Forum >> 159

tdemeter15-01-2019 19:01:29 // 114066
Sokan jöttek rá hirtelen,ugyanonnan ez lehetett az oka.
Laca6215-01-2019 19:00:45 // 114065
Egyetértünk ! Elképzelni nem tudom,milyen biztonsági rizikója van,hogy megnézek egy hirdetést.
Smith15-01-2019 18:01:27 // 114064
El nem tudom hinni, hogy ahhoz, hogy egy hirdetést megnézzek, ki kell pipálnom, hogy nem vagyok robot, és meg kell keresnem azokat a képeket amiken közlekedési tábla van, mint a gyogyiban. Nem vagyok egy terminátor alkat, nem vagyok robot.
Már nem is akarom megnézni, ott dögöljenek meg a hirdetésükkel együtt.
Giuntini15-01-2019 11:14:58 // 114063
Ezt nem tudtam.
Macccy15-01-2019 10:30:04 // 114062
Lepetézek. Tényeg opció vagyis az lett az utolsó években az ALAP és erre kérhető, hogy lécci tegyenek bele olyan strici bőrt, mint ami nekünk is van. Akkor a bőr-alcantara volt a "csóró" ülés. Azért én elduzzognék azokban :))
antonov15-01-2019 09:28:33 // 114061
1.9-en nincs olyan. A generátor szabadonfutó tud még érdekes hangokat produkálni.
Giuntini15-01-2019 09:20:28 // 114060
Néztétek az elasztikus szíjat, ami a szervót hajtja? Az szokott ilyet csinálni, és az csak erősödni fog.
_Ata_15-01-2019 08:45:10 // 114059
Hétvégén utolért engem is a bűvös szám :)
Shadin15-01-2019 08:36:53 // 114058
Ez az utolsó magyar árlistából:

vzsiros15-01-2019 07:37:54 // 114057
Én úgy emlékeztem, hogy a TInél ez a bőr volt az alap... Tévednék? És még országonként is változhatott...
Shadin15-01-2019 07:36:39 // 114056
Össze van baxva a kormánybetét.
Shadin15-01-2019 07:31:50 // 114055
Az csak opció volt, nem?
ZsuTi14-01-2019 23:57:48 // 114054
Sziasztok kedves Cartársak! Tudtok esteleg segíteni:Alfánk (159 1.9 jtd )minden inditásakor nyikkanó hang jön a generátor szíj felől. Szerintetek mi adja ezt a hangot? (Cserélve lettek: főtengely ékszíjtárcsa, szíjfeszítő, alsó-felső vezetőgörgő, hosszbordás szíj)
Köszönöm!
Macccy14-01-2019 23:54:17 // 114053
:)
Azért mert német, még nem kell készpénznek venni a fotókon az állapotot, a métert. 2010/10 ti gyártmányhoz képest meg számomra furcsa, hogy miért nem az új fél-alcantara üléseket kapta.
Szabister14-01-2019 23:10:20 // 114052
Én 1.9re contitech vezérlést +hepu vizpumpat vettem. Többen ezt javasolták 😉
vzsiros14-01-2019 22:35:14 // 114051
Én komolyan nem hittem volna, hogy ilyen még létezik... Szinte bejáratós ;)

159ti, tiptop állapotban

Gyönyörű.
Morfiusz Cédula14-01-2019 22:12:18 // 114050
Én mindkettőt elhiszem. Ha nem nagyon gyorsítgatsz vele, hosszút mész a külső sávban klíma nélkül 90-el, akkor bemegy 6 alá a fogyi. Annak idején én is próbálgattam ezt pályán.
Városban pedig lehetőleg éjszaka vagy hajnalban kell menni, sárga villogókon át, szintén hosszút, akkor lehet 8 alatt.
Az más kérdés, hogy egyik sem az a tipikus autópályás/városi használat.
Macccy14-01-2019 21:38:30 // 114049
meraz sokat eszik ? ...
Vittorio15914-01-2019 21:28:02 // 114048
Vagy kamion mögött lejtőn gurulva 80al.😁
Giuntini14-01-2019 21:17:36 // 114047
H 5 hengerből lekapcsolnak 3-at...
Liquid14-01-2019 21:04:41 // 114046
tréleren :)
Zolibácsi14-01-2019 20:58:24 // 114045
autóút, szélcsend, szobahőmérséklet stb, tud az 6-t enni :)
amúgy ha jól emlékszem autópályán a 60 km/h a legkisebb sebesség határ, szóval kijöhet a 7,7 :-)
Vittorio15914-01-2019 20:42:26 // 114044
Jó kis csevegés megy a facebook csopiban..
Van akinek a 2.4 7.7et fogyaszt főleg városi használattal.
Másnak meg autópályán 6L-t...😂
Zselé14-01-2019 19:06:05 // 114043
Ez mondjuk igaz :) Remélem legalábbis, hogy nincs más..
VKG699!!! (4x156+75)14-01-2019 19:04:15 // 114042
Mondjuk elég sok autó van, aminek a tulajdonosa azt kívánja, bárcsak ennyi baja lenne műszaki előtt :D
Zselé14-01-2019 19:01:41 // 114041
Belecsúsztam egy vonóhorgos Lacettibe reggel a jégen...

Fényeztetni akartam a lököst a sok kavicsnyom miatt, plusz le volt pattanva a króm a scudetto-ról is, hát most itt az alkalom legalább..

A stressz igazából annyi, hogy holnapután műszakizik, de megvan a törött scudetto, majd vissza kendácsoljuk valahogy ideiglenesen :)
Piritu - 1.000.00014-01-2019 18:59:13 // 114040
értem én hogy valakinek nem tetszik a scudetto, de ennél egyszerűbb módja is lett volna a kiszerelésnek :-(
Zselé14-01-2019 18:57:51 // 114038


... na már hogy ezért
Zselé14-01-2019 18:57:07 // 114037
Nekem nem indul valami jól a hét... :(
VKG699!!! (4x156+75)14-01-2019 17:28:34 // 114036
Műanyag lapátosoknál előfordul ilyen bizony. Nekem a 145 boxer játszotta el.
Elreped a műanyag lapát és elforog a tengelyen... aztán csak pillázol a vízhőn.. :)

Szerencsére nálam az extulaj átütötte a termosztátot csavarhúzóval, így nem tűnt fel. Csak miután kicseréltem a termosztátot.

Jaj de szerettem azt az autót. Nem.

(Amúgy nekem anno írták az alkatrészes boltosok, hogy melyik fémlapátos vízpumpa... de max megrendelsz 3 félét a bárdiban aztán amelyik fémlapátos, hazaviszed...)
Az a szívás, hogy vezérléscserével jàr. Azaz ha most vetted az autót, akkor nem az, mert úgyis kellene...
emGéza14-01-2019 17:26:59 // 114035
Az ördögbe! 13 éves lettem! :-D
Balu199014-01-2019 17:03:51 // 114034
És itt a nagytöbbség milyen vízpumpát vesz vezérléscserénél? Mert én az Elaforg Kft-től akarom rendelni, az eredetileg gyári vezérlés szettet vízpumpával, a kérdés csak az hogy valóban gyári-e.

A legfurcsább az egészben az, hogy tegnap tényleg hazajött szépen semmi hibával, szépen tette a dolgát. Számomra kicsit érthetetlen, hogy miként lehetséges ez. Az autó kereskedésben állt kb 3 hónapot, létezhet az, hogy ennyi állástól a vízpumpa mellett valahol elkezdjen engedni vagy a termosztát ennyire letapadjon?

Első körben kizárnám a hengerfejet, mert egy gramm füst nem jön az autóból még menet közben sem.
Zolibácsi14-01-2019 14:49:54 // 114033
Valaki mintha mondta volna, hogy bizonyos vizpumpak el forognak a tengelyukon és nem forgatják a vizet.
WarbiRunner (Gyuri)14-01-2019 14:38:13 // 114032
Cseréltem ma féklámpa kapcsolót. 1 perces művelet szerencsére. És az autó meghálálja. Sétszedtem kiváncsiságból, ez egy több állású kapcsoló. Érzi az épphogy fékre lépést (féklámpa + tempomat leoldás), a fékezés célú fékre lépést és van alul még egy vészfék kapcsoló is. Automatánál meglepő gebaszokat tud produkálni ez a filléres kapcsoló.
1. Mostanában többször volt nehezebb a P és a menet módok közti kapcsolás, legutóbb be is ragadt P-be. Csere után szokatlanul könnyen engedi reteszelt állásból, ez már régóta döglődhetett.
2. Egy ideje figyelem, hogy kisebb utcákba letéréshez fékezve mintha üresbe dobná a váltót, néha döccen egyet. Ez mostanában 10-20km-en biztos hogy előjött egyszer. Ma semmi, eltűnt a jelenség, pedig mentem egy csomót.
3. A váltások most finomabbnak érződnek. Néha olyan keményen tudta visszadobni, gondolom fék+kanyar kombót érzékelt, közben meg a gázon álltam. MOst fel-le tökéletesen sima a váltás mindig.
4. Nem világít folyamatosan a féklámpám :-DDD
PBali14-01-2019 14:22:37 // 114031
És elég jó ízlése van, ahogy elnézem...:-)
Giuntini14-01-2019 14:03:04 // 114030
Főleg azért, mert Zolival mi már átmentünk a hf mizérián.:(
Balu199014-01-2019 13:57:52 // 114029
Tömítés oké, a kupaknál nem sziszeg ki. Holnap okosabb leszek akkor jön meg az új termosztát.

A próba után leírom, hogy mi lett az eredmény.

A vízpumpa is tud ilyen hirtelenséggel ilyet tünetet produkálni? Mert a folyamatos elhasználódás a lapátokon szerintem lassabban és fokozatosan jönne elő. Hiszek nektek mert nekem még új ez a vas és Ti azért már rutinosabbak vagytok. :)
Giuntini14-01-2019 13:45:29 // 114028
Sőt még lehet vízpumpa is.
Giuntini14-01-2019 13:44:13 // 114027
Tényleg így csinálja, ha 90 fokon áll, az lehet 110 fok is. Ilyen a műszer. Elképzelhető a termosztát. Azt megnézted, hogy a kiegyenlítő tartály zárókupakjában benne van a tömítés?
Balu199014-01-2019 13:04:09 // 114026
Nem kemények, összenyomhatóak és az a nagyon furcsa, hogy ezt a hőfok emelkedést tényleg egyik pillanatról a másikra éri el és ugyanilyen lendülettel vissza is esik, aztán újra, olyan hogy folyamatosan 130 fokon maradjon nem volt, mert mindig visszaesett. Ezért is gondolok termosztátra vagy hőgombára, mivel ez lehet mondani egy alkatrész lecserélem a termosztátot feltöltöm és légtelenítem a rendszert, ha akkor is megvan a hiba na akkor van baj.

Nagyon fura, tegnap végig jöttem 200 kilométert pályán 120-as átlagtempóval a víz tökéletes volt végig (természetesen műszer szerint, kérdés mi a valóság).

Ez a hiba tényleg ma reggel jött elő a semmiből, se füst, semmi. Ugye a termosztátnál az a gyakoribb hogy nyitott állásba ragad, de az is előfordulhat, hogy zárva marad.

Remélem nem hengerfej mert akkor t.kön szúrom magam. :D
Zolibácsi14-01-2019 12:46:44 // 114025
Kemények a víz csövek? Ha kupakot a víz tartály rol le szeded kijön a víz? Vagy leesik? Fel soroltak a hengerfej hiba jelei. Fórumos tapasztalat, ha csak nagyobb sebességnel melegszik akkor nem fordul meg a víz a rendszerben. A víz hőfok jelző csak akkor jelez ilyen hibát ha 1 liter víz van a rendszerben. De Azt hiszem ilyen hibát meg nem láttunk mint nálad hogy egyik meleg másik hideg a víz cső. Szóval még lehet termosztát is
Liquid14-01-2019 12:39:12 // 114024
Ő egy gyerek fül-orrgégész, Németországban élt és dolgozott , kb. 1-2 éve költözött haza.
Balu199014-01-2019 12:35:49 // 114023
Sziasztok.

Lecseréltem a jó kis 156-ot egy 2008-as 159 2.4. JTDM-re. Tegnap sikerült vele hazajönni, nagyszerű vezetni, élmény beszállni, egy szóval tökéletes.
Sajnos a mai nap folyamán jött elő egy hiba (első napján nálam, szépen bemutatkozik :) ), egyik pillanatról a másikra a vízhőfok felugrik maxra, a kocsi jelez hogy állj meg azonnal te ökör és ezt folyamatosan csinálja. Kicsit termosztát hibának tűnik nekem, a kocsi nem füstöl, víz van a rendszerben, az olajban nincs víz olyan mintha néha visszazárna a termosztát és nem nyitna vissza, a vízcsövek közül van amelyik csont hideg van amelyik meleg.

Valaki találkozott már ilyen jelenséggel és ha igen valóban a termosztát csinálja ezt a hibát?

A segítségeteket előre is köszönöm.
PBali14-01-2019 12:35:01 // 114022
Hali! Győri, korábban még lehetett látni a hirdetésnél is. Szerintem az ismerősöd lesz az.
Liquid14-01-2019 11:35:52 // 114021
nem győri véletlenül? Ha igen, akkor ismerem a tulajt...
WarbiRunner (Gyuri)14-01-2019 11:25:31 // 114020
Szerintem nem :-) Vagyis csodálkoznék ha elmenne ennyiért. A 2.4-ek árait is szoktam figyelni, a vége évjáratok 3m körül... Kíváncsi lennék. Az újpesti neppernek csak fogynak ezek a 3M feletti 2.4-esei is. Ha meg ennyit ér, dobok egy polírt rá aztán hirdetem. :-)
Macccy14-01-2019 11:00:23 // 114019
És nemdohányzó fogorvos nő, aki csak hétvégén gurította ki, akkor sem ment vele átlag 70 kilométer távolságon túlra :))


Viccen kívül amúgy ezek ennyiért elmennek? 4.5M ? Ilyenkor eléggé elcsodálkozom, hogy én miért vettem majdnem fele ennyiért a mindössze 11 hónappal idősebb 1.9-est. Az is német nőé volt, viccen kívül :DD
Roll198314-01-2019 10:36:42 // 114018
Facebookon egyik csoportban már votl téma ez a TBi. Ha jól emlékszem a tulaj sokáig kint élt, de nemrég hazaköltöztek.
Erhard 242 (Pure Energy)14-01-2019 10:27:26 // 114017
akár de lehet egy is alvázszám ikrezéssel :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.