Forum >> 75-90

[k i z z o]02-11-2009 18:39:48 // 29578
Ez az alfa + gáz nekem elég gáz.) Mármint ha tuning szivó motor akarsz:)
Marek02-11-2009 17:14:52 // 29577
Háát ez így, pont ennyi! :)
HL_7502-11-2009 09:57:01 // 29576
Mosonmagyarováron vettem VMáté-tól.
S nem elsőre. Első alkalommal tetszett ránézésre de a próbaút után valahogy hiányérzetem volt, semmi kraft, semmi amit élvezni lehetett volna. Megkértem hogy csúsztassa meg kicsit a seggét én meg kintről néztem de akkor sem pörgött.
Aztán ott is hagytam. Pár napig emésztettem mire úgy éreztem ezekkel együtt is kell nekem. Aztán jött a következő pofára esés, 20liter/100km-es fogyasztás... még ha gázból is. Ez az eredménye ha valaki csavargat valamit de fogalma sincs róla mit okoz vele.
Ezért lett egy lambdaszonda autóban. S 13 liter/100km-re sikerült levinnem.
10-11 a cél de ahhoz kéne egy jó moci + gázinjektoros rendszer.
HL_7502-11-2009 09:51:36 // 29575
Szerintem :

- anyukád nem akar kilinccsel előre menőzni
- nem akar Alfatalikra járni

Ha nem találsz olyan 75-öst ami 1000%-osan tuti akkor ne vegyél anyudnak olyat.
+ minek dizel ? Mert vége a válságnak és megint lehet jó kis HDI meg Pump und Düsébe 400 ft-ért venni az anyagot ? LPG a nyerő, 162 ft-liter

A tipo gyárilag horganyzott kasztniból készült.
Mondjuk abból is volt már olyan alattam aminek futóműbekötése ki volt rohadva.

Meg ha anyud a td-nek télen kicsit jobban odalép véletlenül nem biztos hogy le tudja kezelni a helyzetet.

75-már már csak a magunkfajta fanatikusoknak való.
Zsotti02-11-2009 08:46:17 // 29574
Üdv car-társak!
Rövid ám annál nehezebb kérdésem lenne!
75-ösből mennyire problémásak a dízelek (kiváltképp a 2.0-ás)???
Azért nem olyan egyszerű, mert nem nekem kell (nálam már csak egy Spider hiányzik a "gyűjteményből" :D), hanem édesanyámnak keresek munkába járósat.
Szóval inkább nézegessem a dízel Tipo-kat, vagy nem kell annyira félni a 75 D-től??

HL_75-nek külön sok sikert az automobil kipofozásához!!! Merre vetted a paripát helyileg?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)02-11-2009 00:07:22 // 29573
Igen, a hideghorganyzás az valóban nem az igazi, de mondjuk egy komplett kasznit elég necces lenne galvanikus úton horganyozni, a kisebb alkatrészeknél még oké a dolog, egy felni meg talán még határeset. Azért vagyok én cink-párti, mert a felületvédelem (pl. festék, vagy szinter) sérülése esetén, ha bejut az oxidáló anyag az alapfémig, akkor sincs gáz, mert olyasmi jelenség lép fel, mint a galvanikus korrózió, és a két fém elektronegativitásának a különbsége miatt a cink kezd el fogyni, nem az alapfém.

Sajna az alapozón meg a filleren se tapad meg rendesen a szinter, azt gondoltam, hogy a cinkréteg - mivel fémes - ezért inkább kompatíbilis az elektrosztatikus porfestéssel. Most akartam pont kipróbálni egy bringavázon meg egy garnitúra acélfelnin, amiket nemrégiben homokfúvattam, de lehet inkább a passziválással próbálkozom akkor.
Egyébként a passziválás meg a szinterezés egymással összeférő tekknológiák, vagy ezt még nem próbáltad?

Ha tényleg valóban annyira királyság lenne ez a gázolaj+fáradtolaj kombó üregvédelemre, akkor valószínűleg nem dolgoznának vegyészek meg mérnökök ezrei üregvédők fejlesztésén hanem mindenki azt használná, szóval azért én is eléggé szkeptikus vagyok ezügyben... ;)
LacUS01-11-2009 22:39:34 // 29572
Belevágtál te is egy kis munkába... :D Sok sikert és kitartást :)
HL_7501-11-2009 22:14:31 // 29571
Wickey01-11-2009 21:10:01 // 29570
A Chelade-t esetleg meg lehet kérdezni itt:

NCH Kft.
Budapest
1095 Kvassay Jenő u. 1.

Telefon: 456-2100
Fax: 216-4088
[k i z z o]01-11-2009 20:35:52 // 29569
Ja a RO55- öt pedig le kell mosni, majd csiszolni miután passzivált, mert dolgozik a kezelés után is.
[k i z z o]01-11-2009 20:34:24 // 29568
A cinken nem tapad a szinter rendesen. Ez a hidegcinkelés nem azonos a karossziriaelemek gyári cinkelésével, és nem tapad a legjobban, valamint pl. a 2K edző nem szereti, azaz rendesen felcsipi amikor ráfestesz A gond vele az, hogy a felületet védi, de nem válik a részévé, illetve nem passzivál.

Na meg a dobozán a legtöbbnek is ereszcsatrna van...

Amit én irtam passziválót az epoxy alapú, és a nyers lemezről ha akarnád sem tudnád leszedni miután végzett. Passzivál és alapoz egyszerre, elég industrial cucc.

Az oldtimer perfektes cuccok java non automotive. Sajnos. 1--2 ben csalódtam, illetve amint irtad brutális az áruk.

A legtöbb kapható üregvédő is köolaj alapú, és pl. a Kent v. egy Teroson nem repedezik be, nekem valahol 5-6 éve van, és még mindig ki bir velem baszni amikor pl. egy ajtó belsőben belenyulok.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)01-11-2009 17:58:35 // 29567
Na ez a passziváló cucc ez határozottan érdekelne, mert eddig csak a Ro55-öt használtam, de vannak vele fenntartásaim, sokak szerint többet árt, mint használ.

A tiszta, homokfúvott fémfelület cinkelése viszont szerintem nem rossz ötlet, tehát pl egy lengőkar, vagy egy lemezfelni esetében (ahol nem kell a felületkezelés után még hegeszteni) a homokfúvás + cinkspray + szinterezés az teljesen rendben van, ezzel nagyjából örök életű lesz a cucc.

A karosszériaelemeknél meg, amit te is mondtál, 2k-s alapozó + varrattömítő +az üregekbe meg üregvédő. Utóbbiból én a Dinitrolt tudnám ajánlani, de van egy kolléga, aki egy sokkal költséghatékonyabb módszerre esküszik: fáradtolaj + gázolaj elegyét kompresszorral befúvatni az üregekbe, mert a gázolajnak brutál kúszóképessége van, a sima olaj meg nem szárad meg és repedezik fel, mint a viaszos üregvédők. állítólag jó, de azért én jobban bízom a Dinitrolban... :)

Egyébként ezeket is érdemes böngészgetni:
http://www.dinitrol.hu/kat/kat_idx.htm


http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/index.php

Az Oldtimer-Perfektnél mondjuk mindennek elkérik az árát rendesen, de elég jó cuccaik vannak.
[k i z z o]31-10-2009 18:04:12 // 29566
Elöször passziválni kell pl. ezzel: http://www.chemsearch.com/productDetail.asp?country=UK&language=English&language_id=4&countryName=UK&pLetter=C&pName=CHELADE%0D%0A

Szerintem ez nagyon jó cucc. Beszerezési forrást nem tudok, nekem úgy hoztak egy párat. De aranyat ér. Valami ilyesmivel kell nekiállni.

Majd valami 2K alappozóval lealapozni, azok hegeszthetők is. Én ezt ajánlom: STANDOX 2K PRIMER ROTBRAUN http://festekbolt.hu/products.php?c=1&sc=1

Utána jöhet a tömités valami 1k PUR -rlaés végül üregvédő viasz pl. ebben van, KENT. www.szin-fonia.hu/kentkatalogus20081127.pdf

A zinkspray + hammerite a garázskapura :)

A bordát mindenképpen végig kell fejtened, majd visszaponthegeszteni. De szerintem a borda felett is el lesz rohadva, szeretik a felső lengőkarnál a sarat pl. behordani, ami aztán szépen eszeget ha nedves...
HL_7531-10-2009 17:13:18 // 29565
Valamiért nekem is 2300 ft volt nem 2500.

Vettem sarokcsiszolót, jöhet ki a váltó...:D

Alvázvédelem ? : Mit javasoltok ha hossztartónak belsejét is konzerválni szeretném további 20 évre ? Úgy is fel kell nyitni alulról végig (nekem erre lenne ingerenciám), kitakarítani fémtisztára, zink spray ? + Hammerite vastagon ?
Aztán lezárni + furatokon benyomni még valamit ami hegesztési varratokat is fedi ?

Hamar talpra kell állítanom mert gázzal kicsit olcsóbb autózni mint bármi mással.
Gery8331-10-2009 16:51:48 // 29564
2300... Kissé benéztem... :DDD
Vigla31-10-2009 13:20:49 // 29562
Még 1 hónapja is 1800Ft volt.Mikor emelték?Ez nem az önkormányzattól függ?
Gábor(figi75)31-10-2009 12:20:01 // 29561
Éppen csak 1 picivel emelték,fasza!:-(
Gery8331-10-2009 11:58:15 // 29560
Már emelkedett a díja... :(
Nekem is 2800 volt pár hete.
TDI7531-10-2009 11:49:32 // 29559
Érdekes nekem 1800 forint volt fél évre.
prooF_7531-10-2009 00:27:42 // 29558
Bármikor visszahelyezheted a fél éve lejárta előtt. Csak asszem akkor megint be kell fizetni a 2.3k-t.
HL_7530-10-2009 22:29:23 // 29557
Nekem S8-as audi 4.2 342 paci Székesfehérvár-Szekszárd úton 9,4l/100-km-t evett.
Turbós S4 2.2 amikor sz@r volt a keverékképzése akkor 15l/100km 100km/h-s egyenletes sebességnél. Audi 80 2.8 V6 Quattro meg 12 liter alatt még soha nem evett... Ezért lett annó tipo, most meg amit láttok. Csak olvasgatok...
Gábor(figi75)30-10-2009 20:40:41 // 29556
És rövidebb ideig nem lehet?
Pap Laci30-10-2009 18:08:28 // 29555
2300 Ft. és fél évre!
Gábor(figi75)30-10-2009 17:48:52 // 29554
Mennyi volt a kivonás? :-P
Pap Laci29-10-2009 18:41:39 // 29553
Nagy munkába kezdtem! Hétfőn kivonom ideiglenesen a forgalomból a vasat és teljes felújítás! Kasztni csere, váltó+speer+kuplung, és ami még jön! Hétvégén teszek fel "szép" képeket!
HL_7528-10-2009 22:10:09 // 29552
fyi :

http://totalcar.hu/magazin/technika/elogyujtvez/

http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex!1
+
Megvolt: Volvo S40 1,8F Momentum - 2008
Alkohollal kicsit jobb vezetni
http://totalcar.hu/tesztek/volvos4018f/
+
Technika: Etanollal működő használt autók
Merjük az alkoholt vagy ne merjük?
http://totalcar.hu/magazin/technika/e85hasznalt/
+
http://totalcar.hu/magazin/technika/e85hasznalt/
Teszt: Ford Focus 1,8 FFV - 2007
Egy alkoholistát szeretek!

+

www.vems.hu
www.kulinpapa.hu
Gábor(figi75)25-10-2009 18:51:37 // 29551
Arról beszélek én is!
belus15525-10-2009 18:31:14 // 29550
Sziasztok!Szükségem lenne egy 2.0TS motorra a szekerembe!Tudna rajtam valaki segiteni?Köszi előre is!
prooF_7525-10-2009 17:44:41 // 29549
Nekem még régebben Ali76 ajánlotta hogy tud, de nemrég asszem Tom555 cartárs kínált készletről. Érdeklődd meg náluk.
Pap Laci25-10-2009 17:20:07 // 29548
Nem a hézagoló kell, hanem a surlódó lemezek! Az is van?
Gábor(figi75)25-10-2009 17:09:03 // 29547
De,kisbubinál!:-P
Pap Laci25-10-2009 16:52:43 // 29546
Üdv! Nem tudja valaki, hogy hol lehet speerhez lamellákat kapni?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)23-10-2009 23:16:56 // 29545
Igen, azok megvannak az egyhatnál is. A tűzfal menetirány szerinti jobb oldalán is vannak relék meg biztosítékok, meg a doblemezen is. A töltés meg folyamatban, lehúzom az egész könyvet Docky oldaláról, mert jó ha van egy olyan a háznál. :)
prooF_7522-10-2009 22:36:36 // 29544
Azt így fejből nem vágom hogy minek hol van biztije, de jó ötlet először a biztosítéktáblával kezdeni. Aztán vannak még a motortérben a homlokfalnál jobb oldalt, meg a tűzfalon is biztik, legalább is a TS-en.
Minden esetre egy kapcsolási rajzot szerválj be (pl Docky oldaláról).
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-10-2009 20:06:55 // 29543
Azt kurvára sajnálom, hogy a Rayton-Fissore Turbowagon az csak prototípus maradt. Ha gyártásba került volna, most tutira olyannal szaladgálnék. Ez a photoshop-kombi is szép, de nekem az elejéről nagyon hiányzik az embléma meg a Scudetto. Azt viszont nem is gondoltam volna, hogy ez a gyöngyház-narancs szín milyen kikúrtmód jól áll a 75-ösnek.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-10-2009 20:02:13 // 29542
ProoF:
Basszus, ez nekem eszembe se jutott, hogy kontrollként mérjek egy feszültséget is. :)))
Köszi a tippet!

Docky, Tocsa: Amikor mértem, átdugtam a kábelt, elvileg jó likba (20A - Unfused), ott a biztosíték nem tud kiégni, mert azon a körön nincs. Persze volt ott vagy négy aljzat mindenféle hieroglifával, a végére nagyjából mindegyiket kipróbáltam. Kötögettem a madzagokat, mint kezdő öngyilkos terrorista az időzített bombánál, de sehol semmi. Lehet, hogy már előttem elbaszta valaki. Asszem kipróbálok egy másik multimétert is. :)

Ami kábel külön van a pozitív saruhoz csavarozva, az is elmegy a biztitábláig, vagy azoknak külön van biztosítékuk valahol? Az a tervem, hogy mérésnél egyenként kiszedegetem a biztiket, és ahol nem mutat ki semmit az ampermérő, ha kiszedem a biztosítékot, annál a körnél lesz a gebasz.
Pap Laci22-10-2009 16:40:13 // 29541
Már sokszor gondoltam, hogy csinálni kellene egyet, csak úgy demónak, gyönyörködni benne! Sajnos a magyar bürokrácia nem engedné forgalomba!!! De az 56 kilincset és tükröt lehet kipróbálom!!
Tocsa22-10-2009 12:00:03 // 29540
Lacikám egy ilyen kombit nekem gyorsan nembaj ha levan rohadva a kasztni megcsináljuk!!!!! Nagyon királyul néz ki ottvan a szeren !!!!
Tocsa22-10-2009 11:52:20 // 29539
Hali!

A pozitív sarun nekem is vannak még kábelek ! Sorrendben asszem 3 generátor,bizti betáp,külső relék tápja (ventillátor).

A Docky -nál a pont a müszerrelkapcsiban át is kell dugni a kábelét !!! :))
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)22-10-2009 03:25:49 // 29538
Hja, sok madzag van belenyomorítva, plusz csavarozva is van még pár.
A hogy Tocsa írta : A műszerben szinte tuti hogy kib..tad a biztit, vagy már előtted ezt megtette más ;D

20 amperesben tudod csak mérni az autot, de ekkor 99% ban át kell dugni a piros madzagot egy erre külön lévő 20A jelzésű aljzatba. Itt nincs bizti, szal nehogy direktre mérj aksit, mert akkor lesz tüzijáték :D ha fesz akarsz mérni utána, akkor se felejtsd el visszadugni mert ugyanúgy füst lesz :)
20 amperre állitva és átdugva mennie kell neki !
prooF_7521-10-2009 23:19:22 // 29537
Rá kellett volna mérni feszültségmérő állásban csak a 2 sarujára az aksinak, akkor tuti kiderült volna hogy jó-e a mérő.
Egyébként szerintem gyári a többi kis saru az akksin, nekem is olyan a TS-en.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)21-10-2009 22:38:41 // 29536
Halee!

Amikor a kontroll-mérést csináltam, a tompítottal, akkor átállítottam 20 Amperre a méréshatárt, de akkor se volt se kép - se hang. Akkor lehet, hogy tényleg a multiméter a rossz. Végülis kölcsönműszer, egy szervizben használta boldog-boldogtalan, lehet, hogy elbaszta valaki. Csak gondoltam megkérdezem, hátha én csináltam valamit szarul, mert még nem használtam ilyet. (Összesen egyszer mértem még anno a fősulin laborgyakszin ilyen analóg voltmérővel, de arra se emlékszem, mert másnapos voltam mint a rohadás. Arra emlékszem, hogy ott valami pukkant meg füstölt, meg hogy nem lett meg az a tárgyam. :))) )

Riasztó az tudtommal nincs a kocsiban, rádió az volt, de azt meg kilopták. Az akksinak a pozitív sarujára elég sok kábel van rákötve( mind piros) a főkábelen kívül, az a gyanúm, hogy ezek közül nem mind gyári. Vagy a 75-ben gyárilag is vannak ilyesmi megoldások?
Pap Laci21-10-2009 18:52:04 // 29535
A kép lemaradt!
Pap Laci21-10-2009 18:51:16 // 29534
No komment! A 156 alkatrészek érdekesek!
Tocsa21-10-2009 11:32:59 // 29533
Hi!
Először is ha mérsz a multiméterrel és mondjuk 200mA -re van beállítva de ettől nagyobb áram folyik akkor nemfog mutatni semmit a müszered sőtt minden müszerben van védelem általában egy soros bizti ami lehet hogy kipurcant most de lehet hogy már régebben. :)
A másik meg hogy biztos nem kell semmilyen relének meghúznia a kocsiban ha nincs gyujtáson ! Max a központizármodul kapcsol egy pillanatra (ezért lehet bezárni a kulcsot véletlenül nekem már sikerült :) ).
Szerintem a riasztó a ludas rosszul van bekötve vagy ha önakkus a szirénája akkor zárlatos benne az akku pl esetleg a rádió eszi vagy erősítő ami rosszul van bekötve stb .
Ha a kocsi akkuja nem merül le kikötött állapotban akkor az valószinüleg nem zárlatos de még lehet hogy gyenge mert öreg és hamarabb leszívja bármilyen fogyasztó ami eddig fel se tünt neki eddig! :) Remélem segítettem kitartás.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)20-10-2009 22:15:20 // 29532
Ha le van kötve az akku, akkor hosszabb állás után is pöcc-röff, szóval szvsz nem az akksi a ludas.
Igen, gyújtással+tompítottal próbáltam kontroll-mérést csinálni, ekkor kéne pár ampernek folynia a műszeren keresztül, de nullát jelzett, meg a lámpákig se nagyon ment el a delej, mert azok se világítottak. Van egy relé, ami mindig kattan, ha rárakom a sarut az akksira, az valami központi cucc lehet, amin a főkábel egész árama átmegy, vagy ilyen szempontból az elhanyagolható?
Elképzelhető, hogy a multiméteren nem tud akkora áram keresztülmenni, hogy az a relé kapcsoljon, és akkor mérésnél azért nem folyik áram az egész autóban sehol se?
prooF_7520-10-2009 03:28:44 // 29531
Ha van kéznél másik akksi, akkor próbálkozz azzal. Ez alapján csak az lehet a ludas.
Gyújtás vagy egyéb fogyasztó rákapcsolásával próbálkoztál, mikor mértél? Mert ha akkor sem jelez semmit, akkor ott valami gixer van a méréssel.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)19-10-2009 21:05:30 // 29530
Cartársak!

Két dologban kérnék ismét egy kis segítséget. Az egyik az az, hogy egyik fiatos cimborámnak kéne egy darab 14-es, 4x98-as, 39-es ET-jű BWA felni, mert neki csak három darabja van. Gyári Alfa felni, olyan kinézetű, mint ez itt a képen, csak négycsavaros verzióban. Akinek van elfekvőben egy darab és megválna tőle, az sikítson. A kolléga nevében előre is köszi!


A másik dolog meg a saját kehém. Fogy a villany az autóból. Ha nem veszem le a sarut az akksiról, akkor 1-1,5 nap alatt nullára leszívja az akksit. Ma megpróbáltam kimérni, hogy sorba kötöttem a multimétert, de igazából lóf* se sikerült, semmit nem mutatott ki a cucc. Ampermérő üzemmódban, sorba kötve, a méréshatárt 200mA-re állítva (meg aztán később 20 mA-re állítva) egy kósza elektron se ment át az egész szaron. A multiméter volt szar, én voltam béna, vagy a vízbül vesz ki a zokszigént?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)19-10-2009 20:41:59 // 29529
Elég bitang a jószág. Bár mondjuk nekem projektoros cucc meg nagy spoilerek nélkül kéne egy ugyanilyen V6-os, gyári lámpákkal, America-lökhárítókkal, meg 16-os széles peremes, ötküllős Zender gurigákon. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.