Forum >> 159

GEORGE17-12-2005 21:13:28 // 447
Szeva!

Vitatkozni nem szeretnék veled, de ennyire ne védjed a 159-et, mert akkor inkább legyen neked igazad! :-)
Semmi képpen sem akarom lehúzni a 159-et!

De eddig a döntő többségnek vegyes érzelmei vannak az autóval!
Igazából nem újjongott senkisem mikor kiszált belöle :(
Az, hogy egy 156-os 1,6-os mocival nem erőmüvész az még rendjén is van, de egy 2,2-es mocinak illene "megmutatnia" magát, és úgyérzem joggal kritizálják a többiek a szerénynek érezhető teljesitményt, de lehet jobb lenne úgy irni, hogy beleülve egy 2,2 mocis autóba már a belehuppanás pillanatában vigyorog az ember, hogy mosz milyen jót fog nyomulni és amikor lepadlózza csalódik! :-(
Tudom egy autóval nem kell mindig száguldozni, de egy elözésnél jól esne egy kicsit több "lelkesedés" az autótól.......



Szerintem ezen a képen is úgy néz ki a 159-es "mintha" gólyalábakon állna!
Miért ne tünhetne az autónak a hasmagássa magasabbnak mint amit egy cm mutatna???
Az optikailag bármi látszodhat nagyobbnak vagy kisebbnek mint ami valójában.
Szerintem azért látszik a 159-nek a hasmagassága nagyobbnak mint a 156-nak mert mások az arányai a 159-nek!

Szóval jó autó a 159-es de jelen pillanatban a teljes összeségében részemről jobbnak tartok egy facelit utáni 156-ost!

Baráti üdv! :-)
156sw17-12-2005 21:12:58 // 446
Jah, és "jelenlegi" kormányom is szebb mint a 159.-é.....
156sw17-12-2005 21:11:22 // 445
159. Hát nekem a forma nagyon nagyon bejön. DE... Útálom a krómozott müanyagkilincseit, meg asszem a súlyát is. Meg az árárt persze. Mert nézzük a 156 sw 2,4 jt mjet amiben mos tülök alapáron 8,5. Ugyanez 200 lóval 159 sw kasztniban 10,5 lesz. Tehát két milla a difi. Jobban fog menni a 159 sw??? SEMENNYIVEL SEM. Mert a kb. 200 kiló súlytöblet "felzabálja" majd a 25 plusszz lóerőt:-((( Megér nekem egy nagyobb nehezebb, pont ugynúgy menő, DE valszeg azért többet fogyasztó verda pluszz 2 millert? NEM. Nagyobb autó nekem nem kell a 156 sw.-nél, tehát a méret nem játszik. Marad tehát a két miller különbség számomra semmiért.....
vipex17-12-2005 20:48:25 // 444
Bati, Szerintem csak túl sokat ültél mostanában diesel megacsászárban és ahhoz képes minden 4 hengeres benzines csak fűnyírónak tünik :-)))) de ha még egyszer leírod, hogy opel összeveszünk :-)))
Gabi15917-12-2005 19:37:56 // 443
Tegnap itt pécsen betértem a feleségemmel az Ábel autóházbss,gondolván hogy megnézzük a 159 et.Kivülről meg is néztük,am de belülről nem sikerült.Sajnos kb 20 perces ottlétünk során senki meg sem kérdezte mit akarunk.Nagyon gyengén végzik a dolgukat.Sajnos más módon kell megnéznem.Amit láttam az tetszett.
Bati17-12-2005 19:35:04 // 442
én nem bántottam a 159-et látod nem irtam elé hogy ALFA hibátlan auto de nem nekem készitették eggyes megbizhato források szerint a DIESEL szeretni fogom már alig várom a 2.4 mJTD-t csak amikor kiszáltam a 2.2 jts "opel 159"böl elgondolkoztam ha ez ilyen olommadár milyen lehet az 1.9 jts vagy a 120Le jtd ettöl a gondolattol még most is össze rázkodom
vipex17-12-2005 17:55:37 // 441
szerintem teljesen maskent gondolkodunk ilyen alapon minden modell etalon amit vedtem. az ha valakinek nem tetszik valami az egy dolog ami inkabb zavar ha valotglansagokat vagy hulyesegeket latok leirva indokkent lasd opel motor vagy meretek ja amugy bocs de eppen nagybevasarlas kozben vagyok azert ilyen bena szoveg
vipex17-12-2005 17:41:45 // 440
be kellett volna inditani a motort mielott lepadlozod ;-)))
Bati17-12-2005 16:31:11 // 439
én nem irtam hogy jobban megy a 2.2 "opelt" 2x lepadloztam megállapitottam hogy semmi nem történik ugy hogy utána már csak gurultam ide oda vele
Alfista17-12-2005 16:08:08 // 438
Vipex! Csak azért kérdeztem, mert mindenkinek vannak elvárásai, mint formailag, mint technikailag. A kettő nem mindig jön össze. Tehát az etalon, nagyon nehezen jön össze. Ezt mondtad te is. Úgy tűnt, hogy neked a 159 az etalon, hogy foggal-körömmel véded!
Seriff17-12-2005 16:05:09 // 437
A háromhengeres 33as dízel nagyon jól megy, imádtam:)
vipex17-12-2005 16:00:04 // 436
Bati, meg jó hogy nem vagy elfogult :-))))) lehet hogy még a háromhengeres diesel 33-as is jobban megy és abban legalább igaz iAlfa motor van :-)))
vipex17-12-2005 15:57:11 // 435
Hát pont ezt akartam írni :-))
vipex17-12-2005 15:55:53 // 434
hát a váltó a BMW-ben is elöl van nem ? :-PP amúgy meg szarnak a törédtesztre :-))) lásd 5-ös ami pont ezért lett hármas ill később a biztonsági öv csipogásért már négyes. de a viccet válretéve a hosszába beépített motor jobban hátra tud nyomulni ütközéskor
Bati17-12-2005 15:29:20 // 433
A bmw az hátso kerekes nem kell kinlodni az válto/difi elhejezésvel aminek a két végén van a kerék
Inner Circle17-12-2005 15:26:14 // 432
"a hossz irányú méretnövekedés az a bajom, hogy a tengelytávolság nem nőt ugyanennyivel ezért a túlnyúlások nagyobbak, és ez nem jó" Erről már volt szó, hogy a brutális első túlnyúlás a gyalogos-védelmi teszteknek való jobb megfelelés miatt van, nem? (Nem tudom, csak olvastam.) Nade akkor a BMW hogy képes kitolni az első sarkokba a kerekeket? Ha mellém áll egy Hármas, mindig döbbenten nézem hogy a kerékjárat ív szinte már a lökhárítóban van...
Inner Circle17-12-2005 15:23:38 // 431
"szerintem több dinamizmus van 1.6 TS ben mint a 2.2 "OPEL":-) jts ben" Ha egyszer nem Alfa, akkor már nem mindegy hogy Fiat vagy Opel? :P
Inner Circle17-12-2005 15:22:27 // 430
159 biztos van; tegnap láttam parkolni, nagy Csiki-Bege felirattal. Most láttam először élőben, nagyszerűen néz ki, egyértelmű és nagy előrelépés a 156-hoz képest - viszont pont az orra, ami a képeken annyira tetszett, élőben nem volt akkora durranás, a ráncfelvarrt 156 se kevésbé szép. Igaz hogy azt már egy az egyben a Breráról nyúlták le :D
Bati17-12-2005 15:19:01 // 429
szerintem több dinamizmus van 1.6 TS ben mint a 2.2 "OPEL":-) jts ben a lámpákra irtad hogy egyedi nézzé meg 1 uj astrat és annak is flakonkupak lámpája van 1 az 1 ben ugyan olyan még az oldalán levö barázda is
vipex17-12-2005 15:16:13 // 428
Tudod ez azért is vicces mert a legtöbb Alfás 1.6TS hajt hát abban senki nem keresi??
vipex17-12-2005 15:13:37 // 427
Alfista, szerintem nincs olyan hogy etalon ha még ez nem derült volna ki, bár már ezt is leírtam. Szerintem pont ez a szép a márkában, hogy az adott modellek a maguk morában mindig hordoztak valami pluszt. Viszont nem tudok elfogult sem lenni még az AR iránt sem, azt hiszem kritikát is szép számmal fogalmaztam meg ill. sohasem fikázom más márkákat. De egyébként amik igazán megdobogtatják a szívem azok a régebbi típusok mondjuk a TZ2, 33 Stradale, a nagy kedvenc a Montreal de talán a legjobban az a 8C2900B.
Bati17-12-2005 15:04:09 // 426
igaz hogy a csiki-bege-nél van BRERA???
Bati17-12-2005 15:03:00 // 425
akkor viszont nem értelek én még olyan ALFA-s t nem láttam aki nem fanyalogva szált ki belöle igaz ez csak a benzinesekre érvényes mindenki kereste a loeröket hogy hova tüntek
vipex17-12-2005 14:58:19 // 424
Bati, ha elolvasnád amit írok akkor tudnád :-PP , minden magyarországon fellelhető minden verziót kipróbáltam ( 1.9 JTDm, 1.9JTS, 2.2JTS ) a dieselre jutott a legtöbb kb 1 óra.
Alfista17-12-2005 14:36:36 // 423
Vipex! Véleményed szerint, melyik Alfa az etalon?
Bati17-12-2005 14:27:52 // 422
VIPEX te vezetted a 159-est??? mert amiket mondasz abbol az derül ki hogy nem
vipex17-12-2005 13:02:58 // 421
Nem magasabb hanem alacsonyabb 2mm-el, lehet, hogy magasabbnak tátatja magát de az nem tudom hogy :-)))) pláne centiméterekkel basszus két centi az már brutális ültetés Tudod azt, hogy azzal indokolni, hogy nem sportos mert nagyobb a hasmagassága meg magasabb az üléspozició, és utána a száraz tények ennek ellentmondanakm ott valami hibádzik, ugyan az hogy sokkal többet fogyaszt mint indoklás nem igaz stb stb, ha azzal indolják meg amit tényekkel lehet bizonyítani, hogy nem igaz akkor ott tényeket lehet használni. Ha valakinek nem tetszik az egy dolog miért ne lehetne, hogy a design nem jön be?, de, hogy jól néz ki meg jó és utánna hozzátesznek olyan dolgokat hogy de ezért meg ezért nem sportos amiket mérni lehet at inkább csak belemagyarázás. Tudod lehet, hogy én vettem magamra azt a szerepet, hogy az új Alfákat megvédjem, mert ezt mindig eljátszom, először mikor még az Index fórum elindult 99 táján a 75/GTV csapattal volt folyamatos vita mert szerintük már ezek nem is Alfák ( mármint 164 utániak) aztán 156 volt a bűnbak, a 155 tulajok szemében gömölyű japán autónak tartották, mikor bejött pld a 147 az összes 145 tulaj neki esett, hogy ez már nem igazi Alfa, akkor jött be hogy ez már női autó bezzeg a 145 az milyen férfias, aztán jött a 156 facelift na az mennyit kapott, hogy így meg úgy tönkretették, most itt ez az etalon. 166 is kapott a 164 tulajoktól. Én meg tudod mit gondolok erről az egész azért van, hogy Önigazoljanak az emberek, nekem egyedül a Fiatosítás az ami ebből hiteles mert az tényleg nagy törés volt ott tényleg valami elveszett, ami talán mostanában kezd visszajönni pld a Q4 hajtással, merevséggel kicsit több luxussal ( Igazi fa mint régen stb )
GEORGE17-12-2005 01:09:29 // 420
A hasmagasság lehet, hogy 2mm-el nagyobb mint a 156-é de látványra több centinek látatja magát. Nagyon leragadsz a száraz számoknál. Mi és gondolom irhatom így, tehát mi nem azt mondjuk, hogy a 159-es rosz autó lett!! Csak annyit, hogy formailag kivül belül szebbnek, arányosabbnak tarjuk a 156-os Alfát mint a 159-et.
GEORGE17-12-2005 01:00:27 // 419
Ha szavazni kell akkor én is az új 156-ra voksolók! :-)
vipex16-12-2005 11:49:34 // 418
"hogy sok minden elektronika (főleg a nyomkodós) megegyezik a bmw-vel" igen ez oltári hülyeség :-)) sajnálom, hogy ilyenek árulnak autót :-((
vipex16-12-2005 11:47:06 // 417
"Igen itt a nagy hasmagasság" komolyan ez már többen is említettétek, mihez képest nagy a hasmagasság? 156 147 166 mert ezeknél mind kisebb, igaz 2mm-el a 156-tól, persze kivetel a Sport Csomagos verziók mivel a 159-ből még az nincs ( Ti -t márciusra igérték ) De ha már a méreteknél tartunk össze lehet hasonlítani a 156 és a 159 t Hossz 4660mm 4435mm tehát 225mm-el nagyobb ez jó nem jó nem tudom. Tengelytáv 2700mm 2595mm tehát nőt 105mm ez nem jó mert nem elég Szélesség 1820 mm 1743mm különbség 77mm tehát szélesebb lett ez jó nem? Magassság 1417mm 1430mm tehát alacsonyabb lett 13mm ez jó nem ? ( Zárójelben jegyzem meg, hogy mivel 13mm alacsonyabb a hasmagasság pedig 2mm kisebb ezért az üléspozíció is alacsonyabb, mint ahogy minden teszben írták is) Nekem ebből a konzekvenciám, hogy szélesebb lett alacsonyabb kisebb hasmagassággal alacsonyabb üléspozicióval ezek jók , a hossz irányú méretnövekedés az a bajom, hogy a tengelytávolság nem nőt ugyanennyivel ezért a túlnyúlások nagyobbak, és ez nem jó
Don Gombóc16-12-2005 11:12:07 // 415
Igen mert az is metszett.
Charlie 16616-12-2005 10:58:49 // 414
Mintha tényleg... nem valamelyik Micsibicsi volt olyan ? Talán a ganat régi modellje? Bár a hasonlat távoli, de japán szemnek lehet hogy hasonló.
Don Gombóc16-12-2005 10:45:51 // 413
Igen itt a nagy hasmagasság, meg a magas üléspozició, és a többi ilyen kis nüansz miatt vesztett a sportosságból, de ezek voltak a célzott átalakítások is egyben, mert úgylátszik hogy mást is megakartak célozni ezzel az autóval, és ez az ami miatt ellenkezést váltott ki sok emberből. De azért mondjuk ki hogy maradt más sportos típus az arra vágyóknak. Illetve sport autó, mert egy négy ajtós limuzin lehet sportos az igaz, de nem sportautó. Itt a komfort átalakítások döntöttek igazán.
Alfista16-12-2005 10:37:18 // 412
Én arra gondoltam csak, hogy a méretnövekedés miatt elveszítette azt a sportosságát, ami a 156-ban megvan. Nem a hasonlóság, hanem a méretnövekedés a probléma a sportosság kárára. Észérveket felhozni arra, hogy tetszik, vagy nem, nem lehet, ezt te is tudod. Sok alfisti azért kesereg, mert nincs meg benne az Alfás sportosság. Másoknak meg bejön. Egyikünk sem tudja meggyőzni a másikat erről, mert ez nem tisztán technikai kérdés. De gondolom abban nincs vita köztünk, hogy az Alfás sportosság nem a méretnövekedés következménye. (szubjektíve is)
Don Gombóc16-12-2005 09:38:10 // 411
Azért még annyit hogy köszönet a Német újságíróknak a jó pontokért. A két magyar úr meg szerintem csináljon magának kistestvért.
Don Gombóc16-12-2005 09:00:55 // 410
Hát szerintem nem hajaz rá mert az azonos tengelytáv ellenére rendesen kisebb, a beltere, a csomagtartója, sőt a műszerfal is teljesen más jellegű. Az üllések magasságából és vezethetőségből ítélve inkábba 159 lett a családi autó. Szerintem.
Don Gombóc16-12-2005 08:54:11 // 409
A V6 blokkok eddig is aluból készültek, (30 éve)mert azoknál hüvelyes a mutatvány, a soros mocik azok természetesen fúrt blokk jellegükből adódóan acélból kellett hogy készüljenek. Na most látva egy lecsupaszított négyhengeres TS blokkot, hát nem egy nagy darab ha megnézzük. Ha meg a sosos mocikat is aluból készítik, hogy hüvelyessé tegyék, annak a falvastagságát is növelni kell a statikai terhelések végett, úgyhogy a súlykülönbség a kettő között elhanyagolható lesz. Bár az alunak jobb a hőháztartása,illetve a hőcserélő képessége, talán az sem az igazi a megnövelt falvastagságok miatt. Egyedül a hideg hüvelyes megoldásoknak jobb a hűtése. Sajna az Alfát is utolérte a közösködés más gyártókkal, úgyhogy itt nincs mit tenni,és így kell elfogadni. Nem is értem az örök elégedetlenkedőket hogy nekik mi lenne a jó, mindenesetre kikéne próbálniuk más azonos kategóriáju márkákat is hogy tudjanak különbséget vonni, és ne csak házon belül fikázzunk. Ezek a szakértő autós újságírók meg olyan faszkártyák hogy kár velük foglalkozni.
csocsi15-12-2005 19:07:09 // 408
Lehet hogy nem véletlen? :-))
Halesz15-12-2005 18:49:04 // 407
Pont én ne? :DDD
BeeGee15-12-2005 18:41:15 // 406
Na, pont Te ne szólj be!! :))
Tedi15-12-2005 18:40:58 // 405
:DDDDDDD Megy ám a flame :))))))
Halesz15-12-2005 18:40:29 // 404
Végül is rá van írva a kocsidra a neve :DDDDD
BeeGee15-12-2005 18:36:58 // 403
A bmw-s vonalról én azt hallottam, hogy sok minden elektronika (főleg a nyomkodós) megegyezik a bmw-vel. Lehet hülyeség, nem tudom, kereskedő srác mondta még a fejtágítás előtt...
Mike.15-12-2005 18:35:40 // 402
És kérem vezet a 156-os. Hajrá! :-)))
BeeGee15-12-2005 18:30:25 // 401
Oppsz, ez kínos! Giorgio Giugiaro-ra gondoltam! :) .. Bertonét könnyebb leírni :)
vipex15-12-2005 18:26:23 // 400
BeeGee, "Aztán jött Bertone" ugye itt Giorgio Giugiaro -ra gondolsz :-)) mert a Bertone cégnek semmi köze a 156-hoz na pont ez a Giorgio Giugiaro tervezte a 159-et :-))) "De aztán jött az exBmw-s csóka" gondolom Karl-Heinz Kabfell re gondolsz de neki semmi de semmi köze a 159-hez max annyi, hogy a gyártás során már ő írányította az AR-t egy darabig, és neki talán a minőségbiztosítás fejlesztését és az értékesítési hálozat javítását köszönheted , most egyébként a Maserati főnöke. A 159 tervezése megálmodása alatt Daniele Bandiernak hívták a AR első emberét és olasz az úriember a 159 az ő gyereke. A formát pedig 2002-ben látthattad először a Brera tanulmányautón. Én remélem, hogy a befojt pénzeken Bertone , Pininfarina az Italdesign ( GG cége ) és a Centro Stile is nagyon szép autókat fog tervezni, mint ahogy tették eddig is.
Tedi15-12-2005 18:26:17 // 399
Ámen :) Egy pici igazítás rajta: a faceliftet Giugiaro csinálta, nem Bertone ;) Egyébként a 156 faceliftre szavazok :)
Tedi15-12-2005 18:24:13 // 398
Erre én is meg mernék esküdni. A 156-ost megjelenése után vitték, mint a cukrot. A 159 viszont... annak ellenére, hogy már rendelhető, még így is estek az Alfa eladásai az olasz piacon. Legalábbis a novemberi gyorsjelentés alapján.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.