Forum >> 159

Giuntini21-12-2017 16:17:57 // 103099
Ez nem a váltó lesz! Ki kell olvastatni.
Giuntini21-12-2017 16:16:26 // 103098
Ami érdekes, hogy 88 fokig tökéletesen működik. Hidegen akármennyit mehetek, nem csinálja ezt. Voltak arendszerben szivárgások, most viszont minden tökéletesen zárt. A víz nem fogy, mert a nyomás elengedése utan visszajön. Amikor viszont az anomáliát okozza, megáll a fűtés. Parkolópálya most egyelőre.
Peta7421-12-2017 16:02:13 // 103097
Valaki esetleg tud segíteni a problémámban?:)
Shadin21-12-2017 15:55:07 // 103096
Ez hogy tud így visszahörögni???
Olyan hang kellene ami azért normál közlekedés mellett nem zavaró hosszú távon.
Shadin21-12-2017 15:53:12 // 103095
És itt tartunk most :-(
A vicc az, hogy a régi, elvileg rossz (nyitott?) sapkával nem csinált ilyeneket emlékeim szerint.
Csabi21-12-2017 15:49:03 // 103094
Szerintem alapból azt gondolták, hogy nem tud eltömődni a hűtő ilyen mértékben...
Igazad van a nyomás kialakul a kiegyenlítőben is. Ahogy néztem webodalalon az alfához 1,2baros sapkát árulnak ami ugye 2,2barnak felel meg...Ekkora nyomástól simán kifröcskölhet a víz, és dagadhat a cső....szerintem....Néha-néha lehet nyitogat is a szelep...
Ha dugulás lenne, akkor soha nem keringene a víz, nem ingadozna a hőfok, akkor a motor terhelésével egyenes arányban menne fel a hőfok, de ahogy kivettem ez nem így van.
Shadin21-12-2017 15:39:38 // 103093
Én sem értem, hogy miért nem tudta senki sem megnézni a hűtő átjárhatóságát amikor le volt engedve a víz :-( Egy hajszárító vagy egy kanna víz is akár segített volna közelebb kerülni a problémához. Az a cső vastag, az ott kialakuló nyomás a kiegyenlítőnél kellene jelentkezzen. A kiegyenlítő kupak biztos jó, 3 kupak nem lehet rossz, annyi van már Emilnek :-) 95-100°C környékén jönnek a gondok, alatta egy rendes görbén szabályozódik a vízhőfok. A dugulás valószínű, de hol? Lehet xar egy radiátor, de teljes keresztmetszetben nem képes eldugulni.
Csabi21-12-2017 15:32:11 // 103092
3barnál pedig ~130°C körül...Nem tartom elképzelhetetlennek
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 15:29:57 // 103091
Ja, értem :-) Meg nem tudnám mondani, hogy a villogás mit jelent. Úgy rémlik, hogy a tárolt vdc hibánál nekem villogott párat, de aztán kitette a hibalámpát. Amíg nem írja, hogy "have gearbox checked" addig nagy baja biztos nincs. Ha aggódsz, akkor egy kiolvasást megér. Ha friss szerzemény a vas, akkor amúgy sem árt ránézni és olajat is cserélni a váltóban.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 15:26:13 // 103090
1.4Bar-ra tipelnék, de nem tudom :-) Mi értelme volna ennél többnek? Már az 1.4-nél is 110 fok körül van a víz forráspontja, műszakilag más értelmét nem látom a nagyobb hűtőkör nyomásnak.
Csabi21-12-2017 15:11:56 // 103089
Hát igen , gyanús, új sapka van,...De az is lehet, hogy csak 3-4barnál nyit...honnan tudjuk, hogy 1-nél kell nyitnia?
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 15:07:15 // 103088
Ilyesmit gondolok, azzal a kiegészítéssel, hogy szerintem nem nyit ki a szelep. 1Bar túlnyomásnál, de 2-nél sem néz így ki egy cső, és kupak leszedéskor nem fröcsköl. Nekem sem a hűtő a gyanús..
Peta7421-12-2017 15:02:47 // 103087
Újraindításnál már nem csinálta!
Peta7421-12-2017 14:55:56 // 103085
Nem az a baj hogy D -t tez ki ha D-be teszem hanem elkezdett villogni ugyan ez volt a többi funkciónál is pld R Pésezek abetük villogtak!
Csabi21-12-2017 14:49:45 // 103084
A nyomás ott van a kiegyenlítőben, csak nem éri el az abszolút 2bart, különben nyitna a szelep. A rendszer más pontjaiban pedig kialakulhat nagyobb nyomás, viszont a csővezetés miatt nem tud a kiegyenlítőbe távozni, nincs akkora nyomáskülönbség...És ami a lényeg szerintem gőzdugó alakul ki a rendszer forró pontjain, ami miatt megszűnik az áramlás,aztán amikor hűl a rendszer a gőz lekondenzálódik...ilyenkor esik le hirtelen a hőfok,mert megindul az áramlás, majd kezdődik újra.... Mellette szól,hogy csak a termosztát nyitása után van gond,amikor a blokkban 90-95fok van...vagyis ennél jóval több, csak ott nincs hőmérő.
Ha nagyobb nyomás alakul ki mint amit a szivattyú tud nyomni, egyszerűen megáll a keringés ,a szivattyú forog magában...valószínűleg ezért is engedte a hűtővizet...
Szerintem teljesen felesleges hűtőt cserélni...
Egyébként nem értem a hűtő körüli mizériát, le kell engedni a vízet a hűtőből, a felső (belépő) csövön kell önteni vízet a hűtőbe, ha alul kifolyik akkor... Sehogy nem lett ellenőrizve az átjárhatósága, ha jól tudom....
yani🍀21-12-2017 14:41:09 // 103083
Ugyan nekem nem automata van, de miért baj az, hogy ha D-be rakod, akkor kirak egy D betűt? Ma mondjuk egy P-ét írna ki, akkor érteném, hogy valami nem tetszik, de ezt most nem fogom.
Peta7421-12-2017 14:29:19 // 103082
Meg ez volt látható!
Peta7421-12-2017 14:25:52 // 103081
Például ha D -be raktam akkor a D-é betü
Shadin21-12-2017 14:25:38 // 103080
Emil levette a kupakot egy ilyen esetnél és telefröcskölte a tűzfalat vízzel. Ekkor megszűnt a dudor a csövön. De mi az az élethelyzet ami egy nem dugult rendszerven felfújja a csövet és nem a kiegyenlítő felé viszi el a nyomást annak ~1 báros sapkája felé :-(
Shadin21-12-2017 14:22:50 // 103079
Pont ez az aggályom, hogy a teljes hűtő kör nyomott és ez nem látszik a kiegyenlítőnél :-(
yani🍀21-12-2017 14:19:20 // 103078
Milyen sebesség jelzőlámpa ikon?
Nem lehet, hogy a sebességtúllépés jelző be van kapcsolva és azt láttad felvillanni?
yani🍀21-12-2017 14:17:25 // 103077
Olyan, mintha fordítva lenne benne a termosztát. Gondolom ez lehetetlen, de működését tekintve úgy néz ki.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 14:16:41 // 103076
Parázni nem kell, ha hibalámpa van, olvastasd ki mihamarabb a hibakódot.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 14:14:17 // 103075
Leszedett kupakkal próbáltátok? Úgy mit csinál vajon?
Ez azért necces így, mert még egy hengerfejes motor is felkeményedett csövek mellett, de kilöki a vizet, vagyis folyamatosan próbál megszabadulni a nyomástól. Ez meg itt tartja a nyomást leállítva is? Minek a nyomását? A termo nem tud nyomás különbséget tartani, ekkorát biztos nem. A 2.4-ét sose láttam még, de gondolom ott is van egy rugós tányér, amit a túlnyomás vissza nyomna. Nekem ebből valahogy az jön le, hogy mindenhol túlnyomás van, az egész vízkörben. Úgyhogy levételkor óvatosan a kupakkal..
Peta7421-12-2017 14:05:43 // 103074
Sziasztok! Új vagyok még autómata dologban kéne egy kis segítség!Van egy 2,4 jtdm 200lovas ma egy pillanatra elkezdett villogni a sebesség jelzőlámpa ikonja! A váltó teszi rendesen a dolgát semmi jele hibának valami ötlet vagy segítségre lenne szükségem!Vagy kezdjek parázni!
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 14:03:35 // 103072
Na de várj. Ha a visszatérő is nyomás alatt van, akkor nem biztos, hogy a hűtőnél van a dugulás. A kiegyenlítő felé szabad a víz útja? Van arra keringés?
Mi van, ha a vízpumpa is azért nyomta a vizet, mert nyomás alatt van ott is a vízkör?
Érthetetlen. Olyan, mintha a kiegyenlítő felé lenne dugulás (vagy nem nyit a szelepje) , miközben valami (reméljük, hogy nem a hengerfej) fújja fel a rendszert?
Liquid21-12-2017 13:23:48 // 103071
hú ez durva
psychoati21-12-2017 13:17:45 // 103070
Uhh... ilyet még nem láttam. Olyan mint ami lenyelt valamit :-O . Lidércnyomás van benne ;-)
Shadin21-12-2017 13:11:32 // 103069
Na hát ez az és a csőből a nyomás akkor sem szűnik meg ha leállítjuk a motort és hagyjuk kihűlni :-(

Olyan mintha elől a hűtő, hátul meg a már lezárt termosz tartaná a csövet nyomás alatt.
De mindez nem magyarázza, hogy a visszatérő cső miért keményebb jelentősen, mert ott aztán tényleg egyenes útja kellene legyen a kiegyenlítő felé...

Érthetetlen.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 13:06:17 // 103068
Jesszus.. ehhez nem kicsi nyomás kell azért. Egy ilyen csövet a vízpumpa szerintem kizárt hogy így fel tud puffasztani. A dugulás valószínű a hűtő felé, de még akkor sem keletkezhetne itt ilyen víznyomas, hiszen a kis vízkör felé a kiegyenlítőben, mint a neve is jelzi, ki tudna egyenlítődni. Ez olyan, mintha mindenfelé zárva lenne a víz útja, és ott már gőznyomás lenne, nem is víz.
Shadin21-12-2017 12:55:22 // 103067
10 hónap szopás után most már úgy érzem hogy jóban vagyunk Pazarral, bár még hátra van egy hidrotőke készlet csere, már ha az a baja, de csak mostanában nem tör rám az az érezés, hogy vissza kell üljek dízelbe, mint amilyen az elődje volt. VTT-re topon lesz már, ha addig nem hajtom szét a váltót :-)
Jorjie21-12-2017 12:47:57 // 103066
Ezt hallottam, rohadt jó hangja van.
Shadin21-12-2017 12:47:16 // 103065
A vízpumpa a csapágyon keresztül szivárgott, előbb-utóbb gond lett volna, a termosztát nyitási értéke ~10°-kal alacsonyabb volt mint az újé, így hosszú távon nem tekinteném pénzkidobásnak ezek cseréjét. Egy Nissin hűtő meg ~30k +meló és remélhetőleg megoldja a problémát.
Shadin21-12-2017 12:43:12 // 103064
Ha felszökik hűtővíz hőmérséklet, akkor nagyon furi dolgokat művel.



Nagyon remélem h csak a hűtő a gond, de mindenképp az kell legyen a következő.

Ha valakinek van arra 5lete arra, hogy mitől tud a vízkörben megnőni a nyomás úgy, hogy a képen látható módom felfújja az előremenő vízcsövet annak ellenére, hogy a tágulásiban bőven lenne hely a víznek, az ne tartsa magában.



Csak a hűtő dugulása magyarázat lehet a vízhőfok ekkora mértékű lengésére?
A 95° feletti anomália ellenére viszont finoman járatva, bekapcsolt fűtéssel, a termosztát 88°-os nyitási értéke +- pár fokon belül normálisan működik és látszólag megtörténik a víz temperálása.
Liquid21-12-2017 12:35:15 // 103063
Nézd a jó oldalát a dolognak, most már egyértelmű (nek tűnik) hogy a hűtő a ludas.
Azonfelül a termosztát, a vízpumpa és a csövek is biztosan jók.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 12:33:08 // 103062
Kell bele egy ilyen szerkezet :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 12:25:54 // 103061
Tudom, ezért vettem én is a litván cégtől ebay-en. Egy héten belül itt volt, jó áron és működik is. De van egy régebbi vezetékesem is. Régebben KKL-t használtam a 146-hoz, de azok 1-2 évente megpusztultak és nem csatlakoztak többé.
Giuntini21-12-2017 12:22:36 // 103060
Mielőtt jönnének az ünnepek, úgy gondolom megosztom hogy mi van az autómmal. Azért is, hogy hátha ezzel segíthetek másoknak.
A vízpumpa és a termosztát csere megtörtént. Semmi változás, sőt rosszabb lett, mert az a szerelő aki csinálta, nem jól rakta fel a termosztátot, és a hátramenő csőn meg keletkezett egy lyuk, ezáltal ömlött belőle a víz, miután bemelegedett. Alfáriumban tökéletesen megcsinálták, Pettinkénél, viszont iszonyúan elkezdett feszülni üzemi hőmérsékleten a felső cső, és előjöttek a melegedési problémák. Ilyenkor van az, hogy kezdődik a motor eltemetése.

Tegnap Shadinnal ismét teszteltük (köszönet érte), és tisztán látszódik, hogy a teljes nyitási hőmérséklet után kezdődik a gebasz. A hűtő csont hideg. De jéghideg, és a csövek is a hűtő környékén. Döntöttem, leállítom az autót.

Ma reggel csak azért vettem elő hogy lemossam, és elmentem a közelbe vásárolni. Amíg em éri el a 80 fokot nincs is probléma. Azt vettem észre, hogy miután nyit a termosztát, a felső cső termosztat felé eső fele csont meleg, és a hűtő felé ahol a puffadás van, onnan meg jéghideg. Tehát a hűtőben van a dugulás, de vallami eszement.

Majd januárban. Kiviszem Szatyihoz, és hűtő csere. Megkérdeztem, ezt a hűtőt nem lehet átnyomni, mint ahogy többen javasolták. Valszeg a koccanásnal két éve történhetett, és mellé a hűtőtömítővel is segítettem.

Hát ennyi...
Shadin21-12-2017 12:19:06 // 103059
Tibis ill. benzines cartársak!

Valaki mókolt már a kidörrenő környékén?
Elég varrógéphangja van a jöszágnak, kellene tenni bele egy kis morgást :-)
Shadin21-12-2017 12:16:50 // 103058
Nem mindegyik kínai xart lehet módosítani hogy Fiat kompatibilis legyen :-(
Shadin21-12-2017 12:15:34 // 103057
Az működik amit itthon vettem a nemtommilyenvill-ben. Meg ezek jók még állítólag:
USB
BT
Nekem is van vagy 4-5 darab a fiókomban ami a kuka kínai verzió, de amit először vettem onnan az a mai napig teszi a dolgát.
Shadin21-12-2017 12:10:27 // 103056
Az első dolog volt amit megvettem még a 156-oshoz. Követés + támogatás kiváló. Én jobban érzem magam, hogy kevesebb mint egy tank üzemanyag árával hozzájárultam a programhoz. Nem ezen kellene spórolni szerintem, de maradok az én zsebemnél.
Szergej21-12-2017 10:05:45 // 103055
Remélem nem lopott...:-) legalábbis kocsit még nem loptam,de ha lessz idöm....:-)
Marseus21-12-2017 09:37:23 // 103054
De ok,nem kötöcködök,végülis karácsony van,csak nem bírtam ki,nagyon ráértem:-)
Marseus21-12-2017 09:36:11 // 103053
De azért nyugtass meg,h a vasad nem lopott..:-))mert mikor használtan megveszed az sem már a gyárnak profitál de én mégis pénzért vettem a kocsim..:-))
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2017 09:30:31 // 103052
A 103020 hsz-ben linkeltem, ami működik. Nekem is valaki linkelte anno. Módosított kínai. A guggliba pedig csak annyit írsz be, hogy "elm327 fiat" és meg tudod nézni mit kell módosítani. Aki inenntől nem tudja megoldani óccón, hát na... :-) Az vegyen budavillest vagyonért :-)
Bento21-12-2017 08:41:13 // 103051
Arról nem is beszélve, hogy nagyjából öt liter motorolaj árából megvan a teljes verzió. Összehasonlításképpen a Clio Sport-omhoz a tisztességes minőségű, diagnosztikai kütyü (mondjuk nem teljesen jó példa, mert a rönónál az interfészért kell sokat fizetni), minimum 150-200 dollár, tehát ehhez képest a fullos MES ára tényleg vicces.
RomeoOne21-12-2017 08:38:58 // 103050
Egy csomóan onnan vették és nem rémlik olyan, akinek működött az utóbbi időben. Emlékszem Robi vett vagy 4-et, talán Shadin sem egyet és nem voltak jók. Plusz amiket belinkeltem, meg még valszeg sokan mások.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.