Forum >> 75-90

LacUS06-09-2009 21:59:13 // 29428
MFI Pro. :)
Hát nem gondolom,hogy ennél sokkal olcsóbb lenne egy új kifejlesztése, úgy hogy az baki nélkül menjen. :)
[k i z z o]06-09-2009 21:53:17 // 29427
És milyen tip. a goteched?
[k i z z o]06-09-2009 21:51:05 // 29426
Mert kell másra a pénz :)
LacUS06-09-2009 20:50:11 // 29425
A főtengely jeladó egy másik alfáé, de gyakorlatilag bizonyos keretek közt szabadon választható.A vízhőfok jeladó most derült ki,hogy nem jó, mert most tudtam felrakni a laptopot a ecura ( full hideg mocinál 42fokról indulunk) Ezt sajnos gotechessel kell majd pótolni, de ez egészt cucchoz ez kell, a IAT szenzort kapod a kábellel, a főtengelyjeladó meg mondom szabadon választható.A fojtószeleppotinál csak az a kikötés,hogy ne legyen kapcs rendszerű. A gotech full egyedi, tehát nem kell a gyári ecu, kábel.Progizni meg a saját progijával lehet, na meg loggolni is.

Az ecu építésről csak annyit,hogy minek vesződni, amikor viszonlag kicsi pénzből már lehet jót venni.
prooF_7506-09-2009 18:49:29 // 29424
Ez így van, csak ha még a vezérlőegységet is össze kell szerelni, meg a programot megírni hozzá (amivel tanítod), plusz ugye beállítani a motorhoz, na az már tényleg brutálisan sok meló.
Tocsa06-09-2009 18:26:39 // 29423
Üdv!

A mai világban szerintem röhögve lehet építeni elég komoly motorvezérlőt
mivel már mindent be lehet szerezni hozzá ! Csak sok idő és türelem na meg némi programozói tudás ! És tapasztalat !

Te legalább ebben dolgozol te mázlista !! :)
[k i z z o]04-09-2009 22:41:07 // 29422
Igy van. Egy motroniccal pl. sokat kell foglalkozni, és simán ki lehet belőle hozni egy olyat mint egy Megasquirt v. Gotech. Persze sokat kell bogarászni, emulálni, debuggolni, de megéri, hisz az alap jó.

Erről már beszéltünk, soha nem lesz Motec v. Delphi piezotech vezérlő, de főleg ha HW egy kicsit fel van hozva a 80-as évekből napjainkba, akkor azért szépen dolgozik. Nekem pl. kezeli a szélessávú lambdát is, LSU 4.2 -vel :)

Ja, és tényleg nem adja oda senki:) De jó vele baszakodni.

Captain Zetor (a.k.a. Petya75)04-09-2009 20:14:51 // 29421
Ejj, ez bizony nem hangzik rosszul. Amit említettél, a főtengely-jeladónak meg a többi cuccnak a rendszerrel való szinkronizálása érdekelne. A gyári vezérlőt egy az egyben kihajítottátok, és ez vezérli a motort, vagy megmaradt a gyári cucc és a Gotech csak a vezérlő jeleket módosítja? Hogyan programozzátok? A főtengely jeladó az gyári, vagy az is utólagos cucc?
Nincs ám sok kérdésem. :))))
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)04-09-2009 20:08:08 // 29420
Nem ragaszkodom hozzá, hogy pénzért vállalja, kicsit duzzogva bár, de elfogadom ingyé' is. :))) Nehogy már ezen múljon! :D
LacUS04-09-2009 00:36:26 // 29419
Ez egy dél afrikai programozható computer. Az ALS-en és a 3D-s grafikonokon kívül szinte mindent tud mint a nagyok (gyújtás,befecskendezés, dupla injektor kezelés, rajtprogram,belső-külső MAP,stb) , csak töredék áron, és nem mellesleg rengeteg alfában használják kint.
prooF_7504-09-2009 00:16:49 // 29418
Odamész egy számodra unszimpatikus autóhoz egy kerékkulccsal a kezedben, letekersz 1db anyát és tovább állsz. :))
Na jó, nem, inkább kérdezd ügyeletes bontósunkat, neki úgy is minden van!
prooF_7504-09-2009 00:14:39 // 29417
Biztos van, hisz építenek elég sok injektoros versenygépet, aminek legalább egy részéhez sk. írják a vezérlést. Csak az nem az a kategória (főleg árban). Sokkal több a meló vele, mint néhány kB adatot megmozgatni.
Meg nyilván vannak olyanok, akik saját maguknak farigcsálják hobbiból, de azok ált. pénzért nem vállalnak.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)03-09-2009 23:12:56 // 29416
Erről a Gotech-dologról regélnél egy kicsit bővebben is, bitte? :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)03-09-2009 23:06:24 // 29415
Na igen, rosszul kérdeztem. Úgy értettem, a gyakorlatban itt nálunk is működne ez a módszer? :)))

De akkor ezek szerint nem. Mondjuk nem is vártam sokat az olyan műhelyektől, ahol annyi a csiptuning, hogy kihebrákolják a gyári ECU-t kiolvassák belőle a programot, beraknak valami előregyártott cuccot, aztán gyí. Ez tényleg elég messze van a vezérlőprogram optimalizálásától.
Itthon nincs olyan, aki komolyabb szinten foglalkozik ilyesmivel?
NaTo03-09-2009 09:57:14 // 29414
jut eszembe.
Kellene egy az az egy darab kerékcsavar 75-höz.
Legutóbb a dedion csere okán egy csavar hiányzik hátulról.
Így az 5 csavaros felnimet 4 csavar fogja. Stabilnak stabil, de nyugodtabb lennék ha mind az 5 fogná.
Akinek van, ne fogja vissza magát. :)
NaTo03-09-2009 09:54:41 // 29413
nem tudnak normálisan?
És normálatlanul?
Hol tudnak normálisan, és "nálunk" miért nem?
LacUS02-09-2009 20:43:31 // 29412
De rámentünk erre a E85-re :)
Nem akarom elkiabállni, de lehet, jövő hét elején indíthatom ( legalábbis megpróbálhatom) a kocsimat. Bár most gátlók nélkül áll, menni nem lehetne, de azért várom.Nem is olyan egyszerű átalakítani arra hogy Gotech-vel menjen, illetve a hogy a gyújtás főtengelyjeladóról kapja a jelet, de megoldottuk :D
[k i z z o]02-09-2009 20:13:52 // 29411
Persze. Csak nálunk nem tudnak normálisan mapokat programozni / modositani. Azaz a kis bióka sem lesz leképezve.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)02-09-2009 19:42:41 // 29410
Ha szó szerint lehet venni azt, amivel általában a chiptuningos csávók is reklámozzák magukat, akkor elvileg az a módszer is jó lehet ahhoz, hogy hozzálőjük a kocsi motorját az etanol-üzemhez, és még a teljesítményt is tudjuk növelni. Ha valóban egyedi, az adott kocsira optimalizált programot kap a motorvezérlő elektronika (ott aztán a gyújtástérképbe, meg a befecskendezett cucc mennyiségébe is belenyúlnak), akkor sima ügy. Csak etanolt kell tankolni, mielőtt az ember elvinné a kocsit chippelni.

(Más kérdés, hogy elvileg ehhez fékpadon meg kéne járatni a kocsit, hogy az ideális beállítást el lehessen találni, oszt ilyen feature a csiptuningos fiúk elenyésző részénél van csak, tudomásom szerint. )

A gyakorlatban ez működne ez a dolog?
[k i z z o]02-09-2009 18:28:14 // 29409
HUnflxre ne várjatok, egy primitiv kis cucc. Ilyen volt az első benzinnyujtóm is, csak azt enm ilyen célra épitettem. Egy komoly E85 kontroller az már más lenne, na de Hunflex, meg inteligens, meg tanul. Na vegyétek le az akkusarut egy éjszakára:)
[k i z z o]02-09-2009 18:12:36 // 29408
Tudja javitani, csak nem szereti, mert tele lesz anyaggal a gumid...
NaTo02-09-2009 13:44:14 // 29407
Értem.
Én várok még a Hunflex-re. NEm akarok nagyobb előgyújtást állítani, aztán ha benyát tankolok bármi okból, akkor meg tekerhetem vissza. Nem tekergetünk. Egyelőre marad a benya. Amúgy is eléggé meg vagyok elégedve a kis V6 ossal mostanában. Igen derekasan tolja magát előre. Dinamikusnak érzem. Jól megy. Nem baszogatom most. :)

Inkább állapotmegóvásra koncentrálok most. Vettem ma új akksit, és aszem le kéne cserélnem az akksisarukat, mert nagyon ramatyak. Ezenkívül kiraktam a pótkereket emelőstől... helyette vettem egy palack defektjavító sprayt. Nem tudom ki használt már ilyesmit? Azt hallottam, hogy ha ezt belefújom a kerékbe, akkor utána a gumis nem tudja majd megjavítani, új gumit kell venni.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)02-09-2009 13:10:30 // 29406
Jah, meg azt mindenképp megjegyezném, hogy ez azért nem egy 100%-os megoldás. Egy olyan jellegű rendszer, mint a Hunflex, az nem csak a teljes előgyújtási karakterisztikát változtatja meg, hanem a befecskendező vezérlését is. Ennél meg nagyobb lesz mondjuk az előgyuszkód 10 fokkal, aztán ez a 10 fokos különbség ez 1500-as fordulaton is ugyanannyi, meg 6500-nál is.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)02-09-2009 12:42:19 // 29405
Ha a hunflexre pillanatnyilag nincs zséd, vagy simán csak nem akarod beszerel(tet)ni, akkor - ha az alfán ez megoldható - rakd előrébb az előgyújtásodat. Azt, hogy hány fokkal célszerű, azt kísérleti úton magadnak kell megállapítani. Pár tesztkört kell úgy funti különböző beállításokkal, lehetőleg úgy, hogy valami nagy emelkedőn hajszolod fel a járgányt, és ha semmilyen fordulatszám-tartományban nem csörög be, de az előgyuszkó a lehető legnagyobb, akkor király vagy. Mondjuk ha újból benyát tankolsz bele, akkor meg vissza kell állítani gyárira, szóval ezt csak akkor játszd meg, ha tartósan etanollal fogod használni a vasat, vagy ha egyszerűen és könnyen tudod tekergetni a gyújtást.
Kisbubi01-09-2009 20:19:55 // 29404
Bocsi a nem pontos irásért. A szüröt csak az elsö 1-2 tankolás után kell cserélni a feloldott kosz miatt, utánna viszont normálisan. nem ilyen sürün. Amugy ha nemrég volt cserélve akkor nemlényeg. Amugy nem kell semmilyen átalakito kütyü hozzá.
NaTo01-09-2009 09:57:45 // 29403
ááá így már minden világos. A szűrőmet kb fél éve cseréltük, majd meglátom hogy mi lesz. HunFlex-et olvastam, és elbizonytalanított. Azt írják, hogy a nélkül meg-megtorpant az autó... az én célom nem a spórolás lenne, hanem a nyerhető teljesítmény többlet, ha mégoly kevés is.
TDI7501-09-2009 09:33:08 // 29402
Azért ajánlott kicserélni, mert amit a benzin nem tudott feloldani, (szennyeződést) azt lehet hogy az alkohol feloldja,és megreked a szűrőben. Én már egy éve E85 és 95-ös keverékével járok, és még nem cseréltem szűrőt. (NEM KÖVETENDŐ PÉLDA) Semmi vészjósló előjel...
Szerintem ha betankolsz E85-öt először keverd benzinnel. Ki kell kísérletezni, hogy milyen arányban kell keverni. Lehet hogy tiszta E85-tel is hibátlanúl csacsog gagyog a motor. Ha igen, akkor annak örülni kell. Nekem a boxiban a jetronic max az 50-50%-os keveréket szereti, viszont azzal ugyan úgy megy mint a benyával. Jólenne kipróbálni azt a bizonyos hunflex nevezetű kütyüt, de valahogy most nincs rá lóvém.
Gábor(figi75)01-09-2009 09:32:02 // 29401
Nem az etanolt kell kimosni belőle,hanem azt amit a tankodból leoldott koszt dzsuvát ami fennakadt a szűrön!!!
Nyugodtan lehet etanollal járni én már 1 éve használom semmi gond nélkül megy vele a NORD!!!
NaTo01-09-2009 09:19:26 // 29400
1-2 tank után üa. szűrőt cseréljek? Ne már. Annyit nem ér az egész, hogy 2 tank Etanolos menet után feküdjek a kocsi alá és szedjem szét a szűrőt, meg vegyek újat. Szűrőt nem szokás ilyen sűrűn cserélgetni, vagy ennyire korrodál? Aszem a szűrőben papíros valami van ha jól emlékszem, azt ilyen hamar nem eheti meg úgy gondolnám. Na és mi van akkor, ha 1-2 Etanol tankolás után normál 95-öst tankolok bele. Az szerintem kimossa belőle az etanolt, nem?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)31-08-2009 19:27:41 // 29399
Egy injektoros hidegen talán még jobban is viselkedik vele, mint egy karbis. Karbis autóban, hideg motorral, na az tényleg borzalmas, de ha az üzemi hőfokot elérte, akkor már fasza. Télen általában vissza is állok sima benzinre... :D
Kisbubi31-08-2009 19:01:42 // 29398
Az injektorosba is nyugodtan beletankolhatod tisztán is. De leirtam már h nekem nem volt bajom vele. Hideginditási probléma miatt szokták keverni, ja és sokkal kevesebb a co kibocsátás.1-2 E85 tankolás után cserélj üa szüröt.
NaTo31-08-2009 15:55:06 // 29397
ha jól látom a Kerepesin is van egy avia kút. Na majd megtesztelem.
Köszi!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)31-08-2009 14:24:23 // 29396
Én Fehérváron az OIL kútnál, merthogy nekem ez a legkézenfekvőbb. Pesten három öt kút van, ahol lehet E85-öt kapni. Katt ide!
NaTo31-08-2009 14:07:10 // 29395
értelek. Hol tankolsz? Lehet hogy kipóbálom én is, aztán megmondom hogy megy tőle az öreg V6-os :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)31-08-2009 13:55:38 // 29394
A magasabb oktánszám az nem az adalékok miatt van, hanem azért, mert az etanolnak sokkal jobb a kompressziótűrése, mint a benzinnek. Amit a kúton megveszünk az a benya nagyobbrészt izooktánból és heptánból áll, minél nagyobb az izooktán százalékos aránya, annál jobb a cucc kompressziótűrése. Viszont a kereskedelmi forgalomban kapható benyák oktánszáma nem a valós izooktán-százalékot, ha nem a laboratóriumi körülmények között vizsgált kompressziótűrést jelöli, a normál benyákban is van pár százaléknyi etanol pont ezért, meg az ilyen Vípávör-evóneó-satöbbi benzinekben is van kicsit nagyobb százalékban.

Hát nem tudom, ez az 5-10%-os dolog hogy van: Azt tudom, hogy a kutakon kapható E85 az 15% benya és 85 % etanol, és a meglehetősen hagyományos motorúnak mondható lengyel porschém mindenféle gond nélkül elmegy vele már vagy másfél éve. (Mondjuk én általában 60-40 arányban vagy 70-30 arányban tankolom ,mert kell egy kicsit több benzin a hidegindítási problémák ellen, de még 80-20 arányban se volt semmi gond, amikor üzemmeleg volt a motor...)
A nagyobb kompressziótűrés az nem jelent hátrányt egy normál motorban, nem fog tőle jelentősen változni semmi, ha addig se volt hajlamos a kopogásra. Az etanol a gumi/műanyag tömítéseket, csöveket membránokat kicsit jobban eszi, de nem durván. Annyit jelent, hogy amit egyébként a benzin 20 év alatt zabál meg, azt az E85 15 év alatt...
NaTo31-08-2009 10:12:11 // 29393
jut eszembe, ha valaki tud valami üzletet, ahol emberi áron kapok akkumulátort, az jelezze nekem, mert nem halogathatom tovább. :(
NaTo31-08-2009 09:46:38 // 29392
Utánaolvastam kicsit a bioetanolnak. Azt írják, hogy a hagyományos motorú autók 5-10%-os benzin/etanol arányt viselnek el károsodás nélkül.
Elvileg nagyobb oktánszámú a benzinnél (104), de azt már csak én gondolom, hogy az adalék anyagok mások mint a "normál" benzinnél, talán ezért károsíthatja a motort?
Egyébként érdekesnek tűnik a dolog, kíváncsi vagyok, ha valakinek lesz tapasztalata ossza meg!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)28-08-2009 20:29:08 // 29391
E85. Országszerte van pár kút, ahol lehet tankolni, 85% etanol, 15% benya, az alább leírtakat tapasztaltam a használata közben. Ma is azt tankoltam a Polskiba, az Alfában még nem mertem kipróbálni, de valszeg bonyolultabb autók is rendesen működnek, mert utánam egy 520-as (E34-es) Bömmer állt oda a kútoszlophoz. ;)

Egyébként asszem E85.hu, vagy etanol.blog.hu, vagy valami ilyesmi az oldal, ahol vannak részletesebb infók.

Gyújtásügyben meg köszi a tippet mindenkinek, asszem Kizzo elmélete nyert, mert tényleg rajta van a Bosch felirat azon a modulon, a mocim injektoros és frankón működik enélkül a cucc nélkül...
NaTo28-08-2009 20:13:46 // 29390
Mii mii mi ez az etanol dolog???
[k i z z o]28-08-2009 18:14:43 // 29389
Karbis Bosch modul. Az Ie- nek semmi ilyene nics. Azaz a ruhád karbis, mert multkor irtad van szivatód is ha jól emlákszem. Motorcsere IE -re.
LacUS28-08-2009 14:55:54 // 29388
Jesz itt a pont ez egy gyújtás elektronika :-)
prooF_7528-08-2009 14:38:40 // 29387
Ja, vagy kicserélték a trafót egy iE-sre. De ha nagyon zavar, nekem van oridzsi karbishoz való, azon nincs csati:))
TDI7528-08-2009 07:33:21 // 29386
Nekem van egy tippem, bár lehet hogy hülyeség.
Szerintem az a csati az elektronikus gyújtásmodul csatija. Hogy miért nincs rajta semmi az passz. Lehet hogy elektronyos volt a gyújtásod eredetileg csak +adta magát és megcsinálták megszakítósra mondván az olcsóbb, de az is lehet hogy már elektronikusra készítették fel a kábelköteget, de még gyárilag megszakítós a gyújtási rendszered.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-08-2009 23:50:35 // 29385
Én meg még egyelőre nem tartok a tuningnál, csak ismerkedem az Alfámmal. Sokkal jobban izgat a nitrónál az, hogy például ez mi a bánat. Ott figyel a gyújtótrafó alatt egy csatlakozó, és csak úgy van. Sehol egy kábel, ami arrafele menne, vagy legalább úgy nézne ki, mint ami kompatíbilis vele.
LacUS27-08-2009 22:53:38 // 29384
Hát én ezeket az nem folyamatos dolgokat annyira nem csipázom. Nitro is elfogy, vizet is töltögetni kell... :-D Inkább egy bazi erős szívó vagy ha már csilliárdos leszek 2 csiga és boldogság :-D
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-08-2009 22:42:33 // 29383
Háát lehet kombinálni a kettőt, igény szerint. ;) Egy síkolt hengerfejnél legalább nem kell az előgyújtással játszadozni, hogy előcsalogassa az ember a pacikat. Mondjuk akkorát biztos nem szól, mint a nitró, viszont tovább tart... :)))
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-08-2009 22:40:00 // 29382
Én is szoktam E85-öt tankolni a lengyel gépsasba, de elég vegyesek a benyomásaim. (Semmi nincs átalakítva, se a karbi nincs átfúvókázva, se a hengerfejből nincs lesíkolva, az előgyújtást vettem csak egy kicsivel nagyobbra, így is marad, amíg nem lehet majd a kutak többségénél etanolt tankolni.)) Amikor üzemmeleg a motor, akkor fasza, igazából a hosszú váltóval országúton lényeges fogyasztáskülönbséget se vettem észre. Némileg alacsonyabb az alapjárat, (vagy annak tűnik csak), és elhalkul a motor. Alul kicsit rugalmasabbnak is tűnik, de ki lehet forgatni fent se fogy el. Olyan nagy teljesítménykülönbség nincs.
Hidegen brutálszar, nehezen indul, szivató nélkül leáll, gázra fullad, városi stop'n'go üzemmódra átalakítás nélkül szerintem felejtős. Én nyáron szoktam csak E85-özni, akkor is némi benyával higítva, télen használhatatlan.

A benzincsöveket, AC-membránt, ilyesmiket nem eszi, vagy legalábbis nem vettem észre ilyet. Valszeg jobban károsítja, mint a benzin, de nem olyan mértékben (szóval amit a benya 20 év alatt rohaszt el, azt az etanol 15 alatt, ez még vállalható asszem.
LacUS27-08-2009 22:38:23 // 29381
Akkor félre értettem, azt hittem, itt a teljesítmény növelés miatti " vizezést" mondod.
Azt hiszem ez is kimarad az életemből :-D
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-08-2009 22:26:47 // 29380
Hááát eléggé költséghatékony kivitelezési módot írtam, de ez igazából csak az építési elv szemléltetése miatt. Természetesen ugyanezt a rendszert meg lehet csinálni úgy is, hogy egy egyedi PIC-vezérlőt gyárt hozzá az ember, és rendesen integrálja a motorvezérlő elektronikába a cuccot (pl. a gyári szenzorokról veszi a jelet a vízbefecskendezés vezérlője), és a befecskendezett víz mennyiségét egy ugyanolyan jellegfelület alapján határozza meg, mint a gyári elektronika az előgyújtást (fordulatszám és a szívócső-depresszió.). A gyári gyújtási jelleggörbét is módosítani kell ahhoz, hogy hatékony legyen az egész, de alapvetően még mindig nem beszélünk túl költséges dolgokról. Az elektronikába lehet plusz funkciókat beiktatni, mint pl. hideg motornál letiltja a vízbefecskendezést. Egy ilyen cucc minimálisan drágább, mint az előbb vázolt ekecstuning, ha van olyan ismerősöd, aki fel tud programozni egy PIC-et. Maximum pár sörbe kerül az is.
A tartályt, a szivattyút, a csöveket is be lehet szerezni újonnan - drágább, talán igényesebb is, de még mindig nem vészes tétel.

A nitró az megint más dolog, mert az nagyobb mértékű teljesítménynövekedést tesz lehetővé egy rövidebb ideig, és ezzel együtt elég nagy többletterhelést is kap a motor, egy ésszel megépített és beállított "vízipisztoly" meg csak enyhe hatásfok-növelés, viszont jó esetben nemhogy csökkenti, hanem még növelni is tudja a motor élettartamát. Nő a termikus hatásfok, mert ahogy mindketten írtuk kijjebb lehet tolni a határokat, de ha úgy lehet mondjuk nagyobb előgyújtást adni a motornak, hogy még simán beleül vagyunk a kopogási határon, akkor miért is ne? ;) Más a nitrós motor, meg meg ilyen motor célközönsége...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-08-2009 21:46:27 // 29379
Én is gyűjtögetem a hervatag állapotú 12-es, 13-as, 14-es acélfelniket meg a halálmintás gumikat, amiket majd szépen felpakolászok hátra, aztán uccu neki. Az újszerű állapotú 15-ös Pirellikért megszakadna a szívem, ha azokat füstölném el. Fognak azok eleget kapni utcai használatban így is-úgy is. :) Mondjuk a 14-es lemezfelnik lehet, hogy mennek homokfúvó-szinterező bácsihoz, aztán ők lesznek a téli garnitúra.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.