Forum >> 159

Tedi21-12-2005 16:52:59 // 496
"Persze e német tesztelők nem az objektivitásukról híresek." ennek fényében lepődtem meg annyira, amikor olvastam a COTY zsűritagok értékelését. Ahhoz képest, hogy bigottak és elfogultak, azért csak ők adták össze a legtöbb pontot :)
Zool21-12-2005 15:22:16 // 495
Vipex: köszi a tippet a 149-essel, megnéztem az Italispeeden és tényleg ígérnek ilyen motort. Nem tudom, hogy mekkora lesz a nyomatéka, de az S40 1.6d normálisan ment, szerintem a 159-esben sem szégyenkezne egy 1.6 mjet. Kár hogy nem ezzel hozták ki már most. Tudom, hogy hülyén hangzik az ezerhatos dízel, de ha így fejlődnek hamarosan egyliteres dízelek pörögnek a középkategóriás autókban.
Zool21-12-2005 15:13:36 // 494
A súlyokkal úgy érzem kezdek beégni, úgyhogy inkább utánanéztem: BMW 320d 1505 „Leergewicht”: egy 68 kilós gizda sofőrrel 7 kilós csomaggal és 90% üzenyaggal. JTD-k 1600 kiló DIN Leergewicht a német honlap szerint. Eszerint tényleg nem olyan nagy a különbség. (1700 a 2.4 jtd, de az picit brutálisabb tejesítménnyel is bír) Viszont akkor nem értem miért volt olyan lomha a 159-es JTDm. Egyébként eddig minden összehasonlító teszt ezt hozta fel hátrányként a németeknél, tehát lehet vmi alapja. Persze e német tesztekők nem az objektivitásukról híresek.
Zool21-12-2005 15:11:27 // 493
Bati: Amint a Luxembourgi 159-es tesztben leírtam, az autónak racionálisan is jó választásnak kell lennie, persze az érzelmi töltetet is belekalulálva. Az alfák nem olcsók, főleg újonnan, és ha csak hátranyal járnának, egy alfám se lenne. Megjegyzem, most van kettő... A 147-es kiütéssel verte az S40-est januárban, most picit változtak az igényeim, és sajna a 147-est pár racionális érv most lejjebb viszi. Tudom kegyetlenül hangzik, de a cég nem a rajongókból és hanem a vásárlókból él, és minden normális ember körülnéz a piacon mielőtt megtakarítása jelentős részét egy újautóba fekteti. Ha nem tud terjeszkedni a piacon, az Alfa is ugyanúgy eltűnik, mint a Rover. Az amcsik meg évente számolnak fel egy márkát odaát.
Bati21-12-2005 14:43:28 // 492
te ZOOL már ne is haragudj de 1 igazhitü ALFA-snak hogyan jutnak az eszébe ilyen eszement dolgok hogy volvo vagy saab vagy mitudomén miket irkász itt össze az igazhitü ALFA-s auto vásrláskor csak azon töri a fejét hogy milyen ALFA-t vegyen és az agya legeldugottabb sarkában sincs olyan hogy volvo vagy stb.
Bati21-12-2005 14:36:45 // 491
csá te VIPEX gyorsan dobáld ki a katalogusaidat mert félre vannak nyomva kb 10.adat ami nem stimmel a beirásaidnál
vipex21-12-2005 14:25:42 // 490
Zool, A katalogus adat EU szerinti 1525/1535 Kg ha DIN szabvány szerint nézzük ( teletankkal) akkor 1600/1610 kg A BMW 320D katalogusadata 1505 Eu szerint 1580 kg. A kettő között nincs 130kg csak max 25kg de ha az 1585 nézzük akkor sem 130 kg a különbség és még akkor is messze van az 1700kg amit említettél és írtam, hogy misztifikált :-))) Egyébként ha még kint tudsz maradni 2007-ig akkor a 147 utódjában biztosan lesz 1.6 JTDm 8 és 16V-vel hiszen ez a motor már kész de a 159-be kicsi lenne ( bár azért a Volvo sem rosz, de mondjuk az S70 az 147 méretpárja a 159-e meg az S60 ;-) )
Zool21-12-2005 13:29:46 // 489
Engem a 8v tényleg érint, kb 6 hónap múlva vennék egy új középkategóriás autót, és valami eredeti, jó, és értékerányos dízel kellene. Egyelőre a 16V-t csak distinctiveben lehet kapni itt kint (felár 4000 euró), de egyébbként is a 2500 eurós felárat nem szívesen fizetentém ki a progressionre sem. A 700 ezres regadóról már nem is beszélve.... Az ideális egy 16V kisebb JTD moci lenne, de mivel az kevés piacon fizetődik ki, nem számítok ilyen figyelmességre.
GEORGE21-12-2005 12:26:24 // 488
Miért nem jó neked a JTD 16v?? miért akarsz 8v-et, hisz az még gyengébb :-(
Zool21-12-2005 11:46:11 // 487
Én amit láttam az 1585 a 16V-re. Ez kb 130 kilóval nehezebb, mint a 320d. És a szubjektív benyomásom is az volt a 16V-ben, hogy lomha. talán a váltó miatt is, vagy a bejáratós kocsi miatt, nem tom...
Zool21-12-2005 11:34:17 // 486
Számomra az alfa modellpaletta legnagyobb hiányossága az 1.6 multijet 16V. Lehet hogy ezért leszek kénytelen volvóra váltani. Az S40 elég könnyű a 110 lóerős dízelhez, és a regadó is elviselhetőb. Egylőre úgy néz ki, hogy mostani 147-esemre egymilla!!! a regadó. Ha mégis maradnék külföldön és kellemes meglepedést okozna a 159 JTD 8V akkor azért maradnák a márkánál. Egyelőre a 16V picit nagy falatnak tűnik, de amit a tesztben is írtam, pénzügyileg sokkal jobb ajánlat egy 320d-nél. Márpedig ebben a kategóriában még számít a pénz. De ha lenne 147-es kisebb 16V dízellel, egy másodpercig sem haboznék.
vipex21-12-2005 11:27:15 // 485
Tudom, hogy már megint a száraz számadatokkal jövök de a 1.9JTDm 1525/1535 Kg (8V/16V) mindig misztifikáltok :-))
Zool21-12-2005 11:26:20 // 484
Szerintem az 5-ös túl nagy az összevetéshez. Én igazán az Audi A4 Jaguár X type, Saab93 BMW 3-as a fő konkurens. Nyugodtan írhaték olyat hogy Skoda oktavia, de nem lenne fair. Egyrészt racionálisan abszolót ellenfél, de érzelmileg annyira visszataszító szegény. Pedig minden más rendben van vele (anyagok és tudás). Csak hát a formavilág. A volvo modellpalettája pedig picit fura. Inkább az S60 lenne ellenfél,de az öreg, meg nem szerencsés a motorpaletta.
Inner Circle21-12-2005 11:06:31 // 483
"A BMW 1500 kilóból kitudta hozni a 320d-t." Hátsókerék-hajtással együtt, ami nem két deka. De a 159 nem nagyobb a Hármasnál?
Zool21-12-2005 11:02:59 // 482
Egyébbként érdekes volt látni szombaton a helyi alfa díler ügyfélparkolóját. Áltt benne BMW, Lexus egyaránt, szerintem mindekettő leváltás előtt. Szerintem az Alfa nyitási törekvése bevált.
Zool21-12-2005 11:00:30 // 481
Egyébbként a súly tényleg gond. Hiába az olcsóbb dízel, ha 1700 kiló a kocsi, és ezért nem mozdul a járgány rendesen. A BMW 1500 kilóból kitudta hozni a 320d-t. Ez lesz a kocsi veszte szerintem. Én személy szerint még megvárom a JTD 8v-t mielőtt lehorgonyoznék más mellet.
Zool21-12-2005 10:56:29 // 480
A 159 még túl új ahhoz, hogy az utcán lássátok. Én is egy 159-est láátam eddig matrica nélkül. És 6 hónapos szállítási időt igérnek. Aki pedig képes elhozni a bemutatóautót, azt tudom sajnálni. Nagy árat fizet a türelmetlenségéért...
Inner Circle21-12-2005 10:43:02 // 479
Gondoltam hogy elég megemlíteni a 146-ost és te máris megjelensz :-)
Cgo20-12-2005 21:52:20 // 478
szerintem nem kapta el a laz, az alfa a laz egyik kivaltoja es elharcosa!!
Cgo20-12-2005 21:49:07 // 477
nekem az furcsa,hogy 6 napot toltottem romaban, lattam 6 ferrarit, 5 maseratit, 213 166ot, 527 156ot, csapbol is folyo 147et, de egyetlen 159et sem... egyebkent rengeteg a 166 es a thesis, gondolom a hivatalnokok miatt.
Alfista20-12-2005 16:45:11 // 476
Ebben tökéletesen igazad van!!! Itt már kifejtettem, hogy a 159 kasznija sokat növekedett a 156-hoz képest, tehát a motorkérdés is itt dőlt el. Sajnos megyünk a hármas bömös után mint méretben és motorban. A kérdés és a sajnálkozás maradt ugyanaz.
Inner Circle20-12-2005 13:54:36 // 475
Az ugyanaz. Egy ekkora kasznit nem lehet dinamikusan mozgatni benzines szívó négyhengeressel. Marad a V6 és a turbódízel.
Alfista20-12-2005 13:04:30 // 474
Inner Circle! Én nem a V6 miatt szomorkodom, hanem a diesel előrenyomulás miatt. Ha nem értetted volna.
BeeGee20-12-2005 12:33:38 // 473
Hajjaj! :) Merev hátsó tengelyjel, zsanéros csomagtartóval, egy fél V6al :)
Inner Circle20-12-2005 12:23:33 // 472
"Azért az Alfának ne legyen már puttonyos autója, mint a thália pl :)" De milyen jó lenne, ha az óccsó Alfát Törökországban szerelnék össze :D Cüöre Jumurdzsák :DDD
Tom1220-12-2005 11:51:08 // 471
Nekem is... ...de még van remény.:-)
BeeGee20-12-2005 11:48:18 // 470
Azért az Alfának ne legyen már puttonyos autója, mint a thália pl :) 145/146 vonalat mondjuk tovább vihetnék!
Inner Circle20-12-2005 11:00:26 // 469
Itt a varázsszó: "V6, jó sok pénzért". Persze, hát miért legyen olcsó egy prémium kategóriás V6-os? A 159-et alaposan meghizalták, fél osztállyal feljebb van. Továbbá a Totalcar szerint van esélye, hogy újból lesz Alfasud, vagyis a 147-nél kisebb modell (ami vicces, hiszen a 147 az eredeti Alfasudból származik). Nekem ebből az következik, hogy a 147 utódjának lesz lépcsős hátú változata, sőt lehet hogy csak olyan lesz, és visszatérnek a 33-as / 146-os felépítéshez. Egy akkora kasznit még rendesen elvisz egy négyhengeres benzinmotor, akkor arra hajthatunk :-) Az új Alfasud meg csapott hátú lesz, mint most a 147 - és nagyjából akkora, mint a 145...
Alfista19-12-2005 13:14:20 // 468
Fiúk! Azt hiszem, bele kell törődnünk, hogy a 159 esetében benzinmotorral igazán sportos járgányt nem készítenek. Kivétel a V6, jó sok pénzért. Azt hiszem, az Alfát is elkapta a diesel láz és ebben keresendő a fenti probléma. Mert kiváló gázolajost, azt csinálnak nagy választékban. Mennek a trendi után. Ez nekem kicsit szomorú.
vipex19-12-2005 11:46:53 // 467
:-))))) ( igaz most én is beindítottam a Fiatos szőkítést :-))) )
Inner Circle19-12-2005 11:25:40 // 466
Figyu Bati, nem veszel egy Alfát? Tudod, ha már ilyen régi pártoló tag vagy, beléphetnél az igazi klubba, itt van egy jó ajánlat, a sok év fiatos olajszőkítéssel biztos megspóroltál már ennyi pénzt, a hosszú autó nélküli szenvedés után meg már igazán megérdemled hogy végre te is megérezd, milyen is az az Alfa-feeling! :D
Inner Circle19-12-2005 11:22:54 // 465
Igazad van, nagy spanyolviasz ez a "Jaj, hát ez ugyanolyan mint a régi de lassabb!" Embörök, ugyanez megy harminc éve! Nézzétek meg a Spider fejlődését: havan-akárhányban bemutatták, hetven-akárhányra beletették az erős motort és alá a rendes futóművet, aztán orrbaverték a kaliforniai emissziós és ütközési szabványok, ettől ronda lett szegény és gyenge, később jöttek a biztonsági cuccok, és a nyolcvanas évek elejére már mérföldekkel elmaradt a teljesítménye a tíz évvel azelőtti szintről. Ennek fényében néhány hozzászólás kifejezetten mókás :-)
Béci Ɨ|ѯ19-12-2005 10:27:10 // 464
Szerintem az, hogy lomhább a 159, mint a 156 várható volt. Legalább is én biztos voltam benne. A 166 is lomhább a 156-nál, mert nehezebb, nagyobb, stb. Ráadásul ott vannak a motorok. Hiába vadonat új, meg JTS, meg mitudoménminem, akkor sem alfa motor. Más a karakterisztikája. Lomhább, hogy tovább tartson. Mivel most nagyon rámentek a megbízhatóságra Areseben, ez kell hozzá. Csak ezzel elveszik az, amiért mi szeretjük az alfát. Viszont sokan ezért fogják venni, így lehet hogy majd jobban megy a cégnek, ami viszont nekünk is jó.
Don Gombóc18-12-2005 11:20:19 // 463
Nincs Brera náluk. 156,159,GT. Ezek vannak.
Bati18-12-2005 07:15:53 // 462
van még 3 4 5 pont is de azt ugyis mindenki tudja
Bati18-12-2005 07:14:55 // 461
egyébbként hogy tárgyilagos legyek természetesen tudom miért van ez az ugynevezett gyengébb érzés az OPEL 159 ben (VIPEX ÉRTED OPEL) :-)))) 1 nehezebb 2 euro4 motor euro4 es motorral a 156 is hasonloan "tökös/opeles" lenne a dinamizmus a károsanyag kibocsájtás csökentésének oltárán bukjuk és nincs más választásunk ez van én ezt tudom de nem kell hogy tetszen inkább tegyük tönkre a természetet de legyen ALAF FILING :)) egyébbként lehet hogy az eu4 motor károsanyag kibocsájtásának a rombolásával egybekötött profi CHIP tuning sokat segitene
vipex17-12-2005 23:41:30 // 460
Hát ebben nagyon sok igazság van :-))
vipex17-12-2005 23:31:32 // 459
156sw lentebb leírtam, hogy szerintem miben jobb van akinek megér ez ennyit vanakinek nem. Szerintem meg az enyém :-))))))))))))))))))
GEORGE17-12-2005 23:08:54 // 458
Te nyetél mester .-)
GEORGE17-12-2005 23:07:56 // 457
Sejtésem van róla, hogy hogy szedné a "lábait" :-)
156sw17-12-2005 22:56:59 // 456
Valszeg tök elfogult vagyok, de a 156 formája még így 8 év után is tök modern és sokkal sokkal szebb mint az utcai átlag. beleértve a legújabb offokat is....Ma ment előttem egy fekete kombitestvér.... lehet hülye vagyok de megbámultam... mintha nem én is abban ülnék:-))) és nem ismerném minden hajlatát:-))) hiába... betegség ez:-)))
156sw17-12-2005 22:54:07 // 455
Nekem egyszerű mateknak tűnik. Ugyanaz 2 millerrrel drágábban.
156sw17-12-2005 22:52:39 // 454
Enyííímmm szebb:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
vipex17-12-2005 22:51:51 // 453
156sw, nekem ennél azért sokkal több szempontom van, dehát e van.
156sw17-12-2005 22:50:42 // 452
Nemmm:-))) De mondjuk a 147 utódját kicsit felhízlalva el bírnám képzelni.Nekem mind1, hogy 5 ajtós lesz, vagy netán kombi is lesszz belőle:-)) Most gondolj bele, mondjuk 300 kilóval könnyebb lesz mint a 159, és mondjuk benne leszz a 200 lovas 2,4 jtd:-))) Na ?? elképzelted??????
vipex17-12-2005 22:50:00 // 451
Nézd meg akkor ugyan ebből a szögből egy 156-t én lehet hog vak vagyok de én nem érzem a nagy differenciát sőt



Lehet, hogy az a baj, hogy én tudtam mire száítok, előtte elég sokat vezettem 2.0TS motort 156-ban annál érzésre jobban mert és mivel annak az utódja így gondom sem volt vele.

Az ár már igen csak más kérdés érdekes, hogy míg mondjuk németországban szinte a 156-al egyárban árulják nálunk nagyon nagy a differencia, iithon nem is fognak sokat eladni , drága, kevés reklám, rosszul felkészített eladók , bocs Sput ha olvasod de ez van.
GEORGE17-12-2005 22:02:51 // 450
Facelites 159?? :-)))))))))))))))
156sw17-12-2005 21:24:18 // 449
Én már eldöntöttem. NEM veszek 159 .-t!!! Mégcsak másfél éves a 156.-m))))))))))) Még minima másfél éve van nálam... addig meg hátha leszz valami...
GEORGE17-12-2005 21:18:31 // 448
Hát ezt az árkülönbözetet már nem is akartam felhozni, de ez is egy érv ha valaki ma nem tud dönteni, hogy 156 2,4 Mjet, vagy 159 2,4 Mjet-et vegyen.
GEORGE17-12-2005 21:13:28 // 447
Szeva!

Vitatkozni nem szeretnék veled, de ennyire ne védjed a 159-et, mert akkor inkább legyen neked igazad! :-)
Semmi képpen sem akarom lehúzni a 159-et!

De eddig a döntő többségnek vegyes érzelmei vannak az autóval!
Igazából nem újjongott senkisem mikor kiszált belöle :(
Az, hogy egy 156-os 1,6-os mocival nem erőmüvész az még rendjén is van, de egy 2,2-es mocinak illene "megmutatnia" magát, és úgyérzem joggal kritizálják a többiek a szerénynek érezhető teljesitményt, de lehet jobb lenne úgy irni, hogy beleülve egy 2,2 mocis autóba már a belehuppanás pillanatában vigyorog az ember, hogy mosz milyen jót fog nyomulni és amikor lepadlózza csalódik! :-(
Tudom egy autóval nem kell mindig száguldozni, de egy elözésnél jól esne egy kicsit több "lelkesedés" az autótól.......



Szerintem ezen a képen is úgy néz ki a 159-es "mintha" gólyalábakon állna!
Miért ne tünhetne az autónak a hasmagássa magasabbnak mint amit egy cm mutatna???
Az optikailag bármi látszodhat nagyobbnak vagy kisebbnek mint ami valójában.
Szerintem azért látszik a 159-nek a hasmagassága nagyobbnak mint a 156-nak mert mások az arányai a 159-nek!

Szóval jó autó a 159-es de jelen pillanatban a teljes összeségében részemről jobbnak tartok egy facelit utáni 156-ost!

Baráti üdv! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.