Én megértelek, de ha már ennyit rááldoztál akkor szerintem ne dobjad el. Tegyed félre egy kicsit, pihentesd a témát vagy valami. Esetleg nem gondoltál valami benzines motorra? Ugyan nem tudom hogy az mennyire tipusazonos. Mondjuk egy 2.0TS-re.
Az a motor már elég nyomatékos szerintem a diesel váltóhoz.
Forum >> 75-90
TDI7516-08-2013 09:53:49 // 33629
jakuska16-08-2013 09:51:09 // 33628
zsirka ujak a hengerfejcsavarok is... amit csak cserélni lehetett a motor belsejében az cserélbe lett...
DieselManiaco(NagyVad)16-08-2013 09:48:51 // 33627
csak egy gondolat,hengerfej csavarok nem nyúltak meg? ha sokszor vannak lehúzva meg tudnak nyúlni,és felfekszenek,hiába a nyomaték amivel lehúzod mert nem szorítja le a tömítést hanem a furatban fekszik fel.
jakuska16-08-2013 09:37:55 // 33626
Elviekben normálisan lett összerakva, amit leirtál minden pipa. Amikor leszedtük a hengerfejeket, minden hengerfejnek más volt a magassága (ahhoz képest elment vagy 100e km-t alattam, hogy ezt nem is tudtam) Ez orvosolva lett. Olyan emberke csinálta, aki tuning motorokat gyárt, és újít fel, ezért kapta pont ezt a mutatványt egy ilyen ember, aki nem ijed meg egy 25 éves díeseltől sem. síkolás OK, tömítés OK, magasság OK, nyomáspróba is volt.. minden faja volt összerakásnál. Nem nyomtam neki, max 2000es fordulaton jártam vele, és negyed gázon... motorcserével nem lenne gond, mert szlovákiában nincs motorszám, típusazonos motort akkor teszel bele és olyat amilyet csak akarsz. de ez is megint pénz, pénz... ha csak szűkösen veszem azt amit ráköltöttem az is eléri a 1.5 misit.. és ott a rohadó alma... a kuva anyját..
Gyűrű törhetett? az is cserés volt... másik jó kérdés, hogy honnan szedjek egy 2.4 es td motort? ha van is, mert van, már 10 éve áll egy garázsban... (azt épp fontolgattam a hengerfejezés előtt)
Gyűrű törhetett? az is cserés volt... másik jó kérdés, hogy honnan szedjek egy 2.4 es td motort? ha van is, mert van, már 10 éve áll egy garázsban... (azt épp fontolgattam a hengerfejezés előtt)
TDI7516-08-2013 09:08:09 // 33625
Szia! Szerintem:
1. Nyugodjál meg, igyál egy sört!
2. Ha tényleg csak ez a két problémád van hogy folyik az olaj és fogy a víz, az még nem akkora zűr. Vegyétek le a hengerfejet, és mérjétek le, hogy mindenhol egyforma magas-e. Ha nem akkor viszont aki síkolta a hengerfejet neked, az jön legalább egy garis javítással természetesen a felhasznált anyagokkal együtt, vagy fizetheti ki az egész hengerfejezést neked. Ha nem eresztenek a hengerfejek, (illik a gépműhelynek nyomáspróbát csinálni az elkészített munkadarabon) összerakásnál mindent alaposan pucolj le. Szinte tükrös legyen a motorblokk teteje. Válasszad ki a megfelelő vastagságú hf tömítést, fújjad le a blokk tetejét valami festékkel, rakjad rá a tömítést, mielött megszáradna a festék, fújjad le a tömítés felső felét is, és ezután egy mozdulattal rakjad rá a hengerfejeket majd új hengerfejcsavarokkal húzzad rá a megfelelő sorrendben és a megfelelő nyomatékkal.
Fontos kritérium hogy ha a hengerfejeket nem csinálják tökéletesen egyformára akkor nem is életképes a dolog. Nekem is azok után szűnt meg az olajfolyás és a vízfolyás, hogy ezeket a tanácsokat szigorúan betartottam. Ha viszont valahol a motorblokk repedt és azért fogy a hűtővíz akkor viszont én inkább belemásznék egy motorcserébe.
De ez az egész motorcserés mutatvány csak akkor játszana nálam, ha a karosszéria viszonylag hibátlan. A hajtásláncod az már azt mondtad hogy fel lett újítva tehát azzal már valószínűleg nem várható gond.
Ez az én véleményem, de majd meglátjuk te hogyan döntesz.
Most egy 33-ast hajtok, de visszasírom a 75 dolgait: fék, futómű, és persze az a nyomaték az nem pite.
1. Nyugodjál meg, igyál egy sört!
2. Ha tényleg csak ez a két problémád van hogy folyik az olaj és fogy a víz, az még nem akkora zűr. Vegyétek le a hengerfejet, és mérjétek le, hogy mindenhol egyforma magas-e. Ha nem akkor viszont aki síkolta a hengerfejet neked, az jön legalább egy garis javítással természetesen a felhasznált anyagokkal együtt, vagy fizetheti ki az egész hengerfejezést neked. Ha nem eresztenek a hengerfejek, (illik a gépműhelynek nyomáspróbát csinálni az elkészített munkadarabon) összerakásnál mindent alaposan pucolj le. Szinte tükrös legyen a motorblokk teteje. Válasszad ki a megfelelő vastagságú hf tömítést, fújjad le a blokk tetejét valami festékkel, rakjad rá a tömítést, mielött megszáradna a festék, fújjad le a tömítés felső felét is, és ezután egy mozdulattal rakjad rá a hengerfejeket majd új hengerfejcsavarokkal húzzad rá a megfelelő sorrendben és a megfelelő nyomatékkal.
Fontos kritérium hogy ha a hengerfejeket nem csinálják tökéletesen egyformára akkor nem is életképes a dolog. Nekem is azok után szűnt meg az olajfolyás és a vízfolyás, hogy ezeket a tanácsokat szigorúan betartottam. Ha viszont valahol a motorblokk repedt és azért fogy a hűtővíz akkor viszont én inkább belemásznék egy motorcserébe.
De ez az egész motorcserés mutatvány csak akkor játszana nálam, ha a karosszéria viszonylag hibátlan. A hajtásláncod az már azt mondtad hogy fel lett újítva tehát azzal már valószínűleg nem várható gond.
Ez az én véleményem, de majd meglátjuk te hogyan döntesz.
Most egy 33-ast hajtok, de visszasírom a 75 dolgait: fék, futómű, és persze az a nyomaték az nem pite.
jakuska16-08-2013 08:21:32 // 33624
Sziasztok! Nos először is tanácsot kérnék, aztán talán üzleti ajánlatot is tennék :D Szóval van ez a kis cuki 75 öm, ami inkább kezd belül rohadt almára hasonlítani, mint makulátlan autóra. Rengeteg pénzem van benne, nem kell ecsetelni mennyibe kerül egy felújítás. Szóval a motor fel lett újítva, DEEE persze miért is ne, a hét elején észrevettem, hogy melegszik a motor, mondom rákukkantok a vízállásra, hát a kicsike benyelt kb 2 liter vizet, ezek kívül az 1. hengerfejnél elég látványos olajfolyás van.. egy szóval nem sikerült a felújítás túl tökéletesre... sokminden bajom nyűgöm van mostanában már ez nem hiányzik az életemből, úgyhogy 2 megoldást látok.
1. eladni fillérekért, mert hibás kocsit nem lehet többért..
2. elbontom és darabonként adok el belőle mindent...
Ti mint 75 tulajdonosok, ki mit javasol? esetleg ha bontanám valaki besegít? Megegyeznénk. Sajnálom, hogy ide fajult a dolog, de besokalltam, és nincs újabb 100ezreim, hogy újra nekikezdjek a motorjához. Az alfát az érzést nem utáltam meg, de ez a 75 projekt most nem jött be. Szlovák rendszámon van, amúgy a regadója olyan 160 körül van. vagy ki tudom jelenteni 50 évre, utánna meg keresheti rajtam a hóhér, hogy hova lett, ha elbontom.
Amúgy a kasztni makulátlan, kb minden 4-5e km-t futott benne, kivéve a motor az 2000-et felújítástól.
felújított dolgok: Váltó, új (eredeti) hardyk (mindhárom), új kipuff, felújított turbó, festett szinterezett futómű elemek, új a komplett fékrendszer, új a belső, stb stb.. esetleg van még eladó fiat hgt is, az patika állapotban, kisebb hibákkal. (klímát tölteni kell, tetőről pattog a lakréteg). a kettő árából vennék valamit, persze alfát, de elég lett a szívásból...
Ki mit mond?
1. eladni fillérekért, mert hibás kocsit nem lehet többért..
2. elbontom és darabonként adok el belőle mindent...
Ti mint 75 tulajdonosok, ki mit javasol? esetleg ha bontanám valaki besegít? Megegyeznénk. Sajnálom, hogy ide fajult a dolog, de besokalltam, és nincs újabb 100ezreim, hogy újra nekikezdjek a motorjához. Az alfát az érzést nem utáltam meg, de ez a 75 projekt most nem jött be. Szlovák rendszámon van, amúgy a regadója olyan 160 körül van. vagy ki tudom jelenteni 50 évre, utánna meg keresheti rajtam a hóhér, hogy hova lett, ha elbontom.
Amúgy a kasztni makulátlan, kb minden 4-5e km-t futott benne, kivéve a motor az 2000-et felújítástól.
felújított dolgok: Váltó, új (eredeti) hardyk (mindhárom), új kipuff, felújított turbó, festett szinterezett futómű elemek, új a komplett fékrendszer, új a belső, stb stb.. esetleg van még eladó fiat hgt is, az patika állapotban, kisebb hibákkal. (klímát tölteni kell, tetőről pattog a lakréteg). a kettő árából vennék valamit, persze alfát, de elég lett a szívásból...
Ki mit mond?
LacUS11-08-2013 15:03:11 // 33623
Kösz a gyors választ. :-)
Csaba11-08-2013 13:49:02 // 33622
Szia
olyan 5.9, 6 bar-nál szabályoz a nyomásszabályzó. Bőven elég a 7 bar
olyan 5.9, 6 bar-nál szabályoz a nyomásszabályzó. Bőven elég a 7 bar
LacUS11-08-2013 12:03:56 // 33621
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a V6 olajnyomása az valóban eléri a 8bar-t valaha is, vagy csak olyan órát raktak bele. Mert a 7Bar-os műszer van dögivel a márkából amit preferálnék,de 8Bar/150PSi-s nem nagyon van... :(
Az lenne a kérdésem, hogy a V6 olajnyomása az valóban eléri a 8bar-t valaha is, vagy csak olyan órát raktak bele. Mert a 7Bar-os műszer van dögivel a márkából amit preferálnék,de 8Bar/150PSi-s nem nagyon van... :(
Zsotti27-07-2013 13:04:57 // 33620
Sziasztok!
Csak "beköszönök", jó régen voltam erre, bő fél évet olvastam most vissza.
Láttam történtek jó és rossz dolgok is. A törött gépekért nagyon kár, de más projektek meg látom alakulgatnak szépen sorban. Jakuska elkészült gépe meg igen-igen szép lett :)
Üdv:
Zsotti
Csak "beköszönök", jó régen voltam erre, bő fél évet olvastam most vissza.
Láttam történtek jó és rossz dolgok is. A törött gépekért nagyon kár, de más projektek meg látom alakulgatnak szépen sorban. Jakuska elkészült gépe meg igen-igen szép lett :)
Üdv:
Zsotti
jakuska24-07-2013 08:37:39 // 33619
erre én is gondoltam, mert valahonnan onnan jön a hang, de most motorbejáratás van, és nem akarom szétszedni... majd ha letelt az 5-6000 km, utánna leteszem a kocsit, jöhet a melós helyette, és akkor szétszedem az egész műszerfalat...
Dags24-07-2013 07:42:28 // 33618
Ha esetleg valaki lát benne fantáziát....http://alfaamore.hu/adokveszek/39945?back=1%3Forder%3Ddate%26search%3Dbels%25F5
Vigyétek, mert csak foglalja a helyet :)))
Vigyétek, mert csak foglalja a helyet :)))
Tocsa19-07-2013 19:58:36 // 33617
Lehet buta kérdés de hátha. :) Nem a fűtőventid zörög?? Ha egyes fokozatban van szokott érdekes hangokat kiadni ha már beteg és gázadásra jobban felpörög test kontakt miatt úgy picit erősebb a nyifogás zörgés.
Csak tipp !!
Csak tipp !!
jakuska17-07-2013 10:40:16 // 33616
Feladom... alul semmi hangja... szépen forog, nem csörög nem csattog... továbbra is csak belülről hallatszik. Megmozgattam, de nem ad ilyen hangot a kardán egy része sem... előbb utóbb valami majd eltörik, vagy szétesik, aztán kiderül mi a fene ez... nincs kedvem lebontani az egész műszerfalat... egy gondolatom van még.. augusztusba megyek Debrecen felé, aztán ott megmutatom Mester barátomnak, hátha az ő füle hallott már ilyet... ő rakta össze, hátha van ötlete...
[k i z z o]16-07-2013 18:06:53 // 33615
Nekem szólt már új SKF a függesztőben.
jakuska16-07-2013 10:08:43 // 33614
De bizti ami bizti, ma ha hazaértem melóhelyről meghallgatom a kocsit alulról is, nem e gyárilag hibás volt a csapágy ami alákerült... de furcsálnám ha az lenne mert kint semmi ilyen hangot nem hallat....
jakuska16-07-2013 10:02:21 // 33613
Kizárnám... új a csapágy, újak a hardyk, kb 3000km van bennük... Ezen a kocsin nincs már egy szem eredeti alkatrész sem, minden ki lett cserélve, a felújítás ótta kb 3-4000 km-t tettem meg vele...felújított motor, váltó, difi, új kuplung, új szilentek, igazából minden új került alá, vagy alig használt (csak a teljes felújítás előtt cserélt dolgok nem zsír újak.. szalon állapot, leszámítva ezt a csörgést...
[k i z z o]15-07-2013 16:45:54 // 33612
Biztos nem kardán? A zaj kintről johet: kormányoszlop guminál ,s váltókar guminál.
jakuska15-07-2013 15:44:33 // 33611
egy jó dolog származott a szétszedéssel: piros fényt kapott a belső megvilágítás mindenhol, gondoltam ha már fekete piros lett a belső, akkor legyen ez is az, nem zöld...:D:D
jakuska15-07-2013 15:39:12 // 33610
Minél magasabb a fordulat annál jobban csörög, ha motorfékkel megyek egyszerűen abbahagyja, vagy ha tartom a sebességet, akkor csöndesül, hirtelen gázadásra meg elkezd kattogni, csörögni... 100 körül felhúzott ablakoknál már hangosabb mint a 25 éves diesel motor hangja :D... ez azért nagy szó... Azért gondoltam a műszerfalra, mert jellegzetes műanyag hangja van, mintha nem fordulna el a két műanyag fogaskerék egymáson, hanem folyamatosan darálná... nem tom mi lehet...
[k i z z o]15-07-2013 15:30:33 // 33609
A fék vákuum tud sziszegni befelé, ha átszakad benne a membrán. Ilyenkor elereszti a vákuumot, bár furcsa, hogy motorféknél csendes, akkor kellene sziszegnie.
jakuska15-07-2013 15:26:46 // 33608
Őszinte legyek... most hallom először, ezt a szót, az hol van és mi a funkciója? az utastérből jön a zaj, nem kintről, és a sofőr oldal kormány ill. pedálok között tudom belőni a hang forrását... a vákuumtartálynak mi a funkciója? És hol találom? köszi előre is...
[k i z z o]15-07-2013 14:49:47 // 33607
Vákuum tartály?
jakuska15-07-2013 10:52:40 // 33606
Hát megtörtént a dolog, pikk-pakk ment a szerelés, szét és össze.. de nem ez csörög, semmi baja, csak megakadt... továbbra is csörög, és cincog valami, de hosszas fülelés után, inkább valahonnan a pedálok, és a kormány közül jön, de hogy mi lehet, nagy kérdés... gázadásra elkezdi, motorféknél abbahagyja... nem igazán vágom...
Tocsa12-07-2013 23:17:05 // 33605
Hi.
Az óracsoport két oldalán lévő kapcsolóknál óvatos légy könnyű eltörni !
Főleg hogy huszonéves müanyag.
Az óracsoport két oldalán lévő kapcsolóknál óvatos légy könnyű eltörni !
Főleg hogy huszonéves müanyag.
jakuska12-07-2013 13:21:22 // 33604
Köszi! Holnap nekifogok! Aztán meglátjuk mi a fenéért cincog meg csörög ennyire...
Settantacinque12-07-2013 12:19:16 // 33603
Szia!
Az óracsoportot és az ARC-t magában foglaló keretet kell levenni. Hamutartót ki, két szélén két csavar, ARC-t kiszeded, tűzfal felől a csavarokat ki (talán kettő van), Alfa 75 felirat mögötti csavarokat is, az óracsoport két oldalán lévő gombokat keretestől kipattintod, utána széthúzod a csatlakozóit, alattuk is van csavar. Kis tárolórekeszt kiveszed bal oldalról, a felső éle mögött is van egy csavar. A kormányt nem kell levenni. Így az egész kimozdul, végül az óracsoportról lehúzod a kábeleket. Mágneses kiszedő használata szétszereléshez és összeszereléshez ajánlott. Üdv!
Az óracsoportot és az ARC-t magában foglaló keretet kell levenni. Hamutartót ki, két szélén két csavar, ARC-t kiszeded, tűzfal felől a csavarokat ki (talán kettő van), Alfa 75 felirat mögötti csavarokat is, az óracsoport két oldalán lévő gombokat keretestől kipattintod, utána széthúzod a csatlakozóit, alattuk is van csavar. Kis tárolórekeszt kiveszed bal oldalról, a felső éle mögött is van egy csavar. A kormányt nem kell levenni. Így az egész kimozdul, végül az óracsoportról lehúzod a kábeleket. Mágneses kiszedő használata szétszereléshez és összeszereléshez ajánlott. Üdv!
jakuska12-07-2013 10:58:38 // 33602
Hali! Tudja valaki, hogy hogy szedem ki az óracsoportot a műszerfalból? Le kell szedni az egész műszerfalat, és kormányt, vagy ki lehet venni e nélkül a macera nélkül is? Megakadt benne valami, nem forog a km óra, és nagyon zajosan csörög. köszi a segítséget előre is...
Kazes☻07-07-2013 22:43:54 // 33600
Qtyunál is van autóbeszámítás, de csak Alfa és lehetőleg 166! :)))
Gábor(figi75)07-07-2013 22:29:23 // 33599
Azt,hogy ennyit nem ér.
Kínálj érte 350-et,oda fogják adni....
Kínálj érte 350-et,oda fogják adni....
Ati7707-07-2013 22:29:02 // 33598
Hogyne néztem volna.Még mielőtt megvette volna,az előző tulajnál, + most is hívott mikor eldőlt,hogy eladó. Ezt igazából a bátyám szúrta ki és az az előnye,hogy van autóbeszámítás.Pedig Qtya-é nagggyon sakál! :)
Kazes☻07-07-2013 20:31:57 // 33597
Klassz! Qtyuét (Qtya75) nézted már? :)
Ati7707-07-2013 19:54:54 // 33595
Fangio06-07-2013 13:01:00 // 33594
Én ha jól emlékszem, annak idején Dacia rotort vettem rá.
[k i z z o]06-07-2013 08:47:12 // 33593
Valamelyik VW/Audi Rotor jó rá, csak fel van ragasztva az eredeti. Le kell törni, kitisztítani a hornyot és keresni rá egy rotort. Átmérő + azt mérd le mielőtt letöröd az eredetit, hogy milyen magas.
Dags06-07-2013 07:28:55 // 33592
Nem elosztófedél, hanem komplett elosztó kell...fedelet mindenhol kapni, de rotort azt sehol.
prooF_7505-07-2013 20:29:40 // 33591
Nagyon szép lett tényleg! Külön jó, hogy meghagytad a gyárilag szürke részeket is.
Dags: Unixban vagy máshol nincs? Szerintem csereszabatos az elosztófedél az alsóval!
Dags: Unixban vagy máshol nincs? Szerintem csereszabatos az elosztófedél az alsóval!
Dags05-07-2013 15:38:22 // 33590
Az elosztófedél ,gyertyák, kábelek újak.....
Dags05-07-2013 15:37:18 // 33589
Sziasztok!
Van valakinek TS veztengely végére elosztója ami jó is?
-trafótól elosztóig elmegy a cucc,de szikra az nincs egyiken se...???
Van valakinek TS veztengely végére elosztója ami jó is?
-trafótól elosztóig elmegy a cucc,de szikra az nincs egyiken se...???
jakuska05-07-2013 12:50:19 // 33588
Tőketerebesi járásból származom, de lényegében 12 éve már nem élek ott. Szolnokra költöztem, itt alapítottam családot :D Hát nem számoltam pontosan utána, de a kasztnizás (teljesen atomjaira lett szétszedve, mindenütt újra lett festve), volt úgy 500E kürül, futómű, beltér, váltó, fékek, stb olyan másik 400-500E, a motorfelújítás, ami szinte mindenre kiterjedt (turbó, hengerfej, gyűrű csavarok, vízpumpa, tömítés... stb) az 300E... + amit már nem is számoltam, mert voltak gondok az elektronikával, mikor újra össze lett rakva.. szerintem olyan 1.5 misi a vége... Gyári lett minden benne, semmi módosítás, vagy kókány... ennyibe kerül sajnos, egy újraélesztés :D
Coyote05-07-2013 10:16:23 // 33587
nagyon szép lett a vas. nekem is ez az álmom, hogy igy nézzen ki a vasam.
most nézem, hogy te is Tőketerebesi vagy? :-)
mennyiben állt meg a vége, ha kérdezhetem?
most nézem, hogy te is Tőketerebesi vagy? :-)
mennyiben állt meg a vége, ha kérdezhetem?
jakuska05-07-2013 09:31:58 // 33586
Coyote02-07-2013 17:34:25 // 33585
Sziasztok.
Kéne pár dolog a vashoz. Akinek van az jelezze felém.
Motorháztető
balos sárvédő
balos komplett lámpa.
köszönöm
Kéne pár dolog a vashoz. Akinek van az jelezze felém.
Motorháztető
balos sárvédő
balos komplett lámpa.
köszönöm
Coyote28-06-2013 23:06:58 // 33584
sziasztok, jövőhéten vinnem a vasat a szervízbe, viszont az egyik kerekem lyukas és leengedett. nincs valakinek kölcsönbe egy potkereke amíg megjavitjak a vasat?
köszönöm szépen.
köszönöm szépen.
Coyote20-06-2013 23:08:33 // 33583
sziasztok. érdekelne hogy mennyire nehéz kicserélni a kezifek bovdent? mi a menete? illetve ha fel állok egy magas padkara fel oldalasan megtudnam e csinálni magam?
köszönöm.
köszönöm.
Qtya7517-06-2013 09:03:42 // 33582
Én is örülök, hogy öszefutottunk!! :-))) Majd jövőre én is ráérősebb leszek, most sajnos csak 2 órát tudtam jelen lenni az eseményen, de jövőre ígérem pótoljuk! És jövőre meglesem a vasadat is!! Igen valóben kevés 75-ös volt sajna, reméljük a következőn több lesz belőlük!! :-))
Coyote17-06-2013 09:00:11 // 33581
nagyon jó volt az idei AC. kár hogy nem tudtam kocsival menni és sajnálatos volt hogy kevés 75öst láttam. remélem jövőre sikerül a felújított vassal eljutnom AC-re.
viszont a tombolan nyertem egy vezetés technikai tréninget aminek nagyon örültem, illetve jó volt osszefutni Qutya kollégával, kár hogy nem tudtunk kicsit többet beszélgetni.
viszont a tombolan nyertem egy vezetés technikai tréninget aminek nagyon örültem, illetve jó volt osszefutni Qutya kollégával, kár hogy nem tudtunk kicsit többet beszélgetni.
Kisbubi14-06-2013 15:11:03 // 33580
Nem tünik komolynak. Motorháztető, sárvédő kis kalapálás a vázat pedig ki lehet huzatni, ha van fa a környéken meg egy spanifered. Ideiglenesen ennyi. Gyári színű alkatrészekkel meg fényezned sem kell, ha találsz olyat. Komolyabban azért kell pár alkatrész és hozzáértő emberke.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
510
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?