Forum >> 159
Giuntini21-12-2017 16:17:57 // 103099
Ez nem a váltó lesz! Ki kell olvastatni.
Giuntini21-12-2017 16:16:26 // 103098
Ami érdekes, hogy 88 fokig tökéletesen működik. Hidegen akármennyit mehetek, nem csinálja ezt. Voltak arendszerben szivárgások, most viszont minden tökéletesen zárt. A víz nem fogy, mert a nyomás elengedése utan visszajön. Amikor viszont az anomáliát okozza, megáll a fűtés. Parkolópálya most egyelőre.
Peta7421-12-2017 16:02:13 // 103097
Valaki esetleg tud segíteni a problémámban?:)
Shadin21-12-2017 15:55:07 // 103096
Ez hogy tud így visszahörögni???
Olyan hang kellene ami azért normál közlekedés mellett nem zavaró hosszú távon.
Olyan hang kellene ami azért normál közlekedés mellett nem zavaró hosszú távon.
Shadin21-12-2017 15:53:12 // 103095
És itt tartunk most :-(
A vicc az, hogy a régi, elvileg rossz (nyitott?) sapkával nem csinált ilyeneket emlékeim szerint.
A vicc az, hogy a régi, elvileg rossz (nyitott?) sapkával nem csinált ilyeneket emlékeim szerint.
Csabi21-12-2017 15:49:03 // 103094
Szerintem alapból azt gondolták, hogy nem tud eltömődni a hűtő ilyen mértékben...
Igazad van a nyomás kialakul a kiegyenlítőben is. Ahogy néztem webodalalon az alfához 1,2baros sapkát árulnak ami ugye 2,2barnak felel meg...Ekkora nyomástól simán kifröcskölhet a víz, és dagadhat a cső....szerintem....Néha-néha lehet nyitogat is a szelep...
Ha dugulás lenne, akkor soha nem keringene a víz, nem ingadozna a hőfok, akkor a motor terhelésével egyenes arányban menne fel a hőfok, de ahogy kivettem ez nem így van.
Igazad van a nyomás kialakul a kiegyenlítőben is. Ahogy néztem webodalalon az alfához 1,2baros sapkát árulnak ami ugye 2,2barnak felel meg...Ekkora nyomástól simán kifröcskölhet a víz, és dagadhat a cső....szerintem....Néha-néha lehet nyitogat is a szelep...
Ha dugulás lenne, akkor soha nem keringene a víz, nem ingadozna a hőfok, akkor a motor terhelésével egyenes arányban menne fel a hőfok, de ahogy kivettem ez nem így van.
Shadin21-12-2017 15:39:38 // 103093
Én sem értem, hogy miért nem tudta senki sem megnézni a hűtő átjárhatóságát amikor le volt engedve a víz :-( Egy hajszárító vagy egy kanna víz is akár segített volna közelebb kerülni a problémához. Az a cső vastag, az ott kialakuló nyomás a kiegyenlítőnél kellene jelentkezzen. A kiegyenlítő kupak biztos jó, 3 kupak nem lehet rossz, annyi van már Emilnek :-) 95-100°C környékén jönnek a gondok, alatta egy rendes görbén szabályozódik a vízhőfok. A dugulás valószínű, de hol? Lehet xar egy radiátor, de teljes keresztmetszetben nem képes eldugulni.
Csabi21-12-2017 15:32:11 // 103092
3barnál pedig ~130°C körül...Nem tartom elképzelhetetlennek
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 15:29:57 // 103091
Ja, értem :-) Meg nem tudnám mondani, hogy a villogás mit jelent. Úgy rémlik, hogy a tárolt vdc hibánál nekem villogott párat, de aztán kitette a hibalámpát. Amíg nem írja, hogy "have gearbox checked" addig nagy baja biztos nincs. Ha aggódsz, akkor egy kiolvasást megér. Ha friss szerzemény a vas, akkor amúgy sem árt ránézni és olajat is cserélni a váltóban.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 15:26:13 // 103090
1.4Bar-ra tipelnék, de nem tudom :-) Mi értelme volna ennél többnek? Már az 1.4-nél is 110 fok körül van a víz forráspontja, műszakilag más értelmét nem látom a nagyobb hűtőkör nyomásnak.
Csabi21-12-2017 15:11:56 // 103089
Hát igen , gyanús, új sapka van,...De az is lehet, hogy csak 3-4barnál nyit...honnan tudjuk, hogy 1-nél kell nyitnia?
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 15:07:15 // 103088
Ilyesmit gondolok, azzal a kiegészítéssel, hogy szerintem nem nyit ki a szelep. 1Bar túlnyomásnál, de 2-nél sem néz így ki egy cső, és kupak leszedéskor nem fröcsköl. Nekem sem a hűtő a gyanús..
Peta7421-12-2017 15:02:47 // 103087
Újraindításnál már nem csinálta!
Peta7421-12-2017 14:55:56 // 103085
Nem az a baj hogy D -t tez ki ha D-be teszem hanem elkezdett villogni ugyan ez volt a többi funkciónál is pld R Pésezek abetük villogtak!
Csabi21-12-2017 14:49:45 // 103084
A nyomás ott van a kiegyenlítőben, csak nem éri el az abszolút 2bart, különben nyitna a szelep. A rendszer más pontjaiban pedig kialakulhat nagyobb nyomás, viszont a csővezetés miatt nem tud a kiegyenlítőbe távozni, nincs akkora nyomáskülönbség...És ami a lényeg szerintem gőzdugó alakul ki a rendszer forró pontjain, ami miatt megszűnik az áramlás,aztán amikor hűl a rendszer a gőz lekondenzálódik...ilyenkor esik le hirtelen a hőfok,mert megindul az áramlás, majd kezdődik újra.... Mellette szól,hogy csak a termosztát nyitása után van gond,amikor a blokkban 90-95fok van...vagyis ennél jóval több, csak ott nincs hőmérő.
Ha nagyobb nyomás alakul ki mint amit a szivattyú tud nyomni, egyszerűen megáll a keringés ,a szivattyú forog magában...valószínűleg ezért is engedte a hűtővizet...
Szerintem teljesen felesleges hűtőt cserélni...
Egyébként nem értem a hűtő körüli mizériát, le kell engedni a vízet a hűtőből, a felső (belépő) csövön kell önteni vízet a hűtőbe, ha alul kifolyik akkor... Sehogy nem lett ellenőrizve az átjárhatósága, ha jól tudom....
Ha nagyobb nyomás alakul ki mint amit a szivattyú tud nyomni, egyszerűen megáll a keringés ,a szivattyú forog magában...valószínűleg ezért is engedte a hűtővizet...
Szerintem teljesen felesleges hűtőt cserélni...
Egyébként nem értem a hűtő körüli mizériát, le kell engedni a vízet a hűtőből, a felső (belépő) csövön kell önteni vízet a hűtőbe, ha alul kifolyik akkor... Sehogy nem lett ellenőrizve az átjárhatósága, ha jól tudom....
yani🍀21-12-2017 14:41:09 // 103083
Ugyan nekem nem automata van, de miért baj az, hogy ha D-be rakod, akkor kirak egy D betűt? Ma mondjuk egy P-ét írna ki, akkor érteném, hogy valami nem tetszik, de ezt most nem fogom.
Peta7421-12-2017 14:29:19 // 103082
Meg ez volt látható!
Peta7421-12-2017 14:25:52 // 103081
Például ha D -be raktam akkor a D-é betü
Shadin21-12-2017 14:25:38 // 103080
Emil levette a kupakot egy ilyen esetnél és telefröcskölte a tűzfalat vízzel. Ekkor megszűnt a dudor a csövön. De mi az az élethelyzet ami egy nem dugult rendszerven felfújja a csövet és nem a kiegyenlítő felé viszi el a nyomást annak ~1 báros sapkája felé :-(
Shadin21-12-2017 14:22:50 // 103079
Pont ez az aggályom, hogy a teljes hűtő kör nyomott és ez nem látszik a kiegyenlítőnél :-(
yani🍀21-12-2017 14:19:20 // 103078
Milyen sebesség jelzőlámpa ikon?
Nem lehet, hogy a sebességtúllépés jelző be van kapcsolva és azt láttad felvillanni?
Nem lehet, hogy a sebességtúllépés jelző be van kapcsolva és azt láttad felvillanni?
yani🍀21-12-2017 14:17:25 // 103077
Olyan, mintha fordítva lenne benne a termosztát. Gondolom ez lehetetlen, de működését tekintve úgy néz ki.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 14:16:41 // 103076
Parázni nem kell, ha hibalámpa van, olvastasd ki mihamarabb a hibakódot.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 14:14:17 // 103075
Leszedett kupakkal próbáltátok? Úgy mit csinál vajon?
Ez azért necces így, mert még egy hengerfejes motor is felkeményedett csövek mellett, de kilöki a vizet, vagyis folyamatosan próbál megszabadulni a nyomástól. Ez meg itt tartja a nyomást leállítva is? Minek a nyomását? A termo nem tud nyomás különbséget tartani, ekkorát biztos nem. A 2.4-ét sose láttam még, de gondolom ott is van egy rugós tányér, amit a túlnyomás vissza nyomna. Nekem ebből valahogy az jön le, hogy mindenhol túlnyomás van, az egész vízkörben. Úgyhogy levételkor óvatosan a kupakkal..
Ez azért necces így, mert még egy hengerfejes motor is felkeményedett csövek mellett, de kilöki a vizet, vagyis folyamatosan próbál megszabadulni a nyomástól. Ez meg itt tartja a nyomást leállítva is? Minek a nyomását? A termo nem tud nyomás különbséget tartani, ekkorát biztos nem. A 2.4-ét sose láttam még, de gondolom ott is van egy rugós tányér, amit a túlnyomás vissza nyomna. Nekem ebből valahogy az jön le, hogy mindenhol túlnyomás van, az egész vízkörben. Úgyhogy levételkor óvatosan a kupakkal..
Peta7421-12-2017 14:05:43 // 103074
Sziasztok! Új vagyok még autómata dologban kéne egy kis segítség!Van egy 2,4 jtdm 200lovas ma egy pillanatra elkezdett villogni a sebesség jelzőlámpa ikonja! A váltó teszi rendesen a dolgát semmi jele hibának valami ötlet vagy segítségre lenne szükségem!Vagy kezdjek parázni!
Roll198321-12-2017 14:04:00 // 103073
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 14:03:35 // 103072
Na de várj. Ha a visszatérő is nyomás alatt van, akkor nem biztos, hogy a hűtőnél van a dugulás. A kiegyenlítő felé szabad a víz útja? Van arra keringés?
Mi van, ha a vízpumpa is azért nyomta a vizet, mert nyomás alatt van ott is a vízkör?
Érthetetlen. Olyan, mintha a kiegyenlítő felé lenne dugulás (vagy nem nyit a szelepje) , miközben valami (reméljük, hogy nem a hengerfej) fújja fel a rendszert?
Mi van, ha a vízpumpa is azért nyomta a vizet, mert nyomás alatt van ott is a vízkör?
Érthetetlen. Olyan, mintha a kiegyenlítő felé lenne dugulás (vagy nem nyit a szelepje) , miközben valami (reméljük, hogy nem a hengerfej) fújja fel a rendszert?
psychoati21-12-2017 13:17:45 // 103070
Uhh... ilyet még nem láttam. Olyan mint ami lenyelt valamit :-O . Lidércnyomás van benne ;-)
Shadin21-12-2017 13:11:32 // 103069
Na hát ez az és a csőből a nyomás akkor sem szűnik meg ha leállítjuk a motort és hagyjuk kihűlni :-(
Olyan mintha elől a hűtő, hátul meg a már lezárt termosz tartaná a csövet nyomás alatt.
De mindez nem magyarázza, hogy a visszatérő cső miért keményebb jelentősen, mert ott aztán tényleg egyenes útja kellene legyen a kiegyenlítő felé...
Érthetetlen.
Olyan mintha elől a hűtő, hátul meg a már lezárt termosz tartaná a csövet nyomás alatt.
De mindez nem magyarázza, hogy a visszatérő cső miért keményebb jelentősen, mert ott aztán tényleg egyenes útja kellene legyen a kiegyenlítő felé...
Érthetetlen.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 13:06:17 // 103068
Jesszus.. ehhez nem kicsi nyomás kell azért. Egy ilyen csövet a vízpumpa szerintem kizárt hogy így fel tud puffasztani. A dugulás valószínű a hűtő felé, de még akkor sem keletkezhetne itt ilyen víznyomas, hiszen a kis vízkör felé a kiegyenlítőben, mint a neve is jelzi, ki tudna egyenlítődni. Ez olyan, mintha mindenfelé zárva lenne a víz útja, és ott már gőznyomás lenne, nem is víz.
Shadin21-12-2017 12:55:22 // 103067
10 hónap szopás után most már úgy érzem hogy jóban vagyunk Pazarral, bár még hátra van egy hidrotőke készlet csere, már ha az a baja, de csak mostanában nem tör rám az az érezés, hogy vissza kell üljek dízelbe, mint amilyen az elődje volt. VTT-re topon lesz már, ha addig nem hajtom szét a váltót :-)
Shadin21-12-2017 12:47:16 // 103065
A vízpumpa a csapágyon keresztül szivárgott, előbb-utóbb gond lett volna, a termosztát nyitási értéke ~10°-kal alacsonyabb volt mint az újé, így hosszú távon nem tekinteném pénzkidobásnak ezek cseréjét. Egy Nissin hűtő meg ~30k +meló és remélhetőleg megoldja a problémát.
Shadin21-12-2017 12:43:12 // 103064
Ha felszökik hűtővíz hőmérséklet, akkor nagyon furi dolgokat művel.

Nagyon remélem h csak a hűtő a gond, de mindenképp az kell legyen a következő.
Ha valakinek van arra 5lete arra, hogy mitől tud a vízkörben megnőni a nyomás úgy, hogy a képen látható módom felfújja az előremenő vízcsövet annak ellenére, hogy a tágulásiban bőven lenne hely a víznek, az ne tartsa magában.

Csak a hűtő dugulása magyarázat lehet a vízhőfok ekkora mértékű lengésére?
A 95° feletti anomália ellenére viszont finoman járatva, bekapcsolt fűtéssel, a termosztát 88°-os nyitási értéke +- pár fokon belül normálisan működik és látszólag megtörténik a víz temperálása.

Nagyon remélem h csak a hűtő a gond, de mindenképp az kell legyen a következő.
Ha valakinek van arra 5lete arra, hogy mitől tud a vízkörben megnőni a nyomás úgy, hogy a képen látható módom felfújja az előremenő vízcsövet annak ellenére, hogy a tágulásiban bőven lenne hely a víznek, az ne tartsa magában.

Csak a hűtő dugulása magyarázat lehet a vízhőfok ekkora mértékű lengésére?
A 95° feletti anomália ellenére viszont finoman járatva, bekapcsolt fűtéssel, a termosztát 88°-os nyitási értéke +- pár fokon belül normálisan működik és látszólag megtörténik a víz temperálása.
Liquid21-12-2017 12:35:15 // 103063
Nézd a jó oldalát a dolognak, most már egyértelmű (nek tűnik) hogy a hűtő a ludas.
Azonfelül a termosztát, a vízpumpa és a csövek is biztosan jók.
Azonfelül a termosztát, a vízpumpa és a csövek is biztosan jók.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 12:33:08 // 103062
Kell bele egy ilyen szerkezet :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 12:25:54 // 103061
Tudom, ezért vettem én is a litván cégtől ebay-en. Egy héten belül itt volt, jó áron és működik is. De van egy régebbi vezetékesem is. Régebben KKL-t használtam a 146-hoz, de azok 1-2 évente megpusztultak és nem csatlakoztak többé.
Giuntini21-12-2017 12:22:36 // 103060
Mielőtt jönnének az ünnepek, úgy gondolom megosztom hogy mi van az autómmal. Azért is, hogy hátha ezzel segíthetek másoknak.
A vízpumpa és a termosztát csere megtörtént. Semmi változás, sőt rosszabb lett, mert az a szerelő aki csinálta, nem jól rakta fel a termosztátot, és a hátramenő csőn meg keletkezett egy lyuk, ezáltal ömlött belőle a víz, miután bemelegedett. Alfáriumban tökéletesen megcsinálták, Pettinkénél, viszont iszonyúan elkezdett feszülni üzemi hőmérsékleten a felső cső, és előjöttek a melegedési problémák. Ilyenkor van az, hogy kezdődik a motor eltemetése.
Tegnap Shadinnal ismét teszteltük (köszönet érte), és tisztán látszódik, hogy a teljes nyitási hőmérséklet után kezdődik a gebasz. A hűtő csont hideg. De jéghideg, és a csövek is a hűtő környékén. Döntöttem, leállítom az autót.
Ma reggel csak azért vettem elő hogy lemossam, és elmentem a közelbe vásárolni. Amíg em éri el a 80 fokot nincs is probléma. Azt vettem észre, hogy miután nyit a termosztát, a felső cső termosztat felé eső fele csont meleg, és a hűtő felé ahol a puffadás van, onnan meg jéghideg. Tehát a hűtőben van a dugulás, de vallami eszement.
Majd januárban. Kiviszem Szatyihoz, és hűtő csere. Megkérdeztem, ezt a hűtőt nem lehet átnyomni, mint ahogy többen javasolták. Valszeg a koccanásnal két éve történhetett, és mellé a hűtőtömítővel is segítettem.
Hát ennyi...
A vízpumpa és a termosztát csere megtörtént. Semmi változás, sőt rosszabb lett, mert az a szerelő aki csinálta, nem jól rakta fel a termosztátot, és a hátramenő csőn meg keletkezett egy lyuk, ezáltal ömlött belőle a víz, miután bemelegedett. Alfáriumban tökéletesen megcsinálták, Pettinkénél, viszont iszonyúan elkezdett feszülni üzemi hőmérsékleten a felső cső, és előjöttek a melegedési problémák. Ilyenkor van az, hogy kezdődik a motor eltemetése.
Tegnap Shadinnal ismét teszteltük (köszönet érte), és tisztán látszódik, hogy a teljes nyitási hőmérséklet után kezdődik a gebasz. A hűtő csont hideg. De jéghideg, és a csövek is a hűtő környékén. Döntöttem, leállítom az autót.
Ma reggel csak azért vettem elő hogy lemossam, és elmentem a közelbe vásárolni. Amíg em éri el a 80 fokot nincs is probléma. Azt vettem észre, hogy miután nyit a termosztát, a felső cső termosztat felé eső fele csont meleg, és a hűtő felé ahol a puffadás van, onnan meg jéghideg. Tehát a hűtőben van a dugulás, de vallami eszement.
Majd januárban. Kiviszem Szatyihoz, és hűtő csere. Megkérdeztem, ezt a hűtőt nem lehet átnyomni, mint ahogy többen javasolták. Valszeg a koccanásnal két éve történhetett, és mellé a hűtőtömítővel is segítettem.
Hát ennyi...
Shadin21-12-2017 12:19:06 // 103059
Tibis ill. benzines cartársak!
Valaki mókolt már a kidörrenő környékén?
Elég varrógéphangja van a jöszágnak, kellene tenni bele egy kis morgást :-)
Valaki mókolt már a kidörrenő környékén?
Elég varrógéphangja van a jöszágnak, kellene tenni bele egy kis morgást :-)
Shadin21-12-2017 12:16:50 // 103058
Nem mindegyik kínai xart lehet módosítani hogy Fiat kompatibilis legyen :-(
Shadin21-12-2017 12:15:34 // 103057
Shadin21-12-2017 12:10:27 // 103056
Az első dolog volt amit megvettem még a 156-oshoz. Követés + támogatás kiváló. Én jobban érzem magam, hogy kevesebb mint egy tank üzemanyag árával hozzájárultam a programhoz. Nem ezen kellene spórolni szerintem, de maradok az én zsebemnél.
Szergej21-12-2017 10:05:45 // 103055
Remélem nem lopott...:-) legalábbis kocsit még nem loptam,de ha lessz idöm....:-)
Marseus21-12-2017 09:37:23 // 103054
De ok,nem kötöcködök,végülis karácsony van,csak nem bírtam ki,nagyon ráértem:-)
Marseus21-12-2017 09:36:11 // 103053
De azért nyugtass meg,h a vasad nem lopott..:-))mert mikor használtan megveszed az sem már a gyárnak profitál de én mégis pénzért vettem a kocsim..:-))
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 09:30:31 // 103052
A 103020 hsz-ben linkeltem, ami működik. Nekem is valaki linkelte anno. Módosított kínai. A guggliba pedig csak annyit írsz be, hogy "elm327 fiat" és meg tudod nézni mit kell módosítani. Aki inenntől nem tudja megoldani óccón, hát na... :-) Az vegyen budavillest vagyonért :-)
Bento21-12-2017 08:41:13 // 103051
Arról nem is beszélve, hogy nagyjából öt liter motorolaj árából megvan a teljes verzió. Összehasonlításképpen a Clio Sport-omhoz a tisztességes minőségű, diagnosztikai kütyü (mondjuk nem teljesen jó példa, mert a rönónál az interfészért kell sokat fizetni), minimum 150-200 dollár, tehát ehhez képest a fullos MES ára tényleg vicces.
RomeoOne21-12-2017 08:38:58 // 103050
Egy csomóan onnan vették és nem rémlik olyan, akinek működött az utóbbi időben. Emlékszem Robi vett vagy 4-et, talán Shadin sem egyet és nem voltak jók. Plusz amiket belinkeltem, meg még valszeg sokan mások.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
543
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?