Forum >> 164-166

Gabor_16628-08-2014 07:57:35 // 73279
Ez a téma engem is érdekelne.
Föckös27-08-2014 19:53:41 // 73278
Uraim, ha bárki tudja, hogy a tükörben lévő hőmérőhöz milyen ellenállás szükséges, az ne tartsa magában!
Tisztelettel megköszönök bármilyen infót/tapasztalatot fals hőmérséklet adatok terén.
Coyote26-08-2014 08:22:02 // 73277
Köszönöm mindenkinek a gyors és kimeritő válaszokat. Nálam az ICS kijelzőjén semmi hiba üzenet nem jelenik meg egyszerűen nem megy. néha néha elindul de akkor még van hogy hiába nyomok bármit egyszerűen lefagy a rendszer. remélem mihamarabb találok megoldást mert télen nem szeretnék még fogyni a kocsiban.

ha esetleg még másnak van ötlete esetleg tud valakit aki megtudja nézni komputeres progival az szóljon nekem legyen kedves.

köszönöm szépen.
bszl26-08-2014 08:07:08 // 73276
Szia Coyote!
Nálam hasonló a helyzet. Mintegy három-négy héttel ezelőtt kezdődött. Először egy hibaüzenet "Momentary connection to air conditioner faulty". (németül: "Momentane Verbindung zur Klimaanlage fehlerhaft." olaszul: "Malfunzionamento sistema IDIS/CLIMA")
Az ICS kijelzőjén nem jelezte a külső hőmérsékletet, nem indult az utastérfűtő ventilátor, sőt még a hátsó szélvédőfűtés sem. Viszont a klímakompresszor az működött, de csak a menetszél miatt jött be az utastérbe a hideg levegő. A külföldi fórumoldalak százait végigolvasva számos hibaforrást jelöltek meg:
- a facelift előtti modelleknél a pollenszűrő mellett lévő biztosíték és/vagy relé hibáját, vagy azok rossz érintkezését emlegették.
- mindkét verziót tekintve (facelift előtti és utáni) pedig a külső hőmérséklet érzékelőt, ami a bal oldali tükörben van, vagy a fűtőventilátor "szürke" színű kábelének érintkezési hibáját. Vagy a fűtőventilátor egy alkatrészét. De néhány helyütt olvasható volt az is, hogy maga klímavezérlő halt meg (MagnetiMarelli ECU 60658370).
Ami gond, hogy még nem találtam olyan autóvillamosság szerelőt, illetve szervizt, ahol a diagnosztikai szoftver ismerte volna az Alfa 166 klímáját, azaz képes lett volna vele kommunikálni. Az egyik ismerős szerelőnél egy REFLEX 4130 talált egy "CANBUS error" általános hibát, amit törölve a kílmavezérlő kb. egy napig még működött is, de másodjára már nem jött a hibajelzés, viszont a klímavezérlő azóta sem ad életjelet magáról. Egyedül a klímakompresszor dolgozik, tudomást sem véve az "agyhalálról". De sem a fűtőventillátor, sem hátsószélvédő fűtés, sem a tükörfűtés, sem egyéb nem működik. Szóval reggelente már párásodás.
Összességében nem zárom ki, hogy maga a vezérlő halt meg.
Mivel számos hibalehetőség áll fenn nem fogok egyenként ezt-azt cserélgetni, így a tervem hogy elviszem majd valahová olyan helyre, ahol képesek a 166-os klímavezérlőjét diagnosztizálni, s így akkor elegendő azt az egy alkatrészt cserélni amit szükséges.
vologya[kendács mester]26-08-2014 07:52:17 // 73275
Szevasz. Nekem ugyan ez a hiba, bár nekem kijelzi a külső hőmérsékletet. Nálam a klímahűtő ereszt valószínűleg, de legyek bármilyen gyors is és kapcsoljam ECON módba, hogy ne használja, akkor is kidobja a hibát és onnantól kezdve semmi nem megy. Télen szopás lesz, mert a gyors tükör és szélvédő leolvasztás sem megy.
Coyote26-08-2014 07:12:50 // 73274
sziasztok. érdeklődnék, hogy ha a kocsiba nem megy a klíma akkor a sima fűtés sem megy?
mostanában nem igazán működik a klíma gondolom a vezérlője meg adta magát viszont azóta a fűtést sem tudom működtetni mivel nem reagál semmire és a külső hőmérsékletet sem jelzi ki.
nemrég ki rá lett dugva diagnosztikára akkor törölve lett a hiba és egy darabig ment is minden rendesen,de aztán újra bedöglött. a klíma nem is annyira fontos,de a reggeli hűvösebb idő miatt azért jelenne ha tudnék fűteni a kocsiba.

köszönöm a tanácsokat előre is.
Trumpf (NagyVad)25-08-2014 22:17:28 // 73273
ja, én is köszönöm! viszont a listán szereplőkön kívül van még két relé a motortérben.
ManX™25-08-2014 15:53:42 // 73272
Nagyon köszönöm :)
Alfás Viktor (NagyVad)25-08-2014 15:17:54 // 73271
De csak 2évvel ezelött Alfa szalon is volt itt a volvo mellet és vannak még nyomok.
Trumpf (NagyVad)25-08-2014 13:25:49 // 73270
Nem asszontad hogy a svédeknél vagy?
Alfás Viktor (NagyVad)25-08-2014 12:23:30 // 73269
Alfás Viktor (NagyVad)25-08-2014 12:07:44 // 73268
Nállunk a cégnél ez figyel a falon kézzel festve. Gyönyörű.
bszl24-08-2014 23:00:36 // 73267
http://pumper.uw.hu/alfa166/alfa166v2_bizt.pdf
kalo166TB24-08-2014 21:21:05 // 73266
ugyanez a baj az enyémekkel is :)

dobhatsz fb-on fotókat, lehet h pár dolog érdekelne, kérdés mid van :D
ManX™24-08-2014 16:02:12 // 73265
Meg tudna osztani valaki jótétlélek egy biztosítéktábla kiosztást?
Nagyon köszönöm :)
166, 2.4 jtd 20v FL

(Nem működik a középkonzolon hátul lévő szivargyújtóm, azt szeretném megtalálni)
Arno16624-08-2014 15:11:27 // 73264
Én meg ma du pakolászás közben találtam kettőt, gumi stb teljesen patent. :)

Igaz egyiket javittatni kell, a bekötő vezeték kiszakadt a membránból csesszemeg, nemtomhogy, de nem üzemszerű használat közben az fix.. :-/ grrr
De talán ez rutin művelet a hangszórósoknak.

Teszek fel kepeket hamarosan, még mindig van egy csomó 166 cuccom. Kell a 3.2 Thesis motornak a hely, menniük kell. :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-08-2014 13:35:57 // 73263
Teljes mértékben egyet értek ezzel de a élet minden területére igaz ez az írás sajnos nem csak az autó szerelésre :(
Grando24-08-2014 09:57:58 // 73262
Vagy inkább az, hogy te is suttyózenét bömböltettél benne. Ez nem arra készült. :D ;))
kalo166TB24-08-2014 09:56:22 // 73261
k...va anyját a DSP-nek, hogy ennyire jól tolja, ez lett a hangszórók veszte :DDDDD
Grando24-08-2014 09:51:03 // 73260
Én egy szarvasi találkozón szintén így jártam. Ezzel a "xarral" verettem szét. :DD
Zenészkoromból ismert elektronikai szakibácsival javíttattam. Sima ügy. Kicsit hosszabbra hagyta egyébként. ;))
kalo166TB24-08-2014 09:43:41 // 73259
üdv Urak
úgy tűnik "széthallgattam" a kalaptartóban lévő mélyeket (mindkettőt :D), kiszerelés után lett látható, hogy a membránba csatlakozó két vezeték kiszakadt. Ez javítható, vagy kuka? Ha kuka, akkor van tippetek, hogy milyen márkával/típussal lehet helyettesíteni?
köszi
bszl23-08-2014 13:30:07 // 73258
Tudjátok, hogy melyik diagnosztikai szoftver képes az Alfa 166 klímavezérlőjével kommunikálni?
(A FiatECUScan, a MultiECUScan, az AlfaOBD, a REFLEX 4130 nem ismeri sajnos :( )
Alfás Viktor (NagyVad)22-08-2014 22:09:01 // 73257
Maximum automatikus kuplung után állításhoz. Automatában nincs kettős tömegű! Az kéne még csak :-)
gecsa22-08-2014 09:47:26 // 73256
életben kell tartani a gazdaságot.. :D
Trumpf (NagyVad)21-08-2014 20:36:05 // 73255
Ez aztán az öröm és bódottá. Ugyan mikor fog befütyülni?
gecsa21-08-2014 10:48:12 // 73254
már lassan mindenben...
Trumpf (NagyVad)21-08-2014 08:07:37 // 73253
Ez igaz? Már az hogy a dízel automatában is van kettős-tömegű lendkerék?
Imyx20-08-2014 09:03:38 // 73252
OK, köszi az infót!!
Don Gombóc20-08-2014 07:54:26 // 73251
A kerekenkénti jeladókat nem ártana ellenőrizni, hogy mozgatásra nem szálszakadásosak-e. Ellenállást mérni rajtuk, hogy nagyjából egyformák-e. Nálam is így kezdődott, egyre sűrűbben csinálta, aztán teljesen beszart. Az elektronikus rész volt a gagyi az ABS kocka oldalán. Egyébként arról az elektromos egységről kapja a jelet a kilométer óra, és sem sebességet sem kilométer adatot nem mutat ilyenkor.
Don Gombóc20-08-2014 07:47:51 // 73250
Már mondtam ki az. :-)
GTPeti20-08-2014 03:44:40 // 73249
Már készítem a popcornt és a kólát, a bloghoz. Mert ugye ilyen projektről kötelező posztot írni. :)
Ja és sok sikert hozzá!!!
Arno16619-08-2014 21:38:24 // 73248
:)))

Az a baj, miután beötlött ez a dolog óráról órára egyre inkabb jó ötletnek tűnik. :)
gecsa19-08-2014 20:31:05 // 73247
Hibátlan projekt. :-)
W.19-08-2014 17:45:26 // 73246
Ne aggódj! Vagyunk egy páran! ;)
W.19-08-2014 17:44:53 // 73245
Egyszerűen fogalmazva: Te hülye vagy! :)))
Arno16619-08-2014 17:14:40 // 73244
Határozottan. :) Szóval az van, hogy vasaroltam egy Thesis hátsó kipuffdobot, és kaptam hozzá ajándékba egy 80e-ret futott 3.2 motort+váltót. (némi túlzással, de kb. :)))
/Kipróbáltam, teljesen zsír/

Elkezdett kattogni az agyam, h 200ccm-ert melós berakni. Egyszer váltócsere miatt vettem már ki másodmagammal a Thesis motort, és 4 nap elég fárasztó meló volt.
(Azzal az aprólékossággal amivel haladni tudok. Minden letört patent helyett másik, minden másképp nem igazán hozzáférhető kopó alkatrész helyett másik stb.)

Meg a 3.0-val semmi baj nincs, felesleges lenne.
Aztán jött az isteni szikra tegnap, h csinaljunk belőle 3.7-est.
(3.7-hez 3.2 főtengely kell, az adottá vált így)

Azóta széttúrtam a netet, telefonáltam párat, nagyjából képben vagyok. Legalább is atekintetben h mi a különbség hajtókarok, löket, furat, GTA, sima 3.2 vezerműtengely és hasonló dolgok között. Mivel kell szembenézzek ha ebbe fogok. Egyelőre elvi szintű a dolog, de megtetszett az ötlet. :)
Kriszo19-08-2014 17:05:41 // 73243
Összefüggésben van ez a project azzal a motorral amit multkor facsén posztoltál:?))néha tájékoztasd már a nagyérdeműt hogy áll, ( engem legalábbis érdekel!))
Arno16619-08-2014 16:58:57 // 73242
Sziasztok Urak, 3.7-re (v nagyobbra ) tudtok valakit aki furatott fel blokkot? Érdekelne tapasztalat, végeredmény. Köszi!!
Imyx19-08-2014 16:36:48 // 73241
Köszi, a biztosítékokat megnéztem, jók, holnap ránézek az egységre is. Fékolaj van :).
gecsa19-08-2014 14:31:19 // 73240
jeladók csatijait nézd meg, esetleg egy kiolvasás megmondja, hogy merre, és mi a nyűgje.. fékolaj szintjét ellenőrizd! ;)
Imyx19-08-2014 13:57:59 // 73239
Urak,

ABS és kézifék piktogram díszeleg a műszerfalon egy időben az elmúlt napokban, de nem mindig. A sebességmérő ilyenkor hol működik, hol nem. Rákerestem erre a témára a topicban, írva vagyon, hogy ABS elektronika, vagy jeladó lehet a hibás, vagy esetleg kontakt hiba, vagy csatlakozó. Mit, hol nézzek meg esetleg? Thanks :).
gecsa19-08-2014 13:23:33 // 73238
juhéé! :) meglett a központi hibája, már csak orvosolni kell! ;)
gecsa19-08-2014 10:02:46 // 73237
sok kérdés akad még azon kívül is... :)
forrasr18-08-2014 21:38:22 // 73236
tesztelem...kérdés mennyire málik belülről a leömlő
gecsa18-08-2014 15:14:30 // 73235
az rémlik nekem is, de a tartósságára már nem fogadnék..
medcare18-08-2014 15:04:39 // 73234
Ebay-on nézz körül. 60e körül van a "bele", nem érdemes a teljeset megvenni, marha dráda. Itt a fórumon olvastam, hogy valaki újított már így felturbót.
gecsa18-08-2014 14:24:58 // 73233
kérdezd meg az itthoni bontósokat is, phon, marek, stb... esetleg erhard, vagy ofiék nem mondtak árat újra?
Josh.8118-08-2014 14:09:14 // 73232
Hali!
Jól tudod és mutatod a képet, ezek azok a bizonyos gombok!És ja.,egyezik a 4 modellben!
A dolog érdekessége, hogy az EPER-ben a 66-os kormányának nem hozza külön a gombokat,az 56-nak is csak bizonyos részeit, a 47 és GT-nél meg teljesen más és 'sok' különböző cikkszámokkal hozza!Érdekes az EPER is néha:) Hát az árát meg hagyjuk..;38E-80!Eft-ig cikkszámtól is függően!!Szóval beárazták rendesen:) Az Olasz 'autó bontós' 20E Ft-ot mondott(mondjuk újért..)de szerintem veszek egy viszonylag állapotos kormányt 'X'ezerért és kicserélem abból. De ha esetleg tud valaki a képen látható gombokból adni-szerezni nekem(olcsóbban:) azt szívesen veszem!
Köszönöm, üdv!
M(r)-109R Jeges18-08-2014 11:33:55 // 73231
SZIASZTOK!
a 166-osom elkezdte hordani az olajat az intercooler csatlakozásnál olajcsere után jobban, mondhatni ilyesztően az előző időszakhoz képest. Mihamarabb turbo csere?
Honnan lehet beszerezni? gyári v. felújitott? tapasztalatok?
Trumpf (NagyVad)18-08-2014 07:13:05 // 73230
Üdv!
Nem vagyok biztos benne, de ezek a gombok talán egyformák a 166/156/147/GT típusokban. Amúgy mennyi az ára, tippelem min. 50€.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.