Forum >> 75-90

Longman12-12-2009 21:47:34 // 29828
Azóta én is láttam olyan, egészen "kompakt" méretű, egyenes kart is ami beférne a boxom alá..
LacUS12-12-2009 21:37:50 // 29827
Hát akkor a videók:
Alfa @ FRT

Furakamerás :)
LacUS11-12-2009 21:42:51 // 29826
Hm, ezt készen vettem, de a kar hossz nem tűnik szarnak, a munkahengert nem én választottam, viszont akkor majd azt lecserélem nagyobbra első körben. Köszönöm a segítséget.

Amúgy jók szoktak lenni ezek a versenyek, csak kár hogy mindig hideg van :)
Kisbubi11-12-2009 21:29:38 // 29825
Az FRT-re mennék kocsikázni ,de csak a Tipommal ha kész lesz. Mivel az inkább tempos pálya. Ha kicsivel driftesebb lenne akkor a 75-el mennék.
Kisbubi11-12-2009 21:21:03 // 29824
Az h mekkora eröt kell kifejtened az a beépitett munkahenger dugoátmérötöl és a kézifékkar hosszátol függ. Ezeket kell változtatni v fékbetétet kell cserélni egy jóra.
LacUS11-12-2009 21:18:30 // 29823
Ahaaaa, de akkor lecsökkentem a fékerőt amúgy is hátul. Mert most ugye úgy áll a dolog,hogy a gyári fékerőelosztó kuka, viszont így alig alig van kézi.Ha berakom a csavargatósat, akkor hátul lecsökken a fékerő, de a kézivel egyszerűbb lesz?
Kisbubi11-12-2009 21:16:03 // 29822
Alapesetben igen. Ha nehezebb a hátulja akkor növeli a fékeröt. Ha kihagyod sulyelosztásbol és fékrendszerböl adodoan vmelyiknél blokkolja a hátulját vmelyiknél viszont csak alig érezhetö a különbség. De raksz a hidro kézi elé egy kézzel állithato fékeröszabályzót (v fékelzárot)és megoldott.
LacUS11-12-2009 21:09:21 // 29821
Én most a gyári hátsó körbe toltam bele a kézit, háát nem vagyok elégedett teljesen még... Iszonyat erővel kell húzni és mégse blokkol be olyan hirtelenséggel mint várnám, illetve 1 centin belül van a mozgása a karnak... Ötlet?
Kisbubi11-12-2009 21:06:16 // 29820
A bowdenes kézi sztem is csak dobhoz jo. Tárcsán is meg lehet csinálni h jol fogjon de az drága tárcsa és fékpofa összeállitás. Amugy a tácsás kézinek láthatoan kissebb az erökarja a dobhoz képest.
A hidrokézit meg lehet csinálni h ne látszodjon csak akkor nagy valoszinüség van arra h a fékpedálod be fog esni és nagyon benn fog majd. Azért mert, ha a gyári körbe kötöt be és nincs normálisan lerögzitve a kar+munkahenger egymáshoz akkor az ott 1mm tágulás, elmozdulás a pedálnál min 2-3 cm is lehet. Ha megoldott az ilyenfajta elmozdulás és kivitelezhetö(helytöl függ) akkor a gyári kézifékkar is maradhat.
Kisbubi11-12-2009 20:55:54 // 29819
Sok technika van meginditani a kocsi farát az biztos. Kézi nélkül is. Utcára kuplung v simán terhelésváltással. Nem utcára pedig sima fékkel is meg lehet csak kereket kell cserélni vagyis gumiméretet. Elöl szélesebb gumi hátul keskenyebb. temposan menve kanyarodok rálépek a fékre és már dobja is keresztbe magát. Nekem elöl 195/50r15 hátul pedig 175/80r13 v /60r14 ... az végülis h kissebb legyen hátul a tapadás.
LacUS11-12-2009 18:37:43 // 29818
Lehet :)
Ez egy minirallyenak mondott valami, ami a kiskunlacházi reptéren van.A mostani pályarajz, annyira nem driftes, de azért szerintem meg oldható egy kis látványt :)
Itt megnézheted, a pályát, meg hogy miez :)
Mester11-12-2009 18:10:22 // 29817
Mi ez a FRT kupa? Egyáltalán nem biztos,hogy megyek de jó lenne ha lehet farolni.
LacUS11-12-2009 16:35:07 // 29816
Hátulhajtós kollégák, holnap a lacházi reptéren FRT kupa, lesz .Jó minőségű beton pályán, hosszú 4,4km egy kör 3+2 edző jár a nevezésért ami 8000ft. Jöhetnétek még páran,hogy végre ne csak béjemvések menjenek.
Wickey10-12-2009 23:26:35 // 29815
jó is az a fekete. Noha sötétkékben is igen jól mutat. :-)
LacUS10-12-2009 21:00:22 // 29814
Látom Te is úgy vagy már vele, hogy inkább magad csinálod. Én már úgy vagyok vele,hogy ha jövőre ősszel megint szétszedem lakatolni, azt is megpróbálom magam csinálni. Kíváncsi leszek a tiedre.Az enyémen felfedeztem hogy valaha piros autó volt, én meg pont feketét szeretnék majd. :)
Pap Laci10-12-2009 20:50:03 // 29813
Lassan halad! Remélem sikerül megcsinálni Alfacityre! Ami biztos, hogy addigra összerakom és gurul, de a festés az forráshiány miatt necces lesz! A donor kaszni az fekete és pirosnak kéne lennie! De addigra hátha megtanulok festeni is és így csak az anyag kerül pénzbe!
LacUS10-12-2009 20:45:09 // 29812
Köszönöm mindkettőtöknek. Holnap kiderül, mert kiszedem én is. Nekem az ok az,hogy az olajos kézi nem blokkolja a kereket, és sanszos,hogy amiatt hogy benn van.

Tényleg Laci hogy állsz a vassal? Alfacityn esetleg már ott leszel vele, vagy hamarabb?
Pap Laci10-12-2009 20:42:27 // 29811
Ja!! És a fékpofák sem koptak jobban!
Amúgy engem is érdekelnek a tapasztalatok!
Pap Laci10-12-2009 20:41:03 // 29810
Én nem tapasztaltam semmi különöset! Nekem a régiben volt, az Americában nem és semmi különbséget nem vettem észre! Eddig még nem blokkolt a hátulja, nem csúszott meg! Még 170 ről 0- ra fékezéskor sem!
Lali7510-12-2009 20:12:25 // 29809
Hali!
OFF polo-ból vettem ki fékerőszabályzót,a legkisebb fékezésre csúszott a fara.
(kezelhetetlenül...)
LacUS10-12-2009 18:53:05 // 29808
Halihó skacok!

Alapesetben a fékerőelosztó kevessebb fékerőt vissz hátra ugye? Tehát ha kiveszem akkor egál lesz mindenhol.Valaki esetleg próbálta már, érdekelne a tapasztalat.
Longman07-12-2009 13:17:38 // 29807
Nálam ebből megvannak az új kötelek, átjáratott - elvileg (mivel padon volt mérhető eltérés a bal oldal javára) - nem szoruló nyergek (bal oldali nyereg új), új betétek, új tárcsák.. :) Kézifékkarnál a kötél meghúzva.
LacUS07-12-2009 12:50:41 // 29806
Nekem az volt a megoldás amit Marek írt.A szezon előtt új kötelek és kész.Hibátlan volt :)
Marek07-12-2009 12:48:26 // 29805
Mindenesete jót tesz a szemnek! :)
Marek07-12-2009 12:47:47 // 29804
Próbáld meg új kötélzettel, fújjd ki WD 40-el és jáasd a bowdent mielőtt beszereled, a hátsó nyergeknek és a fékbetétnek-tárcsának nem árt hibátlannak lennie és ugyanakkora erővel kell fognia mindkét oldalt! Ha ez megvan nem lesz gond szerintem!
Longman07-12-2009 12:15:18 // 29803
Épp az hogy nem rángatom rendszeresen egyáltalán, viszont mikor kellene akkor nagyon kellene.. :)
Gábor(figi75)07-12-2009 12:06:48 // 29802
Belehet állítani,hogy jól fogjon,de ha rendszeresen rángatod kinyúlik vagy elszakad a cucc!:-(
Longman07-12-2009 12:04:10 // 29801
Valami titka csak lehet, mert a 147 Ti-vel száraz úton is meg tudtam fordulni sima bovdenes kézivel 180 fokot. A 155 meg nem hajlandó.. :(
NaTo07-12-2009 11:57:49 // 29800
Ehhez a kézifékhez annyit írnék, hogy a tárcsafékes hátsóféknél menetközben elég nehezen blokkol a kézifék, inkább csak fékez. A dobféknél simán állóra lehet fékezni a hátsóket menet közben is. A bowden viszont úgyis kinyúlik :)
Utcára semmi értelme szerintem a hidrokézinek, drift-re viszont szinte kötelező.
Longman07-12-2009 11:56:10 // 29799
Értem, és amúgy mit csináltál vele hogy működött rendesen a bovdenes?? :)
LacUS07-12-2009 11:53:28 // 29798
Ez még nem drift, ez csak bohóckodás/bénáskodás. :)
LacUS07-12-2009 11:52:48 // 29797
Igaza van Figinek, olajos kézi a versenyre való.Egy jól beállított bovdenes meg elég az utcára, főleg,hogy elöl kaparós autóba kell. Én FRT éves kategória 2. lettem a bovdenes kézis 155-tel. :)
Gábor(figi75)07-12-2009 11:40:29 // 29796
De van rögzíthető változat is,minden esetre csak versenycélra ajánlom.
Longman07-12-2009 11:36:34 // 29795
Azt vágom.
Nem is a vizsgáztatás része érdekel mert az megoldható, hanem a rögzítése vele az autónak. Azt nem "vágom" hogy egyáltalán nem lehet "behúzott" állapotban tartani, mint egy "normál" kéziféket?
Gábor(figi75)07-12-2009 11:16:35 // 29794
A hidro kézit versenyekre találták ki,tehát nem úgy működik mint a rendes kézifék ami bekattan és rögzít,vágod?
Másrészt nem szabályos nem engedélyezett utcai autókban a " maszek " beszerelés,tehát lehetnek vele gondok!:-(
Longman07-12-2009 11:10:32 // 29793
Én elég járatlan vagyok ebben a témában ebből is látszik!
"különben elvész a komfortos autó rögzítés" - ez mit jelent?
Marek07-12-2009 11:10:20 // 29792
Lacus ást most bele magát ebbe, szerintem beszélj vele,megnéztem, nekünk is fennt van a boxnál a munkahenger a versenyautónkba! De ez már csak ilyen! :)
Gábor(figi75)07-12-2009 11:06:54 // 29791
Csak akkor érdemes a hidraulikus kéziféket azaz a " HIDRO KÉZIT " beépíteni,ha mindenképpen sportszerűen használod a kocsit,különben elvész a komfortos autó rögzítés és műszakin elég nehéz lesz átlökni a vasat!:-P
Ha valakit érdekel komolyan beszerelését is vállaljuk kisbubival !!!
Longman07-12-2009 10:50:54 // 29790
Erről az olajos kézifékről:
majd egyszer az enyémbe is szeretnék, ugye elsőkerekes és viszonylag orrnehéz mivolta miatt, bár nem driftelni akarok, azért néha jól jönne ha könnyen meg tudnám fordítani ami a gyári kézifékkel lehetetlen (pedig új a bowden, féknyereg könnyen jár, a kézifék mégsem fog rendesen). Több féle kivitelt nézem már, viszont nekem alapfeltétel lenne, hogy a gyári "kardánbox" megmaradjon. Eddig csak olyat láttam aminél a munkahenger a kar mögött van közvetlenül. Így viszont nem fér el a box alatt.
Létezik vajon olyan aminél a munkahenger lent helyezkedik el a kocsi alján? Vagy marad a házi kivitelezés..?
Marek07-12-2009 10:17:34 // 29789
Lacus!
Az ilyen vidiket a drift topicba is dobd fel, mert 75-90-t sokan nem olvassák, akik szeretik a driftet, de a másikat igen! Ne fosszd meg őket az élménytől! :)
Marek07-12-2009 10:03:15 // 29788
Szerintem, ha bennt lesz az olajos kézi, egyzserűbb lesz megindítani a driftet, a nagyok is többnyire így csinálják, pláne, ha nagyobb sebességgel érkeznek a kanyarba! :)
prooF_7507-12-2009 01:44:47 // 29787
Hát a beállítás is fontos, de az is hogy ne dülöngéljen mint egy vitorlás az óceánon:) Na meg persze peres gumi.
LacUS07-12-2009 01:17:10 // 29786
Az orrtolásnak futómű beállítási oka van, engem most homályosítottal fel. Nekem a motor meg se mozdul, tépi a kasztnit mert le van sütve az összes bak. Viszont lehet nem a hajtásomnál ment el valami,hanem csak feledékenységemnek iszom meg a levét, ha ez van, akkor 5 perc munka és nem ráz semmi majd.
prooF_7507-12-2009 00:58:55 // 29785
Egyébként ez a kuplungról leugrálás szvsz iszonyatosan igénybe veszi a hajtásláncban a rugalmas felfüggesztéseket. Láttam egyszer egy videón egy motorháztető nélküli bmw-t, amint álló helyzetben a sofőr leugrott a kuplungról a burnouthoz: azt hittem ott esik ki a motor a kocsiból, akkorát "ugrott".
Van egy csomó más technika, ahogy meg lehet indítani a farát (lásd: Drift bible by Keiichi Tsuchiya), de az igaz hogy a nagy részét aszfalton, gyári futóművel nehéz kivitelezni. Próbáltam a TS-el, de ha kanyarodás közben fékezek erősen, vagy nem történik semmi, vagy elkezdi tolni az orrát, szóval nem elég kemény a futómű (meg a fékem is gyenge, de azon még lehetne javítani).
LacUS07-12-2009 00:03:13 // 29784
Hát akkor úgyis kuplungozni kell, úgyhogy majd megnézem. :) Egy ideig nem rázott, mostanában kezdte el, úgyhogy kíváncsi leszek mi engedett el.
LacUS07-12-2009 00:02:15 // 29783
A tied se járna szépen 10.9-es AFR-rel ;)
prooF_7506-12-2009 23:58:54 // 29782
Hát, hallottam már olyat, hogy eldeformálja a lendkeréken a tőcsavarokat, illetve a főtengely csapágyakat is károsíthatja, nem tudom mennyi igaz belőle. De az biztos hogy nem egy egészséges állapot!
Szerintem simán lehet ,hogy biz. tartományban valami pont kioltja azt a rezonanciát, amit kelt a kardán. Nekem az volt, hogy 2500 és 3000 között lehetett érezni hogy üt, de mióta szétszakadt a középső hardym, már nem csinálja:))
[k i z z o]06-12-2009 23:50:24 // 29781
A motorod nem jár valami szépen. Majd széria létére, olyan mintha egy 300+ tengely lenen benne.
[k i z z o]06-12-2009 23:38:42 // 29780
Káros, nem rázhat. Előbb utóbb bejön az utastérbe.)
LacUS06-12-2009 21:59:56 // 29779
Hosszú távon mennyire káros,ha ráz a hajtás? Illetve létezik,hogy egy adott fordulaton nem ráz, jó, de a fordszám tartomány elött után intenzíven.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.