Forum >> 159
Zolibácsi15-12-2017 11:47:01 // 102880
Lol... Okos telefon....
Liquid15-12-2017 11:26:07 // 102879
én is úgy tudom, hogy az automatákban a "régi" 200 lovas motor van évjárattól függetlenül
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 11:06:00 // 102878
És finom volt? :-DDDDD
Állítólag nagy a különbség, és elsőre főleg alul érzed, hogy könnyebben indul.
Állítólag nagy a különbség, és elsőre főleg alul érzed, hogy könnyebben indul.
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 11:04:55 // 102877
Akkor tuti nekem is kkk van, hiába 2010 vége felé gyártották.
Zolibácsi15-12-2017 10:58:06 // 102876
Már egy hónapja meg ettem az új garrett turbót, csak sajnos a szerelő nem ért rá hogy kicserelje nekem. Közben besz@rt a kuplung kinyomo csapagyam. Szóval ha már leszedetni akkor kuplung kevlarozas is lesz. És a héten valamelyik kerékagy csapágy is el kezdett bugni.
Kíváncsi leszek mekkora lesz a különbség a két turbó között.
K04- el nekem valami geometria probléma van, mert sokszor nem töltött rendesen.
Kíváncsi leszek mekkora lesz a különbség a két turbó között.
K04- el nekem valami geometria probléma van, mert sokszor nem töltött rendesen.
Vittorio15915-12-2017 10:38:25 // 102875
Nekem a 200 lovas A3000es motorkodom van q-tronic es KKK van rajta. Elvileg a kkk 200 lo a Garrett a 210es
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 09:42:23 // 102874
Hát.. viszonyítási alapom sincs, és automatánál nehezebb érzékelni, hogy honnan tölt be, mert a váltó konvertere is ügyes nyomaték fokozó. Akár 100-ról gyorsítva is észrevehető (így 18e levezetett km után), hogy egy kicsit old a lock-up, rátol egy is nyomatékot, aztán zár a lock-up.A turbónyomás mérőn is el lehet csípni a pillanatot, amikor "csal" :-) Érzetben ez olyan, hogy jön egy nagyon gyorsan, nagyon egyenletesen felépülő instant nyomaték egy olyasmi érzéssel, mintha megcsúszott volna a kuplung. Majd észlelhető, ahogy a csúszás érzet megszűnik, és tol tovább.
WarbiRunner (Gyuri)15-12-2017 09:22:32 // 102873
Sajnos valószínű igazad van. Nem lehet oda normálisan belátni, de próbáltam képekről azonosítani.A képen pirossal keretezett formációt fel lehet ismerni, az mintha a Garrett turbón nem volna.

Akkor viszont gyárilag közel sincs 200 ló, és boxolva/chippelve is max 220. Mondjuk nem feltétlen hiányzik több egyébként.

Akkor viszont gyárilag közel sincs 200 ló, és boxolva/chippelve is max 220. Mondjuk nem feltétlen hiányzik több egyébként.
Morfiusz Cédula15-12-2017 08:53:40 // 102872
Ez engem is érdekel. A gépkönyv szerint az automaták 200 lovasak, csodálkoznék rajta, ha feleslegesen a nagyobb turbó lenne
Zolibácsi15-12-2017 07:35:20 // 102871
Shadin15-12-2017 06:13:05 // 102870
;-)
Signus14-12-2017 23:17:33 // 102869
Sziasztok Cartársak!
Sikerült vennem egy Stelviot, ezért a 159-esem el szeretném majd adni. A terv az, hogy felújítom nagyjából 2000-2500 euroért, levezetek Mo-ra, és hátha valaki beleszeret, visszafele pedig repülök.
A felújításban kérném a segítségeteket. Az alany egy A.2000-res 159 1.9 JTDm 16v, 150 HP Q-tronic.
Összeválogattam a fontosabb dolgokat, azonban a váltónál elakadtam, illetve a friss turbo - hengerfej tömítés - szelepfedél tömítés - katalizátor - intercooler miatt a motorolajban sem vagyok biztos.
De kezdjük a váltóval. Milyen olajat ajánlanátok és mire figyeljek a cserénél? (egy műhelyben fogom csináltatni, de azért jó lenne tudni mire figyeljek). Illetve ma alánéztem, és észrevettem a váltón egy kb 7 mm hosszú hajszálvékony repedést, az olaj szivárgott rajta, letöröltem, holnap ismét megnézem.. Ezzel lehet majd valamit kezdeni?
A motorolaj pedig a másik kérdésem. Motul 5w - 30 X-cess / X-Clean vagy Motul 5w - 40 X-cess / X-Clean (X-cess felé jobban hajlok, inkább a motorelemeket védje az olaj, ne pedig a DPF-et).
Egyéb is van, de ezek a legfontosabbak számomra, elvégre az olaj nagyon is fontos.
Előre is köszönöm!!! :)
Sikerült vennem egy Stelviot, ezért a 159-esem el szeretném majd adni. A terv az, hogy felújítom nagyjából 2000-2500 euroért, levezetek Mo-ra, és hátha valaki beleszeret, visszafele pedig repülök.
A felújításban kérném a segítségeteket. Az alany egy A.2000-res 159 1.9 JTDm 16v, 150 HP Q-tronic.
Összeválogattam a fontosabb dolgokat, azonban a váltónál elakadtam, illetve a friss turbo - hengerfej tömítés - szelepfedél tömítés - katalizátor - intercooler miatt a motorolajban sem vagyok biztos.
De kezdjük a váltóval. Milyen olajat ajánlanátok és mire figyeljek a cserénél? (egy műhelyben fogom csináltatni, de azért jó lenne tudni mire figyeljek). Illetve ma alánéztem, és észrevettem a váltón egy kb 7 mm hosszú hajszálvékony repedést, az olaj szivárgott rajta, letöröltem, holnap ismét megnézem.. Ezzel lehet majd valamit kezdeni?
A motorolaj pedig a másik kérdésem. Motul 5w - 30 X-cess / X-Clean vagy Motul 5w - 40 X-cess / X-Clean (X-cess felé jobban hajlok, inkább a motorelemeket védje az olaj, ne pedig a DPF-et).
Egyéb is van, de ezek a legfontosabbak számomra, elvégre az olaj nagyon is fontos.
Előre is köszönöm!!! :)
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2017 23:11:16 // 102868
Létezik az, hogy az én autóm a q-tronic miatt 200 lovas, de a 210 lovas turbója és injektorai vannak benne? Az injektor map egyezik a 210 lovassal, ettől fogtam gyanút. Turbót meg hoz a neten ilyet is, olyat is, de a 'mid 2008'-as változatra több helyen találtam Garret feltöltőt. Az nagyon jó hír lenne. Valahogy holnapig kibírom, de reggel nyitom a géptetót, valahogy megkukkolom..
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2017 22:37:48 // 102867
Lehet hogy nem pontosan tudod Te, hogy miről van itt nagyba'szó :-D
Megisszuk mi bárkinek a részét, abból nincs gond :-D
Megisszuk mi bárkinek a részét, abból nincs gond :-D
αλφα14-12-2017 22:08:06 // 102866
Ez lehet egy jó tipp... Nagyon "nyugtalan" az alapjárat. Köszi!
αλφα14-12-2017 22:06:33 // 102865
Nem, úgy tűnik, hogy minden henger szépen muzsikál. Az autóvillamossági szerelő, aki a hibakódokat is kiolvasta, szétszedte és megnézte a fojtószelepet, azt mondta nem lát benne szennyeződést. De majd szétszedem még egyszer én magam, és kipucolom.
Tocsa14-12-2017 21:42:31 // 102864
Szerintem a folytószelep állás érzékelő kapcsolója szart be.
Tocsa14-12-2017 21:41:23 // 102863
Olyan szart inkább hagyd otthon jó lesz patkány méregnek. :D:D:D
Én viszek eredeti Gönci barackot azt nevezném én inkább innivalónak. ;-)
Én viszek eredeti Gönci barackot azt nevezném én inkább innivalónak. ;-)
yani🍀14-12-2017 21:02:16 // 102862
Akkor is tud ilyet, ha koszos a folytószelepház és megragad benne a pillangószelep. Egy takarítás nem kerül semmibe.
Smith14-12-2017 20:57:57 // 102861
Azt gondolom biztosan kell. KM-t csak bele kell írni. Vagy nem?
MateE3e14-12-2017 20:35:54 // 102860
Cserélt már valaki óracsoportot ?Kell taníttatni vagy szoftveresen mókolni vele?
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2017 19:36:35 // 102859
de már nem 3 hengerezik? a pillangóház szabályozza az alapjáratot meg kéne pucolni első lépésben
αλφα14-12-2017 18:59:53 // 102858
Nos, kicseréltem a trafósort a 2.2 JTS-ben. (Ezúton is köszönhet az alkatrészért Erhard fórumtársnak!)
Sajnos azonban a boldogság nem teljes. Az első, hideg motornál végzett indításnál rögtön 2500 f/p-re pörgött a motor. Gázfröccs után szépen lement 1000 környékére. Némi melegítés és újraindítás után aztán szépen, ahogy kell, egy pillanatig 1200, majd beállt 800-ra. Gondoltam, szuper, most már biztos jó lesz. Gázfröccs után azonban mintha felakadt volna a pedál, egy darabig magas fordulaton pörög, aztán lemegy 1000-re, majd megállapodik 1500 körül. Sokszori indítás után is ez a helyzet. Megjegyzem, a nyáron vettem a kocsit, olaszból értékezett, semmit nem tudok az előéletéről, de 1-2 fokozatban gyorsításkor mindig is ilyen furán viselkedett (lassan esett vissza a fordulhat). Valahol falsot kaphat? A check engine lámpa jelenleg nem világit. Köszönöm, ha van ötlet...
Sajnos azonban a boldogság nem teljes. Az első, hideg motornál végzett indításnál rögtön 2500 f/p-re pörgött a motor. Gázfröccs után szépen lement 1000 környékére. Némi melegítés és újraindítás után aztán szépen, ahogy kell, egy pillanatig 1200, majd beállt 800-ra. Gondoltam, szuper, most már biztos jó lesz. Gázfröccs után azonban mintha felakadt volna a pedál, egy darabig magas fordulaton pörög, aztán lemegy 1000-re, majd megállapodik 1500 körül. Sokszori indítás után is ez a helyzet. Megjegyzem, a nyáron vettem a kocsit, olaszból értékezett, semmit nem tudok az előéletéről, de 1-2 fokozatban gyorsításkor mindig is ilyen furán viselkedett (lassan esett vissza a fordulhat). Valahol falsot kaphat? A check engine lámpa jelenleg nem világit. Köszönöm, ha van ötlet...
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2017 09:02:27 // 102857
Oks, köszi, akkor 'normális' jelenség. Föci is megerősített telefonon. Valahol logikus, hiszen az a kipufogó gáz (nyomás) ami eddig az egr-en elszökött, most ráesik a turbóra. Én voltam naiv, ennél okosabbnak gondoltam a turbó geometria vezérlést :-) Gondoltam képes a turbó nyomás térkép értékei szerint dolgozni és zárni a geo-t. De nem. A geo map az alap, simán túltölt, és észre sem veszi. :-S És regen-kor is túltölt egyébként..
Mindegy, elvileg ezt is megpiszkáltam (a regen map-et egyelőre nem) Az elméleti 'fejlesztési szakasz' már egész jól áll.
Mindegy, elvileg ezt is megpiszkáltam (a regen map-et egyelőre nem) Az elméleti 'fejlesztési szakasz' már egész jól áll.
Tocke14-12-2017 07:57:57 // 102856
Én csak a nyomást mutató óra után tudok véleményt mondani, de láthatóan magasabb a töltőnyomásom és előbb is fut fel arra az értékre.
Macccy14-12-2017 00:32:27 // 102855
Nálam a még rejtélyes hiba miatt a falazás előtt és után is elrúgdossa 3000 mBar-ig a nyomást, általánosságban meg szerintem kb ugyanannyikat tölt
Giuntini13-12-2017 18:27:50 // 102854
Ez így van.
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2017 16:28:50 // 102853
Viszont egy kérdés. EGR falazás előtt és után figyelt meg más is turbónyomás különbséget? Falazás után magasabb a töltőnyomás.
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2017 16:26:51 // 102852
Megyek gyalog, vagy lenyúlom a Tádét :-)
Még a többi is csak ötlet, vagy bejön, vagy nem. Ne kiáltsatok ki fogyasztás szakértőnek :-) A sajátomon előbb-utóbb kipróbálom, aztán az is lehet, hogy semmit nem érek el vele.
Még a többi is csak ötlet, vagy bejön, vagy nem. Ne kiáltsatok ki fogyasztás szakértőnek :-) A sajátomon előbb-utóbb kipróbálom, aztán az is lehet, hogy semmit nem érek el vele.
Vittorio15913-12-2017 15:55:54 // 102851
És a városi 10feletti fogyival tudsz-e valamit kezdeni-e? :)
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2017 13:45:14 // 102850
Ha bejön... egyelőre csak reménykedek. VTT-n amúgy csak feles előtöltést tudok :-)
Azért viszek cuccot, naná.
Azért viszek cuccot, naná.
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-12-2017 13:08:51 // 102849
Olivér? Őt nem ismerem :)
Liquid13-12-2017 12:45:50 // 102848
nálam is lesz cucc :)
Shadin13-12-2017 12:11:49 // 102847
Nekem "véletlenül" van a polcon 4db a jobb fajtából ;-)
sty13-12-2017 12:09:00 // 102846
Nincs valakinek egy fölösleges hangszóró kiemelő kerete?
Shadin13-12-2017 12:02:20 // 102845
Csak legyen Irsai!!!
Shadin13-12-2017 12:02:04 // 102844
Viszek én i s kábelt meg notit. Multicast! 55 perc per autó per noti :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-12-2017 11:55:21 // 102843
VTT-n lesz dolgod a sok gázolajtemetővel ha bejön :)
Roll198313-12-2017 11:39:53 // 102842
Köszi, hétvégén ránézek.
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2017 11:24:07 // 102841
Gondolom kiszámolták, igen, hogy az egér és az időzítéselbaszás együtt többet csökkent, mint a kisebb fogyasztás. Valószínű, hogy így van. Mindenféle görbék alapján 60% körüli motorterhelésnél kb 40%-kal csökkenti az egr a kibocsájtást. Alata kevesebbel, felette meg úgyis elkezd bezárni, szóval mondjuk azt, hogy 40%. Csak sacc. Ez ha 20% többletfogyasztás árán megy, akkor már nem 40, de mégiscsak csökkent...
Egy hatásfokra optimalizált motor vízbefecskendezéssel sokkal jobb %-okat hozna, van egy csomó tanulmány róla. Valamiért ezt nem erőltetik.
Egy hatásfokra optimalizált motor vízbefecskendezéssel sokkal jobb %-okat hozna, van egy csomó tanulmány róla. Valamiért ezt nem erőltetik.
Shadin13-12-2017 11:15:57 // 102840
0204 az aktuális és 0203-mal szállították
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2017 11:13:29 // 102839
Ez nekem a negatív :-) Nézőpont kérdése. :-)
RomeoOne13-12-2017 11:02:48 // 102838
Gondolom a kicsit magasabb fogyasztás mellett is alacsonyabb a NOx kibocsátás. Különben tényleg semmi értelme nem lenne az egésznek.
Roll198313-12-2017 11:02:11 // 102837
Úgy érzem kell MES-t tennem laptopra és megnéznem a software verziót. :D
Liquid13-12-2017 10:50:32 // 102836
a magasabb fogyasztás miatt viszont halnak a zuzmók :)
Shadin13-12-2017 10:44:03 // 102835
Csaló ez csak nem "úgy" :-)
Pozitív példa. Szopjon a user, éljenek a zuzmók :-)
Pozitív példa. Szopjon a user, éljenek a zuzmók :-)
RomeoOne13-12-2017 10:38:16 // 102834
Nem, mert akkor lenne csalószoftver, ha normál üzemi körülmények között a hatásfokot tartaná szem előtt és nem a környezetvédelmi normákat. Ez pont, hogy nem csaló szoftver, mert normál üzemben sem az ideális munkaponton dolgozik. De majd Gyuri megjavítja :D
Liquid13-12-2017 10:21:21 // 102833
120-130 és 150 között valóban van egy ugrás a fogyasztásban.
Shadin13-12-2017 10:19:50 // 102832
Ez akkor szintén "csalószoftver" nem? :-)
Shadin13-12-2017 10:19:15 // 102831
A Tibihez volt egy sw javítás ami pont a 3000-es autópályatempónál hozott ~1 litert a fogyasztásban. A Squadra meg még egyet...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
537
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?