Forum >> 164-166

Mattyancs24-10-2013 12:06:38 // 68729
Ja és még egy dolog!

NEM JÖN ÁLLANDÓAN VELED SZEMBE!!! (de hát tudod hiszen alfás vagy)
Astra, szuszka, BMW, Audi stb.

Beengednek, hogy megcsodáljanak! A gyalogosok fordulnak utánad, milyen autó ez?

Csajokról ne is beszéljünk?!

Lealázod (Bmw, Audi) és csodálkozik rajta!

Nem mondják állandóan, hogy kö..g audis, bmw-s, neki mindent szabad stb...

Egyszóval van egy NAGYVADAD! És imádod! Még akkor is: amikor azt mondod a szerelődnek, hogy eladom mert már elegem van belőle, megint költenem kellett rá, aztán beülsz és máris: NEM AKAROM eladni, az enyém!

Vagy talán ezért is vagyunk mi itt?????????
Fanatikusak vagyunk????????? Mások szerint h...ék?!

Viszont ez rólunk és az alfánkról szól, nem egy autóról amit használunk, hanem az ALFÁNKRÓL!

ÜDV MINDENKINEK!
Mattyancs24-10-2013 11:52:09 // 68728
Ezt hogy csinálod? 13 liter??? Én sem spórolok a gázzal, de ehhez folyamatosan nyomni kell!!! Vagy állsz a dugóban?
Mattyancs24-10-2013 11:50:54 // 68727
Nem a szerelő kilétéről van szó, de az autóhoz kelleni fog.

Igen nem csak erről a tipusról van szó, inkább úgy mondanám, hogy az évjárattól és a KÜTYÜK-ÉRZÉKELŐK iszonyú mennyiségétől, a futómű bonyolultságától függően! (valamit valamiért)

Inkább venni kell egy lestrapáltat de jó karosszériával és szépet, mivel költeni mindegyikre kell (bár úgy gondolom hogy most az enyémre mondjuk nem, de hiszen most költöttem rá), így többet spórol az ember.

Az utóbbi tapasztalatom szerint inkább Én is ezt tenném most, ha vásárlás előtt állnék. Én vettem drágán egy gyönyörűt (még most is az), azt hittem jó is mivel végig szervízelték, de jött a fekete leves, költöttem és költöttem máig is. Ezután lestrapált tudott hibákkal olcsón, magamnak felépítve, tudom, hogy mi van alattam olcsóbban.
Zsunior24-10-2013 11:38:33 // 68726
Az enyém 150 lovas, pesten használom főleg.
Fogyasztás 5,5 litertől 13 literig minden előfordult már nálam. (Az utóbbi hungária körút, dugóban, klímával)
Az átlagfogyasztásom 7,5 liter, ebben van pesti dugó, meg 1000 km autópálya is.
És nincs tojás a talpam alatt :))
tipoatti24-10-2013 10:18:15 // 68725
Az utálat nem feltétlenül a típusnak szól sajnos... UFF. Kikapcs.
tipoatti24-10-2013 10:16:47 // 68724
Mi ez a kevély szószátyárság Nándi?! Csak nem találtál egy JÓ szerelőt? :P :) Egyébként betűről betűre jól szóltál!
Mattyancs24-10-2013 10:06:23 // 68723
Üdv!
Lépj be a blogomba és sok kérdésedre választ kapsz.

Az enyém gyári fényezésű és nem rohad, kavicsfelverődéseket ki kell ecsetelni.

Fogyasztás lehet 4 liter, erről képem is van az oldalamon, de az Budapest-Agárd este, végig 80-100 km/h sebességgel, megállás és mindenféle előzgetés, gyorsítgatás nélkül.

Budapesten 6-7 liter között, városon kívül 5 liter körül, ha téped, ha nem akkor is ezek az értékek.

Ja, ami fontos, nem egy 145-146 egyszerű gépezet, így szerelő nem árt hozzá, akit elég sűrűn kell majd látogatni, ez kiderül a blogomból is.

Mindenre figyelj vásárláskor, de leginkább a karosszériát vizsgáld át, a többire szánj inkább gondolatban fél millát és úgy lesz jó a gépezet. Futómű elöl hátul cirka 250e, vezérlés kuplung stb szintén simán 300e, és akkor vannak még apróságok. Bosch jeladók 60e db-ja újként, tapasztalatból tudom, hogy a bontott is csak pár hónapig bírja ahogy az után gyártott is, ezért bosszantó az ismételt leállás az út közepén.

Így, hogy ennyit írtam ki is öntöttem a lelkem, biztosan sokaknak nem tetszik majd, de egy 166-al ez van, mindig költeni fogsz rá, viszont megspórolja üzemanyaggal.

Jönnek majd a traktorosokat szidók, hogy vegyél benzinest, de nekem az is volt és az ugyanígy szervízigényes, tehát nem mindegy hogy 13-15 liter vagy 5-7 liter SZERINTEM!

Menetteljesítménnyel kapcsolatban pedig, próbálj ki egyet és meg fogsz lepődni (pozitívan), Én is így váltottam benzinesről dízelre, ráadásul az 5 hengeres hang mégsem ketyegős dízel motor mint egy 4 hengeres?!

Előny?! Hmmm. Hogy van egy ilyened! A szokásos: egy NAGYVADBAN ülsz, megy, jól fogyaszt, GYÖNYÖRŰ, megnéznek vele (főleg egy igazán széppel), megkérdezik a kútnál, hogy hány éves ez a gyönyörűség, mire kiakadnak, hogy 10-en éves, és DAGAD A MÁJAD, CSÖPÖGSZ stb...

Mit hagytam ki?
kapeka (Nagyvad)23-10-2013 23:10:21 // 68722
Miféle utálat? Inkább irigység, nem? ;-))))
Imyx23-10-2013 21:16:08 // 68721
Köszi! :).
CzR23-10-2013 20:22:31 // 68720
üdv! Boldog 145 tulaj vagyok,de egyre inkább kacsintgatok a számomra régebben utálatot kiváltó,mára már tiszteletet parancsoló gyönyörű 166 felé! Benzinest nem hiszem hogy szeretnék ebből a Másfél tonnás szörnyetegből, tehát marad a 2.4 JTD , mennyire elég a 136ló? fogyasztása városban + vegyesben? (de komolyan, a 4 literből eljárok vazze' típusú diesel elfogultságban szenvedők kérem ne írjanak) Rozsdásodásra mennyire fogékonyak(és hol)? típushiba? mire figyeljek ha kereskedésben tapogatom őket? előny,hátrány valami? Minden érdekel! Köszönöm!
vologya[kendács mester]23-10-2013 16:19:27 // 68719
Igen volt ilyen gondom 2 okból is, bár csak az eggyik volt igazi.

1. valami oknál kifolyólag zárlatos volt a csatlakozó ami csatlakozott a reteszelő reléhez. Néha ment, néha nem, szinte attól is függött, hogy mikor hogyan álltam meg vele.
Ezt orvosoltuk, de később rájöttünk, hogy más volt a probléma.

2. Volt egy másik problémám, ami miatt a sebváltóra is ráfért az átnézés, mégpedig Kick Down után 2essből már nem lehetett sem manuálisan sem automata módban váltani se fel, se le. Csak ha levettem a gyújtást, vártam néhány másodpercet és újra startoltam. Erre rájött ez a reteszprobléma is. A megoldás véletlenszerűen jött, a szervizben a max. -nál több sebváltóolajat töltöttek a váltóba és azonnal megszűnt mind a 2 probléma. Persze ez károsíthatja a sebváltót, ezért cseréltek valami olajszint és olaj hőmérséklet mérő szenzort és azóta kezes bárány.

Szóval szerintem úgy érzékeli, hogy nincs elég olajad a váltóban, ezért nem engedi. Vagy rossz a szenzor. De hétvégén már átveszem az enyémet is és megkérdem a szerelőt, hogy még mi lehet. Mivel már 15 hónap alatt annyit szedték szét és rakták össze, hogy már fejből, csukott szemmel is megcsinálnak egy motorcserét :D
kapeka (Nagyvad)23-10-2013 14:27:37 // 68718
Most olvasom, hogy olyan hibád (is) volt, hogy nem lehetett kivenni P állásból a váltókart. Mi volt a pontos oka? Van esetleg kapcsolási rajzod hozzá? Nekem is van ilyen hibám, át lett hidalva, de ideiglenesnek szánom csak.
vologya[kendács mester]23-10-2013 13:01:31 // 68717
Köszönöm szépen. Remélem ezzel a felújítással megúszom.
Smith23-10-2013 12:18:32 // 68716
Két eset van, vagy nagyon alacsonyra világít, vagy pedig kevés a fényereje.
Xenonra és halogénre is igaz hogy sajnos az évek alatt az övegbúra és a projektorlencse is öregedik, az övegbúra még kavicsokat is kap az arcába. De leginkább a foncsor ég meg, és alapvetően ennek cseréjével tudsz legolcsóbban javítani a látványon :) A lámpa teljes szétfeszegetése nélkül is ki lehet szedni a foncsort és darabját újrafoncsorozzák 3000 Ft-ért, postázással együtt kb. 4 nap alatt megfordul a foncsorozótól.
vologya[kendács mester]23-10-2013 09:58:34 // 68715
Végre 15 hónap után hazakerül az Alfám "A szerviz"-ből, de most így eszembe jutnak a hibái, amiket anno orvosolni akartam.

Most csak egyet (a legégetőbbet) említeném és ez a tompított-fény. Emlékeim szerint a távolsági fény tökéletes volt, de amint tompítottra kapcsoltam, szinte semmit nem láttam. Tudtommal valami lencsés rendszerrel van megoldva, de még nem volt időm szétszedni. Tanácsot szeretnék kérni! Hol kezdjem a hibakeresést? Orvosolható házilag a dolog, vagy keressek más bontott lámpákat? Újat nem kap, mivel valószínűleg nagy anyagi veszteséggel fogok mihamarabb túladni rajta.
FRC22-10-2013 21:20:55 // 68714
Lecsiszolod és újrafényezed, vagy lefóliázod. Én áthúztam krabon fóliával az enyémet...
grande bandi22-10-2013 20:47:11 // 68713
Jaj , bocsesz ez rossz helyre ment. :-)
grande bandi22-10-2013 20:46:37 // 68712
Sziasztok!

A hétvégén 156 alkatrész börzét , turkálót tartok . Részletek az adok-veszekben.
Trumpf (NagyVad)22-10-2013 19:55:00 // 68711
Heuréka! Végre rájöttem hogy mért kapcsol be a független fűtés melegebb időben is, hivatalosan csak 5°C alatt kellene kapcsolnia. Hogy milyen jó is egy baba-hőmérő!
kapeka (Nagyvad)22-10-2013 15:47:20 // 68710
Sziasztok! Van még egy problémám a kocsival, apróság, de annál inkább bosszantó. A fék benyomására nem old a zár, hogy P-állásból kivegyem a váltót. Ideiglenesen egy relével át lett hidalva, de nem szeretném, hogy így maradjon. Keresek tehát kapcsolási rajzot a váltóeletronikához (Bosch - ZF automata váltóhoz), mert nem tudjuk, hogy hogyan milyen módon kellene működnie, a teljes autóhoz van rajz, még az Aisin-váltóhoz is, csak az enyémhez nincs.
A váltóval amúgy minden rendben, csak a relé, aminek normálisan kéne működnie, kattog össze-vissza, most ki is kötöttem, de nem ez a normális... :-(
Bianco22-10-2013 15:27:00 // 68709
Trumpf (NagyVad)22-10-2013 14:27:03 // 68708
Láttam, jónak tűnik az unibal. Mindenki próbálkozik valamivel, én poliuretánt tettem bele, van aki a tedgum.pl-ről rendel utángyártottat és van aki műanyagból/bronzból esztergáltat. A BMW-s cikszámát megoszthatád velünk.
Csótány22-10-2013 10:13:06 // 68707
köszi mindenkinek a választ

másik kérdésem hogy ajtó oszlopok fekete részének hólyagosodására mi a megoldás?
W.22-10-2013 09:34:03 // 68706
Csomagtartóban jobb oldalon a kárpit alatt van az egysége.
Smith22-10-2013 07:57:26 // 68705
Ha "ki van tekeredve" a határig akkor sem tud szintezni. Először szerintem nézd meg hogy mechanikailag tudna-e? Pattintsd ki a motorokat, kapcsold be a fényszórót és ha benyúlsz a távolságihoz akkor azt tudod mozgatni fel-le és akkor látod hogy mechanikailag mit enged, szépen, lazán, recsegés nélkül kell mozognia.
Josh.8121-10-2013 22:34:23 // 68704
Valaki megtudja mondani, hogy facelift-es 166-ban hol lehet a "gyári" riasztót kulccsal hatástalanítani(ki-be kapcsolni)?? A jobb hátsó-belső kárpit 'ajtóka' előtt nincs ahova a 'rajz' mutat:(
Valakinek ötlet, tapasztalat..Vagy nem is lehet kapcsolgatni csak az akkusaru 'levétellel'..?
Köszönöm, üdv
GTPeti21-10-2013 21:33:43 // 68703
Kieg. Ilyenkor nem szabad nekiállni kézzel állítgatni, az nem megoldás. Kiolvasás-hiba megszűntetése-Resetelés a megoldás.
GTPeti21-10-2013 21:24:58 // 68702
Ez azért van, mert valamelyik helyzetérzékelőtől hibás jelet kap.
Úgymond vészüzemmód. Egy enyhén módosított VAGCOm (KKL) kábellel kiolvasható a hibakód és akkor megtudod, hogy melyik szenzort (potmétert) véli hibásnak. (Ld. 156 blogja a diag témában). Jó eséllyel kontakthiba lesz. Ha mégsem akkor le kell szedni a master (általában baloldali) lámpa csatlakozóját és kimérni mindkét potit.
Lily 16621-10-2013 20:16:51 // 68701
Köszönöm szépen!
vm21-10-2013 19:01:57 // 68700
Ha mégis a szalagkábel lenne a ludas (az esetek döntő részében az), akkor Ribbontrade Kft, Forstner Balázs: +36302483147

forrasr21-10-2013 17:03:40 // 68699
Aktuator hiba a lengokarnal,vezerloegyseg a vezetoules alatt a padlokarpit alatt.de nekem a lampa allito mechanika belul is el volt csuszva,az a csigahajtasos cucc,ezert nem tudtam elegge felhuzni kezzel sem,persze igy a motir sem
forrasr21-10-2013 16:59:58 // 68698
E36 os bmw gl szem nekem van a hatso also lengokarban a belso oldalon,de kellett csinaltatnom egy perselyt hozzá.kifogastalan mar 30ezer km ota.bar igy a kulső gumiágy hiányzik,de semmi problema nincs vele igy sem.kepek a blogomban. A bmw hez valo alkatresz hasonloan olcso min a w124es merci fele,ami a csonkaallvanyban van
Csótány21-10-2013 16:55:46 // 68697
még azt kérdezném hogy gyári a xenon de nagyon levilágít és nem szintez mikor felkapcsolom mi lehet a baj?
dev16621-10-2013 15:56:00 // 68696
Biztos, hogy pixelhiba? Kicsit mozgasd meg a vezetékeket (két csati megy bele) a rádió aljzata alulról felől (ha van benn rádió, vedd ki), mert lehet, hogy csak kontakt hiba. Nálam pl a gyakran elmennek a kijelzők vagy értelmetlenségeket írnak ki, de ha megmozgatom a kábeleket, akkor helyre jön. Még nem volt időm kimérni melyik vezeték tört meg, de nálam biztosan ez a gond.
tipoatti21-10-2013 15:00:26 // 68695
Majd pucsittatod a kék szepseget. :P ;)
Mester21-10-2013 14:58:04 // 68694
Sziasztok ! Alfa 164 V6 24 V (1994 évjárat) középkonzol kijelzője pixelhibás. Tudtok valakit ajánlani aki tudja orvosolni a hibát?
Csótány21-10-2013 14:44:58 // 68693
köszi megpróbálom így
Grando21-10-2013 14:19:49 // 68692
Na de legalább addig eljutottunk, hogy nem kezdi senki ajánlgatni, hogy bontsa le a lökhárítót, és szerelje ki a lámpatestet. Másrészt van, akinek az ujjai belegabalyodnak a mobiltelefon gombjaiba is. Ez egy ilyen szakma. Aki kurvának áll... ugyebár. :)
Smith21-10-2013 13:57:59 // 68691
Istenem de szép ahogy itt le van írva. :D Csak azt nem mondja, hogy hova tedd a trafót és a védőburkolatot amíg dolgozol.... ott lóg azon a 10 cm kábelen és sehova se fér el. Elmebeteg aki ezt így kitalálta. Mindenesetre NEM lehetetlen kicserélni, nekem is sikerült már :)
Grando21-10-2013 13:53:01 // 68690
Szerelőknek találták ki. Add el!
Tipp:
Smith21-10-2013 13:18:06 // 68689
Csótány: nőgyógyász kezekre van optimalizálva :)
Andy21-10-2013 13:11:40 // 68688
Döglött kutyát ér feltenni? ;)
Grando21-10-2013 12:47:56 // 68687
Hogy a fenébe ne? ;)))
vm21-10-2013 12:27:08 // 68686
Más.


Legyen naptár?
vm21-10-2013 12:26:30 // 68685
Szesz

Röviden:
Nem sértődés miatt kellett törölni, hanem későbbi problémák elkerülése végett.
Ha többen előre kérték a publicitás mellőzését, nyilván okkal tették.
Csótány21-10-2013 12:04:15 // 68684
hello mindenkinek

Ez halálosan komoly hogy nem tudtam kicserélni a helyzetjelző izzót a xenonos 166-ban ?????????????????????????? milyen kezű emberre találták ezt ki hogy miért nem veri az anyjába aki ezt kitalálta !!!!!!!!!!!!valaki tipp ??
tipoatti21-10-2013 10:48:31 // 68683
A stílusért itt sem fog szerintem kiosztásra kerülni semmilyen szépirodalmi díj jelen esetben, de ez teljesen érthető. JÓ emberek JÓ szándékú akaratáról és munkájáról szól a dolog, ami úgy tűnik, mégsem teljesen életképes. Ezt feltüntetni HATÁROZOTT kérés ellenére negatív töltetben, az övön aluli...

NEM "Átkúrlak káefté sok pénzért" tevékenységéről, szolgáltatásáról beszélünk/írunk, amit igenis, érdemes mindig, mindenhol hangoztatni a közjó érdekében.
Zsunior21-10-2013 10:09:46 // 68682
Ez lett volna a cél, csak sajnos Föci papa újra meg kellett, hogy ossza. Én szerettem volna elkerülni a fórumot, de sajnos nem lehetett .:(
Smith21-10-2013 10:08:44 // 68681
Értem én. Csak akkor meg nem itt kéne a kedélyeket borzolni :)

Post törölve, aztán többit telefonon. Mert itt (félinformációkból) következtetéseket vonnak le az emberek, és akaratlanul ítélkeznek és véleményt formálnak. Ez nem jó.
tipoatti21-10-2013 09:59:57 // 68680
Ez a történet jóval több egy internetes hozzászólás miatti flame-nél.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.