Észrevettem valamit már múltkor, csak elfelejtettem megkérdezni, hátha valakinek van tippje. Múltkor, ahogy mostam a kocsit, és szembeállok vele, a jobb oldalon a méhsejt rács mögött láttam lógni egy csatit, és nem tudom, hogy honnan jöhetett ki. A hűtő és a klímahűtő oldalán van. elképzelhető, hogy csak most vettem észre, lehet hogy mikor a klímások még nyár elején mosták a hűtő elejét, a vízsugár kitépte...
Azért az érthetetlen, hogy nem látja, hogy megy fel a vízhőfok. Az enyémnek valóban nem volt előjele, vagy nem tudtam róla. Az utólag derült ki, hogy le volt már véve a hengerfeje, és pasztázva volt. Nem szakszerűen volt összerakva. Viszont az én hibám volt, hogy ne,m cseréltem termosztátot. Nem ment fel 90 fokra a víz, csak a városban. Hosszú távú utazáskor még nyáron is 90 fok alatt volt. Mikor hengerfejes lett az enyém, úgy ment fel a vízfok mint a nyíl, akkor már késő volt. Próbáltunk magyarázatot találni, de nem derült ki a valódi ok. Az is lehet, hogy a termosztát hirtelen megragadt, és emelkedőn mentem felfelé, még félre sem tudtam állni. A termosztát nem játék.
A kollégádnak meg az lehetett a baj, hogy állandóan forralta a vizet, és gőz borította be a szélvédő előtti látómezőt, hiszen ott van a túlfolyó. Érthetetlen, hogy sohasem nézett középre a műszerre.
tirex28-11-2017 22:00:19 //
102303
Na akkor mostmár leirom, a kollégámnak kb 2 hónapja főtt meg a 2.4 motorja és nem volt előjele, legalábbis szerinte. Azt vette észre hogy szokatlanul párásodiik a szélvédő de nem nagyon foglalkozott vele, viszont a vízhőfokkal sem és az volt a nagyobb baj. Ha ránéz az órára látta volna hogy főzi a bablevest ki tudja mióta. Azért ha valamelyik műszer olyan hibát jelez illik megállni. Kb 400-ba fájt neki.
A németeknél úgy tudom jó híre van a 2.4 - nek, sőt hajómotornak is használták. Nem rossz az :-)
Kibirja, már ha nem kamu a gyártó grafikonja. Ezért van keresztben is merevítve. 1 métert is ki kell neki. :-) Az ácsolaton nem múlik, simán sétálgattam rajta :-) A lejtés persze csak a víznek lejtés, a hó az ottmarad, de tőlem maradhat, így szép és kész :-)
Így van igazad van Gyuri, nem kell motorháztetőt nyitogatni MES-ezni, lefogadom az előző autóitoknál nem csináltatok ekkora parázást hajtottátok betartottátok a szervizelést és mégsem volt gondotok velük.
2.4-et már lassan tényleg nem mer venni senki aki visszaolvassa az utolsó 500 hozzászólást, pedig nem mondanám rossz konstrukciónak. Igaz az, hogy az állapotot nagymértékben befolyásolták az előző tulajok, ami miatt lehet hogy pár cartársnak több gondja adódik.
Tocsa28-11-2017 19:48:34 //
102299
Olyan felniket szeretnék ami a tiéden van!!!! :)
Valaki keríthetne nekem értelmes áron. :P
Tocsa28-11-2017 19:44:29 //
102298
Csak nehogy essen rá fél méter hó vazze! :DDDD
Tocsa28-11-2017 19:41:25 //
102297
Szóval szar a termosztát! :D Ennyi ! ;-D
Csináltam én is videót a vízhőfokról. :) A videó 7 km városi út megtétele után készült, fűtés nem ment, majd csak videó készültekor lesz bekapcsolva, kint 3-4 fok van.
TBi termosztát
Sajnos én is nagyon megégettem magam, és nem szeretnék mégegyszer olyan helyzetbe kerülni. Abban igazad van, hogy én is túlzásba vittem az aggódást, de ha ennyire változik a szint az nem normális. Tragikomédia? Én is Gyurit nyugtattam, mikor megvette a 2,4-et. Végre már ő sem aggódik, és élvezi az autóját. Mindenesetre lehet hogy én is most túlaggódom magam, de most már végére járok.
Mindenesetre nem fogok erről irogatni, és em fogom állandóan ellenőrizgetni. Szatyi, aki csinálta a motort, ő is ezt tanácsolta. Élvezni akarom ismét az autót, ahogy én is mindenkinek tanácsoltam. És azt kívánom mindenkinek, amit Pityukoma mondott nekem; "Remélem most már csak bőrápolóra költesz..."
Nem figyelsz.. ez már vagy 8e km-e így van :-) Nem nézek rá MES-el sem (bazz.. a szerviz nullázás, még mindig nem csináltam meg). Beülök, megyek, használom, élvezem :-)
tirex28-11-2017 17:18:25 //
102292
Gyerekek ez a 2.4 hűtővizkukkolós kupakleszedős tartálynézegetős sztori már tragikomédia! :))) Sírok már a röhögéstől, tiszta stand up komedy!!!
wermi28-11-2017 17:12:24 //
102291
Teljesen igazatok van. :) :D
tirex28-11-2017 17:06:54 //
102290
Nincs baja, jó??!!! Na végre! Vastaps! :)))
Tőlem meg kapott egy ilyet a jármű.
A csodás mesteremberek nem értek rá, plusz a rajzom láttán olyan számokkal dobálóztak, hogy az ész megáll. És át akarták alakítani a tervemet, nem értették, hogy én ILYET szeretnék. Nem nagyobb lejtésűt, nem sűrűbb és végigfutó kétoldali alátámasztást, és nem vékonyabb gerendát. Szóval megnéztem a polikarbonát adatlapokat, számoltam, saccoltam, aztán megcsináltam magam. Mondjuk ha tudom mekkora meló, akkor nem biztos hogy ilyen vidáman nekivágok. :-) De kész!
Le ne vetesd a hengerfejet... amíg nincs baja, ne bántsd, alapszabály :-) Már jól beparázott mindenki a 2.4-től. :-D Pedig tök jó, tényleg. Mikor vettem, és be voltam parázva, ment itt a nyugtatás, hogy ne nézzem, használjam, élvezzem. Na én ezt teszem, javaslom a vízszint parásoknak is :-) Fekete sprayvel telibe a kiegyenlítőt, 2k ragasztóval felragasztani a kupakot és nem foglalkozni vele. Nincs baja, jó :-)
ez gyerekkori betegség ragadványa.... mindenki emléxik mikor a szülök mondják, kisfiam Ne tekerd le, de a kíváncsiság nagyobb, 10-ből 10 gyerek letekeri...hiába mondják, azaz mondjuk, Ne tekerd le, Ne nézegesd ... :DDD
Cssk egy kis felvidításként érdemes átnézni a Giulia topicba... Nem semmi!!!
Na ez az amire én sem tudom a választ! DDD
wermi28-11-2017 14:27:40 //
102284
En csak a fagyallot szerettem volna megmerni, azert vettem le :)
wermi28-11-2017 14:22:07 //
102283
Semmi hengerfejre utalo hibat nem produkal. Jol indul. Szepen jar. Nem fustol ha nyomod se. Muszer ora szerint nem melegszik 90 fole, nem dolgozik a kiegyenlitobe, nem eszi se a vizet se az olajat. Igazabol ennyi, ha lesz valami ugyis kiderul
csak fura ez a dolog nekem.
yani🍀28-11-2017 14:19:21 //
102282
Ha jól értem amit Emil és Te is mondotok, hosszútávon nem fogy el a rendszerből a hűtővíz. Ha ez így van és olaj sincs benne, akkor nem lehet hengerfejes. .
Csak két dolgot mondjatok meg nekem! Miért kell állandóan levenni a tartály fedelét és miért kell ilyen szinten stresszelni magatokat?
A hengerfej gépmunka ha jól emlékszem 90 ezer volt a Szakál Metálnál. De mire végére érnél kb 400 ezer. Nem hiszem, ha normálisan működik, hogy a hengerfejnek baja lenne! Ha nem eszi az olajat, nincs kipuff gáz a kiegyenlítőben, akkor ezer más dolog is lehet. Nekem nyáron kdzdődött el egy cső szivárgással. Kínlódás volt annak a csőnek a beszerzése is. A szerelők is azt mondják, hogy ezdrnyi dolog lehet. Ha hengerfejes lenne melegedne, és megenné a vizet. Túl sok a rémtörténet a 2,4-el kapcsolatban.
Nálam az volt a baj, hogy ennek le volt véve a hengerfeje és nem volt lesíkolva csak pasztázva. Egy évig bírta. Mivel külföldi autó, nem tudtam vele sehová menni. Szatyi nekem teljesen gyári helyreállítást végzett gyári tömítésekkel. Nekem egyébként 5 helyen volt elrepedve a hf. Úgy ment fel a víz, hogy még leállítani sem tudtam.
wermi28-11-2017 13:38:03 //
102280
Sajnos tudom enyém is 2.4 , 185 ezer van benne elvileg, fosok mint állat mert nem szeretnék motor felújítást. Nekem azt csinálja hogy melegen jó a vízszint de ha lehül es kinyitom a tartály kupakjat pöffen egyet es akkor feljön a víz... aztán mikor újra elindítom zárt hűtővel egy idő után mikor melegszik szépen helyre áll a fagyálló szintje.
De ahogy te is írtad párszor amiket olvastam nekem is ezen kívül normálisan működik az autó. Igaz nem hajtottam sokat kb (1 ezrest raktam bele mióta meg van) mivel kell szíjakat és vezérlést cserélnem azon gondolkodom, levetessem e a hengerfejet. Hétvégén megkérdezem a szerelő ismerősöm hogy ő mit gondol erről.
Hengerfej javítás mennyibe fájt?
Csak hogy elsírjam magam :)
Én is nagyon elfogadnék egy Stelviót. Nem szerettem a SUV-okat, de ez egédz más. Természetesen a 159 mellé:)) Mostanában ahogy öregszem, időnként érzen a derekamat. Néha időnként a derekam már érzi a kiszállást és beszállást. Inkább a kiszállást. De csakis a 280 lovas kellene belőle.
Az Alfánál is észrevették, hogy sportautót már nem lehet eladni kézi váltóval. Leállítják a kézi váltós QV gyártását. Viszont fel kéne ismerniük az igényt az SW-re és a V6 dízelre!
Blekk kedd baszki, sírok

dehogy nem kéne más... Stelvio pl :DDD amúgy meg jah kurva jó az automata nem is kéne más :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.