Forum >> 159

Kalex11-12-2006 20:40:26 // 2464
A szubjektivek megfeletkeztek arról, hogy az Alfa feeling benzingőzből táplálkozik nem gázolajból... a 159 dizel valóban egy kifinomult autó. Nem kellene "első alfának", de amikor már egypár gázpedálgumit elkoptat az ember "Alfa ködben" akkor eljön a pillanat, hogy dizelre váltson... Én is nehezen szoktam meg 3 benzines után. Nincs hang, nincs fordolatszám, nincs gázfröccs...de van nyomaték, van csendes utastér, van brutális erőtartalék, és ACÉLOS biztonság. Valamit valamiért... Hogy ki vehet ilyet? Ez nem családi autó a szó szoros értelmében... Szerintem nem is drága autó a kategóriájában... Csajozós autónak se mondanám... Annál inkább kifejezi az igazi értéket: ALFA AMORE
Kalex11-12-2006 20:16:57 // 2463
Szevasz tata ! Mi van itt???!!!
BadBoy11-12-2006 19:01:45 // 2462
Pont azért irtam, mert erről beszéltünk, és irtátok, hogy a súly. De délután már nem volt időm ezt leirni, mert siettem. De az biztos, hogy ennél a párosnál kellene kezdeni a fogyókúráztatást, mert ezek az autók az igazán sportos autók, amiknek fel kellene venni a versenyt a német autókkal. És itt sajnos (itt volt valahol a link TT-Z4-Brera) nagyon csúnyán elmaradt a konkurenciától a 3.2-es Brera. Ami azért már elég nagy gáz. :(
Tedi11-12-2006 18:58:08 // 2461
Na a Brera/Spider az egy külön eset :) Ha választani kéne, hogy melyik autó súlyát csökkentsék, akkor gondolkodás nélkül rávágnák, hogy a Breráét. A 159 esetében nem annyira égető a gond, min a Breránál. Ott már kb ég a ház :)))
BadBoy11-12-2006 18:55:35 // 2460
Még egy hozzászólás, Teddy és Halesz, de nem tudom, hogy ide vagy a Brera topicba kellene irnom. A súly: Szerintem a Brera/Spider súlyát tényleg le kellene faragni, mert abban a kategóriában a súlya végett, tényleg nem a kategória királya, pedig lehetne. Abban az esetben én lennék az első ember, aki kalapáccsal és vésővel elkezdeném a súúlycsökkentést, de a 159-nél, én nem tartom jónak. Sajna ott az ellenfelek, jóval dinamikusabbak, a kisebb súlynak köszönhetően.
BadBoy11-12-2006 18:43:41 // 2459
Úgy érzem, ehhez nekem is hozzá kell szólnom, mert én irtam a 147, 159 hasonlitgatásról. De én nem egyenesen hasonlitottam őket, hanem azt irtam, hogy a tapasztalataink után nem vártuk ezt a minőségi javulást. Ezt el kell ismernie mindenkinek, hogy azért a 147 nem volt a legjobban szigetelve, és nem is volt a legbiztonságosabb.
BadBoy11-12-2006 18:39:00 // 2458
De ez jó taktika, hogy állandóan felnntartsák az érdeklődést a vásárlók kozott.
BadBoy11-12-2006 18:37:39 // 2457
Félreértés, ez nem vita, hanem eszmecsere, és tapasztalatok megosztása, véleményekkel megfűszerezve. Pont azért irtam, hogy itt nagyon kevés ember 20-30 kztt engedheti meg magának, de én általánosságban irtam, nem a 2.4-re gondoltam.
divine11-12-2006 17:42:46 // 2456
vagy pilóta kellett volna az autókba, sofőr helyett :DDD
Bckk11-12-2006 17:26:53 // 2455
nehez volt érthető hogy miért nincs Q4 a dizelekben, pedig a futómő ugyanaz. de már nem kell sokat aludni és rendelhető lesz
Bckk11-12-2006 17:22:30 // 2454
és ezen kivül még sok más meglepi, idővel
Zool11-12-2006 17:20:10 // 2453
Szerintem a bömö majdnem havonta hoz ki egy új motor/karosszéria kombót. Az audi kevésbé, a merci meg valóban inkább az egyszeri roham híve. Szerintem nem rossz módszer a bömé, mert minden új modellváltozat új hír, és ez csökkenti a fizetett reklámok költségeit. Jó úton jár az alfa is ezzel a módszerrel. Ezen kívül több idő marad az egyes változatok tesztelésére. Ha egyszerre szabadítottak volna (az opciók nélkül) közel 30 féle konfigurációt a minőségellenőrökre, a hibák fele nem derült volna ki. 159 limó/SW Brera Spider, 2/4 kerekes 3-5 féle dízel, és egy sor benzines. Biztos lenne olyan változat, ami nem működne elvárhatóan. Így is olvastam olyat egy éve a 159ownersclob-on, hogy akkor hirtelen leszedték a 2.4eseket a futószalagról, és leállt a termelés. Gondolom vmi komoly dolog kiderült. Ezen kívül a fokozatosság előnye, hogy folyamatosan fennmarad az érdeklődés. A 2.4 JTD Q4 mondjuk szerintem jobban kellette volna, mint a 3.2.
csocsi11-12-2006 17:15:43 // 2452
Hát az tisztán látszik, hogy nem az utód
GEORGE11-12-2006 17:13:28 // 2451
per pillanat nem "kell" illetve nincs "kedvem" új autóüt venni. De csak nyomassák az údonságokat és leszenk jó kis 2-3 éves használt Alfa csodák .-)
Bckk11-12-2006 17:09:07 // 2450
nem tudok pontos infot mondani, de jövőre már erősebb lesz a 2,4 mivel 4x4 meghajtás is lesz hozzá
Zool11-12-2006 17:09:01 // 2449
Szép estét mindenkinek! Szerintem picit túlságosan nosztalgikusan állnak sokan a 159eshez. Ez nem a 156 utóda vagy a 147, hanem a nehézlovasság. Jelenleg a prémium közepesek a legnagyobb példányszámban eladott piaci szegmenset alkotják. Veszik cégek (318d a sokat utazó üzletkötőnek, és középmenedzserek akár elég csúnya árért, de még mindig 3as kategóriában) és családok, esetleg vidéken egyedülállók (városban már inkább feleslegesek a 4.6m-es limók két szemályre). Egyes piacokon több fogy a 3as bömöből, mint a kis vagy az alsóközepes autókból. Az Alfa célja látványosan betörni erre a piacra. Hasonló módszert követtek, mint a Lexus, azaz mindnt bele, (csak elsőkerekes és sokkal szélesebb modellpalettával), ezért olyan nehezek. Elvileg ez egy nagy haszonnal kecsektető piaci szegmens, és az Alfa mindent megtesz azért hogy ott megfeleljen. Van olcsó belépőmodell és morcos autópályák réme. Üljetek be egy Lexus IS-be, és rögtön Alfásnak érzitek a 159est. Sokkal közvetlenebb, szerintem a kormányzást jobban eltalálták, cserébe picit "fadasoabbnak" érződnek a kezelőszervek. Mondjuk arányban annyira, mint egy 147 és egy Corolla. De szerintem ne egy szélsőségesen közvetlen vezetési élményű 147-es után krtizáljátok a 159-est, mert az nem releváns a kategóriában. Nem véletlenül nem jött a nálunk szóba a döntőben a 147 vagy a 156. Ha az ember családot akar, első a biztonság, legalábbis ha keresztül kell vinni a kocsi megvételét a családon (azaz a feleségen). Inkább legyen nehezebb a 159, de ne menjen a biztsonág rovására. És ezért kellene az asszonynak második autónak inkább egy 5csillagos Gpunto is, mint egy újabb 147.
Bckk11-12-2006 17:08:12 // 2448
végsebességben simán meg kellene vernie a 159 2,4nek a GT-t és gyorsulásban sem marad el sokkal. meglehet Halesz jobban idomult már a GThez és szokatlan számára az 5hengeres állat :-)))
Bckk11-12-2006 17:03:57 // 2447
tény hogy a 156 anno olcsóbb volt, de a felszereltsége is. összevetve a mai igényeket az Alfa magába foglal alapfelszeretlségben többmindent, mint anno a 156ba rendelni lehetett extra-ként. az ára pedig legalábbis nálunk hasonlitva nem sokkal magasabb. de az tény hogy a konkurencia erős, ebben az árfekvésben széles a választék és sok a német fanatik.
GEORGE11-12-2006 16:59:22 // 2446
A 2,4-től lesz nagyobb ? mondjuk 3,0 JTDM??
GEORGE11-12-2006 16:58:53 // 2445
Ugye a 159 2,4 JTDm 20v-nek akkor már 210 lovacska fog lapulni a mocitető alatt? Nm mennyi lesz? 4XX?
Bckk11-12-2006 16:57:23 // 2444
lesznek majd erősebb motorok is. sajna olasz testvéreink fáradozásai hogy idővel mindig egy kicsivel többet mutassanak ill. adjanak. most kaptunk egy bomba modellt, jövőre még bombább kivitel és technikai ujdonságok, motorizációk, ... a friccek meg mindent egy lapra tesznek fel, ha nem tévedek
Bckk11-12-2006 16:52:19 // 2443
kellett volna zörögnie??? vagy személyes kellemetlen tapasztalatod?, amit jo szakszerviz tudna orvosolni
GEORGE11-12-2006 15:39:44 // 2442
Evvel az ominózus 2,4-es én is mentem egy komolyabb autópályás távot. Engem lenyügözött ahogy szedte a "lábát". A pályán nem volt ellenfél, mert 210-220 fölött inkább félre álltak....... :-) Persze tuti van ettől jobban "menetelő" autó bőven... Ugyan akkor, lehet lekonyult volna a vigyor az arcomról ha nem nyomtam volna le vele a GT-det..... Érzésre nagyon megy a 2,4-es. Meddig tudtál elötte maradni???? A végefele sem húzott el a 159-es?
GEORGE11-12-2006 15:35:36 // 2441
A 159-es ára az ami miatt döntően, nem a fiatalabb korosztály veszi. A mai helyzetben igen kevés fiatal engedhet meg magának egy 13 millás 159 2,4 JTDM-et. és most azért ezt írtam mert erről az utóról indult a "vita".
kando.11-12-2006 15:30:39 // 2440
Jó lehet Neked, ha egyszerre tudsz elől ülni, meg a hátad mögé is ülni :-PPP
Kompressz úr11-12-2006 15:27:43 // 2439
Agórafóbiások előnyben :))
Tedi11-12-2006 14:12:09 // 2438
Utóbbi állítást én is alá tudom támasztani. 183 centi magas vagyok, beültem a hátam mögé és tök jól elfértem. A fejér is sokkal nagyobb, mint a 156-ban. tetszik a helykihasználós megoldás az üléseken, ha az nem lenne, akkor valszeg Brera feelingem lenne hátul :)
BadBoy11-12-2006 14:09:15 // 2437
Örülünk is, és nagyon jó választás volt az autó. A család minden tagjának nagyon tetszik, és még a barátnőmnek is, aki aztás tényleg nagyon nem szereti, hogy autóbuzi vagyok :D. Ő pedig a helykinálattal hátul van megelégedve, mert amikor családi kiruccanásokra megyünk a 159-el sokkal jobban elfér, mint a 147-ben. Sokkal kényelmesebben ül, ezt ő mondta. :)
BadBoy11-12-2006 14:06:54 // 2436
Szerintem most nagyon jó úton haladnak. Bckk tagunk a dunaszrdahelyi Alfa kereskedés eladója. Vele beszélgettünk a 147-ről. Ha megcsinálják azt amit a cseh piacon, akkor az új 147-es még a modellváltás előtt nagyon sikeres lehet. Jóval olcsóbb lett az autó, mint a régi. De majd meglátjuk.
Tedi11-12-2006 14:05:38 // 2435
Örülj neki, legalább pozitívan csalódtatok az autóban :)) Nekem nem volt semmilyen elvárásom a 2.4-essel szemben, nem tudtam, hogy mire számítsak, mert előtte nem vezettem még ekkora teljesítményű dízelt.
BadBoy11-12-2006 14:03:50 // 2434
Hát ha ezt Ön mondja, akkor lehet :)))). De tényleg kevesebbet vártunk mindentéren az autótól, mint amilen. Magasabb fogyasztást, és kevésbé dinamikus mozgást, mint ami az igazság.
Tedi11-12-2006 14:02:53 // 2433
Az Alfa akkor fog jó eladásokat produkálni, ha olyan autót csinál, amire a célközönsége vágyik. És nyilván a vezetés sem hülye annyira, hogy elfelejtse a gyökereit. Mert - ahogy azt a cikkben is írtuk - meg kell találni az arany középutat a nem Alfások elcsábítása és a régi Alfások hódolatának fenntartása között. Ez a 159-cel úgy tűnik sikerült.
Kompressz úr11-12-2006 14:01:56 // 2432
Uram, ön egy kicsit elfogult. :-DDDD
BadBoy11-12-2006 13:57:53 // 2431
Pedig azért a 159 nehezebb mint a 147 jóval. Én azt vártam, hogy nem lessz ennyivel jobb. Sokkal kevesebbre számitottunk, mint ami igazából ez az autó. :)
Kompressz úr11-12-2006 13:53:14 // 2430
Viszonyítás kérdése. Mint már mondtam, az én 147esem jobban ment mint a 159, a tiétek, ami ugye gyengébb volt, természetesen nem ment úgy.
BadBoy11-12-2006 13:51:18 // 2429
Köszönöm! :DDDDD
BadBoy11-12-2006 13:50:38 // 2428
Szerintem, ki kell próbálni, és utána véleményt mondani. Ezt most nem sértegetésből irom, de nagyon megy az 1.9 is, csak ott váltani kell.
Kompressz úr11-12-2006 13:49:03 // 2427
Természetesen, uram. :)
BadBoy11-12-2006 13:48:29 // 2426
Én azért tegezhetem Önt? :DDDDD
BadBoy11-12-2006 13:47:52 // 2425
Szerintem pont ez a jó, hogy különbözik az izlésünk, és van rá lehetőség, hogy izlés szerinti autót rakjunk össze. De azért vegyük figyelembe, hogy piros bőrrel a 159 nem egy 50 feletti férfire vall :DDDD. AMikor kiszálok belőle jobban el tudják hinni az emberek, hogy az enyém. :DDDD AZért nagyon sok múlik a szinkombináción.
BadBoy11-12-2006 13:44:39 // 2424
Mondjuk, hogy igen, de szerintem nem nagy a tömeg az amorén a 20-30 év közöttiek között, aki meg tudná engedni. Hmmm?
Kompressz úr11-12-2006 13:44:00 // 2423
Értem én a tréfát, csak nem szeretem :-DDD
BadBoy11-12-2006 13:43:37 // 2422
Igen, a 156-os sikerére én is emlékszem. 98-ban, amikor a piacra került, nagyon olcsó volt, és vitték mint a cukrot. Akkor a Bravankat 460 ezer SK-ért vettük, és amikor rendeltük, akkor nyilt az Alfa kereskedés. A 156-os 1.6-os pedig 599 ezer SK volt. Plusz szerintem akkor más volt a piaci helyzet is. Nem volt akkora konkurencia mint most. De szerintem a havi 10% ebben az időben nagyon jó eredmény. És jelenleg ez a fontos a márkának szerintem, nem az, hogy nagyon sportos autók jelenjenek meg.
Kompressz úr11-12-2006 13:43:29 // 2421
Szerintem inkább az a probléma, hogy az 1.9es dízelt nem prémium autókban is megtalálod, ld. opel és társai. Ergo az autó prémium, de a motorja már messze nem ennyire exkluzív. A dolgok akkor kerülnének helyre, ha egy alfában ugyanez a motor erősebb és nyomatékosabb lenne, mint bármilyen más autóban.
Tedi11-12-2006 13:42:56 // 2420
Komolyra fordítva.... Ez a 2.4-es is olyat ránt, hogy hihetetlen. Tényleg igazi turbo feeling. Szóval érezni benne az erőt nagyon durván. Nyilván az 1.9-es is hasonló, bár azzal a mocival még nem vezettem az 59-et, csak vittek vele.
Halesz11-12-2006 13:41:52 // 2419
Lüke ;) nehogy besértődj ezen :)
Tedi11-12-2006 13:41:37 // 2418
Igen, azt, hogy a haverod látens olaszautó fan :))) Meg azt, hogy az ő autói nem mennek :D
BadBoy11-12-2006 13:40:08 // 2417
Ezt még szeretném kiegésziteni: Kipróbálta egy BMW fanatikus, és benzin fanatikus ismerősünk az autót. Na ne higgyétek el, mekkora mosollyal szállt ki az autóból. Csak annyit mondott, hogy ő nem hiszi el, hogy egy ilyen autó, ekkorka motorral, és még dizel is mennyire jól megy. Neki mindig V6-os benzinesei voltak, jelenleg pedig egy 525iX-e van. Ez azért valamit elárul.
Tedi11-12-2006 13:39:57 // 2416
leelőtni...ja, bent hagytam a fogszabályzót :D Szóval leelőzni :)
Tedi11-12-2006 13:39:14 // 2415
Vagy csak szimplán magázódni fogunk. Önnel :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.