Forum >> 159

Giuntini02-12-2017 07:43:32 // 102449
Jani ebben nincsen igazad. Én nem vagyok autószerelő. Ém szoktam ellenőrizni az autót. Lehet hogy másnak fel sem tűnt volna, mikor elforralja a vizet. Emlékezz vissza, hogy szivárgott belőle a víz egy csőnél. El lett hárítva a hiba és mégis csinálta az ingadozást. Én vittem megnézetni, és nem találták a hibát. Ha te rálocsolsz másfél milliót, akkor Te elfogadod könnyen azt hogy ismét ugyanaz a baj, mikor vigyázol rá? Nem volt semmi jele ezen az ingadozáson kívül. Az autót azon kívül hogy szeretjük, használni is szeretnénk. A víz tiszta volt, nem volt kipufogógáznak jele, akkor meg mi? Vízpumpa? A válasz erre akkor melegedne a víz. Most mát tudom, hogy lehet bogy melegebb volt a víz mint 90 fok, mert a mutató nem követi a valós hőfokot.
Zolibácsi02-12-2017 07:23:09 // 102448
Kíváncsi leszek hogy csak víz pumpád játszik az idegeiddel, vagy tényleg a hengerfejjel van baj.
gyml01-12-2017 22:10:25 // 102447
Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki hogy 2,2 JTS-nél hogy hívják azt a szenzort, ami az önindító felett van? Olajos a környékén minden és szeretném kicserélni.
forrasr01-12-2017 20:42:02 // 102446
Hja még annyi, hogy a 185lovas 2,4 eu4 166-okhoz is rendszeresen keresnek hengerfejet, gondolom az sem lehet véletlen
forrasr01-12-2017 20:36:18 // 102445
Ez így elég rosszul hangzik, sajnálom.Valami van a rendszerben ami ezt a jelenséget okozza, most ezt nem lehet az osztrák szakik nyakába varrni. Sajnos több ilyen 2,4-ről is hallani már. Ha meg lesz bontva, különös műgonddal kell eljárni, hogy kiderüljön mi okozta a hibát, nehogy még egyszer előforduljon, már ha nekifuttok még egyszer a benne lévő motor javításának. Sajnos hiába "adták el" újnak a javítás után, nem hozta a várt eredményt. Olvastam már néhány helyen, hogy a DPF-től nagyon magas hőmérsékletre hevülő leömlő elszakítja a csavarokat vagy ha a csavarok nem engednek deformálja a hengerfejet(ez elég meredeken hangzik), amitől hiába lett minden helyére téve, új tömítés stb, ugyanúgy megismétlődhet a hiba. Ha jól emlékszem dpf-talán tisztítva lett nem cserélve.>>>persze mindez lehet csak városi legenda, nem személyes tapasztalat.
RomeoOne01-12-2017 20:05:33 // 102444
És a víz fogy, vagy visszatért?
Giuntini01-12-2017 19:54:19 // 102443
Egyébként jóval kevesebbet használtam. Most végleg le kellett állítanom. Ami egy kis reménysugár, hogy még a víz nem keveredett össze az olajjal. Három évvel ezelőtt minden összekeveredett.
yani🍀01-12-2017 19:12:42 // 102442
Lehet, hogy 100X is megkérdezted, hogy lehet-e baj a vízpumpával, de ugyanezt megkérdezted még vagy másik 10 alkatrészre is. Legtöbbször ezt kérdezted, hogy hengerfejes-e?
10 kérdésre 10 esetben azt a választ kaptad, hogy ne járj vele és vidd el egy olyan helyre, ahol nem akarnak lerázni és alaposan átnézik, utánajárnak mi lehet a baj.Távolról ezt senki nem fogja tudni neked megmondani hiába kérdezed meg 100X is.
Érdemes lenne visszakeresni, mikor írtad először, hogy aggódsz a dolog miatt! Jó néhány hónap eltelt és sikerült addig használnod az autót, amíg tényleg lett valami komolyabb baja. Remélem, elég lesz egy új vízpumpa, de ha ez miatt lett hengerfejes, azt nagy százalékban magadnak is köszönheted.
Szergej01-12-2017 19:05:41 // 102441
Gyári alkatrészt honnan rendeltek? Konkrétan fékbetétet akarnék venni.köszi nektek
Giuntini01-12-2017 18:39:06 // 102440
Igen beszéltünk róla! Nagyon remélem, hogy nem lett hengerfejes. A rakparton történt ugyanaz és szinte ugyanott mint három éve. Regenerált az autó. Araszoltam. Egyszer csak észrevettem, hogy megy fel a vízhőfok. Mire leállítottam a motort, kiírta hogy extrém magas vízhőfok. Ott a rakpart közepén megálltam. Egy kicsit hűlt és sikerült félreállnom. Várzam hogy hűljön egy kicsit és elindultam. Ismét beindult a 2-es fokozat a ventin. Semmi fűtés nem volt. Leálltam a Lágymányosi hídnál és egy órát vártam. Lement a víz 70 fokra és elindultam. Visszajött a fűtés és nagy hirtelen a víz lement 80 fokra. Megállhatott a vízpumpa? Tudjátok hányszor kérdeztem ezt meg, hogy a vízpumpával nem lehet baj? Tudtam, hogy valami nics rendben. Ma délelőtt pedig kicseréltem a kiegyenlítő tartályt.
theBanyai01-12-2017 18:38:18 // 102439
Pár hónapja elpofáztam ,hogy az enyém ugyan ezt csinálta. Először a víz libikókázott ,majd hirtelen felforr. Utána lehül. Napról napra szarabb lesz. De ugye a fasza szerelőid azt mondták nem hengerfejes.... ;)
psychoati01-12-2017 18:37:09 // 102438
Termosztát nem lehet? Megragadhatott zárt állásban. Lehet, hogy a többi problémád is emiatt volt.
Erhard 242 (Pure Energy)01-12-2017 18:18:46 // 102437
vízpumpa... a jó kis gyári egy kalap szar elforog a feje az is csinál ilyet...
Macccy01-12-2017 18:17:52 // 102436
Ez most? Vagy mi? Mostakkor nem kupak gond?
Giuntini01-12-2017 18:12:24 // 102435
Ismét hirtelen felforrt a vizem Rögtön félreálltam. Ismét hengerfejes lett a motorom. Kétszer ugyanaz.
Alfonis01-12-2017 15:45:51 // 102434
Köszi. Jó a blogod viszont én szerintem egyszerűbben oldottam meg, mert én fentről szedtem ki. A két csavart könnyű volt kiszedni. A felfelé kihúzása miatt pedig le kellett vennem az üzemanyagszűrőt, ott tudtam kihúzni. 100A os generátor volt benne. Mik az ajánlatok itt? felújítás új stb.?

WarbiRunner (Gyuri)01-12-2017 15:19:27 // 102433
A Motul olajnak van Fiat 9.55535-S2 specifikációja. A 2.4 motor szempontjából dettó, hogy S1, vagy S2 van a dobozon, mert N2 kell bele gyári előírás szerint. Viszont valószínű, hogy ezek a speckók lefelé kompatibilisek, szóval az S2 tudja az N2 szintjét, plusz még dpf barát is. No én ezért raktam bele ilyet. :-)
Ebbe a motorba eredetileg 5W40-es és N2-es olaj kell. Csak attól kifingódik a dpf. A gyár házon belül inkább a viszkozitástól tért el és ajánlotta a WR P.E.-t, én meg inkább a Selénia márkától térek el (amit a gyár nyilván nem tehet meg) és választok egy 5W40-es S2-es olajat. Nem gondolnám, hogy normál használatnál a WR P.E.-től bármi bánata lenne amúgy, de és a számoknak jobban hiszek mint a betűknek :-) Engem ez így jobban megnyugtat :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2017 15:12:07 // 102432
Kéne :-) Szerencse hogy nincs rá keret (enyhén szólva :-)), így megmarad ez az autó is az utókornak. Nálam hamar nem 800km lenne benne :-)
yani🍀01-12-2017 13:17:52 // 102431
Liquid01-12-2017 13:06:41 // 102430
Ha Selénia fikázás van, akkor előkerül, hogy a TS rossz és a 20K milyen szar.
A CarTárs ebből a 20K-t ragadta ki.
Dömpi (il dottore)01-12-2017 12:16:07 // 102429
A selenia 20k a benzines ts motor olaja!
Mit jeres az dízelben?
Tomi Stark01-12-2017 10:13:00 // 102428
Szép az SW....
Főleg ha piros, Tibi, és TI!
Na mindegy erről lekéstem, nekem traktorom van :-)
Tomi Stark01-12-2017 10:08:12 // 102427
Szerintem lehet, ezt meg lehet próbálni, de nem igazán értem, hogy miért kell az 1.9-be 30-as helyett 40-es olaj. Talán ha állandóan autópályáznék 40°C-ban.
dyRo01-12-2017 09:58:13 // 102426
Na, gondoltam, hogy 15cm nem elég neki! ;) Amúgy legalább 50centire tippeltem volna... Fő érv volt sw ellen, hogy nem tudnám garázsban pakolni, de így... Köszi!
Macccy01-12-2017 09:56:59 // 102425
Más: az idegeimnek még szokniuk kell ezt a kocsit, az este fél10 körül mentem be melózni és a 6oson előlem kimentek külsőbe, de akkor megjelent egy talán E36 kupé a tükrömben és tolni akart. Na mondom kicsit eltávolodom, de tapadt mint a mágnes. Mivel ez már a dunaparti rész volt a vasmacskánál és traffiveszélyes na meg balkanyar, így gondoltam neeem állok be hülyegyerek mode-ba, kiléptem a külsőbe 150-nél és elvettem, hadd menjen. Nekem ez még nem a világom :) főleg mióta utaztam múltkor egy hasonlóan közveszélyes 320d haver mellett. Nemnormális. 4 méteres lyukba beelőz mindegy kik fékeznek miatta, ő ne, körforgóban majdnem felrakta a kijáró szigetre ...
Macccy01-12-2017 09:49:12 // 102424
Én se mondtam, hogy ez így van, de ezt olvastam, gondoltam bedobom. Nem aggódom én se, hogy Seléniával járt/jár (remélem) az 59-em, annyira aztán tuti nem lehet ratyi.

Liquid: igen ott is írták, de az alfaowner-eseknél is volt aki szétszedte és ilyen retek lett belül, ott pedig asszem ő elsőtulaj volt.

Na az a lényeg, hogy ezek szerintem mind fasza olajok, DE azért ezzel kompatibilis 40 vagy 40+os olajat szerintem nem lehet kapni.
RomeoOne01-12-2017 09:36:28 // 102423
Én láttam olyan cikket a totalcaron régebben, ahol 30k után vették ki az olajat az autóból és elküldték bevizsgálásra, tudta azokat a paramétereket, amiket tudnia kell. Persze nyilván nem mindegy, hogy milyen használatban kapja a 30 ezret. Flexibilis csereintervallum...
Erhard 242 (Pure Energy)01-12-2017 08:40:45 // 102422
semmi baj sincs a Selenia minőségével lassan az ára is kezd konszolidált lenni, talán 4 éve vette meg a Petronals, az meg hogy egyik olaj sem bírja ki a 30e-es csereperiódust nem a gyártók hibája, az olcsó olajok meg jó, ha 10e-et kibírnak :DDD
Liquid01-12-2017 08:14:47 // 102421
a fészes kommenthuszárokból ne indulj ki
Macccy01-12-2017 07:50:55 // 102420
Ja látom épp ment is a téma pár napja, de Gyuri például amit ír, hogy vett bele Motul W40-es olajat, annak pont nincs meg a FIAT xyz.S1 jóváhagyása. Ezért is mondtam, hogy azt az alacsony hamu szintet az ilyen jóváhagyású cuccoknál láttam az adatlapon (valami 0.08 érték volt talán)
Piritu - 1.000.00001-12-2017 07:17:10 // 102419
Emlékeim szerint az 1,9-be többen is teszik (itt is) a WR PE-t, nem emlékszem problémára. A 2,4-nél ajánlott "sima" WR ellenben már több galibát okozott a dpf-nél.
Ha visszaolvasol (esetleg z olajos topik) van azért pár 5W40-es dpf barát olaj amit használnak is a Cartársak.
Piritu - 1.000.00001-12-2017 07:13:31 // 102418
Nem tudom pontosan, hogy mióta Petronas, de az emúlt 7 évben Selenia olajjal 350e km-t mentem gond nélkül. (159-Giulietta, Pók) Nem fújnék rá, bátran merem ajánlani. MÁs kérdés, hogy 20ezrenként cserélem.
Macccy01-12-2017 07:04:18 // 102417
Énnemtom, csak azt mesélem amit olvastam. :) Arra fújtak, meg úgy általában a Petrós Selénia minőségére.
Piritu - 1.000.00001-12-2017 06:56:55 // 102416
20K ??? :-OO
Tudtommal az az 1,6 TS benzinmotor olaja!! Ha dieselbe teszik nem kéne csodálkozni...
Szergej01-12-2017 06:26:56 // 102415
Illetve még annyi,hogy a gyár is az 5w40 ajánlja utána kezdték az5w30 hogy rájöttek a dpfnek nem tetszik,de nálam ugye ez már nem játszik
Szergej01-12-2017 06:24:51 // 102414
Köszönöm a véleményeteket,olyan az eggyetértés mint az én fejemben. :-) mivel dpf off én is az 5w40 felé hajlok,föleg hogy chippelt igy valamilyen szinten nagyobb höt kap,persze ha taposom.
Macccy30-11-2017 23:35:26 // 102413
Mennék én boldogan W30 fölé, de egyszerűen nem találtam olyan 5W-40 vagy -50 olajat, ami alkalmas a részecskeszűrős autókhoz + rendelkezik a FIAT 9.55535-S1 jóváhagyással. Néztem a hamuszinteket is, de az igazán alacsonyhoz valóban társult a fenti S1 szintű jóváhagyás, tehát nem hülyeség arra szűrni. Akkor pedig ami fennakadt a keresési rostán, az mind egytől egyig 5W-30 szintetikus olajak voltak. A 30-as melegoldal egyébként is rímel a DPF-re, mivel könnyebben ég el az ilyen olaj, nem fog annyi gondot okozni a részecskeszűrőnek. Csak hát jobban el is csipegeti bármelyik motor, mint egy magasabb viszkozitásút.


Ami a Seléniát illeti, nem akartam én sem elhinni, sőt bele is borítanám szerintem ha csak Sel WR PE -t kaptam volna, de konkrétan a Selénia 20K nevű olajra sokan fújnak. Na nekem mindegy. Most egyébként az van benne, ha igaz volt az a Pappas szervíz számla, ami a kocsiban volt, mikor vettem. :) A következő a MOTUL X-Clean FE lesz, majd mondom ha lesz tapasztalat.
Piritu - 1.000.00030-11-2017 22:33:05 // 102412
A diesel hangját a robbanások adják. Ha gyors az égés jobban hallani a harkályokat, ha lassabb, akkor kevésbé. Az olaj zajcsillapítása szerintem elhanyagolható mellette.
Elég egyszer normál nyálat tankolni, aztán meg prémiumit és máris megvan a különbség (MOL és Schell tapasztalat).
Piritu - 1.000.00030-11-2017 22:30:50 // 102411
A DPF miatt nyugodtan mehetsz W30 fölé, csak alacsony hamutartalmú legyen.

A nemzetközit meg nem kell olvasgatni, oszt nem vezetnek meg :-)
20k periódussal járok Seleniával, gond egy szál se.
Liquid30-11-2017 22:24:53 // 102410
Ezt nem igazán vágom, a motorolaj minőségét / odavalóságát nem határozza meg a motor halksága. Nem mondom hogy nem lehet köztük összefüggés, de nem mérvadó.
Én Selénia WR 5W40-et használok.
Macccy30-11-2017 22:21:22 // 102409
Ha DPF off, akkor vegyél bele 5W-40 vagy inkább 5W-50 olajat, leginkább ajánlott (amiket hallottam, nem szentírás) a MOTUL, Liqui Moly, némely Castrol és Shell olajak, meg biztos még néhány, egyiket se kóstoltam, nem tudom az ízük milyen, de a kocsi boldogabb lesz. Ami most fura nekem, de sajnos nemzetköziben lehet olvasni efféle véleményeket, hogy a Petronas Selénia, vagy talán annak bizonyos típusai nem ajánlottak különösebben, VAGY csak nagyon nem ajánlottak hosszú csereperiódusra, mert hamar elszaródik. 10K vagy 15K méterrel viszont az is jó lehet.

Én most vettem MOTUL -t, de a DPF miatt nem mehettem 5W-30 fölé ...
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2017 21:15:05 // 102408
Én az 5w30 és 5w40 közt sem hallok semmi különbséget :-)
RomeoOne30-11-2017 20:38:24 // 102407
Ha kopog, akkor inkább gázolajat kell tankolni bele benzin helyett :D
Pont múltkor volt itt téma, hogy eltérő márkájú motorolajoknál, azonos viszkozitásnál max placebo, ha valaki halkabbnak hallja az egyiket, mint a másikat. Más viszkozitásút meg minek töltenél bele? Nem a motor hangja a motorolaj jóságának mértékegysége :)
Szergej30-11-2017 19:03:36 // 102406
Véleményeteket kérném. Motorolajal kapcsolatban. 159 1.9 16v jtdm dpf off tehát az nem mérvado. Van valami tapasztalat ami jo és halk a motor ,nem "kopogos"
Roll198330-11-2017 18:49:09 // 102405
Pontosítok, az alján Germany van a doboznak, de a matricán már Italy.
Roll198330-11-2017 18:47:42 // 102404
MAHLE made in Germany. :)
Shadin30-11-2017 18:40:12 // 102403
BEHR made in Italy
Shadin30-11-2017 18:38:29 // 102402
Én is most hoztam haza és azt mondták kapok 5%-ot ha regisztrálok törzstagnak és megadom a számom...

16142 Forintot fizettem a literes fagyállóval együtt.
Roll198330-11-2017 18:20:11 // 102401
Enyémet ma hozta el az asszony. Mivel most akciós náluk ez a termosztát így már csak 5%-ot adnak rá.
tirex30-11-2017 18:11:03 // 102400
Jajj, biztos szép lesz! :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.