Forum >> 164-166

Josh.8108-10-2013 21:10:11 // 68479
Gyerekek, valaki mondja már meg, hogyan tudom kiszedni az első szivargyújtót?
Már mozog-lötyög de nem akar kijönni...van valami trükkje?(a többi autómon gond nélkül kijött amikor kellett..)
Félek, hogy szétkarcolom és szétbarmolom az idegtől..:)
Előre is köszönöm, üdv!
Föci papa08-10-2013 21:07:30 // 68478
Így gondolom én is, teljes mértékben igazat adok neked.
Föci papa08-10-2013 21:04:15 // 68477
Szerelőm, Zoli szerezte és szerelte be az alkatrészeket .

Előttem szedte ki a dobozból vadi újak voltak.

Vásárlás után minden ami fontos, le lett cserélve, nehogy meglepi érjen.

Szerintem az anyag minősége az oka a dolognak.
Grando08-10-2013 21:00:26 // 68476
Hát ez az... :)
Totti (NagyVad)08-10-2013 20:59:57 // 68475
Szerintem sem azért tettem " jelbe! :-)
Föci papa08-10-2013 20:57:49 // 68474
A belső radiátorra gondoltam, talán onnan csepeg?
Föci papa08-10-2013 20:56:25 // 68473
Szerintem nem.
Föci papa08-10-2013 20:55:39 // 68472
Sajnos nekem sincs jó tapasztalatom a MONRÓ-ról!

Alig néhány ezer km után kikopott a tengelyen a felületkezelés és el kezdett folyni.
Visszamentem, mert még garis volt az alkatrész. Elküldtek a világ végére, ahol kicserélték, de csak egyet, holott a szakma szabályai szerint párban illik az ilyesmit cserélni.

Én biztos , hogy soha többet nem veszek MONRO lengéscsillapítót. Ez tuti!

Üdv
Föci papa
Totti (NagyVad)08-10-2013 20:53:43 // 68471
Gumi fék csőnek "jót tesz" hogy azon lóg a nyereg!
Föci papa08-10-2013 20:50:37 // 68470


Hali!

Elkészült a vezérlés, már saját lábán állt be a gép az emelőre.

Nincs olyan gép amin ne lenne mit megcsinálni.
Az enyémen is gyűltek a még halasztható, de még ezzel el lehet üzemeltetni a kocsit címzettű gondolatok.

Így:
- gyengék voltak a lengéscsillapítók, ezt nemegyszer méréskor mondták is , de akkor
éreztem igazán amikor beültem egy másik 166-osba, mi is a kettő közt a különbség.

- nagyon ült az eleje a járműnek, hasmagassága 8cm volt, így aztán elég sokszor felült
valamire.

- baloldalt elől az alsó és felső lengőkarokon is észre vettem némi kottyanást

-a kuplungom mindég csicsergett mint egy pacsirta, aztán az idén vettem észre, hogy
előzéskor ötödikben 2500-as fordulat körül megcsúszik a kuplung, felbőg a motor és
nem gyorsul.

- a hátsó híd mintha különálló életet élne , de ez az érzés csak akkor jelent meg ha
nyomvályús úttestre szaladtam nagyobb sebességnél.

- az ablaktörlő mindég csíkot húzott, természetesen az én oldalamon a látótér kellős közepén.

- és még négy új gumi is kellene télire, mert igen leamortizáltak már a régiek. (gondolkodom a négy évszakoson, vagy külön külön legyen a téli és a nyári gumi?)


Miután a vezérlés elkészült, megbeszéltem a szerelőmmel, hogy amit lehet tegyünk rendbe a kocsin, ha már így alakult, hogy le kellett tenni kényszerűségből.

Igen sokat köszönhetek fiamnak aki a kocsiját kölcsön adta erre az időre míg az enyém javítás alatt van, így tudok szabadon mozogni.

Köszönöm KIS FIAM!!
(pedig már 33 éves elmúlt, de nekem mindég a kicsim lesz! ezt szeretetből mondom és nem kicsinylésnek szánom)

Vissza térve a gépemre, mentem megnézni a kuplung csere hogy alakul.
Hm.. valamikor én magam csináltam az ilyesmit, de ahogy elnéztem ez már nem az én képességemnek és egészségi állapotomnak, nem nekem való munka.
Rendesen szét kell bontani, mire kikerülhet a váltó.
Kikerült.
Tárcsa még elfogadható, de a szerkezet után állítói már rendesen leszaladtak. Meg lett rendelve a tárcsa a szerkezet, a kinyomó.
Persze csak ilyenkor bontáskor derül ki, hogy a kettős tömegű lendkerék milyen állapotban van.
Naná, természetesen az enyém is cserére szorul. Jó kis érvágás, de ha már kint van csere.

Persze nézem a lendkerék oldali szimeringet is , eszembe jutott ez is elhagyja magát nem sokára, inkább most cseréljük ki, ne keljen leszedni a váltót újra, esetleg nem sokára.

A váltó szereléskor a futómű felújítására is sort kerítünk.
Rugók újak előre, alsó felső lengőkar csere.
A gömbfejek nem bírták a hazai utakat.
Bosszant, hogy a gömbfej hibája miatt cserélni kell a lengőkarokat.
Nem értem miért nem lehetett megtervezni cserélhető formulára, hiszen a szilentek még bírták volna, illetve azok cserélhetők, de azok sokkal kisebb terhelésnek és meghibásodási lehetőségnek vannak kitéve, igazán csak az idő az ellenségük.

Hátsó futómű is renoválásra kerül, míg a gép az emelőn rostokol a lendkerékre várva.
Zoli jó gazda módjára kikapta a hidat és már el is vitte szilentezni.
A lengőkarokban hátul is cserélni kell a szilenteket és a g szemeket is lecseréli.


Egy szó mint száz látom igen szét van szedve a kocsim.
Persze, rögtön arra gondoltam, lesz ebből valami valaha is.
Még egy kis erőlködéssel már akár bontott alkatrészként is ki lehetne árulni.
Naná. hogy először dobogott a szívem! Szegény kis kocsim.... mi lett veled?

Romokban vagy! nincs erőátvitel , futómű se elől se hátul.

Biztos nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel.
Aggódom a kicsikémért. még a végén kiderül, hogy kezd a szívemhez nőni.

Lehet, hogy szeretem a kényelmét a kiszolgáló sok kis kütyüt, főleg télen mikor csúszik, mármint mások mert az enyém nem, és mégis megy.
A sok kis pacit benne.
Igen jó érzés mikor, ha kell, megindul mint a disznó. Pedig nem vagyok egy sportos vezető, főleg mióta megvan a 166-os, mert éppen az a lényege a dolognak, hogy tudj önmagadon és a gépeden uralkodni. ( Fiam mondja is, hogy húzasd fater az kell neki!)

Így aztán még nagyobb önfegyelemmel és higgadtsággal kezelem a gázpedált.
Meg is van az eredménye eddigi legjobb átlagfogyasztásom vidékről hazajövet 3,7lit/100km volt.
Le is fényképeztem azonnal mert ezt úgy sem hisz el senki, gondoltam magamban.
(lásd a képet.)

Mellékelem a fotókat a szétbontott kuplungról futóművekről is.

Folyt. köv.


Üdv,
Föci papa
Zoli198008-10-2013 17:54:44 // 68469
Na urak, rávett a lélek, hogy megnézzem, mi is történt.


Mint azt az ábra is mutatja, az történt, amit nagyrabecsült, és hatalmas lexikális tudással rendelkező Grando cartárs linkelt hsz-ek formájában. :)

Az első 2 képen a bűnös(egyúttal kellene is a 2 alkatrész, ha van valakinek), a 3. képen a folyadék, amit nem tudok honnan került oda, felül kitapogattam mindent, teljesen száraz volt, sehol nedvesség nyoma. A 4. képen pedig a sztem nem gyári Alfa alkatrész, ami a relék felett volt, így gondolom valaki már próbálta megoldani a hibát, csak nem megfelelően. Most egy nagyobb fólia takarja el a reléket - és ami még gázosabb dolog, ha tönkremegy - a légzsák vezérlő egységét, de nem végleges, mert még egyszer szét kell szedni majd.

Nagyon köszönöm még egyszer a segítő ötleteket, jó hogy számíthatok rátok. :)
Zsunior08-10-2013 17:09:26 // 68468
A 164-embe bekerült a vadi új monroe gátló hátra, nem mentem vele 20 km-t, mikor elkezdett nyekleni az autó. Én senkinek nem ajánlom. Persze nem törvényszerű, hogy mind ilyen. :)
Mattyancs08-10-2013 13:00:11 // 68467
1 éve van hátul monroem és most cseréltettem elöl,. reméléem nem lesz igaz amit írtál,
Csótány08-10-2013 12:39:20 // 68466
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_2.4_jtd-7254782

hali valakinek egy jó 166-os tényleg jó mindene működik saját lábán jött hollandból
az ár picit rugalmas
Cro16607-10-2013 21:14:10 // 68465
nem hangzik túl jól :(
Andy07-10-2013 20:40:34 // 68464
Soha többet nem veszek Monroet. Kicserélték, aztán eladtuk a verdát.
Föckös is beszopott ezzel a remek márkával.
Egy napos korában rendesen lengett rajta a gyerek 164-e.
Cro16607-10-2013 20:38:07 // 68463
Andy! És mi lett a Monroe csillapítóval? elfosta magát? visszacserélték? Merjek venni vagy eszembe se jusson? :) 4db nál elég nagy a különbség árban pl a MOnroe vs Sachs
Amilyen gyakran vesznek itthon lengéscsillapítót 166-hoz, Isten tudja hány éve áll már polcon :(
tipoatti07-10-2013 20:32:30 // 68462
BRUTAL jol nez ki!!!
Cro16607-10-2013 20:25:00 // 68461
Ha jól értettem vezérlés csere után 20e km el történt ez? Te cseréltetted? Honnan van az alkatrész?
én egyébként Unix vez készletet vettem(súgtak, hogy nem kell félni,jó cuccok vannak benne,és teli áron nevetséges 30e ft)..amiben a következő cuccok voltak:

Gates szíj
Litens (Canada) feszítő görgő
INA terelő görgő

Kapott még egy Meyle (Germany)vízpumpát. Nekem azt mondták, ez a legjobb.

A cserét profira bíztam.Úgy érzem mindent megtettem, ami tőlem telt, hogy a következő 5 év probléma mentessen teljen ezen a részen :)
Don Gombóc07-10-2013 20:17:21 // 68460
Egyértelműen a csapágy okozta a bajt. Ezen nincs mit ragozni. Vagy szar minőségű volt alapból vagy egy gyártáshiba folytán nem került bele elég zsír.Mivel ezek előzsírozott porvédős csapágyak. Lehet hogy a több ezer darabból te fogtad ki az egy darab gagyit. Az hogy meg mire mi van írva az természetes. A lentebb említett összefonódások az alkatrész gyártásban megszokottak. Én a verdámba SNR vezetőgörgőket használok, ami Francia gyártmány. Viszont a műanyagra Dayco van írva, a csapágy meg Japán Koyo. Olyan ez mint amikor rendeltem a Bárditól egy komplett kuplung szettet ami LUK volt a doboz szerint, és a rendelés szerint is, de volt rajta egy Startos matrica is, a dobozban viszont a Gyári Valeo volt. Ha Valeot rendelek akkor az drágább lett volna, pedig csak a dobozát fizettem volna meg. :-)
Vagy az olaj. A sokak által szeretett Castrolt a Francia BP gyártja, mivel az Amcsiknak nem éri meg finomítót venni vagy építeni Európában, így csak a nevet adják.
Szerintem nyugodj meg hogy nem lett nagyobb baj.
Andy07-10-2013 20:00:44 // 68459
A koma lassan mehet venni egy hűtőt! ;) :))
forrasr07-10-2013 19:04:03 // 68458
A svájci gruppo-radicale fórumban találtam ezeket a képeket:
Josh.8107-10-2013 18:57:09 // 68457
Én egyszer valahol olvastam, hogy lehet pirosítani a zöld világítást(anélkül, hogy barmolnál vagy pénzt szórnál TI óracsoportra)A lényeg a következő: Egy zöld színű festékkel van bevonva a fényvezető plexi, ami maga a számlapok és alap esetben színtelen lenne...Ha ezt a zöld(gyári)festéket valami oldószerrel lemosod akkor nincs háttérszín,de a skálázások,írások megmaradnak.Egy áttetsző piros lakkal megfújod szépen(mondjuk egy hátsó lámpa búra festék..)akkor onnantól piros lesz. Szóval ennyi állítólag az egész művelet, mivel nem fényvezető műanyagok vannak benne és nincs zöld gumisapka sem az izzó fején(régebbi típusok)hanem csak számlapfestéssel oldotta meg az Alfa állítólag.
Mindenki maga döntse el, hogy utána jár-e és próbálkozik-e ezzel a módszerrel!?:)
Én biztos nem 'mosogatnám' és 'festegetném'az óracsoport számlapját!:)10-15 éve nézem már a zöld világítást(Golf 1-ben is már zöld volt),Én már totál megszoktam:)
És szerintem nem is biztos, hogy gyári színű 'szerű'lenne a kivitelezés!!
Csótány07-10-2013 12:12:12 // 68456
kár azt hittem lehet a fényvezető lapot cserélni :(
tipoatti07-10-2013 12:07:54 // 68455
De CSAK facelift-ből létezik ilyen - a cartárs kedvéért.
tipoatti07-10-2013 12:07:15 // 68454
Én voltam a gyorsabb. :P ;)
tipoatti07-10-2013 12:06:11 // 68453
"Érdekes módon a feszítőgörgőbe KANADA és a csapágyba KOREA felirat látható."

Na, ezért van az,hogyaszongya kérem a modern, globalizációs közhely: ami nem kínai, az utángyártott (szar). :P

ööö, szakmailag nem tudok hozzászólni. ;)
Totti (NagyVad)07-10-2013 12:03:49 // 68452
66 ba is van piros azt úgy nevezik hogy TI kivitel!
tipoatti07-10-2013 12:03:27 // 68451
Keresel egy bontott TI óraegységet pl. Na, nem túl sűrű darab lehet... ;)
Csótány07-10-2013 10:20:12 // 68450
nem vagy geci :) vegyen a f....m astrát de ha megnézed az autóimat volt pár 156-om meg 147-em speciel ezekből indultam ki ezeknek ugyanis piros és nekem jobban tetszik de semmi baj .)
Föci papa07-10-2013 10:19:11 // 68449
Szevasztok!

Jó minőségű képeket a blogjaim közt nézhetitek meg!

Üdv,
Föci papa
Föci papa07-10-2013 09:56:52 // 68448

Szevasztok, Fiúk, és Lányok!

Szétszedtem a vízpumpát!

Ronda maximalista lévén nem tudtam ellenállni a kísértésnek , hogy ne keressem meg a hiba okát, vagy egyáltalán magyarázatot találjak a jelenségre.

Fiam, Föci ugyan azt mondta, hogy nem kell túlragoznom a dolgokat, túl vagy rajta és jó kezekben van a gép.
H... Igaza van. De bele betegednék ha nem tudnám meg mi az oka a dolognak.
Egy maximalista vagyok, kettő nem értem a dolgokat akkor keresem az okát. Tudom nem mindenki gondolkodik így,de ezt nevelték belém az első szakmámmal, illetve már leéltem kenyerem javát már nem változtatok ezen a szemléleten. Előnyével és hátrányával megbékéltem.

Szóval, szétszedtem!
Döbbenet, keserűség, megrökönyödés és csalódottság tört fel bennem , némi keserű örömmel , hogy legalább tudom mi történt a vízpumpával, mért néz ki oly módon amit az előző bejegyzéseimhez kapcsolt fényképeken láthattok.

Szétbontás utáni megállapításaim:

1, A golyókosarak - mivel kiderült, hogy dupla soros csapágyról van szó- épek. Pedig meg voltam győződve, hogy elolvadtak és azért van a nagy oldalirányú lógás a tengelyen.
Sőt nagyon jó állapotban voltak.

2, A tengely hornyai felpattogva, illetve igen komoly sérülésekkel rendelkeznek, lásd a képeket.

3, Kikerültek a golyók is amik egyszer csak láss csodát nem akartak gurulni, hanem megtorpantak. Ekkor vettem észre, hogy némelyik inkább lencsére hasonlít, nem pedig kerek golyóra. Szörnyülködésre alkalmas képeket csatoltam.

4, Semmilyen felségjelet, vagy lógót nem találtam sem a csapágyakon, se paláston, se porvédőkön, de még a vízpumpán sem.
Vagyis nem egészen így van, mert számok gravírozott sorát találtam a vízpumpa oldalán, és a számozást a tengelyén.
Gondolom valami azonosításra szolgálhat, de nekem nem mond semmit.



Énbennem több gondolat is felmerült.

1, Nem értem még mindég miért dőlt ki a vezetőgörgő?
2, Anyag minősége, vagy kenőanyag hiánya, esetleg nagy feszítő erő okozhatta-e a két csapágyazás tönkre menetelét?
3, Érdekes módon a feszítőgörgőbe KANADA és a csapágyba KOREA felirat látható. Az nem ment tönkre. Sőt, ha az nem működött volna rendesen akkor most a károm még nagyobb lenne.


Csatolom a képeket nézzétek meg , mondjátok el véleményeteket.


Üdvözlettel,

Föci papa
Smith07-10-2013 09:30:56 // 68447
Aha, most geci leszek. :D Veszel egy opel asztmát abban piros... vagy egy 5-ös golfot abban meg kiváló kék színnel égeti ki a retinádat :)

Amúgy ha jól sejtem akkor magának a számlapnak az átvilágított színe zöld. Vannak olyan cégek akik legyártanak bármilyen egyedi számlapot km órába.

A számlap mögött egy sima izzó van? Csak izzó és nincs rajta színes gumibugyi?
Csótány07-10-2013 09:08:02 // 68446
hello tudja valaki hogy lehetne az óracsoportban a zöld színt másra cserélni.esetleg a zöld fényvezető lapot ki lehet cserélni másra mondjuk piros??
Csótány07-10-2013 09:06:38 // 68445
hali 6,1/2 Jx16 ET 41 na ilyen lemezfelnit keresek.ez jó a nagy fékesre rápróbáltam.
Zoli198006-10-2013 15:17:01 // 68444
A TNT-t terveztem, de egyéb dolgok közbeszóltak. Jövőre viszont igyekszem letolni a képemet. A többi meg majd alakul. Ezen tétel megtanulása pedig elengedhetetlen dolog az élethez. :)
Andy06-10-2013 15:12:54 // 68443
Erre (is) kitűnő alkalom lett volna az idei TNT, amire nem evett oda a rosseb! ;)
Pedig még Gorjacskin tételét is megtanulhattad volna, mellyel az ekevontatás ellenállását számolhatják az érintettek! :P :)))))
Zoli198006-10-2013 15:04:26 // 68442
Leburkolok mindent!!
Majd egyszer veled(veletek) ős nagyvadasokkal leülök, bontunk valami jóféle nedűt, és regény formájában elmesélitek, hogy mire kell még figyelni a típussal kapcsolatban :) Én meg mint óvodás az esti mesénél, iszom szavaitokat, és tanulom az életet. :))
Grando06-10-2013 14:57:02 // 68441
Maj alaposan rendet kell raknod ott az ICS mögötti kuckóban. :)
Zoli198006-10-2013 14:53:55 // 68440
És ismét leborulok a nagyságod előtt. Erre már nincsenek szavak. :) Valószínű akkor engem is utolért ez a végzet, csak elég ijesztő volt, ahogy dőlt a füst a kocsiból...
Grando06-10-2013 13:47:09 // 68439
2012-04-01 14:32:58 // 62212. hsz
2011-01-12 09:50:00 // 54700. hsz
2011-01-12 09:27:22 // 54697. hsz
2010-05-15 21:07:49 // 50563. hsz
2008-03-15 21:24:37 // 38253. hsz

Csak hogy egy klasszikust idézzek. :D
Zoli198006-10-2013 12:12:55 // 68438
Urak, segítsetek!!

Nagy lehet a kaki elektronikailag nálam. Ma lementem a kocsihoz, kinyitom. Gyanús lett, mert nem villogtak az irányjelzők a riasztó deaktiválásakor. Gyújtást adok rá, se az irányjelző, se az elakadásjelző nem villog, se kint, se a műszerfalon. Gondoltam, lehet biztosíték, megnézem. Az irányjelző-vezérlő 10A-s biztosítékja ki volt menve. Csere, majd próba. Irányjeltő elkezd villogni, majd egyidejüleg az ICS mögül a pedál oldalon elkezd füstölni. Na azt nem kívánom senkinek, minden lekapcs, bizti kihúz. Pánik, stb.. Mondom még 1 próba, mi lehet ez. Bizti be, elakadásjelző bekapcs. Most még nagyobb füst és szag. Minden lekapcsol megint. még nagyobb "bazmeggel" körítve. Most ott tartok, hogy müködik az index, a műszerfal visszajelzés nem, és a füst is megszünt. Gondolom valami elégett, és innentől a műszerfalra nem megy semmi jel, viszont kívül működik minden. Ötletek, tanácsok? Nagyon nem kéne leégnie a kocsinak, fosok is rendesen.
Don Gombóc06-10-2013 11:51:05 // 68437
Nekem is az U jött be leginkább. Az egész kereső rendszere, a netes és a céges is a legjobb az összes közül. És a felhozatal ott a legmagasabb. És az ár is jó, kiváltképpen a magasabb kedvezmény esetén. :-)
Don Gombóc06-10-2013 11:47:46 // 68436
Pedig muszáj, mert már öregszem, és meszesedik az agyam. :-)
Don Gombóc06-10-2013 11:46:50 // 68435
A Contitech szíjak is marha jók, de Alfához ritkábban kapható méretvariációkban. Viszont a Fiatokba mindig azt raktam, és nagyon szépek voltak még csere után használtan is.
Josh.8106-10-2013 11:20:26 // 68433
Így utólag már nekem sem tűnik 'kihívásnak', de elsőnek féltem, hogy roncsolok valamit a kiszedésnél...De,igen, sokat segítettek itt a kollégák ami lendületet adott:)
Ha nem haladsz a kiszedéssel és izzó cserével,akkor szólj nyugodtan és segítek az 'éteren' keresztül:)
Azzurro06-10-2013 10:00:40 // 68432
Olvasóm sikerült kivenned az óracsoportot. :-))) Ez a produkció rám is vár, mivel nekem is ki van égve az egyik izzó. :-))) De ezzel a segítséggel amit te is kaptál, megpróbálkozom én is. :-))
Josh.8105-10-2013 23:05:08 // 68431
Lenne még egy 'kiszereléssel'kapcsolatos kérdésem!
Hogyan lehet,szintén roncsolás és nagy szétszerelés nélkül az első szivargyújtót kiszedni(pattintani?)Csavar fogja? Ugyanis abban sem megy a megvilágítás ami most tűnt fel:)
Egyébként az Alfa 166 szivargyújtójában lehet cserélni külön az izzót? A Fiat-ban tudtam külön..
Előre is köszönöm a válaszokat.
Josh.8105-10-2013 22:45:28 // 68430
Szerintem még mindig a Dayco! Az biztos, hogy régóta az olasz márkák beszállítója is a Dayco, mert nekem a Temprám-ban is gyárilag Dayco szíj volt! De Dayco és Dayco között is van különbség mert van egy amerikai változat is amelyik Teflon-os és annak a csomagolása is más! Na azt ritkábban láttam és nem is minden típushoz volt rendelhető(szűk volt a típuslista ebből..)
A BMW-nek én úgy tanúlttam, hogy a Continental a gyári szíj szállítója!
Ja! egyébként a Dayco a Porsche fő beszállítója is 100%-osan!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.