Forum >> 159

Kompressz úr11-12-2006 13:38:33 // 2414
Olvastam. Jelentem, hogy én 35 vagyok, ergo koromból adódóan én már megvehettem a 159est. Szólíthattok Paulus tatának is ezentúl. :))
Tedi11-12-2006 13:37:46 // 2413
Hát nekem elég meggyőző volt, amikor a rakparton végigszáguldva nem tudtam leelőtni és csapkodtam az ostort :))))) Valószínűleg különbözik az ízlésünk, ezért van más véleményünk a célközönségről :) Most akkor felfedem magam...én voltam az, aki megállt a fősuli előtt vele és bámultak az emberek, de senki nem hitte el, hogy az enyém az autó. És én sem gondoltam, hogy ez az autó 100% az én stílusom.
BadBoy11-12-2006 13:36:48 // 2412
Mi is ezt valljuk! Inkább legyen nehéz, de massziv, és tökéletes, mint könnyű, és még erősebb újságirói támadásoknak kitéve a zörgő alkatrészek, hamar tönkremenő futőmű stb. végett. Veled ellentétben nekünk csak 115LE-s 147-ünk volt, de a 159-et robbanékonyabbnak érezzünk, mint azt az autót. Ebbe bele lehet kötni, de ez van.
Halesz11-12-2006 13:35:21 // 2411
Ha csak az amorét nézed, itt sem a 20-30 év közöttiek vettek 159-est.... khm :)
BadBoy11-12-2006 13:33:22 // 2410
Figyi Halesz, nekem nem a súlycsökkentéssel van a gondom, hanem azt ahogy el akarják érni. A futómű nagyon nehéz, ezt tudjuk, de egyenes arányosságban nagyon massziv. Erről már irtam a felvidék topicban, hogy teszteltük le, mielőtt megrendeltük. De nem ez a fontos. De ugyan úgy előjön az ebből adódó probléma a többi gyártónál is, hogy a magyar, szlovák utakat nem nagyon birják, de a 159 igen. Amit irtatok, jó, de bezártátok az autót, egy dobozba amit idősebb korosztálynak hivnak. EZ nem igaz. Ez a rész, ami nem tetszett, és a súly. A többi jó volt. Még egy megjegyzés: A GT azért még sem 159. Igaz, hogy le kellett volna hagynia, de ez még engem mégsem győz meg a súlycsökkentésről.
Tedi11-12-2006 13:33:00 // 2409
Hát ha csak eladási szemszögből nézzük, akkor (és ezt a cikkben is leírtuk talán, ha nem, akkor csak akartuk :D) tény, hogy sikeres az autó. Hiszem 10% fölött nővekszik már lassan 1 éve az Alfa eladása. Viszont akkor viszonyítsunk...pl a 156-hoz. 300%-kal dobta meg az eladásokat az autó, sorban álltak érte. Bár ott a bázisszám eleve alacsonyabb volt és nem volt annyira nehéz nagy fejlődést kimutatni. De eddig én úgy látom, hogy a 156-os már csak az ára miatt is sikeresebb volt, mint most a 159. Ennek ellenére én nem panaszkodom e tekintetben, mert tk. a 159-nek is köszönhető, hogy több Alfa fogy, mint egy éve. Nem is olyan kevéssel.
Halesz11-12-2006 13:30:15 // 2408
Na de ezt is leírtuk! mármint hogy jó ez a minőség és biztonságérzet!!!
BadBoy11-12-2006 13:28:15 // 2407
Nos akkor, szerintem az objektiv vs. subjektiv vélemény témát hagyjuk, nem ide való. Inkább ilyen irás, mint néhány szakújságiró által irt vélemény, mert itt legalább megtudtunk dolgokat. Akkor térjünk a témára: A sportos autó, és luxus irányzattal egyetértek, de itt van a DE. SZerintem nem vesztett annyi vevőt, mint amennyit nyert ez az autó. SZerintem ezt az eladási statisztika is mutatja. Ebben az autóban sikerült vegyiteni a sportos - luxus érzést. Nekem nem hiányzik az hogy -100 valahány kilót lefaragjanak az 1.9 JTDm-ből. De ezzel az autóval sokkal közelebb kerültek a konkurenciáahoz a 3 német eminenciáshoz mint az eddigiekben voltak. EZt valahogy el kellett érni, és szerintem egy nagyon jó autóval rukkoltak elő. Sajna nálunk a 200 kilaméter feletti száguldásról egyre kevesebbet lehet álmodozni. Amit irtam Paulusnak az egyik indok, a másik meg az, hogy az autópálya rendőrség beszerzett 6DB S4-es audit. Ezek elől 150-200KM minus sem elég.
Kompressz úr11-12-2006 13:26:39 // 2406
Szubjektivitás: Nem egészen, hiszen a saját alfa-s tapasztalataitokhoz, elvárásaitokhoz és érzéseitekhez hasonlítottátok. Súly: erről annyit, hogy a saját 47esem és Mrs. Paulus SWje között is érződött a különbség. Amikor átültem az SW-be a 47eshez képest lomhának tűnt az alsó fordulatszám tartományokban. Pedig a 47es jobban összerakott autó mint a 156. Ez a különbség érződik most az SW vs. 159 esetében is, de személy szerint én ezt az "áldozatot" felvállalom a minőség és a masszivitás oltárán.
Halesz11-12-2006 13:14:20 // 2405
Amúgy én ennek örülök, hogy vita lesz a cikkből!! Ez a lényege szerintem egy ilyen írásnak!! Objektív teszt? Mi alapján tudnánk objektívek lenni. Szerintem ilyen lehetőség nincs, hiszen valamihez hasonlítani kell, és pont az objektivitás miatt írtuk let azt, hogy mi nem tetszett. Ha szubjektív tesztet írtunk volna,akkor egy szó sem esett volna a súlyfeleslegről és teljesen az egekbe magasztaljuk. Nem? :)
Halesz11-12-2006 13:11:54 // 2404
Igen, de sajna ezt a masszív és tartós dolgot a kategóriatársak megoldották 300 kilóval kevesebből... :) Azért szerintem a súly-lóerő arány még a 2,4-esben is rossz, basszus, nem tudta otthagyni az 1,9-es GT-t! Amúgy ez a "teszt" tényleg inkább egy élménybeszámoló próbált lenni. Tényleg leírtuk, amiket gondoltunk, mindent, azt is ami tetszett és azt is, ami nem. Szerintem összességében nem volt róla rossz véleményünk, talán még így is sokkal jobbakat írtunk róla, mint más tesztekben. Hmmm?
Tedi11-12-2006 13:09:57 // 2403
Félreértés ne essék, én sem sértődtem meg, csak nem értem a dolgot :) Dehogy van harag! :)))
Tedi11-12-2006 13:09:01 // 2402
Egyetlen egy dolog miatt. Szép az autó, jó az, autó, erős az autó, de a hasonló motorral szerelt ellenfelek simán lehagyják, hiába erősebb papíron a 159. Ez pedig egy Alfa Romeo számára azért khm...szégyen. Igen, nehéz az autó, jó lenne, ha le tudnának faragni belőle. Az Alfa mindig is sportos autókat gyártott. Lehet, hogy most, hogy elmentek a luxus felé, elveszítik a sportosság egy részét, de akkor számoljanak azzal, hogy a régi Alfások, akik eddig hűek voltak, azok most szépen átbattyognak máshova. Nem azt mondom, hogy nincsenek sportos tulajdonságai...dehogynem! Ez a 2.4-es dízel megy, mint a disznó, imádtam ezért. Csak tudod, mindig ott van az ember fejében, hogy mi lenne, ha csak 200 kilóvel könnyebb lenne...ő lenne a császár. Hogy a tesztet (vagy, ahogy Ti hívjátok, szubektív vélemény) hogyan nevezzük, azt had döntsük már el mi, akik azért értünk a szakmához. Ha megnéztek egy autótesztet, az is egy ember szubjektív véleménye a szerzett tapasztalatokról, élményekről. Szóval nem értem, hogy miért nem tetszik nektek a "teszt" elnevezés :)
BadBoy11-12-2006 13:08:39 // 2401
Azért annyira nem. Erős idegek kellenek, mind a rendőrök legyőzéséhez, mint a konvojban való autózáshoz, nehogy rossz pillanatban ugorjak ki, és nehogy ütközzek.
Kompressz úr11-12-2006 13:08:04 // 2400
Szerintem én annak vettem, aminek szántátok, vettem, hogy szubjektív, de nem sértődtem meg rajta. :) A cikk jó, hangulatos, de a saját elfogultságomból kiindulva én mást írtam volna (megjegyzem, azzal is tisztában vagyok, hogy objektivitás egy teszt esetén nem létezik, ezért is írtam, hogy az arra való törekvés a fontos, de ez itt egy alfa-s site, így ez itt nem követelmény). A részemről nincs harag, remélem a te részedről sem. :)
Kompressz úr11-12-2006 13:04:22 // 2399
Jaaaaa, így könnyű :))))
BadBoy11-12-2006 12:59:53 // 2398
Ok, akkor az egy napért elnézést kérek, de..... Miért akarja mindenki hogy konnyebb legyen ez az autó? Szerintem ezt nem arra találták ki, hogy konnyi sportautó legyen, hanem amit irtatok egy utcai fenevad báránybőrben. És ez szerintem tokéletesen sikerült. Most lehet, hogy subjektivan hangzik, de aki ilyet vesz, mondjuk mint mi évi 50-60 ezer kilaméter, annak fontos az hogy massziv legyen és tartó. Ne kelljen állandóan a futóművel a szervizbe menni, és inkább legyen sok szigetelés és nehéz súly, mint kevés, de a komfor elveszik. Itt lehet magas sebességnél is gond nélkül beszélgetni, mig a 147-ben nem lehetett.
Tedi11-12-2006 12:53:01 // 2397
Had kérjek valamit. Olyan, hogy objektivitás NEM LÉTEZIK, ezt felejtsétek el, hogy objektív teszt. Ez egy szubjektív teszt volt, amit majd' 1 heti autózás után írtunk meg. Próbáltuk kicsit lazábbra venni a dolgot, kicsit máshogy megírni, mint amilyen általában egy teszt szokott lenni, de szerettük volna, ha a lényegi rész megmarad és infó is lesz benne. Az infó szerinteünk így is benne van, más kérdés, hogy itt nem egy, hanem 3 ember gondolatait olvashatjátok el az autóról.
Tedi11-12-2006 12:50:06 // 2396
Nem egy napot volt nálunk az autó :) Ha hiszed ha nem, mi tényleg azt gondoljuk, hogy nagyon jó autó, de...:)
BadBoy11-12-2006 12:39:49 // 2395
Ja, de azért 110-130 kozott autózunk ahol lhet :)
BadBoy11-12-2006 12:39:16 // 2394
Sok tempomatos autózás. Nálunk ez a bevállt recept. Meg a másik az, hogy itt SKban bekeményitettek a rendőrok. A 63 nemzetkozi út mellett lakunk, és ezen az útvonalon Pozsany - Komárom állandóak a rendőri traffipaxok. Igy elég sokszor vissza kell magunkat fogni. Plusz a másik gond, a nagy forgalom. Pl. amikor meglett a jogositványom, és felmentem Pozsonyba (65km) elég volt 1 óra, most olyan sűrű a forgalom, hogy ugyan az a táv 1 1/2 vagy akár 2 óra is lehet. Autópályával pedig nem vagyunk ellátva. :(
Kompressz úr11-12-2006 12:35:40 // 2393
Én ilyen átlagot képtelen vagyok produkálni. Add meg a receptjét! :)
BadBoy11-12-2006 12:32:32 // 2392
A hét képe alatt van, hogy teszt, ezért nem akartam mást irni, ne hogy lecsszés legyen. Mondjuk az utolsó kép ami a fogyókúrára irányul nekem nagyon nem tetszik. Nálunk csak 147-es tapasztalatok vannak, és most már a 159. De az igaz, hogy ez az autó klasszisokkal jobb, mint a 147-es volt. Itt nincs semmi motorhang, semmi zavaró zorej, hanem szépen siklik mint a hajó a vizen. Sokkal masszivabb mint a 147 volt. Mi sem bántuk meg, hogy megvettük az autót. Most már hogy befutott, és jobban odalépkedünk neki, most meg már igazán nem. 3., 4. fokozatban iszonyatosan jó, és a fogyasztás is szuper. Nálunk most az átlagok 6,4L korül alakulnak.
divine11-12-2006 12:31:05 // 2391
Ciao! máshol a fikázás, itt a hosszú nyelv effektus...szerintem messze van az objektivitástól a cikk... személyes élménybeszámoló, több ember szeméből... peace!
Kompressz úr11-12-2006 12:24:33 // 2390
Ez nem teszt volt, hanem élménybeszámoló. A kettőt nem illik összekeverni. A tesztben objektivitásra illik törekedni, akik pedig ezt elkövették, azok igencsak távol kerültek az objektivitástól. Persze, akinek alfa-ja van annál nem is elvárás az objektivitás. :)) Mivel nekem csak a 156hoz és a 147hez van összehasonlítási alapom, így ezekkel összehasonlítva azt tudom mondani, hogy legalább két kategóriával jobb autó a 159. A cartársak erősen nosztalgikus hangot ütöttek meg, a 159 pedig - éppen azért mert kategóriányi különbség van minden más alfa-hoz képest - kétségtelen, hogy nagyon más mint a többi alfa. Van akit ez hiányérzettel, van akit megelégedéssel tölt el. Nem vagyunk egyformák. Személy szerint én nem bántam meg a 159es vételét.
BadBoy11-12-2006 12:14:48 // 2389
Na de mi a véleményed tesztről?
Kompressz úr11-12-2006 12:13:42 // 2388
Nem zörgött a középkonzol egy bizonyos fordulatszámnál?
Kompressz úr11-12-2006 12:11:35 // 2387
Ugyan már! Hogy mondhatsz ilyet!!! :)))
BadBoy11-12-2006 11:59:49 // 2386
Ja az integető csajokról még annyit, hogy biztos nem engem vettek észre, mert nem vagyok egy adonisz :)))))))))
zolee14511-12-2006 11:56:46 // 2385
A filmek végén sem várom meg a stáblistát, csak a lényegi részek érdekelnek.:) Amúgy viccet félretéve érdekes, hogy objektív cikket csak egy rajongói oldalon lehet olvasni, minden más helyen fikázás megy...
BadBoy11-12-2006 11:55:55 // 2384
Nos akkor irjak egy kis kommentárt a beszámolóhoz, mert ez nem biztos, hogy teszt volt. EGy nap egy ilyen autóval nagyon rovid idő. (Bocs, de ezt én igy érzem) Súly: A futómű acél részeit fogják kicserélni aluminium otvozetre, és ezzel el is van b.szva az autó. A 147-nek pont ez volt a baja. Mi 5O ezer kilaméterenként cseréltettük a merevitő elemeket, ez volt az egyetlen dolog ami 147-ben nem tetszett. Szerintem nem kellene lefogyasztani ezt az autót. A célkozonség pont ezt akarja, és ez igy jó. Nem csajozós autó?????????????????? (plus sok felkiáltójel, mert nem tudom kiirni) Hát én ezt nem mondanám, hogy ez nem az. Én mostanában elég sokat jártam ezzel az autóval, és nem tudjátok mennyi fiatal csajszi integetett nekem a járdáról. :)))) És nem a 35 és idősebb generáció, akinek m ár gyerek is van. Pohártartóval egyetértek, de ezt azért akkor is jobban megoldhatták volna, mert a térképzsebbe sem fér bele. Helykinálat: Szvet vagy bőr ülés? A bőr ülések sokkal tobb helyet foglalnak el, a vastagabb tomésnek koszonhetően. Sokkal kiseb a hely, de még mindig kényelmes. Fogyasztás: Miért a gyártó adatait irtátok ki? Tudom, ott a 8.4 liter. De milyen korülmények kozt? Kinoztátok az autót, de nem kultúr vezetés után. Osszeségében: Ha hiszitek ha nem, ez jobb autó, mint amit irtatok róla. Hosszabb időt kell eltolteni együtt ezzel az autóval. Bocs, ha valakit megsértettem, de nyugodtan szóljatok be.
Halesz11-12-2006 11:40:39 // 2383
Hát ebből is látszik, hogy nem olvastad végig :P ott van a végén :)
zolee14511-12-2006 11:34:50 // 2382
Na ezért kell valami nagyon érdekes cikk végére, különben senki nem olvassa el hogy honnan kaptátok az autót, vagy ezzel kell kezdeni:)
zolee14511-12-2006 11:33:02 // 2380
Csak mondtam, azt hittem onnan kaptátok a gépet.:)))
Halesz11-12-2006 11:32:00 // 2379
Csiki-bege hogy jön ide? :)
zolee14511-12-2006 11:20:43 // 2378
Azért a 159-est lekurvázni... :DDD Csiki-Bege meg a strici?:DDD nem csoda hogy a cikk írásához álnevet vettetek fel:)))
Halesz11-12-2006 11:10:08 // 2377
Ezek után már úgysem hiszem el :D
Halesz11-12-2006 09:57:13 // 2375
Hát maguktól úgysem veszik észre :)
Tedi11-12-2006 09:56:05 // 2374
Direct marketing :))))
Halesz11-12-2006 09:53:56 // 2373
Zool08-12-2006 20:22:29 // 2372
Speciel alattunk egy 8 éves 750iL füstölt el, nem bírta a városi dugót. A parkolóházban gőzölte el az összes hűtővizét, de azért lángra nem kapott. Persze a motorcsere az így is kellett... Z
Kalex08-12-2006 20:01:01 // 2371
Az az érdekes, hogy ilyen dolgok ritkán és nagy értékű autókkal történnek, én már láttam álló BMW-t 2 napossan elfüstölni, SLK-t út szélén lángolni, de pl. dévó matizt még nem láttam lángolni:)) A technika túl van zsúfolva ezekben a vasakban és a legkissebb hiba vagy pontatlan szerelés is megbosszulja magát. Egy olyan motortérben ahol még két román diszidens is elfér a motor mellet kevésbé lehet tűz eset...
BadBoy06-12-2006 10:45:52 // 2370
Hát csúny alátvány, de tegnap itt Szlovákiában is történt egy ilyen eset, de nem az Alfával, hanem a Kia Ceeddel. Tesztelik már az autókat, a megbizhatósági teszten, az autópályán kigyulladt az egyik autó. Most újra ellenőrzik az egész autót, és úgy néz ki a bevezetése az autónak késni fog.
Zool05-12-2006 22:56:21 // 2369
Alig hizsek a szememnek. Kigyulladt 159 az út szélén... http://www.youtube.com/watch?v=Ryj4cDMu5QA
Alfista04-12-2006 18:11:03 // 2368
Azt elfelejtettem írni, hogy 2,4-es volt és gyönyörű a 159-es!!!!!!!
Alfista04-12-2006 18:09:42 // 2367
Helló! Ma én is mentem 159 jtdm-el! :) Hát nagyon-nagyon jó a gép, kurvára húz és a hangja is állat!!! A végén átállok a "setét oldal"-ra! :)
tj01-12-2006 11:07:14 // 2366
Szia én is így jártam. A replika 17es felni nem volt jó rá (legalábbis amit én rendeltem). Végül hagytam rajta a 18-as felnit és arra tettem rá a téli gumit.(Így amúgy olcsóbb is volt az egész)
Kalex29-11-2006 19:42:44 // 2365
Győri Riegler szalon, Fábián Péter - hivtkozz Kalex-re!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.