Forum >> 159
Liquid15-01-2020 14:03:39 // 120059
hasonló mint a 156-nál a 2.0TS vs. 1.9JTdm mindkettő 150 ló, a dízel sokkal erősebbnek érződik, és ha nem nulláról indul a buli akkor gyorsabb is, de a TS motorhangja kompenzálja :)
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2020 14:03:29 // 120058
Az automata ezt pl gyönyörűen megoldja, én nem igazán tudok turbólyukról. Egyszerűen eltünteti, és legtöbbször észrevétlenül, tehát nem béget idétlenül mint egy cvt. Országúton lehet tetten érni a váltó okoskodását, ha pl 90-ről közepes gázzal előzöl. Na ilyenkor van egy fura érzés. Olyasmi, mintha megcsúszna a kuplung egy pillanatra, csak közben meg jön a nyomaték. A turbó geometria is folyamatosan szabályoz közben, így kicsit süvít, kicsit mordul, egy pillanatra valahogy nem a fordulattal együtt jön a nyomaték, aztán összekapcsol a lock-up és tol tovább. Az az üres érzés viszont soha nincs, amit a dízelek a turbó felpörgése előtt produkálnak.
A gázpedál igazából nyomaték pedál, a programban direktben nyomatékot kérsz le vele. A motor-váltó kombó pedig alád teszi amit kértél. Szerintem baromi jó :-) Ha nem megy váltóból ügyeskedéssel, akkor pedig egy szemvillanás alatt visszavált, lehet hátradőlni és hallgatni a Zen(é)t :-)
Nagyon gyorsan képes városban kényelmesen dohogó Nohabból agresszív nagymacska üzemmódba vágni magát. Aztán csap egyet-kettőtt, eloszlatja a kekeckedőket és Nohabozik tovább :-)
A gázpedál igazából nyomaték pedál, a programban direktben nyomatékot kérsz le vele. A motor-váltó kombó pedig alád teszi amit kértél. Szerintem baromi jó :-) Ha nem megy váltóból ügyeskedéssel, akkor pedig egy szemvillanás alatt visszavált, lehet hátradőlni és hallgatni a Zen(é)t :-)
Nagyon gyorsan képes városban kényelmesen dohogó Nohabból agresszív nagymacska üzemmódba vágni magát. Aztán csap egyet-kettőtt, eloszlatja a kekeckedőket és Nohabozik tovább :-)
Giuntini15-01-2020 14:01:07 // 120057
Ez így van, ezért mondtam hogy érzésre... A számadatok lehet mást mondanak...
Liquid15-01-2020 13:49:30 // 120056
Igen, ha minden igaz akkor 2056.
A másik felét nem tudom :)
A másik felét nem tudom :)
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2020 13:48:13 // 120055
Mindegy, vélemény pro, vélemény kontra, nem meggyőzni kell egymást :-)
Tény, hogy nekem sokat elvett az élményből, nem tudtam megbízni az autómban sokáig. Aztán nekem bizonyított a gépezet, ez is csak egy autó, dízelmotorral az orrában, semmi olyan nincs benne amitől hanyatt homlok menekülnöm kéne :-)
Az is tény, hogy most itt Gergőnek ajánlgattátok az autómat, ezután nem sokkal pedig lecsapott a 2.4 ellenes kommandó. Ez mindkettő elég direkt hatás, nem? :-)
Szerencsére annyiban nem érint egyelőre a dolog, hogy egy esetben adom el ezt az autót, ha találok olyan új autót, amibe teljes lelkesedéssel át tudok ülni. A keresés több szálon is folyamatban már, aztán meglátjuk mi lesz belőle. Ha semmi, akkor a 2.4 marad, és nem tudok elégszer hálás lenni enkának, hogy nekem adta tovább :-)
Tény, hogy nekem sokat elvett az élményből, nem tudtam megbízni az autómban sokáig. Aztán nekem bizonyított a gépezet, ez is csak egy autó, dízelmotorral az orrában, semmi olyan nincs benne amitől hanyatt homlok menekülnöm kéne :-)
Az is tény, hogy most itt Gergőnek ajánlgattátok az autómat, ezután nem sokkal pedig lecsapott a 2.4 ellenes kommandó. Ez mindkettő elég direkt hatás, nem? :-)
Szerencsére annyiban nem érint egyelőre a dolog, hogy egy esetben adom el ezt az autót, ha találok olyan új autót, amibe teljes lelkesedéssel át tudok ülni. A keresés több szálon is folyamatban már, aztán meglátjuk mi lesz belőle. Ha semmi, akkor a 2.4 marad, és nem tudok elégszer hálás lenni enkának, hogy nekem adta tovább :-)
Liquid15-01-2020 13:44:26 // 120054
A 2.4-es sokkal jobban marketingeli magát, brutálisabban adja elő az erőt
leopop315-01-2020 13:41:27 // 120053
Mas turbó van a giuliettán
csokagm15-01-2020 13:39:43 // 120052
Es az a 210 lovas a garrett? Mondjuk őszintén szólva egyre jobban húzok a tbi felé de még csak nézelődök, tajekozodom. Márciusra. Tervezem hogy lesz vmi, addig meg sok minden lehet a fejemben.
Egyébként a 240 lovas giulietta és a 200 lovas 159 között mi a különbség? Csak program vagy más is?
Egyébként a 240 lovas giulietta és a 200 lovas 159 között mi a különbség? Csak program vagy más is?
Liquid15-01-2020 13:37:39 // 120051
Ez így van. Igazából csak egyszer közlekedtünk szimultán, mikor elhoztuk tőled. Előzgettünk rendesen, Márti nem nagyon maradt le..
KUL-on is a Q4 volt a fő oka a "győzelmeimnek" :)
KUL-on is a Q4 volt a fő oka a "győzelmeimnek" :)
Liquid15-01-2020 13:35:00 // 120050
Az automatákban a 200 lovas motor van évjárattól függetlenül. A 210 lovasnál is van turbolyuk. Többek között ezért sem tökéletes városi autó.
Alapvetően kétféleképpen lehet elindulni:
1) óvatos, tötymörgős
2) felmordul és kilő
Atmenet nem nagyon van :)
Alapvetően kétféleképpen lehet elindulni:
1) óvatos, tötymörgős
2) felmordul és kilő
Atmenet nem nagyon van :)
Erhard 242 (Pure Energy)15-01-2020 13:32:05 // 120049
gyári progival a 2.4 sehol sincs egy gyári TBi-hez képest maradjunk ennyiben ...
leopop315-01-2020 13:30:51 // 120048
Jaja tudom de stock kocsi tuned ellen eleg unfair :)
Giuntini15-01-2020 13:30:15 // 120047
Az enyémben KKK van, volt vele egy hiba , at szakadt a vgt membrán. Akkor már fel lett újítva is. 220 ezer környékén történt mindez.
Giuntini15-01-2020 13:28:10 // 120046
Jó, csak au egyik dízel, a másik benzines. 200 kiló súlyelőny van a Tibinél. Ezt ne felejtsd!!
Zolibácsi15-01-2020 13:24:37 // 120045
igazad van ez a topic lehet, hogy elriaszt pár embert a 2.4 megvételétől. Ami egy részről pozitív is lehet, mert nyomott áron megvesz egy 159 2.4-et majd előjönnek a korábban taglalt problémák és mondjuk nincs még mellé 0,5-2,5 millió forintja hogy rendesen meg is csinálja. Ekkor jön a szarolaszozás. Átlag ember nem lát tovább az autó szépségénél, de hát ezt a nem olcsó autót javíttatni is kell.
Szerintem aki szán arra időt, hogy utána olvasson, az igenis legyen tisztában a 2.4 jtdnél milyen hibák jönnek elő és majd eldönti, hogy belefér vagy sem.
De szerintem aki ez a topic alapján vesz 159-t , az a vásárlók 10%
Szerintem aki szán arra időt, hogy utána olvasson, az igenis legyen tisztában a 2.4 jtdnél milyen hibák jönnek elő és majd eldönti, hogy belefér vagy sem.
De szerintem aki ez a topic alapján vesz 159-t , az a vásárlók 10%
leopop315-01-2020 13:19:08 // 120044
De egy írt 2.4 et egy írt TBi vel kell összehasonlítani hogy fer legyen :)
csokagm15-01-2020 13:16:27 // 120043
En Pesten élek szóval nem érint mi van Torinóban.
Pont amiket mondasz, azért gondolkozom a 2.4en.
Mondjuk én amivel mentem giuliaval nem tűnt gyengébbnek mint a 2.4. Ráadásul turbolyuk szinte nem is volt.
Egyébként a turbok teren mi a helyzet? Mármint Kkk vagy garrett. Itt visszwilvasgattam meg mással is dumáltam is azt olvasom és mondják, hogy a garrett jobban élhető és húzható. Ez mennyire van így? Meg honnan tudni hogy miben melyik van? Én pl egy Fl automatara vagynek első korben.
Pont amiket mondasz, azért gondolkozom a 2.4en.
Mondjuk én amivel mentem giuliaval nem tűnt gyengébbnek mint a 2.4. Ráadásul turbolyuk szinte nem is volt.
Egyébként a turbok teren mi a helyzet? Mármint Kkk vagy garrett. Itt visszwilvasgattam meg mással is dumáltam is azt olvasom és mondják, hogy a garrett jobban élhető és húzható. Ez mennyire van így? Meg honnan tudni hogy miben melyik van? Én pl egy Fl automatara vagynek első korben.
Giuntini15-01-2020 13:02:14 // 120042
Az hogy Euro 4? Múlt héten Torinóban az Euro 5-ösök nem mehettek. A másik, a nagy majmot etetni kell banánnal. A lóerőt nem adják ingyé. Én vezettem 180 lovas Giuliát. Gyengébbnek tűnt a 2,4-nél. Ezt az érzetet az 5 cilinder is alátámaaztja. Az tény, hogy egy írt 2,4, erősebbnek tűnik a Tibinél is.
csokagm15-01-2020 12:40:08 // 120041
Több okból is esik a 2.4 ára, akik körülneznek mielőtt vásárolnak őket nyilván elriasztja a sok hengerfej probléma amit hallani. Az sem segít, nyilván mint potenciális vásárlót engem is elriaszt hogy a későbbiekben én is szívni fogok az eladással.
Akik nem tudják azokat esetleg maga a mérete riasztja el vagy az hogy euro4. Pesten azért is ez is szempont.
Én is ezen orlom magam, pedig 166osban volt már 2.4esem imádtam ezrtt is vágyom rá, de aztán lehet hogy tbi vagy 2.0 lesz.
Akik nem tudják azokat esetleg maga a mérete riasztja el vagy az hogy euro4. Pesten azért is ez is szempont.
Én is ezen orlom magam, pedig 166osban volt már 2.4esem imádtam ezrtt is vágyom rá, de aztán lehet hogy tbi vagy 2.0 lesz.
Liquid15-01-2020 12:34:40 // 120040
Egyetértek. a facse, meg a totalcar video sokkal jelentősebb. Itt a fórumot csak relatíve kevesen olvassák. A blogok nagyobb jelentőséggel bírnak.
RomeoOne15-01-2020 12:31:17 // 120039
Azért élek a gyanúperrel, hogy az nem egy igazán ármozgató hatás, hogy itt írnak róla néhány nem túl előnyös dolgot. Az már inkább, hogy mi megy róla az FB csoportokban, sőt, hogy oda milyen bontó elől eltolt kocsik kerülnek ki eladásra és milyen árakon.
Ott azért lényegesen többen fordulnak meg.
Ott azért lényegesen többen fordulnak meg.
Liquid15-01-2020 12:31:13 // 120038
ha az ember spórolni szeretne, akkor nem a 159 az optimális, meg semmi más sem ebből a kategóriából
Erhard 242 (Pure Energy)15-01-2020 12:24:42 // 120037
56 oldalon meg a TS hiszti aztán még is mennyi volt belőle :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)15-01-2020 12:23:04 // 120036
nem hinném, hogy olyan nagy eltántorító hatása lenne akkor már a kezdetek óta sem lett volna ennyi 59, emléxem mikor vettem 59-et az kb 2009-ben volt 11 éve másról sem szólt a fórum, mint kinek ment tönkre a kormánymű, a DPF, szívósor, EGR és hasonló kis finomságok ... szóval most meg 2020 van kb 100x annyi 59-cel :DDD
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2020 12:16:50 // 120035
Honnan tudod? Én magam is az első Alfa vásárlás előtt az index fórum topicjait bújtam. Ismerősök is pont ezt csinálják autó vásárlás előtt. Nyilvános a fórum, bárki olvashatja. És bárki olvassa is. Lényegesen több "vendég" böngészi általában az oldalakat mint "Online tag". Hogy mekkora hatása van országosan arról nem fogok kutatást végezni, hidd el :-DD
Giuntini15-01-2020 12:07:47 // 120034
Jól teszed! Sajnos nagyon buták az emberek. Ha leírunk egy kálváriát, az elsősorban nekünk szól. Annak idején 6 éve kb. az volt a téma hogy az Aisin váltó így szar meg úgy szar. Nekünk akinek hengerfejes lett, leírtuk a törtémetünket. Volt olyan, aki így vette.
Ugyanakkor ott vannak azok, akiknek soha nem volt bajuk. A becsületes nepper inkább nézzen körbe a kollégáknál, hogy tekert széthajtott autókat árultak.
Nem arról van szó hogy hf-es lesz vagy nem... Arról van szó hogy egy 200 ezret futott prémiumautó zsebbenyúlós.
Az 1,9 szívósor lapátkákról miért nem beszélnek? Ott meg a beszívott lapátkák okozták a milliós károkat. Az olasz oldal tele van ezekkel. A 2,4-nél egyféle szívósor volt, Pierburg, 1,9-nél Marelli is, amik problémásak voltak.
Ugyanakkor ott vannak azok, akiknek soha nem volt bajuk. A becsületes nepper inkább nézzen körbe a kollégáknál, hogy tekert széthajtott autókat árultak.
Nem arról van szó hogy hf-es lesz vagy nem... Arról van szó hogy egy 200 ezret futott prémiumautó zsebbenyúlós.
Az 1,9 szívósor lapátkákról miért nem beszélnek? Ott meg a beszívott lapátkák okozták a milliós károkat. Az olasz oldal tele van ezekkel. A 2,4-nél egyféle szívósor volt, Pierburg, 1,9-nél Marelli is, amik problémásak voltak.
zsoltika15-01-2020 12:07:06 // 120033
Szerencsére motorikusan soha semmi bajom nem volt vele, de tény h mindenhol a legkevésbé preferált erőforrásként szerepel a 2.4.
Amúgy imádom, csak ha szeretne spórolni az ember nem a 159 a legjobb választás az alkatrész árak miatt. :) Nyilván ezt tudtam amikor 5 éve megvettem, nem is bánom, csak most lennének fontosabb dolgok ami mellett nem tartanám meg.
Mindegy, amíg nálam van addig használom és rendben is tartom természetesen, aztán meglátjuk mit hoz a sors.
Amúgy imádom, csak ha szeretne spórolni az ember nem a 159 a legjobb választás az alkatrész árak miatt. :) Nyilván ezt tudtam amikor 5 éve megvettem, nem is bánom, csak most lennének fontosabb dolgok ami mellett nem tartanám meg.
Mindegy, amíg nálam van addig használom és rendben is tartom természetesen, aztán meglátjuk mit hoz a sors.
RomeoOne15-01-2020 12:07:02 // 120032
Nem értékeled túl egy kicsit ezt a topic-ot a országos véleményformáló hatása szempontjából? Szerintem az Alfát vásárlók 90%-a nem töltött még itt el 3 kattintásnál többet.
WarbiRunner (Gyuri)15-01-2020 11:56:56 // 120031
A becsületes nepper? Hát nekem erről picit más a véleményem. Ez a topic nyírta ki elsőként és alaposan a 2.4-et. Bocs, tudom Te nagyon balszerencsés autót fogtál ki, de aki ide betéved, nagyjából izomból beszélitek le a 2.4-ről, aztán még jön pár kibic "hengerfejtémázni" aki sose látott közelről 2.4-et, de úgy gondolja, hogy jó alkalom a saját döntését nyilvánosan megerősíteni egy kis 2.4 szarozással. Csoda, hogy nyomott ára van itthon?
Bocs, ez így kijött, nem haragszom senkire, a kommenteket sem veszem már fel, az első másfél évben pajzsot növesztettem ellene. :-) Ki is megyek, megsimogatom a dögöt :-)
Bocs, ez így kijött, nem haragszom senkire, a kommenteket sem veszem már fel, az első másfél évben pajzsot növesztettem ellene. :-) Ki is megyek, megsimogatom a dögöt :-)
Liquid15-01-2020 11:20:10 // 120030
Én mindegyiknek azt válaszoltam sms-ben (mivel sms-t írtak), hogy itt van az autó meg lehet nézni :)
Bizományosnak nem sok értelmét látom, abban nem érdekelt a kereskedő, mert nem áll benne pénze.
Bizományosnak nem sok értelmét látom, abban nem érdekelt a kereskedő, mert nem áll benne pénze.
Giuntini15-01-2020 10:56:40 // 120029
Sajnos a "Becsületes nepper" a dumájával tönkretette a 2,4 árait. Ez a videó ha jól tudom ősszel jelent meg, azóta a 2,4 szinte eladhatatlan.
Roll198315-01-2020 10:47:44 // 120028
Egy a lényeg, hogy a hiéna AAA autó felé egy lépést se menjél!
zsoltika15-01-2020 10:09:46 // 120027
Áhh ez mondjuk tök jogos, eszembe sem jutott...
Köszi a tippet :)
Köszi a tippet :)
RomeoOne15-01-2020 10:06:41 // 120026
Első tippként: ne takard ki a rendszámát. Bizalmatlanságot szül, az az érzése lesz a vevőnek, hogy titkolni akarsz valamit, hogy ne tudja lekérdezni a JSzP-n.
zsoltika15-01-2020 09:37:33 // 120025
Sziasztok!
Én alfikám is eladó sorban van:
alfa_romeo_159_2_4
Már jó ideje hirdetem, az árat is már nagyon ingerküszöbre vittem le, de egy darab telefont nem kaptam még konkrét érdeklődőtől...
Kereskedések hívogattak, hogy vigyem be, mindenféle kötöttség nélkül stb., mert sokan érdeklődnek a típus után. Valahogy ez nekem nem fér össze, és nem is igazán bízom meg bennük.
Van tapasztalatotok ilyen otthagyós, bizományos eladással kapcsolatban?
Köszi
Én alfikám is eladó sorban van:
alfa_romeo_159_2_4
Már jó ideje hirdetem, az árat is már nagyon ingerküszöbre vittem le, de egy darab telefont nem kaptam még konkrét érdeklődőtől...
Kereskedések hívogattak, hogy vigyem be, mindenféle kötöttség nélkül stb., mert sokan érdeklődnek a típus után. Valahogy ez nekem nem fér össze, és nem is igazán bízom meg bennük.
Van tapasztalatotok ilyen otthagyós, bizományos eladással kapcsolatban?
Köszi
csokagm14-01-2020 23:20:40 // 120024
De szép ezekkel a nyári kerékkel.
Mostanában volt szervizben is?
Mostanában volt szervizben is?
droberto14-01-2020 22:39:44 // 120023
Óhh de kár...
Sajnálom.
Mi a terv?
Sajnálom.
Mi a terv?
Angelo Bianco14-01-2020 22:31:47 // 120022
Eladó a saját autóm.
Egy két sor van az autóról az oldalamon is de bármi kérdésre szívesen válaszolok!
ALFA 159 1.9 JTD 16V
Egy két sor van az autóról az oldalamon is de bármi kérdésre szívesen válaszolok!
ALFA 159 1.9 JTD 16V
csokagm14-01-2020 18:17:16 // 120021
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_4_jtd_20v_ti_automata-15296850
Ezt ismeritek? Még nem készülök venni, de valahonnan ismerős így ez az egész. Aztán lehet keverem valamivel.
Ezt ismeritek? Még nem készülök venni, de valahonnan ismerős így ez az egész. Aztán lehet keverem valamivel.
Gyuri198914-01-2020 15:24:38 // 120020
droberto13-01-2020 22:10:16 // 120019
Köszönjük hogy megosztottad velük.
Illetve külön köszi precíz leírást.
Illetve külön köszi precíz leírást.
zoli97813-01-2020 15:13:18 // 120018
Igen, a teljes váltót átnézték minden ami olyan volt cseréltek benne, teljes rendszert mostak és minden amit ilyenkor lehet csinálni.
tdemeter13-01-2020 12:47:49 // 120017
De gondolom ezért a pénzért nem csak egy dugattyút tettek bele, hanem ki is pucolták, folyadékokat cseréltek stb.. Szóval gondolom alaposan át lett most nyálazva azért...
zoli97813-01-2020 08:08:07 // 120016
Mai nappal elkészült az autóm váltója. Dugattyú szakadás volt a váltóban ami 390 ezer forintba került. Eddig csak a váltóval volt problémám mióta nálam van az autó de most már kb egy új váltó lesz benne lassan. Megfordult a fejemben az eladás is, de túlságosan szeretem és hát új autó terén is gondba lennék. Meg hát ha már megcsináltatom feleslegesnek tartom az eladást. Igy továbbra is családban marad és bízom benne, hogy több nagyobb gond nem lesz vele.
Sebi15912-01-2020 23:06:21 // 120015
Köszönöm, és a segítségért is köszi!
Liquid12-01-2020 21:13:20 // 120014
Örülök, hogy sikerült megoldani. Nagyon máshol volt mint az előző esetben :) Szép munka!
Sebi15912-01-2020 14:05:49 // 120013
Sziasztok!
Sikerült feltárni egy elektromos hibát, megírtam blogba, f11 biztosíték hiba. Ha esetleg érdekel, olvassátok el, tanulságos lehet.
blog
Sikerült feltárni egy elektromos hibát, megírtam blogba, f11 biztosíték hiba. Ha esetleg érdekel, olvassátok el, tanulságos lehet.
blog
Roll198311-01-2020 19:23:48 // 120011
Itt a cikkszáma: 50518111, 6900 Ft-ot fizettem érte, könnyen beszerezhető. Igen, szelepfedél tömítés fárad el.
csokagm11-01-2020 19:06:06 // 120010
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
458
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?