Forum >> 75-90

Kazes☻11-06-2013 19:15:03 // 33578
Racevét! És ha már ott volt a randőr, intézkedett, vagy mi volt... fifti-fifti?
Qtya7511-06-2013 14:34:51 // 33577
Fú, ez gáz!! Remélem sikerül helyrehozatnod szombatig!! :-)
Coyote11-06-2013 14:15:46 // 33576
öreg papa megilyedt a rendőrtől és nyomott egy hirtelen féket, én meg nem birtam megálni mögötte. persze indokolatlanul fékezett a papa.
Qtya7511-06-2013 14:10:15 // 33575
Vazze!! Mi az Isten történt!! :-((((
Coyote11-06-2013 12:37:01 // 33574
sziasztok. sajna a mai napon összetörték a vasat :-(
van valakinek jo lakatos ismerőse aki rendbe tenné? esetleg még a héten? fényezni nem kell csak annyira hogy eljussak AC-re.
[k i z z o]10-06-2013 19:34:04 // 33573
Motorcsapágy négy hét volt:( Tavaly még volt polcról, idén nem nagyon. Hajtókar ugyanez.
A többi megoldható, meg is oldottuk:)
maxx10-06-2013 13:07:00 // 33572
Eladó az Alfa 75-ös 2.0 Twin Spark!

Egy bécsi márkekereskedésben vásárolta egy hegedűművésznő, majd szinte azonnal, 1989.05.17-én helyezték forgalomba itthon. Második tulajdonosa a Szamosi szervíz jogásza volt, majd Székesfehérvárra költözött 3 évre GRoman-hoz. Tőle vettem meg 2007-ben a 18. évében... tud mesélni, őszinte autó! :)

Tocsa10-06-2013 09:54:16 // 33571
Motorcsapágy van azért hozzá . A váltó az már más kérdés de az sem lehetetlen legfeljeb át kell alakitani a fészket benne . Nekem sima nyomó kuplungos ahoz van minden . Az utángyártott hardyval sincs azért gond elmegy azzal is sokáig ha nem rúgja szét az ember . Én szilentekkel voltam meglőve de szereztem azért hozzá elég jól birják.
Fangio09-06-2013 22:29:00 // 33570
Köszönöm, közben rájöttem én is, csak a súlya miatt akartam külön.
Atesz7709-06-2013 12:02:20 // 33569
Szerintem,minden 15-20 évesnél idősebb bármilyen típusú autónál,ez majdhogynem általános probléma lehet!Kultusz gépeknél,meg pláne,kerestek már rajtam is 100-ezernél kevesebbet futott,még alap 835A turbó motort,megmosolyogtam az illetőt,és persze bagóért.De az tény,hogy rengeteg pénz,és energia kell hozzá!
[k i z z o]09-06-2013 08:59:46 // 33568
Azért sok mindent elég nehéz beszerezni hozzá:( Most nekem kéne egy jó variátor például. Nem bontott, mert az mind kivan, és nem bírok szerezni, majd talán lesz valahonnan, de sok idő, energia. Ugyanígy voltam a kinyomócsapággyal a dupla kuplunghoz. levetett, széthasznált cuccokkal tele van a piac, de jó az kevés akad. De sorolhatnám: nem után gyártott hardy, váltó szimmeringek, váltócsapágyak, motor csapágyak (nem kínai:(). Egy csomó mindent már nem lehet venni, a legutóbbi szétszerelés, összeszerelés nagy része azzal telt, hogy szerintem 70% -ban alkatrészeket keresgéltem, nagy részük külföldről jött, vagy itthoni jóindulatból:)

De a karosszéria gumi elemekről, kéderek, tömítőélek, ne is beszéljünk:( Szóval szerintem az Mes jobb helyzetben van, mert a polcról van sok minden, bár ha kintről veszed a dolgokat akkor a 75-höz is, csak ott is kevés a jó minőségű, de minimum gyári alkatrész ) pl. OKP.de nagyon sok esetben ebay.de-n is fellelhető silány minőségű alkatrészeket forgalmaz... )
Tom55508-06-2013 23:16:13 // 33567
:D
Igazatok van, húzos hozzá minden, de van nem kell legyártatni, tuningolni sem kell. Am meg semmi sor hat ragaszkodok a nyolc gyertyához.
A 75 re- visszatérve..egyszer ha olyan életszituba keveredek hogy sok lesz a szabadidőm, biztos belevágok egy építésbe, most inkább olyan kell amibe csak beülök kulcs elfordít...
Tocsa08-06-2013 22:49:19 // 33566
Szerintem egyszerre rakd fel jobban jársz ! Szépen összeszereled a földön váltóstól mindenestől begurítod alá először felakasztod a váltó seggét utánna jöhet a többi rugo teló stb.
Tocsa08-06-2013 22:45:30 // 33565
No no csak semmi bajorkodás !!! :D

Tessék mazochistának lenni ! Jó az a 75 . És különben is kit érdekel mennyi az alkatrész meg hogy van e . Gyártatni kel biz baz szilenteket a többi meg van normális áron hozzá .
Ami nincs mert nem lehet kapni álltalában nem is romlik el :D
LacUS07-06-2013 20:19:28 // 33564
A bajorokat én is nézegettem,de azért az M-esek alkatrész árai nem normálisak, elég egy első alsó alu lengőkart nézni... Ha rúgod kopik/törik és egyelőre azért egy 75-höz talán olcsóbbak a dolgok.
[k i z z o]07-06-2013 19:50:34 // 33563
Főleg az M(ultiply maintenance cost) típusok.
prooF_7507-06-2013 19:21:44 // 33562
Elvileg megoldható, ha jól emlékszem, lefele néz a dedion központi szilent csavarja. Ha mégsem, akkor már bajos.

Tom: tudod, hogy az alfázást nem érdemes számolgatni!:) Keresztbe csapatásban, persze, egy bömös fajlagosan olcsóbban kijön, tekintve a sokkal mélyebb alkatrészbázist. De ennyi erővel már lehetne Lada is.:D Oké hogy abban nincs sor6, de ha olyat szeretnél, akkor a bajor sem egy életbiztosítás (motor+hajtáslánc költségesebb)
Tom55507-06-2013 12:05:43 // 33561
Olvasgattam még tavaly nyár végén a blogokat, az övét is. Sajnos az enyém sem volt jobb karban, mindig volt valami apró vagy nagy hülyeség ami miatt épp nem ment, vagy nem úgy ahogy szerettem volna... Akkoriban akartam nekiállni hogy ízekre szedem, és amit kell (itt most a hely szűkössége miatt nem írom le hogy miket:) megcsináltatok, vagy megcsinálom.
Már az életben tartás sem volt egyszerű nemhogy egy teljes "restaurálás". Volt kis számolás, fejfogás, szomorkodás aztán meghirdettem, eladtam. Azóta sokszor visszasírom mert a mostanit nem lehet elrugatni keresztbe, ezért is kell valami pótló hamarosan, de valószínű nem 75 lesz. :( Nekem az túl sok munka lenne, jelenlegi időhiány miatt elképzelhetetlen.. fiatalabb bajor M betűsökkel szemezgetek most. Árban hasonló kategória mint egy felújított 75.
Kisbubi07-06-2013 08:50:34 // 33560
Nem nagy meló az eleje 1xű a hátulja 1xübb. Elöl 4 csavaros agy , és 3 lyukat furni a tárcsán, hátul dedion csere. Volt TS-en megvolt az átalakítás elég gyorsan. Tőcsavarokat is kicseréltem hosszabbra, igy pogácsázni is lehet.
prooF_7507-06-2013 03:11:08 // 33559
Én az átlagost nem a szépnek jónak hirdetettre mondtam. Olvass vissza, vagy nézd meg HL blogját, milyen rákfenéi voltak az autójának. Ahhoz képest a tiéd is, az enyém is átlagos (jó, az enyémet inkább nem hozom fel, hogy 130k-ba volt, és a legnagyobb "cserben hagyása" az volt, amikor elfosta magát a kuplung munkahenger, az is azért volt mert apám vezette:D amúgy mindig hozott-vitt, persze más kérdés, hogyan).

Azt is írtam, hogy hibátlan használt nem létezik, (meg olyan se, amin 1-2 ezer km alatt nem jön ki új hiba) tehát tényleg idő+hozzáértés, vagy pénz befektetése muszáj. Utóbbi csak akkor, ha lelkiismeretes szerelőd van, mert az egy másik sztori, hogy kik mit adnak el szerelés címszó alatt az embereknek.

Na de hogy ON is legyek: mi a szitu gépsárkány-fronton?
Fangio06-06-2013 21:27:40 // 33558
A váltót külön fel lehet rakni dedion keret nélkül a 75-ös re? Tehát úgy hogy először felrakom az első kereszt tartót a váltóra, ezután felteszem a váltot az autóra, és ezek után teszem csak fel a rugókat és a dedion hidat.
LacUS06-06-2013 21:20:22 // 33557
Igen, ez volt a titkos terv :)
Marek06-06-2013 20:19:14 // 33556
Adok egy komplett Dedion hidat és nem kell szétborítanod az egészet! ;-)
[k i z z o]06-06-2013 19:34:58 // 33555
Hátul kell egy 5x98 agy, amit ki kell cserélned, és valószínű 2 új kerékcsapágy, attól függ, mennyire könnyen tudod kihúzni az agyat a másikból. A 4x98 -as agy úgyis mutatni fogja, hogy hogyan jön szét.

De sajna nem egyszerú, úgy kell kipréselni / nyomni. A kerékagy csavar is jól meg van húzva általában. Ha ügyes vagy a csapágy megmarad.
Tom55506-06-2013 17:20:44 // 33554
Az az "élmény" ezekben a huszonéves autókban, hogy a szépnek jónak hirdetett autókon vagy ahogy Te írtad az átlagoson, is ugyanúgy kijönnek ezek a hibák szerintem. Olyan hogy megkímélt ennyi idős autó.. itthon.. azt el kell felejteni. Biztos létezik ilyen de akkor vagy nem adják el, vagy annyit kérnek érte hogy azért felejted el a gondolatot. Elsőre általában azt hiszi az ember hogy " áá ez kis költségvetésből megvan" csak ezt meg ezt megcsinálom azt szupi. De nem. Ha tényleg olyat akarsz ami megbízható, nem rohad ki alólad, akár uram bocsá mindennapos használatra is megfelel, akkor bizony ki kell nyitni a pénztárcát, és/vagy rengeteg időt kell rááldozni. Van aki még élvezi is ezt. Az a baj alapjáraton én is ilyen voltam.. És akkor a custom autókat még nem is említettem.
Tisztelem az olyan embereket aki belevág ilyesmibe.
LacUS06-06-2013 16:00:38 // 33553
Srácok!

Szerintetek van annak valami komoly akadálya,hogy a mostani 5*98 lyukkörömet egy másik 75 4*98-ára cseréljem?Az eleje az nagyjából egyszerű csak a tárcsa és a rajta lévő közdarab a más gondolom, de hátul vajon mi a helyzet?
Settantacinque04-06-2013 16:00:04 // 33552
És akkor még sehol nem vagyunk egy új autó árához képest, élményfaktorban meg... :-)
prooF_7531-05-2013 23:37:28 // 33551
Azért a te vasad ritka makacs egy jószág, az átlag kevésbé bajos. De persze, az 1 misi az édeskevés egy jó autóhoz. Aki nézett meg olvasott régen Totalcar-t, az biztos emlékszik a szabályra: jó és erős hobbiautó: 3 millió (volt akkor).
Másik szabály, hogy hibátlan használtautó nem létezik, ezért ha veszel egyet, alap hogy legalább is tüzetesen átnézel rajta mindent, ami folyékony, azt lecseréled.

Ezért érdemesebb projektautót venni, mert sokkal jobban megismered, mire végigérsz a hibáin.
HL_7530-05-2013 20:32:46 // 33550
Nézd meg a blogomat. 280ezerért vettem az autót, eddig 1.3 millió van benne összesen. S még lenne min dolgozni. És lakatolás után nem volt még fényezve. Egy "hibátlan" drága aztó olcsóbb.
Kisbubi28-05-2013 14:00:59 // 33549
Ladásokkal beszélges. Racing-bazár,duen ezeken a helyeken találsz rávalót. de ha 20-as szélesítést akarsz akkor már rövid a tőcsavarod igy azt is cserélned kell. Amit sztem csak akkor tudsz kiszedni normálisan, ha a kerékagyat is szétszeded. 20-nál nagyobbat felraksz ugymond osztókör módosítóval, mert akkor a gyári tőcsavarod megmarad és a szélesítő pogácsába van másik 4*98 osztáson menet. kb15eFt/ 4db
Fangio27-05-2013 22:08:53 // 33548
Köszönöm a hozzászólásokat!
Saját tapasztalatból mondom, mert én most vagyok egy felújításban, hogy mindenki jól gondolja át, mert ez nem annyira egyszerű, és néha sokkal többe kerül, mint ahogy az ember gondolná, mert ha igazán jól megakarja valaki csinálni, akkor nagyon sok munkába és sok pénzbe kerül.
[k i z z o]26-05-2013 15:21:15 // 33547
http://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=208&termek=56430
[k i z z o]26-05-2013 15:04:04 // 33546
+ tőcsavarokra. Esztergályos.
HL_7526-05-2013 14:20:14 // 33545
Sziasztok! 75TS-re hátra 20mm-es nyomtávszélesítőre forrást, árat tud valaki ?
Marek26-05-2013 13:52:53 // 33544
De! :P :D
Csaba26-05-2013 10:07:51 // 33543
Én 3 éve csinálom ezt :http://www.alfaamore.hu/tagok/6300 És még legalább ennyi idő.
LacUS26-05-2013 09:58:12 // 33542
A barátom Delta Integrale-jat most fényezik, homokszórás nélkül minőségi festék 450e...a lakatolás ami sárvédő csere, hátsó ív, küszöb, plusz az egykori törésnyomok eltüntetése szintén 400e. Szóval ha szép használható autót akar az ember akkor is 6-800e minimum, amit Coyote írt gyári állapot az meg ahogy írtuk 1.5 és az szerintem tényleg csak egy alsó határ.
Kazes☻26-05-2013 09:38:19 // 33541
Tyűűű, ezt én mióta akarom véghezvinni Juliskámmal..., de hát mint tudjuk ember tervez...
:)
[k i z z o]26-05-2013 08:59:00 // 33540
Amit leírtál a kasznira az tisztességesen, odavaló anyagokat használva 5-600k. És akkor még csak fénye lesz, tréleren:) Ha nem szemcse szórsz olcsóbb, de a szemcse szórt kasznit vissza kell zárni, ami nem olcsó.

Kérdés a keret, mert az nagyban befolyásolja a célt. Sajnos. Mindenképp mélyedj el a típusban, mielőtt belefogsz, sok meglepetést tartogat.
Coyote25-05-2013 23:02:07 // 33539
bocsi cssak Gáborral beszéltem privatba is és kicsit össze folytak a dolgok.

szerintem a másfél milla az kicsit sok. legalábbis nekem.
nem akarok minden egyes alkatrészt kicserélni vadi ujjra. nem szépség versenyre készülök vele, és nem a vitrinbe akarom rakni a kocsit. azt szeretném ha makulátlan lenne és alkalmas a minden napi használatra. ezért csak a felújítás a cél, nem pedig a restaurálás. nem kell nekem bele semmi extra különleges alkatrész. amit lehet felújítani, rendbe rakni, amit kell azt meg kicserélni. egyedül a kasztni az amit teljesen szét kell szedni, homokszorni, csiszolni,lakatolni, ujrafenyezni. szerintem nem lesz ez 1,5milla. de meglátjuk. jövőre már új fényében ragyok majd AC-n. :-D
[k i z z o]25-05-2013 20:07:48 // 33538
Dinitrol 8020 szürke volt.
[k i z z o]25-05-2013 20:03:08 // 33537
Ha leszeditek, lágyítva kell fújni, mert nem kezelhető - elreped felrakáskor a hátsó 2 oldali és a csomagtér TS szélesítés. A sima nem TS kezelhető. Amúgy leszedhető, bakon szépen lehet fújni. Arra kell figyelni, hogy ne úgy legyen letépve. A gyári szürke szín Alfa kártyán festékboltban felismerhető, nem emlékszem a kódjára. Az biztos, hogy kell a lakkba lágyító - már a szórógittbe is, valamint mattító a lakkba, hogy a gyárihoz közeli matt / selyem legyen a fénye. Anno 2 szettet is fújtam. Felrakáshoz kell 3M kétoldalas spoilerragasztó + 1K PUR.

De javítottam ilyet Dinitrol Bumper Spray szürkével is, az is szép lett, csak nem olyan tartós (a helyén mindezt).
LacUS25-05-2013 19:47:04 // 33536
Bakter, senki nem olvassa mit mire kinek írnak? :D

Figi Te a Fangionak válaszoltál, a te válaszodra válaszolt Coyote, ami ugye nem egy téma éppen :) Én pedig megpróbáltam helyre tenni a dolgot.. :)
Gábor(figi75)25-05-2013 19:43:21 // 33535
Ezt írtam,mi ezzel a baj?
Ha le akarjátok venni az oldalléceket akkor sok sikert hozzá főleg,hogy ragasztva is vannak,a hátsó összerohadt tő csavarokkal van rögzítve nagyon fincsi.
Ha elég ügyes vagy akkor szépen körbe lehet maszkolni.
LacUS25-05-2013 18:57:48 // 33534
Az igaz, de Figi Fangionak írta ezt az oldallécekre :)
Coyote25-05-2013 18:55:34 // 33533
de én úgy szeretném hogy teljesen lecsupaszit a kaszni. lakatolas, és utánna újra fenyezni az egészet telibe.
a kaszni az fontos dolog.
Gábor(figi75)25-05-2013 18:39:30 // 33532
Maszkolás kis csiszolás és matt feketével szépen átfújni,nekem ez jött be.
Coyote25-05-2013 18:23:53 // 33531
a belső teret azt magam csinálom meg, ahoz ertek. de mivel nem sokat vagyok itthon így minden mást szakira bízok. gondolom a kaszni része lesz a legdrágább anyagilag. talán meg a futomuvet is bevallalom én. ha lesz időm ra.
Tocsa25-05-2013 17:32:17 // 33530
Csak a türemeden múlik meg az alkatrész árakon. Én megcsináltam de még nem értem a végére. eddig kb 500000 nél járok motor felújítással együtt. Mindent magam csináltam.
LacUS24-05-2013 15:37:40 // 33529
Hát Tom555tel értek egyet a 1,5milla egy alsó határ szóval nagyon zsebbe nyúlós projekt és azt kell mondjam hogy dízel esetén nem is biztos hogy érdemes befektetni, báár mostanában alfettákat nézegettem ott annak a néhány jó állapotú (nem fullos, de közel hozzá) annak igencsak fullos 75 V6 America ára van 10e Eur és környéke. Szóval az anyagi részét leszámítva nemes küldetés :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.