Forum >> 159

Shadin08-12-2017 11:38:54 // 102680
Ja és a nagynyomású üa szivattyút is le kell szedni, meg az első tőcsavarját is ki kell szedni, de jó hír, hogy a vezérlést nem kell szétkapni :-)
Szergej08-12-2017 10:44:31 // 102679
Nem kéne...:-)
Shadin08-12-2017 10:16:14 // 102678
Le kell ereszteni, ha nem akarod az egyes hengert teletölteni vízzel :-D
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2017 08:39:46 // 102677
béjembénél elektronyos a vízpumpa tönkre is megy kb 100-150e km-nél és csak 1 kiló, én díjazom szerintem is minden autóba ez kellene :DDD
159 Indigo Gray 2.4 Monster08-12-2017 08:06:52 // 102675
Én ebay-on láttam ilyen hirdetést, vizet nem kell szerintem le engedni. Ami tuti biztos hogy hatalmas szopás a szívósor leszedés :) Shadin-nak van szívósor leszerelésről blogja .
Szergej08-12-2017 07:31:30 // 102674
Hol tudok olyat venni? Nagy melo szétkapni? Vizet le kell engednem?
159 Indigo Gray 2.4 Monster08-12-2017 07:30:07 // 102673
Igen vannak. A 8 V be nincsenek. Lehet hozzá kapni "dugó" készletet.
Szergej08-12-2017 07:22:41 // 102672
Szerintetek. Az 1.9 16v jtdm facelift-be is vannak a szivotorokba ezek a muanyag terelö lapátok. Ha igen hogy távolitsam el? Van hozzá vmi dugo,vagy csak ki kell szedni?
Smith07-12-2017 23:24:09 // 102671
Sosem ertettem, miert kell a kocsiban ezeket a cuccokat (vizpumpa, termosztat) tok mechanikusra bizni meg ma is. Olyan jo kis elektromos szivattyuk, szenzorok, szelepek vannak, teljesen lehetnenek ezek elektromosoak is. Vagy lehetne elektronomos IS a meglevo mechanikus mellett.
Chris15907-12-2017 21:50:14 // 102670
Már kezdtem megijedni, kiegyenlítőben a szint állandó viszont én is érzem indításkor az enyhe dadogást. Ezekszerint ez tényleg 2.4 betegség
Giuntini07-12-2017 18:31:21 // 102669
Tisztán látszódik a képeken, hogy nem megy vissza a víz a kiegyenlítőbe. Van mikor halványan elindul. Viszont van, mikor látszódik hogy rendesen folyik csak nincs róla kép.
sty07-12-2017 16:31:49 // 102668
Köszi
Giuntini07-12-2017 15:41:17 // 102667
Én most józan paraszti ésszel végiggondoltam az enyémet. A felső cső van amikor kemény és van mikor puább. Ezt Shadin is látta. A kiegyenlítőn egyértelműen látszik hogy megáll a víz szállítása. Mivel a zárt rendszer csak úgy működik, hogy folyamatosan biztosítva van a víz áramlása, fellevegősödik a rendszer és ez okozhatja az állandó szintváltozást. Hétfőn ki lesz cserélve a vízpumpa. A ventillátor rapszódikus elindulására is szerintem van magyarázat. Mivel nem jár a víz, a hőgomba a hűtőben más hőmérsékletet mér mint a termosztát jeladója.
Zolibácsi07-12-2017 15:37:11 // 102666
Nekem egr dpf szivosor műanyag lapkák eltávolítása előtt 3-4 hengerezett pár másodpercig. Azóta pöcc-röff. Mindig bármilyen hideg vagy meleg legyen
ProdyG07-12-2017 15:17:23 // 102665
Elindulás után már abszolút semmi probléma nincs, csak indításkor fulladozik.
A csövek meg ilyesmi még Debrecenben körbe lettek nézve szerelő által, ő azt mondta, hogy szerinte a következő lépés a motor szétszedése lenne, mert nem talál semmit, de itt abbamaradt a dolog.
Most már, hogy Pesten vagyunk, elvittem itt egy helyre és várom a fejleményeket...
WarbiRunner (Gyuri)07-12-2017 14:21:43 // 102664
Ez elég gyanús, hogy kezdődő hengerfej hiba. A dadogva indulás az 2.4 betegség amúgy, viszont a percekig gőzölgés már nem igazán. Addig a pontig, míg indítózás után egy pár másodpercig rángat alapjáraton, mondjuk azt, hogy normális. Ezt még nem nagyon fejtette meg senki szerintem, hogy mitől van. Nálam bizonyos hőmérsékleten, gyengülő akksival szokta (ha sokat állt).
Viszont ha elindulás után, menet közben fulladozik, az már nagyon nincs rendben.
Próbáld megnézetni valahol, hogy van e kipufogógáz a vízkörben. Ezt ki tudják mutatni szétszedés nélkül. Illetve meg kellene nézni a vízcsöveket, hogy felkeményednek e.
A 2.4-nél sokáig lappanghat a dolog, mert igazán soha nincs fordulaton a motor. Egy régebbi dízel, mint a TD, szépen kiadta autópályán. De ezek 2500-at forognak "trafipax határon", szóval nem fogja úgy nyelni a vizet.
Azért nézd körbe a csöveket, hogy látsz e folyás nyomot. Érdemes ilyenkor a legrosszabbra gondolva kezelni az ügyet, és gyorsan megnézetni valahol, hogy van e egyértelmű jele a hengerfej gondnak. Ugyanakkor nem feltétlen csak ez lehet a probléma, lehet hogy szimplán elfolyik valahol a vized.
A gőzölgés és fulladozás együtt gyanús, ilyet már tapasztaltam sajnos. Igaz benzines volt, és a gyertyán is azonnal látszott..
ProdyG07-12-2017 13:56:55 // 102663
Próbálok válaszolni a kérdésekre :)
217 ezer km van a motorban, kb 200-205 ezernél kezdett fogyogatni a hűtővíz. Eleinte folyamatosan a minimum szint alatt volt, aztán kb az elmúlt 1 hónapban már a kiegyenlítő tartály teljesen üres, mindig utántöltöm deszt.vízzel. Már belelocsoltam vagy 2-3 liter vizet, ami nyilván nem jó megoldás, de a szerelőm nem ért rá szétszedni a motort, így ez lett az átmeneti megoldás ezidáig.
Nehezen indulás: érezni, hogy nem kap a motor rendesen üzemanyagot, még csak fel se pörög a motor, csak fulladozik. Vettem feleslegesen egy vadiúj akksit, de nem az volt a baj. Miután nagy nehezen beindul, ömlik a fehér füst/gőz percekig, akár 5-10 percig is, de aztán az elmúlik. A vizem egyértelműen eltűnik, mivel folyamatosan hozzáöntögetek. Habosodást a nívópálcán nem igazán néztem még.
WarbiRunner (Gyuri)07-12-2017 13:42:51 // 102662
Eddig bírtam :-)



Föci télapó elküldte nekem a programomban valamiért elcsúsztatott mapok címeit, tengelyeit. Ezer köszi innen is! Így most már jól el... használhatom az összes szabad és nem szabad időmet :-D
Közös tengelyre hozom a rail nyomást, duration-t, befecskendezés időzítést, aztán jöhet a babrálás a milliszekundumokkal.
Giuntini07-12-2017 12:34:33 // 102661
A valószínűleg meghatározás az nem jó! Ki kell deríteni a hibát. Egy 200 ezret futott autónál még az ember bele is sétál a kelepcébe, de egy 50 ezret futottnál nem. Inďitásnál mit jelent, hogy nehezen indul? Hengerfejre utaló vízgőz van? Olvastam más fórumokon hogy egy egyszerű vízpumpa hiba miatt, szétszedték a motort. A vized eltűnik, vagy a kiegyenlítő sapka levétele után visszajön? Habosodás van a nívópálcán? Mert ha nehezen indul, és vízgőz kijön a kipufogóból, akkor bizony víz jelenléte ott van az olajban. Addig amíg ezek a jelek nincsenek, ne engedd szétszedetni a motort, hanem járj végig mindent.
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-12-2017 11:15:45 // 102660
Nagyon úgy néz ki a 2.4 tényleg a leg nagyobb patkány dízele az Alfának. Ha tényleg ilyen szarok én inkább el takarítom a háztól.
Giuntini07-12-2017 10:11:21 // 102659
Igazad van, én emlékeztem rosszul!
Roll198307-12-2017 09:20:37 // 102658
Kézikönyv szerint 7,35 liter.
Giuntini07-12-2017 09:19:36 // 102657
Mi ez? Métely? A 2.4-esek mind vízproblémával küzdenek?
Giuntini07-12-2017 08:56:53 // 102655
Ha repedt a hengerfej, akkor olyan 3-400 ezer között. Ha csak tömítést kell cserélni nyomáspróbázni és síkolni akkor 100-ból nagyságrendileg kijön.
Tocke07-12-2017 08:31:02 // 102654
Na ez az, amit 100 ból 99 szerelő NEM csinálna meg az autón. Lelkiismeretesen foglalkozni egy problémával. Szvsz is a vízpumpa lehet a gond.
ProdyG07-12-2017 08:11:29 // 102653
Régóta küzdök hűtővíz eltűnés (nyomok nélkül), illetve hidegindítás problémával.
Szervizben van a kocsi kivizsgálás alatt, de előre mondták, amit már mástól is hallottam, hogy valószínűleg a hengerfejek körül lesz a baj. Ott folyik el a hűtővíz. És emiatt is indul a kocsi nehezen.
Ha valóban belefutok egy ilyen hengerfejcsere dologba, akkor milyen összegre számíthatok?
Vittorio15907-12-2017 07:50:32 // 102652
Hány liter fagyálló kell a 2.4-be valaki tudja?
Haddel06-12-2017 22:42:10 // 102651
Yani Cartárs csinált fasza jeladót folyadékvesztés esetére.Érdemes beépíteni.Blogjai közt megtalálod.
Liquid06-12-2017 22:22:00 // 102650
A pedálok mögött van egy gumi dugó, azon vitték át
Vittorio15906-12-2017 22:16:02 // 102649
Elfolyt a vére a vasnak...csapattam egyet pályán...es megszűnt a fűtés..
Alánéztem tiszta piros mindehol a seggén is.
Tartály tök üres...na fasza..
A termosztátra menő műanyag cső végnek a menete beletörött...
Megőrülök...

A bűnös a fenti képen.

Itt meg a termosztát lyuka a beletört műanyag menetes véggel...


Miért??!!ehhh

És amúgy miért nem jelez a vas, hogy elfolyt a víz könyörgöm!!!?!??!?!?
Tomi Stark06-12-2017 21:43:38 // 102648
Ez korrekt! És itt a baj, ilyet semelyik szerviz sem csinál... Csak cserélgetnek mindent össze vissza.
Giuntini06-12-2017 21:25:34 // 102647
Pedig nálam gond van. Az új kiegyenlítőn tökéletesen lehet látni hogy mi a helyzet. Normál helyzetben lehet látni hogy áramlik, de ott is elképzelhető hogy elforog. Lehet látni a piros folyadék áramlását. Mikor megálltam és vártam, láttam hogy teljesen megáll az áramlás illetve elindul. Szerintem ez rég elkezdődött hiba, csak nem lehetett felismerni. Városban, normál helyzetben nem volt semmi rendellenesség, autópályán nagyobb fordulaton kezdődött. Akkor csökkent a vízszint, bár akkor még a cső is belejátszott. Egy egész apró repedéssel kezdődhetett, aztán rosszabbodott. A nyomás emelkedett, és ez is jele lehet a cirkuláció csökkeéyének. Jövő héten meglátjuk.
sutyi7006-12-2017 21:08:43 // 102646
Tengelyt tuti kell mert rendesen lóg.... :(
Giuntini06-12-2017 21:03:09 // 102645
Nagytétény Erdélyi utca. Nekem ott csinálták, normálisak, attól függ mi a baj az árát tekintve, illetve felújítható még-e. A tengely 15 ezer körül mozog, ha cserélni kell, 60 ezertől kezdődik a javítás.
forrasr06-12-2017 20:57:11 // 102644
preventív jelleggel cseréltem, nem volt vele még gond, recés tengelyen zár a műanyag lapát. Épp aktuális ellenállás, valamint hőtágulás függvényében el tudom képzelni, hogy egy rossz lapát néha megszorul, néha elforog a tengelyhez képest-még ha nem is hosszú ideig tudja ezt eljátszani.
sutyi7006-12-2017 20:55:36 // 102643
Sziasztok,

Turbó javításra kit ajánlotok Budapest és környékén? 2,4 210LE

illetve kb milyen összegre számítsak?

Köszi
alfa155gyuri06-12-2017 20:50:30 // 102642
Én arra gondolok,hogy egy fém tengelyen ami forog pár százat pár ezret és azon megforog a kerék úgy,hogy ott ne legyen keringés ott egy perc alatt úgy elkopik a tengely vagy a rajta lévő forgó kerék,hogy annak ott vége.
MateE3e06-12-2017 20:49:27 // 102641
Sziasztok.
Van egy flexibilis csövem ami engedi magából a füstöt.Ez milyen néven/cikkszámon futhat?Próbáltam bejelölni a képen amennyire csak tudtam.Köszi!(2.4JTD)
Giuntini06-12-2017 20:44:11 // 102640
Én is ezt látom. Bemelegszik és elforog a vízpumpa. Látszott is, hogy alapjáraton is megáll az áramlása a kiegyenlítőbe. Remélem az a vízpumpa mit ajánlottál megoldja a problémát.
Erhard 242 (Pure Energy)06-12-2017 20:36:33 // 102639
nincs félig dugulás, ha az van akkor nincs áramlás... itt kis fordulatnál van áramlás vagy nincs? mert akkor nincs dugulás, csak nagyobb fordulaton elforog a vízpumpa ergo fos ...
Erhard 242 (Pure Energy)06-12-2017 20:34:04 // 102638
hm inkább egy noname fémlapátos azokkal nincs gond :DDD
alfa155gyuri06-12-2017 20:22:27 // 102637
Mondjuk van rajta repedés de valószínű,hogy amikor elforgott meg is döglött nem 70 ezer km ig forgott el.
alfa155gyuri06-12-2017 20:21:10 // 102636
És elforgott rossz volt a hűtés?
Giuntini06-12-2017 20:17:02 // 102635
Szép:((
Shadin06-12-2017 19:10:02 // 102634
Akkor egy kis magyarázat:

I/1.

Menet közben 2000 fordulatszámnál elváltogat az automata. Víz minimum szinten, előremenő cső meleg, feltehetőleg a termosz korán nyit ki, de nem biztos, hogy teljesen.

I/2.

Alapjáraton, fűtést klímával bekapcsoltuk, vízhőfok emelkedik, vízszint a kiegyenlítőben emelkedik majd 3/4-ig (!), ventilátor bekapcsol, de annak ellenére nem hűl a víz. Kérdés: Miért nincs áramlás a vízkörben??

I/3.

Elindulunk, hogy legyen egy kis természetes hűtés menetszél által, messzire nem jutunk, a helyzet rosszabbodik, a hőfok relatíve hirtelen emelkedni kezd. Megállunk és leállítjuk a motort.

II/1.

Motor leállítva kb. 6 percet várva majd ezután motort beindítjuk, ekkor a vízszint a kiegyenlítőben visszament a kezdeti szintre. Elindulunk a szokásos alap tempóban.

II/2.

Indulást követően visszahűl a motor, egyébként ugyanúgy, mint amikor a diag. előtt Emillel először elindultunk.

II/3-4.

Gurulunk normál tempóban, látszólag minden rendben mint az I/1.-ben.

2.4 termosztátja is 88 fokos a katalógus szerint, ennek ellenére nem egy konstans +- értékre áll be a vízhőfok, hanem mászkál. A műszerfali mérő ~8 fokkal mutat többet, MES szerinti 80-105 fok közötti mérések alkalmával 90 fokon oda van szegezve. Aggasztó, hogy amikor felmelegszik a víz majd 100 fokig és bekapcsol a ventilátor, a vízhőfok egyáltalán nem csökken.

Konklúzió:

Egész egyszerűen nincs megfelelő hűtővíz áramlás.

Lehetséges okok:

1., Bizonyos fordulaton vagy hőmérsékleten (?) megáll a vízpumpa ami akár torlódást is eredményezhet a vízkörben és ezt némileg alátámasztja az is hogy a bekapcsolt hűtőventilátor kb. hatástalan.

2., Termosztát korán nyit, ez tisztán látszik, és talán nem nyit ki teljesen, ami szintén okozhatja az áramlási problémát ill. a működő hűtőventilátor hatástalanságát.

3., Harmad soron a hűtő dugulása is okozhatja a problémát, amit vízpumpa és a termosztát cseréje alkalmával ellenőrizni kell a leeresztett hűtővíznél.
forrasr06-12-2017 18:35:29 // 102633
5 éves Bugatti vízpumpa, kb 70ezer km-el
Giuntini06-12-2017 16:28:02 // 102632
Zoli átküldte nekem a diagramokat a motor melegedéséről. jól látható, hogy mikor megálltunk, felment a víz hőmérséklete, egyébként 87 fok körül mozgott.
Attis06-12-2017 15:28:51 // 102631
Gyárit vettem, mert még a bárdi sem tudott volna mást adni. Eredeti ötlet az volt, hogy megcserélem a 147-esével, mert abban is van fényszórómosó viszont az meg teljesen más elven működik, abban nincs visszacsapószelep, annak csak egy sima osztója volt, így ezt elvetettem. Mivel xenonos így nem volt más választás, újat kellett venni. De lekopogom eddig tökéletesen működik. Eredetileg Valeo volt benne. Amit vettem gyárit, az már nem valeo volt, de meg nem mondom, hogy ki gyártja, viszont a cikkszám fent van az oldalamon ha majd valakit érdekelne esetleg.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.