Forum >> 159

Shadin18-01-2019 08:41:22 // 114116
Én spaniferrel :-)
Shadin18-01-2019 08:40:12 // 114115
Ez jó jel, azt jelenti, hogy nem hígul gázolajjal az olajad és ezért a valós, normális olajfogyasztást tapasztalod! :-)
Szergej18-01-2019 08:17:50 // 114114
Megvolt a reggeli jó cselekedetem. Az alfa kiszedte. Igaz a vontato kötelemnek annyi. Bár nem volt jó érzés az új kuplungot kinozni. Büdösitett is szegény.
droberto17-01-2019 23:19:13 // 114113
Az elaern szerint pasztáztál?
A féltengely megvezetőt blokkot hogy pucoltad el az útból, hogy könnyen felmenjen a teknő?
Milyen technikát használtál?
droberto17-01-2019 23:17:26 // 114112
Ez valami egyedi hiba lehet. Nem jellemző az olajfogyás a JTD-re. Pláne ekkora.
A bödön végzi a lecsapatást. Az olajgőz rendszer gumitömlői pedig elengednek a bilincs alól. Ez sajnos normál. De ez néhány tized mili liter lehet max.
droberto17-01-2019 22:48:35 // 114111
Gratula!
Sok boldog km-et! :)
droberto17-01-2019 22:42:00 // 114110
Igen nekem is csinálja néha. De csak műgyantán. De nem folytonosan. Így csak akkor, ha nagy kormányerő mellett jobbra balra 5°-ot ide oda tekergetek.
Lörke17-01-2019 22:33:46 // 114109
Az olajteknő pasztázástól paráztam, eddig úgy tűnik jó lett, jól tömít.
Persze mindennek megvan szerepe, így a fedél-lemeznek is. A lemez az olaj lötyögést gátolja, viszont a buta tömítés megoldás miatt meg nincs olajnyomás :D Ha jól olvastam neten, sok Insignia motor bánta.
Macccy17-01-2019 21:37:50 // 114108
Sokmillió boldog métert vele ! ;)
Macccy17-01-2019 21:34:49 // 114107
Detelevana**szom azzal, hogy ilyen hülye nézegetős vagyok aztán megint találom a témát :D
Olajfogyás, aztmondja 2/6. Pedig ősszel még 4/6 is volt miután öntöttem bele jó sokat. Na nézzük a nívót: apám, ez má megint benyelt 3-4 decit. Mennyi alatt? Baszki kétezerpárszáz.
Csak körbelámpáztam, szétnézek merre mivan, azon kívül, hogy fent a kartergőz csőnél, a beöntő mellett, az egr keverős tájékon olajos, nemnagyon látni trét. Néztem lent is, hát a szokásos, a turbóról coolerre menő gumicső mondjuk olajszutykos rendesen, de az meg nem annyira meglepő. De a kartergáz miért visz ennyi olajat? Mert visz azbiztos, ahol becsatlakozik a csöve a légszűrő box után, ott is kikönnyezik már. Normálisabban le kéne csöpögtesse hátul a vödör, nem?
Nem szabad nézegetni :) ha nem lenne hideg már pucolnám ki a motorteret Brigével, szedném ki a csövet, hogy mi jön belőle. Felül beöntőnél tuti csőbilincs vagy valami csere lesz.
Fordjee17-01-2019 21:34:21 // 114106
Köszi.

Nem akarom reklámozni, de elhívtam egy szakértőt, autovizsgalat.hu -ról, Varga Tibort. Elég alaposan átnézte az autót, van egy 159-ese neki is. Még azt is meg tudta mondani, hányszor pörgették pirosba a fordulatot, szóval tényleg nagyon sok mindent megnézett, átnézett. Ha valaki annyit ért az autókhoz, mint egy ötéves, vagy mint én, azt a kis pénzt bőven megéri. Nagyjából egy órán keresztül vizsgálta plusz próbaút.
Csabi17-01-2019 21:34:17 // 114105
Úgy tudom azért kellett az-az olajcsillapító(?) fedél-lemez, hogy biztos legyen az olajszivattyú ellátása. Anélkül nagyon veri az olajat és problémát okozhat... Valahogy ezért született ez hülye megoldás. Egyébként meg profi vagy ha sima ügy volt! :)
WarbiRunner (Gyuri)17-01-2019 21:23:04 // 114104
Gratula! Sok sok balesetmentes km-t vele! :-)
WarbiRunner (Gyuri)17-01-2019 21:21:19 // 114103
Értem én, viszont a parajelenségekben nem hiszek :-) Kíváncsi leszek a megoldásra.
Fordjee17-01-2019 21:04:59 // 114102
Sziasztok!

Kedden sikerült elhozni az autót, végül az 1.8-as mellett döntöttem. És idáig nem bántam meg, teljesen elégedett vagyok vele, sőt, sokkal jobb mint amire számítottam. Az autó gyönyörű, az ereje nekem tökéletes, úgy néz ki, végre jól döntöttem:)
Marseus17-01-2019 20:08:18 // 114101
Nem érted! Ja és amikor teljesen lecsukom akkor is kialszik,tehát nem marad égve amire te gondolsz..parajelenség ez én mondom..:-)
Lörke17-01-2019 11:46:32 // 114100
Üdv!
Kicseréltem a 2.0 Jtdm olajpumpa tömítését. Annyira nem is volt vészes mutatvány, inkább a blokk és az olajteknő alapos tisztítása tartott hosszabb ideig. A régi tömítés már kemény és kb 1,5 mm-rel alacsonyabbá szikkadt, mint az új. Amúgy szerintem hülye konstrukció, hogy csak összeér a gumitömítés az olaj szívőcsővel, nincs a csőnek fix, csavaros rögzítése a pumpához.

Giuntini17-01-2019 11:05:05 // 114099
A tempomat egy nagyszerű dolog, de az automatánál jön ki legjobban. A motorerő autópályán bőségesen megvan, hogy 6-ban mindent legyőzzön, de ha visszalassulsz, majd megnyomod a reset gombot lenyűgöző, ahogy gyorsít és gangol felfelé. A tempomat annak idején csak az automaták kiváltsága volt, most meg olyan autókba is beteszik, amik a hátszélnek köszönhetően képes tatani a tempót.
samu12617-01-2019 09:24:11 // 114098
Sziasztok,

Az elmúlt pár hétben figyelmes lettem egy kormány zajra ami csak akkor jelentkezik, ha már az autó üzem meleg, közvetlenük a kormány környékéről egy vinnyogó gumis hang, fel is vettem: https://drive.google.com/open?id=1cVEpFbcRxVnWfUT9T6R04fO6lBP6uX6E

Volt egy főtengely ékszíjtárcsám és szíj cserém, körülbelül egyidős a probléma vele, leginkább parkolás közben hallatszik ki, 30-45 fokban (legalább) elforgatva a kormányt. Nem folyamatos a zaj, csak tekerésre jelentkezik.

Valaki tapasztalt hasonlót?
Piritu - 1.000.00017-01-2019 06:57:27 // 114097
A 180 megmaradt.
Csabi16-01-2019 23:22:01 // 114096
Asszem 40fölött megtartja, 180 fölött nem próbáltam :)
PBali16-01-2019 23:21:54 // 114095
Sziasztok! Nekem ismerős a dolog...M1-en 5-ből 3-szor biztos eldobja egy keresztbordán és csak újraindítás után tudom megint használni. (Talan 1 olyan kivétel volt, hogy miután eldobta, tudtam sebességet rögzíteni még egyszer) Legutóbb tempomat kapcsoló hibát írt, de mivel az azóta is jó, valószínű nálam is a fék/kuplungpedál kapcsolónál kell keresni az okát. Legközelebb ha kiolvassuk, megnézetem én is, mert a napokban is “elszállt” melóba menet, azt biztos megjegyezte. 2011-es az enyém, szóval a tempomat probléma faceliftnél is adott sajnos. (Kollégám 2006-osában is)
droberto16-01-2019 23:16:51 // 114094
Sok embernél kijön. De igazából jelentéktelen apróság csak. Persze, csak ha tudod, hogy mi az ok. :)

Szerintem én is a mindenhol a kézigázt használók közé tartozok. :) Sajna az 1.9 is csak 4 felett tudja.
A 45-180-as sebesség tartomány megmaradt?
Csabi16-01-2019 22:41:50 // 114093
A 2,4 11évesen is bírta, a mostani is. Tempomatot soha nem dobta ki , pedig elég sűrűn használom. 2.0-nál 3.fokozatban is lehet használni ez elég pozitív nekem....2,4-nél nem lehetett csak 4.től.
droberto16-01-2019 21:24:36 // 114092
Szerintem a kapcsoló ua. De le lehetne csekkolni az ePerben.
A kormánymű 2006 előtti TRW. A ZF már jó.
Az ablak meg nálam jó eddig. Szerintem egy 2008 előtti függés lehet. Bár ebben lehet tévedek.
droberto16-01-2019 21:21:49 // 114091
Sok minden rezeghet. Így leírva pedig főleg bármi.
Két tipp azért: a szívócső levegő kompenzátor bödön gumibakja (piritu blog), vagy a hűtővíz kiegyenlítő tartály (droberto blog).
A Bose Hifi ügyében Shadin blogjait javaslom. :)
Liquid16-01-2019 21:21:13 // 114090
nincs tempomatom, így azzal gond se lehet, hillholder hibát meg nem dob. Nem lehet hogy ez is a facelift előtt gépek típusproblémája? Mint a hátsóablak leesés, a kormánymű ésatöbbi
droberto16-01-2019 21:19:25 // 114089
Nekem nem bírt 10k km-t a Airtex vízpumpa. A csapágy megmurdelt, felmelegedett, így a tömszelence megsült és kinyomta a vizet. Mákom volt, a tönkremenetel elég látványos, azaz hangos volt. Kinyomott egy háromnegyed tartálynyi vizet.

Ha te víz nélkül jártál vele és fel is ment a mutató, az nem jó ómen. :(

Az 1.9 magát kilégteleníti 2-3 kisebb menés után. Kb 1-1,5 liter vizet vesz még fel a rendszer a feltöltés után.
Egyébként a hűtőn a visszatérő kollektoron és a tömlők magaspontján is van légtelenítő. De jobban jársz, ha nem piszkálod őket.

Ja és a mindenki tegyen vízszint jelzőt a kiegyenlítőbe, mert az gyárilag hiányzik!
WarbiRunner (Gyuri)16-01-2019 21:15:33 // 114088
Vettem újat, beletettem. De nem nyugodtam, szérszedtem a gyárit is. Egy kis csiszolás után tökéletes, nem egy részecske gyorsító :-)) Lehet tavasszal vissza is rakom az eredetit, mert azzal a tempomat egész pici fék pöccintésre is leoldott, ez az új határozottabb mozdulatot kér. A régi jobban tetszett. :-)
droberto16-01-2019 21:04:52 // 114087
Lejtőn fékezéskor nem dobja a Hill Holder hibát?
Keresztbordán áthaladáskor még sohasem dobta el a Tempomatot?
Liquid16-01-2019 20:53:25 // 114086
az enyém még nem halálozott el.
droberto16-01-2019 20:53:19 // 114085
A Metelli fémlapátos és nemmellesleg olasz is.
droberto16-01-2019 20:52:10 // 114084
A fék/kuplungpedál kapcsoló típushiba. 6-8 éves korban ledobják a láncot
vermi9016-01-2019 19:25:41 // 114083
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valakinek volt-e olyan problémája, hogy gyorsításnál és olyan 3-4ezres fordulaton tartva rezeg valami a műszerfal mögül illetve a szélvédő környékéről talán... Szeretnék utánajárni a dolognak de nem szeretném szétbombázni az egész műszarfalat mert utána lehet hogy 5 dolog fog rezegni... A másik pedig hogy a gyári BOSE rendszerhez nagyon értő HIFI specialistát tud-e valaki ajánlani?
Előre is köszönöm!
Giuntini16-01-2019 15:47:00 // 114082
Az biztos hogy rossz a termosztát. De ha állandóan nyitott állapotban van, akkor nem forrhat fel.
A másik, mi Shadinnal teszteltük km-eken keresztül, úgy hogy rá volt csatlakoztatva a comp. Ugyanezt csinálta. 80 fokig volt fűtés, majd hirtelen elment, mikor feljebb ment a vízhőfok.
Zolibácsi16-01-2019 15:35:14 // 114081
32 km alatt a kötelező üzemi hőfok 90 fok....
Giuntini16-01-2019 14:45:25 // 114080
Szurkolok neked, hogy megoldódjon, hogy egy esetleges vízpumpa elforgás legyen!
Giuntini16-01-2019 14:41:45 // 114079
Egyébként rosszul írtam, a generátort hajtja a 2,4-nél önálló szíj. Elirtam.
Balu199016-01-2019 14:38:29 // 114078
Sziasztok.

Nos elvittem a szerelőhöz, minden megvan hozzá, ami kellhet. Most nem produkált semmit az autó, volt fűtés, nem melegedett (80 fok fölé nem ment, igaz csak 32 kilométert mentem). Fater végig mögöttem jött és semmi füstöt nem eregetett az autó, se kék, se fekete, se szürke, se fehér.
Köszönöm a tanácsokat és ha ezekután nem oldódik meg a probléma azonnal vitetem el a kocsit tréleren és csinálják meg.
Annyi a "szerencse" az egészbe, hogy van rá 1 év garancia a főkomponensekre, így ha nagy a baj akkor se bukok vele, csak ugyebár addig sincs autó.

Egyenlőre optimista vagyok, hétvégére megvan az autó, utánna meglátjuk mi lesz.
Macccy16-01-2019 14:06:05 // 114077
Távol álljon tőlem a túlzott pesszimizmus, de igazad van, én is ezt javaslom Balu! Olvastam mi ment itt hengerfej ügyben, ha bármi erre utaló gyanú van (eléggé van) akkor első körben vissza kereskedő és ha kell közösen megegyezve megvizsgáltatni a dolgot egy normális szerelővel, aki ismeri az Alfa 2.4 hf témát. Mert ez már tényleg külön önálló téma! Vezérlés cserére locsolni 50-60-nemtomhány ezret addig felesleges...

Remélem még időben írkáljuk ezt és nem az van, hogy már szerelőnél van / ott az alkatrész, minden a padon. :( Ezután ha szívás van és a kereskedővel vissza kell alkudozni, nehezítő körülmény csupán a ráköltött szervíz.
Giuntini16-01-2019 13:50:52 // 114076
Az a baj, hogy én ezt kétszer csináltam végig. Az első volt a durvább, egy év elteltével motorgenerál lett egyik pillanatról a másikra jött elő a hiba. Kiderült, az autó valszeg már hf-es volt mikor megvettem, csak ki volt pasztázva. A paszta mindenhová bement mikor felforrt a víz. Fúrás, új dugattyúk, es a hf-et megcsinálták. Nem is volt vele gond 50 ezer km-en keresztül, majd elkezdődött a rejtélyes libikókázás a kiegyenlítő tartályban. Hónapokig nem találták a hibát, és én sem hittem el, hogy újra hf-es. Én voltam az első aki ebbe beleesett és senki akkor nem közölte, hogy ezeket a hf-eket nem lehet javítani. A Szakáll metál símán bevállalta. Nem volt se füst, se olaj a kiegyenlítőben, igaz nálam kemény volt a cső. De ez sem törvényszerű a hf-nél, mert ha nincs nyomás a rendszerben, akkor mitől keményedne csak felmegy a víz. Termosztát, hűtő, vízpumpa csere és csak rosszabbodott, és mentek rá a hatalmas pénzek. A végén elkerülhetetlen volt a hf levétele, és a hegesztés mellett újra megrepedt. Nincs jó 159-es bontott hf! 166-osból még találhatsz. Egy új hf 1 millió! Hónapokig állt az autó, mert nem volt hf. Aztán jött a szerencse, sikerült szereznem abból a pár új hengerfejből, ami piacra lett dobva 250 ezerért. Így nekem originál új hf került rá.
Nem csak az anyagiak, de az idő és az idegeskedés miatt nem javaslom, hogy belekezdj a vez. cserébe. Amit mondasz, nagyon rossz jelek. Vidd vissza a kereskedőhöz, és beszélj vele, hogy ez fődarab probléma. Nagyon jól ismerjük mi már egy páran a 2,4-et.
WarbiRunner (Gyuri)16-01-2019 12:40:18 // 114075
Szerintem új hf már nincs is. Néha rá szoktam keresni (csak hogy idegesítsem magam :-D), de felújítottak vannak csak. Egyébként egyre több példa mutatja, hogy 156 hengerfejjel tökéletesen javítható, csak legyen aki normálisan megcsinálja.
Giuntini16-01-2019 12:37:07 // 114074
A tőcsavarnál lehet központilag légteleníteni. De ez olyan, amire általánan nincs szükség. Olyan a rendszer, ha jól működik, kilégteleníti magát.
Mielőtt elkezdesz 100 ezreket költeni a gépre, én javaslom, vidd vissza a kereskedőhöz. A 2,4 legproblémásabb és legköltségesebb hibaforrása ez. A hengerfej baromi durva dolgokat tud produkálni. Honnan tudod, hogy nem egy frissen javitott hf került rá, ami nem tökéletes, csak eladásra javították meg. Az egész sztori nagyon gyanús. A 2,4-hez nincs jó hengerfej, minden bontottnak van valami problémája. Az új meg brutál árban van. Az enyémen az van, bár óriási szerencsém volt vele.
Én azt javaslom, vidd vissza a kereskedőhöz! A hf hiba alsó hangon fél millió, és csak bontott hf-ről beszélünk.
Zolibácsi16-01-2019 11:20:11 // 114073
Kitartást!
Balu199016-01-2019 10:30:26 // 114072
A tegnapi nap folyamán megnéztük mi is lehet a probléma. Nos meglepődve tapasztaltuk, hogy víz nem nagyon van a kocsiban, visszatöltöttük, de a légtelenítés során kiderült, hogy iszonyatosan nehezen melegszik és fűtés sincs, oké a termosztát tuti rossz. A motorvédő burkolat lebontása után folyást kerestünk, de azon kívül amit mi csorgattunk ki nem találtunk, viszont alulról megpillantva a termosztátot eléggé lefagytam, konkrétan úgy nézz ki mintha folyamatosan sós vízbe ázott volna tiszta fehér volt az egész, mintha szivárogna. A légtelenítés után még leállított állapotában nyelt el egy kis vizet. Nincs tapasztalatom ennél a tipusnál, lehetséges, hogy a hűtőm is van légtelenítő?
Járás közben a vezérlés oldalról valami furcsa hangot hallottunk, de nagyon halkan, mintha valami hozzáérn valamihez, lehetséges, hogy a vízpumpa van már ilyen ramaty állapotban? Nem elképzelhetetlen mert amit találtunk matricát a motortérbe aszerint majd 90 ezer km-rel ezelőtt volt a vezérléscsere.

Tesztelgettük hengerfejre is de nem produkált tüneteket.

Az autó aljáról annyit, hogy a bölcsők kivételével gyönyörű az alja, tavasszal a bölcsőket fel kell újítani.

Ma megy szerelőhöz vezérléscserére, ha utánna is lesznek gondok, akkor megy vissza garanciális javításra a kereskedőhöz.
WarbiRunner (Gyuri)16-01-2019 10:27:25 // 114071
Ez bizony így több mint gyanús, hogy vezeték törés.Nekem folyamatosan Bonnet open-t jelzett pl, ami azzal jár, hogy alapból világít a csomagtér világítás és 5p múlva kialszik. Ajtó nyitogatás, gyújtásra tétel után az 5p újraindul. Úgy rémlik, hogy a nyitott állapotot a zárt áramkör jelenti. És hiába volt a mikrokapcsoló nyitott állapotban, bent összeértek a vezetékek, ezért volt bonnet open akkor is, ha leforrasztottam a mikrokapcsolót :-)
SzTomi15-01-2019 23:14:05 // 114070
Szia,

Nálam a generátor szabadonfutó csinálta.
Marseus15-01-2019 22:03:02 // 114069
Már túl vagyok rajta de nincs változás.De nem nem világít,hanem fordítva.Olyat nem hiszem,hogy okozhat vezeték törés bár van más gondom is a hátsó fertályon pl;tolató lámpa és radar, ködlámpa.Izzók jók,csak nem jön hátra villany de ez a fordítva működés számomra megmagyarázhatatlan de ha nem tudok mást akkor szétszedem az átvezetést.
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2019 21:33:41 // 114068
Az átvezető kábelt ha megmozgatod, történik valami? Lehet belül el vam már törve a vezeték . A mozgatást saját felelősségre, ha belül töröttek a vezetékek, kiszámíthatatlan a hatás :-)
Marseus15-01-2019 21:23:37 // 114067
Sziasztok!
Találkoztatok már olyannal,h a csom.tartó világítás fordítva működik?Amikor elkezdem felnyitni világít és mikor tovább nyitom akkor elalszik pont mikor előtte felkapcsolódott.Ez úgy kezdődött,h kimúlt a ledes szofita, és mikor kicseréltem akkor kezdte ezt.Ha vlaki találkozott már ilyennel az légyszi segítsen.Köszi..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.