Forum >> Alfasud-33
kando.26-04-2006 12:38:08 // 15471
Oke, elobb szetszedem es megenezm, mi minden kacatot kell kiszorni belole es mit lehet visszacsempeszni bele...
Aztan erdeklodom itt, ki tud olcson cuccost szerezni, ennek az elhozatala lesz erdekes, de legfeljebb felvonatozok/-buszozok Pestre, vagy Kapolcsra (Eddie-hez)... :))
Aztan ha megvannak az ,,alapanyagok'', johet a szenvedes es szereles..
Amit tudok, igyekszem fotokkal is dokumentalni :)
kando.26-04-2006 12:36:28 // 15470
Szalonkepesen foglamaztam, mert megint megorrolnak itt ram, hogy vmi szutyoknak ,,becezem'' a kis dragat.. :)))
bb1826-04-2006 12:35:04 // 15469
semmt sem. huzásra/nyulásra biztosit.
elöre ne vegyél mert igen drága a kis drága. :-)
csak a gyári ( hozzá valo ) hf csavar jo bele, mással ne probálkozz.
pb_26-04-2006 12:31:53 // 15468
"ezt a digo rozsdaboglyat"
Én ezt másképp szoktam mondani.)
kando.26-04-2006 12:23:35 // 15467
Ok, a gazmotornal azert megertem, mert ott rezeg rendesen a cucc, na meg a motor 17 t, a generator 7 t, es a gumikuplungot is meg kell fogja vmi ero (ami egyebkent olyan, mint egy nagy fogaskerek, gumibol...)
Oke, akkor Loctite nem kell, csak magabiztossag, nyomatekkulcs es fasza csavarok :))
A kartert leveszem, foleg, ha meg kell emelni ezt a digo rozsdaboglyat... meg akkor megnezem az olajpumpat is, szemre, milyen...
pb_26-04-2006 12:15:16 // 15466
Tedd azt, veszteni nem vesztessz vele semmit.)
pb_26-04-2006 12:13:37 // 15465
Nem tudom, olyan gánynak érzem, ezt a dolgot. Akkor inkább a hfejnél kell, mint a futóműnél. Boxer esetében 1 csavart sem kell ragasztani, sztem TD esetén sincs ez másképp. Normális csavarokat használva, le kell húzni az előírt nyomatékkal, vagy ha a kezedben már benne van a dolog, akkor úgy.
kando.26-04-2006 12:01:03 // 15464
pb_ !
Erdems lenne, ha mar ugyis szetdontom szinte az egesz motort, levenni alul a kartert es azon is tomitest cserelni, megnezni, van-e benne kosz, femforgacs stb., esetleg a leereszto csavar helyere ujat keresni, aminek jo a menete...
(Persze ez biztos nem lesz aranybarna alul/belul...)
kando.26-04-2006 11:57:40 // 15463
Menetre kenve pl. loctite.
Itt is kell, a gazmotoroknal a generator kuplungjat igy megcsavarozni, de autoszerelo muhelyben is lattam ezt mar.
pb_26-04-2006 11:30:05 // 15462
Mivel spec. csavarok, ezért ennyi az áruk.
pb_26-04-2006 11:29:36 // 15461
A ragasztás alatt mit értesz, azt, hogy le van "pecsételve" a csavar feje, vagy a menet van +kókányolva?
kando.26-04-2006 11:27:42 // 15460
Nem olcso a csavar cucc... :(
kando.26-04-2006 11:26:44 // 15459
Jo, en latam valahol, igaz, az futomunel volt, hogy meg lettek ragasztva a csavarok...
pb_26-04-2006 11:24:41 // 15458
15357 hsz
Nem hiszem, hogy ragasztani kéne. Akkor szokták mikor az öntvényben +adta magát a menet. De ezt a dolgot max trabanton játszanám el.
kando.26-04-2006 11:16:56 // 15457
Ok, rendben, meg ha veszek tomitoszettet, lehet veszek tartalekba egy garnitura csavart is, ha van ilyenn massziv :)
(persze, ha az eredetiek jok, akkor maradnak azok.)
Ezeket a csavarokat meg kell ragasztani visszatekeres utan, vagy nem ?
kando.26-04-2006 11:15:31 // 15456
Vagy van nekem iranyitastech-es, 2x0.75-os, arnyekolt kabel is, ez eleg massziv. Vagy meg van itt mas, hasonlo, regebbi szamtech kabel.. (honnan is kerult ide...? :))))
bb1826-04-2006 06:42:25 // 15455
szerintem árnyékolt adatkábel teljesen megfelelö lenne rá. számitástechnika vagy riasztos boltben lehet kapni, a baj az hogy a legtöbb helyen nem adnak 100 m alatt. amugy 30-40 ft egy méter. nekem spec van ha kiprobálnád.
Face25-04-2006 22:41:30 // 15454
Uraim, lehet valahol olyat rendelni/kapni hogy Sprint/Sud/33 Marelli elektronikus gyujtás kábel csatlakozoval/gumirozással a végén cakumapakk egyben? Arról a kábelről lenne szó ami az elosztófedélből lógó csatlakozótól megy a trafó hűtőbordoján csücsülő elektronikáig.
Vagy csak külön hol kapok ilyen árnyékolt/földelt falú kábelhüvelyt méterre amibe fűzhetek 2db kábelt? Masina autóelektromos boltban nincsen pl....
pb_25-04-2006 22:35:34 // 15453
Lektorálom.))
ÁdidiGaga (il hempescattore)25-04-2006 22:26:27 // 15452
Jó estét, boxeristi!
Frissítettem a "szervíznaplóm" az oldalamon, benne:
sokkoló képriport a kerékdobban lezajlott durva eseményekről!
bb1825-04-2006 15:39:40 // 15451
hja és szétzsedés után mérd meg a hf csavarok hosszát, nehogy tul legyen nyulva mert akkor esetleg szakadhat. akkor inkább csere.
bb1825-04-2006 15:37:01 // 15450
minden rendes hengerfej tömités mellé van csomagolva egy táblázat az szerint kell eljárni, mert tömitésenként lehet némi eltérés a más anyagbol kifolyolag.
kando.25-04-2006 11:59:00 // 15449
Na jo, igaz :)))
A cseret erdemes megjatszani, foleg, ha nem tul draga az ellenallashomero.
norbee25-04-2006 10:05:03 // 15448
swan
Ha tudod, vidd el magaddal a kiszerelt jeladót (vigyázz, hűtővíz), és hasonlítsd össze az újjal. Nekem olyat adtak, amire rá volt írva, hogy 33-145-146, és bár a menete stimmel, de egy fél centivel rövidebbeny nyúlik a víztérbe, így csal.
swan25-04-2006 10:03:32 // 15447
Sok szertem is a 10 fok ezért akarom kicserélni. De én a jeladóval kezdem meret talán azt egyszerübb cserélni
swan25-04-2006 10:02:47 // 15446
A tartályban mértem és ott 88-90 között mutatott a műszer ezért gondolom h a 90 jó lehet
kando.25-04-2006 09:45:01 // 15445
Lehet... Persze, inkabb a jelado lehet megnyulva, de akar a muszer is lehet rossz..
pb_25-04-2006 09:40:35 // 15443
Nem tudom dízelt még sosem szereltem, talán faggasd ki Robit.
pb_25-04-2006 09:37:14 // 15442
Na jó, de azért a 10 fok eltérés már sok sztem.
kando.25-04-2006 09:33:39 // 15441
Inkabb azt mondja meg valaki, mekkora nyomatekkal kell meghuzni...
kando.25-04-2006 09:32:23 // 15440
Szerintem az sose baj, ha a mert ertek kicsit tobb, mint a valos. Ha tobbet mutat a muszer picivel, nem baj. Jobb, mintha kevesebbet mutatna...
pb_25-04-2006 09:31:28 // 15439
Sztem minimális lehet az eltérés, el lehet fogadni azt jó értéknek. A 10 fokos eltérés, az óra, és a hőmérő között már sok.
Scott25-04-2006 09:19:32 // 15438
Na de nem mindegy hol méred a hőfokot. Szerintem a kiegyenlítő tartályban azért néhány fokkal alacsonyabb a hőmérséklete a hűtőfolyadéknak, mint ahol maga a hőfokmérő jeladója van a hengerfejben.
kando.25-04-2006 08:49:29 // 15437
Jol van, na
Most megy, ha szetszedem, csak ossze lehet utana meg rakni.
Ha cseres, akkor keresek hozza hengerfejet. 6, 75 vagy 90-rol...
pb_25-04-2006 08:41:21 // 15435
Attól függ mennyire van vetemedve, mert lehet már síkoltatni sem lehet.
swan25-04-2006 08:37:52 // 15434
na tegnap megmértem a hűtővízet. Mikor az óra 100 fokot mutat akkor még csak 90 fokos a valós hőmérséklet. Tehát vagy a műszer vagy a jeladója szar. szetem kicserélem a jeladóját. gondoklom nem lehet egy hatalmas összeg!!
pb!
Venti és hőgomba kontaktokat is megpucoltam:-)))
kando.25-04-2006 08:34:08 // 15433
Azt mondtam, mindharmat szetszedem, lebontom.
sikoltatni nem biztos, hogy tudom (most), de a tobbi cseret megejtem majd. :)
pb_25-04-2006 07:51:37 // 15432
Sztem nem ártana mind a 3-at leszedni, ha már úgyis szétbontod.
pb_25-04-2006 07:50:56 // 15431
Ja a síkoltatás kimaradt, persze csak, ha lehet.
pb_25-04-2006 07:49:43 // 15430
Még annyival egészíteném ki, hogy nem árt +nézn, hogy zárnak-e rendesen a szelepek, ha nincs + a kifújás helye, akkor nyomáspróbáztatás, és természetesen víz-, és olaj csere is szükséges. Ha az ember nagyon korrektül akar eljárni.
kando.25-04-2006 07:39:18 // 15429
Oke, csak nagyjabol sejtsem, ez mekkora melo lesz...
Valami hetvegen nekiallok es szetbontom a motort, amennyire tudom.
A hengerfej csavarok meghuzasi nyomatekat valami manulabol ki lehet keresni ?
bb1825-04-2006 07:35:34 // 15428
szivo és kipufogosor tömités, szelepszár szimering, tulképpen a szokásosakat.
kando.25-04-2006 06:43:26 // 15427
Ok, utanananezek.
Ha a VM motornak leszedem a hengerfejet, es ott tomitest cserelk, mit erdemes meg megmerni, kiszedni, megtisztinai, csiszolni, esetleg mason is tomitest cserelni ?
bb1825-04-2006 06:09:45 // 15426
ja és összerakás elött nézz be a dugo mellé mekkora a gyürühézag. olcsobb mint összerakva méregetni, és ugyanazt látod mindkettöböl.
bb1825-04-2006 06:08:22 // 15425
bármilyen szelepet teszel be, be kell csiszolni mindenképpen. ne tedd össze simán ugy hogy zár és jo, mert ha elfordul lehet hogy rossz lesz.és az biztos hogy elfordul.
bb1825-04-2006 06:07:03 // 15424
annyira höállo hogy pár év alatt besárgul, de olyan a moci mint a gyári uj ha nem jön belöle az olaj, meg más. le lehet vele fujni a teljes motorteret csövestöl, mindenestöl komplett.
hogy hol lehet kapni annak utánanézek. nekem 5 literes ipari kiszerelésben volt, és vegyszerszoro pisztollyal nyomattuk.
Rumi24-04-2006 20:25:11 // 15423
hát ha neked igy megfelelő, akkor igy "talán" jó :)
akkor mikorra várhatlak, csak hogy biztos ott legyen a kulcs és ne más használja éppen :))
Kisvuk24-04-2006 20:10:36 // 15422
Sziasztok !!
Mire jó az a motorlakk ,??
Gt csütörtökön kezdem összerakni a verdát , kicseréltem a szelepet sajna görbe volt, de a másik amit helyette raktam pöpecül zár . Még mielött összerakom megnézem benyával így hogy bent vannak a rugok is. Aztán felrakom mérek egy kompressziót és ha nem túl rossz összerakom !!
Legalább egy 1/2 évet el kéne még mennie ezzel a mocival !
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
693
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?