Forum >> 75-90

Tocsa06-03-2011 21:29:42 // 31528
Ez testre dolgozik .
Szaki06-03-2011 13:22:15 // 31527
Lehúztam a jeladóról a vezetéket és adtam neki testet,gyújtáson és a műszer kiakadt .Akkor ezek szerint a műszer jó?
LoneWolf3306-03-2011 12:26:33 // 31526
Üdv !

A nálam lévő olajnyomásjeladók pont fordítva működtek, vagyis zéró olajnyomás/álló motor mellett mutattak alacsony ellenállást a test felé (kb 19 Ohm), így az olajnyomásműszer mérőbemenete minél közelebb van a testpotenciálhoz, annál kevesebbet mutat. A műszer mérőbemenetét tápfeszültség potenciáljához közelítve tér ki a maximális érték felé.
Persze nem állítom, hogy az összes kéttekercses műszer így működik.

A műszer mérőbemenetét próbalámpán keresztül +12V felé húzva nem igazán lehet zárlatot csinálni. Az esetleges zárlat ellen a próbalámpa véd: pl. a jeladó és a műszerfal közötti vezetékszakasz szigetelésének hibája esetén világít.
Kisbubi06-03-2011 00:02:40 // 31525
Megérné?? Hm állitólag 200 Le ,szted mennyire adták a szályának?:))) Látni kéne, kipróbálni nem lehet:(.
Kisbubi05-03-2011 23:38:05 // 31524
Sztem a jeladó a hibás. Nekem az volt.(3 db) Ami a szivosor alatt van jeladó arrol lehuzod a vezetéket és testre kötöd akkor bent a müszernek ki kell akadnia, gyujtás ráadva persze. Azt hogy az 12+-ra kötöd max zárlatot csinálsz. mivel az összes jeladó negativ vezérlésü. Ott még a vizhöfok jeladója van más nincs. Az olajnyomás lámpája az olajszürötöl kb 3cm-re van a motor bal oldalán. Az szinte azonnal el kell h aludjon ha beinditod az autot. Az enyém hidegen 7 , nagyon melegen 3,8bar. 1000km van a motorban. Az enyémben még van gyárilag olajhöfok müszer is.

A másik olajjal elmentél 16000km-t????azt igencsak csodálom.Gratula.Akármilyen luxusolaj ezek a motorok max 10000km -ként cserélni kellene, legalábbis én 8000-ként.
[k i z z o]05-03-2011 22:55:08 // 31523
Majd jól elégnek a kipufogó szelepeid:)
Tocsa05-03-2011 22:39:44 // 31522
Hőálló fekete ! Lessz kipuff bandázs is olyan kerámiás izé ! :)
Tom55505-03-2011 22:34:40 // 31521
Kipu a képn az kerámiabevonat vagy hőálló fekete?
Tom55505-03-2011 22:33:58 // 31520
naggyon csecse :)
Tocsa05-03-2011 22:13:43 // 31519
Na meg lekéne már porolni is picit ! :)
Tocsa05-03-2011 22:12:12 // 31518
Subidubidúú! :D Kicsit giccses ez az arany de elmegy ! :) Holnap megyünk egy kört ha felraktam a kipufogót ! :)))
Tocsa05-03-2011 21:41:53 // 31516
Végülis jah ! :) De van egy hátul is az az izzóé !
Na meg az injektorsor alatt közvetlen van egy víz hőfokérzékelő is azzal is összekavarhatja !
Gábor(figi75)05-03-2011 21:33:08 // 31515
Ja és az injektorsor alatt!
Tocsa05-03-2011 20:52:22 // 31514
A vitákat megelőzvén a rajzon a jobb felső kockában halványan látszik az önindítófelett az olajnyomás műszer jeladója ! :)
LoneWolf3305-03-2011 18:21:58 // 31513
Hmmm, mivel nem akarlak bevinni az erdőbe :)
ezért nem ötletelek tovább...
Szaki05-03-2011 18:09:19 // 31512
Ez így próbáltam és a műszer nullán a lámpa pedig nem világít.
Gábor(figi75)05-03-2011 18:01:42 // 31511
Pontosan tudod,hogy mire gondolok nincs ott más jeladó.
Sztem csináld amit írtam,mert nem 1 olyat cseréltem már ki !

Bár lehet itt olvasgatni sok érdekességet.,jól belevisznek az erdőbe...............
LoneWolf3305-03-2011 17:45:09 // 31510
Talán rosszul fogalmaztam, a jeladóról lehúzott vezetékre, ami a műszerfal felé megy,
arra kellene a próbalámpa egyik oldalát csatlakoztatni.
Vagyis nem magára a jeladóra.
Szaki05-03-2011 17:39:50 // 31509
Ezt nem értem? Ha a jeladóról lehúzom a vezetéket és a izzó egyik pólusát a jeladóra kötöm a másikat pedig +12V-ra akkor a műszer nincs az áramkörbe.
LoneWolf3305-03-2011 16:55:24 // 31508
Még egy ötletem lenne a műszert illetően:
a jeladóról lehúzott vezeték csatlakozójára egy max 3W-os próbalámpán keresztül
+12V-ot téve (bekapcsolt gyújtásnál) sem mutat semmit a műszer?
(A próbalámpának a teszt során nem lenne szabad világítania.)
Szaki05-03-2011 16:11:15 // 31507
Nem az injektorsor alatt van a 4.henger injektor alatt és egy vezeték megy rá.
Szaki05-03-2011 16:05:50 // 31506
Lehúztam a jeladóról a vezetéket és gyújtást adtam és a műszer 0-án maradt.
LoneWolf3305-03-2011 14:41:38 // 31505
Üdv !

Próbáld meg a jeladóról lehúzni a vezetéket (a motort be sem kell indítani).
A gyújtás ráadásakor az olajnyomásmérő mutatójának ilyenkor elvileg a maximális értéket kellene mutatnia. Ha így van, akkor a műszer működik.
Gábor(figi75)05-03-2011 14:33:12 // 31504
Jeladót cserélj,már előtte is haldoklott!!!
Ott van az injektor sor előtt.
Szaki05-03-2011 14:26:32 // 31503
Szevasztok!
Egy kis problémám adódót 75.2.0ts.-el. Három hete cseréltem az olajat a motorba és az olajnyomásom a műszer szerint 4-bar volt hidegen melegen pedig 0 és 1 között, az új olaj (AGIP SINT 2000.10W40. A régi olajjal pedig friss cserénél 5,5bar.volt igaz ez 16000km-rel ez előtt ekkor (SELÉNIA 20K 10W40 olaj volt. Két napja pedig a műszer 0bar-t mutat hidegen és melegen is.A beindítás után az olaj nyomás lámpa el alszik de a műszer nem mutat semmit.a műszer,vagy a jeladó lehet a hibás? Ez a kérdés.
sparco04-03-2011 21:53:56 // 31502
Álomautó, az biztos, csak nem fér bele a költségvetésbe! :D Én egy kis szórakozó autóra gondoltam... Tied már komolyabb kategória! :D
Marek04-03-2011 21:51:46 // 31501
Szívesen, ha holnap felhívsz, mondok még infókat, ha érdekel! :)

De ha egy komolyabbat szeretnél. vedd meg ezt:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=142621852&__lp=2&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=3&lang=de&pageNumber=2
sparco04-03-2011 21:40:17 // 31500
Köszi! ;)
Marek04-03-2011 21:36:45 // 31499
Évekre visszamenőleg ismerem az autót!
A löksök össze-vissza állnak, tehát össze-vissza volt törve!
Kuplungháh körbetörve, hátsó hardy kuka, ez egy 50-esből javítható igényesen!
Motor zsír, turbó zsír, váltó recseg...
Azért ennyit megér! :)
LacUS04-03-2011 21:20:09 // 31498
Tény kint nem olcsó és itthon nem nagyon van. Amúgy kép alapján nem tűnik szarnak.
sparco04-03-2011 20:56:30 // 31497
Hozzáértők véleményét kérdezném, hogy ez mennyire érné meg?

75 america
LacUS04-03-2011 15:45:22 // 31496
Megelőztél..:-)
Gábor(figi75)04-03-2011 15:23:19 // 31495
A lökete más amúgy egykutya a motorszerkezet " VM ",még a HF is ugyanaz.
atika04-03-2011 13:26:32 // 31494
Üdv.
2.0 Td VM motor: az enyémben ilyen van igaz 2.4re alakítva 8 éve hajtom, félidőben felújítottam teljesen és soha nem volt vele ilyen besülős gondom,sőt a hengerfejeimmel sem volt problémám.A felújítást az indokolta, hogy a turbó gatya volt és hirtelen elfolyt az olajam- beállt a főtengely! de ez nekem volt köszönhető. /kopott turbó + 170es tempó nem voltak barátok/.A felújítás óta szinte hozzá sem szagoltam a motorhoz csak a kötelező dolgok! Ha veszel jól nézd meg mennyire volt szakszerűen szerelve!Ez szinte már akkor kiderül amikor kinyitod a mocitetőt.Nézd meg a hgfej csavarokat (ami látszik) mennyire kopottak mert szokták sokszor felhasználni és az nem egészséges sőt az összes motoron lévő csavarra igaz ez! A hgfejek közé nálam be lehet látni -ott is kiderülhet mennyire épek a tömítések!
Próbálj megbízható forrásból beszerezni ilyen autót.A benzineseknek nagyobb valamivel a presztizsük az olajkályhákat inkább igáslónak használják sokan.
Fogyasztásról: 7-7,5l télen nyáron klímával persze nem 48-as lábbal tolva és nemis nagyapósan!
Szerintem jó motor ha megkapja ami jár neki!Van benne tartalék és harap is ha kell!
Én szeretem!
Sok sikert!
prooF_7503-03-2011 23:40:04 // 31493
Hadada barátom 155-ösében is a 2,5 VM van
De itt a 75-ösbe szerelt 2.0-ról volt szó!:)) A 155-ösben már tök más.
prooF_7503-03-2011 23:37:59 // 31492
Hali!
Szerintem a besülés az hülyeség, én még 1 ilyen sztorit sem hallottam. A hf viszont szeret gátasodni. Ezen kívül a szokásos megelőző karbantartások mellett szerintem nem lehet gond. Fogyasztás meg (megint csak másoktól hallott, olvasott adat), 7-8 liter lehet városban.
LacUS02-03-2011 22:01:05 // 31491
Ahogy Figi autóját elnézem, szerintem jó kézben, figyelve jó kis autó.
Hadada barátom 155-ösében is a 2,5 VM van, odafigyel rá, nagyon nincs is gondja vele.
Gábor(figi75)02-03-2011 21:53:01 // 31490
Telefonon megbeszélhetjük.
Gery8302-03-2011 20:45:55 // 31489
Sziasztok!

75 2.0TD motorjáról mit tudtok nekem mondani?
Azt mondták nekem hogy a 4 hengeres 200ccm-es VM motor rossz konstrukció,
mert a 3-mas henger hajlamos besülni a rossz hűtés miatt.
Ez igaz?
Mik a tapasztalatok?
Fontolgatom egy ilyen vásárlását, és ez most kissé letört...
Mennyi az átlagfogyasztása?

Köszi előre is!
[k i z z o]02-03-2011 20:17:26 // 31488
Újat nem akarok, mert próbára kellene, visszaraktam a Sachs - ot, de jó lenne valami a Sachs és a mezei közé. Reményeim szerint a Koni ilyen lehet, de ha nem , ahhoz meg sok a 40k. A futóművet meg ki kell próbálni, bemondásra mindenki mondja, hogy jó, de pl. a Sachs csak nagyon jó úton jó, különben lepattog a fogzománc:) Pedig hiper:) A gyári pedig igen férfiatlan:)
[k i z z o]02-03-2011 20:13:58 // 31487
Köszi szépen, még 1 jó lenne:)
Marek02-03-2011 00:44:50 // 31486
1 db-ot találtam... :(
Tocsa01-03-2011 23:00:54 // 31485
link link

kb 21000/db
Tocsa01-03-2011 22:51:28 // 31484
üdv ! nézd csak meg itt! link
[k i z z o]01-03-2011 18:19:01 // 31483
Szevasztok,

nincs valakinek eladó első pár sárga Koni -ja? Jó szilentes, nem elrohadt.)

Köszi,

kizzo
Tocsa26-02-2011 13:13:54 // 31482
oh lemaradt
Tocsa26-02-2011 13:13:28 // 31481
A másik !
Tocsa26-02-2011 13:12:36 // 31480
Íme egy hivatalos leírás váltóáttételekről !
Marek22-02-2011 09:29:10 // 31479
Eladó az autóm!
Csak komoly érdeklődők keressenek!
Alfa 75 3000 V6 Milano Gold
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.