Forum >> 75-90

nehemiah10-11-2011 17:53:39 // 32429
Hátra meg előre húztam a fitymát róla, megráncigáltam, nem mozdul. Se terhelve, se felemelve. Ja és ha felemelem, akkor is úgy marad a kerék.
atika10-11-2011 17:51:40 // 32428
Üdv!

Nézd meg jobban azt a torziós rugót mert 99% hogy eltört!Nálam is ugyanígy történt csak én 100 km-et mentem még vele! Alánézve nem is látszott mert van rajta gumiból ilyen védő bizbasz, mintha egy bicikli belsőt húznál a torziós rúdra!
nehemiah10-11-2011 17:48:17 // 32427
Sziasztok! Nekem meg vasárnap letérdelt a jobb első futómű. Nuku rugózás. Mivel 40km-t mentem így hazáig (30km/h-val max.) az én elgondolásom az lenne, hogy a torziós rúd leült a legalsó állásába (vagy hogy mondjam...). Eltörve nincs semmi első ránéztiből. Volt egy qrva nagy pattanás és csüccs. Esetleg vkinek még vmi ötlete, hogy mi lehet?
HL_7510-11-2011 10:03:58 // 32426
Hővédelem gondolata bennem azért merült fel hogy a hossztartót kíméljem a hőterheléstől. Gondolom része volt benne hogy újjá kellett építeni. Hajtásproblémáról még semmi hír. De busz legalább nem az én olajomat eszi... :D
[k i z z o]10-11-2011 09:03:12 // 32425
Castrol saf-xj-75w-140, nem lehet baja vele. Télen nyáron megfelelő.
Lali7510-11-2011 08:33:00 // 32424
-szerintem....
Lali7510-11-2011 08:25:02 // 32423
A levegő terelgetése jó ötlet,de utcai használatban,elég levegőmozgásnak kell lennie.
Hari10-11-2011 07:23:25 // 32422
:-) ... a 130-as olajtól rögtön vége is lenne a szinkronnak!
(Nem szabad sűrű oilt rakni - kinyírja a szinkrongyűrűket!)
prooF_7510-11-2011 02:14:39 // 32421
Az 1.8T-nél ott van a pajzs, ha ennek a képeit megnézitek, látszik hogy mekkora nagyjából. Nyilván ha a TS-ben is kritikus kérdés lenne, akkor raktak volna oda is.

A hátsó fékeken én is gondolkoztam már, a kipuff mellé lehetne tenni pajzsot, vagy még gondoltam arra is, hogy a menetszelet valahogy odairányítani a fékekhez, valami kis légterelővel a kocsi alja alól. A váltóba meg valami 130-140-es olajat kell rakni, és nagy baj nem lehet.:)
LacUS09-11-2011 22:03:48 // 32420
Én úgy gondolom, ezeknél a teljesítményeknél amikkel az autóink futkorásznak nem szükséges semmi bandázs semmi hőpajzs.

Sokkal problémásabb szerintem a hátsó fék és váltó olaj melegedése.Szerintem.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)09-11-2011 20:35:28 // 32419
Ez is igaz. Viszont ha a főfékhenger alatt rögzíted valamihez a hőpajzsot, akkor az még nagyjából ér is valamit...
[k i z z o]09-11-2011 20:04:24 // 32418
Ha rácsavarozod a leömlőre, akkor csak a sugárzó felületet növeled, mihelyt átmelegedett.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)09-11-2011 20:02:51 // 32417
Az ablakmosó csöveket, meg a főfékhengert nem árt egy kicsit elszigetelni. Főleg az utóbbi azért elég közel van a leömlőhöz szvsz. De egyébként igaz, hogy ha oda telibe berakunk egy lemezt, akkor a leömlő alatt a blokk oldalában megrekedhet a meleg levegő, mert felül teljesen lezártuk az áramlást...
[k i z z o]09-11-2011 20:00:49 // 32416
Így igaz, gyári kipufogó szelep nem sokáig bírja bandázsolva, nagyon megnő a hőterhelése.

Nyomorult TS hengerfej amúgy is alulhűtött egy régi nordhoz képest.

Ugyanakkor nem motorsport eljárás, hanem egy módja annak, hogy a motortérben leadott hőt visszatartsuk. Ez jól működhet, ha a rendszer többi része fel van rá készítve.

Egy gyári nord vagy TS motornak nem a bandázsolás hiánya a legnagyobb baja, sajnos.
prooF_7509-11-2011 19:46:23 // 32415
Miért kéne hővédelem, ha gyárilag sincsen? Inkább a hengerfejnek ártasz vele ha bebandázsolod a leömlőt és ez által nem tudja leadni a hőt, sokkal melegebb lesz a szelepeknél is, amit nem fognak annyira szeretni. Legalább is én ezt olvastam már nem tudom hol, de logikusnak tűnik.

Van amúgy a TS-eken egy fém lap, ami az ablakmosótartály alját meg az alatta futó csöveket védi, meg egy kisebb, ami a kormányműnél van, de az lehet hogy nem is a hő ellen véd. A turbóson persze a fékszervó is védve van egy lemezzel, de ott biztos jóval durvább hőmennyiség van, mint egy gyári TS-ben.

Petya: a nordoknál igaz hogy van csavarozási lehetőség, mert a karbisoknál hidegüzemnél a leömlőről szívja a levegőt egy tölcsér segítségével, már ahol még nem hajították ki, de twinsparknál már nincs neki hely, de nem is kell.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)09-11-2011 18:57:45 // 32414
A leömlő fölé kell berakni egy hőpajzsot savállóból, oszt csá. Az öntvényen vannak is a rögzítésre alkalmas furatok, de tán még tőcsavar is.
Punisher09-11-2011 14:32:37 // 32413
Igen a bandázsolás már motorsport eljárás, ami nem az élettartamot helyezi előtérbe. Nekem bandázsolva volt a GTA leömlő, de az nem öntvény. Amúgy az acélnál, vagy akár rozsdamentesnél is számolni kell azzal, hogy egy idő után elég az anyag.
Lali7509-11-2011 13:57:39 // 32412
Öntvényt szerintem sem kéne.Esetleg lemezt rá,ami eltereli a hőt.
HL_7509-11-2011 12:13:20 // 32411
Nekem a gyári. Az öntvény, arra azt mondják nem szereti, repedne.
Akartam hogy környéke nem kapjon akkora hőterhelést de dobtam az ötletet.
Forgalmazó is lebeszélt bandázsolásról öntvény esetén.
Lali7509-11-2011 11:42:50 // 32410
Nem reped el.Csak nem a motortérbe adja le a hőt.Ha nem öntvény van ,érdemes,vagy hővédő lemezt felrakni!
HL_7509-11-2011 09:43:59 // 32409
Ok, vezmódról lehúzom kábeleket és próbalámpát kötök rá és terhelés alatt nézem.
Olajfogyasztás és egyebek miatt valószínű majd tavasszal megcélzom Schulek Bélát.
HL_7509-11-2011 08:48:31 // 32408
Elreped vagy nem reped el bandázslástól a leömlő ?
Lali7509-11-2011 07:37:14 // 32407
Sok lóvé,de akinek kerül rá,az még talál egy-két finomságot ezen az oldalon.
[k i z z o]09-11-2011 00:12:30 // 32406
A vezmod. funkció a szoftverben van leírva. Van rá egy dedikiált MAP, a manuálban nincsenek kapcsolási pontok.
[k i z z o]09-11-2011 00:09:22 // 32405
Szépen eszi az olajat :( Ahogy fogyaszt. ideje lenne a motort szétkapni. Elég nagy veszteségei lehetnek.

4000 felett terhelés nélkül nem fog a vezmod. aktiválódni.
[k i z z o]08-11-2011 23:52:07 // 32404
53% Load -on 1300RPM -en van aktiválva. Semmi baj az 1500 -as behúzással. Az 55% flow.

A VTEC rendszer egy teljesen más dolog.
prooF_7508-11-2011 23:44:28 // 32403
Rizsrakétákkal ne hozzuk hasonlatba ezeket a vasakat pls :))

Én úgy emlékszem hogy a TS kb. 2500rpm fölött kapcsolja a vvt-t, de haynes manualban benne van. Minden esetre stabilan kéne kapnia a 12V-t, az mindenképp hiba ha nem.

A kuplungra meg: még ne vegyél mérget rá hogy az szállt el, főleg ha a pedálon nem érzel semmi különbséget. Láttam én már kardán csillagot a váltón, ami egyik pillanatról a másikra letört a tengelyéről... majd írd meg mi volt!

Lali: szép gép, de ilyen 350-360-as font árfolyam mellett kicsit húzós lenne:D
Lali7508-11-2011 20:26:23 // 32402
HL_7508-11-2011 11:12:02 // 32401
Honda VTEC is 5000 körül vált, nekem nagyon furi az 1500...
Kinek van pontos infója ?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)08-11-2011 09:22:47 // 32400
Rosseb tudja, nekem úgy tűnt, hogy a vezmód már középtartományban kap jelet és ott elfokolja a veztengelyt. Amikor vezmód nélkül jártam, akkor pont középtartományban ment ritkaszarul az autó, amint visszakerült bele a cucc, akkor érezhetően erősebb lett 1500 és 3-4000 között, szóval egyáltalán nem biztos, hogy rosszul van bekötve a tied.

A vezmódok működési tartományairól egyébként van infó a szervizkönyvben, ha jól emlékszem.
Kuplung-ügyben meg dobj nekem egy mailt a járműadatokkal (évjárat, motorkód, alvázszám), és akkor megnézem, mit-mikorra-mennyiért.
Gábor(figi75)08-11-2011 07:49:17 // 32399
kuplungot tudok adni!
LacUS07-11-2011 21:38:11 // 32398
Hát nem semmi, amit szívsz ezzel vassal. :(
HL_7507-11-2011 20:14:15 // 32397
ma nap vége : kötél
dugtam 1est, kuplung és valami megszakadt... pedig normálisan indultam
szerelőm elvontatta

busszal hazajöttem Dégre
Kuplung szakadt szét ? Hol, milyet, mennyiért lehet, kell szerezni ?
Ok, csütörtökre derül ki mi halt meg.
Tocsa06-11-2011 20:52:50 // 32396
Súgok a 19 es az ! :D
És íme itt egy huzalozási rajz hozzá !
Tocsa06-11-2011 20:47:52 // 32395
Figyelj oda az összerakásnál nehogy rosszul rakd vissza majd az összekötőt ! Nem mindegy mert megvan döntve !
Tocsa06-11-2011 20:45:08 // 32394
Rúgd jól seggbe az autóvillamosági szerelődet ! :)
Na ezen a rajzon látod melyik relére megy a vezmód ! A relét pedig a Motronic kapcsolja !
Punisher06-11-2011 20:13:39 // 32393
Mintha az e-perben úgy látam volna, hogy anya van a stabrúd végén, ez zavart össze. Ha nincs, akkor minden rendben, lezúzom róla.
Punisher06-11-2011 20:04:55 // 32392
Na! Erre a válaszra vártam. Köszi
LacUS06-11-2011 19:55:31 // 32391
Én simán lepréseltem róla. És csak 1 helyen fogja csavar,a lengőkarnál.
Kazes☻06-11-2011 19:53:52 // 32390
Nem láttam még, de nagyon király. A kukacok meg hiába támadnak, műgyantás. :)))

Amúgy amikor neki láttam az enyém első futóműjének, készült ugyan pár kép, de a pajtim filmes gépével és nekem nincs belőle egy sem, sajna. De én nem emlékszem ott csavarra. :)
Punisher06-11-2011 19:48:52 // 32389
Nem láttál még OSB aljú 75öt? Látod? Ez egy igazi America, egy woodie Californiából. Fából van, nem rozsdás,de az öntési kukacok támadnak. :-D
Punisher06-11-2011 19:42:22 // 32388
szakadt, tehát cserélendő.
Kazes☻06-11-2011 19:37:19 // 32387
Öntési kukac, ez jóóóó! Ilyet sem 'hallottam' még. :)))))
Kazes☻06-11-2011 19:36:11 // 32386
Jópofa kép, mintha osb-ből lenne a kocsi alja. :)))

Amúgy szvsz melegítsd le, tedd fel az újat és kész. Az is odagyógyul, mozogni (elméletileg) nem is kell neki semerre. :)
Bár ha műkszik, minek szétszedni? Legalábbis a képen nem ronyó, csak a kép nem túl jó. :)
Punisher06-11-2011 18:56:09 // 32385
Nincs sasszeg. Amit látsz az a gumiból kiálló öntési kukac.
HL_7506-11-2011 18:50:18 // 32384
Szia! Sasszeget látok ? Akkor azt kell kiszedni, nem ?
Punisher06-11-2011 18:34:38 // 32383
Sziasztok!

Segítség kellene.
Nekiláttam szétkapni és felújítani a 75 Americámat. Egy számomra ismeretlen dologgal találkoztamm és amíg nem tudom biztosan, hogy mi a gond vele, nem akarom szétbarmolni.
Az első stabilizátorra milyen módon van rögzítve a stabpálcában található szilent? Én úgy tudtam, hogy egy anyának kellene lennie a stabilizátor végén. Hát ezen nincs. A szilent pedig konkrétan rá van gyógyulva. Gondoltam rá, hogy esetleg valaki levette az anyát és úgymaradt. De ez esetben sem látok esélyt, hogy erre anyát rakjak majd, ha leverem a szilnetet, mert nincs nagyon hely.
Mit tudtok erről?
Képet csatolom ennyi látszik.
HL_7506-11-2011 18:07:02 // 32382
TS vezérlésmódosító : Én úgy tudom 4000felett kapja a stabil +12V-ot és ekkor elfokolja a vezérlést. Autóm ugye még nem állat... Próbalámpát rákötöttem vezérlésmódosító két vezetékére : bármilyen pici gázfröccsre felvillan. Ennyi ! Tehát 1500nál is gázra villan és kész. De 4000 felett és sehol sem kap +12V jelet stabilan. Alapjáraton direkten megtápláltam, működik, motor reagál rá. Kérek tanácsot mit hol nézzek, mi van elkötve, jól tudom-e a működését ? S 5-600km-re 1 liter olaj ment rá...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)04-11-2011 22:29:08 // 32381
Ha minden kötél szakad, akkor próbáld meg a martonvásári öreg szakiknál, ők Weberre, meg Dell'ortóra specializálódtak. 40-es Dellortóhoz tutira van alkatrészük szerintem.
Tel: nullahat-hetven 314 8851
HL_7504-11-2011 07:06:42 // 32380
Mióta (öreg)Alfázom nem unatkozom :)
Tegnap tankolás után nem volt műszerfal világításom + mutatok gyújtásra kimozdultak, helyzetjelzőre meg max kitérés...

Nem baj, este kiszedtem a hétvégén betett műszeregységet, kormányburkolat le.
Nem találtam semmi konkrétat de bontás után megint minden ok.

Ma reggel azért vízhőfokmérő tudott újra közel 100fokot mutatni, grrrrrrrrrrrrr.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.