Forum >> 75-90

GEORGE19-02-2009 01:56:22 // 28578


ALFA ROMEO 75 1.8 Turbo TCC 1987
Marek18-02-2009 08:30:16 // 28577
Szegénynek elég ramaty állapotban van már a sperrje ( ezen persze amint tudunk változtatunk ), aztán a hóban, meg mindegy! :)))
Marek18-02-2009 08:28:15 // 28576
Háát az enyíénm úgy tele van tankolva, hogy kifolyt fennt már a benzin , nem ez tatott vissza!
A kocsit sem féltem, hiszen a hóban azért jó driftelni, mert sem a gumi, sem a hajtás, és még a motor sem kopik annyira, egyszóval úgy lehet élvezkedni, hogy az autó közben nem amorizálódik!!! Ez a száraz aszfalton való csapatáskor már nem így van..
.Meg tán oda sem verném sehova ennyi év 75V6-ozás után, de félek a rendőröktől, mert multkor már 50.000 Ft.- sem tudott kihúzni a szarból!! :(
AlfaZsolti17-02-2009 22:56:23 // 28575
Szia na akkor ha imátkoztál a hó ért fogjál hólapátot oszt ugorjál át Debrecenbe eltakaritani a majd fél méter havadat :-))
prooF_7517-02-2009 22:44:46 // 28574
Ja, én se adtam rá a fejem hogy kimenjek. Igaz ebben közre játszott az is hogy kb benzinre sincs pénzem:) Na meg ki tudja mikor talál be egy barom hátulról, vagy épp nem adja ki vagy jönnek szembe:D
Wick: azé jó a hó, mee nem kopik a gumi!
BMW forever!!!!!!!!17-02-2009 21:19:12 // 28573
Ezen már én is túl vagyok:-DDDDDD
Csak én bennt a VIII-ker ben:-DD
Tocsa17-02-2009 20:04:12 // 28572
Helyes !! :)
Anno én is ezeket a kapcsolódobokat gubiztam ki a bontott váltókból a guliba és lám zsír is lett azóta se recseg! :-)
Na persze új az igazi de az kissé borsos! :-)
Tocsa17-02-2009 20:01:20 // 28571
Józan ész ide meg oda én is csak vakargatom a kobakom a garázsban álva !:-(
Én is csapatnám ! :))
Amúgy itt még mindig szakad a hó ebben a pillanatban is , ja és durvulni kezd a szél!!
Marek17-02-2009 14:52:14 // 28570
Most "kicsit" irigyellek!
Hát jó volt a terep Kispesten is, ott álltam a 75 mellett, de végül nem mertem kimenni vele! :(
Győzött a józan ész...
Tom55517-02-2009 13:47:31 // 28569
Nálunk is ilyen überfaják az utak :D
Wickey17-02-2009 13:06:01 // 28568
Mi a picsának neked hó egy 3000V6-hoz? :-DDDDDDD
NaTo17-02-2009 10:00:24 // 28567
A Jóisten meghallgatta imádságomat, és adott nékünk havat! :)
Tegnap este majd egy órán át élvezkedtem Pécelen a takarítatlan friss havas utakon. Minden kanyar kiadta. :) Ejjjh de kellett ez már! Ráadásul még zsarukkal se találkoztam... hibátlan este volt. :)
Tiszi17-02-2009 00:09:40 // 28566
Igen, megmértem őket s etalonként az 5-ös--R fokozat gyűrűit vettem , mivel a hátramenet nincs szinkronizálva így a gyűrű hátrameneti oldala gyári állapotú .Ezt tettem be 1--2-nek úgy, hogy a 2-es felé nézzen az R oldal.
Mivel az egész csak próba, így az olajkérdést is egyenlőre rövidre zártam: Hykomol K 80W90, ha evvel ill. így működik akkor kap majd " normális " olajat azok közül amiket ajánlottatok...Köszi.
AlfaZsolti16-02-2009 22:15:46 // 28565
És a hozzá tartozó biztositék 12.
prooF_7516-02-2009 22:11:55 // 28564
Az igaz hogy hidegben hajlamos megindulni az autó üresben is, de ez kiküszöbölhető azzal hogy az ember benyomja a kuplungot és/vagy behúzza a kéziféket:)
Amúgy meg szerintem ez nem teljesen úgy megy, mint a motoroknál hogy ha kopottabb akkor kell bele vastagabb olaj... Mivel itt a "méz"-ben nehezen forognak a fogaskerekek, meg nehezebben is lehet őket húzkodni, így akármilyen jó is a váltó, nem lesz könnyű a váltás.
Viszont ha már melegebb a helyzet, akkor a nagy viszkozitás a jobb, nem lesz olyan híg az olaj. Nekem asszem 90W-110-es van most benne amúgy.
AlfaZsolti16-02-2009 22:08:39 // 28563
Egy tanács nem biztos hogy igy van de én igy jártam a tdvel az egyik relé a bizt táblán nem volt jó a kormány felöl az alsó ez adgya az izitást és a müszereket de ez Td
falcokc16-02-2009 22:07:30 // 28562
:-))))
Szaki16-02-2009 22:00:45 // 28561
Amikor járt a motor akkor halhato volt .hogy zizeget v.bugott.de most öninditozásnál ill.gyujtáson nem hallom.
[k i z z o]16-02-2009 21:24:22 // 28560
AC megy? Szikrázik?
[k i z z o]16-02-2009 21:15:17 // 28559
Nem, itt Szombathelyen.
Szaki16-02-2009 21:12:18 // 28558
ciao. Ha valaki 75. 2.0TS-ben otthon van akkor kérnék egy kis segitséget. Ma délután az autom nem indult,az öninditó forgatja és egyszerüen semmi még egy röfenés se történt. Tanácstalan vagyok ha valaki tudna érdemleges infot ,hogy milyen lehetséges ok lehet ami ezt hibát elöidézi.Az elmult 1-2hete már volt hasonló szitu de akkor 3.-4.inditásra beindult. A segitséget megköszönöm.
[k i z z o]16-02-2009 21:10:31 // 28557
Szerintem Castrol SAF-X a bele való olaj. www.olajbolt.hu - no reklám, csak itt a legolcsóbb.
Tocsa16-02-2009 20:19:23 // 28556
Hát azért hogy guruló otónál is bevegye az egyest! :)
De ha már cseréltél szikrongyűrűket a kapcolódobokat is megmérted mennyire kopottak? (képen a 16 os)
Ha azok kopottak nem sokat ér az új szinkron!
Tocsa16-02-2009 20:15:02 // 28555
Na ! ALakulgat úgy látom akkor ezek szerint levagyok körözve igaz az enyém még "csak"
7 hónapja áll! :))
Szép a festés ! Lakkozva is van??
És miért pont kék? Asszem ez fekete volt neked nem?
NaTo16-02-2009 15:56:48 // 28554
Te ez a kép nem Pécsen készült?
A Giulietta miatt ...mintha ott láttam volna ezt a Giuliettát.
Wickey16-02-2009 12:25:16 // 28553
hát kábé így áll.

Már fél éve.

Most van egy komplett futómű szétszedve, megy homokolni, festeni. Ezek név szerint a dediontól elkezdve a torziós és spirálrugókon át az összes kitámasztó, lengőkar, keresztösszekötő (dedion gerendája, meg elöl a torzióké), stabrudak (Americából, 4mm-el vastagabb, mint a gtv gyári), sőt, most kotortam elő a váltórudazatot is (mindkét fajtát, a monkey shiftert és a gyárit is, azok is le lesznek pingálva).

Apránként halad.

A motorja is megvan, még működik, két év állás után gyönyörűszépen beindult, lassan azt is leszervizeljük (olaj, szíjak, ilyesmi) és elkezdjük előkészíteni beépítésre. Cél az egészséges ~210 lóerő.
Tiszi16-02-2009 10:33:53 // 28552
Ja, emlékszem tavaly télen egyszer ( -20 fok ) majdnem nekimentem a korlátnak...pedig üresben volt :) az volt a szerencsém, hogy leállt az autó...
Az a baj, hogy nem tudom milyen olaj volt benne (baszott sűrű, közepesen sűrű, legvékonyabb ), mert ilyet én sem akarok többet..
Milyen viszkozitású a közepes olaj ?
Marek16-02-2009 07:57:39 // 28551
Szia!
Neked is azt javaslom, Alit keresd meg ezzel a kérdéssel! :)))

2,66 litert olaj megy bele gyárilag, de ha tök üres, elnyeli a 3 litert is!

Mi Tutelának a sperres olaját használjuk, de van ott normál diffis váltóhoz is termék Váltóolajak!

3 féle sűrűségű ( vizkozitású ) olaj van Elaforgnál ( amit érdemes megvenni ):

- egy baszott sűrű : ( Proof-éba van ilyan olaj ) télen elindul tőle az autó üresben, még be nem melegszik az olaj nagyon nehéz váltani, szerintem ez a kopottab váltókba előnyősebb!

- van egy közepesen sűrű: na ezt használom most Én is - mert első kettő váltócserénél a legsűrűbbet használtam és a fenntebb írtk miatt nem jött be - teljesen jó, felújított, jó szinkronú váltókba, nincs vele gondom

- és van a leg "vékonyabb" olaj: szerintem ez az új, és vadiúj alkatrészekkel felújított váltókba lehet kíváló...

Kb. ennyi! :))
Marek16-02-2009 07:42:56 // 28550
Kérdezed meg Ali76 tagunkat, neki hátha! :)
Tiszi15-02-2009 23:40:04 // 28549
Szinkrongyűrűket cseréltem ma és akkor vettem észre, hogy a rugó (35) össze van törve. Szétszedtem a Gulietta váltómat is hátha abban jó a rugó. Hoppá ! Az nem is ilyen megoldású, de legalább jó így az került a 75 1-es fokozatába. Ezért kérdeztem, vajon mi várható ? Mi a különbség a Gulietta 1-ese és a 75 1-ese között ....
Egyébként nekem az 1-est szigorúan csak álló helyzetben vette be ...akkor is keményen ( mint neked ) , talán a rúgó miatt ?? Passz..
Inter156 (il mascalzone)15-02-2009 22:02:46 // 28548
Neked is kicsit keményebb az egyes mint a többi?Sajna nem tudom a választ,de ha valaki tudja,engem is érdekelne!:)
Tiszi15-02-2009 21:16:58 // 28547
Köszi ! Te milyet ( márkájú ) teszel bele ?
Tiszi15-02-2009 21:15:15 // 28546

Egy másik kérdés : Miért van az 1-es fokozat szinkrona rúgós feszítéssel, amikor a többi más megoldással van ?
Tiszi15-02-2009 20:54:18 // 28544
Sziasztok.

Mennyi liter olaj kell a 75 váltójába ? , mert a manual szerint pl. : Rotax 75w90 2,57 kg ???
Tocsa15-02-2009 20:08:03 // 28543
Simán vennék hozzá hüvelyt inkább ! :)
Regélhetnél már hogy hogy áll a GTV mikor lessz már kész festés kasztni rendben van e már stb ???? :)
A motor utánna is ráér! :))
Wickey15-02-2009 15:02:14 // 28542
hát ha valakinek van hozzá hüvelye akkor lehet, én inkább elhoztam volna a komplett 3.5-ös motoros 164-est 500 euroért ha lett volna pénzem :-DDD

igaz, hogy az nem új, de legalább működik és nem kell hozzányúlni. :-)
Gery8315-02-2009 14:53:29 // 28541
Sziasztok!

VALAKINEK VAN?
[k i z z o]15-02-2009 13:10:48 // 28540
Azért ér az többet is :)
Wickey14-02-2009 23:45:10 // 28539
Ezzel csak egy gond van. Csak dugó.
Honnan a geciből akasztok hozzá hüvelyeket? :-)

mindettől függetlenül olyan 200 eurot megérhet a dolog...
slideshow14-02-2009 23:42:00 // 28538
Ha valakit erdekelne: v6 3 ->3.5 konverzio az e-bayen...Klikk...
Toy dolls14-02-2009 00:59:47 // 28537
sziasztok

jelentem még megvagyok:)
egy szakmával gazdagabba:)
meg hamarosan kb 200000-el szegényebben:(, kicsit több mit egy hét múlva ugrik a motor a gépből és újjá lesz varázsolva:)
majd beszámolok a fejleményekről
Wickey13-02-2009 14:18:29 // 28536
milyen biztosíték? Néha nem ártana, akkor nem terjednének azok a dögnagy okosságok, amivel EGYESEK fárasztják a népet NÉHA. :-))))
Wickey13-02-2009 14:16:57 // 28535
akkor tettetek fel egy bontott testet? :-))))
Marek13-02-2009 09:29:15 // 28534
Jelentem HSFAT Americája kész van!!! Testkábel és akksi problémája volt!

Nem baszta le a biztosítékot sehol..... ha meg a fejedbe lebaszta, akkor ott most sötétség van?! :P
Tom55513-02-2009 01:00:06 // 28533
Köszi!!!
prooF_7513-02-2009 00:36:40 // 28532
Szeva!
Én amikor csináltam a mocit, innen rendeltem: info@alkatreszdiszkont.hu . Korrekt a srác, és amorésoknak kedvezményes áron hozta a cuccokat. A ts-hez volt goetz szelepszár szimeringje nem is drágán. Írj neki egy mailt hogy mik kellenének, meg mondd hogy az amoréről vagy és akkor megmondja hogy van-e meg hogy mennyi lenne a kedvezményes ára.
[k i z z o]12-02-2009 20:40:46 // 28531
Reinz a gyári is, és uannyi a gyári mint a nem gyári.

Szelepszár szimmering meg szakáll metál.
Fészi12-02-2009 19:20:11 // 28530
előfordul az ilyesmi :P
Tom55512-02-2009 19:11:47 // 28529
Hali!
Lassan épül az 1.6 ie motorom. Hengerfejtömitésekből milyet érdemes betenni, ha nem tellik gyárira?
3 variácio van Ajusa, Glaser, Reinz;
szelepszárszimmeringből ajusat talaltam csak, ha valaki tud másmilyet (mondjuk Goetz) irja meg hogy hol lehet beszerezni!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.