Forum >> 75-90
Zsotti05-06-2009 21:08:46 // 28979
Köszi! Holnap megpróbálom akkor a leírtak szerint! XD
Tocsa05-06-2009 20:47:11 // 28978
HI!
A procedúra a következő!
kistartály felönése fékolajjal tökig
lenti munkahengeren légtelenítőt kinyitni
alsó munkahengert koppig visszanyomni
légtelenítőt zárni
utánna már csak pumpálni kell a kuplungot nyomvatart cimbora légtelenítőt kinyitja elszárja megint pumpál .... szóval a szokásos amíg ki nem emel! :)
A procedúra a következő!
kistartály felönése fékolajjal tökig
lenti munkahengeren légtelenítőt kinyitni
alsó munkahengert koppig visszanyomni
légtelenítőt zárni
utánna már csak pumpálni kell a kuplungot nyomvatart cimbora légtelenítőt kinyitja elszárja megint pumpál .... szóval a szokásos amíg ki nem emel! :)
Zsotti05-06-2009 16:45:21 // 28977
Üdv mindenkinek!
Nálam okosabbakat kérdenék, hogy van-e valami trükkje a kuplung légtelenítésének??? (75 1.8 I.E.)
A történet a következő. Új kuplung főhengert és munkahengert kapott a vas (kuplung tárcsát, -szerkezetet, -kinyomócsapágyat is cseréltem) és egyáltalán nem tudom lelégteleníteni, csak beesik a pedál. Szereztem megszemlélésre egy másik új főhengert, mert arra gyanakodtam. Azon is furcsállom, hogy csak viszonylag nagy nyomással engedné egyáltalán a fékolajat a tartályból a kuplung főhengerbe, ugye anélkül meg nehezen működik a dolog.
Egyszóval eléggé tanácstalan vagyok...
Nálam okosabbakat kérdenék, hogy van-e valami trükkje a kuplung légtelenítésének??? (75 1.8 I.E.)
A történet a következő. Új kuplung főhengert és munkahengert kapott a vas (kuplung tárcsát, -szerkezetet, -kinyomócsapágyat is cseréltem) és egyáltalán nem tudom lelégteleníteni, csak beesik a pedál. Szereztem megszemlélésre egy másik új főhengert, mert arra gyanakodtam. Azon is furcsállom, hogy csak viszonylag nagy nyomással engedné egyáltalán a fékolajat a tartályból a kuplung főhengerbe, ugye anélkül meg nehezen működik a dolog.
Egyszóval eléggé tanácstalan vagyok...
LacUS05-06-2009 15:24:08 // 28976
uhuhuh kell egy ilyen hengerenkénti szívósor :) :) Mekkora a pillangók átmérője?
Ali7605-06-2009 13:52:16 // 28975
Hengerenkénti pillangó van és Magnetti-Marelli elektronika, közvetlenül bent vannak a 6 műanyag szívócső tövénél!
Tibe05-06-2009 13:41:02 // 28974
TS-hez kellene, mennyiért vesztegeted? :)
Gábor(figi75)05-06-2009 08:39:19 // 28973
Elhozod leszedjük,meggyógyítjuk felrakjuk és mehetsz isten hírével!:-)))
Komolyabban telbcsiben........
Komolyabban telbcsiben........
Gábor(figi75)05-06-2009 08:37:47 // 28972
Ok,akkor van,de én nem halottam róla.
NaTo04-06-2009 22:49:25 // 28971
Figi ne vezessük félre az urat! :)
Van az bontóban is...
TS-hez mindenképpen van.
Van az bontóban is...
TS-hez mindenképpen van.
LacUS04-06-2009 22:30:07 // 28970
Figi
Erről a felújításról bővebben nem nyilatkoznál?
Erről a felújításról bővebben nem nyilatkoznál?
Gábor(figi75)04-06-2009 22:03:42 // 28969
Szia!
Bontóban nincs,nálam van!:-)
Bontóban nincs,nálam van!:-)
Tibe04-06-2009 21:33:10 // 28968
Sziasztok!
Haverom a 75-ös Alfájához keres első lökhárítót, nem tudjátok esetleg melyik bontóban nézelődjön?
Köszi előre is!
Haverom a 75-ös Alfájához keres első lökhárítót, nem tudjátok esetleg melyik bontóban nézelődjön?
Köszi előre is!
NaTo04-06-2009 11:29:14 // 28967
TDI7503-06-2009 23:25:17 // 28966
Na mi van itten? döglődik a topik? Vagy mindenki kiütötte magát valami etillel? Ha ennyire jó a cucc akkor én is kérek.
NaTo28-05-2009 16:36:26 // 28965
jó buli lehetett :)
Marek27-05-2009 09:58:45 // 28964
Még jó, hogy végül a fehérbe raktuk a motorom, túl erős lett volna abba a kasztniba! :)))
LacUS26-05-2009 22:49:36 // 28963
Öö az már jelentéktelen apróság :D Először is kéne egyet szerezni, fel kéne fabrikálni, jaa kéne a progizható ecu, ééééés ezek után jöhet a szinkronizálás....Bagatel :D Na de komolyra fordítva a szót, akkor végülis fektetve is berakhatnám, mert elvileg úgy férne el a legjobban.Mondjuk még a hossza kérdéses, mert az ugye sor hat...Na mindegy.
[k i z z o]26-05-2009 22:46:35 // 28962
Nem számit, ha le birod szinkronozni őket.)
LacUS26-05-2009 22:44:33 // 28961
Hát van egy service manualom, ahol a képek alapján mintha hengerenkénti pillangók lennének. vagy valami olyasmik. Durva.
Wickey
A képen látható sok rosszarcútól már most ébren is rémálmaim lettek :D :D
Wickey
A képen látható sok rosszarcútól már most ébren is rémálmaim lettek :D :D
Wickey26-05-2009 22:25:57 // 28960
Wickey26-05-2009 22:17:30 // 28959
a hatosnak tuti nem, erről a whatisthe6cparty-n már megemlékeztünk úgy 2-3 éve. De ez a megoldás tetszik. Esztétikus. :-)
prooF_7526-05-2009 22:14:43 // 28958
LacUS26-05-2009 20:11:10 // 28957
Jajaja, látom :)
Amúgy van az a fehér drift 75 V6 (youtube-> driftwash) és ott mintha mindkét hengersorra külön szívósort csinált volna a muki két külön pillangóval. Érdekes megoldás.
Amúgy van az a fehér drift 75 V6 (youtube-> driftwash) és ott mintha mindkét hengersorra külön szívósort csinált volna a muki két külön pillangóval. Érdekes megoldás.
koz26-05-2009 19:09:24 // 28956
ööö nem a képekre gondoltam, hanem valahol középtájon írják, hogy többféle felülettel gyártják az üvegsimaságútól a golfball dimple-kig.
LacUS26-05-2009 18:53:11 // 28955
Ööö, hát, tesómnak tarcsi szívósorát kimentem megnézni (Accord Type R) hát az nagyon finoman érdes csak, pont ugyanúgy néz ki mint a képeken látható....Hát nem tudom, ez nekem csak érdes, nem golflabda,de szerintem egyre gondolunk, amikor a "nem szabad totál polírozni" -ról beszéltünk.
Más. Szerintetek egy hengerenkénti pillangósornak, az hogy milyen szögeben áll/fekszik befolyásol valamit a működésén?Konkrétan arra gondolok,hogy egy E-46 M3-ét kéne felcsapni a V6ra. Olcsobb mintha AH Motorsportnál megvenném 1200GBP-ért.
Más. Szerintetek egy hengerenkénti pillangósornak, az hogy milyen szögeben áll/fekszik befolyásol valamit a működésén?Konkrétan arra gondolok,hogy egy E-46 M3-ét kéne felcsapni a V6ra. Olcsobb mintha AH Motorsportnál megvenném 1200GBP-ért.
koz26-05-2009 18:37:53 // 28953
Én nem láttam még ilyet szívócsőben, csak a neten olvastam róla, hogy azért sokkal jobb, mert van egy levegőréteg, amiúgy viselkedik mintha tapadna, és emiatt jobban "szóródik" a többi. A kis gödröcskék fölött könnyebben áramlik a levegő, így jobban hasít a labda. Elvileg tényleg jónak kell lennie itt is. Úgy képzeltem,, hogy szilikoncsővel raknék be direktszűrőt, és abba nyomkodnék gödröket, csak nekem nem jó a direkt a rezo miatt, úgyhogy hanyagoltam.
LacUS26-05-2009 18:29:33 // 28952
Ezt a golflabda felületet mutassa már meg valaki, hogy hol és ki alkalmazta sikeresen, iszonyat érdekelne.
koz26-05-2009 18:28:01 // 28951
Ja értem. Én mondjuk olyat találtam ki magamnak, hogy golflabda felület végig, és a mintázat csavarodna. A labdánál kaotikus a jó, de a szívócsőben lehetne vele csinálni egy kvázi-spirexet. Persze soha nem fogom megcsinálni, nálam a tuning mindig megreked az elméletnél (a nagytengely kivétel), de mostmár legalább megtudtam, hogy nem lenne hülyeség...:)
LacUS26-05-2009 18:23:45 // 28950
Az lett, csak nem annyi,hogy a csövecskék kicsinek tűnjenek..
[k i z z o]26-05-2009 18:16:18 // 28949
Persze, csak a csövek cseréje nem segit.) Az nem tuning, hanem optika:) nem csak a járatokat kell igazitani, hanem sok mindren mást, az hogy 1 szakaszod nagyobb keresztmetszerű + illesztett reflexióra attól, még sovány vagy.
[k i z z o]26-05-2009 18:07:46 // 28948
A centrális hornyolt nálam olyan mint a légpuskacsöve - amúgy én angolból forditottam, magyarul talán csak hornyolt, huzagolt, forgatja a szelet , a golflabdás + azért mert ahogy a tesztek mutatják, erről a felületről verődik vissza legjobban minden egyes folyadék anyag.
[k i z z o]26-05-2009 18:01:08 // 28947
AFM maradna, ez a kipufogó gázt elemzi. Irodalom az konkrétan nincs, csak a net.)
[k i z z o]26-05-2009 17:59:48 // 28946
A hfejen kellett volna böviteni.
koz26-05-2009 13:02:39 // 28945
Kérdeznék egy párat: Miért csak a befecskendezés után jó a golflabda felület? A centrális hornyolt mit jelent? Porszívócső?
Longman26-05-2009 12:49:28 // 28944
Sziasztok!
Hmmm, ez érdekes téma.. (mármint a szívócsövek)
Elég csúnyácska állapotban vannak az enyéim, újra akartam krómoztatni, de lehet akkor jobban járok ha nagyobb átmérővel újragyártatok belőlük? Ehhez hozzá kell igazítani a bemeneti-kimeneti (szívócsonk-hengerfej) nyílásokat is?
Hmmm, ez érdekes téma.. (mármint a szívócsövek)
Elég csúnyácska állapotban vannak az enyéim, újra akartam krómoztatni, de lehet akkor jobban járok ha nagyobb átmérővel újragyártatok belőlük? Ehhez hozzá kell igazítani a bemeneti-kimeneti (szívócsonk-hengerfej) nyílásokat is?
prooF_7526-05-2009 00:15:56 // 28943
Igaziból a hf-ben sem adott a csatorna teljesen, mert ugye lehet/tanácsos bővíteni. Na meg még ha szűk is a hf-ben a csatorna, azért nem mindegy hogy előtte még milyen hosszú szakaszon van szűk km, ugyanis az is növeli az ellenállást.
(persze más kérdés hogy ha meg túl széles a cső, akkor hogyan keveredik el a befecskendezett benzin a levegővel, de hát nyilván az egyensúlyt kell keresni.)
(persze más kérdés hogy ha meg túl széles a cső, akkor hogyan keveredik el a befecskendezett benzin a levegővel, de hát nyilván az egyensúlyt kell keresni.)
Tocsa25-05-2009 23:13:15 // 28942
Szeretem mikor hasznos dolgokról csevegünk! :)
Szóval a lényeg hogy a szélesávú szondával jobban pontosabban lehet keverési arányt szabályozni!
De neked az a célod hogy a lmm et kiváltsd vele?
Vagy most butát kérdeztem? :)
Tehát nem a bejövő légmennyiséget akarod mérni hanem a kimenő oxigéntartalmat és un hátsó körös üza szabályzást szeretnél megvalósítani? Vagy csak referencia értéknek használnád? Ez a nem tiszta nekem mert nemtudom hogy még pontosan hogy is van ez az egész szabályzás dolog bár már valamennyit kapisgálom ,
És akkor még pillanatnyi terhelésről és előgyujtásról na meg levegő hőmérsékletről
nem is beszélgettünk! :)
Nem eccerű dolgok ezek kérem :))
Tudsz nekem valami elérhető irodalmat erről ajánlani amit érdemes olvasgatni?
Szóval a lényeg hogy a szélesávú szondával jobban pontosabban lehet keverési arányt szabályozni!
De neked az a célod hogy a lmm et kiváltsd vele?
Vagy most butát kérdeztem? :)
Tehát nem a bejövő légmennyiséget akarod mérni hanem a kimenő oxigéntartalmat és un hátsó körös üza szabályzást szeretnél megvalósítani? Vagy csak referencia értéknek használnád? Ez a nem tiszta nekem mert nemtudom hogy még pontosan hogy is van ez az egész szabályzás dolog bár már valamennyit kapisgálom ,
És akkor még pillanatnyi terhelésről és előgyujtásról na meg levegő hőmérsékletről
nem is beszélgettünk! :)
Nem eccerű dolgok ezek kérem :))
Tudsz nekem valami elérhető irodalmat erről ajánlani amit érdemes olvasgatni?
LacUS25-05-2009 22:49:06 // 28941
Én tudom, hogy mennyire szivatós. :(
Az átmérőnél viszont adott mekkora a hf-en a csatorna, nem?Mondjuk amikor le volt szedve eszembe se jutott megmérni...Na mindegy, holnap megnézek egy hengerfejet meg krómos és nem krómos csöveket is. :D
Az átmérőnél viszont adott mekkora a hf-en a csatorna, nem?Mondjuk amikor le volt szedve eszembe se jutott megmérni...Na mindegy, holnap megnézek egy hengerfejet meg krómos és nem krómos csöveket is. :D
[k i z z o]25-05-2009 22:44:36 // 28940
Krómos, nem krómos, de kicsi. Átmérőben kell változtatni, ha hosszabb az nagy fordulaton OK csak. Az AFM -et ne becsüld le, bárkit meg bír szívatni...
LacUS25-05-2009 19:51:28 // 28939
A 12V csövecskéi nálunk nem kis krómosak :D ha jól láttam vmivel hosszabbak mint a krómos, tehát elvileg nyomatékosabb kéne hogy legyen.
Irigassa a halál a Jetronicot, AFM polcra vele :D
Irigassa a halál a Jetronicot, AFM polcra vele :D
[k i z z o]25-05-2009 18:34:38 // 28938
A masik amit mindig nézz meg, hogy mekkora szivószelepen kéred a levegőt amit az AFM nem bir átereszteni .) OK, vannak veszteségek, de akkor is. + amit irtam, kevesebb levegőt érezne, és kevesebb benzint is adna.
A BMW AFM akkor OK, mármint a nagyobb, ha van hozzá ECU + BMW injektorok, és akkor tuti. Bocs ezt elfelejtettem.
Amúgy, AFM 0 280 203 011 BMW ECU 0 280 001 114 a bosch száma.
Amúgy, bár V6-ot nem vágom, de azt tudom, hogy a szivócsöveit szokták gyorsan kidobni, igen a kis kromosokat nagyobbra.
A BMW AFM akkor OK, mármint a nagyobb, ha van hozzá ECU + BMW injektorok, és akkor tuti. Bocs ezt elfelejtettem.
Amúgy, AFM 0 280 203 011 BMW ECU 0 280 001 114 a bosch száma.
Amúgy, bár V6-ot nem vágom, de azt tudom, hogy a szivócsöveit szokták gyorsan kidobni, igen a kis kromosokat nagyobbra.
[k i z z o]25-05-2009 18:20:37 // 28937
Az AFM amit a képen beraktál mint látszik is szögelfordulásra lineáris, de nem légmennyiségre :) Minden egyes AFM -nek van egy transzfer függvénye a motronicban, ami alapján számol AFM -et kimenőfeszültségből, hisz mint tudni lehet az AFM hanem inkább négyzetes karakterisztikával bir.
A gond, hogy az AFM egy precizen beállitott nagyon drága eszköz. Ha a 730 BMW AFM-et berakjátok, akkor alsó tartományban ahol ténylegesen mér az AFM és jól lehet rá számitani, full pontatlan lesz és elrontja a légviszonyt, hacsak ujra nem irjatok a transzfer függvényt. Azaz, mivel ugyanakkora levegőmennyiséghez kisebb jelet ad, ezért simán szegényen fog a motronic járni. Amúgy meg nem kicsi az AFM a gyári szivó alfára, sőt, ahogyan be van állitva, ki sem tér csak kb. 75 - 80 % ra., zaz nincs olyan légigény ami indokolná a nagyobb méretet, de gázsebességből meg keresztmetszetből minnden számolható.
Amúgy, ha a 2 AFM csak a torokméretben térne el, akkor simán flcserélhető lenne, de elektromechanikus mivolta végett nem kompatibilis.
Anno és is gondolkodtam nagyobb AFM -en, de nem aza szűúk keresztmetszet. Vannak annál rosszabb dolgok is a motorban, szelepek, torokátmérők, kipufogó stb.
A gond, hogy az AFM egy precizen beállitott nagyon drága eszköz. Ha a 730 BMW AFM-et berakjátok, akkor alsó tartományban ahol ténylegesen mér az AFM és jól lehet rá számitani, full pontatlan lesz és elrontja a légviszonyt, hacsak ujra nem irjatok a transzfer függvényt. Azaz, mivel ugyanakkora levegőmennyiséghez kisebb jelet ad, ezért simán szegényen fog a motronic járni. Amúgy meg nem kicsi az AFM a gyári szivó alfára, sőt, ahogyan be van állitva, ki sem tér csak kb. 75 - 80 % ra., zaz nincs olyan légigény ami indokolná a nagyobb méretet, de gázsebességből meg keresztmetszetből minnden számolható.
Amúgy, ha a 2 AFM csak a torokméretben térne el, akkor simán flcserélhető lenne, de elektromechanikus mivolta végett nem kompatibilis.
Anno és is gondolkodtam nagyobb AFM -en, de nem aza szűúk keresztmetszet. Vannak annál rosszabb dolgok is a motorban, szelepek, torokátmérők, kipufogó stb.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)25-05-2009 13:49:32 // 28936
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)25-05-2009 13:44:53 // 28935
LacUS25-05-2009 13:41:08 // 28934
Erről a bimmer légtömegmérőről nincs meg a bosch szám? Hátha a bömbis cimbiknek véletlenül pont van ilyen és nem kell :D
Beryq425-05-2009 12:59:05 // 28933
Üdv Mindenkinek! Egy barátom szeretne vissza nyúlni a gyökerekhez és JÓ ÁLLAPOTÚ 75-t keres megvételre (csak benzinest). Ha valaki tud,kérem az oldalamon jelezze! Köszi!
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)25-05-2009 12:47:47 // 28932
20-50k közt állapottól függően :)
Kellene valami csereszabatost találni mert nem valami népszerű példány.
Kellene valami csereszabatost találni mert nem valami népszerű példány.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)25-05-2009 12:46:46 // 28931
A V6 TB nek ilyen benga nagy van és szinte alig szűkít.
Hát átrakni azt nem lesz egyszerű ;)
Nem biztos hogy kompatibilis a lapka, furatok stb. Ha azt a rugós bizbazt megbontod nyakam rá hogy nem tudod ugyanúgy beállítani átrakni, de már vissza sem. Rádásul nagyobb a lapát is meg dög nehéz is. Lehet ez is gond .Hirtelen ennyi baj jutott eszembe, hja még 1. a V6TB-hez való normális állapotút 1 helyen lehet kapni, asszem a holdon ;))))) Mindenki piszkálja, tekergeti (barbártunying;)
Amúgy bizta be lehet hangolászni, persze ha van tartalékod, mert nem biztos hogy visszafordítható a szerelés :DD Nkem pl az egyik csavar feje bel volt már törve ami a lapkát fogja...
Tocsa: Hali . Perxe megvan mééég Cksz ....ckssszzz
Hát átrakni azt nem lesz egyszerű ;)
Nem biztos hogy kompatibilis a lapka, furatok stb. Ha azt a rugós bizbazt megbontod nyakam rá hogy nem tudod ugyanúgy beállítani átrakni, de már vissza sem. Rádásul nagyobb a lapát is meg dög nehéz is. Lehet ez is gond .Hirtelen ennyi baj jutott eszembe, hja még 1. a V6TB-hez való normális állapotút 1 helyen lehet kapni, asszem a holdon ;))))) Mindenki piszkálja, tekergeti (barbártunying;)
Amúgy bizta be lehet hangolászni, persze ha van tartalékod, mert nem biztos hogy visszafordítható a szerelés :DD Nkem pl az egyik csavar feje bel volt már törve ami a lapkát fogja...
Tocsa: Hali . Perxe megvan mééég Cksz ....ckssszzz
NaTo25-05-2009 12:12:17 // 28930
na ez szép. Mit kóstál bontottan egy ilyen?
Amúgy nem értem, miért raknak gyárilag kisebb átmérőjű szívórészt az elejére, mint a pillangószelep átmérője?
Amúgy nem értem, miért raknak gyárilag kisebb átmérőjű szívórészt az elejére, mint a pillangószelep átmérője?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
477
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?